Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Fromi

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Vs: Uusi kampura O.S .28 koneeseen mistä?
« : 03.08.20 - klo: 23.31 »
Kannatti sit ostaa satasella käyttämätön motti  :smiley: Laatu kyllä maksaa..

2
Polttisautot / Vs: Uusi kampura O.S .28 koneeseen mistä?
« : 03.08.20 - klo: 18.28 »
Menin jo ostamaan kun sain tän uuden koneen sen verran edukkaasti. Mä rakennan sitten vauhtipyöräperusteisen käynnistimen. Vaika löytyisi sopiva kanki niin maksaa samanverran kuin tuo uusi linkkaamasi .28 motti. Mikä näissä O.S koneissa on niin erikoista, että ovat maksaneet aikoinaan aivan julmetusti?

Kiitos selvityksistä.

3
Polttisautot / Vs: Uusi kampura O.S .28 koneeseen mistä?
« : 03.08.20 - klo: 16.11 »
Mulla on siis GX21 Kyoshon pullstart joka sopii tuohon O.S .28XZ moottoriin. Ennen autossa oli tämä Kyoshon .21 moottori ja nyt tulee tämä .28 kone. Haluaisin tähän vaan tuon vetostartin asentaa. Siitä siis kyse.

Olen virheellisesti puhujut männäntapista edellisissä viesteissä tarkoittaen kiertokangen tappia kampurassa :angel:

Jos tilaan samalla laakerihalkaisijalla olevan .28 kampuran vetostartille sopivalla kiertarin tapilla niin onko niissä sama iskunpituus? Tai onko jotain muuta huomioitavaa?

EDIT: Vai onko tässä .28XZ koneessa irtoava kiertokangen tappi siinä kampurassa? Senhän voisi silloin vain vaihtaa sellaiseen tappiin, jossa on ”lisätappi” vetoakselille.
Laitan pian kuvia ellei väärinkäsitykset lopu  :grin: :grin:

4
Polttisautot / Vs: Uusi kampura O.S .28 koneeseen mistä?
« : 03.08.20 - klo: 14.43 »
Vanhasta GX21 koneesta sopii vetokamat suoraan kiinni. Vähän pitää viilata männänkoloa suuremmaksi vetoakselin rungosta.

Kampurassa on vain pieni eri vetokäynnistys ja lautakäynnisteisen mallin välillä. Nimenomaan se pieni ”lisätappi” männäntapin päässä kampurassa. Se on käytännössä aina kiinteä ja tehty siihen koneistuksen yhteydessä. Nyt ei ole kyse mistään bolt on hommasta että ”Tilaa O.S jälleenmyyjältä”. Nyt tarvitaan samoilla mitoilla oleva .28 kampura, jossa päähän on jätetty se lisätappi vetoakselille. Eli toisinsanoen tehty pullstartille.

Varmasti on tehty jotain .28 kampuramallia pullstartilla, joka sopii tähän. En kaipaa näsäviisasteluja, ellet tiedä mikä sopii älä vastaa tai muuten neuvo.

Ps. Kyseessä on XZ konemalli.

5
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 03.08.20 - klo: 09.49 »
Tarvis vetokäynnistimelle sopiva kampura, missä on männäntapin päässä se pikkutappi vetoa varten.

6
Polttisautot / Uusi kampura O.S .28 koneeseen mistä?
« : 02.08.20 - klo: 19.50 »
Otsikon koneeseen olisi saatava vetokäynnistimelle sopiva kampura, missä on kanpuran kiertaritapin päässä se pikkutappi vetoa varten.

7
Kyosho / Mad Force GX21 -> Isompaa konetta
« : 21.06.20 - klo: 14.03 »
Moi vaan kaikille! Ekaa kertaa tällä palstalla. Joskus mopoikäisenä oli tuollainen Mad Force sinivalkoisella peruskorilla ja nyt tuli vanhojen muistoksi ostettua Torista pikkuvikainen Mad Force sopuhintaan. Vikana lähinnä vetonarun puute. Auto tuli vetonarun uusinnalla kuntoon.

Moottoriin on uusittu mäntä ja se on hyvässä kunnossa, mutta tehopuute vaivaa. Mikä moottori (niin iso kuin saa) menisi tuohon suoraan pulttaamalla? Paikallisessa RC liikkeessä tarjottiin 25:sta kisakonetta, jossa kuulemma kunnolla potkua. Merkki ja mallia en muista, mutta 300€ moottori oli. Liikkeen pitäjällä itsellään 2T laite ja kilpailee SM sarjassa. Myisi tuon koneen 150€:lla kun haluaa päästä nitrokoneista eroon. Keskittyy jatkossa 2T ja sähkökoneisiin.

Saisi ruopia ja keuli kunnolla. Lapsille sitten kevyemmillä säädöillä ajoon.

Sivuja: [1]