Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Sampsa76

Sivuja: [1] 2
1
Täähän olis hyvä! Onko päivämääristä hajua? Mukana Kyosho-kalustolla jos vaan sopii kalenteriin, eikä tarvi lisenssejä tms.

2
Hieno homma! Kuulin jonkun version julkaisusta huhuja jokunen viikko sitten.
Vielä kun alkaisivat tekemään 2" minipinnejä tai spikeja uudestaan, olis kysyntää ympäri maailman😀
Miun mielestä ristipäät on kivempia kun noi pienet heksiruuvit, jotka on usein täynnä savea tms ja menee aikaa kaivella niitä puhtaaks :wink:

3
Polttisautot / Vs: kyosho land cruiser 80
« : 03.01.17 - klo: 07.44 »
Land Cruiser 80:sen alusta näyttäisi olevan sama kuin Sandmasterissä/Nitro Trackerissä. 90-luvun retrokamaa siis, saatavuus huonohko ja hinnat jo kovempia.
Spur Gear olisi siis osanumero SM-54. Löytyy Ebaystä:

http://www.ebay.co.uk/itm/SM54-Kyosho-Genuine-RC-Car-Parts-Spur-Gear-New-UK-/152305651457?hash=item23761fcf01:g:wC4AAOSwXeJYHItl

Ilmeisesti sulla ei ole manuaalia josta varmistaa tuo osanumero, joten kannattaa vielä ennen tilausta tsekata onko se varmasti oikea, netistä kuvia ja osaluetteloita tutkimalla.

4
Kyosho / Vs: Scorpion 2014
« : 10.12.16 - klo: 14.49 »
Itselläkin "työn alla" orkkis-Scorpionin restaurointi sekä toinen ajoon, jossa uutta ja vanhaa.
Osia kyllä vielä tarviis molempiin :D
Vintage-kisassa voisin olla mukana, mutta ehkä semmoinen pitäisi järjestää erikseen, eikä jonkun maastosarjan SM-osakisan yhteyteen? Kuten maailmallakin tehdään...mutta lieneekö tarpeeksi ajajia?

5
Kyosho / Vs: Kyosho Optima (original)
« : 07.11.16 - klo: 19.46 »
Kyllä autosta tuli aika lailla hiljaisempi. Eikä tarvinnu enää miettiä ketjun kireyttä! Voimansiirto tuntui ehkä hieman herkemmältä, vaikea sanoa tarkasti ☺

6
Kyosho / Vs: Kyosho Optima (original)
« : 07.11.16 - klo: 13.18 »
Terve!
Hyvä että näitä vanhoja rakennellaan, itselläkin on jokunen orkkis-optima. Pari vuotta sitten päivitin yhden hihnalle, vaatii optima midin hihnapyörät (SG-25) hihnapyörät sekä optima midin hihnan.
Alkuperäisessä hihnakonversio-sarjassa on takaboksissa lisäksi pieni hihnapyörä. Mutta sitä ei välttämättä tarvitse, ainakaan jos ei käytä pakkia.
Jos alkuperäistä ei halua kuluttaa, niin kannattaa ostaa re-re ☺

7
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 09.08.16 - klo: 19.34 »
Tämmönen Kyosho piti tehdä vintage-luokkaan, mutta valmistui liian myöhään eikä aikataulut muutenkaan anna myöten osallistua.
Auto siis Ultima pro-xl, itsetehdyllä hiilialustalla. Vaihteisto Triumphista, jotta saa slipperin. Koneena harjallinen, tietenkin  :wink: Akuksi nykytyyliin shorty-lipo.
Kopaksi nyt sattui laatikosta löytymään Ultima2, mutta Pro-X:n koppaa olen ajatellut käyttää.
Painoa ajokunnossa 1496gr, mutta keulaan joutunee laittamaan lisää.
Ihan näppärä peli ajella!

8
Mahtaako tälle asialle sääntöpohdintojen suhteen tapahtua jotain?
Mikä instanssi yleensä näistä päättää? Asiaa tuskin kannattaa vatvoa liian pitkään, porukalla alkaa kuitenkin kesän kalenterit täyttyä :)
Itse suosin sääntöjen suhteen vapaampaa linjaa, moni tuskin alkaa ostamaan moottoreita jne. tämän kisan takia, jos just sääntöjen mukaista myllyä ei nyt satu olemaan hyllyssä!

Entä ajettaisiinko vintage kisa kaikkien, vai yhden tietyn kisan yhteydessä?


9
Kannatetaan!
Säännöt näköjään sallivat jonkin verran modailuja, kuten hiilikuituiset repro-osat sekä slipperit myös alkuperäisiin autoihin.
Renkaat varmaan olisi samat kuin maastosarjassa, vai miten minipinnit toimii savella?
Löysät koneet on varmaan juurikin rattaiden keston takia. Pääasiassa Ruotsin puolella ajettavissa kisoissa autot näyttävät olevan niitä alkuperäisiä.

Kai sitä täytyy Optima mid, Lazer tai Ultima laittaa kisakuntoon  :grin:

10
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 26.02.16 - klo: 17.59 »
Etsiskelin pitkän aikaa Kyosho Ultima Mk1-mallia.
Suomesta en moista löytänyt täydellisenä, mutta tutulta Briteistä löytyi. Hän oli vieläpä sitä myymässä, joten ei tarvinnut suostutella!
Kunto varsin siisti, mutta sen verran käytetty että raaskii ajaa. Iskarit on jostain on-road-mallista, jouset niissä vähän liian jäykän tuntuiset.
Muutama fiksaus (laakerit pyöriin, sähköt kiinni, ohjauksesta välykset pois..) ja jospa ensi viikolla ehtisi käymään ajamassa!
Jos jollain sattuu olemaan tämmöiseen boksi ja/tai manuaali, niin semmoista etsiskelen  :wink:

11
Kallis on, Scorpion-sarjaan verrattuna aika lailla kalliimpi. Tosin onhan Optima rakenteeltaan monimutkaisempi.
No muualta saanee järkevämmällä hinnalla, ainakin hetken päästä.

Ihan mielenkiinnosta, mitä osia alkuperäisestä joutui useimmiten uusimaan? Ei ollut itsellä aikanaan Optimaa, sen verran kallis laite oli!

12
Niin ja mukana tulee sekä ketju että hihna, voi valita mieleisensä  :cheesy:

Ajoonhan nää  re-re mallit on tehty, alkuperäiset voi sitten pitää hyllyssä  :wink:
Kyosho Europen etusivulta löytyy pdf, siellä taas lisää tarinaa!

http://www.kyoshoeurope.com/

No huh huh! On laitettu hintaa hylly koristeelle. :shocked:

13
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 24.09.15 - klo: 09.39 »
No kyseessähän on tietenkin Kyosho MAXXUM FF, etuvetoinen buggy ! Kuulemma nämä etuvetoiset oli tietyillä radoilla takavetoisia nopeampia. Olispa mukava kokeilla, mutta koitetaan ensin etsiä puuttuvat osat.
Tuubista löytyy vähän ajelua:
https://www.youtube.com/watch?v=EUWaPhrU6Tk

14
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 23.09.15 - klo: 15.13 »
Sulle helppo tietenkin, kun oot tainnu tämmösen omistaa  :grin:
Muita arvauksia ei olekaan tullut.
Mulla on alkuperäisiä, käytettyjä vanteita, mutta kaikki eri väreillä. Yksi pari oransseja, yksi keltaisia ja yksi vihreitä. Täytys etsiä sopivat parit noille.

15
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 23.09.15 - klo: 07.19 »
Tässä pieni arvoitus, mikä auto kyseessä? Helpotetaan sen verran että Kyosho se tietenkin on ja 80-luvun loppupuolelta  :azn:
Mulla on tässä pieniä osapuutteita, jos jotain löytyy niin laittakaa infoa!

16
Lasten kanssa testattiin iltahupina retro-autojen huiput.
Testattu vanhan noksun sporttrackerillä, kolmen vedon keskiarvo. Olivat kyllä kaikki 3km/h sisään.
Akkuina 6kennoinen nimh 4600 tai 3300. Suluissa moottori.
-Kyosho Lazer zx-rr (Trinity D5 13x1) 49km/h
-Kyosho Optima pro (k-speed 19x1) 37km/h
-Kyosho Optima 4wd (Mabuchi rs540sh) 29km/h
-Tamiya Falcon (team orion havok 21x1) 36km/h

Välityksiä ei mitenkään optimoitu huippuihin😊  Lazeri meinas karata tollakin vauhdilla hanskasta, ei tarvi enempää!

17
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 13.08.15 - klo: 16.07 »
Muut Vintage-harrastelijat taitavat viettää lomaa kun on näin hiljaista  :wink:
Minä rakentelin alkukesästä ketjuveto-Optiman, varustettuna mekaanisella noparilla ja huimalla Kyosho Speed-"viri"moottorilla (Mabuchi RS540SH). Koppa tosin on toistaseks Turbo-mallista, kun ei ole hyväkuntoista orkkista. Ens talvena tuo saanee oikean kopan.
Ajossa ketjusta tulee mukavat saundit  :grin:

18
RC-kerhot ja -radat / Vs: Jämsän RC rata
« : 07.06.15 - klo: 11.44 »
Tästähän oli tuossa aiemmin huhuakin  :azn:
Tuleeko uusi rata Haaralankankaalle vai jonnekin muualle?

19
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hallin ua kerho
« : 05.06.15 - klo: 14.27 »
Minä voisin osallistua jonkin verran.
Kävin pari viikkoa sitten katsomassa rataa, kyllä siitä ajokelpoisen saisi kohtuuvaivalla.
Lähinnä vaatisi tasoittelun, pyörällä ja mopolla siellä on ajeltu. Millähän tuota saisi parhaiten tasattua?
Kuskikorokekin vaatisi hieman puutavaraa.

20
RC-kerhot ja -radat / Vs: Jämsän RC rata
« : 04.06.15 - klo: 18.54 »
Kävin tustumassa rataan, mutta aika lailla se on "talven jäljiltä" eli aika röykkyinen ja urilla. Yhtä hyppyriä oli ilmeisesti vähän muokattu, mutta ei ollut ihan valmista.
Olisin silti vähäsen ajellut "puolikasta rataa", mutta alkoipa sit just satamaan ja ajot jäi.
Onko tälle radalla enää suunniteltu käyttöä? Töissä tulee käytyä Hallissa joten toisinaan voisi käydä ajelemassa.

21
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 26.05.15 - klo: 07.51 »
Tämä ei taida olla vielä "vintagea" kun vasta 20v vanha, mutta aikansa paremman pään kisapeli kuitenkin!
Elikkä Kyosho Lazer ZX-RR, tällä yksilöllä ei kait ole koskaan kisattu eikä muutenkaan paljoa ajettu.
Moottorina oli  LeMans HF Torque Competition (13T quad-käämityksellä), jonka purin huoltoa varten. Laitoin testiajoon K-speed 19T-moottorin, ja silläkin kulki kyllä takapihalla aika perhanasti ! Seuraavaksi tän kanssa vois käydä kokeilemaas Jämsän radalla.
Perus ZX-R:ään verrattuna tässä on Gold-iskareiden sijasta Ultimate-vaimentimet, Hyperclutch, akku ja moottori hieman taaempana, eri takasiipi ja jotain muuta pientä. Iskareista ainakin toinen takanen tuntuu olevan heikohko, pitänee siis niihinkin perehtyä. Tuntuvat kaikki vähän tihkuvan öljyä.
Muistuuko kenellekkään tämmöisestä mitään mieleen?



22
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 21.05.15 - klo: 14.33 »
Laitetaan vielä kuva sisuskaluista.
Ohjaus parani kummasti, kun vaihdoin servosaverin 4,8mm muovilinkit käytettyihin sekä muut 5,8mm linkit hieman väljempiin (Lazerin LA43-mallisiin).
Taakse laitoin vakaajan, ja eteen tilasin puskurin taakse 3D-printatun palan noiden alumiinitangoista itsetehtyjen tilalle. Sitten saan eteenkin vakaajan kiinni. Näitä tosin ei vielä ole tässä kuvassa.
Niin ja Ebaystä tilatut Gold shockit saapuivat. Eron huomas kyllä heti kun käsissä testaili, käytän ne kuitenkin auki ja katson millä osilla on kasattu. Uudet öljyt samalla sisään.
Pari uutta Kyosho-projektia tuli hommattua, palataan niihin myöhemmin :tongue:

23
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 12.05.15 - klo: 20.14 »
Sain Optima Pron valmiiksi  :azn:
Vähän täytyy vielä kulmia säädellä jne, mutta aika kivasti menee.
Nurtsilla teki helposti kaarrosta rollit sekä nosti kaasusta keulaa, vaikka säätimen punchit minimillä!
Säätimen kanssa on pientä probleemaa. Mtronicsin prodigi-kisasäädin ei tykkää tuosta KO-propon kaasusta, eli en saanut millään konffattua täydellä kaasulla, herjaa vaan jotain. Mutta suurinpiirtein puolikaasulla homma onnistuu. Ei siinä muuta, kun liikerata on vähän lyhyt ja ajossa stoppaa välillä kun vetää kaasun pohjaan.
Toinen ongelma on akkujen kanssa. Nuo nykyiset Nimhit on vanhoja Nicd-akkuja isompia, Nosramin 3000 menee, mutta team Orionin 3300 ja LRP 4600-akut on sekä liian paksuja että liian pitkiä. Täytynee niistä vähän veistää alanurkista pois. Tunkemalla sitten paikoilleen..
Kolmas koskee servosaveriä. Se on niin löysä, että auto ei mee suoraan vaan jää aina kulkemaan jompaankumpaan suuntaan. Koitin kiristää laittamalla 1mm aluslevyn jousen väliin, mutta eipä juuri vaikutusta. Tämä tuntuu olevan ongelma muillakin, kun ulkomaan foorumeita lukee.

24
Vapaa keskustelu / Vs: Akkuja liidokkiin
« : 18.04.15 - klo: 22.11 »
Harvemmin ne kovin kauas liitelee ilman sähköä  :azn:
Yleensä servot on tehty 4,8-6v jännitteelle, mutta paha sanoa tarkemmin kun ei tiedä tyyppiä. High-voltage servojakin tosin saa tänä päivänä, ne kestää 2s-lipot. Mulla on heittiksessä 1s lipo eli 3,7v, hyvin toimii!

25
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 18.04.15 - klo: 19.42 »
Hieno lazer kyllä! Mullakin on jonkinmoinen kasa lazerin osia, jos vaikka ens talvena tekis semmosen :)
Onko tuo zx-r:n voimansiirrolla, se taitaa olla hieman perus-zx:ää parempi?
Kerzi, jotain hiiliosaa vois miettiä, ainakin noi etuiskarit vois olla pystymmässä. Täytyy palata asiaan kunhan reissusta kotiutuu.

26
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 14.04.15 - klo: 07.57 »
Nyt on diffeissä jäykät rasvat. Menihän tuossa taas yksi ilta väsätessä. Voimansiirrosta tuli kyllä herkempi, uusi hihna vaikuttaa muutenkin paremmalta.
PRO-mallin radiolevykin on paikoillaan ja ZX-5:n vanteet saapuivat.
Takaiskarit on Kyosho Sport shockit (W5143) ja etuiskarit on toistaseks Tamiyan mini-CVA:t, koska semmoiset nyt oli hyllyssä ylimääräisenä.
Seuraavaksi luvassa korin leikkelyä ja moottorin ruuvaus paikoilleen.

27
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 07.04.15 - klo: 08.00 »
Juuri tätä rattaisiin tarkoitettua laitoin, voihan se olla liian löysää:
http://www.rcm.fi/tarvikkeet/rasvat/traxxas-1647-silicone-grease.html
Täytin sen pesän kyllä ihan kokonaan, kuten Ultiman manuaalissa mainitaan (Fill up the gear train space with silicone grease) . Ehkä vähemmälläkin tulee toimeen, ainakin yleensä näemmä laittavat vain noiden rattaiden pinnoille. No metsästellään kuitenkin tänään sopivaa tavaraa sinne.


28
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 05.04.15 - klo: 21.23 »
Täsmennetään että käytetty silikonirasva oli siis tuubitavaraa, ei öljyä. Tosin traxxaksen versiona, tiedä sitten onko siinä eroa kyoshon rasvaan.
Täytyy kokeilla tuota "moottorisilikonia", pitäis löytyä ellei oo jämähtänyt!
Jossain myöhemmässä optima midin manuaalissa oon kyllä nähny sinne laitettavan kyoshon hard diff-öljyä. Mutta ei sen tarkempaa mainintaa jäykkyydestä.

29
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 05.04.15 - klo: 11.06 »
Tuli takapakkia Optiman kanssa, pyörittelin voimansiirtoa ja huomasin että hihnahan on ihan rasvassa!
Syyksi paljastui vuotava etudiffi. Tässä siis on ratasdiffit ja laitoin sinne ihan vaan silikonirasvaa enkä tiivistäny millään, kun ei manuaalissa tiivistystä pyydetty. No siinä meni uus hihna, onneks on toinen hyllyssä  :cheesy:
Onko kellään ajatusta miten nuo sais parhaiten tiivistettyä?

30
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 27.03.15 - klo: 12.13 »
Pientä edistystä Optiman kanssa. Tukivarret laitoin vanhoista osista, saa välttää aluksi. Turbo-mallin vahvempia tukivarsia on jokunen setti varalle :)
Hubit, vetarit ja pyörien akselit ovat uusia, kuten myös kaikki linkit ja kuulat.
Iskarit on vielä matkalla joten tästä ei nyt sitten hetkeen edistytä.
Radiolevyksi tilasin Optima PRO-mallisen, kun näytti vielä olevan maahantuojan listalla. Siinähän on akku edempänä ja ohjausservo akun takapuolella.

Sivuja: [1] 2