Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Maxxi

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 29
121
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 14.08.16 - klo: 01.35 »
Diffeihin ehdottomasti silikoniöljyä sopivalla viskositeetilla mikäli haluaa että diffit toimii kunnolla.

122
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 01.08.16 - klo: 19.18 »
E-Maxx vai E-Revo? Kokemusta on Rustler vxl, Stampede 4x4 ja E-Revo 1/16 autoista. Amerikan foorumilla olivat sitä mieltä että ehdottomasti revo mutta onhan tuo E-maxx kans ihan hyvä.

Tuo E-maxx ei ole vakiona ihan kestävimmästä päästä. Sivusta seuranneena kaverin tappelua auton kanssa (shock towereita, vetareita, skid plate, rengaat repesi asfaltilla, vannekin meni p*skaksi yms.)  Porukka ilmeisesti päivittää RPM osilla ainakin tukivarsia yms. Revossakin varmaan vetarit kannattaa vaihtaa metallisiin, mutta kestävyyden puolesta kallistuisin Revoon. Uutuus ja ajanmukaisuus hengessä tarttuisin tuolla budjetilla jo X-Maxxiin (Ei kai ne enää syty palamaan..?:grin:)

Jos ei ole ihan pakko olla just Traxxas niin kannattaa ehdottomasti tutustua myös Arrma Kratoniin joka on samankokoinen ja tyylinen kun Revo mutta huomattavasti kestävämpi (esim kokonaan metallinen voimansiirto), halvempi ja parempi ajaa (Team Durango kisaauton geometria)  :wink:

123
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 10.05.16 - klo: 16.54 »
Samaa mieltä Pro-coarseRc kanssa traxxas 1/16 autoista, hauskoja pelejä ovat mutta eivät erityisen kestäviä. Olen itse omistanut kaksi mini revoa ja tykännyt niistä. Hyvä valinta ensiautoksi mutta itse katsoisin myös vähän isompia 1/10 autoja, esim Arrman takaveto mallistoa. Ne ovat kestävempiä, halvempia ja suorituskyvyltään vastaavia kun traxxas autot. Niiden harjattomat kulkee vakiona paremmin kun traxxas 1/16 summit mutta maastossa hieman huonommin koska ovat ainoastaan takavetoisia. Toisaalta ne ovat isompia mikä helpottaa maastossa ja niissä on standardikokoiset sähköt jotka ovat huomattavasti helpommat päivitää jos sille on tarve.

124
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 25.04.16 - klo: 20.16 »
Erittäin hyvä auto piha ajeluun ja harrastuksen aloittamiseen. Luotettava, laadukas ja fiksu valinta ekaksi autoksi.

125
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 19.04.16 - klo: 14.24 »
Minkälaista servoa kisaservoksi lcg lässykkään? Savöx 1258tg joka on 12kg riittänee?
Toi on erittäin hyvä vaihtoehto!

126
Tätä kirjoitettaessa sääntö näyttää tältä:

Renkaat:
Vapaa SC-rengas, 2,2"/3,0" vanteella. Ei kemiallista käsittelyä.
Yksi rengas kierros /kilpailu/auto. Renkaat merkitään ennen alkueriä.

Käsittääkseni siis takavetoisen eturenkaatkin merkittävä ennen alkueriä ja niillä mentäisiin koko päivä.
Tämä riittä syyksi ettei minua kiinnosta koko laji. 2 kisaa ajanut ja renkaisiin ja vanteisiin mennyt ihan tuhottomasti rahaa. Tällainen sääntö suosii vanhoja patuja jotka ovat samalla radalla aikaisemmin ajanut ja tietää mikä toimii. Uudet kuskit pitäisi käydä paikallisesti testaamassa ja hankkia säkillinen erilaisia renkaita. Juu ei kiitos. Yksityyppirengas ja yksi setti per kisa. Tuupissa eturengas voisi olla vapaa.
Renkaaksi esim. ProLine Caliber niin ei tulos ole enää renkaasta kiinni. Jossain radalla joku muu rengas saattaa olla hivenen nopeampi mutta Caliber on aina ollut pitävä ja varsinkin helppo rengas ja sillä on voitettu varmasti yli 50% kesäkisoista. Tosin mulle sopisi myös yksityyppirengas, esim Caliber Medium seoksella joka on kestävä ja ainakin suhteellisen pitävä jokaisella radalla.

127
Yleinen keskustelu / Vs: Laturin säätö apua Lipolle..
« : 13.04.16 - klo: 20.41 »
Hommasin uusia lipo akkuja, ja valmistaja on merkannut hieman erilailla, akkujen kesken..
vanhat akut oli 20c/4000mah 7,4v ja latasin niitä 7.5v ja 4.5a, kun sen ohjeistuksen mukaan 2c  8.5/8a oli maksimi.
Uudet akut on  7,4v 3300mah 30c ohjeistuksen mukaan 8.5v maksimilatauksella mut amppeereista en löytäny tietoa. Toine uusi akku oli 7.4v 5000mah 45c, joten tarviiko mun säätää laturista mitään, tietenkin maks mah määrän akun mukaan mutta sitten tuo C-lukema kenties? laturissa on 1-5c mut en saa kuin 2-3c vaihdettua sitä..Jos ois saanut samoja akkuja vielä niin ei ois tarvinnu tehdä mitään mutta nyt hieman mietityttää ja vinkit ois tarpeen.
Edelliset säädöt toimi hyvin ja akuissa riiti virtaa eivätkä kuumenneet, ja kestivät useita vuosia käytössä, ja samaa toivon tietenkin uusille akuille..
Nyt taitaa termit olla hieman epäselvät mutta kerrataan:

7.4V- akun nimellisjännite, täysi lipoakku- 4.2V/kenno
2s-Akun kennomäärä. 1s=3,7V, 2S 7,4V, 3S=11,1V...
45C- Akun virranantokyky, Isompi louku tarkoittaa että akku pystyy antamaan ulos isomman virran
4000mAh- akun kapasiteetti=4Ah


Kun lataat akun valitset aina latausjännitteeksi 2S, 7,4V ja ohjelmaksi Lipo-balance
Yleensä ladataan yhdellä C:llä -> 4000mAh=4A latausvirta. Silloin akku latautuu noin tunnissa + vähän aikaa balansointiin

JOS akku kestää isompia latausvirtoja voi ladata isommalla virralla, esim akussa lukee 2C -> voi ladata 4000mAh akkua 8A latausvirralla. Tosin mitä isommalla latausvirralla lataat akkua sen kovemmalla akku on


Eli nykyiselle akullesi suosittelisin: Lipo Balance, 7,4V 2S 4A
Uusille akuille suosittelen:            Lipo Balance, 7,4V 2S 3.3A
                                              Lipo Balance, 7,4V 2S 5.0A

Laturista riippuen asetukset voi näyttää hieman erillaisilta, mikä laturi kyseessä?

Ja käytä AINA Lipo balance ohjelmaa ja muista kytkeä balasointijohdot laturiin, muuten saattaa seurata ongelmia jos akun kennot eivät ole balanssissa. Muista että jos akkukenno ylittää suurimman sallitun volttimäärän (4,2V/kenno) se on erittäin vaarallinen.  :smiley:

128
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 11.04.16 - klo: 18.59 »
Kiitos molemmille kommenteista. Tuota Arrman Kratonia katselin jo eilen mutta tuossakin ilmeisesti ajo-ominaisuudet ei yllä esim Typhonin tasolle kun on "monsteri"? Maavaran riittävyys vaan näissä buggyissa arveluttaa. Ketteryys on ehdottomasti tuossa pienessä tilassa tärkeää myös.

Sain tohon pihalle eilen Kyoshon Rage Ve:n käymään ja kyllähän sekin tuossa kulki ihan ok, mutta vähän isompi maavara saisi olla etenkin kun ruoho vähän kasvaa. Onko maavaraa miten paljon säädettävissä tuohon Typhoniin joka nyt vaikuttaisi vahvimmalta vaihtoehdolta?
Kraton on sen verran leveempi ja pidempi että saatta jäädä tila aika pieneksi. Typhoonin ajokorkeutta saa helposti säädettyä, vakio on varmaan 25-40mm, jossei se riitä niin voi laittaa isompia renkaita. Typhonissa on vakiona erittäin hyvin toimiva alusta johtuen siitä että se perustuu Durangon DEX8 kilpakrossariin. Jos Rage menee tolla alustalla edes jotankin niin Typhoon etenee ihan erilailla. Typhon ja Kyosho Rage ovat ihan eri toimivuudeltaan/ajettavuudeltaan ja en edes lähtisi vertaamaan niitä toisiinsa, ne ovat ihan eri markkinoille suunnattu  :smiley:

129
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 11.04.16 - klo: 10.43 »
Mulla on tuossa takapihalla noin 12x30 metriä kokoinen alue johon teksi mieli jotain pihacrossivehjettä kesäksi. Alueen pohja on heinää/sammalta eikä se ole erityisen tasainen joten ihan pienellä maavaralla siinä ei pärjää. Lähtisin valitsemaan autoa tähän akkukoko edellä koska RC-kopteriharrastuksen takia Lipoja on jo repullinen enkä haluaisi niitä tämän enempää. Varastosta löytyy 6s koot 1400, 3300 ja 5000.  Sitten on pieni 3s 1200 ja 7s 4400 myös. Käytännössä tuo 6s 1400 olisi se, jolla toivoisin tän autohomman saavan rokkaamaan.

Nuo kaikkein isoimmat 6s autot lienee tohon tilaan ihan liian isoja. Kysymys kuuluukin että löytyyköhän tuohon tilaan ja akkukokoon mitään sopivaa peliä, vai onko tekemätön paikka?

EDIT: 3300 eikä 2200
Arrma Senton tai Typhon kestävät 6s akkuja ja ovat ketteriä autoja jotka kääntyvät hyvin tiukassa tilassa... Tosin toi alue on hieman pienehkö niille, mutta paras vaihtoehto jonka itse keksin. Bonuksena kulkee sitten todella kovaa ja hyvin hieman isommalla alueella. Kannattaa mitata akkujen fyysinen koko ja verrata akkukotelon kokoon jos akut eivät ole saman kokoisia kun normaalit autoakut.

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/arrma-senton-short-course-110-4wd-blx-rtr-red-ar106007
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/arrma-typhon-4wd-1-8-buggy-blx-rtr-red-ar106001

130
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 04.02.16 - klo: 19.27 »
Saako miten varaosia esim tohon arrma sentoniin? Merkki ei ainakaan ole mulle tuttu

Sama valmistaja ja perusauto kuin Team Durangon Desc10 ja varaosat sen mukaan.

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/team-durango-desc10-1-10-short-course-4wd-kit-td102034
Tolla ei varmaan noilla tehoilla radalle ole asiaa että enemmänkin bashaukseen tehty kun katoin tubesta jonku videon  :grin:
Toi toimii myös 2s akulla jolloin vauhti on aloittelijaystävällinen... 3s akulla voisi olla suunnilleen yhtä tehokas kun perus kisa nelkkucorri 2s akulla. 4s akulla suunnilleen yhtä nopea kun perus kisa kasibuggy.  :smiley:

131
Kokeile palauttaa radion tehdasasetukset! Ohjekirjasta pitäisi löytyä ohjeet miten se tehdään riippuen hieman mikä versio radiosta sinulla on. Tosta lisätietoja: https://traxxas.com/products/models/electric/71054-1erevo116?t=support

132
6.5t kone lämpiää väkisinkin aika paljon nelkku krossarissa. Hieman helpostusta voi saadaa tekemällä koriin ilmanottoaukkoja.

Noparia ja moottoria säätämällä saa tehoja ja lämpöjä säädettyä. Kannattaa kokeilla eri säätöjä varovasti kuitenkin polttamatta konetta tai noparia. Ennakon säädöllä saa tehoja sekä lämpöjä säädettyä. Yleensä enemmän ennakkoa tarkoittaa enemmän tehoa ja enemmän lämpöä, mutta monesti ennakkoa lisäämällä lämmöt laskee. Yleensä löytyy joku "sweetspotti".

Eri moottorit ja noparit lämpiää erillailla, jotkut enemmän jotkut vähemmän. Itsellä ei ole G-Forcesta mitään kokemusta joten en osaa ottaa kantaa merkkiin. 6.5t koneessa on ihan varmasti tarpeeksi tehoja jos kaikki on kunnossa  :smiley:

133
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 15.11.15 - klo: 18.48 »
1. Edessä on yleensä hieman haritusta ja takana on aina aurausta, yleensä 2-4 astetta, eli pyöränkulmat vaikuttavat ihan hyviltä. Takana on yleensä hieman enemmän Camberia kun edessä.

2. Saat säädettyä muuttamalla keskidiffin öljy jäykkyyttä. Löysempi öljy tekee autosta enemmän etuvetoisemman.

Muihin kysymyksiin en osaa vastata. Kannataa selailla eri kauppoja ja itse suosisin Suomalaisia kauppoja jos vaan mahdollista. Niiltä saa yleensä hyvin vinkkejä harrastuksen aloittamiseen.  :smiley:

134
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 27.10.15 - klo: 20.48 »
Öljyt riippuu ihan iskareiden männistä joten mahdotonta antaa tarkkaa vastausta mutta yleisesti lähes kaikissa nykyisissä 1/8 autoissa käytetään suuruusluokkaa Ultimate Racing 45 edessä ja 30 takana. Eli itse lähtisin niillä liikkeelle. Sitten jos jompikumpi pää tuntuu ihan liian löysältä tai jäykältä niin tietää ainakin mistä on lähtenyt liikkeelle ja mihin suuntaan kannattaa vaihtaa öljyt...  :wink:

135
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 21.10.15 - klo: 16.56 »
M8 kisaautossa Savox 20kg / 0.15s on tosi suosittu vaihtoehto ja ihan kärkikuskitkin ovat sitä käyttäneet. Sekä vesitiivis SW1210SG että normi SC-1256TG ovat hyviä.

136
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 12.10.15 - klo: 16.30 »
Kysymys traxxas slash 4x4 koskien kun kalibroi nopein lipoakulle eli valo palaa   vihreänä tarkoitatko se että on lipoakulle cut-OFF päällä eli ei Anna ajaa lipoakkua liian tyhjäksi mihin Volttimääriin se päästää 2s lipon ?
Ei viitti kokeilla ennenkuin on varma asiasta
Kyllä!

Vihreä- LiPo cut-off päällä

Punainen- LiPo cut-off poissa, vain NiMh akuille!

137
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 05.10.15 - klo: 22.26 »
Sori tämä perusharrastajan tyhmä kysymys tuosta ARRMAsta mutta, mitenkähän pitkään nuo muoviset iskarit (ainakin kuvien perusteella muovia) kestää ennen kuin alkaavat korkata?
Hyvin kestää ainakin omien kokemuksien perusteella. Ja kesti myös hyvin yhteensä 4H ajoa putkeen kesällä kun mulla oli yks harjallinen ja yksi harjaton versio kahdella lapsileirillä missä niillä pommitettiin ihan kunnolla  :grin:

138
Yleinen keskustelu / Vs: maxxille terveisiä
« : 03.10.15 - klo: 15.35 »
Eli mistä kaupasta hankin? Paljon harjattomien hinta? Ei kyllä 400€ yli saa mennä. Kestääkö driftausta hiekalla? Ja TÄRKEIN ELI HUIPPU NOPEUS. Paljon harjallisen nopeus? Paljon harjattoman nopeus?

Anteeksi tämä kysely 😢

T. Pyry 82
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/arrma-fury-2wd-bls-1-10-short-course-rtr-red-ar102618
Tossa erikoisalessa oleva harjaton. Kestää driftausta, kulkee varmasti tarpeeksi, suunnilleen sama kun Traxxas vxl. Harjallinen kulkee hieman hitaammin, suunnilleen yhtä kovaa kun harjallinen Traxxas takavetoinen. mutta ensiautoksi varmaan tarpeeksi.

Jos budjetti on 400€ niin saa vielä vaikka LiPo akun ja laturin mukaan  :wink:

139
Jep. Laturista loppuu teho kesken ja se ei jaksa ladata 4s akkua noin isolla latausvirralla.
Laturi näyttää lupaavan tehoksi 80 W.
 80 W tekee 4 s akulla maksimi latausvirraksi 80/(3,8*4)=5,2A.

Kummaa ettei laturi suostu aloittamaan latausta vaikka latausvirta olisi asetuksissa laitettu  "liian suureksi".
Omat laturit alkaa lataamaan vaikka olisi miten iso virta asetuksissa. Latauksen aikana virta vaan ei nouse tehon suoman maksimin yli.

4s akku on täyteen ladattuna 4*4,2V.

Joo laturi ei suostunut lähtemään lataamaan edes 3.0A virralla mitä kokeilin. Vasta tuolla 2.0A:lla lähti puskemaan ja laturin mukaan se täytti sen juuri täyteen tuolla 4*4.2V lukemilla.

Nyt sitten vaan iski vika että nopari sammuttaa itse itsenä n. 20-30sec jäkeen tai ei lähde aina edes kunnolla päälle. Juotokset tehty + ja - uudestaan tehokkaalla kolvilla ja muutkin liitokset tarkasteltu ja tuntuvat olevan OK. vikaa vaan ei taho löytyä  :angry:
Kyllä tossa laturissa taitaa olla joku ongelma jos se ei suostu lataamaan yli 2A:lla... 80W pitäisi riittää noin viiden ampeerin latausvirtaan!

140
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 03.10.15 - klo: 15.24 »
Toi on ominaisuus sellaisissa latureissa missä on hidas tasaus ja akuissa joissa kennot eivät ole balanssissa. Esim. mun vanha laturi tasasi yleensä useita tunteja akkuja eikä meinannu saada niitä valmiiksi, uusi Orion laturi lataa akut käytännössä aina alle tunnissa eikä jää hieromaan 0.1A:lla.

141
Yleinen keskustelu / Vs: Entä kyosho
« : 02.10.15 - klo: 10.49 »
Entä Kyosho Fazer rage? Onko hyvä tosin aika kallis peli kun 50€ kalliimmalla saa sen stampede vxl. Ehkä mä ostan sen sitte. Tänä viikon loppuna menee tilaukseen lrp twister truggy.
En kyllä suosittelisi noista kumpaakaan, jos haluaa hieman edullisemmin päästä kun Traxxas niin kannattaa tutustua Arrma:n autoihin. Ne ovat edullisempia kun Traxxakset mutta yhtä laadukkaita ja jopa kestävempiä mun kokemuksien perusteella. Esim Arrma Granite,Fury tai Raider ovat kaikki edullisia ja kestäviä takavetoja ja löytyy sekä harjallisina että harjattomina  :wink:

142
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 20.08.15 - klo: 19.23 »
Hyvää kannattaa odottaa.

DEX410 setuppi

Lisäksi lapusta puuttuva Exotek 4 asteen taka aurauspala EXO1278
Ja vaihtoehtoisena radasta riippuen 3,5 asteen aurauspala EXO1277

https://www.dropbox.com/s/inid37pbuyczrmh/DEX410%20V4%20ulkosetuppi.pdf?dl=0

Oiskohan tämä nyt toimiva linkki?

143
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 23.06.15 - klo: 20.52 »
Tota samaa servoa saa suoraan suomesta jopa halvemmalla kuin RCMartista (RC martista tulee verot päälle) ja löytyy heti useamman suomalaisen firman hyllystä. Nopealla vilkaisulla löytyy ainakin seuraavista liikkeistä ja toimitusaika huomattavasti nopeampi kuin ulkomailta: Hobbyfactory, Racingfactory, Eurorc  :wink:

Itse laittaisin kuitenkin mielummin Savöx SC-1257TG servon slässiin, täyskokoinen yleensä parempi ja kestävempi kuin low profile servot  :wink:

144
Team Durango / Vs: Team Durango DESC10
« : 08.06.15 - klo: 23.37 »
Tosta löytyy Janin setuppia turusta  :wink:

http://rc10.fi/index.php?topic=84663.msg773791#msg773791

Kannattaa kokeilla, mitä itse olen ajanut Janin autolla niin on kyllä ollut hyvä ajaa! Toki Saminkin ja Tomminkin autot ovat olleet kivoja ajaa, melkein tekis mieli kasata omakin jos aika vain riittäisi...  :grin:

Tuntuu että Dura on saannut tuotua vanhan auton loistavan kääntyvyyden uuteen autoon ja kuitenkin saannut perän vieläkin pitävemmäksi. Röykyissä auto menee sitten tosi pehmeesti ja huolettomasti ja ei tee yhtä yllättäviä liikeitä kuin vanha Durre

145
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 31.05.15 - klo: 22.03 »
Toi ylläoleva on ihan normi peruslaturi joka toiminee ihan ok normikäytössä. Jos akku on yli 5000mah suuri tai kennoja on enemmän kuin kaksi niin ton latausteho rupeaa loppumaan...

Tässä tehokkaampi laturi jolla saat nopeammin ladattua akut eikä ole tilapäisesti loppu niinkuin toi ylläoleva: :wink:
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-laturit-lipo-laturit/ultimate-pro-8-80w-battery-charger-ur4201

146
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 13.05.15 - klo: 15.45 »
Kopioi esim tästä setuppi. Toi on ainakin hyvä lähtökohta ja toimivaksi todettu... Auto on helppo ajaa, perä ei irtoile mutta kääntyy kuitenkin tarpeeksi, toimii röykyissä ja hyppää nätisti!

Tässä oma setuppi jolla ajoin Hyvinkäällä. Setuppi oli ihan sama kuin Vantaan kisassa paitsi iskariöljyt.

Vaasassa olen nyt treenannut samalla setupilla mutta iskariöljyjä olen nostanut vitosella ja ajokorkeutta milliillä edessä ja takana.

https://www.dropbox.com/s/bu64u83hdbjuno5/DEX410%20V4%20-%20Hyvink%C3%A4%C3%A4%20Max%20setup.pdf?dl=0

Maastosarja meni loppujen lopuksi ihan hyvin, korkeemmallekin olisi ollut mahikset mutta oli vähän huonoa tuuria ja huonoa suorittamista välillä  :grin:

Auto kuitenkin toimi hyvin ja oli kauden kolmessa vikassa kisassa erittäin hyvä ja helppo ajaa. Nykyinen setuppi toimii myös Vaasassa loistavasti missä oli hieman ongelmia kauden alussa. Kestävyys on ollut ihan hyvä ja kolmessa vikassa kisassa ainoat keskeytykset tuli kun linkki irtosi kerran ja pinjoni ruuvi irtosi kerran.

Nopeuskin on ollut autossa hyvä ja moni on kehunut ajettavuutta. Myös pari kaveria on heti parantanut omia bestläppejään minun autolla ekalla testillä  :wink:

Talvikaudella jatketaan  :wink:

147
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 28.04.15 - klo: 14.16 »
Tämmöinen tiedustelu, että onkos nuo iskari ja diffiöljyt samaa kamaa, mutta vaan eri viskositettia? Kyselen siksi, että sopiiko joku kohtalaisen kevyt diffiöljy iskareihin, jos haluan saada niistä vähän jähmeämmät kuin esim 8kymppisellä iskarimössöllä?
Samaa kamaa ovat, eli 90 iskariöljy on jäykkyydessä yhtä lähellä 80 iskariöljyä kuin 1000 diffiöljyä. Tosin jos haluat jäykempää öljyä kuin 80 suosittelisin mielummin vähentämään iskarimännän reikien määrää  :wink:

148
Team Durango / Vs: Team Durango DESC10
« : 27.04.15 - klo: 23.11 »
Tossa ajovideoa perjantailta kun Artsi sitä kokeili:

Team Durango DESC10 first test at Lavanko 1/10 track

Pakettisetupilla ja Pro-Line 2.0 M3 renkailla kuulema kääntyi yhtä hyvin kuin vanha DESC:i sekä toimi röykyissä ja hyndissä hyvin. Mielenkiinnolla odotan että pääsen itsekin kokeilemaan autoa  :smiley:

149
Tulokset / Vs: SC Winter Cup II 3.1, Nokia - Tulokset
« : 04.01.15 - klo: 14.39 »
Kiitokset järjestäjille onnistuneista kisoista!

Rata oli pienen tilaan nähden mahtava.

Omat kisat meni vähän niin ja näin, vauhti oli koko ajan kohdillaan mutta pieniä ja isoja virheitä tuli ihan liikaa, syyteetään vaikka treenin puutetta siitä  :grin:

Panden kanssa oli koko päivän mahtavaa kisailua, pande vei alkuerissä kakkosruudun 0,3 sekalla ja mä vein finaaleissa kolmos sijoituksen tulosvertailun jälkeen. Tiukkaa oli koko päivän.

Alkuerissä oli Lampisen kanssa hyvää vääntöä aina kunnes itse tein ekan virheen, sen jälkeen Lampinen näytti jäätävällä tasaisuudella vauhdin paikan. Lampinen tais koko päivän aikana tehdä isomman virheen vain YHDESSÄ erässä, mieletön tasaisuus ja ansaittu voitto!

Eelikin nosti vauhtia huimasti finaaleihin ja pari finaalia sai Eelinkin kanssa taistella, harmittaa vieläkin että johdin ekaa finaalia melkein 4 minuuttia kunnes omaan virheeseen annoin eelille erävoiton.

"Kuumassa" nelkku alkuerässä oli tosi siistiä ajoa ja nelkkujen A- finaalit oli myös todella siisejä enkä itse huomannut niissä mitään isompia kontituksia tai vastaavaa. Sääli et joissakin muissa finaaleissa oli enemmän "actionia" mutta sellaista se kai on pienillä ja teknisillä sisäradoilla...

Durango toimi aivan mahtavasti päivän aikana ja oli tosi hyvä ajaa, Setuppikin oli ajokorkeutta lukuunottamatta ihan sama kuin mitä tiksin kovapitosilla matoilla oli tullut laitettua ja jäykempiä diffejä lukuunottamatta lähes sama setuppi kuin Turussa. Yritetään saada setuppia näkyviin DESC in omaan threadiin lähiaikoina  :smiley:

Kiitos taas hienosta RC päivästä kanssakilpailijoille, matkaseuralle sekä järjestäjille!

Max #10

150
Olisiko tämmöistä osaa kellään joka tulee perjantaina treenaan ...?
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-tukivarret-ja-hubit/suspension-arm-pivot-ball-8pcs-td330037
Tarvitsisin yhden kappaleen.. Ja tulisin puolenpäivän jälkeen Nokialle..

Laitoin Hobbyfactorylle kyselyä jos ehtis Maxin mukaan, niin antaisin kisoissa lainaajalle takasin..
Mut nyt on pyhä et en tiedä saako ketään kiinni Hobbyfactorista...
Mä tulen perjantaina treenaamaan ja löytyy kyseinen osa sekä HF:än varaosapakki! Saapumisaikaarvio ehkä 15-16 aikoihin.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 29