Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - absum

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / pure alpha 3
« : 31.08.04 - klo: 19.02 »
Lainaus käyttäjältä: "absum"

Itse tuhosin tuosta muutamalla ajokerralla vetorattaat (hiekkaradalla)

Pikkuisen vedetään moittimista takaisin. Tuhottiinpa tuossa samaisella hiekkaradalla vetorattaat Savagestakin, joten syy kulumiseen löytyykin aivan liian hienojakoisesta ja pölyävästä hiekasta.

2
Polttisautot / pure alpha 3
« : 27.08.04 - klo: 23.47 »
Lainaus käyttäjältä: "C-Art"
ei kannata mennä sanomaan että hajosi kun rälläs hiekalla

No niin no. Auto on ostettaessa varustettu sorarenkailla, korkeammalla alustalla ja vähemmän viisaan hoksauttavissa mainoskuvissa sillä ajetaan hiekkarataa. Tyhmempi olettaisi sen kestävän hiekkaradallakin ajon, mutta ilmeisesti kaikki muut osaavat olla haksahtamatta moiseen ja osaavat olla käyttämättä ralliautoansa hiekalla (!?)
Luotetaan siihen, eikä toki tuoda omia kokemuksiamme ilmi jatkossakaan.

3
Polttisautot / pure alpha 3
« : 27.08.04 - klo: 20.28 »
Lainaus
Kannattaa muuten kokeilla sitä Haku- toimintoa tuolta yläpalkista. Se autttaa huomattavasti.


No ei se aina kyllä auta. Tämän forumin hakutoiminto on sen verran avuton, että sillä asian löytäminen saattaa olla varsin tuskastuttava kokemus. Mutta se siitä.

Itselläni on GP3:sta kokemusta. Kokemattomana noobiena menin sellaisen ostamaan ja jälkeenpäin ei ostos ole hirveästi riemuhuutoja saanut aikaiseksi. Hyvin pian ostos saikin seurakseen Savagen, johonka vertailu ei tee kunniaa Kyosholle.

GP3 on suhteellisen tehoton, vaikka onkin .15 -koneella. Rakenteeltaan ja osiltaan se on naurettavan heikkoa tekoa. Itse tuhosin tuosta muutamalla ajokerralla vetarit, vetorattaat (hiekkaradalla) ja pyörien laakerit kuluivat jo ekalla kerralla veltoiksi. Nytkin se odottaa, josko siihen viitsisi pienen omaisuuden investoida ja kuntoon saattaa.
Käytännössä autosta saa näpertelemällä kohtuullisen hyvän auton, mutta tavoitteen saavuttaaksesi joudut Kyoshon kalliiden varaosien vuoksi investoimaan kohtuuttoman paljon rahaa. En suosittele kenellekään. Käytä rahasi paremmin.

4
Yleinen keskustelu / Rc kauppa Eestissä?
« : 25.08.04 - klo: 12.44 »
Itse kyselin viikko pari aiemmin Savagen hintaa Mudelspordi OU:sta (Tallinnassa). Hinta oli 50€ kalliimpi kuin Hobbylinnalla ja toimitusajaksi sanoi huikean 4 kuukautta.

5
Harrastus vei mennessään vanhoilla päivillä ja touring-polttis pitäisi saada. Kriteereinä tietysti edullisuus, monipuolisuus, laatu, yms. perinteiset jutut ja tärkeimpänä näin alkuvaiheessa tottakai hinta. Kisaamaan ei virallisesti ole tarkoitus ruveta, ei ainakaan vielä. Auto saisi kuitenkin olla mahdollisiman monipuolinen säädöiltään, että niksit oppisi kisaamistakin silmälläpitäen. Kokemusta ei polttisten suhteen ole kuin Kyoshon Pureten GP:stä ja siitäkään ei juuri positiivista sanottavaa ole. Jotain vakavampaa pitäisi saada.
Vaihtoehtoja on paljon, joista nettitutkistelun kautta olen itse rajannut kaksi vaihtoehtoa, HPI:n Nitro RS4 Evo 3 ja Schumacherin Fusion 21:sen. Noista kahdesta HPI:ssa häiritsee sen rengaskulmien säädön puute, enkä löytänyt optio-osistakaan apua ongelmaan. Schumacherissa taas häiritsee hihnavetoisuus, kardaanivetoisuus olisi jotenkin luotettavamman oloinen.

Mitä muuta on tarjolla suurinpiirtein samaan hintaluokkaan ja onko jokin merkki parempi kuin jokin muu? Miksi? Mikä olisi harrastukseen vakavasti hurahtaneelle sopiva ensiauto, jota saisi mahdollisimman monipuolisesti säätää ja ihmetellä?

Sivuja: [1]