1
Sähköautot / Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« : 12.01.10 - klo: 19.18 »Pointsit Hemille työnjäljestä.
Toivottavasti saapi oman edes puoleen tuosta niin voi olla tyytyväinen...
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Volvon 2 evoluutio alkaa olla kasassa ja kohta alkaa seuraava rojekti jollaisia valmistaa mm. RKP ja KHT...
IMN sanoit että JST-liittimet käy vastareihin...
Eikä tuo vastariin sopinut.
Itse olen käyttänyt JST-liittimiä.
Tämä "latuskainen" liitin, joka käy suoraan vastariin on ihan tavallinen servoliitin
Jos käytössä ei ole noparia, niin silloin akku kytketään suoraan vastariin, eli vastari tarvitsee silloin vain oman vastariakkunsa.
En ihan täysin ymmärärtänyt ideaa, mutta tarkoitatko että sylinterit olisivat ristissä päällekkäin ? Jos näin niin silloin ne vievät taas korkeussuunnassa enemmän tilaa ja sekin on kortilla, hydraulipumppu säiliöineen vie koko takarungon pituuden, myös kardaani pitäisi saada jostain välistä eturunkoon.
En myöskään ole varma onko ristissä olevien sylintereiden asento optimaalinen voimaa ajatellen.
Oikaise jos ymmärsin väärin
Looginen paikka olisi takarungon etupäässä, mutta mulla esim. on siinä ohjaus-sylinterit. Täytyis varmaan sijoittaa ohjaus-sylinterit tuollaisessa versiossa eturunkoon.
Oot Juupeli tarkka kaveri kun huomasit ton nostokorkeuden, se on tosiaan aika tarkalla ainakin ton oman Scanian lastaukseen .
Ei tarvii heti alkaa kettuilemaan...
Siis millä johdoilla se kytketään?
Siis mihin akku kytketään?
Niitä alkuperäisiä Shimanon V-jarrukumeja kun jostain saisi...
Moro,
Ridlerille: Ok. Mutta eikös sillon se koko kierteelle vastaaminen ole vain toiseen suuntaan, ns. "vetosuunta" silti probleema? ...jos voimaa tarvitaan heti tämän mekaanisen rajan jälkeen.
-p-
Juuri näin. Kiitosta Riddler.
Tosiaan silloin ote kierteeseen alkaisi koko liikkuvanpalan kierteen mitalta. En tiedä tuon toteuttamisesta sitten, koneistamalla ehkä helpompi tehdä kuin käsityö kamppeilla joita mulla käytössä.
Tuo kierre käyttö on aivan hyvä juttu monessakin kohteessa. Nuo hydrauliikat näyttäisi hieman sotkevan niin 1:1 kuin näissä pienoismalli koneissakin.
Kysymystä heittäisin ilmaan.
Mistähän löytäisin tosi ohutta kupari tai messinki "peltiä"? Pitäis tuo dumpperin hytti saada pikku hiljaa työn alle ja jotenkin tuosta 0.6mm sinkitystä en saa sitä aikaiseksi. Ja toisekseen tekisi mieli kokeilla vähän erinlaista materiaaliakin työstää.
Moro,
en ehkä ihan ymmärtänyt Riddlerin ideaa, mutta tuntuu vaikealta hahmottaa miten vedon alun rasituksen saisi välittömästi koko yhden kieroksen kierteelle... Jos systeemiin saa "väljää", niinkuin Juupeli sanoi, niin silloinhan ongelman saa kyllä pois.
Kierretappimaisessa lähestymisessä jotenkin kuulostaa että kierteiden harjat voisivat jossain tilanteessa napsahtaa kohdakkain -> kaikkien jumitusten äiti.
ainoa ongelmahan tuossa mekaanisessa rajoituksessa jossa kierre loppuu on se, että jos voimaa tarvitaan heti, niin kierteiden ekat jengat on aika kovilla. Mutta esim lavan noston yläpäähän todella jees.
Kyllä tuota ajattelin itekin, mutta tuon vois kiertää kai silleen että tekisi mekanismiin hieman löysää, jolloin kierretanko kerkiäisi pyöriä muutaman kierroksen ennen kuin joutuisi rasitukselle. Vai kuinka?
Ideoita voi ja kannattaakin heitellä ilmaan, sillä joku toinen voi keksiä paremman ja simppelimmän ratkaisun ongelmaan jota ite on pähkäillyt.
-t