Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TMH_77

Sivuja: 1 [2]
31
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 17.06.12 - klo: 15.54 »
Päivitystä projektiin. Kulkee ripeesti mutta säätöä vaatii. Kääntyvyys on heikko ja aliohjautuu eli puskee rankasti. Diffiöljyt edestä taakse on 150 000/ 150 000/ 50 000.

Jos tohon laittais aktiividiffin eteen ja ohuet jokut 5000 öljyt niin vois kääntyä paremmin. Tosin hintaa alkaa tulemaan. Tossa olis linkki ko. osaan.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-XB8XT8/355100-XRAY-XB8-ACTIVE-DIFF-107770

Eupyörät näyttää sutivan reippaasti ja palloontuuvat. Keskidiffissä on 150 000 öljyt ja siihen ei varmaan paljon jäykempää pysty laittamaan. En löytänyt googlettamalla XB8EC autoon sopivaa torsen keskidiffiä. Tietääkö ketään mikä torsen yms. keskidiffi sopisi?

32
Polttisautot / Vs: M8 krossari asfaltilla, säätövinkit.
« : 24.04.12 - klo: 20.54 »
Eteen 80-100k öljyt, keskidiffi jäykäksi(lukkoon) ja takana saa olla ne mitkä sorallakin on käytössä ( 1-3k)
Jäykät jouset esim GT autosta, niin sillä pääsee jo alkuun. Tosin ei siitä GT:n veroista saa tekemälläkään, mutta näillä pääsee pitkälle jos haluaa välttämättä asfaltilla ajella krossarilla...

Haluisin lukita keskidiffin, muttei ole tietoa kuinka se helpoiten tehdään?

Autona Xray XB8EC buggy. Kiitos muuten hyvästä keskusteluaiheesta. Olinkin etsinyt tälläistä tietoa, kuinka buggy säädetään asfaltille, jotta sais vähän lisää vauhtia.

33
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 16.04.12 - klo: 16.13 »
Hei, minkälaisia 6S lipoja on autokäyttöön markkinoilla? Minulla on Tekin RX8 + T8 1900kv setti ja haluisin jostain 6S 5000mAh akun järkihintaan. Auto on Xray XB8EC. Löysin hobbyking:stä tollasen http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=14473

Sais juuri ja juuri ehkä sopimaan :) Tosin on pehmeä akku ja tarvis hyvän kotelon. Koteloakin olen etsimässä. Tuolla RC-monsterissa on jotain lipo koteloja tai telineitä, mutta ne on varmaan koville lipo akuille. Yritin hakea täältä ja googlesta, mutta en ole vielä löytänyt hyviä vastauksia. Näitä 6S lipoja käytetään vähemmän auto käytössä ja tuppaa olemaan aika harvinaisia.

Projekti jatkuu taas pitkän tauon jälkeen. Sain juuri tehtyä itse aluminista akkukotelon ja nopeudensäätimen kiinnitysalustan. Tämä oli yks hankalimmista. Liitteenä kuva nykytilanteesta.

Nyt pitäisi löytää säädöt autoon asfaltille. Siinä on nyt vakiosäädöt mitä tuli rakennusohjeessa oli.
Nyt on etudiffi 6k keski 6k ja taka 3k. Etuiskarissa öljy 55 ja mäntä 1,4mm, taka öljy 45 mäntä 1,5mm.  Eli jäykempää öljyä ja suuremmat iskarin männät. Kyselin jo EuroRC: stä vinkki asfaltille ja sieltä tuli seuraavaa
"30k eteen ja keskelle, 10k taakse. Iskareihin varmaankin jotain 50-60w". Menen hakemaan nämä jos ei muuta ideaa tule.

Slicksi renkaat laitoin tilaukseen. Valmiiksi löytyy hex-pyörännavat jotka levittää akseliväliä reilusti. Onkohan akselivälin levittämisestä apua asfaltilla? Alustaa pitää pudottaa varmaan niin alas kun menee.

Keskidiffiin voisi harkita jotain thorssen tai Xrayn active lukkoa, jos se kannattaa?

Vastaanottimen kotelo on liian suuri ja pitäs löytyä joku mahd. pieni markkinoilta mielellään vesitiivis, vaikka en nyt märällä suunnitellut ajaakkaan.

Kaikki vinkit tälläseen buggy:stä GT auto säätöön ovat tervetulleita. Pienenbudjetin GT autoa on teossa ja jos intoa riittää niin sitten vois käydä ostamassa jonkun teamC:n GT8Le auton. Tattarisuon radalla oon ajatellut käydä ajamas ja ite asun Kirkkonummella.

34
Sähköautot / Vs: 1/8 ja 1/10 drifting-renkaita.
« : 15.04.12 - klo: 07.38 »
Varmaan alustana parkkipaikka tai joku muu missä ajoit eli ei ihan puhdas? Jos on krossari niin eiköhän se kallistele sen verran että on kokoajan joku tassu ilmassa jolloin renkaat saa kyytiä.

PS. näytti olevan yksi GT8 luokkaan kuuluva GTP2i eli sähkömalli myynnissä juuri myydään osiossa.

Missäs tästä GTP2i harjattomasta autosta voi lukea lisää? GT8 luokan auto? Ajaako näillä ketään esim. Tattisuonradalla?

36
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 02.05.11 - klo: 22.29 »
Hei, minkälaisia 6S lipoja on autokäyttöön markkinoilla? Minulla on Tekin RX8 + T8 1900kv setti ja haluisin jostain 6S 5000mAh akun järkihintaan. Auto on Xray XB8EC. Löysin hobbyking:stä tollasen http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=14473

Sais juuri ja juuri ehkä sopimaan :) Tosin on pehmeä akku ja tarvis hyvän kotelon. Koteloakin olen etsimässä. Tuolla RC-monsterissa on jotain lipo koteloja tai telineitä, mutta ne on varmaan koville lipo akuille. Yritin hakea täältä ja googlesta, mutta en ole vielä löytänyt hyviä vastauksia. Näitä 6S lipoja käytetään vähemmän auto käytössä ja tuppaa olemaan aika harvinaisia.

37
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vantaan Isomyyrin sisärata
« : 18.04.11 - klo: 23.31 »
Miten krossirata on paikoillaan messujen jäljiltä? Oliko ratatalkoita tällä viikolla radan kuntoon laittamiseksi? Käsitin, että rata on vielä messujen jäljiltä paketissa. Voin tulla auttamaan radan kanssa kun sovitaan päivä.

-Topi

38


Nostellaas vähän..

Minne kaikki patterikasit muuten on hävinny?

Auto remontissa ja todennäköisesti menee pari viikkoa uuden moottorin tilauksessa. Pitää kokeilla osallistua myöhemmin.

39
Sähköautot / Vs: Novak Havoc Pro SC
« : 02.12.10 - klo: 22.20 »
Moi, Mitä vastaavia nopareita voisit suositella jos tämä Havoc Pro SC laadultaan liian heikko? Itse olen kallistumassa tämän Havoc Pro SC noparin puoleen, mutta hyviä vinkkejä vastaavista otan mielelläni vastaan.

Topi

40
Moi,

Pääsi kärähtämään Novak HV Pro ESC / nopeudensäädin. Oma moka kun tuli kytkettyä BEC väärin ja kaksi mustaa miinusjohtoa ei ollutkaan samassa jännitteessä kun sattu olemaan kaksi akkua sarjassa. Ei siitä sen enempää. Harmitti hirveesti, mutta nyt uutta noparia etsimään.

Nykyinen on HV Pro High-Voltage Brushless ESC (#3221) http://www.teamnovak.com/products/esc/hv_pro_esc/index.html

Haluisin vastaavan nopeudensäätimen, mutta pitäisi olla vesitiivis. Novakilla on kahden lipo kennon jännitteen sisääntulolla 7,4v säätimiä, muttei neljän kennon 14,8v säätimiä (HV) kuin tämä ja se ei ole vesitiivis. Taulokosta näkyy muut Novakin mallit http://www.teamnovak.com/products/esc_spec_chart/esc_spec_chart.htm

Moottori on Novak 6,5 Hv. Input voltage 2S-4S, watts 730. Mitenhän nämä 2S säätimet toimii tämän moottorin kanssa? Pitääkö olla välttämättä 4S syöttö moottorille jos haluaa maksimi tehot? Lähetin sähköpostia Novak:lle, mutta ei ole tullut vielä mitään vastausta ja siksi ajattelin kysyä täältä.

Sitten vielä vastaanottimelle kun löytyis pieni vesitiivis kotelo. Pitää kysellä RC kaupoista kun menee seuraavan kerran, mutta jos jollain on hyvä vinkki tiedossa niin kuuntelen mielelläni.


Terv. Topi

41
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.11.10 - klo: 15.42 »
Kiitos avuista! Ongelma selvisi tässä samalla kun kirjoittelin tänne ja tutkin laturia uudemman kerran. Toisen latausportin akkukapasiteetti oli vaihtunut 1000mAh ja toisen portin lipo cutoff jännite oli 3,8v. Laitoin molempien porttien "discharge voltage" arvoksi 3v ja kapasiteetti 5000mAh niin rupesi toimimaan :) Tulihan ihmeteltyä kauan tätäkin, mutta oli jälkeenpäin ajatellen helppo vika. Uus laturi ja en vielä ihan ollut oppinut sitä. Nyt latautu 5000mAh  :cool: En kyllä tiedä miksi toisessa portissa oli eri cutoff jännite. Luulen että tämä 3v on ok, vai mitä?

42
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 27.11.10 - klo: 17.05 »
akkukapasiteetti asetettu laturissa 5000mhA. Tosin toisessa portissa oli päässyt vaihtumaan 1000mhA asetus. Laitoin sen takas 5000mhA.

43
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 27.11.10 - klo: 17.03 »
6.29v näytti purku lipo cuttoff, sitten loppu purkaminen.

44
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 27.11.10 - klo: 16.48 »
Moi,

Osaako joku neuvoa miten saan Turnigy 2S 5000mhA 40c lipo akut latautumaan täyteen? Laturi on Hyperion Duo 3+. Olen koittanut ladata cycle-moodissa pienellä 1A latausvirralla ja 6A purkuvirralla enemmän kuin 5 kertaa ja purku/lataus kapasiteetti on vain noin 2000mhA. Akut oli pari kuukautta suht tyhjillään, kun en saanut laturia ajoissa. Akut latautuu 4.2v kennojännitteeseen ok. Purkuvaihe menee lipo cut off vakio jännitteeseen, nyt en muista mikä se on. Olen ladannut neljää samanlaista akkua ja kaikkien kapasiteetti on jännästi noin 2000mhA ja aloin miettiä jos laturissa on jotain pielessä.

Olen tarkistanut latausajan rajoituksen, akun parametrit vastaa todellista Lipo, 2S ja 5000mhA. Olen kokeillut ladata 10A virralla tai 1A virralla ja tulos on sama. Pitää varmaan tarkistaa mikä lipo cutoff jännite on purkuvaiheen lopussa jos akku ei purkaudu riittävästi. En ole autokäytössä ajanut cutoff jännitteeseen saakka kun auto ei ole toiminnassa.

Voiko lipo akkua elvyttää jos kapasiteetti on pudonnut 5000mhA:sta 2000mhA:n?

Itse ajattelin testata seuraavaksi
- laturin purkaus cutoff jännitteen
- Virtalähde suoraan auton akusta
- Kokeilla ladata akkuja toisessa laturissa

Olisko jotain muita ideoita vielä?

Terv.
Topi

Sivuja: 1 [2]