Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lehtibakka

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 29
181
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC autoilua Tammelassa
« : 04.01.16 - klo: 10.39 »
Vuoden 2016 ajelut korkattu.

Lehtijuttu teki tehtävänsä ja tiedusteluja kerhon toiminnasta sekä muusta asiaan liittyvästä tullut paljon.

Muutama uusi harrastaja kävi jo radalla piipahtamassa. Tästä on hyvä jatkaa toiminnan kehittämistä.

182
Juu tuo näytti jopa hauskalta  :grin: Nyt alkais olee hyvät jääkelit Lahden korkeudella ainakin,eikä ole lunta vielä,kirkkaalle jäälle pääsis ajelee.Ainoo vaan että aina joku kimmastuu kun menee ajelee. . . saastuttaa ja melua ,joopa joo...

Vai joku kimmastuu..... Ne kesällä järven selällä kiertelevät miljoonaveneet sun muut purtilot eivät tietysti saastuta eikä pidä meteliä ollenkaan????

Ajamaan vaan ja tietysti videota ajeluista tänne  :grin:

183
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC autoilua Tammelassa
« : 28.12.15 - klo: 22.10 »
Ja olihan toimittaja näppäillyt todella hyvän jutun aikaiseksi.

Nyt on ainakin paikallismedian keinot käytetty kerhon jäsenmäärän kasvattamiseksi.

184
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC autoilua Tammelassa
« : 27.12.15 - klo: 20.40 »
Jahans, joulun jälkeiset ajelut takana.

Radalla oli kuskeja ruuhkaksi asti ja joitakin pieniä osumia tuli myös. Tärkein asia saatiin hoidettua, eli Forssan lehden toimittaja sekä kuvaaja kävivät kääntymässä paikan päällä ja kuuleman mukaan huomisessa paikallislehdessä onkin juttu Tammelan rc-kerhon touhuista.

Toivottavasti saamme edes muutaman uuden harrastajan joukkoomme lehtijutun kautta, niin kauan haaveilemamme pysyvä sisärata saisi uutta potkua hankkeen edistämiseksi.

185
Kilpailijoiden kanava / Vs: Rc Jokkis
« : 27.12.15 - klo: 20.36 »
No voi hellan luttana kun osaakin olla söpön näköinen topolino. Kyllä Majurin koripaja osasi tehdä komian korin ensi kesän jokkis luokkaan.

Ei ole ilmeisesti joulun pyhät menneet täysin hukkaan.

186
Kilpailijoiden kanava / Vs: Rc Jokkis
« : 25.12.15 - klo: 18.48 »
OK. Toi nuorten luokka ja yleinen luokka erikseen onkin uutta! Hyvä niin.

187
Kilpailijoiden kanava / Vs: Rc Jokkis
« : 25.12.15 - klo: 14.19 »
Saako käyttää muita koreja kuin gyybelwaagen?

Onko jo säännöt taputeltu kirjoihin ja kansiin?

Saattaisi tulla isä/poika yhdistelmä yhdellä autolla ainakin joihinkin kisoihin mukaan.

Muita koreja on kuuleman mukaan tulossa, mutta korin tai jopa korien tekijä(t) saavat kommentoida tekemisiään itse.

Säännöt vahvistuneen todellakin alkuvuodesta ainakin minun tietojen mukaan.

Isä/poika yhdistelmä saattaa tuottaa vaikeuksia jos molemmat joutuvat ajamaan samassa lähdössä. Suosittelisin molemmille omaa autoa, tai ainakin vakavaan harkintaan toinen auto kunhan ensikokeilu on suoritettu.

188
Mitä järkeä on tehdä 2wd luokka, jossa baja on jätetty ulos? Mitäs muita 2wd vehkeitä on tarjollakaan?

Efran päätöksistä on ollut joskus hiukan hankala järkeä löytää. Ehkä tuo mainitsemani krossaripohjaisten corrien ulos torppaaminen on ajanut auton mitat kyseisiin lukemiin. Onhan noita 2wd vehkeitä tehty myös losistakin jättämällä etuveto pois tai jopa konvertoimalla bajan osilla takavetoiseksi.

Kyllähän täällä härmässä on yritetty outlaw luokkaa herätellä henkiin mutta huonolla menestyksellä.

189
Pikkaisen lisätietoa vielä ainakin bajamiehille.

Eli Efra määrännyt auton minimi akseliväliksi 600mm ja bajassa muistaakseni vakiona 570mm, eli jos haluaisi 2wd corriluokassa ajaa 5t bajalla tulisi autoa jatkaa tuon puuttuvat 30mm. Suomen säännöt varmaankin antaa anteeksi nuo puuttuvat millimetrit auton akselivälin mitassa, mutta esim em-karkeloihin joutuu autoa jatkamaan.

Itseäni ihmetytti kyseinen mittakikkailu suuresti, koska tuntuu että mitat on otettu Losi 5 autosta ja kaikki muut automerkit unohdettu kokonaan. Myöhempi tarkastelu osoitti että minimi mitat on todennäköisesti tehty tarkoituksella normaalia suuremmiksi jotta kenellekään ei tulisi houkutusta ajaa krossaripohjaisella autolla pelkästään koria vaihtamalla corriluokkaa.

Auton raideleveyttä en jaksanut tähän kaivella koska bajaan löytyy erinomaisia levityssarjoja joilla varmasti saadaan auto täyttämään efran vaatimukset.

190
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC autoilua Tammelassa
« : 20.12.15 - klo: 21.14 »
Sunnuntain ajelut taas ajettu.

Rataa muokattiin hieman ja muutoksilla saatiin kuin saatiinkin 3 hyppyä mahtumaan ratakierrokselle. Palaute muutoksista oli kuskien puolelta positiivista joten tällä profiililla jatketaan seuraavillakin kerroilla. Toista tai oikeastaan suurempaa tilaa ollaan kiivaasti yritetty etsiä. Nyt on taas yksi kiikarissa, mutta vuokraneuvottelut on vielä kesken.

191
Bensa-autot / Vs: Elcon Impact
« : 18.12.15 - klo: 09.55 »
Autotallissa tapahtuu.....

Eikös se niin ole että hyvästä autosta voi tehdä vielä paremman tai sitten pilata koko auton kun oikein yrittää. Ian Oddie niminen kaverus lontoon nurkilta on käyttänyt omassa Elconissaan takajousituksen levityspaloja. Eli takaiskarin alapään kiinnitys pyritään saamaan mahdollisimman lähelle rengasta. Noh, kyseisen lurjuksen palat piti tietysti saada härmään kokeiltavaksi. Yksi lyhyt testi on kyseisillä palikoilla jo ajettu, mutta testit jatkunee kunhan kevät koittaa. Pakollinen kuva tietysti tähän silvous plait:



Kun autoa on tullut rakenneltua sieltä täältä lisää ja osa osista ollut kevennettyjä, mutta joitakin osia vaihtunut raskaampiin tai jopa osia lisääntynyt autoon  oli pakko tehdä vielä henkilövaaka EFRA punnitus. Ei huono tulos isoilla renkailla 12,2kg!!! Niin tankissa saattoi muuten olla bensaakin jokunen tippa.




192
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC autoilua Tammelassa
« : 07.12.15 - klo: 08.15 »
Itsenäisyyspäivän ajot takana. Kalustotappioita tuli muutamille kuskeille mutta onneksi ei mitään dramaattista. Edellisessä viestissäni uhoama ennätyksien rikkoutuminen todellakin tapahtui.

Rataennätys parani 0,68s. Kilpailun kovuudesta kertoo se, että nopeimmilla kuljettajilla nopeimman ratakierrosajan ero oli 0,1s tai vähemmän. Uusi average ennätyskin saatiin radalle mikä osoittaa kilpailulähtöjen tasaisuuden ja kaikkien kuskien positiivisen tason nousun. Nyt ei enää nopeus riitä vaan ajoon pitää saada varmuutta nopeuden lisäksi.

Ensi sunnuntaina uusi yritys ja kovaa vääntöä.


193
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC autoilua Tammelassa
« : 04.12.15 - klo: 08.34 »
Edelliset ajot olivat ehkä hieman vaisut. Osallistujia oli sillä kertaa yllättävän vähän.

No nyt pistetään sitten paremmaksi. Itsenäisyyspäivän kunniaksi pistetään rataennätykset uusiksi (toivottavasti).

Salivuoroista sen verran että joulu tai uusi vuosi ei aiheuta meidän salin käytölle mitään katkoksia, eli joka sunnuntai ajetaan. Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee paikalle.

Pikkulinnut on jo kertoneet että osalle kuskeista tulee uutta kalustoa kovien joululahjapakettien muodossa. Ei muuta kuin pyhinä autot kasaan ja testaamaan heti kun rata aukeaa.

194
Pakko lisätä oma kommentti tähän keskusteluun jopa yhden WJ kisan kokemuksella.

Eli lähtökohdat mulla edelliseen WJ kisaan oli sellaiset että tuli pidettyä "luova" yli 30 vuoden tauko tämän kokoluokan autojen kisailussa.

Perjantain treenit jätin suosiolla väliin koska en millään olisi päässyt ajoissa paikalle. Lauantain kaksi ekaa eräharjoitusta tuntu aivan tuskalta.

Alkuerät samaa soppaa.

Viimeisessä finaalilähdössä alko oleen jo rata sen verran tuttu että ne aivan karmivimmat ajovirheet jäi pois.

En väitä että olisin pärjännyt yhtään sen paremmin vaikka olisin perjantaina ajanut 100 akullista rataa ympäri. Ajotaidot kun mulla ei enää kasva ja auton säätötaidot on sitä luokkaa, että parempi kun en säätöihin kummemmin mene kajoamaan. Ne joilla on mahdollisuus niin treenatkoon ja säätäköön. Pitääkö tätä(kin) ottaa aina niin tosissaan? Totta kai mahdollisimman tasapuoliset lähtökohdat kaikille olisi reilua, mutta kuinka lähelle optimaalista tasapuolisuutta tai minimikustannuksia päästään?

Itse ainakin tulen nauttimaan WJ-kisailusta aina kun budjetti, perhe ja muut menot siihen aikaa suo. Olin sitten treenannut rataa tahi en (yleensä en). Ranteet on kuitenkin sitä luokkaa että loppusijoitukset tulevat suunnilleen olemaan haarukassa 40 - 100 kuskien määrästä ja tasosta riippuen.

195
Bensa-autot / Vs: Bensa-autojen sisäkisa
« : 29.11.15 - klo: 19.54 »
No päivitetäänpäs tätäkin topikkia. Valitettavasti tällä hetkellä on tunne että paikalle saapuisi niin vähän kuskeja että osallistumismaksu olisi todella korkea.


196
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC autoilua Tammelassa
« : 23.11.15 - klo: 09.58 »
Sunnuntain ajelut taas ajeltu.

Rataa muokattiin hiukan paremmaksi ja ajajapaikka siirrettiin radan päätyyn. Nyt täytyy todeta että radasta saatiin entistä toimivampi. Lisäksi kaikille kuljettajille saadaan sama näkyvyys koko radan alueelle.

Mukava huomata että LapSnapper ajanottojärjestelmä on tullut jäädäkseen. Monilla kuskeilla on transponderit autoissa kiinni ja osalla jopa useammassa autossa. Nyt oli jo kisaamisen makua ilmassa kun päästiin ajamaan 5 minuutin treenilähtöjä ajanottojärjestelmän kanssa.

197
Itse suosittelisin 150k eteen, 300k keskelle ja 10k taakse. Tällä setupilla ainakin hyväpitoisella alustalla auto on sopivan takavetoinen. Lisäksi jos laittaa 300 - 500k keskelle ei keskidiffi vielä ole aivan lukossa. Kovemmilla litkuilla tahtoo jo diffi antaa periksi jos vakio muovirunko käytössä. 

198
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 16.11.15 - klo: 09.26 »
Ihan normi tilanne noiden liiaksi kevennettyjen vauhtipyörien kanssa. Kuulemma joillekin käynyt sama rikkoutuminen silloin kun kone on kehrännyt täydet rundit. Lopputuloksena hieman enemmän remonttia tarvitseva kone tai jopa täystuho.

199
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC autoilua Tammelassa
« : 16.11.15 - klo: 08.46 »
Sunnuntaina 22.11 rata taas normaalisti auki.

Myös vapisevat kädet ovat tervetulleita korkkaamaan ajokauden  :laugh:

200
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 09.11.15 - klo: 10.36 »
No tuolla bajan ratkaisulla ainakin toimii huohotus. Yleensä toimivin ratkaisu on varmistaa ilman vapaa liikkuvuus tankkiin. Silloin ei pääse muodostumaan alipainetta. Mulla Elconissa on ohut letku yhdistetty tankin korkkiin paineilmaliittimellä ja suodatinta ei ole ollenkaan letkussa. Huonona puolena on tankin sisäpuolinen likaantuminen, mutta kun letku on tarpeeksi ohutta ei myöskään likaa pääse tankkiin juuri ollenkaan.

Losi X1:ssä oli korkkiin porattu reikä ja korkin kanteen liimattu vaahtomuovia palanen. Vaahtomuovin puhdistus silloin tällöin ja jotain ohutta öljyä estämään lian pääsy tankkiin. Muuten toimiva ratkaisu, mutta jos auto meni katolleen ja makasi jonkun aikaa ennen kuin ehti kääntämään oikein päin niin korkin läpi tihkui hieman bensaa.

201
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC autoilua Tammelassa
« : 09.11.15 - klo: 08.06 »
Isänpäivän ajelut takana. Porukkaa oli paikalla normaalia vähemmän, mutta tämä olikin odotettavaa.

Ensi sunnuntaina 15.11 EI OLE AJOVUOROA!!!!!. Tila on varattu muuhun käyttöön.

202
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 09.11.15 - klo: 08.04 »
Varmistat että korkki päästää korvausilmaa tankkiin kohtuu vapaasti niin se riittää. Ei välttämättä tarvitse reikää suurentaa.

203
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC autoilua Tammelassa
« : 07.11.15 - klo: 22.14 »
Tottakai on. Kaikki mukaan isänpäivä ajeluihin.

204
Bensa-autot / Vs: OR5 EM 2916 muuttunut kisapaikka
« : 07.11.15 - klo: 22.12 »
Eihän tuo edes näytä krossiradalta!!! Huonolla touring radallakin on enemmän pomppuja. Surkea baana mun mielestä.

Tahtoo ISOJA hyppyjä ja kivoja pienempiä tuplahyppyjä. Tuollaiseen tasamaa-ajeluun kyllästyy todella nopeasti.

205
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 07.11.15 - klo: 22.08 »
Oliskohan takapään pinjonin laakerit jumissa?

Sit kun lämpee kunnolla tulee totaalijumi ja keskidiffi jakaa voimaa vaan eteen.

206
Bensa-autot / Vs: OR5 EM 2916 muuttunut kisapaikka
« : 06.11.15 - klo: 19.11 »
Onko joku löytänyt HYVÄÄ juutuuppi videota kyseisestä radasta.

Sais linkittää tänne myös muiden ihmeteltäväksi.

207
Kyllä mä ainakin olen valmis matkustamaan 500km kisaan jos se vaan on sarjaan kuuluva osakilpailu.

Parhaimmillaan on tullut käytyä Hollannissa saakka ajamassa yksi bensavehkeiden viikonloppukisa ihan vaan harrastemielessä. Eipä tuokaan reissu aivan halpa kokonaiskustannuksiltaan ollut mutta sitäkin hienompi kokemus jota voi muistella pappana kiikkustuolissa istuskellessa.

208
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 05.11.15 - klo: 08.23 »
Tervetuloa Jari takaisin......

Vanha kunnon wankel se siinä on muokattu rc käyttöön. Todella mielenkiintoinen projekti. Harmi vaan kun noita wankeleita ei saa OR kilpureissa käyttää.

209
Kilpailijoiden kanava / Vs: EFRA AGM 2015
« : 02.11.15 - klo: 21.04 »
Hoblaa.....

Bensapuolen krosihärveleille 2 uutta luokkaa!!! SC 2WD ja SC4WD.

Maksimi konekoko 30cc. Minimipaino 14kg ja maksimi 20kg. Minimipituus 850mm ja maksimi 1000mm!!!

Leveys 480 - 530mm. Ei muuta kuin suomen losi- ja bajamiehet kohti kansainvälisiä kisoja.

210
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC autoilua Tammelassa
« : 02.11.15 - klo: 08.57 »
Ajot taas suoritettu.

Tällä kertaa otettiin oikein videokuvaa tapahtumasta niin yleisellä tasolla kuin auton mukana liikkuvan kameran voimin. Saas nähdä tuleeko videon koosteesta julkaisukelpoista materiaali jopa linkitettäväksi tänne foorumille saakka.

Ensi sunnuntaina onkin sitten isänpäivä ajelut tiedossa, mutta kyllä radalle mahtuu juniorit myös mukaan.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 29