Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - limonaati

Sivuja: [1]
1
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 10.10.09 - klo: 11.00 »
Eli nyt omalla aktiivisuudella nyt on mahdollisuus hakea valvojaksi mutta muistutan että jokainen ei voi päästä.

Millä perusteilla valvojahakemus hylätään? Eikö valvojia kannattaisi ottaa mahdollisimman paljon, jotta rata olisi auki mahdollisimman usein?

Jos kaikilla halukkailla ei ole mahdollisuutta ottaa valvojanpestiä vastaan, täähän aiheuttaa tilanteen jossa keskuksella ajelee ns. kahden kerroksen väkeä. toiset saa mennä ajamaan koska huvittaa ja toiset on sitten tämän toisen porukan armoilla..

2
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 09.10.09 - klo: 18.48 »
Ull3han oli yllä sitä mieltä että valvojia ei tällä erää otettaisi lisää. Näyttäisi siltä että valvojannatsoja voisi jakaa hieman avokätisemmin..

Menisikö homma muuten liian anarkistiseksi, jos filmtownin tytöille rc-centterin kausikorttia tms. näyttämällä ja esim. nimen antamalla pääsisi radalle, vaikkei siellä virallista valvojaa olisikaan paikalla?

Hieman hölmöähän rataa on tyhjänä pitää jos maksut maksaneita kuskeja olisi useampiakin paikalle menossa..

3
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 09.10.09 - klo: 14.18 »
Jos valvojanpesteihin on halukkaita lisääkin, olisikohan aukioloaikoja mahdollista laajentaa siten, että myös sunnuntai olisi varma ajopäivä?

Itse kun joutuu töissäkin käymään eikä asu ihan keskuksen vieressä, niin ajopäivät rajoittuvat melko pitkälti viikonloppuihin.

4
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 06.10.09 - klo: 17.12 »
Sopiiko kysyä, mikä taho RC-centerillä on sponsorina? Vai onko niitä useampiakin?  :azn:

5
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 04.10.09 - klo: 10.10 »
Tulipa itsekin käytyä eilen rataa ihmettelemässä, ilman autoa tosin. Hyvältähän se näytti ja parin kaverin autolla ajetun kierroksen perusteella myös tuntui! Oma autonhankintaprojekti sai kyllä vauhtia.

..Tosin vaikka noita oikean laidan portaita tuossa jo kehuttiin niiden haasteellisuuden vuoksi, niin voisin kommentoida että omasta mielestäni rata olisi mukavampi ajaa jos niiden tilalla olisi loiva alamäki jolloin taakse saisi vähän pidemmän suoran (vaikka kaikki osaakin ajaa suoraan, tai ehkä juuri siksi :). Myös vasemman kulman pienen tolppakatveen tuottamaan haasteeseen voisi tällöin "tähdätä" hieman pidempään.

6
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 30.09.09 - klo: 14.03 »
Tuosta löytyy oikea vastari tuohon KO:n radioon 50 eurolla: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/144456/n/KO-Propo-KR-407S-24Ghz-Spread-Spectrum-4-Channel-Micro-Receiver

Tuntuu melkein järjestäen olevan noissa halvemman luokan radioissa vastarit melkein puolet koko paketin hinnasta...

Tuohon postikulut + alv + tullit niin ei tuota alle sataseen taida Suomeen saada.

Ei pysty käsittämään tätä vastareilla rahastamista mitä nämä radioita tekevät firmat harrastavat.. valmistuskustannukset kun tuskin ovat muutamaa dollaria enempää (kuten näistä markan radioista voi huomata).

7
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 30.09.09 - klo: 12.51 »
Peitsamon allekirjoituksesta löytyvillä PKSRCA:n sivuilla näyttää vissiin jostain syystä olevan edelleen vanhat hinnat näytillä?

Nykyhinnat saattavat aiheuttaa ikäviä yllätyksiä, kun http://www.pksrca.fi/harrastuspaikat.html osoitteessa lukee että PKSRCA:n jäsenet saavat ajaa toistaiseksi ilmaiseksi ja muut maksavat 5€/kerta ajamisesta?

8
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 29.09.09 - klo: 23.00 »
Oisko itse radasta kuvia?

9
Sähköautot / Vs: se "paras" kalusto
« : 28.09.09 - klo: 09.07 »
Nykytilanne näiden suhteen kiinnostaisi itseänikin..

10
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 24.09.09 - klo: 10.02 »
Kiitokset asiallisesta vastauksesta! Kaipa sitä täytyy tulla kokeilemaan, kun rata avataan. Jos rata vakuuttaa ja sinne innostuu useasti, pitää kai sitten vaan syödä näkkileipää pari viikkoa :)

11
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 24.09.09 - klo: 09.07 »
Lainaus
Sitten pitää äänestää rahapussilla eli olla menemättä, tai vaihtoehtoisesti koettaa tehdä oma ajomesta jossa on sitten halvemmat hinnat.

Kiitos vinkistä, näin sitä varmaan tulee tehtyä.


12
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 24.09.09 - klo: 08.26 »
Niuhotan nyt vielä yhden viestin verran hinnoista, eli hiukan kalliilta kuulostaa edelleen satunnaiskuskin näkökulmasta. Ymmärrän toki, että varmasti radan ylläpidosta kulujakin koituu. Kuskeja olisi tosin varmaan jonkun verran enemmän, jos päivälipun/parin tunnin lipun saisi sillä vitosella. Ties vaikka saisitte uusiakin harrastajia lajin pariin..

Ei oikeen huvita maksaa 50 euroa viidestä kerrasta, jos sen innostuukin sitten käyttämään kuukaudessa, jolloin 45 euron kuukausilippu olisi ollut kannattavampi sijoitus. Vielä vähemmän huvittaa tietty maksaa 15 euroa siitä, että käy kerran testailemassa tuolla, millainen rata edes on kyseessä. Ja 135 euron maksu siitä, että saa ajaa joulukuun loppuun ei sekään kuulosta kovin hyvältä sijoitukselta.. :undecided:

13
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 24.09.09 - klo: 07.50 »
Kävin eilen Hobbylinnassa ja myyjä muisteli että "kertalipun" hinta satunnaiskuskille tälle uudelle radalle olisi ollut 5 euroa. Aiemmassa viestissä tässä ketjussa kuitenkin lukee, että hinta on 15 euroa.

Joutuuko siitä siis tosiaan maksamaan 15 euroa/kerta, jos haluaa käydä lyhyesti pari akkua ajamassa täällä silloin tällöin?

14
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 15.09.09 - klo: 17.43 »
Itselleni ainakin käytetyn ostaminen on poissuljettu vaihtoehto, sen verran tärkeä osa ostosta on se että auton saa kasata itse.

Melkein tässä innostuin ostamaan uuden RC-auton vuosien tauon jälkeen, mutta kyllä tuntuu ylihinnoittelulta että muovisista halpismalleistakin köyhtyy 300 euroa ilman koppaa ja renkaita..

Aiheen sivusta, Team Durangon uusi auto näyttää laadultaan sellaiselta, että siitä reilu 300 euroa olisi mielestäni kohtuullinen hinta. Noh, se sitten toki maksaakin yli 500 euroa.. ehkä pitää vielä miettiä, kannattaako tähän lystiin lähteä. :)

15
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 15.09.09 - klo: 16.13 »
Varmaan ihan hyvä auto ominaisuuksiltaan, mutta näyttää liian muoviselta 300 euron autoksi minun mielestäni..

16
Onko tietoa, onko tälle autolle ja sen varaosille tulossa jälleenmyyjää pääkaupunkiseudulle?

17
Itse kyllä kaipaisin ihan mustaa valkoisella palvelunumeroon soittamisen sijaan, jos reilun tonnin tähän lystiin laittaisin..

18
Vähän vedätyksen maku tuossa että kun tuolla "virallisella" mainossivustolla kerrotaan noita hintoja irtonumeroille ja tilaajahinnoille, eivät toimituskulut ole hinnoissa mukana. Oikeastihan siis tilaajahinta on kalliimpi. Voikohan puljuun luottaa sen suhteen, että kaikki numerot tulevat edes ilmestymään.. Mitään velvoitettahan heillä ei taida sen suhteen olla.

Hienoltahan tuo auto kyllä näyttää, kun saisi kotona neuvoteltua vielä minkä hyllyn päälle tuon saa kasata niin voisi kaikesta huolimatta harkita tilausta. :)

Tää on muuten kyllä erinomainen peruste sille, miksei maalit tule mukaan settiin:
KYSYMYS: Tuleeko korin Lexan-väri lehden mukana?
VASTAUS: Ei, Lexan-väri ei sisälly sarjaan. Yhtenä syynä on se, että emme voi tietää, minkä väriseksi haluat maalata korin.

19
Joku oma kilpailu ennen vuotta 92 tms. julkaistuille autoille olisi kova sana..

20
Täytyy sanoa että mahtavin säikeenkaappaus (thread hijack) tähän mennessä.... Vai lukiko kukaan otsikkoa jossa puhutaan jostain Tamiyan autosta...

Itse asiassa tein aluksi oman viestiketjun Ultimastani, mutta koska tämä oli niin tuore keskustelu, ajattelin että olisi siivompaa jos vanhan auton ajokuntoon laittamisesta olisi vain yksi säie. Niinpä siirsin viestini tähän ketjuun. Vanhan auton kunnostamisessa on kuitenkin jonkun verran yleispäteviä juttuja, oli kyseessä sitten Tamiya tai Kyosho.

21
Omaan Turbo Ultimaan tilattu eBaysta toistaiseksi:

- Uusi kori + tarrat
- Uusi kuulatasauspyörästö + rattaat + kaksi erikokoista pinjonia
- Ohjaus"tangot" (?) (Rod set, Vanhat oli vääntyneet)
- Ruuvi/mutterisetti Turbo Ultimalle (Kyosho UM-36)
- Melko huonokuntoiset vanteet ja renkaat

..ja rahaa on saanu palamaan jo pikkasen yli satasen. Yllättävän paljon noita vanhoja varaosia jossain näyttää yhä lojuvan. Vielä pitäisi löytää priimat alkuperäisvanteet ja alkuperäiset Bridgestonen renkaat jostain kohtuuhintaan. Luulis et Suomessakin ois jonkun vanhan lelukaupan varastossa noita pölyttymässä.. Moottori ja nopeudensäädinkin tosin varmaan kaipais kunnostusta, ja ton servon joutuu ehkä vaihtamaan. Juu, ja jos jostain löytyis naarmuttomalla pohjalla varustettu Turbo Ultiman runko, sellaisenkin voisi ostaa. Saa siis tarjota! :)

Kun osat on kasassa, tarkoitus ois purkaa auto atomeiksi, puhdistaa kaikki osat ja kasata uusiks. Saa nähdä, että jos tuon saa aikaiseksi niin viitsiikö sillä enää ajaa tuon operaation jälkeen vai päätyykö hyllyn päälle koristeeksi..

22
kulla on toi sama auto mut melko romuna jos haluut ostaa ni 30€ ja toinen vanha auto (mut ei sama) tulee kaupan päällisiks.

Kyllähän tuo kiinnostaisi, laitoin yksityisviestiä!


23
Kas tässä kuva sisuksista:



Mitä tässä nyt oon auton ohjekirjaa ja googlea selaillut, niin näyttäisi että olen vaihdellut tuosta  osia pienenä melkoisesti. Vakiona tuossa on ollut mekaaninen nopeudensäädin, mutta nyt näyttäisi olevan jokin Futaban elektroninen säädin käytössä. Täytyy kyllä myöntää, että kun näiden kanssa ei ole ollut vuosiin tekemisissä niin on aivan pihalla siitä, miten nämä oikeastaan toimivat..

Sellainen vika ilmeni testaillessa, että ajoittain auto ottaa pieniä spurtteja, vaikkei ohjaimesta paina kaasua. Jonkinlaista häiriötä siis. Johtuneeko ongelmasta ohjaimessa vai nopeudensäätimessä vai missä..?

Tuo, että auto kääntyy vasemmalle vähemmän kuin oikealle johtunee servosta. Täytynee sumplia, miten tuota servoa voisi säätää..

Löysin muuten uuden reproduction korin + takasiivekkeen + tarrat ebaysta hintaan 42 euroa postikuluineen. Pistin tilaukseen, toivottavasti tulee perille. Nyt vielä jostain alkuperäiset vanteet ja renkaat, niin alkaa näyttämään hyvältä :)

24
Ainakin tarttisin uuden korin, sillä tuo vanha on aika heikossa hapessa, melkein haljennut eikä pysy kovin hyvin paikallaan. Paras olisi tietysti, jos jostain saisi uuden oikean turbo ultima-korin. Pitänee käydä huomenna Kyosho-jälleenmyyjän luona kyselemässä, jos kävisi tuuri ja noita saisi jostain.

Lisäksi haluaisin alkuperäiset vanteet / renkaat jostain, jos niitä vielä saisi. Kaksi alkuperäistä enää löytyi ja nekin melko huonossa kunnossa, autossa on kiinni tällä hetkellä jotkut muun valmistajan vanteet ja renkaat.

Lisäksi sellainen ikävä ongelma on, että auton etupyörät kääntyvät vasemmalle vähemmän kuin oikealle. Tuolle pitäisi tehdä jotain.

Moottorista, tutkailin autoa hieman lisää ja selvisi, että mulla on tossa kiinni vanha jenkeistä tuotu Trinity monster horsepower 1987 world champions-moottori, joka oli ainakin silloin "huippuluokkaa". Tuskin pärjää tämän päivän moottoreille, mutta ajattelin tuon antaa olla kiinni autossa vielä toistaiseksi.

Niin, ja akkuja ainakin tarvitsen. Millaiset akut tuohon kannattaisi siis laittaa? Muistini mukaan nykyiset kestivät lähemmäs 20 vuotta sitten alle 10 minuuttia ajamista, joten enää eivät varmaan kestä sitäkään.

25
Löysin itse tänään mökiltä vanhan rc-autoni (Kyosho Turbo Ultima) jostain 80- ja 90-lukujen vaihteesta. Autolla on aikoinaan ajettu todella paljon ja sen huomaa, vaikka kyllä se edelleen 20 vuotta vanhalla nicd-akullakin eteenpäin kulki (latauksen jälkeen:)).

Olisi hauska pistää tuo jälleen arvoiseensa kuntoon ja vaikka viritelläkin hieman, mutta käykö "nykyaikaiset" osat tuohon ja mitä siihen kannattaisi laittaa, millä saralla on menty eniten eteenpäin 20 vuodessa? Vanhoja osia ei ainakaan taida enää saada, vai onko joku pulju joka niitä Suomessa möisi?

Sivuja: [1]