Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Roni

Sivuja: [1]
1
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 19.01.09 - klo: 22.11 »
Ainoat selitykset mitkä itse keksin bensalinja ratkaisulle on se että kaveri kuvittelee yhden filtterin vastustavan liikaa virtausta ja on täten laittanut kaksi filtteriä rinnankytkettynä. Tai sitten pelkää että yhteen filtteriin voi mennä roska kesken revittelyn tukkimaan virtauksia ja tällöin toisesta linjasta virtaisi vielä mukavasti.

2
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 04.01.09 - klo: 14.03 »
Enpä usko.

Tärkeä on tuo ratasvälys että se on tiukka, koska hampaiden ero on tuo mainittu 6 joka on ääripäässä mitä ero voi ylipäätänsä olla. Muuten tarvitaan 3-vaihdetta.

Pronssilaakerit voi korvata kuulalaakereilla joka on tosiaan eduksi ja jotkut laittavat sinne väliin vielä putkimiehen teflonteippiä jotta paketti on tiukka eikä heilu millinosiakaan.

GT2 moottorissa on niin paljon vääntöä että vaihteen voi säätää vaihtamaan aikaisin. Eka vaihde on käytännössä liikkeelle lähtöä varten ja sitten mennäänkin jo kakkosella. Jos rata on pieni niin sitten gt1 välitykset tai yksivaihteinen. Tuosta vaihteesta saa 1-vaihteisen hieman modifioimalla, sitä rikkomatta eikä koko autoa tarvitse edes purkaa. Kandee kokeilla mikä toimii.


Kiitoksia vinkeistä.


Pakkasella ei varmaankaan ollut kovin suuri vaikutus, koska auto oli lämpimässä ennen ajelua ja kakkosen ratas antautui jo noin minuutin ajelun jälkeen. Toki nyt kun vähän miettii niin noin pienet osat luovuttavat lämpöenergiansa melko nopeasti. Ei sekään ole poissuljettua että kivi olisi lentänyt sinne rattaitten väliin auttamaan niiden pettämisessä.
 
Täytyy ostaa kuulalaakerit ja yrittää eliminoida välys minimiinsä, koska ainakin nyt ratas heiluu kohtalaisen paljon. En kokeillut aivan uutena mutta varmaan klappia on jo silloinkin.

Parhaan suorituskyvyn kannalta vaihdetta kannattaa vaihtaa vasta vähän huipputehon kierrosten jälkeen, joten ainakaan alkuunsa en kyllä halua laittaa vaihdetta vaihtumaan kohtuuttoman aikaisin, vaikkakaan sillä ei näillä ajotaidoilla olisi käytännössä mitään merkitystä, kun on ensimmäinen polttomoottoriauto ja viimeksi yli 15 vuotta sitten ollut sähkökrossiauto.

 

3
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 03.01.09 - klo: 18.10 »
Löytyykös GT2 malliin jostain teräksisiä tai alumiinisia keskidiffin rattaita? Tänään oksensi kakksovaihteen muovirattaat ja autolla on ajettu jo noin kahdenlitran verran. Ei jostain syystä kiinnostaisi laitta muovisia tilalle tai sitten niitä täytyy ostaa kerralla reilummin jos kestävyys on jatkossakin tuota luokkaa.

4
Polttisautot / Vs: Sinolia tankkiin?
« : 03.01.09 - klo: 18.04 »
Yleensä 1/1 autoissa siihen aikaan kun vielä kaasareita oli olemassa ongelmia syntyi yleensä kun lämpötila kieppui lähellä nollaa. Vielä kun ilmassa oli runsaasti kosteutta niin kosteus tiivistyi kaasarissa ja rupesi jäätämään paikkoja aiheuttaen käyntiongelmia.

Etanolia ei kannata lutrata bensan sekaan ihan mahdottomasti, koska etanolin seossuhde on muistaakseni noin 9 ja bensiinin 14,7. Esimerkin vuoksi pelkällä Etanolilla ajaessa täytyy moottoriin saada polttoainetta huomattavasti enemmän (9kg ilmaa 1kg etanolia, vertaa 14,7kg ilmaa 1kg bensaa) kuin bensalla ajaessa että palaminen tapahtuu optimaalisesti eikä seossuhde mene liian laihaksi, joka aiheuttaa nakutusta ja pahimmillaan moottorin rikkoutumisen.
Itse en 10% enempää missään tapauksessa laittaisi. Ongelmia sekään ei välttämättä ratkaise, koska periaatteessa etanolin avulla saadaan vesi sekoittumaan bensan kanssa sekaisin ja auttaa kyllä henkilöautoissa jossa bensatankkiin kondensoituu vettä, mutta en tiedä auttaako se paljoakaan siellä kaasarissa jossa ongelmia tulee todennäköisesti imuilman mukana kulkeutuvan kosteuden myötä, saattaahan se seos hienona sumuna sulattaa jäätäkin mennessään tai estää jään muodostumisen.
 

Sivuja: [1]