Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - arp

Sivuja: [1]
1
RC-kerhot ja -radat / Vs: Mikkelin harrastajat
« : 12.05.20 - klo: 13.19 »
joko on selvitetty saako nitrolla ajaa
tuolla tulevaisuudessa valmistuvalla
radalla.

Itseäni myös kiinnostaisi kovasti mikä on nitroautojen kohtalo radalla ja muutenkin miten ratarojekti etenee? Talkoita tulossa lähiaikoina?

2
JQ Products / Vs: JQ Products
« : 29.03.17 - klo: 14.42 »
Juttua uudesta autosta, jos lontoon kieli taittuu:

JQ Products THECar Black Edition - Velocity RC Cars Magazine Review

3
JQ Products / Vs: The Car White Edition LV
« : 06.07.16 - klo: 22.35 »
Komppaan arp:ia.
Kasasin tuon LV editionin pojalle. Ruuvit heikkolaatuisia (kannat hieman alimittaisia ei sovi avain kuin väkisin painamalla). Mutasuojat pohjalevyyn eivät sopineet hyvin. Menivät kyllä paikalleen, mutta ruuvinreiät hieman pielessä. Kaasu- jarrulinkistöhässäkkä voisi olla vähän parempi. Jarru biasista puuttuu hienosäätö (meidän vanhassa Hong Norissakin sellainen oli).
Muuten osat kyllä menivät paikalleen hienosti. Manuaaleissa on joitakin virheitä ehkä johtuu LV versiosta ja manuaalit paranevat jatkossa.

Radalla auto oli todella positiivinen yllätys. Pakettisetupilla tuntui ehtivän aika hyvin.

Ongelma on nuo kardaanit. Vaikka kuinka kääntelen moottoripukkia ja säädän keskidiffiä niin en saa sopivia välyksiä kardaaneihin. Jos jollakin on antaa vinkkiä miten homman saa kuntoon niin olisin kiitollinen. Mitään ei ole vielä hajonnut, mutta kunnon mällissä pohja fleksaa aika paljon ja saattaa välys kardaaneissa loppua. Kun kasaa paketin ohjeen mukaan niin etukardaaniin jää alle 2 mm välystä. Kun taas kääntää moottotipukin toisin päin niin ongelma siirtyy takakardaanin puolelle.

Hyvin pitkälti samoja ongelmia myös itselläni ollut. Tuo sama 2mm välys esintyy minullakin mutta en ainakaan toistaiseksi ole yhtään kardaania vielä mutkalle saanut.  HUDYn avaimet upposi kyllä ruuvinkantoihin ihan hyvin.

Yhtään 1/8 polttisautoa en ole nähnyt missä nuo kaasu/jarrulinkit toimisivat ilman hirveää tappelua hyvin, mutta ainakin vanhaan Durangoon verrattuna tässä ne toimii kuin unelma.

4
JQ Products / Vs: The Car White Edition LV
« : 03.07.16 - klo: 20.33 »
Kirjoitelaanhan tännekin niin tulee edes jotain tekstiä koko aiheeseen :D. Ja heti ensimmäiseksi sanon että kaikki tämä teksti tulee keskivertoharrastajan suusta, kilpaa ei ole ajettu koko vehkeellä metriäkään.

Elikkä kesäkuun alkupuolella tuli hommattua tämä kyseinen JQ White Edition LV krossari. Radiot ja servot löytyi jo omasta takaa joten sen takia päädyin tähän RTR version sijaan. Pidin tätä "täysveristä" autoa myös ehkä hieman parempana pitkän tähtäimen sijoituksena, kuitenkaan kun säätömahdollisuudet ei tästä ihan heti lopu. Lisäksi kitin rakentaminen on mielestäni ihan mukavaa puuhaa.

Rakentaminen sujui suhkot mutkattomasti, tosin aika nopeasti autosta tuli se vaikutelma että se ei ole isompien tehtaiden tekele. Laadunvalvonta on ehkä se mikä tästä hieman uupuu kun autoa vertaa vaikka edesmenneeseen Durangoon. Se näkyy esimerkiksi tässä kuusiokoloruuvissa jossa ei ole kantaa ollenkaan:



Manuaali myöskin eroaa isommista valmistajista siten että siinä ei ole kaikkea selitetty kädestä pitäen vaan rakentajalla pitää olla jonkinsorttista pohjatietoa. Plussaa se saa kuitenkin huumorista :grin:. Mitä suunniteluun tulee niin autoa ei voi kyllä kun ihailla. Huomaa heti että sen takana on ollut kilpakuljettaja ja monia pikkuasioita on jopa ajateltu.

Tähän mennessä kaikki ajaminen on tapahtunut Mikkelin lentokentän "multaradalla", ja vaikka radan pinta eroaa aika rajusti etelän radoista, on auto toiminut siellä hyvin. Pakettisetuppi tekee autosta hyvin rauhallisen ja helpon ajettavan. Siihen ei ole tähän mennessä tarvinnut suuria muutoksia tehdä. Moottorina on toiminut Alpha Dragon ja pillinä 2107 "lutz", 7mm kuristimella kaasarissa ja 8mm pillissä. Myös sen paketin toimintaan olen ollut todella tyytyväinen. Uskon että ajettavuuden kannalta auto on ehkä parhaita mitä tällä hetkellä markkinoilla on.

Vielä muutama heikkolaatuinen kuva loppuun:






Vaikka koko vehkeessä on pienet vikansa, en ole katunut ostopäätöstä. Mikään muu merkki ei voi kilpailla tukeen mikä JQ:n autoilla on (ainakaan Suomessa).

5
JQ Products / Vs: JQ Products
« : 03.07.16 - klo: 19.42 »
Muuten iha jees mut ton käytetyn speed 2 (?) ossin kans jättää vähä toivomisen varaa .. Pitääkö alaneulan olla päädyn tasalla ? Vai voiko olla millin sisään? Jos en kiristä alhaalta niin joudun kompensoimaan isommalla tyhjäkäynnillä ja kaasu jää herkästi päälle, ei hyvä. Muuten sammuu tyhjäkäynnillä. Tulpat hehkuu hyvin ja pääneulasta säädetty niin että ei käy liisn kuumana, kulkee ja kiihtyy, savuakin tulee. Alhaalta 0.5mm sisään tasalta muuten hyvä mutta siinä tuntuu että alkaa herkästi kiertää vähä liikaa, tosin silloin ei sammu. Tyhjäkäynnin säätö ei tuossa oikein tunnu tuottavan haluttua lopputulosta. Vai onko nää vaan jo ajetun koneen ongelmia .. 25% nitro, P3 tulppa
Edit: 0,5mm ei 1mm

Näin perstuntulmalta sanoisin että ota sitä pääneulaa vähän auki ja kiristä alaneulaa. Omasta kokemuksesta kun kone temppuilee niin 99% ajasta se johtuu siitä että yläneula on liian kireellä ja alaneula aivan liian auki.

6
Asiakkaana jäi hyvä mieli siitä että ihan oikeasti sai palvelua (vaikka vain sähköpostilla) ja jäi mielikuva siitä etteivät he vain rahan takia tätä tee (vaikka bisnestä onkin ja pitääkin olla, niin intohimo tähän harrastukseen on syvästi mukana).   

Tämä on kyllä niin totta. Se että myyjät ovat itse harrastajia eikä pelkkiä myyntimiehiä tekee asioinnista niin paljon mukavampaa.

Nimimerkki Kyosho Pro Shopissa käynyt jossa myyjä ei tiennyt mikä on hehkutulppa.

7
RC-kerhot ja -radat / Vs: Mikkelin harrastajat
« : 06.04.16 - klo: 14.57 »
Minua ainakin kiinnostaisi, on pitännytkin useampaan otteeseen tulla sinne kerholle pällistelemään mutta ajan ja turistin puutteessa on jäänyt tulematta.  :laugh:

8
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 19.03.16 - klo: 20.51 »
Ruusuja myyjille SimoJ ja team seponen. Mutkatonta kauppaa molempien herrojen kanssa.

9
Pisteitä taas Hobbyfactorylle, tillaamastani paketista puuttui muutama palikka ja ongelma selvisi sähköpostin kautta mukavasti. Asiakaspalvelu oli todella ystävällistä ja sujuvaa. Muutenkin koko puodissa on paremmat hinnat kuin varmaan missään muussa suomalaisessa liikkeessä.

10
Ruusuja että risuja Modellbau Bochumille

Plussaa:
-Paketit tulee alle viikossa Suomeen kiitos DHL Expressin (kulutkin on aika halvat; 12,50e)
-Ainakin osittain englanninkieliset sivut
-Asiakaspalvelu toimii arjalaista järkeä noudattaen, mutta

Miinukset:
-Asiakaspalvelu on hyvin hidas, huonoimillaan vastausta viesteihin sai odottaa viikon verran.

11
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 02.08.15 - klo: 14.49 »
Ruusuja nimimerkille samimake rehellisestä ja reilusta kaupasta.

12
JQ näköjään vaihtanu leiriä länsinaapureiden puolelle xD

13
Tulokset / EFRA 1/8th Off Road European Championships
« : 10.07.13 - klo: 18.17 »
En tiedä onko tätä kukaan tänne postannu, onko ollut edes mainintaa koko kanavasta mutta nyt olis RC kilpa-ajoa livenä. Selostus on kuin F1:stä.

http://www.youtube.com/user/exint2

Edit: Kisat ohi, kooste:

EFRA 1/8th Off Road Euros - 2013 - The Final - Highlights!!

14
Tervehdys,

Vieläkö löytää mistään uutena noita vanhoja nimh akkukennoja (esim. GP3300 matched) siis niitä joita ennen käytettiin turisteissa?

15
RC-kerhot ja -radat / Vs: Mikkelin harrastajat
« : 18.05.13 - klo: 21.11 »
Joo siitä uuden radan rakentamisesta on puhuttu vuodesta -05 ja harrastustoiminnan loppuminen (ainakin MikUAn puolelta) ei edesauta sitä yhtään.

Tuskun rata on vielä semmosessa kunnossa että sinne voi ehkä jollain monsulla mennä pyörittää mutta millään muulla vehkeellä epäilen.

16
HPI / Vs: HPI E-savage
« : 28.02.13 - klo: 21.32 »
Moro. Onko e-maxxin vetarit lujemmat mitä e-savagen omat? Ja minkälainen projekti on muuttaa e-savage e-maxxin vetareille? Käykö e-maxxin vetarit silleen että e-savageen jää alkuperäiset ulko ja sisäpäät? Että puretaan ne vetarit ja vaihdetaan niihin e-maxxin keskiosat. Jos nyt joku ymmärsi tätä vaikeeta selitystä.

Lujemmat ovat kyllä, en ole itse vaihdellu noita (vielä) vakiovetareita e-maxxin omiin mutta tuskin tosta ilman modailua tulet pääsemään.

Jos englanninkielen taitoa löytyy yhtään niin tuolla on vaikka minkälaista katiskaa viritelty juuri niihin vetareihin:
http://e-savage.com/forums/forumdisplay.php?f=11

17
HPI / Vs: HPI E-savage
« : 24.02.13 - klo: 19.16 »
Varmaan sanottu jo tässä että sitä spurria on hyvä löysätä. Ja niitä vetareita kyllä paukkuu varsinkin pakkasella poikki vaikka kuinka (muovi haurastuu), jos aikaa ja kärsivällisyyttä riittää niin vaihda ne E-Maxxin vetarit tilalle.

18
RC-kerhot ja -radat / Vs: Mikkelin harrastajat
« : 24.02.13 - klo: 10.36 »
Onko kellään tietoa että vieläkö MikUA pyörittää kerhopäiviä? Kattelin tuolta sisäradat ja treeniajat osiosta että ainakin joskus vuonna -85 on siellä ollut jonkun sortin huopamattorata kasassa mutta onko enään?

Sivuja: [1]