Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Riddler

Sivuja: [1]
1
:shocked:

Pointsit Hemille työnjäljestä.

Toivottavasti saapi oman edes puoleen tuosta niin voi olla tyytyväinen...

2
Volvon 2 evoluutio alkaa olla kasassa ja kohta alkaa seuraava rojekti jollaisia valmistaa mm. RKP ja KHT...  :wink:

Jaahas tuleeko letkujumpalla vaiko automaattia?

Muistahan laittaa sitten siitä kärryn ja nupin liitoksesta kuvamateriaalia, että miten laitoit valot yms.
Voi sitten referoida omaan vekottimeen.  :smiley:
Aikataululla joskus tulevaisuudessa


3
IMN sanoit että JST-liittimet käy vastareihin...
Eikä tuo vastariin sopinut.


Tämähän menee itseltä jo melkein piikittelyn puolelle, joten anteeksi, mutta...

RcJuho: Siis IMN sanoi tuossa mitä liittimiä on itse käyttänyt.

Pikainen tiivistelmä
Itse olen käyttänyt JST-liittimiä.

Tämä "latuskainen" liitin, joka käy suoraan vastariin on ihan tavallinen servoliitin

Jos käytössä ei ole noparia, niin silloin akku kytketään suoraan vastariin, eli vastari tarvitsee silloin vain oman vastariakkunsa.



4
Hyvät Joulut kaikille.

Ja vaikka sen jo etukäteen tiesi niin herättää silti hilpeyttä pidellä kädessä pussia jossa on vaihdelaatikko  :mrgreen:

5
Ja voihan siihen kauhaankin laittaa sellaisen "auran" takapuolelle ettei tipu kukkupääkauhasta aisastolle ja eturungon päälle vaan sivuille maahan. Soramontuilla nähny noissa semmosia.

Huh huh kuukausi meni mutta tulihan se runko postista. :undecided:
Josko nyt lähtis rakentaminen "vähän" nopeammin

6
En ihan täysin ymmärärtänyt ideaa, mutta tarkoitatko että sylinterit olisivat ristissä päällekkäin ? Jos näin niin silloin ne vievät taas korkeussuunnassa enemmän tilaa ja sekin on kortilla, hydraulipumppu säiliöineen vie koko takarungon pituuden, myös kardaani pitäisi saada jostain välistä eturunkoon.
En myöskään ole varma onko ristissä olevien sylintereiden asento optimaalinen voimaa ajatellen.

Oikaise jos ymmärsin väärin :wink:

Juu 6 oikein eli Lotto plussalla rahaa olisi jo tullut mukavasti.

Ajattelin ettet vedä tuosta välistä kardania koska kiinteä niveltappi ylä- ja alanivelen välillä, mutta jos se siitä tulee niin tosiaan ristikkäiset sylinterit tulisivat päällekäin ja kardani tulisi niitten alta olettaen jakovaihteisto puottaisi noin alas. Eli jos hydrauliikkapaketti tulee yhtään tuon ylänivelen alle lähelle tuota nykyistä sylinteritukea niin tiukkaa tekee, mutta mie koetan paintilla töhertää jotain joulun aikaan malliksi

7
Looginen paikka olisi takarungon etupäässä, mutta mulla esim. on siinä ohjaus-sylinterit. Täytyis varmaan sijoittaa ohjaus-sylinterit tuollaisessa versiossa eturunkoon.

Mitenkä jos sylinteri sijoittaisi ristiin? Voisi kiinnityksen hoitaa runkopalkkiin eikä tarvitsi erilaista kiinnitys rautaa kuten sinulla taisi olla. Samalla säästäisi himpun toista senttiä pelitilaa palkkien välissä.

(unissa pähkäilty = aamun valjetessa nauretaan idealle)

8
Ei muutakuin pikaliittimet hydrauliikalle nostopuomien väliin ja suunnittelemaan lisälaitteita. (harjakone, niittokone, lumiaura...)
Muistaa vaan tehdä ohivirtaus-hanan


9

Oot Juupeli tarkka kaveri kun huomasit ton nostokorkeuden, se on tosiaan aika tarkalla ainakin ton oman Scanian lastaukseen :cry:.


Pikaisesti lisää kippikorkeutta => Kärkikippikauha?
Eihän sillä soramontulle (tai no Hemin tasolla varmaan voi), mutta purua yms.

10
Ei tarvii heti alkaa kettuilemaan...

Siis millä johdoilla se kytketään?

Offtopic

Ei täällä varmaan kukaan tahallaan kettuile, mutta näin sivusta seuranneena voisin sanoa ettei Sinun kysymyksetkään houkuttele viisaisiin vastauksiin.
Esim.
Siis mihin akku kytketään? :shocked:

Tai esimerkkinä mittava "vedon toteutus" -keskustelu.

Kuitenkin täällä kaikki ovat omasta tahdostaan ja harrastus mielellä.
Eli Kohteliaisuus kunniaan, olemmehan kaikki ihmisiä...


11
Aika näyttää...

6x4 r620:stä lähetään ;)

12
Voe prkl.

Just laskin että menee kaikkiaan 16 kanavaa että saapi "perusliikkeet" toimimaan...

 :lol:


Elämä on   :laugh:

14
Moro,

Ridlerille: Ok. Mutta eikös sillon se koko kierteelle vastaaminen ole vain toiseen suuntaan, ns. "vetosuunta" silti probleema?  ...jos voimaa tarvitaan heti tämän mekaanisen rajan jälkeen.

 -p-

Tällöin voidaan käyttää, esim. kipissä ns. startti väljää. Eli mutteri ei ole tukevasti kiinni nivelissä. Eli jos mutterissa on pyöreä tappi molemmin puolin jotka siirtävät voimaa kipin vivustoon niin vivuston vasta reijän tekee soikioksi eli väljää n. yhden ruuvin kierroksen nousun verran.
Kyseistä metodia käytetään esim NTM:n jätepakkareissa tosin hydrauliikalla. Siinä takaportti nousee ensin tuon väljän verran, jolloin mekaaninen lukitus aukeaa. Likkeen jatkuessa samat sylinterit kääntävät takaportin 90 asteen kulmaan ylös jolloin jätteet voi tyhjentää kyydistä.

15
Juuri näin. Kiitosta Riddler.

 Tosiaan silloin ote kierteeseen alkaisi koko liikkuvanpalan kierteen mitalta. En tiedä tuon toteuttamisesta sitten, koneistamalla ehkä helpompi tehdä kuin käsityö kamppeilla joita mulla käytössä.

 Tuo kierre käyttö on aivan hyvä juttu monessakin kohteessa. Nuo hydrauliikat näyttäisi hieman sotkevan niin 1:1 kuin näissä pienoismalli koneissakin.

 Kysymystä heittäisin ilmaan.

 Mistähän löytäisin tosi ohutta kupari tai messinki "peltiä"? Pitäis tuo dumpperin hytti saada pikku hiljaa työn alle ja jotenkin tuosta 0.6mm sinkitystä en saa sitä aikaiseksi. Ja toisekseen tekisi mieli kokeilla vähän erinlaista materiaaliakin työstää.


Ei pyöreää viilaa hyllystä löydy? Itsellä pyöreä viila on päästä kartio jolloin voi reikää avartaa. Pitäisi toimia jos vain viilan kärki mahtuu mutterin sisälle.

Tuota peltiä: http://www.helsinginrauta.fi/
Tiedä sitten kuinka vahvoja ja isoja levyt on.
Lainaus käyttäjältä: pajatso

link=topic=24127.msg385646#msg385646 date=1258917612
Moro,

en ehkä ihan ymmärtänyt Riddlerin ideaa, mutta tuntuu vaikealta hahmottaa miten vedon alun rasituksen saisi välittömästi koko yhden kieroksen kierteelle... Jos systeemiin saa "väljää", niinkuin Juupeli sanoi, niin silloinhan ongelman saa kyllä pois.

Kierretappimaisessa lähestymisessä jotenkin kuulostaa että kierteiden harjat voisivat jossain tilanteessa napsahtaa kohdakkain -> kaikkien jumitusten äiti.


Eikös kyseessä kuitenkin ollut vapaana jousikuormitettu mutteri, jolloin kierteitten kyljet ovat kokoajan kosketuksessa ja jos aukeaa liikaa niin mutteri "laukeaa" kierteen yli = taas kyljet vastakain

Tietysti en ole raketti-insinööri, vain landepaukkufarmari

16
ainoa ongelmahan tuossa mekaanisessa rajoituksessa jossa kierre loppuu on se, että jos voimaa tarvitaan heti, niin kierteiden ekat jengat on aika kovilla. Mutta esim lavan noston yläpäähän todella jees.

 Kyllä tuota ajattelin itekin, mutta tuon vois kiertää kai silleen että tekisi mekanismiin hieman löysää, jolloin kierretanko kerkiäisi pyöriä muutaman kierroksen ennen kuin joutuisi rasitukselle. Vai kuinka?

 Ideoita voi ja kannattaakin heitellä ilmaan, sillä joku toinen voi keksiä paremman ja simppelimmän ratkaisun ongelmaan jota ite on pähkäillyt.

-t


Mites jos viilaisi kierteestä ja mutterista vähän pois kierteen päältä jotta ottaisi kerralla kokomatkalta kierteelle.
Vähän niinkuin kierretapissa kierteen "veisto" alkaa vaiheittain?

Sivuja: [1]