Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Coast_artillery

Sivuja: [1]
1
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 27.05.10 - klo: 21.37 »

 Mutta: tuo kardaani näköjään jumiutuu pikkukivistä heti kun ne menevät slipperin säätöreiästä sisään. Myös edestä pääse tavaraa kardaanitunneliin. Miten kardaani kannattaisi suojata?

Ylempänä on juurikin juttua samasta. Eli sisäkori poistaa sen kiven jumituksen ylhäältä. Tosin pitää tilata ulkomailta. Ensiapuna toimii sinitarrra. Moottori irti ja muotoilee sinitarran sopivaksi ja motti paikalle niin ei pitäisi mennä mitään. Etupää jää sitten silti auki vaikka olis sisäkori ja undretray(pohjasuoja) näyttää olevan huono niin ite ainakin tein tälläsen http://onse.1g.fi/kuvat/Myyntiin/IMG_7443.JPG/full estää suurempien kivien pääsyn, mutta hiekkaa toki menee. Kait siitä pienellä vaivalla sais aika tiiviin tehtyä.

Itse leikkasin kumisesta hiirimatosta sopivan palasen, jonka muotoilin sopimaan aukon päälle. Palan takapää ruuvilla kiinni akkutelineeseen ja etupää liimalla kardaanitunnelin suojukseen. Toimii. Jos on slipperi käytössä, pystyy säätämään, kun avaa ruuvin. Kuva mukana. Etupään suojasin vaimolta saadulla nailonsukalla, leikkasin kärjestä palan, pieni reikä siihen, kardaani läpi ja kiinnitys rungon sisälle kardaanitunnelin suojuksen etummaisella ruuvilla. Ei ole näiden jälkeen mennyt minkäänlaista moskaa tunneliin.

/Tomppa

2
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 26.05.10 - klo: 13.21 »
Alustan säädön lisäksi auttaa tuohon jarrutusongelmaan, kun vaihtaa slipperin tilalle keskidiffin. Auttoi ainakin itselläni.

/Tomppa

3
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 13.05.10 - klo: 01.03 »
PRCA:n rata, kiekka oli noilla joku 50+ sekuntia. Mutta niinkuin sanoin, ei ollut Slash kuosissa kun vertasi Honkkariin, mutta tavoitetta pitää olla :)

Tänään tuli keskidiffi asennettua, ja tuntuu tosi jäykältä edelleen, eli varmaan joutuu puolittamaan diffiöljyt samantien. Tämä vain huomiona....

/Tomppa

4
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 13.05.10 - klo: 00.37 »
Niin, merkkejä on monia... Normaali Slash 4x4, tehdas ei ole luvannut että on valmis suoraan kisoihin. PE, vaatii säätöä, kuten myös Honkkarit (ja toimivat erittäin hienosti, tosin en tiedä paljonko piti laittaa osia lisää....) Itse tilasin diffin, laakereita, iskarit ym, ja kävin kokeilemassa Honkkaria vastaan viime viikonloppuna((vakiosetupilla - hävisin...;) - mutta vain 5 sekuntia / kierros VAKIO Slashilla... ;) Aina löytyy parempaa, mutta itse tyytyväinen tähän härpättimeen..;)

5
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 12.05.10 - klo: 20.00 »
Kuten sanottu, suditteluun on aivan hyvä suoraan paketista(kun tekee kardaanille suojauksen). Radalle - kuten kaikki muutkin - vaatii säätöä. Jos lähtee kisaamaan/ajamaan radalla, Slash 4x4 PE on ehkä parempi vaihtoehto, jos niitä nyt jostain löytää. Renkaita sitten pitää hankkia ainakin, niin myös muun merkkisiinkin

Tolta sivustolta löytyvältä listalta ainoa "pakkohankinta" on keskidiffi, ja varmaan ilman sitäkin pärjää. Eihän tuota nyt orjallisesti tarvitse noudattaa, annettu setup on vain lähtökohta josta voi itse lähteä kokeilemaan.

Tottakai, jokainen rata vaatii omat säätönsä, renkaat ym., ei poikkea kyllä mitenkään muun merkkisillä autoillakaan.

/Tomppa

6
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 12.05.10 - klo: 07.24 »
Täältä löytyy - ja varmaan olettekin huomanneet - setup apuja Slashiin. En ole itse vielä kokeillut kun kaikki tarvittavat osat eivät ole vielä tulleet, mutta kommenteista päätellen toimii, myös radalla. Lisäksi tuo heppu vastailee kiitettävästi kysymyksiin.

http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=506141

Suoraan laatikosta toimii mielestäni aivan mainiosti hiekkakuopalla, pihalla yms. jossa ei ole niin väliä tarkalla ajolinjalla. Tykkään siitä takavetopainotteisuudesta, kun voi vetää powerslaideja asfaltilla (lipoilla)  :grin: Mutta radalla tilanne onkin jo eri, ja vaatii kyllä autolle alustansäätöä vähintäänkin. Nekin ovat tietty ajajakohtaisia juttuja.

Itse ollut tyytyväinen, perheessä on nyt pari kappaletta noita, toinen pojalla pihakäytössä ja toinen itsellä tarkoituksena päästä radalla ajelemaan kilpailukykyistä vauhtia eli niin, että auto ei ole se joka estää menestyksen... :roll:

/Tomppa

7
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 11.05.10 - klo: 09.27 »
On saatavilla, itse tilasin täältä http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=Manufacturer&CategoryID=999010&ManufacturerID=60&ShowPartList=1&ChassisLink=662 viime viikolla.

Toimiihan se ilmankin, mutta esim. mutkista ulostulo nätisti (siis radalla) oli todella vaikea säädellä. Tällä toivon saavani homman hanskaan ;) Viime viikonlopun kisassa joutui antamaan todella paljon etua koska kaasua ei saanut päälle ennenkuin puolessa välissä pääsuoraa :) ja viimeistään pyörähti seuraavan mutkan jarrutuksessa.

/Tomppa

8
Tulokset / Vs: PRCA Testisessio, 8.5.10 Tampere
« : 07.05.10 - klo: 11.40 »
Moi,

Hieman kiinnostaisi tulla tuohon SC4-10 kokeilemaan uutta Slash4x4:sta, mutta: minulla ei ole tuota ponderia (ilmeisesti ajanottoa varten), onko teillä ylimääräisiä + paljonko kustantaa vuokrata + vaatiiko autolta jotakin(mistä virta, pitääkö koriin tehdä reikiä yms.)?

/Tomppa

9
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.05.10 - klo: 20.23 »
Paljonko tätä kiesiä pitää purkaa, että tuon kardaanin päällä olevan läpinäkyvän muovin saa oikeasti pois paikaltaa. Yritettiin tuossa radan reunalla saada sitä irti, että saisi kivet pois välistä, mutta eihän se lähtenyt irti vaikka ne kaksi ruuviakin irroitti.

Itse tein niin, että otin etupään irti(neljä ruuvia + ohjausvarren ruuvi), kardaani pois, sitten kardaanisuojuksen ruuvit pois ja työnsin vain alakautta kardaanin aukosta kuusiokoloavaimella varovaisesti. Kai sen helpomminkin saa, mutta samalla tuli tehtyä kardaanin suojaus.

/Tomppa

10
Kiitos järjestäjille, hieno & hauska kisa! Tosin, tällä kertaa ei Gas Devil pärjännyt, liekit olivat kyllä hienot ennen kuin sammuivat (kytkin paloi) ja ajot loppuivat siihen. Nyt edessä "pieni" remppa...

Seuraavaa kertaa ja revanssia odotellessa...

/Tomppa

11
Ilmoittauduin tänään :)

Autona Carson Gas Devil Race, radio Spektrum.

Terv, Tomppa

12
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 12.04.09 - klo: 21.59 »
Omakin mielenkiinto liittyi moottoreihin, onko Zenoah tehokkaampi vai ei? Ja itse voin todistaa, että samoilla vermeillä ei CY:tä voi suositella paitsi verkonpainoiksi. Portatut CY:t sitten erikseen.. ;). Ja tämä siis oma, kokeiltu, mielipide, ei pidä ottaa henk.koht... :)

13
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 12.04.09 - klo: 17.40 »
Jep, samaa mieltä. Nopeus on sitä luokkaa, että ei sitä pitele millään radalla. Kiihtyvyys todennäköisesti myös aika hyvä... Mikä moottori? Zenoah? Missä mittasitte? Kiinnostaa sen vuoksi, että omassa mittauksessa ei tila ihan riittänyt.... :)

/Tomppa

14
Polttisautot / Vs: mitä tehdä?
« : 12.04.09 - klo: 17.36 »
Tulee myös mieleen diffin rattaat. Aikoinaan Madissä sama juttu, tosin edessä. Jos kardaanit pyöriin normisti, niin se on sitten selvä peli = diffi hajalla.

/Tomppa

15
Aivan käsittämättömän hieno peli! Iso Käsi rakentajalle!

/Tomppa

16
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 10.04.09 - klo: 21.30 »
Mistä hemmetistä teillä on rahaa ostella noita laitteita, kun puhutaan et vaihetaan konetta sun muuta, tollasen konehan maksaa satoja erkkejä? ja auto tonnin
Kaikki harrastukset maksaa... ;) Tuo Carson on nyt vuoden vanha, Zenoah irtosi 3-vuotta vanhasta off-road beetlestä, rojuja hommataan pikkuhiljaa tarpeen mukaan...

/Tomppa

17
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 10.04.09 - klo: 20.47 »
Nonni, tänään tuli testattua GD Racen huippunopeus CY:n vaihduttua Zenoah 260RC:ksi. Asfalttiparkkiksella, pienellä kaasarin säädöllä, sain huippuja 64km/h. Lisää huippuja tuli siis 10km/h. Mitään muita muutoksia en tehnyt ja kummassakin moottorissa oli samat himmelit kiinni(vapari, viripilli ja malossi sekä sama Walbron vakiokaasari). Nyt olisi mennyt vielä jonkin verran kovempaa, mutta a) tila loppui pahasti kesken ja b) keskidiffi oli liian löysällä eikä työkalua mukana, joten kiihdytyksessä etupyörät sutivat turhan paljon (eipähän toisaalta rasittanut voimansiirtoa liikaa). Testaus loppui kun GPS putosi kyydistä... :) Ei hajonnut onneksi.

Huippuja tärkeämpää on mielestäni se, että nyt kiihtyy niinkuin tällaisen kuvitteleekin kiihtyvän, joten toivottavasti tänä kesänä olisi bensakisoja, että pääsisi häpäisemään itsensä ;)

/Tomppa

18
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 10.04.09 - klo: 12.15 »
kyllä se käsittääkseni on 1:6, mutta tiedä sitten...

Mitat:
- pituus 770mm
- leveys 530mm

Tosin, jos vertaa tohon itselläkin olevaan off-road beetleen, pituutta on 7cm enemmän ja leveyttäkin 3cm.

/Tomppa

19
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 10.04.09 - klo: 11.02 »
Joo, samat pyörät kuin FG:ssä, tulevat tuossa race-versiossa vakiona. Todella kiva auto ajaa, mutta vakiokokoonpanossa liian löysä alusta jonka kyllä huomaa kallisteluna ja niiailuna. Jostakin syystä tulevat todella löysällä alustalla tehtaalta, joten piti vaihtaa öljyt ja jouset.

Keskidiffi on vakiona mallia normaali: Itse en pitänyt siitä, että kiihdyttäessä suurin osa tehosta menee etupyörille, samoin kun kaarteessa aloittaa kiihdytyksen, tästä syystä keula hakee ulos kaarteesta. Tilasin siis säädettävän keskidiffin ja sitä tiukemmalle ruuvaamalla sain ainakin itseä miellyttävät ajo-ominaisuudet. Auto on ollut todella luotettava, yksi kesä takana. Ainoa ongelma liittyi moottoriin, jossa suojasin vetostartin samalla tyylillä kuin FG:ssä. En siis ottanut huomioon, että etupyörät heittävät kivet/hiekan suoraan vetostartin koteloa päin joten käyttämäni lasikuituteippi kesti ehkä nanosekunnin. Tuloksena vauhtipyörän hajonneet siivekkeet. Tästä oppineena ja n. 80 euroa köyhempänä, laitoin vetostartin kotelon sisälle metalliverkkoa, joka pitää nyt kivet poissa. Samalla verkolla myös moottorin muut aukot kiinni, jottei kivet mene vauhtipyörään moottorin puolelta. Tämän jälkeen ei ongelmia ole ollut.

K&N on tosiaan syytä pitää öljyttynä, itsellä se päällä pieni nailonsukka(vaimo osallistui projektiin... :azn:) ja sen päällä vielä tuo kuvassakin näkyvä oranssi suojus. Ei ole mitään ongelmia ollut.

/Tomppa

20
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 10.04.09 - klo: 10.26 »
Tässä vielä pari kuvaa Carsonista...

Kuvasta poiketen, autoon on vaihdettu siniset (=jäykemmät) jouset+iskareihin suojukset(ja jäykemmät öljyt...). Takasiipi vaihtui FG Off-road Beetlen takasiipeen. Nykyään moottorin vaihdon jälkeen autossa:
- Zenoah 260RC
- K&N vapaavirtaussuodatin
- Malossi
- Samban viriputki
- Säädettävä keskidiffi
- ohjausservona Multiplexin Rhino Digi4

/Tomppa

21
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 10.04.09 - klo: 10.12 »
En ole punninnut, mutta oliskohan 12-13Kg, mitä noi normaalistikin painavat. Kyseessä GD Race versio, mutta ei siinä normi GD:n eroja ole vissiin kuin kevyemmät pyörät, välitykset(?), kori.
Mistäs tuollaisen Race version saa ostettua ja tiedäkkö missä myydään tohon Gas Deviliin viritys osia/varaosia.
Carsonia myy ainakin Hobbythek Saksassa (www.rc-car-online.de), josta tuokin on hommattu. Erittäin hyvä kauppa, hyvä ja osaava palvelu, nopeat toimitusajat. Myyvät myös FG:tä, HPI:tä ja Hurraxia + vara-ja viriosat.

En tosiaan ole punninnut tuota, vetäisi hatusta painoarvion, täytyy mitata tieteellisesti ;)

22
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 09.04.09 - klo: 12.50 »
En ole punninnut, mutta oliskohan 12-13Kg, mitä noi normaalistikin painavat. Kyseessä GD Race versio, mutta ei siinä normi GD:n eroja ole vissiin kuin kevyemmät pyörät, välitykset(?), kori.

23
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 09.04.09 - klo: 11.47 »
Mittasin viime viikonloppuna Gas Devilin huiput eräällä asfalttiparkkiksella (GPS laite, jossa rekisteröivä nopeudenmittaus takasiipeen sähköteipillä kiinni...) ja huiput oli 54km/h. Tosin jouduin hiukka ennen varsinaisia huippuja jarruttamaan, mutta siinä hävisi ehkä muutama km/h. Joka tapauksessa alle 60km/h.
Moottorina CY27+Samba+K&N. Tuntui, että ei kierrä kunnolla, joten otin nyt tuosta FG Beetlestä Zenoahin260:n ja yritän päästä kokeilemaan vaikutusta tulevana viikonloppuna. Korvakuulolta kiertää paljon iloisemmin, joten vauhtia pitäis tulla myös. Autossa on vakiovälitykset.

Toki, 4-vetoa ei ihan pysty Marderiin vertaamaan, neliveto+kolme diffiä vie kuitenkin moottorilta voimaa ennemmän kuin takavetoisessa, mutta tuolla hujakoilla. Sen voin sanoa, että hiekalla tuokin vauhti on ollut ihan riittävää...

/Tomppa

24
Polttisautot / Vs: Ypäjän Crossi ja Asfalttirata
« : 03.04.09 - klo: 22.59 »
Mitenkäs tänä kesänä, onko suunnitelmia? Ainakin yksi Gas Devil olisi kiinnostunut kisailemaan/ajelemaan ja toinenkin on tiedossa stadin suunnalla, joten tulisi MCD:lle haastetta... ;)

/Tomppa

Sivuja: [1]