Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - J.Hovi

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7
1
Ilmeisesti ftt/12tt -sarjaa ei ole aikeissa aloittaa tämän vuoden puolella (ainakaan äkkinäisellä silmäyksellä Kitiin), mutta oletan että viimeistään tammikuussa on ensimmäinen kisa.
Alkaa pikkuhiljaa olemaan korkea aika keksiä joku mylly millä meinataan gt12/upgrade-stanua/downgrade-poroa ajattaa, koska kauppiaillakin kestää aikaa saada moottoreita hyllyyn sitten kun kuulevat moottorivalinnan osuneen juuri heidän maahantuomaansa tuotteeseen.
Kaikki eivät varmaan halua tilata moottoriaan ulkomailta, ja koska virallista moottoria ei ole vielä valittu niin yksikään suomikauppa ei taatusti tilaa varastoon mätänemään minkäänsortin 17.5t -koneita (koska hyllyynhän ne jäisivät jos valinta ei osukaan k.o. koneeseen), ja tämä yleinen moottoripula alkaa jo nakertaa harrastajamääriä niiden osalta jotka kyseisiä luokkia olisivat saattaneet harkita ajavansa tulevalla kaudella.

2
Päivitystä Treenimahdollisuuksien suhteen:
Myös perjantaina 5.5 on mahdollista ajaa klo 16:00-20:00 välillä.
Lisäksi lauantain ja sunnuntain ajoaikaa on pidennetty, eli lauantaina voi ajaa klo 10:00-18:00 ja sunnuntaina 12:00-20:00.

Ratamaksun (10€) voi suorittaa joko rallicrossradan kahvioon tai HyUA:n edustajalle pienoisautoradalla.

Ps. Ilmoittautumisaikaa noin vuorokausi jäljellä!

3
Pyritään saamaan rata kunnostettua ajokuntoon siten, että kisoja edeltävänä viikonloppuna sekä keskiviikkona 10.5. pääsisi treenaamaan. Torstai 11.5 suoritetaan radalla vielä viimeisiä korjauksia yms. Aukioloajoissa noudatetaan rallicross-radan aukioloaikoja, jotka löytyvät www.hyua.fi. Ratamaksu maksetaan rallicross-radan kahvioon, josta saa myös avaimen ajajakorokkeen ja portin lukkoihin. Avain palautetaan kahvioon. Toki kannattaa käydä ensin katsomassa onko radalla jo ovet auki, ennen kuin ottaa avaimen.

4
Kilpailukutsut / Vs: Maastosarja IV Vantaa 3-4.9.2016
« : 01.09.16 - klo: 21.54 »
Aika kivutta tällä osanottajamäärällä onnistuisi varmaan molempien luokkien ajattaminen yhtenä päivänä aikataulun sen suuremmin venymättä.
...jos siis näyttää yhtään sateiselta sunnuntaille.

5
Ilmeisesti lauantai ei ole kumminkaan kisapäiväksi muuttumassa missään skenaariosssa?

6
Niin ja semmoista vielä että Kiti menee torstaina puolenyön aikaan kiinni, joten ilmoittautumaan vaan! ;)

7
Onko mahdollista treenata radalla ennen kisaa? Jos on niin miten menetellä ja milloin mahdollista?

PA-rata seuraa kartingradan aukioloaikoja, jotka löytyvät täältä: http://www.hyua.fi/kalenteri/
HyUA:n sivuilla siis pienoisautoradoista käytetään lyhennettä PA-rata. RC-radalla sensijaan tarkoitetaan rallicross-rataa. Ei pidä sekoittaa keskenään.

Siis esim. torstaina 12.pvä on rata auki klo. 16:00-20:00. Maksun voi suorittaa kartingradan kahvioon, josta myös saa avaimen radan porttiin ja ajajakorokkeen oveen, jollei siis radalla ole jo porukkaa paikalla ja ovet auki.

Radalla suoritetaan tässä ennen kisoja enemmän tai vähemmän aktiivisesti jonkintasoista talkoilua lähes joka päivä, jotka saattaa hieman häiritä ajamista hetkittäin. Rata on kuitenkin jo ajokunnossa, joskaan ei vielä kovin esteettinen kunnes uudet rataputket saadaan paikalle ja asennettua.

Viikonlopun synkähkö sääennuste huomioiden ei välttämättä hassumpi idea ajoittaa salatreeniään huomiselle.. ;)

Kisaviikonlopun perjantaina rata on auki treenaamiselle kuten kutsussa mainitaan, säävarauksella tietenkin.

Kisoja edeltävät ke ja to tullaan radalla suorittamaan talkoilua ja kisavalmisteluja, jolloin rata ei ole auki.

8
EM kisoissa käytettävä rengas on JConcepts:n valmistama, mutta rengastyypistä ei ole vielä tietoa. Kilpailunjärjestäjä on luvannut, että rata suunnitellaan ja rakennetaan kokonaan uudestaan nimenomaan 1:10 sähkökrossareita varten.
Kisasivusto: http://www.1-10tteuro2016.com/en/index.html


Mistä tuo tieto JC:llä ajamisesta onperäisin, kun tuolla kisasivustolla on valehdeltu että ajetaan Holeshot 2.0.lla?   http://www.1-10tteuro2016.com/en/technical.htm

9
En nyt halua aloittaa mitään perinteistä sotaa kisakalenterin päällekkäisistä päivämääristä, mutta tuo Vesivehmaan kisa 20.8. on päällekkäin Vaasassa järjestettävien sähkökrossin 40+ MM:ien kanssa, jotka saattaisivat kiinnostaa varmasti osaa vitoskrossaajistakin. 

Sivuhuomautuksena myös sarjan ensimmäinen kisa (myöskin Vesivehmaalla) on päällekkäin Hyvinkään maastosarja 1:n kanssa. Ottaen huomioon että Vesivehmaan rata on ns.multisurface -rata, niin kisa ehkäpä voitaisiin ajaa viikkoa aiemmin, koska rata on varmasti jo silloin hyvässä ajokunnossa. 

10
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX4S
« : 05.04.15 - klo: 22.12 »
Ujo veikkaus on että framerate pitää radiosta laskea hitaimmalle tasolle, ennenkuin suostuu bindautumaan.

11
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2015 keskustelua
« : 31.10.14 - klo: 15.58 »
Nyt kun jengi on jo ajanut uusilla Volante-renkailla jo jonkin aikaa, niin on käynyt muutamien esimerkkitapausten myötä (mm. allekirjoittaneella n. 10 akkua ajetuissa renkaissa..) ilmi että renkaiden vyöt ovat heikosti vulkanoitu kumiin kiinni. Tämä siis ilmenee siten, että rengas alkaa ajossa täristämään, koska yksi tai useampi kohta renkaasta pääsee laajenemaan muuta rengasta enemmän vahvikevyön irrottua kumipinnasta.

Yksi rengas tosiaan itselläni teko kyseisen tempun, ja tästä tympiintyneenä puukotin loputkin renkaat kyseisestä setistä auki nähdäkseni miten niissä on vyöt kiinni, ja voin sanoa että eri-keepperilläkin pysyisivät paremmin, eli eipä paljoa tarvinnut voimaa käyttää kun vyöt sai revittyä erilleen renkaasta. Tällaisessa korkeaprofiilisessa renkaassa tuo vahvikevyön rooli renkaan toiminnassa korostuu muutenkin.

Itselläni oli autossa kiinni laimeahko 6,5t moottori, joka ei paljoa viimekausien prostock autoa enempää kulkenut, joten mielenkinnolla odotan kuinka kestää renkaat kovalla pidolla jollain kunnollisella virikoneella..
 
Kiinnostaisikin tietää, onkohan aiheesta informoitu valmistajaa, jotta asia saadaan korjattua varsinaisiin kisarenkaisiin joilla ftt-kisat ajetaan, vai onko kaikki renkaat jo tilattu tehtaalta, eli näillä mennään?

12
Team C / Vs: TeamC TC10
« : 09.10.14 - klo: 20.06 »
Omassa TC10:ssä näyttäisi toisessa autossa olevan nimenomaan nuo Xrayn 50mm:n tuplanivelet kiinni (edellisen omistajan jäljiltä), ja ihan vakioilla 10x5x4 pyöränlaakereilla.

13
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
« : 30.09.14 - klo: 18.07 »
En tiedä onko tämä oikea topicci ilmaista nöyrää mielipidettään asiaan, mutta mielestäni Vantaan kisaan sopisi renkaaksi Minispike paljon paremmin, koska ero kuluneen ja uuden renkaan välillä ei ole läheskään niin suuri kuin pinnillä. Ihan tällainen aloittelevan krossikuskin mielipide vaan.

14
Tulokset / Vs: PM ja warm-up 1:10 krossi
« : 02.06.14 - klo: 18.50 »
Varmaan jossain tietoa tästäkin asiasta, mutta en nyt jaksa alkaa selvittämään, elikkäs:
Onko näissä kisoissa jo akkujen pakko löytyä Efra-listoilta, vai riittääkö Roar-hyväksyntä?

15
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 29.04.14 - klo: 19.52 »
Mikä on ratojen tilanne? HYA:n sivujen mukaan siis auki vain heinäkuussa?
RC-radan ohjetaulu vaikuttaa hiukan ihmeeliseltä: https://hyua.fi/sites/default/files/RC-radan_ohjetaulu_0.doc
Talo projektini alkaa pikkuhiljaa valmistua ja jotain tarvikkeita olisi ylimääräisenä. Esim maalia puulle, betonille ja raudalle, onko rc-radalla tarvista? Mielellään lahjoita ne hyvään tarkoitukseen.
T: Hannu

Tuo RC tarkoittaa HyUA:n verkkosivuilla nimenomaan 1:1 rallicross-rataa. ROA on se nimi joka viittaa puolestaan pienoisautoihin ja pienoisautoratoihin. Ratojen tämänvuotisten aukioloaikojen selviämistä hiertää ilmeisesti ympäristölupaongelmat, ja kun pienoisautoradat kuuluvat saman ympäristöluvan piiriin kuin rallicross- ja supermoto-/kartingrata, niin tilanne on vähintäänkin hanurista jälleen kerran. Mitään varsinaista sisäpiirin tietoa asioiden tämänhetkisestä vaiheesta itselläni ei ole. Kertokoon täällä joku tietonsa, jos on tarkempaa dataa aiheesta.

16
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 26.12.13 - klo: 21.17 »
Yhtään Sanwan vastaria en ole ikinä saanut rikki, ohjaimia sensijaan kolme kpl: 2x Mt4 ja 1x M12, joka oli jo uutena susi kantaman ollessa (kaikilla mahdollisilla vastareilla testattuna) tuo mallimerkinnän velvoittama 12m.

Ensimmäinen Mt4 ehti olla käytössä pari viikkoa, kunnes Raision Ftt-kisan aamuna ei enää saanut mitään yhteyttä vastaanottimeen, ei siis myöskään suostunut bindaamaan. Kisapaikalta ostin sitten uuden samanlaisen, joka pimeni vastaavalla tavalla viikon päästä Tikkurilan radalla. Tämän radion sain luonnollisesti vaihdettua uuteen samanlaiseen, joka on sitten kestänyt tähän päivään asti (joskin tästäkin yksilöstä on kantama hieman lyhentynyt siten, että esim. Turun m8-radalla ja vaasan sähkökrossiradan takasuoralla on häiriöitä).

Ainoa yhteinen asia radioiden välillä oli lähetinakku, jonka vainoharhoissani vaihdoin erilaiseen sitten kolmannen mt4:n käyttöönoton yhteydessä. Vaikea kuvitella että 2s-lipo pystyisi antamaan minkäänlaisia virtapiikkejä, jotka rikkoisivat ohjaimen siten että näennäisesti kaikki pelaa, mutta ei vaan muodosta yhteyttä.

Kesällä tosiaan tilasin sitten Mt4-farssin jälkeen kiinasta m12:n (kuten ensimmäisen mt4:kin), joka sitten olikin vain kallis ja ruma koriste.

Nyt ajan Spektrumilla (vaikka ihan vaan kostoksi)...

17
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: WJ III Nokia PRCA
« : 07.12.13 - klo: 11.24 »
Oliskohan tänään mitään mahdollisuuksia päästä rataa testailemaan? ...Jos vaikka oikeasti yllättäisi itsensä treenaamasta wj-kisaa varten.

18
Onko keskihyppyri lauantaina radalla. Se joke vie taovaaseen tarvittaessa.
Jerzi


Katseles tuo ykkössivulta löytyvä esittelyvideo.

Rata tulee olemaan juuri samanlainen kuin videolla, mutta vähemmillä rikkaruohoilla ja värikkäämmillä kanttareilla varustettu.

Se hyppyri/hidaste on helppo kuin mikä, ei tartte yöuniaan menettää sen takia...:cool:

19
Ilmoita myöskin jos mukananne tulee muita ihmisiä ja heidän nimet. Alueella ajetaan samaan aikaan Supermoto Sm ja tämä tilaisuus on pääsymaksullinen. Näin saamme nimilistan portille ja sisäänpääsy sujuu ongelmitta.

Tiedustelut ja ilmoittautuminen sähköpostilla: xfix(at)luukku.com


Tämä sitten vielä muistutuksena kaikille sisäänpääsyn helpottamiseksi.

20
Olis muutama kysymys ennen kun ilmottautuis kisaan mukaan..

- Stanuluokka: Mulla on 17,5t motti ja hobbywing zerun 60a v2.1 säädin...
                        Ton säätimen ennakon saa ilmeisesti säädettyä nollalle, niin kelpaako se?
                        Vai pitääkö olla kiinteä nolla ennakko..


- Yleisesti renkaista..
  Saako millä vain renkailla osallistua..?
  Mulla esim. on hole shotteja ja takaveto korrissa team c vakio renkaat..

  Kiitos pikaisesta vastauksesta, niin ehtis viä ilmottautua.. :wink:

Ei ole rengasrajoituksia. Suurin osa buggykuskeista ajanee maastosarjan sääntöjen mukaisilla renkailla, mutta mitään varsinaista rajoitusta ei tosiaan ole, varsinkaan corrissa.

17,5t moottori ja nollaennakkosäädin riittävät stanuluokkaan osallisumiseen. Jollei  suoraan ohjelmointipalikalla onnistu säädintä laittamaan nollaennakolle, niin tule kisapaikalla kysäisemään minulta, niin laitetaan tarvittava softa säätimeen.

Pahoin tosiaan pelkään ettei RC4-ponderi toimi. Rc4 hybrid sensijaan toimii,. Yritetään kisapaikalla setviä lainaponderi niille joilla ei ole muuta ponderia kuin uusi RC4.

21
Vajaat 4h aikaa ilmoittautua! Vielä muutama SC2-kuljettaja lisää, kiitos.  :cool:
Saataisiin tuuppimöykyillekin oma eränsä aikaiseksi, sillä nykymäärällä pitää varmaankin yhdistää Sc-luokat.

22
Mitä olen kilpailuun käyttööntulevista ajanottolaitteista ymmärtänyt, niin Rc4hybrid-ponderi toimii, Rc4 ei. Vastapainoksi käsittäkseni Mrt:n potikat toimii, jos niitä jollekkin on vielä nurkkiin jäänyt Mylapsin pakko-ostokampanjan jäljiltä.. :tongue:

Varmaankin joku aiheesta enemmän tietävä oikaisee piakkoin asian , jos olen tässä jakanut väärää tietoa.

23
Koetetaan josko saataisiin jonkinsortin videonpätkä viikonlopun aikana nähtäville. Yritetään ainaskin, tosin ensiksi sellainen pitäisi varmaan kuvata.. :roll:

Rata itsessään tulee olemaan überhyvässä kunnossa, joten lisää ilmoittautumisia otetaan mielellään vastaan. Etenkin correja soisi olevan enemmän näytillä, koska samanaikaisen viereisellä mikroautoradalla ajettavan supermoto-kisan johdosta saattaa paikalle eksyä jopa uteliasta yleisöä, ja corrit tuntuvat olevan se tämän hetken suosituin entrance-luokka.

Radasta on poistettu se etusuoran iso hyppyri (sitäkään ei tarvitse enää pelätä), ja tilalla on ihan aito pääsuora, jolle mahtuu jopa useampi auto rinnakkain, joskaan pääsuoran jälkeiseen mutkaan ei sovi kuin max. 2 autoa... :cool:

24
joko toi ois varma päivämäärä ? tietäis ottaa duunista vapaata =)

On varma päivämäärä. Loma-anomusta kehiin vaan. :cool:

25
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M12
« : 06.06.13 - klo: 00.59 »
Itselläni myös viallinen m12 joka pitäisi postittaa takaisin kinkkilään... Kyllä tämän hintaluokan mankassa kuuluisi kantaman olla jotain muuta kuin 15€ kiinanmankoissa aivan kaikkien radion kanssa yhteensopivien vastareiden kanssa. Radion mukana tulleen vastarin kanssa kantama noin 10m (wautsi). 381-vastarin kanssa kantama kasvoi n.15 metriin (ou jeah..). Kummallakaan vastarilla ei siis voinut edes korokkeelta käsin ajaa lähellekkään Vaasan radan takasuoraa, jossa uuden radion käyttöönottoa yritin suorittaa.
Kaikki m12 kanssa testatut vastarit toimivat sensijaan kaverilta lainatun mt4:n kanssa moitteetta ja täydellä kantamalla..
Että näin, Ei ole Sanwan laatu entisensä nykyään. Tämän vuoden aikana itseltä muunmuassa pimennyt kaksi mt4:ää siten, että muuten toimii normaalisti, mutta ei lähetä mitään eikä suostu täten myöskään bindaamaan. Yksi näistäkin jonottaa vielä pääsyään tehtaalle korjattavaksi tuossa pöydällä purettuna. Että kun saadaan se kottikärryllinen m12:sia lähetettäväksi takas, niin tuonkin voi laittaa samaan kasaan.. :roll:

26
Sähkökrossin Em:iin lähtijöiltä jää kyllä Oulun maastosarjan kisa ajamatta...

27
Peruutus peruutukseeni :roll:

...Eli taidan sittenkin tulla peruuttelemaan ihan paikan päälle sunnuntaina, nyt kun selvisikin että saadaan autoon välitykset kohdilleen :cool:.

28
Yleinen keskustelu / Vs: RC-auton ajaminen
« : 28.06.12 - klo: 18.09 »
autoa ohjataan ilmassa kaasulla. lämää niin saat keulan ylös (perän alas) ja jarrua niin saat keulan alas (perän ylös)

Tiedän kyllä tämän,mutta sepäs siinä onkin kun se lämän tiskiin laittaminen ei tarpeeksi auta siihen perän laskemiseen.

Edellinen trukki reagoi tähän asiaan huomattavasti paremmin ja oli myös 2wd ja takaveto.

Trukissa on ainakin puolet enemmän massaa renkaissa, ja siksi reagoi kaasun liikkeisin ilmassa paremmin.

Tuo 22t pinioni(kin) vaikuttaa liian pieneltä b4:seen, ainakin olettaen että moottori on kutakuinkin 8,5t ja vakiospurrilla ajetaan.
Liian lyhyet välitykset johtavat siihen, että auton vauhti hyppyrin nokalla ei ole enää juurikaan kiihtyvä, jolloin usein käy niin että auto menee nokilleen lennossa. Ja koska välitys on lyhyt, ei myöskään ilmalennon aikana ole mahdollista korjata auton asentoa, kun ei ole reservissä kierroksia.

Itselläni oli asso/x6 -aikana aina vähintaan 26t pinioni kiinni. Moottorina toimi aina yleensä joku Sp-johdannainen 8,5t...

Hyppääminen sinänsä on taitolaji, johon kyllä kehittyy tuntuma ajokilometrien myötä. Ja sitten on myös niin päin ahteria tehtyjä hyndiä, joista ei voi hypätä oikein edes tuurilla :roll:

29
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 16.04.12 - klo: 21.24 »

Tuo ansmannin r3.1 vastari varmaan pelaa tänkin kans?

http://www.rceet.net/vastaanotin-r31-ghz-p-1020.html
Onko jollain vahvistusta tälle?

Kyllä toimii.

Lähetys"mode" pitää luonnollisesti sitten muistaa vaihtaa asentoon FH2 ennen bindausta.

30
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 21.03.12 - klo: 21.31 »
Yksi juttu jäi kyllä vaivaamaan. Nimittäin ne kallistuksenvakaajat !! Niitä pikkuruuveja kun kiristi niin kierteet meni päreiksi kuin vettä vaan ! En todellakaan vääntänyt kovaa, liekö niissä mitään kunnollisia kierteitä missään vaiheessa ollukkaan :undecided:  Tarkoitan siis niitä pivot balseja.
Mutta muuten kasaus oli kiva kokemus  :tongue:
Samaa vikaa mullakin. Näljästä pallosta sain yhden pysymään kierteillä, vaikka olen muutaman touring-autossa tekemäni erheen jälkeen kiristänyt 1.5mm kannalla olevat ruuvit aina hellästi kahden sormen välissä kireäksi.

Tämä "ominaisuus" on valitettavasti ollut ensimmäisistä Dekseistä lähtien.
Itse olen saanut ruuvit pitämään, kun korvasin alkuperäiset 3milliset tuumaisilla pinioniruuveilla :roll:

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7