121
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 14.08.16 - klo: 01.35 »
Diffeihin ehdottomasti silikoniöljyä sopivalla viskositeetilla mikäli haluaa että diffit toimii kunnolla.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
E-Maxx vai E-Revo? Kokemusta on Rustler vxl, Stampede 4x4 ja E-Revo 1/16 autoista. Amerikan foorumilla olivat sitä mieltä että ehdottomasti revo mutta onhan tuo E-maxx kans ihan hyvä.
Tuo E-maxx ei ole vakiona ihan kestävimmästä päästä. Sivusta seuranneena kaverin tappelua auton kanssa (shock towereita, vetareita, skid plate, rengaat repesi asfaltilla, vannekin meni p*skaksi yms.) Porukka ilmeisesti päivittää RPM osilla ainakin tukivarsia yms. Revossakin varmaan vetarit kannattaa vaihtaa metallisiin, mutta kestävyyden puolesta kallistuisin Revoon. Uutuus ja ajanmukaisuus hengessä tarttuisin tuolla budjetilla jo X-Maxxiin (Ei kai ne enää syty palamaan..?)
Minkälaista servoa kisaservoksi lcg lässykkään? Savöx 1258tg joka on 12kg riittänee?Toi on erittäin hyvä vaihtoehto!
Renkaaksi esim. ProLine Caliber niin ei tulos ole enää renkaasta kiinni. Jossain radalla joku muu rengas saattaa olla hivenen nopeampi mutta Caliber on aina ollut pitävä ja varsinkin helppo rengas ja sillä on voitettu varmasti yli 50% kesäkisoista. Tosin mulle sopisi myös yksityyppirengas, esim Caliber Medium seoksella joka on kestävä ja ainakin suhteellisen pitävä jokaisella radalla.Tätä kirjoitettaessa sääntö näyttää tältä:Tämä riittä syyksi ettei minua kiinnosta koko laji. 2 kisaa ajanut ja renkaisiin ja vanteisiin mennyt ihan tuhottomasti rahaa. Tällainen sääntö suosii vanhoja patuja jotka ovat samalla radalla aikaisemmin ajanut ja tietää mikä toimii. Uudet kuskit pitäisi käydä paikallisesti testaamassa ja hankkia säkillinen erilaisia renkaita. Juu ei kiitos. Yksityyppirengas ja yksi setti per kisa. Tuupissa eturengas voisi olla vapaa.
Renkaat:
Vapaa SC-rengas, 2,2"/3,0" vanteella. Ei kemiallista käsittelyä.
Yksi rengas kierros /kilpailu/auto. Renkaat merkitään ennen alkueriä.
Käsittääkseni siis takavetoisen eturenkaatkin merkittävä ennen alkueriä ja niillä mentäisiin koko päivä.
Hommasin uusia lipo akkuja, ja valmistaja on merkannut hieman erilailla, akkujen kesken..Nyt taitaa termit olla hieman epäselvät mutta kerrataan:
vanhat akut oli 20c/4000mah 7,4v ja latasin niitä 7.5v ja 4.5a, kun sen ohjeistuksen mukaan 2c 8.5/8a oli maksimi.
Uudet akut on 7,4v 3300mah 30c ohjeistuksen mukaan 8.5v maksimilatauksella mut amppeereista en löytäny tietoa. Toine uusi akku oli 7.4v 5000mah 45c, joten tarviiko mun säätää laturista mitään, tietenkin maks mah määrän akun mukaan mutta sitten tuo C-lukema kenties? laturissa on 1-5c mut en saa kuin 2-3c vaihdettua sitä..Jos ois saanut samoja akkuja vielä niin ei ois tarvinnu tehdä mitään mutta nyt hieman mietityttää ja vinkit ois tarpeen.
Edelliset säädöt toimi hyvin ja akuissa riiti virtaa eivätkä kuumenneet, ja kestivät useita vuosia käytössä, ja samaa toivon tietenkin uusille akuille..
Kiitos molemmille kommenteista. Tuota Arrman Kratonia katselin jo eilen mutta tuossakin ilmeisesti ajo-ominaisuudet ei yllä esim Typhonin tasolle kun on "monsteri"? Maavaran riittävyys vaan näissä buggyissa arveluttaa. Ketteryys on ehdottomasti tuossa pienessä tilassa tärkeää myös.Kraton on sen verran leveempi ja pidempi että saatta jäädä tila aika pieneksi. Typhoonin ajokorkeutta saa helposti säädettyä, vakio on varmaan 25-40mm, jossei se riitä niin voi laittaa isompia renkaita. Typhonissa on vakiona erittäin hyvin toimiva alusta johtuen siitä että se perustuu Durangon DEX8 kilpakrossariin. Jos Rage menee tolla alustalla edes jotankin niin Typhoon etenee ihan erilailla. Typhon ja Kyosho Rage ovat ihan eri toimivuudeltaan/ajettavuudeltaan ja en edes lähtisi vertaamaan niitä toisiinsa, ne ovat ihan eri markkinoille suunnattu
Sain tohon pihalle eilen Kyoshon Rage Ve:n käymään ja kyllähän sekin tuossa kulki ihan ok, mutta vähän isompi maavara saisi olla etenkin kun ruoho vähän kasvaa. Onko maavaraa miten paljon säädettävissä tuohon Typhoniin joka nyt vaikuttaisi vahvimmalta vaihtoehdolta?
Mulla on tuossa takapihalla noin 12x30 metriä kokoinen alue johon teksi mieli jotain pihacrossivehjettä kesäksi. Alueen pohja on heinää/sammalta eikä se ole erityisen tasainen joten ihan pienellä maavaralla siinä ei pärjää. Lähtisin valitsemaan autoa tähän akkukoko edellä koska RC-kopteriharrastuksen takia Lipoja on jo repullinen enkä haluaisi niitä tämän enempää. Varastosta löytyy 6s koot 1400, 3300 ja 5000. Sitten on pieni 3s 1200 ja 7s 4400 myös. Käytännössä tuo 6s 1400 olisi se, jolla toivoisin tän autohomman saavan rokkaamaan.Arrma Senton tai Typhon kestävät 6s akkuja ja ovat ketteriä autoja jotka kääntyvät hyvin tiukassa tilassa... Tosin toi alue on hieman pienehkö niille, mutta paras vaihtoehto jonka itse keksin. Bonuksena kulkee sitten todella kovaa ja hyvin hieman isommalla alueella. Kannattaa mitata akkujen fyysinen koko ja verrata akkukotelon kokoon jos akut eivät ole saman kokoisia kun normaalit autoakut.
Nuo kaikkein isoimmat 6s autot lienee tohon tilaan ihan liian isoja. Kysymys kuuluukin että löytyyköhän tuohon tilaan ja akkukokoon mitään sopivaa peliä, vai onko tekemätön paikka?
EDIT: 3300 eikä 2200
Toi toimii myös 2s akulla jolloin vauhti on aloittelijaystävällinen... 3s akulla voisi olla suunnilleen yhtä tehokas kun perus kisa nelkkucorri 2s akulla. 4s akulla suunnilleen yhtä nopea kun perus kisa kasibuggy.Tolla ei varmaan noilla tehoilla radalle ole asiaa että enemmänkin bashaukseen tehty kun katoin tubesta jonku videonSaako miten varaosia esim tohon arrma sentoniin? Merkki ei ainakaan ole mulle tuttu
Sama valmistaja ja perusauto kuin Team Durangon Desc10 ja varaosat sen mukaan.
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/team-durango-desc10-1-10-short-course-4wd-kit-td102034
Kysymys traxxas slash 4x4 koskien kun kalibroi nopein lipoakulle eli valo palaa vihreänä tarkoitatko se että on lipoakulle cut-OFF päällä eli ei Anna ajaa lipoakkua liian tyhjäksi mihin Volttimääriin se päästää 2s lipon ?Kyllä!
Ei viitti kokeilla ennenkuin on varma asiasta
Sori tämä perusharrastajan tyhmä kysymys tuosta ARRMAsta mutta, mitenkähän pitkään nuo muoviset iskarit (ainakin kuvien perusteella muovia) kestää ennen kuin alkaavat korkata?Hyvin kestää ainakin omien kokemuksien perusteella. Ja kesti myös hyvin yhteensä 4H ajoa putkeen kesällä kun mulla oli yks harjallinen ja yksi harjaton versio kahdella lapsileirillä missä niillä pommitettiin ihan kunnolla
Eli mistä kaupasta hankin? Paljon harjattomien hinta? Ei kyllä 400€ yli saa mennä. Kestääkö driftausta hiekalla? Ja TÄRKEIN ELI HUIPPU NOPEUS. Paljon harjallisen nopeus? Paljon harjattoman nopeus?http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/arrma-fury-2wd-bls-1-10-short-course-rtr-red-ar102618
Anteeksi tämä kysely 😢
T. Pyry 82
Kyllä tossa laturissa taitaa olla joku ongelma jos se ei suostu lataamaan yli 2A:lla... 80W pitäisi riittää noin viiden ampeerin latausvirtaan!Jep. Laturista loppuu teho kesken ja se ei jaksa ladata 4s akkua noin isolla latausvirralla.
Laturi näyttää lupaavan tehoksi 80 W.
80 W tekee 4 s akulla maksimi latausvirraksi 80/(3,8*4)=5,2A.
Kummaa ettei laturi suostu aloittamaan latausta vaikka latausvirta olisi asetuksissa laitettu "liian suureksi".
Omat laturit alkaa lataamaan vaikka olisi miten iso virta asetuksissa. Latauksen aikana virta vaan ei nouse tehon suoman maksimin yli.
4s akku on täyteen ladattuna 4*4,2V.
Joo laturi ei suostunut lähtemään lataamaan edes 3.0A virralla mitä kokeilin. Vasta tuolla 2.0A:lla lähti puskemaan ja laturin mukaan se täytti sen juuri täyteen tuolla 4*4.2V lukemilla.
Nyt sitten vaan iski vika että nopari sammuttaa itse itsenä n. 20-30sec jäkeen tai ei lähde aina edes kunnolla päälle. Juotokset tehty + ja - uudestaan tehokkaalla kolvilla ja muutkin liitokset tarkasteltu ja tuntuvat olevan OK. vikaa vaan ei taho löytyä
Entä Kyosho Fazer rage? Onko hyvä tosin aika kallis peli kun 50€ kalliimmalla saa sen stampede vxl. Ehkä mä ostan sen sitte. Tänä viikon loppuna menee tilaukseen lrp twister truggy.En kyllä suosittelisi noista kumpaakaan, jos haluaa hieman edullisemmin päästä kun Traxxas niin kannattaa tutustua Arrma:n autoihin. Ne ovat edullisempia kun Traxxakset mutta yhtä laadukkaita ja jopa kestävempiä mun kokemuksien perusteella. Esim Arrma Granite,Fury tai Raider ovat kaikki edullisia ja kestäviä takavetoja ja löytyy sekä harjallisina että harjattomina
Hyvää kannattaa odottaa.
DEX410 setuppi
Lisäksi lapusta puuttuva Exotek 4 asteen taka aurauspala EXO1278
Ja vaihtoehtoisena radasta riippuen 3,5 asteen aurauspala EXO1277
Tässä oma setuppi jolla ajoin Hyvinkäällä. Setuppi oli ihan sama kuin Vantaan kisassa paitsi iskariöljyt.
Vaasassa olen nyt treenannut samalla setupilla mutta iskariöljyjä olen nostanut vitosella ja ajokorkeutta milliillä edessä ja takana.
https://www.dropbox.com/s/bu64u83hdbjuno5/DEX410%20V4%20-%20Hyvink%C3%A4%C3%A4%20Max%20setup.pdf?dl=0
Maastosarja meni loppujen lopuksi ihan hyvin, korkeemmallekin olisi ollut mahikset mutta oli vähän huonoa tuuria ja huonoa suorittamista välillä
Auto kuitenkin toimi hyvin ja oli kauden kolmessa vikassa kisassa erittäin hyvä ja helppo ajaa. Nykyinen setuppi toimii myös Vaasassa loistavasti missä oli hieman ongelmia kauden alussa. Kestävyys on ollut ihan hyvä ja kolmessa vikassa kisassa ainoat keskeytykset tuli kun linkki irtosi kerran ja pinjoni ruuvi irtosi kerran.
Nopeuskin on ollut autossa hyvä ja moni on kehunut ajettavuutta. Myös pari kaveria on heti parantanut omia bestläppejään minun autolla ekalla testillä
Talvikaudella jatketaan
Tämmöinen tiedustelu, että onkos nuo iskari ja diffiöljyt samaa kamaa, mutta vaan eri viskositettia? Kyselen siksi, että sopiiko joku kohtalaisen kevyt diffiöljy iskareihin, jos haluan saada niistä vähän jähmeämmät kuin esim 8kymppisellä iskarimössöllä?Samaa kamaa ovat, eli 90 iskariöljy on jäykkyydessä yhtä lähellä 80 iskariöljyä kuin 1000 diffiöljyä. Tosin jos haluat jäykempää öljyä kuin 80 suosittelisin mielummin vähentämään iskarimännän reikien määrää
Olisiko tämmöistä osaa kellään joka tulee perjantaina treenaan ...?Mä tulen perjantaina treenaamaan ja löytyy kyseinen osa sekä HF:än varaosapakki! Saapumisaikaarvio ehkä 15-16 aikoihin.
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-tukivarret-ja-hubit/suspension-arm-pivot-ball-8pcs-td330037
Tarvitsisin yhden kappaleen.. Ja tulisin puolenpäivän jälkeen Nokialle..
Laitoin Hobbyfactorylle kyselyä jos ehtis Maxin mukaan, niin antaisin kisoissa lainaajalle takasin..
Mut nyt on pyhä et en tiedä saako ketään kiinni Hobbyfactorista...