Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - NJ

Sivuja: 1 2 [3] 4
63
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n lavangon M8 polttisrata
« : 21.07.14 - klo: 10.04 »
Kevyt ohjeistus kastelusysteemin käyttöön olisi varmaan tarpeen jos halutaan että ensimmäinen paikalle heilahtava homman tekee. Vesi ei kuitenkaan tule ihan niin helposti kun kotona hanasta...?

-Niki-

64
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 10.07.14 - klo: 14.01 »
Auto, ajotyyli ja rata... ei epäilystäkään...  :smiley:

http://rc10.fi/index.php?topic=75401.msg693423#msg693423


65
En löydä Pro10-luokkaa kisakutsusta  :wink:
Kun Ratakasi on saatu elvytettyä 2000-luvun unesta, herätellään seuraavaksi Pro10.
Ei ole tarvetta keksiä uusia luokkia kun loistavia vanhojakin on olemassa.

-Niki-

66
Sähköautot / Vs: Pan Car Pro-10 autot
« : 09.07.14 - klo: 08.56 »
Pro10 herkkuja oli tarjolla eilen Tattiksella.


Pro10 Tattarisuo 2014-07-08

67
Mulla porsi sama combo Lavangon M8e kisassa pari viikkoa sitten. Sama vika kesken toisen vapaan harjoituksen, ei kiva. Ei auttanut muu kun vaihtaa comboa kesken kisan. Kokeilin sitten myöhemmin toisella moottorilla ja auto hädintuskin liikkui ix8:lla. Takuuhuoltoon lähti koko hoito. Combolla oli ajettu reilu 2h. Ei kovin häikäisevää...

68
Tulokset / Vs: SC Summer Cup #2 ja Finnish Open #2 Vantaa
« : 09.06.14 - klo: 22.48 »
Tässä M8e finaalit. Kyllä näytti hienolta 12 patterikasia baanalla.

-Niki-


Finnish Open#2 A1 M8e Vantaa 2014-06-08

Finnish Open#2 A2 M8e Vantaa 2014-06-08

Finnish Open#2 A3 M8e Vantaa 2014-06-08

70
Joudun perumaan osallistumiseni illan kisoista.
Tuuppikrossiin tulee nyt valitettavasti entistäkin väljempää.

-Niki-

71
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 22.02.14 - klo: 21.16 »
Kuvamateriaalia vuodelta 1982. Auto on Rough Rider ja puikoissa minä 9v.
Valitettavasti ajan saatto ja hukku veivät auton.

-Niki-


73
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 22.01.14 - klo: 14.18 »
Tässä Stanua WJ4 kisasta...

A1:ssä kamera vähän turhan alhaalla pöydän kulmalla, A2 ja A3:ssa Cokis-automaatin katolla. Näkyy vähän paremmin. Koitan saada parempaa kuvanlaatua enskerralla. Tämä oli tämmöistä kameran testailua lähinnä.


WinterJumps4 A1 2WD Stock Turku 2014-01-11

WinterJumps4 A2 2WD Stock Turku 2014-01-11

WinterJumps4 A3 2WD Stock Turku 2014-01-11

74
Team Associated / Vs: Asso RC18 keskustelu ja kuvat.
« : 19.01.14 - klo: 22.52 »
Juniori oli sitä mieltä, että Corri-koppa pitäisi vanhaan autoon saada.
RC18T höystettiin 3Racingin iskaritorneilla A18-26/LB ja A18-27/LB ja päälle laitettiin SC18 koppa. Aika mainion näköinen laite saatiin aikaan. Kulkupuolesta vastaa 2S Lipo ja Ezrunin A2 combo (18A+18T).

75
Rajusti vintagea...
Koristeeksi hyllyyn, ei tuolla kannata ajaa kun on korkkaamattomana tähän päivään asti säilynyt.

-N-

76
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 21.10.13 - klo: 11.00 »
Oldie osastoa...

Runko: Asso RC10B2 "Graphite"
Servo: Bluebird 7kg
Säädin: SP Reventon Stock Club Race
Akut: Turnigy nano-tech 5000mAh
Moottori: SP 17.5 V3 (Ennakko 10)
Välitys: 72/33 x 2.4 = 5.24
Huomiot: Hauskaa ja tasaista vääntöä.

Runko: Losi XXX-BK2
Servo: Bluebird 7kg
Säädin: SP Citrix Stock Club Race
Akut: Turnigy nano-tech 5600mAh
Moottori: SP 17.5 V3 (Ennakko 10)
Välitys: 69/34 x 2.56 = 5.20
Huomiot: Kaverini ensimmäinen RC-kisa.

-Niki-

77
Samaa mietiskelin...
Jos haluaa varmistaa selustansa, onko stanukuskin syytä ilmoittautua myös M2-10 luokkaan?

-Niki-

78
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 11.09.13 - klo: 23.36 »
Minullekin jäi sellainen tuntuma, että suoranopeudet oli Hyvinkäällä aika tarkasti samat. Oli puhe, että Jerzi koostaa listan käytössä olleista koneista ja välityksistä.

Olen myös hyväksyntälistan kannalla, koska jengillä voi hyvinkin olla esim ROARin Stock hyväksyntälistalla olevia säätimiä ja koneita kaappien perukoilla tai jopa autoissa valmiina kiinni. Siihen ensimmäiseen stanukisaan osallistuminen on varmasti lähempänä jos tarvittava rahallinen panostus on kisamaksu ja ehkä yhdet takarenkaat.

-Niki-

79
Tulokset / Vs: Tulokset EuroRC Supercros I 7.9.2013
« : 08.09.13 - klo: 14.30 »
Kiitokset kisaorganisaatiolle. Päivä rullasi hienosti.

Kuten jo todettua, stanusta tuli pääasiassa vintage-luokka. Äijät oli vintagea myös :)
Mutta eipä tuo haitannut, kiva oli nähdä vanhoja kisapirssejä radalla. Koska harrasteemme on niin monipuolinen, löytyy siis myös niitä, jotka tykkäävät ajaa vanhoilla - ja vielä vanhemmilla autoilla. Ja miksei sitten myös ajaa vähän kilpaa niillä välillä. Stanuhan on aivan oivallinen luokka kisata tämmöisellä kalustolla. Junnuja olisi ollut tietysti kiva nähdä lauteilla myös.

Stanun nopeuseroista puheenollen jäi mieleeni yksi tapahtuma. En enää muista ketä siinä oli, mutta kolme rinnan ähistimme ulos mutkasta pääsuoralle. Aivan sama klimppi oli kasassa pääsuoran toisessa päässä ja ahdasta meinasi taas tulla.

-Niki-

80
Ratassuoja vaikuttaa mielestäni aika pieneltä ongelmalta. Pystyy kai sitä tarvittaessa modaamaan. Eihän siitä kaunis tarvitse tulla jotta hoitaa tehtävänsä.

Itselläni on nyt vanhassa Losissa Asson spurri ja slipperi sekä RPM:n suojakoppa. Tällä reseptillä pääsin alle kutosen välityksiin. Metriäkään en ole autolla ajanut, joten kulkupuoli on vielä täysi mysteeri. Illalla olisi tarkoitus kokeilla. En omista välityksiä kuuden ja seiskapuolen välistä, joten en kannata välitysrajoituksia.

-Niki-

81
Sähköautot / Vs: Pan Car Pro-10 autot
« : 06.06.13 - klo: 00.46 »
Mahtavaa, saatiin jo 3 autoa radalle samaan aikaan.
Vielä jäi itselleni paljon parannettavaa, mutta 19,4s kierros kuitenkin.


Pro10 Tattarisuo 2013-06-04 Testing 1

82
Sähköautot / Vs: Pan Car Pro-10 autot
« : 28.05.13 - klo: 23.17 »
Oioi... tänään oli hienoa Tattiksella...

83
Team Associated / Vs: Team Associated SC8e / SC8.2e
« : 01.05.13 - klo: 01.09 »
Lavangon "se toinen" SC8e ilmoittautuu.
Allekirjoitan myös sen, että kyseessä on ehdottoman hauska ja kestävä ajolaite. Auto soveltuu hyvin erilaisilla radoilla ajettavaksi, josta myös isoa plussaa. Esimerkiksi Lavangossa hauskuutta ja haasteita riittää kolmella täysin erilaisella radalla (sähkökrossiradalle tuli 1/8 kielto). Todellinen jokapaikan höylä. Castlen vakiosähköt 4S-akuilla tarjoilevat hienosti vauhtia isolle autolle.

84
Sähköautot / Vs: Pan Car Pro-10 autot
« : 22.03.13 - klo: 08.46 »
Kiitti. Tässähän nämä "lajinsa" ainoat edustajat ovat.
Kolmi-iskariperän osat on jo suunniteltu ja tilattukin  :smiley:

-N-


85
Sähköautot / Vs: Pan Car Pro-10 autot
« : 30.12.12 - klo: 16.33 »
En raaskinut ajaa enempää aidolla RC10LC:llä, koska alkuperäisiä varaosia tuskin on olemassa missään.
Uniikeilla protosarjan hiilariosilla ei tiettävästi ole edes koodeja.

Koska autolla oli kuitenkin mielestäni huiman hauskaa ajaa, suunnittelin oman version.
Fibre-Lyte koneisti kaikki hiilarilevyt CAD-mallin pohjalta, loput palikat ovat perus Asso-kamaa.

-N-


86
Ymmärtääkseni ei rataprofiili/profiilit ole se Tiksin ongelma. Kumimatot on.
Itse ajoin viime tiistaina siellä ainoana CS-12 autoa. Minuutin takapidotus (Jaco Grey) ja eteen ei pitoja ollenkaan (Jaco Purple). 2 kierrosta auto puski vähän, sitten oli siedettävää vetää akku loppuun. Pienikin ajovirhe, eikä aina tarvita sitäkään, niin renkaista lentää isoja palasia. Ei ole kivaa, ei.

-N-

87
Sähköautot / Vs: Pan Car Pro-10 autot
« : 03.10.12 - klo: 11.04 »
Salaa treenasin  :wink:
Ajokkina oli eilen harvinaisuus RC10LC. Asson tehtaan 96 MM-kisoihin tekemä Pro10-luokan minimimittoihin skaalattu protosarjan auto. Varsinaiseen tuotantoon se ei koskaan tullut. RC10L2 tuli seuraavana vuonna.
Kolmannella akullisella lähti jo omasta CS-12 kierrosennätyksestäni 0,7s pois. Kone oli vasta 13.5T ja säädöt hakusessa.
Meininki oli kieltämättä kohdillaan. Mun 12-mattis taisi jäädä nyt hyllyyn pölyttymään.
Vielä kun matoista lähtis vähemmän nukkaa, sitten olisi ihan priimaa.

-N-

88
Sähköautot / Vs: Pan Car Pro-10 autot
« : 07.09.12 - klo: 09.33 »
Kyllä. Uskoakseni tällä kertaa suurin syy rengaskulutuksen eroon löytyy kierrosajoista, kuskeista ja ajotyyleistä. Moottoreissa taisi myös olla tehoeroa jonkin verran. Itsehän ajoin akullisella tupla ajan.
Mutta kaiken kaikkiaan ensitesteistä jäi tosi hyvä fiilis. Ensi kesänä sitten lisää.

-N-

89
Sähköautot / Vs: Pan Car Pro-10 autot
« : 06.09.12 - klo: 13.51 »
Tässä RC10L2 Tattiksen radalla.
Renkaista hävisi alle 0,5mm takaa, noin 0,5 edestä / 1 akku / 20min / Ezrun9T / 2S / asfalttipitoaine.

Aiemmin tässä topicissa esiintynyt JL:n "Pro10R5" vastaavasti
1mm takaa, yli 1mm edestä / 1 akku / 10min / 8.5T / 2S / mattopitoaine.

-N-


90
Yleinen keskustelu / Vs: uusi rc auto
« : 29.08.12 - klo: 11.44 »
Moi
Mielestäni on hienoa, että sinulla on halua suunnitella ja rakentaa jotain ihan omaa.
Aikaa siinä menee, ja yleensä rahaakin, mutta paljon oppii.

Kuten jo edellä todettiin, omien koneistettujen osien teettäminen on todella hintavaa hommaa.
Oletko harkinnut käyttäväsi jo olemassaolevien autojen osia, vaikka sitten vähän itse modattuna? Niitähän voi käyttää tarvittaessa sikinsokin eri automalleista ja eri valmistajilta, kunhan vaan pätevän oloinen osa löytyy. Varaosat ovat kuitenkin loppujenlopuksi verrattaen edullisia. Kun saat osan kouraasi, mallinnat sen 3d:ssä ja näin sinulla on taas yksi uusi osa komponenttikirjastossasi. Voit tarvittaessa modata osaa 3d:ssä ilman että tärvelet alkuperäistä varaosaa. Kun olet varma mitä muutoksia osaan tarvitset (jos tarvitset), teet sen. Pelkästään Dremelillä ja pienellä pylväsporakoneella saa jo protoiltua kaikenlaista.
Täysin itse suunnittelemiasi osia varten suosittelen käymään esim. paikallisessa rautakaupassa ostamassa muutamia erikokoisia alumiiniprofiileja ja tankoaihioita, ehkä levyäkin. Kun suunnittelet uuden osan, mieti kokoajan mistä aihiosta saat sen itse tehtyä.
Muista, että yksinkertainen on kaunista ja toimivaa - ja kaikkein vaikeinta suunnitella.
Tsemppiä.

-N-

Sivuja: 1 2 [3] 4