Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - marzi69

Sivuja: [1]
1
Kiitoksia Heinonen, osaatko vielä suositella jotain vakioiskareille korvaavaa toimivaa iskaria? Varmaan jousien vaihdolla jo jämäköityy riittävästi, vaikea sanoa, mutta olisi hyvä olla joku toimiva vaihtoehto sen varalle.

2
Mikäli olen oikein ymmärtänyt lukemaani, niin Summitin jousilla ja "long travel rocker armseilla" saa maavaraa korkeammaksi suurempien renkaiden lisäksi? Mietin myös että laittaakko Summitin oranssit jouset vaiko jotkut e-revon pinkit/mustat vakioiden tilalle. Onko suosituksia?

3
Hei, voisitteko kokeneet kertoa, että mitenkä suuret renkaat ja vanteet menee 1/16 revoon kivuttomasti? Saako jollain osapäivityksillä alustaa hieman korkeammalle ryömimishommia ajatellen?

4
Noniin, sain netistä kaivettua hieman tietoa ja asiaan parannusta. Eli tärkeää on näköjään se, että ohkainen johto on 30mm yli muoviputkilon ja sen paksumman metallisen kuoren yli. Otin koko metallikuoren pätkän pois ja kuorin ohkaisen johdon vapaaksi. Taitoin sen ja lopuksi musta muovinen tulppa antennin päähän. Kantavuus ainakin tuplaantui! Kauemmas ei tuolla pimeässä enää nähnyt ajella. Tiedoksi siis seuraaville antenninsa poikki saaville ;) Tässä vielä linkki sivulle missä asiaa käsitelty http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1655516

5
Selvisi radion kantamattomuuskin. Autolla vedinmuutamat mukit ja huomasin että antennin yläpäästä katkennut se ohuin osa poikki siitä juuresta mistä alkaa vahvempi osuus. Mitäs nyt? Uutta antennia tilaamaan vai voiko koittaa tinata pientä pätkää sähköjohtoa lisäksi? Se katkennut osa oli juuri se minkä takia kuminen suojatulppa ei mahtunut päähän. Saisikos joltain asiasta tietävältä neuvoja?

6
Miten tuon revon antenni pitää laittaa oikeaoppisesti? Ohjeesta en oikein ymmärrä mitä sillä tarkoitetaan. Ruuvia löysätään että saa sen antenniputken hyvin kiinni ja sitten ruuvi kireälle. Mitäs sille päätytulpalle tehdään kun se antennin piuha tulee yli muoviputken? Survotaanko se paikalleen ja samalla taittuu se piuha? Leikkaminen kielletty, sentään sen ymmärsin.

Kuin kauas nuo vakioradiot pitäisi kantaa? Ihmettelin kun välillä pätki, välimatkaa ei ollut 20m enempää. Normaalia?

Uskaltaako tuon p*skaisen auton huuhtaista korin ollessa paikallaan suihkun alla vai miten putsaatte yleensä?

Onko renkaissa vakionaan jo reikä vedenpoistoa varten vai teenkö itse? Muutaman millin poralla riittänee?

Lipo akkujen johdot on paksummat kuin vakio akun, joten täytynee hieman suurentaa kulmassa olevaa koloa että mahtuu paremmin. Kori on hankala saada paikalleen kun on rinnankytkentäjohtokin siellä alla pursuamassa.

Minnekkäs lipohälytin voisi mahtua kiinni? Jos akut on rinnan kytketty, tajuaako hälytin molempien voltit kun raja-arvon asettaa?

7
Mistä tietää ettei vahingossa aja lipo akkuja liian tyhjiksi? Voiko auton cutoffiin luottaa? Käytössäni ei ole kuin yleismittari (mallia "motonet), enkä sitäkään osaa kunnolla käyttää. Miten sillä voi mitata vai voiko ja millä asetuksella?

8
Riittääkö osanumero TRA-3064 rinnankytkentäjohdoksi mikäli haluaa ajella 2 lipo akulla pidempään, eli riittääkö johdon pituus vai vaatiiko lisäksi jotain lisäjohtoa? E revo mini vxl siis hankinnassa ja etukäteen kyselen.

Tarvitseeko lipo akkuja eristää tahi suojata erikseen? Huomiona todella lyhyt laturiin kiinnitettävä johto noissa lipoissa, eihän ne yletä kuin latauspussin suulle.

Kyllä ainakin minulla on riittänyt kaikille akuille, onhan siinä noparin johdossakin pituutta, ja latauksesta; - voihan sen laturista tulevat johdot laittaa menemään latauspussin sisään, niin ei akkujen johdoilla ole merkitystä, siis ei niitä akkujen johtoja suoraan laturiin kiinnitetä, yleensä laturista lähtee johdot,  jotka kiinnitetään akkujen johtoihin, ja jos balanserijohdot on lyhyet , se tietysti aiheuttaa ongelmia, mutta niihin on  jatkojohtoja saatavilla , mikäli laturissa ei ole johtojen päässä olevaa balanserilautaa..
SK100081 rcm:ltä tuommoinen laturi. Siinä ei tullut mukana mitään muuta kuin virtajohto, joten akun laturiin tuleva nysäjohto on todella lyhyt. Mutta näillä mennään, kiitos vastauksesta.




9
Riittääkö osanumero TRA-3064 rinnankytkentäjohdoksi mikäli haluaa ajella 2 lipo akulla pidempään, eli riittääkö johdon pituus vai vaatiiko lisäksi jotain lisäjohtoa? E revo mini vxl siis hankinnassa ja etukäteen kyselen.

Tarvitseeko lipo akkuja eristää tahi suojata erikseen? Huomiona todella lyhyt laturiin kiinnitettävä johto noissa lipoissa, eihän ne yletä kuin latauspussin suulle.

10
Polttisautot / Vs: Sammuilu+starttiongelmat
« : 18.09.08 - klo: 23.09 »
Kiitos vastauksista. Sain putken alkukäyrän tiiviiksi. Kiinni siis monsterissa tehari, ei vakiopilli.
 Kyllä siellä jonkin verran puristuksia vielä on, en sit tiedä että paljonka on kun uudet kalut sylinterissä. Eli vetäistessä jonkin verran tuntuu vastusta. Voihan se olla että tuossa ilmanputsarissa on jotain häikkää. Ei se likainen ollut, öljysin sen, laitoin muovisen mukin päälle ja siihen sukkahousua  :grin: (toiveena ettei p*skais niistä peräpään rei'istä putsaria).

11
Polttisautot / Sammuilu+starttiongelmat
« : 18.09.08 - klo: 13.35 »
 FG monsterissani tuossa pakoputken alkukäyrässä oleva muoviputki laskee välistä hieman mustaa töhkää, eli se hieman vuotaa. Siis sen verran se mustuu, että huomaa. Voiko tuosta johtua se, että auto käy hieman epävakaasti tyhjäkäyntiä, ja joskus sammuu kun esim. täydeltä kaasulta heittää tyhjäkäynnille?

 Myös käyntiin lähtee tosi heikosti ilman kaasua. Eri säätöjä kokeilin, ja sainkin sen vähän parempaan suuntaan, mutta nuo edellä olevat ongelmat ovat vielä.

 Toisena syynä tuli mieleeni väljyys sylinterissä. En tiedä koska tuosta on männänrengas vaihdettu, ja muistelisin mopoajoista, että väljyys sylinterissä vaikutti käyntiin lähtemiseen yms tyhjäkäyntiin...Tietty nuo kumpikin yhdessä vaikuttavat varmasti, varsinkin jos männänrengas on vaihtokunnossa.

 Mitä muita syitä voisi olla?

12


edit: Veikkaan että tässä kyseisessä ongelmassa ratkaisuna on gigaset radiot tai vähintään FM.
       Auton sytkäpuoli aiheuttaa voimakkaita häiriöitä ainakin tuolle AM:lle.

 Niinkuin allekirjoituksessani jo on, on radiot FM... :roll:

13
Korjaan sen verran, että tuo 100m oli yläkanttiin arvioimani matka, realistisempi siis joku 50m, joskus alkaa pätkimään kaasu lähempänäkin.

Kysyn siis, voiko tuon antennin johdon jota epäilen huonoksi, korvata esim. kajarin johdolla jos pituus sama?

14
Yleinen keskustelu / Kantomatka huono -->antennivikako?
« : 06.09.08 - klo: 22.13 »
Eli omalla FG:lläni en pääse yli 100m päähän aukealla montullakaan! Ajattelin, että olisko vika sit viimein siinä vastarin antennissa. Akut lähettimessä/vastaanottimessa täynnä, kokeilin myös ilman FailSafea, ei vaikutusta. Uusilla kiteillä, ei vaikutusta. Ei keksi enää mitään syytä.
 Voiko vastarin antennin johdoksi laittaa normaalia esim. kaiutinkaapelia, kunhan pituus sama? Tulisko kelleen mitää muuta vielä mieleen mikä aiheuttaa tämän huonon kantaman? Kaasu siis pätkii, olen näkevinäni, että ohjaus pelaa normaalisti kun matka menee n.100 metriin.

15
Vapaa keskustelu / Vs: Yleismittarilla mittaaminen
« : 25.08.08 - klo: 14.23 »
Nyt on menneet puurot ja vellit sekaisin pahemman kerran.
Voltteja, eli akun jännitettä voi hyvinkin mitata akusta yleismittarilla.
Jos oikein tarkkaan luet akuista, niin niissä amppeerreissa lukee mAh, eli milliampeerituntia, joka tarkoittaa akun kapasiteettia.
Tuolla tavalla, kun olet amppeereja mitannut yleismittarilla, niin olet samalla oikosulkenut akun, siksi johdot kuumenevat. Purkuvirta on parhaimmillaan ollut 9 ampeeria.
Virtoja mitattaessa mittari pitää kytkeä akun kanssa sarjaan, eli vaikka + akun plussaan, miinus lamppuun/moottoriin +napaan ja sen miinuksesta akun miinukseen. Siten mittari näyttää lampun/moottorin ottaman virran.

Pelkällä yleismittarilla mitattaessa voltit ovat siis ainoa tapa yrittää arpoa onko akussa jytyä jäljellä.

Kyllä nuo mAh tajusinkin akuista, eli ilmoitettu milliamppeeritunteina. Mutta tuota en tajunnut, että amppeerit mitataan noin. Eipä se ole ihmekään jos alkanu johdot kuumeta nii prkl:sti  :grin:

Onkohan akuille tullu damagea tuon johdosta? Pari kertaa olen ne mittaillu...

Kuinkas tuolla yleismittarilla saa purettua akut? En löytänyt ainakaan ohjeista mitään...
 Purkava laturi löytyy, mutten ole varma purkaako sittenkään... :huh:

16
Vapaa keskustelu / Yleismittarilla mittaaminen
« : 25.08.08 - klo: 06.16 »
Mikä mahtaa olla vikana, kun digitaalisella yleismittarilla mittailen 6V akkua, yritän katsoa ampeerimääriä, niin se lukema alkaa jostain paljon ylempää mitä akussa pitäs olla max amppeerit. Ja se luku tippuu koko ajan, aivan kuin se purkaisi akkua. Esim. juuri laturissa ollut akku näyttää ampeereiksi 9, ja siitä luku tippuu hiljalleen vaikka miten alas, mutta johdot kuumenevat niin paljon, ettei voi kovin kauaa mitata.
 Voltit näyttää oikein kyllä, mutta amppeereja ei, vaikka ohjekirja kädessä sitä rukkasin.Amppeereja mitatessa mittarin johdot kuumenevat niin paljon, että kädet meinaa palaa. Mittarin anturit on kyllä oikeissa navoissa. Akut siis 5 kpl 1,2V 2000mAh kennoista kolvattuja, ja toinen tehty kahdesta 1500mAh akusta, joissa kummassakin 5 kpl 1500mAh 1,2V kennoja.`

 Voiko tuo mittari jollain tavalla purkaa akun mitatessa?

Mikä on paras tapa mitata paljon akussa jytyä jälellä, voltit,ampeerit..?

17
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 18.08.08 - klo: 21.39 »
Ymmärtääkseni nuo auton korit maalataan sisäpuolelta?

Mikä olisi järkevä keino vahvistaa hieman osumaa saanutta koria? Lasikuidulla?

Tulipa mieleeni sellainenkin asia, että onnistuiskohan tehdä lasikuidusta uusi kori, vanhaa käyttäis muottina... :shock:

Eteen ja taakse vois olla viisasta askarrella jostain metalliputkesta tai vastaavasta hieman turvakaarta. Pohjalevyyn vaan kiinni ja taivuttelisi siitä sillai että suojaa sopivasti kolhuilta.

Mulla on nuo metallia olevat pallokupit (8kpl), millaset varret niihin tarvii, alkuperäset on liian ohkaset.

Mistä tästä FG monsterista saa jarruja tiukattua?

Tulipas taas kysyttyä  :grin:

18
Polttisautot / Vs: FG monsterissa kaasu/jarru ei toimi.
« : 18.08.08 - klo: 21.29 »
Ongelma poistui kun sain kunnollisen laturin. Lyijyakkuihin tarkoitettu ei tahtonut ladata akkua ja siksi iski FailSafea päälle kun virta vastaanottimen akulla liian vähäinen. :p

19
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 18.08.08 - klo: 18.54 »
Hommasin ensihätään 5kpl 1.2V paristoakkuja 2000mAh.
Tuleeko kolvaus tehdä niin, että miinus->plus->miinus->plus->miinus, ja ensimmäisen pariston plus navasta tehdään plus johto, ja viimeisen pariston miinuksesta miinusjohto? Olenko ymmärtänyt sinne päinkään... :undecided:

20
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 18.08.08 - klo: 13.01 »
Onko hajua mistä noita akkukennoja löytäis, vai onko tilauskamaa?  :tongue:

21
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 18.08.08 - klo: 01.00 »
Käykö tähän FG monsuun mikä tahansa 6V akku?
Tällä hetkellä 1500mAh akku. Mites esim. moottoripyörän akku tjsp? Tietty koko määrää mahtuuko? Tuo 1,5A on kyllä melko vähän, eihän se riitä mihkää  :tongue: Joten äreämpää kehiin.

22
Polttisautot / Akkuja akkuja FG autoon?
« : 17.08.08 - klo: 23.36 »
Käykö tähän FG:een mikä tahansa 6V akku?
Tällä hetkellä 1500mAh akku. Mites esim. moottoripyörän akku tjsp? Tietty koko määrää mahtuuko? Tuo 1,5A on kyllä melko vähän, eihän se riitä mihkää  :tongue: Joten äreämpää kehiin.

23
Polttisautot / Vs: FG monsterissa kaasu/jarru ei toimi.
« : 17.08.08 - klo: 20.57 »
Kokeilin ravistella johtoja jokapaikasta, ei tulosta.
Kun laittaa virrat autoon päälle ja ohjaimeen, alkaa servo rutista. Välillä jos on pidemmän aikaa virrat pois, muutaman kerran voi kaasuttaa/jarruttaa ja taas alkaa pelkkä rutina eikä tottele enää kaasua/jarrua.

Onko tämä nyt siis sitä, että uutta servoa vaan kehiin?

Minkähän takia autoni kaasu alkaa pätkimään jo 20-30 metrin päässä aukealla kentällä?

Tuo kaasu/jarru kuolee aina kun painaa jarrun suuntaan! Oli vähä pitemmän aikaa laturissa ja virrat pois päältä, niin kaasua antoi pumppailla, mutta jarrua ei antanut kuin pari kertaa painaa, sit sytty fail safe pointissa valo palamaan eikä enää toimi. Liekkö uutta kaasuservoa kaipaa vai onko jotain tehtävissä? :undecided:

Uskaltaako/kannattaako tuo Fail Safe ottaa pois, ilman sitä tuo näytti toimivan äkkiseltään todettuna. :huh:

24
Polttisautot / FG monsterissa kaasu/jarru ei toimi.
« : 17.08.08 - klo: 17.32 »
Eli hommasin FG monsterin, ja olen siis vasta-alkaja, joten jos teistä joku osaisi arvata jotain.

Sen ajan mitä auto on ollut, on hieman kauempana (n.20-30m) pätkinyt ainakin kaasua. Ymmärtääkseni aukealla hiekkamontulla akut täynnä toimivan etemmäksikin.
No, tänään sitten ajelin, ja yhden äkin lakkasi tottelemasta kaasua/jarrua. Servo ei liiku kaasuttaessa/jarruttaessa. Liekkö sitten tullu savut ulos siitä, koska oireili pätkimisenä etempänä. Vai mitä veikkaatte?  :undecided:

Tänään käytin sen servon siiven irti, mikä liikkuu siinä päällä. Mutta tuskin se vaikutti asiaan, koska sen jälkeen ehdin ajaa autolla n.40min normaalisti, kunnes yht'äkkiä vaan lakkasi toimimasta  :embarrassed:

Vissiin servo p*skana, kun ottaa sen siiven irti missä tangot kiinni, niin pari kertaa vastaa kaasuun/jarruun, sit aivan kuin hyytyis ne liikkeet ja lopuksi kuuluu sellaista ihme tärinää, liekkö oikosulussa tai jotain  :huh:

Sivuja: [1]