Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Maddis

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 6
1
Vapaa keskustelu / Vs: Citroen C-Metisse
« : 05.10.07 - klo: 20.23 »
Olen kuullut, että noi pallojouset tulee halvemmaksi, kuin normaalit.

Voisin lyödä vetoa ettei tule. Osat on älyttömän kalliita. Ukko omisti aikoinaan yhden sitruunan n.3 viikkoa , sitte kyllästy korjaamaan vikoja. Ja jos toi fairyjousitus olis niin hyvä niin miks ihmeessä mikään muu valmistaja ei tee vastaavia systeemejä ?
Anna ku arvaan.. osti käytettynä ja halvalla(tm)?

Käytettynä ja halvalla ei oo tavaramerkki. Käytettynä osti , mut ei se sitä sano että se sais olla risa. ei kumminkaan ollu kyseessä mikään 40v vanha rättisitikka. Ja tosiaan noi fairyjouset oli murheista pienin. mutta kallein.
Meinaan, ettei ole ensimmäinen kerta, ekun joku ostaa mehujousitetun sitikan ja haukkuu sen sitten ihan p*skaksi, kun edellinen/edelliset omistajat on vaan ajaneet eikä huoltaneet. Eipä silti, että nuo mehujouset nyt mitenkään erityisen paljon huoltamista vaatisivat, mutta jonkin verran kuitenkin.

2
Vapaa keskustelu / Vs: Citroen C-Metisse
« : 05.10.07 - klo: 15.45 »
Olen kuullut, että noi pallojouset tulee halvemmaksi, kuin normaalit.

Voisin lyödä vetoa ettei tule. Osat on älyttömän kalliita. Ukko omisti aikoinaan yhden sitruunan n.3 viikkoa , sitte kyllästy korjaamaan vikoja. Ja jos toi fairyjousitus olis niin hyvä niin miks ihmeessä mikään muu valmistaja ei tee vastaavia systeemejä ?
Anna ku arvaan.. osti käytettynä ja halvalla(tm)?

4
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 01.10.07 - klo: 16.10 »
Itte oon laittanut ihan normi vaseliinit sinne ja hyvin on tuntunut toimivan.

5
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 24.09.07 - klo: 10.59 »
Ei siinä kai muuta mutta etulaakeri ei taida oikein tykätä liiasta suodatinöljystä. Tota vaseliinijuttua olen itsekin joskus käyttänyt.
Miten tuo sitten ilmenee? Olen nyt 3.5gallonaa ajanut samalla laakerilla enkä ole huomannut mitään erityistä. Tarkoitus on kuitenkin vaihtaa ko. laakeri ihan vaan varmuuden vuoksi.

6
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 24.09.07 - klo: 10.01 »
Tiivistystä voi myös parantaa pyöräyttämällä hiukan vaseliinia suodattimen päätyihin ennen asennusta.
En tiedä kuinka vähän öljyä muut käyttävät suodattimen öljyämiseen, mutta itse ainakin olen käyttänyt sen verran reilusti, että suodatinrungon päädyt ovat olleet öljyssä. Myöskään suodatinelementit eivät ole tummuneet sisältä ennen vaihtoa.

Ilmeisesti olen käyttänyt ainakin riittävästi öljyä.  :grin:

7
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 24.09.07 - klo: 09.24 »

Lainaus
Itse olen suodatinelementin vaihtanut ja öljynnyt 8-10 tankillisen välein riippuen hieman kuinka pölyistä on. Jos suodatin likaantuu nopeammin niin sitten olen vaihtanut sen aiemmin jo. Olen käyttänyt näitä suodattimia.
http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?cPath=22_46&products_id=162

Tiedoksi kaikille! Kyseinen suodatin elementti on hiukan lyhyt Honkkarin runkoon joten on mahdollista että pääsee vuotamaan päädystä.
Hong Norin oma elementti on pidempi ja näin ollen tiivistyy paremmin rungon päätylevyihin.

Kyllä tämä elementti on hieman pidempi kuin itse suodattimen runko joten se puristuu päiden väliin.  Itse en ole huomanut minkäänlaista 'ohivirtausta' ja aion käyttää jatkossakin ko. elementtejä.

8
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 24.09.07 - klo: 07.23 »
Muuten tuli mieleen, että pitäisikö tuota kootessa käyttää jotain ruuvilukitetta?
Metalli-metalli liitoksiin olen aina käyttänyt ruuvilukitetta. Metalli-muovi liitoksiin sitä ei parane laittaa.

Lainaus
edit. Ja ilmeisesti tuohon pitäisi myös sillointällöin vaihtaa myös ilmanputsari? Jos kyllä niin kuinka usein suurinpiirtein ja millainen se sitten on? Onko se tämä : http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=7&products_id=134  ?
Itse olen suodatinelementin vaihtanut ja öljynnyt 8-10 tankillisen välein riippuen hieman kuinka pölyistä on. Jos suodatin likaantuu nopeammin niin sitten olen vaihtanut sen aiemmin jo. Olen käyttänyt näitä suodattimia.
http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?cPath=22_46&products_id=162

9
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 23.09.07 - klo: 15.14 »
Nuo vanteet on passelit.

Itse ajelin normikytkinlaakereilla noin max 20 tankillista jolloin ne alkoivat olla jo aika huonossa kunnossa. Keraamisilla olen ajellut n.1.5 gallonaa (eli noin hieman vajaa 40 tankillista) ja laakerit oli vielä ihan ok kunnossa. Toki jos mahdollisimman halvalla haluaa ajaa niin käyttää sitten vaan normilaakereita. Itse mielummin laitan hieman lisää rahaa ja säästän sitten aikaa ja vaivaa, kun ei tarvitse niitä laakereita vaihdella niin usein.

10
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 23.09.07 - klo: 14.22 »
Ja kytkinlaakereista sen verran, että kannattaa ostaa heti keraamisetlaakerit niin ei tartte olla 'jatkuvasti' vaihtamassa. Maksaahan ne enemmän kuin normilaakerit, mutta kestävät myös paremmin.

Listassa oli mainittu kumit, mutta ne vaatii myös vanteet ellet aio vanhoille vanteille laittaa, mitä ei minusta kannata tehdä, kun vanteet taitaa maksaa jotain 20e/4kpl.

11
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 11.09.07 - klo: 14.28 »
Itselläni oli yhdessä moottorissa vetokäynnistin. Siinä se tappi, joka meni takalevyn läpi, oli niin jäykkä että just ja just sai sormin pyöritettyä ja se siis ei pyörinyt moottorin käydessä joten periaatteessa 1-suuntalaakeri oli turha. En tiedä miten muissa moottoreissa tuo homma on toteutettu.

Käytännössä siis kampiakselin päässä oli jousikuormitettu tappi, joka painui takalevyssä olevaa viistoa koloa vasten. Kun takalevyä vetokäynnistimellä pyöritti niin tappi nappas kiinni ja pyöritti kampiakselia, mutta kun moottori lähti käyntiin niin tappi ei enää napannutkaan takalevyyn kiinni vaan pääsi lipsahtamaan aina em. kolon yli.

12
Yleinen keskustelu / Vs: Kiteiden värikoodit
« : 09.09.07 - klo: 21.31 »
itseltäni löytyy kiteitä joissa on pelkkä väri, eikä taajuuden numerointia laisinkaan, ei se siis mitään hömpötystä ole. Täytyis vaan nyt jostain selvittää mikä on mikä useimmiten. Tietysti vanhoissa ja/tai pienien valmistajien tekemissä tuotteissa saattaa värit erota mainstreamista.
Siis kide, jossa ei lue kotelossa yhtään mitään? Ettei olis tarran alla tms.? Ei nimittäin ole koskaan moista kidettä tullut vastaan ja niiden kanssa on kuitenkin tullut paljon puljattua.

13
Yleinen keskustelu / Vs: Kiteiden värikoodit
« : 09.09.07 - klo: 21.24 »
Ja mulla vihree 27.045 joten eiköhän kannata unohtaa nämä värikoodi'höpötykset' ja katsoa mitä siinä kiteessä _oikeasti_ lukee.

Em. kide on alkuperäisessä paketissaan tuon värityksen suhteen.

14
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 06.09.07 - klo: 12.15 »
Kyllä kait se noilla vakiotorneillakin saa säätöihin jos on saadakseen. Itse olen samoilla säädöillä ajanut melkein koko kesän joten ei siinä lisäsäätövara auta.  :lol:

15
Tulokset / Buggy vs truggy
« : 04.09.07 - klo: 13.46 »
Se taitaa olla hyvin pitkälti kuskista kiinni kuinka auto kestää. Itsellä on 6.5gallonan jälkeen vielä alkuperäinen _RTR_-mallin ohjausservo käytössä. Myöskään auraspaloja tms. ei ole hajonnut. Takasiipi ja pakoputki on hajonneet. Muita osia olen lähinnä vaihtanut vaan kulumisen, ei hajoamisen, takia.

16
Tampereen tulokset olkaa hyvä:
Ja truugy tulokset:
                                 
   
   7      Virtanen Veli-Pekka      0      laps      0      m      0   
   8      Matti Jokelainen      0      laps      0      m      0   
                                                

Mun nimimuisti on syvältä, mutta jos Jokelainen oli kaveri joka ajoi Revolla niin mä kyllä keskeytin ensin. Täytyy nyt ees jossain olla ensimmäinen  :mrgreen: Pitää vissiin palkata joku pieni kiinalainen kääntämään renkaita kun ei servot tunnu kestävän. Ilmeisesti tulokset on puhtaasti uusintalähdöstä, kyllä mä meinaan yhden kierroksen täyteen sain..

Ja minä sain näemmä ajettua 3 kierrosta A-finaalissa, vaikka poistuin paikalta jo viimeisten aika-ajojen alussa. :D

17
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 01.09.07 - klo: 19.47 »
Tänää olikin sitten pohjalevyn 'korjaus'. Oli takadiffin kohdalta painunut kuopalle jo siinä määrin, että otti hieman kiinni isoon lautaspyörään. Taoin sen suoraksi ja toivon, että se nyt loppuajokauden menee.

Vaan tämä ei auttanutkaan itse ongelmaan eli siihen, että vaihteisto ei rullannut vapaasti vaan joku kanitti välillä. Syyksi paljastuikin mielenkiintoinen kohta. Nimittäin keskidiffin ulostulot oli kummatkin kuluneet _sisältäpäin_ kuopalle tappien kohdalta. Ulospäin näytti, että ulostulot ei oo kuluneet. Huomasin ko. asian, kun pyörittelin renkaita auton ollessa pöydällä ja tappi katosi puoliksi ulostulon sisälle.

Pikakorjauksena oli hioa kuopat 'auki' eli ulos asti. Tällöin tappi ei pääse kanittamaan enää kolossa vaan pääsee liikkumaan vapaammin sivusuunnassakin ja voimansiirtokin taas pelaa vapaasti.

Onkin sitten hommaa käydä auto läpi talven aikana ja katsoa mitä siihen tarvitsee uusia. Pohjalevy, keskidiffin ulostulot ja kori on nyt listalla.

18
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 29.08.07 - klo: 20.42 »
Mulla on etu 5k - keski 30k - taka 3k. Soisi olla hieman jäykemmät päissä joten tuo sun setuppi lienee ihan ok.

19
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 28.08.07 - klo: 21.17 »
Omalla RTR-truggylla on nyt ajettu 6.5 gallonaa. Onhan siihen osaa vaihdettu, mutta suurin osa kulumisen takia eikä sen takia, että olis rikki mennyt.

Alkuperäisen moottorin vaihdoin noin reilun 3 gallonan jälkeen. Takasiipi hajonnut mutta uusi siipi on kestänyt. Radiot laitoin äskettäin 2.4GHz versioon joten antenniputkihuolet loppu sen siliän tien. Kardaanit keskidiffiltä kuluivat joten ne joutu vaihtaan. Lisäksi samalla vaihdoin runkojäykkärit alumiinisiin kun muoviset antoivat periksi. Kori on jo aika räjähtänyt, mutta eiköhän se vielä tuon gallonan loppuun mene. :) Tietenkin kytkinlaakereita on vaihdeltu ja kytkinkello on kolmas menossa. Niin ja renkaat tietenkin. Alkuperäisistä lähti nappulat irti joten lopussa ne oli melkein täysin ilman nappuloita.

Eli onhan siihen rahaa laitettu, mutta ihan tyytyväinen olen kestävyyteen ollut. Kulumistahan nuo on, varsin vähän on mitään rikki mennyt.

20
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 21.08.07 - klo: 21.28 »
Viimein sain aikaseksi tarkistaa onko omassa V-specissä väljä kiertokanki. Ei ollut, ainakaan minä en huomannut tunnustelemalla ja katselemalla minkäänlaista välystä. Moottorilla on nyt noin 2.5gallonaa ajettu. Eli ei muuta kuin kovaa ajoa.

Lisäksi vaihdoin melkein 1.5gallonaa ajetut keraamiset kytkinlaakerit. Taidan siirtyä keraamisiin jatkossakin. Kestävät sen verran paremmin kuin normilaakerit vaikka hieman kalliimpia ovatkin. Nyt jouduin laittamaan normaalit, kun keraamisia ostin vain testiksi neljäkappaletta aikoinaan. Ja tiedän senkin ettei keraamillakaan ehkä ihan noin pitkään kannattaisi ajaa, mutta se nyt vähän lipsahti. :)

21
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 11.08.07 - klo: 19.23 »
Muisti on hyvä, mutta lyhyt.

Kyselin tänään radalla renkaita honkkariin. Prolinen renkaita tarkoitus, kun niitä saa siitä kaupasta johon seuraavaksi olis tilaus mahd. lähdössä. Vaan nyt iski total black out enkä muista enää mikä noista Prolinen renkaista ensinnäkin passaa honkkariin. Ainakin Sabellahan noita Prolinejä on, niin sopiiko joku siellä olevista vanteista honkkariin?

Kerran olin jo melkein Buggyn renkaita tilaamassa joten aattelin varmistaa etten tee samaa virhettä toiste. ;)

22
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 09.08.07 - klo: 22.23 »
DAHH
no kyllä sitä rikastettiin mutta meni laiskemmaksi 
Kiristää = laihentaa

23
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 09.08.07 - klo: 21.02 »
voi sen vaihtaa jos sulla on oikeet vehkeeet,aineet ja osaat.
Eli ei. Ainakin minun tapauksessa. :)

24
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 09.08.07 - klo: 19.13 »
Doh...

Rikastit alaalta ja ei lähde...no kiristä hyvä mies sitä alapäätä pikkuhiljaa...suoriltaan vaikka 10-15min kiinni.
Itsellänikin mielestäni auto lähti kuin 'hauki rannasta' ja silti alhaalta kiristettiin melkein puolituntia kun laitettiin auto kulkeen kunnolla. :)

25
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 09.08.07 - klo: 19.07 »
Suunnataas vähän. WERKS Lugs MT R300 on Truggy rengas ,esim.
Ahaa. Katselin sitten ilmeisesti buggyn renkaita, kun oli R300 ilman MT:tä ja hinta melkein 1/2 mitä MT:llä. Ilmankos tuntuivat niin edullisilta. ;)

Toinen kyssäri näin yleisesti. Voiko kardaaneihin vaihtaa sitä päissä olevaa tappia? Käytin keskidiffin irti ja samalla huomasin, että etummaisen kardaanin etutappi oli kulunut aika huimasti. Toiselta puolen oli kulunut ainakin puolet tapista. Jos ei, niin sitten menee kohta uusien kardaanien tilaamiseksi. Nivelletyt kardaanit löyty mutta nekin on nivelletty vain toisesta päästä joten samanlainen dogbone 'nivel' jää silti toiseen päähän kulumaan.

26
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 09.08.07 - klo: 11.57 »
mulla toi spec ei oikeen pelaa muute ok mutta alakierroksilla ei ole voimaa yhtään
En tiedä kuinka vakava tuo 'alakierroksilla ei ole voimaa yhtään' oikein on. Itsellänikin se hieman 'mooaa' alakierroksilla, mutta aattelin kokeilla jäykempiä kytkinjousia jotka antaa kierrosten nousta korkeammaksi. Itse olen kyllä tyytyväinen ja honkkarin truggya vie minulle ihan riittämiin.

Jos se ei saa polttoainetta niin ei ole voimaakaan?

Minullekin riitti .21 kunnes hankin .28  :grin:

Kyllä se soppaa saa ihan riittävästi. Siitä ei oo kyse. Ja .28 oli ennen ossia ja vähintääkin samallalailla menee.

27
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 09.08.07 - klo: 07.49 »
Kannattaa tarkistaa myös onko kytkin kasattu oikein tai jopa rikki.
Muistelisin isojen poikien kertoneen, että alukytkin nappaisi kiinni hanakammin kuin esim. komposiittikytkin? Jos noin on, niin sehän voisi selittää voiman puutetta alakierroksilla.

Ja itsellä on lämmöt yli sata ennen kuin alkaa kunnolla kone kiekumaan.

28
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 09.08.07 - klo: 06.43 »
mulla toi spec ei oikeen pelaa muute ok mutta alakierroksilla ei ole voimaa yhtään
En tiedä kuinka vakava tuo 'alakierroksilla ei ole voimaa yhtään' oikein on. Itsellänikin se hieman 'mooaa' alakierroksilla, mutta aattelin kokeilla jäykempiä kytkinjousia jotka antaa kierrosten nousta korkeammaksi. Itse olen kyllä tyytyväinen ja honkkarin truggya vie minulle ihan riittämiin.

29
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 06.08.07 - klo: 22.30 »
Noi werksin lugsit on huiput.. Vaik vaa pihal sutis, ni ei sitä huonojakaa kannata ostaa, ku hinnatki kaikis suht samat.. Tai pro-linen crime fighterit ja bow tiet on hyviä kans.. Ite käytän honkkaris werksejä.
Ilmeisesti tarkoitit noita WERKS Lugs R200 ja WERKS Lugs R300 renkaita? Eihän nuo pahan hintaiset ole. Tosin, ne 'oikeat' kilparenkaat onkin sitten melkein 2x noiden hintaiset. Minkä verran eroa on pehmeällä ja medium seoksella pidon ja keston kannalta?

30
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 06.08.07 - klo: 20.43 »
mulla ois sulle uutta vastaavat pari desiä ajetut honkkarin rtr kumit ja vanteet 30€..
Oikein noista rtr kumeista tiedä. Itselläni niistä on irronnu(ei siis kulunu) nappuloita paikoin aika reilustikkin ja hieman ne tuntuvat veltoilta.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 6