Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TyphonV3

Sivuja: [1]
1
Täysi aloittelija harjoittelee jouluksi hankitun Arrma Typhon Mega V3 kanssa ja siitä on herännyt muutama kysymys:

1. Vakiomoottori (ARRMA Mega 550) hajosi hyvin äkkiä (tuulettimen lavat katkesivat eli joko valmistusvirhe tai kivi moottorissa) ja ostin tilalle tämän setin eli Robitronic 3652 / 4000 kv:
https://hobbyfactory.fi/p60991/robitronic-razer-ten-brushless-combo-60a-3652-4000kv
Ostaessa varoiteltiin, että vakioakulla (7-Cell NiMh) ei välttämättä saa moottorista juuri vakiomoottoria enempää iloa irti, mutta kyllä se on ihan eri vehje (75% teho uudesta vastaa aika hyvin 100 % tehoa vanhasta). Tämä ihan perstuntumalla radalla ja hypyissä koettu.

Ajon jälkeen moottori kuuma, nopari viileä ja akku vähän lämmin. Tästä päättelin löytämäni tiedon perusteella, että voisi olla välitykset pielessä ja vaihdoin vakiona olleen 14-hampaisen pinionin 18-hampaiseen. Nyt lämpenee akku ja moottori paljon tasaisemmin, nopari edelleen melko viileä. Kuulostako jotakuinkin järkevältä rattaalta (spurri vakio 91).

Tiedän, jos vauhtia haluaa, niin pitäisi hankkia 3s LiPo-akut ja laturi, mutta tässä on yritetty pärjätä ja harjoitella nyt vähän pienemmällä budjetilla.

2. Muutaman viikon ajelun jälkeen toinen etuiskari vuotaa ja toisesta on männänvarsi vähän vino. Tuo vuotava iskari vuotaa nestettä kierteiden yläreunasta eli mäntä ei tiivisty kunnolla (on kunnolla kiinni ja O-rengas näyttää ehjältä). Auttaako tällaiseen mikään muu kuin ostaa varaosia ja toivoa, että ne kestävät/toimivat paremmin? Vaihdoin jo O-renkaan ja tuntuisi ainakin paremmin pysyvän neste (575 cst) sisällä

3. Ostin auton mukana silikoniöljyä, mihin kaikkialle tuota olisi hyvä laittaa ja kuinka usein? Ainakin pyöränlaakereihin olisi ilmeisesti hyvä, mutta niihin ei pääse kovin helposti käsiksi edes renkaat irrottamalla, pitääkö vain purkaa enemmän?

Kaiken kaikkiaan auto on kyllä ollut juuri sitä mitä haettiin, eli kohtuullisella budjetilla auto, jolla voi pojan kanssa huoletta ajella pihalla ilman, että se jää koko ajan joka paikkaan kiinni, mutta tarvittaessa vauhtia löytyy jo vähän aikuisempaankin makuun.

Sivuja: [1]