Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - SavageRS

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 20
61
Bensa-autot / Vs: MCD Racing RR5
« : 19.05.15 - klo: 16.15 »
Ei minusta mitenkään paha hinta tollasesta MCD tehtaan race team:n käytössä olleesta kisa RR5 versiosta (FT)...siis käytetty, mutta voisi olettaa että hyvät palikat kiinni  :cool:



http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&product_id=801

62
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 18.05.15 - klo: 10.34 »
24mm hexit yleensäkin voisi olla hyvä sijoitus, ainakin Vertigolta löytyy...sen jälkeen voi käyttää Bajan vanteita ja renkaita.

Tuossa alla ProLinen Trencherit Bajan vanteilla ja lisäksi 9mm/puoli levittävät Bajan hubit Vertigolta.



http://www.msuk-forum.co.uk/topic/138569-my-modified-maverick-blackout/

http://www.vertigoperformance.com/~vertigo6/index.php?main_page=product_info&cPath=40&products_id=317

http://www.vertigoperformance.com/~vertigo6/index.php?main_page=product_info&cPath=40&products_id=310

63
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 18.05.15 - klo: 10.10 »
Mikseipä olisi...paneelit vielä kehikkoon ja kovaa ajoa  :cool:

64
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 18.05.15 - klo: 10.09 »
Mikähän täs nyt taas kusee? Ei oo vieläkään muuta tapahtunut.

Tapahtumatiedot
13.05.2015 16:42 Sähköinen ennakkotieto vastaanotettu


Olis toi auto vain jo mukava saada, kun 5 viikkoa sitä jo odottanut :roll:

En tiedä mitä olet tilannut ja mistä, Suomesta ilmeisesti...14.5. on ollut pyhäpäivä ja lisäksi välissä on viikonloppu jolloin tavara ei liiku tässä maassa, joten en näe mitään syytä huoleen vielä.
Kokemuksesta voin sanoa että juuri silloinkin tuntuu että jokin on mennyt vikaan, niin tavaran saa samana päivänä tai seuraavana.
Monesti ulkomailta yli 10 000km päästä tulee sama tavara nopeammin kuin kotimaasta alle sadan kilometrin päästä.

65
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 12.05.15 - klo: 12.45 »
Kyllä nyt vastustaa. Kävin ajaan nii lensi renkaan kiinnitys mutteri johonki eikä löytyny eikä tietenkään oo yhtään ylimäärästä itellä  :angry:
Löytyykö suomesta muttereita keltään?  Tai oisko kellään ylimääräisiä ja vois myydä?

Maverick:n käy HPI Bajan pyöränmutteri...24mm, mutta siinä on sama kierre. Myös MCD käy ja kaiketi LOSI 5ive T ja DBXL...eikös niissäkin ole sama kierre kun Bajassa ?

http://www.hobbylinna.fi/tuote/wheel-nut-24mm-(gunmetal-4pcs)/102216/

Hobbylinna myy Maverick:a ja sen varaosia, mutta pelkkää mutteria ei näy olevan ja kaikki tilauskamaa.

http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&path=25_29&product_id=761 MCD mutterissa on laippa, varmista että sopii vanteeseen.

24mm mutteri on isompi ( Maverick / RedCat / HSP 22mm ), mutta niitä on helpompi saada, löytyy sopivia mutterityökaluja ja muutenkin kätevämpi käyttää  :wink:

66
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 09.05.15 - klo: 14.12 »
Onkos tuo Welho:n kone ollut joskus MCD:ssa kiinni vai joutuuko tuossa Maverick:ssa myös tekemään kardaania varten tuon loven lohkoon ?

Jotenkin epäilyttää tuo lohkon modifiointi ja sen vaikutus heikentävästi lohkoon...katsellu ja pelännyt tuossa omassa MCD:ssa että milloin sen lohko rupeaa repeämään...   :undecided:


67
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 08.05.15 - klo: 16.30 »
Taidan laittaa tilaukseen tollasen G320RC pannun Saksasta, kokeilee aluksi sellaisenaan ja miettii sitten mitä sille tekee...

http://rc-car-online.de/shop/en/products/y1016-y1016-zenoah-g320rc-with-walbro-carburetor-wt1107.html

Onkos tuo WT1107 kaasari kaytännössä sama kun wt990, mutta ryypyllä ?

69
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 03.05.15 - klo: 20.16 »
Hyviä kokemuksia Lauterbacherista myös...eikä kannata mennä sitten säätelemään sitä mihinkään. MCD X4:ssa menin hölmö säätämään tiukemmalle kun tuntui jäävän kantamaan kuumana ja ketuilleen meni.

Sain ohjeet sen perussäätöön ja tein sen mukaan, hyvin tuntuu pelittävän nyt  :azn:

70
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 03.05.15 - klo: 20.07 »
Käyty taas ajelemassa MCD X4:lla ja voidaan todeta että Lauterbacherin kytkimensäätö onnistui saamieni ohjeiden mukaan. Toimii, pitää, eikä jää kantamaan.
Sen sijaan tuo "Rally" alusta ei ollut oikein toimiva kokeilu...toimii kyllä epätasaisella varsin hienosti, mutta kovemmalla pinnalla jokseenkin hirveä ajettava  :undecided:  Alkuperäinen ajatus kun oli että auto olisi soveltunut ralli-cross tyyppiseen ajeluun...ei se valitettavasti sovellu.

Jousituksen lisäksi ongelmaksi muodostuivat nuo MCD Rally renkaat...ne eivät kestä vanteella kuin tuhattoman hetken kunnes alkavat vipottamaan ja irtoavat vanteelta. Syy lienee siinä että rengas on yksinkertaisesti massaltaan varsin painava, halkaisija on iso. Kun lisäksi tuossa PHR:n koneessa on tehoa lyödä sutia kaikilla pinnoilla, niin keskipakovoima yksinkertaisesti repii renkaan irti pyörimisnopeuden kasvaessa. Ei auta vaikka kuinka liimaisi niitä, silti samalla liimalla asfalttirenkaat ja piikkipyörät kestävät revittää loputtomiin.
Lopulta kun myös toinen takaiskari oksensi romut ja öljyt pihalle, päädyin palauttamaan auton taas asfaltti alustalle sopivaksi...se kannatti, sillä oli todelinen nautinto lennättää autoa asfaltilla  :cool:

Summa sumarum...auto on suunniteltu asfaltille, joten ajetaan sillä siellä ja montulla sinne soveltuvalla kalustolla  :wink:

71
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 30.04.15 - klo: 20.45 »
Kyllä on asiallista jälkeä turaaja:lta...varsin pienellä budjetilla saatu paljon aikaan  :cool:

72
HPI / Vs: Savage xl
« : 22.04.15 - klo: 15.56 »
Kiristämällä jousi tiukkenee ja vaihtaa myöhemmin tai päin vastoin. Katso että ruuvaat oikeaa ruuvia, ettet avaa vahingossa sitä lukitusruuvia.
2-vaihteen säätö vaatii laatikon avaamisen...no se on helppo kun avaa paikallaan autossa turvakaaren 4 ruuvia ja sitten ruuvaa laatikon kannen auki 3 ruuvia ja rataspakka yläkautta käteen ja kolmosen kytkin + ratas pois, jonka jälkeen pääsee säätämään kakkosen.

CEN:n idemmät perävälitykset vaikuttavat, etenkin jos on isokokoiset renkaat...suosittelen Savage 29T / 9T Machined Bullet Proof tai Sintered Bullet Proof diffejä tai isompaa Spurria.

73
Bensa-autot / Vs: Losi 5ive-T projektit
« : 21.04.15 - klo: 12.17 »
Erittäin hieno Losi, tälläisen projektin seuraaminen on aina mukavaa. Hyvin kuvattu ja kerrottu kaikki vaiheet mitä missäkin on tehty ja mitä osia käytetty  :cool:

74
Jäykkäakselimonsterit ei ole tehty mihinkään vauhtiajoon, vaan joka paikkaan sopivaksi hypytettäväksi rälläysvehkeeksi, silloin kun haluaa hoitaa homman tyylillä, eikä millään saakelin Savageilla... :roll:

Noinhan se on...solid axle sopii paremmin kaikenlaiseen "pompotteluun", mutta jos haluaa monsterilta myös ajo-ominaisuuksia ja enemmän vauhtia, niin sitten Savage  :grin:

Ei minulla ole mitään jäykkis akselisia vastaan, päin vastoin...kehitellyt pikku hiljaa omaa Savagen osiin ja runkorakenteeseen perustuvaa laitetta, johon tulisi jäykät akselit, oma valmiste runko XL mitoituksella, Savagen vaihteisto pakilla ja sen iskarit, moottoriksi nitro tai nitro -> bensa conversio jne. Koriksi joko vanha HPI Ford F-150 tai uusi Vintage GTXL Body tai Dodge Ram (liian lyhyt) :wink:

75
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 19.04.15 - klo: 21.42 »
Hienosti on auto edistynyt...kunnon "rc rodding":a kun osia tehdään kokonaan itse ja sovelletaan sieltä täältä sopivia herätyskelloa myöden   :smiley:

"Toiset tekee itse ja toiset ruuvaavat vain valmiita kiinni"  :cool:

76
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 19.04.15 - klo: 11.49 »
Tuohon voisi varmaan taivuttaa pari suojakaarta lisää putkien ympärille ja yksi pitkittäin...vaikka niin että yläkehikosta kiinni ja lukitus alapuolelle, jolloin kiehikko olisi avattavissa ja kehikko mahdollista nostaa pois päältä.
Kehikon päälle saisi tehtyä myös koripaneelit muovista tai alumiinista ja putket jäisivät sisäpuolelle.

77
HPI / Vs: Savage xl
« : 19.04.15 - klo: 11.39 »
Tuolta uusi 2-speed lodju...tulee noin viikossa, JRC on yksi suosikki eBay-myyjistäni, voin suositella  :wink:

http://www.ebay.com/itm/Savage-X-4-6-TRANSMISSION-85052-86081-tranny-2-Speed-HPI-109083-/371275481630?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5671be421e

Ei kannata ruveta muuttamaan 2-vaihteiseksi 3-lovista. Ei se vaikea homma ole, mutta jos ei ole osia itellä, niin halvempi ostaa kokonaan uusi kun ostaa erikseen osat. Sen jälkeen voi lisäksi vaihdella askia aina tarpeen mukaan  :cool:

78
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 14.04.15 - klo: 17.30 »
Eihän tossa ole enää paljon mitään jälellä...pelkkää reikää koko pytty :shocked:

79
Bensa-autot / Vs: Losi 5ive-T projektit
« : 14.04.15 - klo: 17.27 »
Kuulostaa mielenkiintoiselta projektilta.

Mikä estää rakentamasta eteen vaikka nestejarruja... :wink:


80
Bensa-autot / Vs: Elcon Impact
« : 12.04.15 - klo: 20.10 »
Vissiin ihan eri hintaluokan laite kun perinteiset "Bajat"... ?

81
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 12.04.15 - klo: 20.08 »
Vau, hyvältä näyttää  :cool:

Onko syyläri takana...hahmotan vesipumpun ja välisäiliön ?

82
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 10.04.15 - klo: 15.46 »
Kiintoisaa, tuossa on sininen versio -> http://www.ebay.com/itm/RTR-Modified-52cc-Inline-Twin-Marine-Gas-Engine-for-Racing-Boat-QJ-ZENOAH-RCMK-/271404356753?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item3f30f5d491

Luulin tuota RCMK 57cc:n koneeksi...vai onko poju99:n kone tehty tuosta, kun taisi mainita jossain että siinä olisi Zenoah:n pytyt.
No eipähän hajoa paikat ja peukkua projektille joka tapauksessa, Twin-koneita ei ole koskaan liikaa  :cool:

83
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 09.04.15 - klo: 15.27 »
Wau, ihan olipas hieno video...ihan ison maailman meininkiä  :cool:

84
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 09.04.15 - klo: 13.55 »
Mielestäni minulla on joku 19T / 55T joka tuossa oli jo valmiina Rovanin jäliltä, voihan tuon tietysti tarkistaa. poju99:lla kaiketi 17T / 57T, koska ollut 26cc koneella alun perin...vai oliko se 30,5cc ???

Lerpulla on varmaan tupla tehot...sulle ei niin pitkiä välityksiä löydykään ettei se keulisi  :grin:

85
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 09.04.15 - klo: 13.35 »
Voihan polttiksen muuttaa myös bensalle...nitro -> bensa conversio :roll:

86
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 08.04.15 - klo: 16.08 »
Eipä nuo putket nyt hirveän suuret ole ulkomitaltaan kun ovat vaimentamattomat, mutta muovisen suojakehikon ja 5T korin alle olisi joutunut jotain muutoksia tekemään tai olisi paikat sulaneet. Metallikehikon kanssa tuskin on mitään ongelmaa. Nuo on kyllä selvästi tarkoitettu 5B malliin jossa ne saavat tulla vapaasti sivuille.

http://www.davesmotors.com/victory-rc-sidemount-twin-pipes-hpi-baja.html

Jäähdytykseltä tollanen Twini vaatii aika paljon ja jäähdytyskennoja joutunet laittamaan kaksi, yksi/pytty...kun katselee noita tuolta youtubesta, niin melkeimpä kaikissa on tuplakennot.
Käytännössähän sen sitten näkee, suosittelen lämpömittareiksi TTO:n mittareita, joissa anturi tulee kätevästi tulpan alle. Omaan Twiniin tulee tollaset, samanlainen minulla on myös Octanessa.

http://www.ebay.com/itm/Trail-Tech-TTO-Temperature-Meter-Digital-Gauge-10mm-Spark-Plug-Sensor-ET1-NEW-/231330492448?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item35dc5f3020&vxp=mtr

Voimansiirto sinulla tulee olemaan kovilla, tollanen n.12 - 14 hp kurmuuttaa sitä aika lailla...Lerppu86 ja Juha-Matti osannee neuvoa hyvät palikat sen päivittämiseen  :wink:

Kyllä tuosta hieno peli tulee...ruvennut mietityttämään josko tuon omankin muuttaisi vesijäähdytteiseksi...ähh pois sellaset ajatukset :roll:

87
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 07.04.15 - klo: 16.00 »
Näyttäs olevan tossa muuten samat VRC:n putket kun mistä on väännetty kauppaa poju99 kanssa... :wink:

88
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 07.04.15 - klo: 15.51 »
Ite ajaisin sisään jollain 5 - 6 % seoksella jotain korkealuokkaista 2T öljyä ja 4T pienkonebensaa.
Isommissa bensa-autoissa olen käyttänyt synteettistä Panolin Off Road 2T Race öljyä ja pienkone bensaa.

http://www.betafinland.net/voiteluaineet-kemikaalit/2t-oljyt/panolin-offroad-2t-race-1l.html

http://www.panolin.com/inten/products_new/automotiv/motorrad/OFF_ROAD.php

Motulin Karting öljyä käytetään myös isommissa bensa-autoissa, soveltuu korkeaviritteisille ja korkeilla kierroksilla toimiville moottoreille.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/593115/Motul-Kart-Grand-Prix-2T-1L

Onhan se tietysti vähän kaksipiippuinen juttu jos takuuehdoissa lukee jokin SH:n oma öljy, mutta tiedä voiteleeko se miten oikeasti...jokainen tekee omat päätöksensä.

Kun joskus saan oman Polttis -> CDI-konversion valmiiksi, niin samalla Panolinin öljyllä ja Nesteen 4T pienkonebensalla mennään siinäkin.

89
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 05.04.15 - klo: 16.58 »
Tuolla ainakin sanotaan että terästä olisi...saa useina eri väreinä.

http://www.rovansports.nl/en/rovan-steel-roll-cages-for-5gt.html

90
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 05.04.15 - klo: 14.37 »
Se rupee twini löytämään omaa paikkaa vielä puuttuu vesi pumppu ja kaasu/jarru linkki. ja syylärille pitäs löytää vielä paikka.


Tästä tulee hieno laite, tosi siro ja nätti tuo vesijäähdytetty kansi  :cool:

Mihin meinasit sovittaa syylärin, tuohon radiokotelon ja tankin päälle lappeelleen ?

Noita syyläreitä (PC liquid cooling core) ja erilaisia sähköflekteja saa eBay:sta edulliseen hintaan.

Vastaava ilmajäähdytetty versio...pitäs vissiin rakentaa tämäkin loppuun  :roll:


Tollasta AirBox kittiä olen omaani katsellut, tuo on tosin turhan kallis, tuon kanssa riittäisi yksi ilmanputsari, eikä putsarit olisi kiinni putkissa JetPro:n pässinsarvi putkissa imemässä kuumaa ilmaa. Tuota saa kai ilmeisesti myös ilman tuota primerointi-pumppua, ainakin kuvia olen nähnyt.



https://www.mtc-powerboat.de/index.php?lang=en&section=44&produkt=112

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 20