Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Vincent

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Korin sovittaminen
« : 21.05.08 - klo: 08.53 »
Autona vanhempi Kyoshon Monsteri Wild Dodge Ram ja siihen täytyisi saada uusi kori.
Osaako joku sanoa mistä löytyy halvimmat korit monstereihin? Korin sovittaminen ei varmaan
ole vaikeaa kunhan kori ja autot ovat samaa kokoluokkaa.

2
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 20.05.08 - klo: 09.04 »
Joo näin mäki ajattelin!  :angel:
Sen vielä jos joku kertois että mikä se mystinen jousi kytkin kellon sisällä on ja miten se kuuluis asetella?
Onko WD-40 sopivaa joka puolelle autoa ja entä jos 5 vuotta seisseen koneen sisälle vetää pari suihkausta?

Mikä on muuten tulpan kannan koko eli minkä kokoisen tulppaavaimen tarvin? Olen töissä parhaillaan enkä muistanut kotona tulppaa katsoa ja voisin täältä tuon avaimen ostaa.


3
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 20.05.08 - klo: 08.29 »
Auttakaa miestä hädässä. Kun pyöritän kytkinkelloa niin kuuluuko koneen pyöriä (vauhtipyörän). Vai kuuluuko sen pyöriä yksistään?

4
Polttisautot / Vs: Kyosho QRC monsteri kuntoon
« : 20.05.08 - klo: 08.23 »
Nyt oon auton kanssa vähän aikaa räpläilly. Käytin koneen auki ja sillä osastolla kaikki näytti olevan ihan jees kunnossa. Kone ei ole väljä ja osat hyvässä kunnossa. Ainoastaan moottorinkansi on vielä tosi p*skanen, mutta putsailen sen öljyn kanssa kun ehdin.
Takapään käytin eilen auki kokonaan. Autossa oli 2 sentin multa/öljy/hiekka kerros joka puolella joten sitä sai kunnolla rapsutella pois. Auto siis tuollaisenaan seissyt jo vuosia. Tankin käytin pois ja testailin lavuaarissa niin ei vuotoja. Irrotin kaikki takapään osat ja putsasin ja annoin kevyen öljyn joka puolelle. Tuli kuin uus.
Seuraavaksi servot putsaan ja puran keulan ja pesen ja öljyän. Viikonloppuna hakemaan löpöä, uus tulppa ja hehku ja ohjaimen ja vastarin akut.

Osaako joku neuvoa, kun avasin kytkimen niin sisältä tipahti pari senttiä pitkä taipuisa jousi. Tuosta kuvastakin sen löytää!
http://www.kyosho.de/shop_image/attachment/9c3c36e4112e7516fb30d2cba4210e64.pdf
Miten se kuuluu kytkimeen? laitoin sen nyt vaan kytkin palojen ja kellon väliin kytkikellon reunoja myöten.

Minkälaisia akkuja suosittelette ohjaimeen ja vastaanottimeen/servoihin? Ohjaimessa on kotelo johon menee muistaakseni 8 AA patteria ja autossa kotelo jossa paikat 4 AA patterille. Ostanko vain ladattavia AA pattereita vai mikä on hyvä/edullinen ratkaisu? Vastarin laturikin taitaa olla hukassa. Suositelkaa sopiva setti eli vastarin ja ohjaimen akku + laturi(t)


Ohjaimena on Hitec Lynx rattiradio ja todennäköisesti olen syönyt sen laturin tai vastaavaa, mistä siihen voi löytää laturia?

Kannattaakohan moottoria öljytä sisäpuolelta ennen ensimmäistä ajoa?


Suositelkaa hyvä löpö ja tulppa yhdistelmä?

Tuossa purtavaa vähäksi aikaa. Kuvia otin autosta ennen remppaa ja lisäilen niitä tänne kun ehdin. :afro:

5
Polttisautot / Vs: Kyosho QRC monsteri kuntoon
« : 09.05.08 - klo: 12.04 »
Auto on sinänsä "pahvilaatikko pyörillä", naurettavat ajoominaisuudet ja ylipäätänsä koko vessan suunnittelu, mutta ensimmäisenä autona se ainakin opettaa hyvin, sillä ei nimittäin montaa kertaa ajeta ilman mekkaamista. On myös hyvin yksinkertaisesti rakennettu, eli on helppo tajuta miten homma toimii, ja mikä osa kuuluu minnekkin. Yksinkertaisuudella on myös haittansa, suurin osa ruuveista pureutuu siihen ämpärimuoviin mistä kaikki muoviosat on tehty, ja jengat kuluu nopeesti väljiksi.

Kannattaa ostaa joku halpa max .18 kokoinen pata, ja ajaa auto loppuun. Kunnostaminen tulee nimittäin sitten kalliiksi, esimerkkinä teräksiset diffinrattaat yhteen diffiin 70e, kaikki osat aivan älyttömän ylihinnoteltuja. Paitsi sitten pari poikkeusta, eli esimerkiksi sylkkäputki+mäntä koneeseen tais olla 25e, eli jos vielä saat sellaisen jostain, niin vakiokoneen kunnostaminen ei ole huono idea. Saatavuus oli pari vuotta sitten ainakin huono, hobbypointissa oli 1 satsi hyllyssä eikä ne ilmeisesti saanu tilattua lisää.

Niin ja jos päädyt uuteen koneeseen, joka ei ole kössön valmistama, niin tarvitset erillisen moottoripukin. Noi alkuperäset koneet (gs11, ja myöhemmin gs15r) kun pultataan suoraan pohjalevyyn kiinni, ja tavallinen kiinnitystapa on pukeilla. Kysyt sitä pukkia liikkeestä, se on ihan bolttis, eli pukki kiinni pohjalevyn reikiin, ja kone pukkiin. Ei siis ole tavallinen moottoripukki, vaan nimenomaan kössön valmistama tota tarkotusta varten.

Voimansiirto tossa autossa ei kestä edes vakiopataa kunnolla, joten isomman kanssa saat varautua diffien totaaliseen hajoamiseen, sieltä menee sekä rattaat sisältä, että planeettaratas ja pinioni. Öljyjä diffeihin ei kannata laittaa, ne ei kuitenkaan pysy sisällä edes yhtä ajokertaa, eli jonkinlaiset rasvat vaan sinne. 

Kiitoksia kattavasta vastauksesta. Tuo on totta että yksinkertaisesti rakennettu laite ja helppo oppia perustoimintaperiaate. Auto tuli hommattua ensimmäiseksi autoksi ja sitä todellakin sai aika paljon ajojen välillä räpläillä, mutta osia en ole joutunut vielä ostamaan. Meillä oli kotipihalla rata semmosessa istutetussa koivikossa jossa puita on noin 1,5 metrin välein niin sinne tehtiin iso hyppyä ja siisti rata ja sielä auto sai todellakin turpaan kun opetteli ajamaan. Pakarikin katkes kun hyppyristä suoraan koivun kylkeen!  :shocked:

Voimansiirtoon en ala panostamaan ollenkaan tässä vaiheessa vaan ensalkuun katon lähettimen ja vastaanottimen akut kuntoon ja kone käymään ja testailen konetta. Pakki tosiaan on vähän pelottava tossa, enkä sitä aikanaan käyttänyt kuin muutamia kertoja.
Myyjä kehuskeli että keulii hyvin kun vetää pakkia vähän ja sitten kaasua eteen  :grin: Ei taida voimansiirto kestää.
Täytyy katsoa jos saan tuon koneen käymään että onko järkeä vaihtaa isompaan. Jos jollakin sattuu olemaan sopivaa konetta niin tarjotkaa yv:nä

6
Polttisautot / Vs: Kyosho QRC monsteri kuntoon
« : 09.05.08 - klo: 09.14 »
sit ajellaan niin kauan ku jaksaa ja sit pikkuveljen rääkkiin.

7
Polttisautot / Vs: Kyosho QRC monsteri kuntoon
« : 09.05.08 - klo: 08.29 »
Noita autoja tuskin on kovin montaa, jos ainuttakaan enää ajossa kunnolla, joten tuskin löytyy kovin monelta sanottavaa. Lienee helpointa kuopata kössö takasin kappiin ja hommata joku vähän nykyaikasempi laite jos atalakaan ei osaa neuvoa tuossa sen enempää kuin "muutaman kympin".

En todellakaan kuoppaa laitetta enkä hommaa nykyaikaisempaa. :evil: Kyllä ne atalassa neuvoa osaa ja uus pilli on sen 30 euroa ja se on mun mielestä vielä kohtuu pieni hinta osasta. Mielellään rakennan ite autoa ja pistän kuntoon, mutta rahaa en tässä vaiheessa tuhlaa esim. uusiin servoihin ja muihin kilkkeisiin. Niihinhän sitä rahaa saa uppoamaan.
Itse en ajele kisaa, enkä muutenkaan aja joka päivä vaan korkeintaan kerran viikkoon. Tiedän ja tunnen nuo uudetkin autot ja tiedän miten uuden rtr laitteen ostamalla saan heti kunnossa olevan auton, mutta siinä ei oo sitä samaa tekemisen makua, kun pistän autoa kuntoon pitkin päivää ja auto ei silti käynnisty  :p

8
Polttisautot / Vs: Kyosho QRC monsteri kuntoon
« : 08.05.08 - klo: 21.43 »
Ei kenelläkää mitään sanottavaa?

9
Polttisautot / Kyosho QRC monsteri kuntoon
« : 08.05.08 - klo: 16.31 »
Moro!
Tuommonen Kyoshon QRC Wild Dodge Ram löytyy kotoa hyllystä.
Ostettiin noin 4 vuotta sitten käytettynä ja parin kesän jälkeen
jäi hyllyyn. Nyt tekis mieli pistää auto kuntoon ja ajella taas. Tarkotuksena
ei ole upottaa koko omaisuutta noin vanhaan autoon vaan "entisöidä" se ajokuntoon.

Autossa on GS11X moottori, eli aikalailla historiaa jo. Koneesta katkesi aikanaan pakoputki
eli se täytyisi hommata. Atala RC:stä alustavasti sano maksavan noin muutaman kympin.
Olisko tilalle kuitenkin parempaa pilliä kuin tuo alkuperäinen?

Tulppa ja hehku on kans heti ostoslistalla.

Kaikki joilla kokemusta tuosta autosta tai koneesta niin kirjotelkaapa.

Jos vaihtaisinkin autoon koko koneen? Mikähän kone mahtaa sopia paikalle?

Auto on toistaiseksi 200 kilsan päässä mutta ehkä parin viikon sisään saan sen käsittelyyn. Ensiksi avaan koneen ja puhdistan kaikki osat ja tarkistan kunnon.

10
Sähköautot / Vs: Mitä mieltä Asso RC18T RTR
« : 06.05.08 - klo: 15.53 »
Sen tiedän ainakin, että jos hiekalla ajaa, niin menee hiekkaa sinne spurriin ja se menee pilalle.
  :huh: Oon siis alottelija vasta, mikä on spurri?

11
Sähköautot / Mitä mieltä Asso RC18T RTR
« : 06.05.08 - klo: 15.29 »
Olen katsellut tuommosta Asso RC18T RTR sähkövehjettä.
Kertokaapa omia kokemuksia laitteesta ja minkälaiseen ajoon soveltuu
parhaiten? Täytyis löytää auto jolla vois ajella pihalla hyvin muuallakin kun
tasaisella asfalttikentällä. Miten auto kulkee pehmeellä hiekalla tai soralla entä
kunnon crossi radalla?

Itellä ei ole ollenkaan kokemusta sähköpeleistä, kotoa löytyy muutaman vuoden seissyt
Kyoshon joku polttis monsteri. Olis tarkoitus siihenkin pistää katkennu pakari kuntoon ja
uudella tulpalla ja hehkulla testata mitä sanoo.

12
Sähköautot / Sähkö vai polttis?
« : 05.05.08 - klo: 12.50 »
Kiinnoistais alkaa taas ajelemaan vuosien tauon jälkeen. Mietiskelen kumpaako sitä hankkis sähkö vai polttis auton!
Mitä tärkeimpiä eroja? Kiikarissa monsteri tai joku hyvä soralle ja hiekalle sopiva, mutta kohtuuhintainen.
Riittääkö sähkössä potkua monsteriin ja jaksaako nykyajan sähkökone puskea hiekassa niinkuin polttiksen ennen vanhaan?
Kiitos jos jaksatte vastailla

Sivuja: [1]