Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lehtibakka

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 29
121
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 10.01.17 - klo: 13.46 »
Muistaakseni useammalla ulkomaan foorumilla ollut kans juttua et lohkon laakerointi kannattaa tehdä itse uusiksi jo uuteen lohkoon.

Niin ja tuolla or5 puolella senkään takia ei billettilohkot ole kovassa huudossa koska se on muistaakseni noin 200g painavampi kuin orkkis lohko. Kilpureista kun yritetään saada mahdollisimman kevyitä.

122
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 10.01.17 - klo: 09.13 »
Kuten totesin, höpö höpöä. Noita penkkituloksia olen seuraillut ja itse tehnyt niitä myös, niin ensin ajetaan yksi veto kaasari sinne päin säädettynä. Sitten laitetaan markkinoinnin kohteena oleva kone kiinni ja säädetään kaasari "namille" ja kas, ollaan todistettu että höpö höpö juttu antaa voimaa niin ja niin paljon lisää. Toinen keino on, että säädetään kaasari kohdilleen mainostettavaan koneeseen ja samoilla säädöillä ajetaan testivedot myös verrokkikoneesta, jolloin voidaan todistaa että kaasaria ei ole säädelty koneiden välillä.

Lisäksi kokemusta on juurikin noiden samaisten herrojen billettilohkosta. Materiaali ja koneistukset jees, mutta kaikki muu täyttä skeidaa. Onneksi tarkastin kaikki palikat ennen kuin iskin konetta läjään, muuten olis alakerta naukassu todella nopeasti. Laakerit asennettu väärin paikoilleen, eli osittain valmiiksi jumissa. Lisäksi, jos oikein muistan, ei laakerilinjakaan tainnut olla aivan suora. Eli jos hankit kyseisen lohkon niin tarkasta kasauksen laatu ennen kuin pistät nippuun.

Jos oikeasti on tehonnälkä niin kannattaa nuo roposet panostaa johonkin muuhun. Kun katselee esim or5 koneita ei kenelläkään ole käytössä mitään Amerikan billettilohkoja ja tuossa touhussa, jos jollain keinolla vaan saadaan lisäheposia jollain konstilla, niin se varmasti käytetään koska koneiden iskutilavuus on rajoitettu.

Tietysti hyviä puolia miettiessä niin tuo billettilohko kiiltävänä autossa paikoillaan saa varmasti naapurin kateelliseksi.

Mutta loppujen lopuksi, joku uskoo ja joku ei. Toisen mielestä "must have" ja toinen sylkee päälle. En halua lytätä kenenkään uskoa Ameriikan heposiin, mutta itse olen todella kriittinen nykyään, kun tuntuu että vähän joka puolella yritetään myydä sitä ruskeaa töhnää kultana.

JariV jos vielä foorumilla vaikuttaa voisi lisätä omat kokemuksensa tähän, koska hänellä on todella paljon kokemusta hiukan enemmän tuunatuista koneista mitä or5 puolella on sallittu.

123
Yleinen keskustelu / Vs: Parhaat RC-videot
« : 05.01.17 - klo: 09.35 »
Tämä on vanha, joskus foorumilla aikaisemminkin linkitetty video, mutta mun mielestä ehkä parhaiten tehty esittelyvideo jonkun projektista. Eli ei ajoa, bashausta tai muutakaan liikkuvaa, mutta hienosti tehty esittely.

https://www.youtube.com/watch?v=aH_hmFgT_2E

124
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC autoilua Tammelassa
« : 12.12.16 - klo: 08.58 »
Tervehdys,

Tuo rataprofiili millä nyt ajetaan on ennemminkin tarkoitettu krossareille. Löytyy hyppyä ja muuta kivaa, eli driftereillä ajo on aika tuhoon tuomittu ajatus. Itse asiassa kaikilla kerholaisilla on joko 4wd tai 2wd 1/10 krossari ajokalustona.

Tietysti rata voitaisiin rakentaa ilman hyppyreitä, mutta kokemuksesta tiedän että drifterit jää auttamatta krossareiden jalkoihin. Tähän kun yhdistetään kohtuullisen ahdas rata, niin tulee turhaa kolarointia autojen nopeuserosta johtuen.

1/8 kokoluokan autot eivät valitettavasti sovellu Tammelan radalle ollenkaan.

125
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC autoilua Tammelassa
« : 11.12.16 - klo: 20.37 »
Taas yhdet ajelut takana.

Muutamia vanhoja kuskeja löysi tiensä radalle ja hyvä niin. Ajotaidot eivät olleet vanhoillakaan pahemmin ruosteessa pienestä tauosta huolimatta.

Pari pientä kisalähtöäkin saatiin aikaiseksi.

Ensi viikolla ajellaan uudestaan, myös uudet tulokkaat ovat tervetulleita.

126
Ehdottomasti rookie luokkaan mukaan kaikki lajista kiinnostuneet. Jos joku auto löytyy valmiina niin kynnys kilpailemiseen ei todellakaan ole kamalan korkea. Vielä kun säännöt on niin vapaat että millä autolla, moottorilla tai viritelmällä tahansa saa ajaa niin ei tarvitse rakentaa mitään ylimääräistä ensimmäiseen kisakokeiluun.

Ainoa asia mihin kannattaa panostaa edes hieman on renkaat ja alustan jonkinmoinen säätö. Muuten kannattaa ajaa fiiliksellä ja nauttia kisapäivästä.

127
Bensa-autot / Vs: FG off-road autot
« : 29.11.16 - klo: 17.54 »
Se on vakio kone jos sitä ei ole viilattu. G270 on vakio 26cc kone, eli kisoihin hyväksytty.

Koneet 23cc ja 26cc vakioina ovat kisalaillisia.

128
Bensa-autot / Vs: FG off-road autot
« : 29.11.16 - klo: 15.53 »
Älä laita tehoputkea vaan normi telkänpönttö, vakio kone ja majurin kori. Tuolla kombolla sit Rc Jokkis kisoihin  :azn:

Ja asiaan. Hyviksi todetut tehoputket ovat ainakin Samballa:

https://rc-car-online.de/en/products/samba_4160-samba-4160-fg-tuning-pipe-for-fg-off-road-2wd-4wd-models.html

tai

 https://rc-car-online.de/en/products/reso_0008-samba-4110-for-off-road-and-monster-models-2wd-4wd-tuned-pipe.html

129
Bensa-autot / Vs: Elcon Impact
« : 18.11.16 - klo: 08.57 »
Jahas,

Auton syyshuolto tehty. Vaihtoon menivät takadiffin isot laakerit, yksi eturenkaan laakeri ja yksi kulmavaihteen sisäpuolinen laakeri. Aikaisemmin on kertaalleen vaihtunut kytkinkellon laakerit.

Mun mielestä ei ollenkaan huono tulos koska autolla on ajettu jos kaksi kautta kilpaa ja välillä käytetty erittäin raakoja puhdistusmenetelmiä (painepesuri ym). Eli voidaan todeta että auton alkuperäiset laakerit ovat yllättävän laadukkaita kapistuksia.

130
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 10.11.16 - klo: 09.33 »
Oletko kasannut ohjauksen manuaalin mukaan?

Eli ohjausservon varsi tulee olla 10-astetta vinossa oikealle servon akselin suuntaan katsottuna silloin kun ohjaus on suorassa. Mulla oli samaa ongelmaa, mutta kun kasasin linkistön uudelleen manuaalin kanssa niin ongelmat poistui.

131
Mihin aikaan ovet aukeavat huomenna?

132
Kilpailijoiden kanava / Vs: Efra AGM 2016
« : 08.11.16 - klo: 10.02 »
OR5 muutoksia:

Kuski voi osallistua vain yhteen luokkaan EM kisoissa, eli nyt ei enää saa etua jos ajaa 2wd ja 4wd luokkaa.

Moottorin merkkaamiseen ja vaihtamiseen / huoltoon tullut lisää rajoitteita. Lisäksi sanktioita moottorisäännön noudattamatta jättämiseen kovennettu.

SC luokan minimipainon nostamisesta ainakin käyty keskustelua. Pöytäkirja tosin aika sekava, eli ei tuosta ottanut selvää menikö läpi vai ei.

EM kisat 2018 olis sit taas über tutussa paikassa Fehring, Itävalta.

133
Noi on samat renkaat mitä tuli Nuteckin mukana. Itse en löytänyt renkaille muuta käyttöä kuin moottorin sisäänajo asfaltilla. Lisäksi Losiin joutuu todennäköisesti laittamaan prikkaa heksin ja mutterin väliin jotta vanteen saa kiristettyä paikoilleen.

Halvathan nuo ovat että suurta tappiota ei tule vaikka tuollaiset kokeeksi hankkisit. Niin ja lisämausteena vielä että tuo valmiiksi liimattu on iso vitsi. Heti kun rengas joutuu kovempaan rasitukseen niin liimaukset irtoo, eli kannattaa repiä kumi valmiiksi irti ja tehdä itse ihan oikea liimaus.

134
Bensa-autot / Vs: Bensa-autojen sisäkisa
« : 29.09.16 - klo: 07.49 »
Juu. Nämä sisäkisat olis kova juttu mutta valitettavasti itsellä ei riitä aika hoitamaan järjestelyjä. Edellinen yritys kaatui juuri ajan puutteeseen.

Jos saadaan osallistujamäärät kohdilleen niin Salen tuntien tämä kisajärjestely tulee onnistumaan. Eli mukana ehdottomasti jos vaan työt antaa periksi.

135
Olihan tapahtuma.....

Ruokaa, musiikkia, YLEISÖÄ (mitä yleensä ei paljoa ole), ralliautoja, off-road autoja ja kaikkea muuta..... niin grid girlssejä unohtamatta!!!!

Siis tämä kaikki Rc-autojen lisäksi. Raision rata uudistetulla rataprofiililla on todella onnistunut. Aluksi hieman moitin ison hyppyrin muotoa kun siitä ei päässyt "ykkösellä" yli, mutta näin jälkikäteen ajateltuna tuohan onkin oikein mainio tuollaisenaankin. Antaa hieman ajattalemisen aihetta kuinka kovaa siihen loppujen lopuksi haluaa ajaa. Mun mielestä Raision ja Korpilahden radat olivat parhaimmat mitä tällä kaudella pääsin ajamaan.

Muutama uusi kuski uskaltautui paikalle ja hyvä niin. Aika nopeasti uudet kuskit pääsivät juonesta kiinni ja tulokset paranivat pitkin päivää. Kovaa kisailua nähtii useamman taisteluparin kesken ja erot olivat loppujen lopuksi todella pienet.

ISO KÄSI RAISION PUUHAPORUKALLE TÄSTÄ TAPAHTUMASTA!!!!!!! Vastaavaan ei ole kukaan aikaisemmin pystynyt jos katsotaan pelkästään bensa-autojen suomen tapahtumia.


136
Kilpailukutsut / Vs: KAATISKUNKKU 6 24.9.2016 RAISIO
« : 11.09.16 - klo: 14.05 »
Ehdottomasti Losilla mukaan. Tiedä vaikka kilpailukipinä iskee niin ensi kaudella olet viivalla jokaisessa kisassa.

Eikä kenenkään tarvitse pelätä jaloissa olemista. Kaatiskunkussa kun ei pipo kiristä ja jokainen ajaa sen minkä osaa ja kalusto liikkuu.

137
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 08.09.16 - klo: 11.46 »
Jahas. Taitaa olla sitten palvelu hyvinkin erilaista eri paikkakunnilla. Ainakin mina sain tilattua viimeksi 10kpl pusseja eri kokoja ja paksuuksia ETRA:sta.

Kokeile Armanttia jos sellainen kotikylästä löytyy.

138
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 08.09.16 - klo: 08.45 »
ETRA:sta olen niitä hakenut. Löytyy kaikkia kokoja ja paksuuksia. Hinnat olivat mun mielestä kohtuulliset.

139
Olihan päivä....

Ensinnäkin kelit oli kisassa kohdillaan kun emäntä oli kotopuolessa katsellut sadetta koko päivän.

Majurille ja apujoukoille iso käsi radasta. On siinä ollut tekemistä. Mun mielestä rata oli haastava auton säädöille ja kuskille, eli juuri sellainen kuin krossiradan kuuluu olla!!

Elconille tosiaan kaksoisvoitto. Ei ole tainnut mikään muu automerkki tähän pystyä MCD valtakaudella. Tästä onkin mukava ponnistaa ensi kauteen kun autot ovat käyneet tutuiksi kuskeille.

Omalta osalta ei kauden päästös ollut helppo. Haastava rata ja jollain tavalla omaan käteen sopimaton auto ei ollut paras yhdistelmä millä olisi kisaa halunnut ajaa. Täytyy olla tyytyväinen että pääsin edes A-finaaliin.

Kaatiskunkussa vielä uusi yritys ja sit onkin kausi paketissa.

140
Tämähän oli oikein mukava kisapäivä.

Hiukan sade sotki aikataulua, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Auto nyt olikin aika lohduton näky kun yritin sitä etsiä sen kummallisen likamöykyn alta.

Olikin mukava huomata, että pääsuoralla tehty komea kaato täydestä laukasta ei rikkonut yhtään osaa autosta. (Sori Vesa, mut yritin pasta ohi kun sulla alko auto heittelehtimään).

Tosiaan niin kuin Sale mainitsi että 4 kisaa ja 4 eri voittajaa. Lisäksi podiumilla päässyt seisomaan 7 eri kuljettajaa kauden aikana. Ei varmaankaan ihan heti muistu mieleen koska aikaisemmin saman kauden aikana olisi ollut näin. Vielä on yksi kisa jäljellä ja tilanne pisteiden valossa on aika kutkuttava. Sieltä kun tarkasti katsoo, niin löytyy useampi taistelupari jotka ratkoo lopullisen sijoituksensa vasta viimeisessä osakilpailussa.

Korpilahdella tavataan.......

141
Tulokset / Vs: 2016 EFRA LargeScale Offroad EM 25.-30.7.
« : 26.07.16 - klo: 09.01 »
Juu, Pekon veto oli aika kova. Kaveri on muuten ainoa joka ajoi 14 kierrosta harjoituksissa. Muut kovatkin nimet kellotti 13 kierrosta.

142
Kiitos Petelle avaimien järkkäämisestä radalle. Päivä radalla oli mitä mainioin keliä myöten.

Suositten muitakin tutustumaan rataan jos ei ole siellä vielä käynyt.

143
Tulokset / Vs: OR5/4WD Cup ja RC JOKKIS SM 11.6 Raisio
« : 12.06.16 - klo: 18.31 »
No aloitetaan kiitoksilla tästäkin suunnasta, eli Salelle iso käsi kisan järjestelyistä jotka toimivat moitteettomasti. Jopa mitätön sadekuuron aiheuttama muutos aikataulussa oli nopeasti käsitelty ja aikataulua muutettu tilanteen mukaan.

Lisäksi kiitokset Petelle, Tomille, Raunolle ja Keltille hyvästä avusta jolla mahdollistettiin juniorin ja vanhuksen kisaaminen. Ilman teidän apua ei olisi kummankaan kisaamisesta tullut muuta kuin keskeneräisellä kalustolla yrittämistä.

Junnu olikin koko illan ihan pilvissä ensimmäisestä kotiin kannetusta ykköskannusta, ainakin junnuluokassa niille löytyy arvostusta.

Oma kisa menikin enimmäkseen ajelussa kun ketään nopeampaa ei pystynyt haastamaan ja takaa tuleville haastajille tuli teknisiä ongelmia. Olikin muuten yllätys kuinka paljon tekniikan kanssa päivän aikana joutui useampi kuljettaja painimaan.

Sarjan tulokset ovat muuten ihan poikkeukselliset verrattuna aikaisempiin vuosiin. Kaksi kisaa ajettu ja podiumilla on päässyt seisomaan 6 eri kuljettajaa.

Toivottavasti seuraavissa kapinoissa nähdään.

144
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 29.05.16 - klo: 20.37 »
Billet lohkot ovat Amerikan höpö höpöä

145
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 24.05.16 - klo: 07.56 »
Ei ole tarkoin varjeltua salaisuutta, mutta seikkaperäinen selostus taitaa olla täysin hyödytön apu.

146
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 23.05.16 - klo: 20.48 »
No ei ole ihan tuhoon tuomittu ajatus.

Eli paksumpaa tiivaria pytyn alle ja huomioitava myös kanavien ajoituksia jos aivan optimikonetta haluaa rakentaa.

147
Tulokset / Vs: Or5 4wd & RcJokkis 1. kilpailu (Vääksy)
« : 22.05.16 - klo: 16.05 »
Kiitokset kaikille kanssakilpailijoille.

Rata osoitti haastavuutensa heti aamulla ja henkilökohtainen kisasuoritus olikin parsia autoa kasaan koko aamupäivä.

B-finaalin viimeisestä lähtöruudusta liikenteeseen ja mummoajelua koko finaalin ajan, koska en ehtinyt ottaa tuntumaa rataan aamun aikana.

Loppu hyvin kaikki hyvin. Aamun sähläyksen jälkeen en olisi uskonut että 5. sija olisi mitenkään mahdollinen. Tietysti sijoitusta nosti nopeampien kuskien keskeytykset, mutta ajettu mikä ajettu. Loppuun ajetuilla renkailla ei sitten A-finaalissa pärjännyt kellekään.

Raisiossa seuraava kapina. Toivottavasti siellä pääsee vähemmällä remontoimisella.

148
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 18.05.16 - klo: 08.21 »
Hostilen suojakumit mullakin oli joskus käytössä. Mun mielestä olivat todella surkeita kestoltaan.

149
Bensa-autot / Vs: Elcon Impact
« : 17.05.16 - klo: 11.36 »
Jotain tuninkia autoon ennen kisoja:

Takajousitus progressiiviseksi:



Korin kiinnitykseen toisenlainen vaihtoehto Mogatecilta:


150
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 17.05.16 - klo: 08.25 »
Ei mitään hyötyä

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 29