Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - iTami

Sivuja: [1]
1
Kenelläkään foorumilaisella ajatusta missä mahtaa olla vika, kun Mini E-Revo VLX käyttäytyy kuten oheisessa videossa on havaittavissa?

https://youtu.be/X8VFNzw86JY

Auto on ollut käyttämättömänä lähes vuoden. Kaivoin sen naftaliinista viime viikonloppuna ja latasin akut täyteen. Ensi yrittämällä kaikki tuntui olevan Ok, eli auto liikkui eteen ja taakse. Lysti loppui kuitenkin todella lyhyeen ja jo alle minuutin jälkeen auto ei enää liikkunut lainkaan vaan kaasua painettaessa vikutteli vaan valoja ja piti tuota outoa surinaa ja sammutti itsensä. Tuo valojen vilkuttelu kertonee jotain, mutta on valitettavasti päässyt unohtumaan mitä nuo värit ja vikuttelut tarkoittaa...  :undecided:

2
Kuten TomiR veikkasikin niin kytkinhän siellä oli leiponut kiinni. Oli niin pahasti kytkinpalat juntturassa että jouduin vaihtamaan vanhan 50 spurrin ja uudet kytkinpalat ja homma rokkaa jälleen. Kiitos kommenteista!

3
Nyt on pakko kysyä viisaammilta ja kokeneemmilta RC harrastajilta vinkkiä, sillä omat tiedot ei riitä enkä ole koko tätä julmettua foorumia ennätänyt vielä kahlata läpi :-)

Oltiin tänään ajelemassa pojan kanssa hänen suht. tuoreella Mini E-Revolla kun muutaman minuutin ajon jälkeen auto päästi kunnon savut pihalle. Näytti hetken siltä että koko roska palaa poroksi. Ennen kun ehdin auton luo ja sain kopan irti oi savu hälvennyt enkä aivan tarkkaan nähnyt mikä siellä savutti.

Tämän tapahtuman jälkeen auto ei enää liikkunut mihinkään. Moottori pyöritti kyllä spurria ja otti kierroksia mutta kärry ei liikkunut. Renkaat kääntyi, joten servo ainakin kaketi kunnossa. Noparin ja moottorin seudulta tuoksahti sähköpalon hajua. Eli olisko nopari sanonu sopimukset irti? Moottori se tuskin on koska otti kiekkoja... Jos nopari on kaput, niin hämmentää se että spurri kuitenkin pyöri aivan normaalisti, mutta vetari ei, eli ohjaako se nopari myös voiman siirtoa jollain tapaa?

Akut (kaksi Nimh 1600) oli kytketty sarjaan ja välitykset oli 19/55 renkaina PL Dirt Hawk II, keskidiffi vaihdettu ja öljyinä 60k/100k/60k.

Laittakaas kommentteja mitä vikaa veikkaatte ja jos on noparin hommaamisen paikka, niin mikä kannattaa hankia, sillä lyhyen forumin tutustumisen pohjalta olen ymmärtänyt, että tuollaista vastaavaa Traxxas mellia ei kannata ehkä enää ostaa.

Ja olisin myös kiitollinen jos joku voisi kertoa mitä tarttee tehdä, kun autoon uuden noparin laitta? Eli vaatiiko joitain asetuksia tms. Ja jos ei ole Traxxas mallia niin trtteeko hommata noparin lisäksi jotain muutakin?

Sivuja: [1]