Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - silli

Sivuja: [1] 2
1
Sähköautot / Predatoriin koria?
« : 16.12.08 - klo: 14.45 »
Eli pitäisi löytää predatoriin kori + siivet. RF ei niitä enään maahan tuo, joten voisiko joku vinkata mistä saisi. Tosin jos jollain pyörii nurkissa käytetty setti niin sekin käy. Googlettanutkin olen ahkerasti.

Kiitos ja kumarrus.

2
Sähköautot / Vs: sähköcrossirata Tuusulaan
« : 05.04.08 - klo: 17.25 »
Tälle projektille etsitään uutta vetäjää.
Mikäli on innostusta niin ilmoita siitä minulle.

Olen päättänyt ripustaa hanskat naulaan koko lajin suhteen ja juuri siksi vetäydyn myös tästäkin projektista luonnollisesti.
Syitä on monia joita tässä en ala listata.

Kiitos kaikille neljästä vuodesta mitä tuli taas lajin parissa pyörittyä, oli ihan mukavasti vauhtia ja vaarallisia tilanteita.

Katsotaan jos tekisi taas uuden comebackin 15 vuoden kuluttua  :afro:

Terveisin:
Mika Silvasti

3
Tulokset / Vs: MiniCup 2. Tulokset + keskustelu
« : 09.02.08 - klo: 22.05 »
Kallelle terveisiä! Edestä lähettiin pois oikeen kunnolla, niin kuin käsky kävi. Harmi että ponderi putos samalla siihen seinään  :mrgreen: (ois personal ponderin hankinta siis edessä ja Niinivirran Askolle terveisiä, että voi olla tarkkaavaisempi jos autosta putoo poonderi, eli laita taskuu jeesus teippiä seuraavaksi kerraksi niin voit sen köyttää sitten autoon takaisin siis sillä ehdolla, että näet että se putoaa! :roll: )

Diffistä sen verran, että jos se muutetaan takaisin vakio diffiin niin sitten samalla myös vakio iskareihinkin. Tulee hyppyreistäkin paljon mielenkiintoisempia!  :p Taidan olla ed. kitka iskari sarjan johtaja (onkoa tämän sarjan johtajalle luvassa erikoispalkinto?!  :police: Ei todellakaan ollut mitään hajua hyppyriin mennessä, että mihin se alastulossa lähtee.

Mikä mukavinta näissäää kisoissa on niin ilmapiiri ja kisakumppanit. Ei todellakaan ketään pipo kiristä!

Kiitos mänyn kerholle kisoista, lumi oli todella mukava piriste treeneihin. Seuraavaksi varmaan sadettaja, että saadaan sateenkaari?  :kiss:

Mukavaa oli ja toivottavasti pääsen myös maaliskuussa!

Ystävällisin terveisin:
Mika Silvasti
(Ollille Jarkko vaan)

PS. Ens kisoissa ehkä jo öljyiskarit! (Riippuu kitkaiskari sarjan pääpotista)


4
Sähköautot / Vs: Ehdotuksia mini-sarjan säännöille
« : 26.11.07 - klo: 21.27 »
Itse olen samoilla linjoilla Calen ja Hovin kanssa.

Vapaa diffi.

5
Sähköautot / Vs: Ehdotuksia mini-sarjan säännöille
« : 26.11.07 - klo: 21.20 »

Mielestäni myös jousi pitäisi olla vapaa. Jos pelkästään vakiojouset ovat sallittu, pitäisi niitä ostaa muutama säkki testattavaksi ja siten valkata sopivimmat yksilöt kisakäyttöön. Näin kärjistettynä, ei ole mitään takeita, että eri valmistuserien jouset ovat identtiset joustoltaan.


Huh huh... jos joku tosiaan on valmis ostamaan säkillisen jousia sen minimaalisen edun saamiseksi tähän luokkaan saa kyllä sen omasta puolestani tehdä. Tää tais mennä jo ihan vaan himpun verran yli.  :shock:

6
Sähköautot / Vs: Ehdotuksia mini-sarjan säännöille
« : 26.11.07 - klo: 21.15 »
Toinen ääni kallelle

7
Sivusta seuratenkin hienot ja tiukat kisat!

Mini-luokkaan liittyen en itse lähtisi säännöissä noin tiukalle linjalle. Kisasta taisi löytyä autoja täysin vakiosta Minin R:ään / kaikenlaiset TRF hässäkät, silti eroja autojen käyttäytymisessä (autosta johtuvia)ei huomannut.
Itse sallisin ainakin seuraavat muutokset:
* Kuuladiffi
* Öljyiskarit
* Renkaan- / vanteenvaihdot esim. 3Racing:iin (puolet halvemmat ku Tamiyat)
* Kuulalaakerit

 

Itse poistaisin listalta öljyiskarit. Itselläni oli kuuladiffi ja kuulalaakerit, muuten auto oli suoraan pakasta kasattu. En ollut mitään shimmejä laittanut klapin poistamiseksi tai muuta. Väljyys tuo lisää eksoottisia ominaisuuksia autoon.  :kiss: Ainut mitä tosiaan pitää katsoa on tuo rengas. Siihen kun löytyy ratkaisu on paketti valmis mestaruustaistoihin.

Iso kiitos Kypakille taas mahtavasta kisa päivästä.

-Mika.Silvasti-

Täytyy testata huomenna poikkeaako auton käyttäytyminen tuolla ratasdiffillä. Eikä kuuladiffiä kyllä ole ainakaan vielä tarvinnut huoltaa.

Edit.

8
Sähköautot / Vs: sähköcrossirata Tuusulaan
« : 29.10.07 - klo: 20.17 »
Nyt on virallisesti Tuusulan urheilukeskuksen rata projekti potkaistu liikkeelle.

Kokonaan kiitos tästä kuuluu Asfalttihuolto Oy:lle ja eritoten Arto Hujaselle.
He/Hän ystävällisesti tuli heidän omalla maansiirtokoneella rakentamaan rataaluetta. Maata tosin oli niin paljon, että kuusi tuntia ei riittänyt kaiken siirtämiseen (kertoo siitä paljonko maata siellä on), mutta arto ystävällisesti tarjoutui jopa tulemaan keväällä jatkamaan siitä mihin nyt jäi.

Mitä hän kerkesi rakentamaan on noin 3m korkea 2m leveä ja 7m pitkä ajokoroke maasta mihin on helppo koolata puusta loput.
Sekä noin 30 metriä reunavalleja noin 1,5m korkea ja 1m leveää johon on helppo rakentaa aidoitus päälle.
Maata jäi vielä noin 2/5 osaa jäljelle josta rakennetaan loput vallit ja alusta profiilille. Tämän jälkeen voidaankin sitten tarttua lapioihin.

Tämä vain tilannetietona kaikille, että alkuun on päästy.

Terveisin:
Mika Silvasti

9
TC specin ripa on suoraan fettien päällä kiinni ei kannata voimaa alkaa käyttään.(käsitykseni mukaan)

Mulla on toi vanhempi spede joten sinun tapaus on hiukan eri.  :cry:

10
Irrottaa vähän kulmasta mattopuukolla ja sit kiertää sen jäähdytysrivan irti noparista..

Tuon tein viimekerralla. On sen verran lujaa kiinni ettei irtoa!

11
Seuraavanlainen kysymys. Miten sais helposti irti noparin päällä olevan alumiinisen jäähdytinlevyn noparista. Edellisen noparin kanssa käytin liikaa voimaa niin nousi noparin alukansi mukana. Oiskos jotain vippaskonstia millä sen sais pois ilman tuhoa?

12
Moro,

No niin tuli nyt hiukan tutkittua tätä urheilupuisto/Nittis vaihtoehtoa.
Olin yhteydessä erääseen Tuusulan kunnanvaltuutettuun ja hänen kantansa
ei ollut nittis rataa millään lailla pois sulkeva. Ja hänen mielipiteensä
nimenomaan tähän melu haittaan ei ollutkaan niin negatiivinen kuin mitä täällä
foorumilla on saanut kuvan.
Loistavaa jos näin on. Itse olen ollut yhteydessä henkilöön, joka on alueesta vastuussa ja hän sanoi tästä melu valituksesta. MUTTA en ala väittelemään tästä asiasta, tässä on taas niin monta mielipidettä kun on kertojaakin. Loisto juttu jos saadaan myös polttis rata sinne. Sitten on enemmän talkoo porukkaakin. Ilmottele kuin käy.

13
jos jollekkin vielä tulee mieleen todeta, että kyllähän siellä nytkin ajetaan nitroilla ja jne jne... Niin verratkaapas desipeli lukuja. toisella puolella vaakaa yksi polttis ajaa satunnaisesti siellä, toisella puolella vaakaa kolme kaveria tulee treenaamaan koko päiväksi.

Ja vielä nitro puolen porukalle tiedoksi! En todellakaan ole millään lailla VASTAAN polttis porukkaa!

14
Hyrylän urheilukeskukseen sain ratahankkeelle tosiaan luvan jo alkuvuodesta, mutta projekti ei ole sen enempää edennyt (ikävä kyllä). Suurin syy siihen on etten omista sopivaa kalustoa, että saisin omakotitalon verran maa ainesta siirrettyä pohjaksi ja radan reuna valleiksi. Tällä hetkellä kyseisellä paikalla on tosiaan tuon verran maata. Kunhan saan sellaisen koneen jostain käyttööni niin homma lähtee edistymään (mahdollisesti jo tänä syksynä). Moni onkin naureskellut ettei projekti valmistu ikinä, mutta niille tiedoksi että tämä ei pidä paikkansa ja kun se on valmis niin heillekkin vain tervetloa ajamaan. En vain näe mitään järkeä lähteä kuukaudeksi kottikärryn ja lapion kanssa riehumaan ja rakentamaan, kun sen tekee koneella alle päivässä (joten jos joku koneen omistaa niin infoa peliin niin saadaan asia liikkeelle). Enkä myöskään omilla rahoillani lähde konetta vuokraamaan, koska se maksaa jonkin verran enkä näitä rahoja ikinä tulisi enään näkemään (kun niin ahkerasti kaikki aina maksaa ratamaksun).

Sitten polttis kysymyksen pariin:
Syy miksi radasta tulee ainoastaan sähköcrossirata on urheilukeskuksen lähiympäristössä olevat asunnot. Heti oli noussut haloo kun ratahankkeen esitin ilman sähkö lisäystä. "kauhee meteli lähtee ei saa rakentaa missään nimessä",koska olettivat kyseessä nimen omaan olevan nitrot, kun lisäsin liitteen sähkö auton eteen, mielet muuttuivat. Joten ikäväkseni voin vain todeta, että nitro vehkeet on kyseisestä projektista pois suljettu. Enkä usko, että nitro rataan lupaa saisi vaikka lääniä tosiaan on. Siitä nitro porukalle pahoittelut.
Tiedän että viereinen monttu on ollut ahkerassa motocross käytössä siihen asti kunnes uusi tehdas halli rakennettiin. Nyt melua ei vaan haluta. Näin asiat vaan ovat tällä hetkellä.

Toivottavasti tämä valaisi asiaa kaikille edes jonkin verran.

Kiitos ja kumarrus
Mika Silvasti

15
Vapaa keskustelu / Vs: ajanvietettä ja muuta hulluutta!
« : 04.08.07 - klo: 23.51 »
Morotus

Jos löytyy iron maiden faneja niin ollos hyvä. Haastetta löytyy ainakin ihan kiitettävästi...!  :afro:

http://www.youtube.com/watch?v=S1WKYmx4i1Q&feature=PlayList&p=78EE6C9177E5BDA3&index=81

16
Tässä riitti nippa nappa kahen kaverin työkalut janille  :mrgreen:

http://copter.threewee.com/stilo/jotain/rc/kisat/maastosarja_3_hyvinkaa_-07/slides/P1040101.html

17
Ei ne itke motocrossissakaan jos joku hyndä vähän kuluu kisoissa et: "Lanataan se hyppyri pois ku mä en osaa hypätä sitä!"

Ei niin, siellä ne vaan jättää sen sitten hyppäämättä.

18
Täältäkin ääni täyttämiselle. Tosin itselläni ei ollut hyndän kanssa ongelmia muuta kuin ekassa finaalissa. Siinäkin tuli onneksi vain pieni vaurio vanteeseen. Kiitos kaikille, niin kisaajille kuin kisan järjestäjille. Oli leppoisa päivä. Täällä pitää myös heulia lainata että nelkku rokkaa vaikka eka kisa olikin.

Terveisin:
Punaniska

19
Tässä oli tyhmä kysymys mihin sain jo vastauksen. Kiitos TTkoo


20
Mugen / Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« : 06.05.07 - klo: 20.01 »
Kerkesin kuvaileen vaan kerran kun sain stunttimiehen ajamaan omaa autoa että pääsi kuvaamaan ja sit keskityin vaan omaan trukkiin..

Toi on ehkä paras kuva minkä olen koskaan saanut räpättyä näistä liikkuvista kohteista..

http://personal.inet.fi/surf/xyz/MBX5T/MBX5T_lavanko1.jpg

Sekin oli vain stunttikuskin ansiota   :lol:

21
Sähköautot / Vs: sähköcrossirata Tuusulaan
« : 26.04.07 - klo: 08.36 »
Vaikealle näyttää tuo toukokuu ajan suhteen. En usko, että päästään vielä käsiksi rataan 4-5 toukokuuta, kun kunta siivoilee sitä rata paikkaa. Seuraavana onkin hyvinkään kisat. Seuraava vois olla mahdollinen, mutta osa porukasta varmaan haluaa treenata seuraavan viikon crossi kisoihin?

Ehkä järkevin ratkaisu on aloittaa urakka täysillä kesäkuun ensimmäisenä viikonloppuna. Silloin saadaan myös toivottavasti poppari tai kaksi paikalle.

Näillä näkymin saadaan kunnalta 400 metriä vyötärön korkuista metalli aitaa, sekä kunta vetää sähköt varikko alueen viereen. Varikko aluekkin on "valmiina", heti radan vieressä on noin yhden hyvinkään varikko puolen verran asvalttia.

(edit: lisää dataa asiasta)

22
Sähköautot / sähköcrossirata Tuusulaan
« : 24.04.07 - klo: 11.44 »
Tervehdys kaikki talkoo henkiset sähköcrossi kuskit!

Harvat ovat huhuja kuulleet, että Tuusulaan hyrylän urheilukeskukseen olisi tulossa rata. Huhu pitää paikkansa.
Olen saanut luvan kunnalta rakentaa radan ja kunta on mukavasti lähtenyt hankkeeseen mukaan. Tilaa on noin 2500-3000 neliötä parkkipaikkoineen kaikkineen.
Paikka sijaitsee heti urheilukeskukseen menevän tien oikealla puolella.
Nyt sitten tarvisi talkoo henkeä radan rakentamiseen, joka alkaa jossain vaiheessa vapun jälkeen.
Mikäli kiinnostusta on ilmottakaa se täällä. Katsotaan myös tässä keskustelussa mikä viikonloppu vapun jälkeen sopii enemmistölle parhaiten (siis jos talkoo väkeä löytyy).

Mika Silvasti

23
Tulokset / Vs: Mäntsälä SM, jälkipuheet
« : 24.03.07 - klo: 21.46 »
Kiitos mäntsälän poppoolle hyvistä kisoista.

Tänään huomasi kyllä, että kukaan ei ollut "salatreenannut" radalla. Mattoautollakin molemmat harjoitukset varsinkin ensimmäinen oli melkoista jäärata ajoa kesärenkailla.

Ratakin saatiin kalustoystävällisemmäksi heti, kun muutitte kakkosnelosten paikkaa parillakymmenellä sentillä taakseppäin.

Rata oli tosi rankka C-12 luokassa akuille, ei tuntunut pääsevän millään täyttä 8 minuuttia, mutta sekin kaikille sama, se joka osasi säästää niin pärjäsi.

+ aikataulu
+ pääsipähän testaamaan miltä tuntuisi ajaa 12 luokan autolla jäällä
+ buffetti
+ asso
+ varikko huumori lähipöydissä kukki kauniisti kuin korvasieni syksyllä
+ vesan ajo
+ janin viides sija
+ tonin toinen sija ja ehdottomasti kauden näyttävin maaliin tulo viimeisessä finaalissa

- Viljami vei tänään meikäläistä kun litran mittaa (eikä silti tarjonnut sipsejä)  :cry:

järvenpää kiittää ja kumartaa

24
Sähköautot / 1/12 mattoautot
« : 08.03.07 - klo: 14.04 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
Lainaus käyttäjältä: "silli"
Ei taida suomessa kenelläkään olla kyseisestä autosta ainakaan käytännön kokemusta. Itse olen kuullut vain positiivista kyseisestä autosta. Ellen ihan väärässä ole niin Racing factorille on tulossa kyseisiä autoja myyntiin.


Väärin, ollaan taas etelässä muita edellä.  :mrgreen: Markkinoilla on enemmän ja vähemmän valmiita autoja myytävänä. CRC ja Corally kuuluvat niihin lähes valmiisiin ja se AE L4 sinne toiseen päähän.


No hitto  :mrgreen:

25
Sähköautot / 1/12 mattoautot
« : 08.03.07 - klo: 10.52 »
Ei taida suomessa kenelläkään olla kyseisestä autosta ainakaan käytännön kokemusta. Itse olen kuullut vain positiivista kyseisestä autosta. Ellen ihan väärässä ole niin Racing factorille on tulossa kyseisiä autoja myyntiin.

26
Sähköautot / Ratoja sähkökrossareille?
« : 08.03.07 - klo: 10.49 »
Olen laittanut kyselyn tuusulan kuntaa, että jos voisi rakentaa sähköcrossiradan urheilukeskuksen joutomaalle, koska kyseisiä ratoja on niin niukasti PK-seudulla. Tarkkaa vastausta ei ole tullut, mutta ensimmäinen puhelinkeskustelu on käyty ja ainakin siinä annettiin vihreää valoa. Joten voi olla että talkoo porukkaa tarvitaan tänä keväänä runsaasti tuusulan suunnalla.

27
Sähköautot / Apua auton sähköistämiseen..
« : 20.12.06 - klo: 10.19 »
Kyllä servoon kannattaa sijoittaa, koska se on oikeastaan ikuinen hankinnan jälkeen.

28
Sähköautot / Apua auton sähköistämiseen..
« : 20.12.06 - klo: 08.24 »
Kyseinen radio kelpaa kyllä hyvin, täyttää kaikki perusvaatimukset.


Ehdottomasti hylkäisin kaikki hiilelliset heti kättelyssä. Hiiletön on vaivaton, vaikka ei crossissa niin paljon sorvia tarvitsekkaan näyttää. Fiksu veto voisi olla nimenomaan mikon mainitsema LRP. Siinä nopeudensäädin on huomattavasti helpompi ohjelmoida kuin Novak (tieto perustuu kuulo puheisiin). Eikä tosiaan ole pakko hankkia heti Vector X11 konetta, koska siinä on niin paljon paukkuja ettei kukaan niitä kaikkea hyödyksi voi radalla käyttää. Joten jos joku myy 3 star tai 4 star konetta ja noparia esim. käytettynä niin säästät pitkän pennin ja kyseiset koneet kyllä riittää.

29
Kilpailijoiden kanava / 1/12 stanuluokka
« : 05.12.06 - klo: 16.54 »
täälläkin ollaan samaa mieltä vesan kanssa.

kyseistä luokkaa jonkin verran muinoin harrastaneena toivoisin kyllä, että tämä luokka saataisiin takaisin yhtä suurena kuin se muinoin oli. Kyseessä on todella haastava luokka kuskille eikä niinkään mekaanikolle. Kyseisessä luokassa korostuu enemmän ajotaito kuin esim. turistissa tai crossissa kyseisiä luokkia tietenkin väheksymättä.

Kalusto on myös halvempaa kuin turisti ja kuten sanoin jo, niin auton saa ajettavaan säätöön huomattavasti helpommin.

-mika.s-

PS. olli, kyllä se on huomattavasti lisääntynyt jos sitä ajaa jo muutkin kun järvenpään pojat  :mrgreen:

30
Tulokset / Mäntsälän tulokset ja jälkipuheet
« : 10.12.05 - klo: 20.41 »
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
+- Mika: Eikös puupäiltä luonnistu parhaiten puujalkavitsit ? Tä ?  :mrgreen:


Kuten harakka eräässä sahköyhtiön mainoksessa toteaa pikkulapselle: Aivan :mrgreen:

Sivuja: [1] 2