Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Maxxi

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 29
151
Kiitokset järjestäsille hienoista kisoista! Päivä sujui hyvin ja isompia ongelmia ei ollut. Oma vauhti oli ihan hyvä, mutta virheitä tuli oikeastaan jokaisessa erässä, ehkä vähän pidempi tauko kesäkauden jälkeen oli syönnyt vähän terävyyttä pois :/ Päivä oli kuitenkin hauska ja Tompan tasaisuudelle en pystynyt vastaamaan joten oikeutettu voitto sinne! Auto toimi aika täydellisesti koko päivän ja laitoin setuppilapun näkyviin DESC:in omaan ketjuun.

Rata oli tosi hauska ajaa ja totuttuun turkutyyliin vaikea  :smiley: pitkä hyndä ja neloset koitui omalla kohdalla kohtaloksi ja lähes kaikki virheet tuli niissä kohdissa. Silta oli makea mutta pari vaaratilanetta tuli kun auto jäi kesken erän sillan alle jumiin ja ponderilinja olisi ehkä parempi toisessa kohtaa, nykyinen kohta mahdollisti syöksymisen maaliin mikä ei ehkä ole ihan optimi tilanne...

Mutta Hyvät kisat, toimivat järjestelyt sekä tietysti hyvät kanssakilpaililijat mahdollisti taas hienon kisan!

Kiitos!
Max #10

152
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 10.11.14 - klo: 23.21 »
Tässä oma setuppi Turun kisoista. Auto toimi mahtavasti ja oli tosi hyvä ajaa vaikka kuski olikin hieman epävireessä...  :smiley:

Auto oli siis tosi hyvä ajamaan, tiukkiin mutkiin olis ehkä tarvinnut ihan snadisti lisää kääntyvyyttä sisään mutkaan mutta muuten auto toimi aikalailla täydellisesti.

Exotekin takahubit ollut nyt muuten jonkin aikaa autossa kiinni ja voin lämpimästi suositella. Niissä pystyy shimmata takalinkin korkeutta ja itse olen vakiogeometriaan lisännyt 2mm prikkaa ja nostanut tornissa pykälän linkkiä jolloin koko linkki on noussut vaikka kulma on sama. Sillä auto alkoi toimimaan röykyissä ja ländeissä paljon paremmin ja rauhallisemmin.

https://www.dropbox.com/s/seost9xcbx5umzy/DESC410R%20-%20setuppi%20turku%2014.pdf?dl=0

Mitä ei setuppilapussa näy:

-Ohjauspalat "väärinpäin"
-Metallinen takatorni
-RPM etutukivarret
-Exotek 3.5 asteen takahingepinni holder
-Lowroll centre pala
-"Lightweight rear bumper"
-Exotek takahubit 4mm prikalla
-Korina Bittydesign
Huom! Jouset on setuppilapussa väärinpäin! Eli vihreet eteen ja purplet taakse

Sähköt:
-Orca VXX nopari
-Orion 4000kv 4pole
-Sanwa m11x
-Savöx SC-1258TG

Koko DuraTiimi veti turussa tosi hyvin, Top 5 oli kaikki Durankoja, A- finaalissa 7/10 Durankoja ja kaiken kaikkiaan ainakin 19/27 ajoi nelkuissa Durangolla  :smiley:

153
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 10.11.14 - klo: 22.41 »
Ei oo sama asia jos säätää tornista tai hubista... Itse olen käyttänyt mahdollisimman korkeaa linkkiä jolloin auto on helpompi ajaa ja röykyissä anteeksiantavampi. Eli 2mm prikkoja ulkolaidassa ja tornissa ylin reikä. Linkin kulma siis on sama kun ilman prikkoja ja tornin keskireijässä mutta ei kuitenkaan toimi ihan samanlaisesti. Hoke ja Salonen aikoinaan suositteli näitä juttuja minulle, ja tykästyin varsinkin ulkoradalla korkeaan linkkiin descissä. Sen jälkeen en ole alas edes laittanut enää...  :smiley: Sisäradalla vois vaikka kokeilla laskea koko linkkiä niin sais vertailupohjaa, ulkona helpompi korkealla linkillä.

154
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 03.11.14 - klo: 18.44 »
Huomenna pidetään talvikauden Junnutiistai avajaiset!

Kahvia, mehua ja pullaa tarjolla osallistujille!

Kerhon autot käytettävissä taas kello kuudesta lähtien.

Tervetuloa  :smiley:

155
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 13.10.14 - klo: 19.04 »
Miten päin nämä avidin laakerit laitetaan?
Erilaiset suojaukset molemmin puolin.
Revolution laakereissa on toisella puolla kumisuoja ja toisella metalli suoja. Kumisuoja suojaa paremmin ja metallisuoja on herkempi joten laita kumisuoja sille puolelle johon tulee enemmän pölyä ja metalli suoja sille puolelle minne tulee vähemmän pölyä. Eli esim hubissa sisempi ja ulompi laakeri niin että metallisuoja on toisia vastaan koska sinne ei tule pölyä ja kumisuoja ulkopuolelle koska sille puolelle tulee paljon pölyä.

Yleisvinkkinä uudet laakerit kannattaa öljytä ennen käyttöä. Itse olen laittanut tipan öljyä ja pyöritellyt kädessä hetken niin huomaa että herkistyy melkein heti. Jos haluaa hifistelä ja saada huippuherkät laakerit voi tehdä näin kuten area52 ehdottaa: http://www.area52.cc/reviews/5164-team-durango-detc410.html ( laakerivinkki löytyy n.1/5osa sivua alaspäin)
Lainaus
The bearings are lubricated with a good amount of grease and we highly recommend to degrease and re-lube the bearings before building the kit. Simply take the seals off with a scalpel or a needle, put them in a glass filled with brake cleaner or benzine and leave them in for a while. You can speed-up the cleaning process by gently (!) shacking the glass. Once the bearings are cleaned from the grease, take them out, leave them to dry and re-lube them with a good qualify bearing oil. You will end up with very low-resistance bearings that will give a real performance boost.

156
Yleinen keskustelu / Vs: Laakeri topic!
« : 13.10.14 - klo: 18.48 »
Löytyykö avidin laakeripötköjä kotimaasta?
Ei taida mistään löytyä suoraan hyllystä mutta jos ei mieletöntä kiirettä ole niin HF:ään kannattaa laittaa sähköpostia niin tulee varmasti seuraavassa kuormassa: http://rc10.fi/index.php?topic=86498.msg744883#msg744883

157
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 13.10.14 - klo: 17.26 »
Lisäsiivillä on selkee vaikutus kovavauhtisissa mutkissa sekä hyppäämisessä. Siivillä saa vakautta selkeesti kovavauhtisissa mutkissa eikä perä lähde niin helposti irti. Myös hypyissä auto on selkeesti vakaampi siivillä eikä autoa pysty kääntämään niin paljon ilmassa(hyvä ominaisuus jos ei hallitse auton kääntämistä ilmassa täysin). Isoimman hyödyn olen havainnut lisäsiivissä pääsuoran päässä jos perä lähtee helposti alta niin siivllä saa autoa rauhoitettua. Toisaalta krossarissa olen joutunut vähentämään takasiiven kylkilevyjä kun auto ei muuten käänny tarpeeksi Vaasan pääsuoran päässä ja sitä seuraavassa shikaanissa. Tälläistä ongelmaa minulla ei tosin corrissa ole koskaan ollut.

Koria kannattaa reijittää niin paljon kun mahdollista jos haluaa parhaat ajoominaisuudet, tosin silloin se hajoaa hieman herkemmin. Reikiin ei kannata missään nimessä tehdä teräviä kulmia koska niistä kori yleensä hajoaa ensimmäisenä.

158
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 10.10.14 - klo: 16.39 »
Onko avidin  laakerit hyviä?
Avidin laakereita on ollut minulla jo pari vuotta(muiden merkkien lisäksi) ja ovat hyvät, paremmat kun 10 kappaleen pötkölaakerit ja paremmat kun monien merkkien vakiolaakerit. Pakkukset ovat kätevät kun tulee kaikki auton laakerit mukana niin ei tarvitse koskaan lähteä radalta kotiin hajonneen laakerin kanssa  :smiley:

159
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 12.09.14 - klo: 14.45 »
Enpä muualta löytänyt myynnistä kuin kaukaa Ameriikasta, joten jos jollain ylimääräisenä on, niin vaan viestiä tulemaan :-)

Tossa kyseinen osa suomesta: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-ohjaus/steering-arms-front-chassis-stay-servo-saver-plastic-parts-desc410r-td320079

Tässä oma nykyinen setupp jolla ajoin Salossa, Lavangossa treeniä ja Vaasassa treeniä. Auto tuntuu mielettömän hyvältä ja todella helppo ajaa. Vauhtikin oli ihan riittävä  :wink:
Tällä setupilla olisis myös tarkoitus lähteä talven SC sarjaan.

https://www.dropbox.com/s/bsh2ebzei9qwmui/DESC410%20SC%20Cup%202014.pdf?dl=0
(toivottavasti toimii)

Mitä ei setuppilapussa näy:

-Ohjauspala "väärinpäin"
-Metallinen takatorni
-RPM etutukivarret
-Exotek 3.5 asteen takahingepinni holder
-Lowroll centre pala
-"Lightweight rear bumper"
-Korina Serpentin SC kori

Sähköt:
-Orca vxx nopari
-Orion 4000kv 4pole
-Sanwa m11x
-Savöx SC-1258TG

Yritin katsoa sheetista RR anti squat-palojen asentoa, mutta en osannut päätellä mitä lapun "0 - 2 - 4" käytännössä tarkoittaa?

Käytössäni oleva RF-pala on Durangon LRC (TD330308).

-J
Vanhassa versiossa oli erilliset RR palat eri kulmilla, nykyään on toi uudempi insertti versio mutta valitettavasti mun setup sheetissä ei ole sitä vaihtoehtoa. Minulla käytössä on 3 insertti alaspäin joka on lähes sama kun vanha 4 asteen pala.

RF pala on minullakin LRC.

160
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 09.09.14 - klo: 17.05 »
Tässä oma setuppi jolla ajoin Hyvinkäällä. Setuppi oli ihan sama kuin Vantaan kisassa paitsi iskariöljyt.

Vaasassa olen nyt treenannut samalla setupilla mutta iskariöljyjä olen nostanut vitosella ja ajokorkeutta milliillä edessä ja takana.

https://www.dropbox.com/s/bu64u83hdbjuno5/DEX410%20V4%20-%20Hyvink%C3%A4%C3%A4%20Max%20setup.pdf?dl=0

Maastosarja meni loppujen lopuksi ihan hyvin, korkeemmallekin olisi ollut mahikset mutta oli vähän huonoa tuuria ja huonoa suorittamista välillä  :grin:

Auto kuitenkin toimi hyvin ja oli kauden kolmessa vikassa kisassa erittäin hyvä ja helppo ajaa. Nykyinen setuppi toimii myös Vaasassa loistavasti missä oli hieman ongelmia kauden alussa. Kestävyys on ollut ihan hyvä ja kolmessa vikassa kisassa ainoat keskeytykset tuli kun linkki irtosi kerran ja pinjoni ruuvi irtosi kerran.

Nopeuskin on ollut autossa hyvä ja moni on kehunut ajettavuutta. Myös pari kaveria on heti parantanut omia bestläppejään minun autolla ekalla testillä  :wink:

Talvikaudella jatketaan  :wink:

161
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 09.09.14 - klo: 16.39 »
Enpä muualta löytänyt myynnistä kuin kaukaa Ameriikasta, joten jos jollain ylimääräisenä on, niin vaan viestiä tulemaan :-)

Tossa kyseinen osa suomesta: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-ohjaus/steering-arms-front-chassis-stay-servo-saver-plastic-parts-desc410r-td320079

Tässä oma nykyinen setupp jolla ajoin Salossa, Lavangossa treeniä ja Vaasassa treeniä. Auto tuntuu mielettömän hyvältä ja todella helppo ajaa. Vauhtikin oli ihan riittävä  :wink:
Tällä setupilla olisis myös tarkoitus lähteä talven SC sarjaan.

https://www.dropbox.com/s/bsh2ebzei9qwmui/DESC410%20SC%20Cup%202014.pdf?dl=0
(toivottavasti toimii)

Mitä ei setuppilapussa näy:

-Ohjauspala "väärinpäin"
-Metallinen takatorni
-RPM etutukivarret
-Exotek 3.5 asteen takahingepinni holder
-Lowroll centre pala
-"Lightweight rear bumper"
-Korina Serpentin SC kori

Sähköt:
-Orca vxx nopari
-Orion 4000kv 4pole
-Sanwa m11x
-Savöx SC-1258TG

162
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 29.08.14 - klo: 21.27 »
Jepp niin kun Hoke jo kirjoitti niin ajattelin lähteä sisäkauteen ulkosetupilla koska se tuntuu toimivan erittäin hyvin. Viimeisimmän setupin en ole vielä ehtinyt laittaa ylös mutta pitää yrittää saadaa näkyviin nyt jossain vaiheessa. Eroa mun viimeisimpään setuppiin taitaa olla:

0 asteiset taka hubit
Takalinkki niin lyhyt ja matala kuin mahdollista
Öljy muistaakseni UR 65 edessä ja takana 45
Exotek 3.5 asteen taka hingepin holderi

Ajokorkeutta, jousia ja öljyjä tulee sitten varmaan kokeiltua enemmän sitten sisällä

163
Kilpailukutsut / Vs: SC Masters 2014 23.8.2014
« : 11.08.14 - klo: 12.15 »
Itse ajoin viime vuonna kisassa Hole-Shotilla mutta sen jälkeen treeneissä tykkäsin enemmän Caliberistä koska oli hieman helpompi ajaa. Itse lähen tutulla ja turvalisella M3 Caliberilla  :smiley:

164
Kilpailukutsut / Vs: SC SUMMER CUP #4 Salo 9.8.2014
« : 08.08.14 - klo: 22.42 »
Lainaus käyttäjältä: bcan link=topic=86059.msg743577# :tongue:msg743577 date=1407525915
PKSRCA:n iso teltta on tulossa aamulla kisapaikalle kerholaisten käyttöön. RC-vasaraa ei ole mukana (unohdus) telttakeppien naputteluun. Voi tuoda mukanaan.
Jos tuo perusvasaran niin pääseekö teltan varjoon  :wink:
RC-Hammer pitää majaa työkalusalkussa. Tulee siis mukaan  :tongue:
Mun 3x3 teltta tulee myös paikalle Suokkaan kyydissä eli eiköhän jompaankumpaan mahdu :)

165
Ei liimaaminen niin hankalaa ole että sitä pitäisi pelätä. Vanteet pitää olla Losi/Tekno/Serpent offsetillä. Vantaalla löytyy PKSRCA:n loistavat radat, kesäsin Vantaan vauhtikeskuksessa ja talvisin Tikkurilassa. Tiistaisin (kunhan ei sada) on aloittelijoiden ilta johon voi tulla tutustumaan kerhotoimintaan ja saa varmasti apua esimerkiksi renkaiden liimaamiseen.

http://pksrca.fi/

166
Kilpailukutsut / Vs: SC SUMMER CUP #4 Salo 9.8.2014
« : 31.07.14 - klo: 14.54 »
Salon FO kisa oli valitettavasti sunnuntaina heti Nokian SC kisaa seuraavana päivänä, ymmärettävästi monilla on vaikeuksia saada kotoa lupa olla poissa eri kisoissa koko viikonloppu.
Aika erikoista kommentointia siihen nähden, että useat kommentoijat ovat olleet mukana Vantaan kisojen järjestelyissä (josta heille tietysti kiitokset kuuluu).

Vantaalla M8e ajettiin FO:n yhteydessä, vähän mietyttää miksei tämä sama menettely Salon tapauksessa ole ok.

Vantaan FO ja SC-kisat olivat samana viikonloppuna peräkkäisinä päivinä ja mielestäni tämä myös tarkoittaa koko viikonlopun viettämistä kisoissa. Vähemmän ymmärrettävästi tähän poissaololupa ilmeisesti heltisi helpommin kuin Nokia-Salo -aksellilla kisailuun.
Vantaan kisoissa 9/12 kuskia asuu pääkaupunkiseudulla joten helpompi hoitaa kuin Nokia Salo jossa välimatkaa on kuitenkin jonkin verran. Itse olin sunnuntaina tuomarina ja mulle kaksipäivänen kisa ei ollut ongelma. Syy miksi en salon FO kisassa ajanut oli se etten omistanut silloin vielä M8e autoa  :smiley:

Jos on viikonlopun molempina päivinä kisoissa niin onhan se huomattavasti helpompi että kisat järjestetään samassa paikassa eikä 170km päästä toisistaan.

167
Kilpailukutsut / Vs: SC SUMMER CUP #4 Salo 9.8.2014
« : 31.07.14 - klo: 13.01 »
Salon FO kisa oli valitettavasti sunnuntaina heti Nokian SC kisaa seuraavana päivänä, ymmärettävästi monilla on vaikeuksia saada kotoa lupa olla poissa eri kisoissa koko viikonloppu. Turusta en tiedä muuta kun että monilla ei silloin vielä ollut autoa. Monet SC kuskit ajavat m8e:tä vain lisäluokkana eli ehkä eivät jaksaneet lähteä kisaan missä ajettiin vain m8e:tä, monilla on kuitenkin vapaat viikonloput vähissä.

Jos nyt järjestetään kisat arvioisin että ainakin 10 kuskia ilmottautuisi, mun mielestä on tyhmää jättää ajamatta jos kuitenkin kiinnostusta löytyy  :smiley:

Esim. Jyväskylässä ajettiin viime kesänä SC sarjassa lyhenettyä rataa ja m8e ajoivat myös lyhyttä rataa eikä ollut ongelmia. Vastaavasti Turussa ajettiin viime vuonna SC luokissa lyhennettyä rataa mutta M8e ajoi täyspitkää rataa, eli molemmat ovat varmasti OK. Nokialla ajettiin täyspitkä rata SC autoilla ja sekin oli kivaa ja moni tykkäs vähän pidemmästä radasta.

168
Kilpailukutsut / Vs: SC SUMMER CUP #4 Salo 9.8.2014
« : 30.07.14 - klo: 12.03 »
Minäkin pyytäisin että harkitsisitte uudelleen M8E:n ajamista. Viime vuonna M8e ajettiin Jyväskylässä, Turussa ja Raisiossa. Tänä vuonna Tammisaaressa ei ajettu koska rata eivät soveltuneet 1/8 autoille, Vantaan kisa siirrettiin sunnuntaille FO kisan yhteyteen. Nokialla ajettiin m8e lisäluokka.

M8e tuo kerholle huomattavan paljon lisää rahaa.
Aikataulu ei kauheasti muutu, koska jos ajetaan vain SC luokkia ei eräväli ole luultavasti riittävä eli joudutaan pitää taukoja erien välillä.
M8e on ollut nosteessa tänä kesänä ja pelkästään Lavangon SC piireissä useampi on hankkinut m8e auton( ja useampi suunnittelee hankkivansa) ja olisi tosi sääli jos m8e luokkaa ei ajeta.

Nokialla M8e oli huomattavan paljon suositumpi kun takaveto SC luokka.

169
Kilpailukutsut / Vs: SC SUMMER CUP #4 Salo 9.8.2014
« : 29.07.14 - klo: 23.53 »
Moi!

Mites M8e? Kisailmossa ei näy, mutta tapana ollut SC sarjassa ajaa se lisäluokkana mikäli rata on 1/8 autoille soveltuva. Tuntuisi M8e olevan kivassa nosteessa tänä kautena ja luulen että moni mielellään ajaisi M8e:n jos mahdollista?

Ilmeisesti kisoja edetävänä perjantaina ajo kielletty eikä ilmeisesti mitään erikoloismahdollisuutta järjestää poikkeusta? Perjantai on yleensä ollut SC kuskien suosiossa treenata rataa. Ja jos ei mahdollista pitää rata auki niin onko niiden muiden päivien loppumisaika 20.00 tarkka? Työt loppuu myöhään ja jos jo 20 pitää lopettaa niin silloin ei kyllä mitenkään ehdi käymään tutustumaan rataan etukäteen...  :smiley:

170
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 27.07.14 - klo: 14.54 »
Muistaakseni Volvospede käytti Traxxas Slash RTR koria nelkku durassa ja korin reijät sopi ilman suurempia modauksia....

171
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« : 23.07.14 - klo: 18.05 »
Iso Kiitos järjestäjille! Uusi rata oli hyvä ja tykkäsin! Varsinkin korkeuserot oli siistejä sekä takasuoran jälkeinen sikaani.

Omat kisat meni ihan jees loppujen lopuksi. Alkuerät meni aika penkin alle ja jokaisessa tuli ihan liikaa virheitä. Viimeinen oli ainoa joka onnistui suht hyvin vaikka siinäkin vähän oli haparointia. On erittäin hienoa nähdä kuinka kovaksi taso on noussut Nelkkucorrissa, jokaisesta virheestä sijoitus kärsi ja jos jäi kärkikuskista 10 sekkaa niin jäi jo B-finaaliin.

Finaaleissa jouduin sitten lähtemään vitosruudusta mutta pääsin ekassa finaalissa hyvin nousemaan kakkoseksi ja sitten pääsin vielä haastamaan Lampista mutta aika jäi vähän kesken. Toka finaali meni penkin alle kun kaadoin parin kierroksen jälkeen ja tipuin viimeiseksi, onneksi sain kuitenkin yhden hienon ohituksen Marasta :D
Vikassa finaalissa pääsin taas kakkoseksi ja taistelin pari kierrosta juhan kanssa ennen kun juha vähän jäi ja päätin varmistella kakkossijaa.

Onnittelut kaikkien luokkien voittajille ja hyvin pärjänneille! Varsinkin Nelkku SC luokassa oli tosi kiva nähdä kuinka hyvin kaikkia ajoi ja kuinka vähän virheisiin oli varaa, tämä on hienoa koko luokalle.

Kehitysjuttuja radalle:
Pääsuoran lopussa oleva hyndän lähtö paremmaksi
Pääsuoralle lähdettäessä alamäki tasaisemmaksi
Lähtövälit hieman isommat finaaleissa

Muuten oli kyllä omasta mielestä kiva rata  :smiley:

Salossa jatketaan, toivottavasti kahdessa luokassa  :wink:

172
Sähköautot / Vs: Nopeudensäädin temppuilee
« : 16.07.14 - klo: 23.40 »
Katso että perusjutut on 100% varmasti kunnossa eli auto rullaa herkästi. Kokeile lyhentää välitystä vielä enemmän. Ennakoilla saa moottorilämpötiloja laskettu, mutta tossa noparissa ei välttmättä ole säädettävää ennakkoa?

Jos ei muu autoa niin laita tuuletin moottoriin ja nopariin, tuuletin laskee lämpöjä tosi paljon!

Jos mikään näistä ei auta niin eiköhän moottori(tai nopari) ole rikki tai ei sovellu kyseiseen autoon...

173
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« : 16.07.14 - klo: 23.21 »
Hyvin on taas nelkkuun ja m8e luokkan tullut ilmoittautumisia! Tuuppissa voisi toki olla enemmän ilmottautmisia mutta kai laatu korvaa määrän :D

Mites on, viime vuonna saatiin filmille suurin osa kisoista ja kisavideoita on aina kiva katsoa jälkikäteen, onkohan kenelläkään mahdollisuutta kuvata kisoja  :smiley:

Onkohan jollain m8 kuskilla jo jotain tuntumaa toimivasta renkaasta? Toimiikohan sama rengas kun Jyväskylässä( jostain kuulin huhuja että pinta olisi hieman samanlainen)?

174
Tulokset / Vs: EFRA Euros in 1:10 EP Buggy 2014, Ruotsi
« : 16.07.14 - klo: 23.14 »
Ihan sairaan hienoa duunia, Onnittelut kaikile pärjänneille!

Nyt vaan nelkusta yhtä huikee tulos!  :smiley:

Tosi makeeta nähdä kuinka kova taso suomessa on :afro:

175
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 16.07.14 - klo: 23.07 »
Tässä vihdoin ja viimein oma Joensuun setuppi. Tällä setupilla auto oli tosi hyvä ja helppo ajaa ja ei tarvinnut taistella auton kanssa!
https://www.dropbox.com/s/nmfuz8j0mtbimfk/DEX410%20V4%20-%20Joensuu%20Max%20setup.pdf?m=

Lavangossa on hieman eri säädöt, pitää niihin taas perehtyä enemmän ensi viikolla  :smiley:

Joensuun varikolla joku kysyi mitä eroa on v4 autossa verrattuna v3:seen, kun vähän aloin miettiä asioita niin muutoksia on Todella paljon jolla ollaan paranneltu auton kestävyyttä, toimivuutta ja herkkyyttä.
Eroa ainakin:
Vetarit
Diffirattaat
Diffiboksit
Kardaanit
Slipperi
Tukivarret
Hingepinnit
Etuhubit
Linkinpäät
Linkkipallot
Diffipidikkeet
Taka bulkheadi
Iskarivarret
Iskareiden O-renkaat
Männät
Kori
Siipi

Eli loppujen lopuksi aika paljon eroa vaikka nopeella vilkaisulla näyttääkin aika samanlaiselta kun vanha  :laugh:

176
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 16.07.14 - klo: 00.40 »
Hyvä että tuntuu jengillä toimivan autot!  :smiley:

Nyt olen viimeaikoina kokeillut vähän eri mäntiä ja öljyjä ja tällä hetkellä parhaimmalta tuntuu 3x1.4mm männät edessä ja takana ja öljyt Ultimate 60 edessä ja 30 takana. Näillä auto toimii röykyissä tosi hyvin ja laskeutuu nätisti hyppyreistä!

Kiitokset kuuluu taas Hokelle sekä Tompalle joka auttanut mäntä kokeiluissa!

Tulkaa viikonloppuna Nokian kisoissa vertailemaan säätöjä, Durre kuskeja on näköjään hyvin ilmottautuneena  :wink:

177
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n lavangon M8 polttisrata
« : 09.07.14 - klo: 01.15 »
Joku oli eilen unohtanut Sanwan ohjaimen polttisradan varikolle(tankkauspaikalle). Radio otettu talteen ja löytyy kontista. Myös talttapääruuvari oli jätetty samaan paikkaan ja myös se laitettu talteen. Lisätietoja saa vaikka YV:llä.

178
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 04.07.14 - klo: 00.22 »
Tässä siis Lavangon voittajasetuppi. Auto oli kisoissa ihan unelma ajaa ja parempi kun mitä koskaan aikasemmin ulkona. Auto otti töyssyt tosi hyvin, peräpitoa oli hyvin ja auto oli anteeksiantava. Kannattaa oikeasti kokeilla ;) Kisoissa auto toimi tosi hyvin eikä tarvinnu mitään huoltaa, rengasmuttereiden tarkistus aina erien välissä ja uutaa akkua kehiin vaan.

Tänään taas DEX:issä todettu, Durangon nelkut tykkää jäykästä takavakaajasta. Aloitin 1.3mm ja päädyin 2.0mm takavakaajaan. Kannattaa kokeilla...

Caliber M4 renkaat toimi tosi hyvin, ja en teki autosta tosi helpon ajaa sekä pito oli hyvä. Rengas ei myöskään kulunut lähes yhtään kisan aikana.

https://www.dropbox.com/s/qqtin92q4yhuq9e/DESC410R%20-%20Lavanko%202014.pdf?m=

Mitä ei setuppilapussa näy:

-Takahubit "väärinpäin" (L oikealla puolella, R vasemmalla)
-Ohjauspala "väärinpäin" ( kaksi taplaa alaspäin)
-Metallinen takatorni
-RPM etutukivarret
-Exotek 3.5 asteen takahingepinni holder
-Lowroll centre pala
-"Lightweight rear bumper"
-Haritusta edessä todella paljon

-Pro-Line Flowtek kori
-Renkaat kisassa luultavasti Pro-Line Caliber

Sähköt:
-Orca vxx nopari
-Orion 4000kv 4pole
-Sanwa m11x
-Savöx SC-1258TG

Tuli eilen todettua, että vakiot punaiset o-renkaat iskareissa ei kannata lähteä tätä (eikä muutakaan) setuppia lähteä tekemään, eli sinisiä kehiin. Ero on valtava.
Hyvä huomio Mölliltä! Eli kun eilen pompoteltiin Möllin uutta autoa radalla joka oli kasattu mun setupilla auto tuntui aika tahmaiselta. Tuli mieleen että minullahan ei ole vakio O-renkaat iskareissa. Eli jos joku vielä ajelee punasilla O-renkailla niin kannattaa oikeasti vaihtaa sinisiin sillä ne ovat todella paljon herkemmät, osanumero siis TD330608  :wink: Muutenkin kannattaa oikeasti silloin tällöin kokeilla että kaikki autossa liikkuu herkästi, herkkä auto toimii Todella paljon paremmin kun tönkkö auto!


Jos sait autosta aliohjaavan niin se on hyvä juttu, tähän autoon saa helposti lisää kääntyvyyttä  :smiley:

Ja veikkaan että vaan paranee kun lisäät 1.7mm vakaajan ja poistat ylimääräiset painot, omasta mielestä DESC:i toimii paremmin ilman lisäpainoja  :smiley:

Tänään pääsin pari akullista testaamaan tuolla 1.7mm vakaajalla. Puoli akullista ajoin samalla setupilla kuin aikaisemmin (vain tuo tuo vakaja vaihtui 1.5mm -> 1.7mm) ja auto oli ihan hyvä ajaa. Ei aliohjautunut liikaa ja käyttäytyi rauhallisesti. Otin sen jälkeen sivupainot pois (Yksi skidplate painon kiinnitusruuveista oli kulahtanut niin ettei avain sopinut enää sisään ja en radalla sitä irti saanut).

En huomanut kovin isoja eroja ajettavudessa, ehkä keula tippui hypyissä nopeammin ja auto ei mutkissa ehkä kaatunut niin helposti pidosta (= en kaatunut kertaakaan turfilla, eikä se edes yrittänytkään kaatua. Kuten kahdella pyörällä menoa, jne).

Ensimmäisen akullisen jälkeen tuli todella pieni sadekuuro (rata vain hiukan kastui) ja turffi muuttui todella liukkaaksi. Ajettavuus muuttui kertaheitolla ja kaasuttaessa auton perä lähti helposti irti, mutta oli kuitenkin helposti hallittavissa. Slaidit oli kuin hidastetusta elokuvasta, eikä sellaisia äkki repäisyjä kuin ennen maxxin setuppia).

Minulla taitaa keskidiffissa olla aika jäykkää oljyä. Ehkä 50k/150k, en ole varma kun käytettynä sain. Tuota perän irtoamista kaasuttelussa varmaan saisi vähennettyä löysemmällä öljyilla (kuten se 20k Maxxin seutpissa).
Hyvältä kuullostaa! Joo kokeile seuraavaksi 20K keskidiffiä  :wink:
Mites usein puhdistatte laakereita näin ulkokaudella?
Tuntuu varsinkin noihin pyörän laakereihin menehän kohtuullisesti moskaa vaikka itsekin ajelen vielä aika vähän.

Käytättekö ohkasta vai paksumpaa tavaraa voiteluun/rasvaamiseen?
Itse tulee laitettua tollasta ihan ohkasta ompelukoneöljyä, mutta mietin jos olisi kokeillut vähän paksumpaa seuraavaksi.
Laakerit pysyvät paremmassa kunnossa kun niitä öljyää useasti. Itse laitan aina kun muistan tipan Laakeriöljyä kaikkiin laakereihin mihin vaan pääsee helposti käsiksi. Laakereissä on myös tärkeää pitää ne herkkänä jos haluaa että auto toimii mahdollisimman hyvin. Itse olen tänä kesänä vaihtanut tasan 2 laakeria jotka oli vähän rapeat. Pitäs tosin varmaan tehdä vähän isompai huolto ja tarkistaa kaikkien laakereiden kunnolla kun tähän asti on tullut lähinnä vaan ajettua  :grin: Laakerin kannattaa vaihtaa kun se alkaa rohisemaan. Rc autoissa hyvin toimivaa ohkasta laakeriöljyä saa RC kaupoista ja yksi purkki riittää ikuisuuden joten se on hyvä investointi kun laakerit pysyy paremmassa kunnossa :wink:

179
Hobbyfactoryyn on huomenna tulossa Pro-Line kuorma jonka minä otan mukaan kisapaikalle. Hole-shot:ia siis saatavilla perjantai illalla sekä lauantaina (ja sunnuntaina) kisapaikalta.  :wink:

Jos haluat varata renkaita laita hobbyfactoryyn sähköpostia!

T: Max#36

180
Rata oli tänään illalla ajokunnossa!

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 29