Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Maxxi

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 29
181
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 01.07.14 - klo: 23.16 »
Jos sait autosta aliohjaavan niin se on hyvä juttu, tähän autoon saa helposti lisää kääntyvyyttä  :smiley:

Ja veikkaan että vaan paranee kun lisäät 1.7mm vakaajan ja poistat ylimääräiset painot, omasta mielestä DESC:i toimii paremmin ilman lisäpainoja  :smiley:

182
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 30.06.14 - klo: 23.45 »
Jos autossa on tarpeeksi takapitoa voi kokeilla jäykempää öljyä keskidiffiin jolla voi saada paremman kiihtyvyyden kun löysällä, varsinkin smootheilla sisäradoilla. Löysä on yleensä helpompi, varsinkin pomppuisella ulkoradalla. Pitää muistaa ettei ero vaikka 300k-500k välillä ole kauhean iso, ero vaikka 10-20k välillä on isompi... Eli kun öljyä paksuntaa tarpeeksi niin öljyn ero vähenee

183
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 30.06.14 - klo: 23.11 »
Tosiaan jos kiire niin kannattaa muokata etu 2.0 vakaajasta takavakaaja. Ilmottele sitten kun pääset kokeilemaan jos parani/huononi  :smiley:

184
JQ Products / Vs: JQ Products
« : 30.06.14 - klo: 22.56 »
Valitettavasti suomen markkinat ovat niin pienet ettei yksikään liike pidä jonkun merkin kaikkia varaosia hyllyssä... Uusien autojen osia tilataan ensisijaisesti ja jos kauppaan ei olla yhteydessä ei kauppa välttämättä tilaile kauheasti lisää ei niin suosittuja tuotteita muuta kun jos niitä kysytään. Tämä koskee kaikkia merkkeja, onneksi JQ:n toimisto sijaitsee pääkaupunkiseudulla mikä tarkoittaa sitä että varaosia saa yleensä hyvinkin nopeasti.

Se voisi olla ihan hyvä idea lisätä toi "ota yhteyttä asiakaspalveluun", ehkä helpottaisi yhteydenottoja, mutta jos tuote on tilapäisesti loppu kannattaa lähettää kyseiseen firmaan sähköpostia tai soittaa niin varmistut että saat tuotteen mahdollisimman nopeasti.  :wink:

Jos suomen markkinat olisi isompia kauppiaat voisivat ottaa enemmän varaosia hyllyyn mutta tällä hetkellä se ei ole vaan mahdollista, yhdenkään firman ei voi varastoarvoa nostaa ellei tavara liiku tarpeeksi kovalla tahdilla, Esimerkiksi Hobbyfactoryllä on yli 230 erillaista JQ varaosaa hyllyssä ja yleensä jokaista varaosaa enemmän kun yksi. Tämä on siis vain JQ:n varaosia 1/8 autoihin. RC-autoissa on vaan niin mahdottoman paljon pikku osia ettei kaikkia uusia ja vanhoja osia voi pitää yhtäaikaa hyllyssä.

Rc kaupoissa näkee liian usein sellasen tilanteen että joku varaosa hajoaa uudesta autosta herkästi, kauppa tilaa varaosia kauhea kasa ja kun ne osat vihdoinkin saapuvat kaupalle niin tehdas julkaisee uuden paremman osan ja kukaan ei enää halua vanhaa osaa, silloin kaupalla on yhtäkkiä satoja/tuhansia euroja kiinni jossain tuotteessa jota ei asiakkat enää halua-> ei voi tilata lisää uusia varaosia ennen kun vanhat varaosat ovat myyty tai varastoarvo kasvaa ilman että myynti kasvaa. Tämä on kuulemani perusteella ollu ongelma rc kaupoissa jotka ovet suomessa mennyt nurin...

185
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 28.06.14 - klo: 16.08 »
Jos 2.0mm takavakaajia ei ole kannattaa tilata 2.0 etuvakaaja tai edes 1.7 takavakaaja, sekin toimii paljon paremmin kun vakio. :smiley:

Hmm, 2mm takavakaajilla omasta autosta saattaisi nykyisellään tulla jopa aliohjaava. Tosin sitten voisi heivata niitä painoja pois sieltä takaa, jne
Kokeile 2.0mm ja ota painot pois :wink:

186
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 28.06.14 - klo: 14.16 »
Takavakaajaa kannattaa ehdottomasti jäykentää, omat kokemukset nelkkudurangoissa: Jäykempi vakaaja=selkeesti pareempi takapito ja hallittavuus!

Jos on etuvakaajia niin niistä saa helposti modattua takavakaajia vääntämällä niitä vähän ja lyhentämällä niitä n. sentti!

Eipä tuo vakio etuvakaajakaan taida olla yhtään sen jäykempi? Ja yllätävän hyvin toimii nyt vakio vakaajallakin. Olisin kyllä tilannut sen 2mm takavakaajan samaan syssyyn takatornin kanssa muttei silloin ollut hyllyssä hobbyfactorylla.
Vakio taitaa olla 1.5 edessä 1.3 takana jos oikein muistan.
Jos 2.0mm takavakaajia ei ole kannattaa tilata 2.0 etuvakaaja tai edes 1.7 takavakaaja, sekin toimii paljon paremmin kun vakio. :smiley:

187
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 28.06.14 - klo: 13.54 »
Olen nyt pari viikkoa testannut tuota Maxxin "savisetuppia" niin tarkasti kuin omilla viriosilla pääsin. Esim takana on vakio vakaaja ja exotecin paloja ei ole minulla lainkaan, yms. Huomasin tässä kuitenkin seuraavan seikan. Aluksi minulla oli takana V2:n vakio torni ja takapitoa ei tuntunut siltikään olevan tarpeeksi, vaan auto oli edelleen rauhaton. Kuitenkin parempi kuin lähtökohta. Juhannuksena sitten hajosi takatorni (Alkoholilla ei ollut osuutta asiaan  :wink: ) ja vaihdoin tilalle V1:sen alumiinitornin -> Ero on kuin yöllä ja päivällä.

NYT vasta auto on helppo ajaa. Pitoa löytyy auton edestä ja takaa samanverran ja kun pito murtuu, niin se murtuu yhtäaika sekä edestä että takaa. Tuon seurauksen tulee näyttäviä nelipyörä luisuja jotka on erittäin helppoja hallita. Kaasua saa käyttää reilustikkin eikä auto heti pyörähdä ympäri, jne

Taitaa olla viimeinen setuppi mitä autoon laitan (mitä nyt jousia, öljyjä, korkeintaan vaihtelen) :grin:
Hyvä että alkaa olemaan hyvä :)

Takavakaajaa kannattaa ehdottomasti jäykentää, omat kokemukset nelkkudurangoissa: Jäykempi vakaaja=selkeesti pareempi takapito ja hallittavuus!

Jos on etuvakaajia niin niistä saa helposti modattua takavakaajia vääntämällä niitä vähän ja lyhentämällä niitä n. sentti!

Jos v2 tornissa haluaa päästä mahdollisimman lähelle mun setuppia niin kannattaa käyttää ihan sisintä iskarinkiinnitysreikää sekä linkinpaikka keskirivissä.

188
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 22.06.14 - klo: 21.35 »
Muovisella useimmat ovat ajaneet. :smiley: Itse meinasin kokeilla hiilarista jäykkäriä lähiaikoina mutta nyt siis kiinni muovinen.

189
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 19.06.14 - klo: 13.14 »
Tässä kuten luvattu Dex410 v4 Setuppini.
Auto oli jo suht hyvä Vaasassa mutta eilen Tohtori Honkanen kokeili autoa lavangossa ja antoi pari säätövinkkiä jolla autosta tuli selkeesti helpompi.

Yksi vinkki mitä mua auttoi on Expon käyttäminen ohjauksessa, ainakin kun on corriin tottunut niin crossarin ohjaus on vähän hätäinen ja ohjausexpo rauhoittaa ajamista huomattavasti tässä autossa  :wink:

Vielä pitää juhannuksen jälkeen kokeilla pari juttua mutta tässä aika hyvä lähtökohta:
https://www.dropbox.com/s/5v4i8nbm8w2eu3i/DEX410%20V4%20-%20Max%20setuppi.pdf

Ps. Taas kerran todettu että nelkkudurangoissa jäykällä takavakaajalla saa lisää pitoa  :wink: Jos pakista löytyy paksuja etuvakaajia niin kannattaa muokata etuvakaajaa takavakaajaksi, ei ole vaikeata  :wink:

190
Tulokset / Vs: Maastosarja 1
« : 16.06.14 - klo: 11.38 »
Kiitokset kisoista! Vaasassa järjestetään kyllä aina erittäin laadukkaat kisat ja taas oli hienot ja hyvin toimivat kisat! :smiley:

Itse ajoin stanunelkkua lauantaina kun en takavetoa omista ja se toimi hyvänä treeninä sunnuntaina varten kun auto oli ihan uus ja ratakin haastava. Stanussa keskityin kokeilemaan erillaisia jutuja autosta ja kokeilin melkein joka eräkierroksella erillaisia säätöjä. Päivän loppuun alkoi menemään aika hyvin ja vika alkuerä oli jo hyvää ajamista ilman virheitä. Finaalitkin meni suht hyvin ilman isompia virheitä.

Sunnuntain oli sitten SM nelkun vuoro. Päivä lähti huonosti käyntiin kun bashasin auton hajalle kahdessa enimmäisessä alkuerissä, kahden viimeisen oli pakko onnistua. Kolams meni aika hyvin vaikka yks 5sekunnin kaato mahtui mukaan. Vikassa oli sitten vähän yliyrittämistä ja tuli liika virheitä ja jäin sitten kahden pisteen turvin B finaaliin mikä oli aikamoinen pettymys. B finaaleissa oli aika kovaa taistelua vaikka sielläkin sähläsin ihan liikaa, Toinen B finaali oli kiva kun tipuin vikaksi ekalla kierroksella ja sieltä nousin aina kakkoseksi asti ja kahdella vikalla kierroksella oli Torikan kanssa tosi kovaa tasitelua ja loppujen lopuksi ero maalissa 0.1 sek, ohi ei vaan päässy kun Tommi ajoi tiukaa linjaa.

Vähän jäi oma suorittaminen harmittamaan, vauhtia oli ja bestläpeissä pystyi haastamaan kaikki paitsi Strömmin joka veti kyllä Uskomatonta vauhtia! Auton säädöt oli muuten tosi hyvät mutta kippasi tosi herkästi jos koski kanttarin sisäreunaan tai tuli vähän vinossa alastuloon, Corrissa oli joskus samanlaisia oireita ja ne sain korjattua säätämällä joten pitää vähän kokeilla säätää krossariakin anteeksiantavammaksi.

Rauhallisemmin pitäs pystyy ajamaan, taitaa kuski vielä ollu liian tottunut Corriin mikä on huomattavan paljon anteeksiantavampi. Pitää nyt treenata Krossarillakin vähän enemmän ja haastaa kärki sitten kunnolla seuraavissa Maastosarjan kisoissa! :cool:

Max #36

191
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 16.06.14 - klo: 11.14 »
Minä ajoin Stanunelkkua lauantaina siitä syystä että en omista takavetoa. Bonuksena oli se hyvä puoli että omalla autolla ajoin ekaa kertaa perjantaina vaasan treeneissä joten kaikki lisäkilometrit olivat tervetullut lisä.  :smiley:
10.5t koneella autot kulki kovempaa kun odotin, itse arvasin pinjonin pe illalla ja päädyin 28 jolla auto tuntui kulkevan ok ja lämmöt oli tosi matalat. Auto kulki sen verran kovaa että jopa pohdin jossain vaiheessa että olisin ajanut Sunnuntain SM kisan sillä koneella  pienellä ennakkon lisäyksellä. Nå en sitten ajanutkaan, ja 6.5t koneella hyöty kyllä pääsuoralla sekä "härdellissä" missä tarvittiin näpäytystehoa jotta pääsisi sen yli helposti, 10.t koneella ajolinjan piti osua aika nappiin.

Kierrosaika ero 10.5t vs 6.5t ei varmaankaan ollut kauhean iso ja jollain toisella radalla ero on varmaan vieläkin pienempi. Stanu oli kuitenkin helppo ajaa ja hyvä valinta jos ei halua ajaa tuuppia joten sitä voi kyllä suositella muillekin kuskeille.

192
Tulokset / Vs: SC Summer Cup #2 ja Finnish Open #2 Vantaa
« : 14.06.14 - klo: 23.33 »
Kiitokset kisoista! Kisat oli onnistuneet eikä pieni sade haitannut. Omat kisat meni hyvin ja ajo sujui hyvin vaikka finaaleissa tein itse tilanteen vähän turhan tiukaksi  :laugh:

Pe treeneissä auto oli ihan hyvä, tohtori Honkanen kokeili vielä autoa ja käski paksuntaa etuiskariöljyjä hieman ja autosta tuli tosi hyvä ajaa, Kiitos! La aamutreeneissä oli hieman ongelmaa kun ei vanhat ja todella kuluneet akut meinannut riittää koko erään. Onneksi Timo ja Lauri lainasi minulle yhden akun jolla sain kisat ajettua ilman ongelmia, Kiitos heille siitä. Alkuerät meni sit tosi hyvin ja vika alkuerä oli uran yks parhaimmista ajoista ilman mitään suurempia ongelmia. Finaalit oli sitten todella tiukat ja Laten ja Eelin kanssa oli tosi kovaa vääntöä. Yhtään virhettä ei saannut tehdä ja ekassa finaalissa yksi spinnaus kun osuin sisämollaan ennen pääsuoraa tiputti kolmanneksi. Muut finaalit meni sitten paremmin ja oli tosi jännää taistelua junnujen kanssa.

Hauskaa oli!

Sunnnuntaina toimin sitten tuomarina Finnish Open sarjassa ja siellä oli kyllä siistiä ja nättiä ajoa eikä tarvinnut jakaa paljon penalteja. Oli myös hienoa katsoa Leinon ja Arin tiukkaa taistelua!

Kiitos
Max #10

193
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 14.06.14 - klo: 23.21 »
Tässä siis Lavangon voittajasetuppi. Auto oli kisoissa ihan unelma ajaa ja parempi kun mitä koskaan aikasemmin ulkona. Auto otti töyssyt tosi hyvin, peräpitoa oli hyvin ja auto oli anteeksiantava. Kannattaa oikeasti kokeilla ;) Kisoissa auto toimi tosi hyvin eikä tarvinnu mitään huoltaa, rengasmuttereiden tarkistus aina erien välissä ja uutaa akkua kehiin vaan.

Tänään taas DEX:issä todettu, Durangon nelkut tykkää jäykästä takavakaajasta. Aloitin 1.3mm ja päädyin 2.0mm takavakaajaan. Kannattaa kokeilla...

Caliber M4 renkaat toimi tosi hyvin, ja en teki autosta tosi helpon ajaa sekä pito oli hyvä. Rengas ei myöskään kulunut lähes yhtään kisan aikana.

https://www.dropbox.com/s/qqtin92q4yhuq9e/DESC410R%20-%20Lavanko%202014.pdf?m=

Mitä ei setuppilapussa näy:

-Takahubit "väärinpäin" (L oikealla puolella, R vasemmalla)
-Ohjauspala "väärinpäin" ( kaksi taplaa alaspäin)
-Metallinen takatorni
-RPM etutukivarret
-Exotek 3.5 asteen takahingepinni holder
-Lowroll centre pala
-"Lightweight rear bumper"
-Haritusta edessä todella paljon

-Pro-Line Flowtek kori
-Renkaat kisassa luultavasti Pro-Line Caliber

Sähköt:
-Orca vxx nopari
-Orion 4000kv 4pole
-Sanwa m11x
-Savöx SC-1258TG

194
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 11.06.14 - klo: 00.06 »
Nyt alkaa oma auto olemaan valmis Vaasan ekaa kisaa varten  :wink:

Auto meni kasaan ilman isompia ongelmia, alkaa nämä Durangon nelivetoautot olla minulle niin tuttuja ettei ohjekirjaa tarvii kauheesti enää katsoa.

Setuppi on toivottavasti heti hyvä, kiitos Hokelle ja Sampalle vinkeistä. Jos Vaasassa toimii niin laitetaan jakoon.

Autokin on tänään sisäänajettu Vantaan sähköradan mekkauskatoksessa. :laugh:

Sähköiksi valikoitui ORCA:n VXX nopeudensäädin, ORCA:n 6.5t RX kone, Sanwan 451 vastari ja Savöxin servo. Blingiä laitoin autoon hetii uudet upeat nivelvetarit eteen, metallinen servosaver varsi sekä Exotekin takaaurauspala. Näillä auto on toivottavasti heti nopea ja kestävä  :wink:



195
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 10.06.14 - klo: 00.36 »
Tresrayn lisäpaino diffin alla on ollut käytössä viime kesänä sekä se skidplate paino myös. Nykyään ei enää ole kun setuppi alkaa olemaan kunnossa  :wink: Eli kun setuppi on muuten kunnossa ei niitä tarvitse mutta jos setuppi ei oo kunnossa ja perä tuntuu rauhattomalta ja liukkaalta kannattaa kokeilla painoja... Tosin mielummin kopioisin minun setupin 100% isesti koska se toimii takuuvarmasti. Aika moni on mun autoa kokeillut viimeisen viikon aikana ja kaikki todennut erittäin helpoksi ajaa. :wink:

196
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 07.06.14 - klo: 01.14 »
Tänään sain auton hyviin savirata säätöihin. Nyt alkaa oikeesti olla niin hyvä setuppi saviradalle että kehtaa laittaa esille. Kiitokset Tohtori Honkaselle joka tuli vielä illalla auttamaan viilaamaan autosta vieläkin paremman  :wink: Vielä kokeilen vähän erillaisia jousia sekä ehkä etudiffiä muuten alkaa olla jo aika hyvä...

https://www.dropbox.com/sh/ek2edo8uye8id6y/AABO726XZjVQ922DzfCLX_tga/DESC410R%20-%20Pre%20Lavanko%202014.pdf
(toivottavasti toimii)
(Nyt on korjattu ackerman paikka ja ulomman hingepinnin paikka oikeaksi :wink:)
(etulinkki pitkääksi tornissa niin on vieläkin parempi  :wink:)

Mitä ei setuppilapussa näy:

-Takahubit "väärinpäin"
-Ohjauspala "väärinpäin"
-Metallinen takatorni
-RPM etutukivarret
-Exotek 3.5 asteen takahingepinni holder
-Lowroll centre pala
-"Lightweight rear bumper"

-Pro-Line Flowtek kori
-Renkaat kisassa luultavasti Pro-Line Caliber

Sähköt:
-Orca vxx nopari
-Orion 4000kv 4pole
-Sanwa m11x
-Savöx SC-1258TG

Näillä säädöillä ja osilla ei pitäisi enää Lavangossa olla autosta kiinni eli kuski voi katsoa peiliin jos ei näillä pärjää  :grin:
Tänään viimeistelytreenissä muutin etuiskarin öljyn 40->50 ja laitoin uudet caliberit alle, ai että on hyvä  :wink: Kiitoksia taas kerran Tohtori Honkaselle jonka sormituntuma taas osui nappiin ja auto parani entuudestaan!

197
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 04.06.14 - klo: 23.38 »

Onko metallisessa takatornissa iskarin yläpään reijät samalla geometrialla kuin v2 muovitornissa?
Ei ole. Metallitornin kaksi ulointa ovat samassa kohdassa kun muovitornin kaksi sisintä jos oikein muistan( mahdollisesti 3 ulointa -> 3 sisintä) ja linkit ovat hieman eri leveydellä. Pitää taas mitata tarkemmin kun pääsee radalle.

DIffien prikat kuluu, mutta itse olen kyllä ajanut niillä todella kaunan ennen kun kuluvat käyttökelvottomiksi. Nykyinen autoni on kasattu viime loppukesänä eikä siihen ole muistaakseni vielä prikkoja vaihdeltu  :smiley: Tosiaan nyt alkaa olemaan vaihtokunnossa, eli pitää vaihtaa pikkuhiljaa. Jos auto käyttäytyy ihmeellisesti niin se voi johtua kuluneista prikoista koska kun prikat ovat kuluneet tarpeeksi niin diffi saattaa alkaa lukittumaan ja toimimaan epämääräisesti.

198
Jos et ole ihan varma ongelmasta niin tule PKSRCA:n aloittelijailtaan joku tiistai 18-20 niin yritetään selvittää ongelma. Lisätietoja löytyy Rc kerhot ja radat -> PKSRCA:n aloittelijaillat tai Pksrca.fi (kirjotan kännykällä niin en jaksa linkittää suoraan)  :smiley:

199
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 30.05.14 - klo: 21.28 »
Setuppilapussa oli näköjään pari kämmiä, nyt pitäs olla oikea setuppilappu :wink:
(Etummainen ulompi hingepinni ja ackerman oli väärissä paikoissa)

Onko etujousi olive green (ws)?

Mikä on paras keino ylimääräisten iskarimännän reikien tukkimiseen?
Joo Olive green.

Itse olen käyttänyt sekä hammastikkua liiman kanssa sekä kolvilla varovaisesti sulattanut yhteen. Molemmat toimii hyvin kunhan tekee huolellisesti  :wink:

200
Säät on ollut huonot joten ei olla päästy kuvaamaan videota radasta, mutta tällainen video löyty joka näyttää suunnilleen uuden kisaprofiilin

Practise day at Lavanko racetrack 2014-05-18

201
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 30.05.14 - klo: 00.36 »
Kiitos vinkeistä. Ratasdiffin aattelin ite tunkia tuohon laitokseen kun tekis mieli värkkäillä sellainen helppohoitoinen ajopeli. Asson kans kuitenkin joutui aika tihiään käytteleen lootaa auki jos tahtoi että diffi pelaa. Onko joku hyvä lähtökohtaöljy tähän perään jossaki setupissa? Näytti että aika jämerääki lientä on käytetty.


Laita vähintään 10.000, vaikka jäykempääkin  :smiley:

Turun sc winter cup osakilpailussa todistettu aikaisemmin väittämäni ratasdiffin jäykkyyden vaikutus pitoon.

Voittoautossa 1.000.000 öljy... joskin hieman vajaa ettei ihan suoraan verrattavissa pelkän luvun perusteella.
Toiseksi tultiin 200.000 öljyllä.
Kolmanneksi ajanut käytti 100.000

Itse lähdin kisaan 10.000 öljyllä kun ei kasausvaiheessa ollut jäykempääkään tarjolla.
Kisoissa vaihdoin jäykempään ja jäykempään aina nimenomaan veto ja jarrutuspidon parantumisen huomasi jo otsalla.

Jopa 10.000 öljyllä oli aivan turha edes yrittää lipsutella...

Pinta siis liukas jota oli vielä pariin kertaan liukastettu pienellä määrällä iskariöljyä.

Tikkurilan mattoradan kovalla pinnalla toimi 10.000 öljykin mutta kun mentiin liukkaalle niin ei ei ei.

202
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 29.05.14 - klo: 01.49 »
Osia saa hyvin Suomesta, Durangoa myy EA-Import, Hobbyfactory, RacersRCshop ja Powerracing ja hinnat ovat suht kilpailukykyisiä muuhun maailmaan verrattuna. Vakiopohjalevy oli suht heikko, jotkut rikkoi niitä ja jotkut eivät rikkoneet niitä, mutta Durango julkaisi uuden Type B rungon joka on selvästi vahvempi. Jos ostaa kasaamattoman auton ja tarkoitus on bashata autolla tai muuten vaan tietää että voi tulla kovaa iskua niin kannattaa kasata se heti uudella type B pohjalevyllä. Myynnissä on myös alumiinitukia jolla vakiopohjasta saa vahvemman, valmistaja taisi ollla Sumo racing tai jotain...

203
Luotiin facebook tapahtuma kisalle, kaikki voivat lisäillä siihen jos tulevat ja vaikka kutsua muitakin mukaan!: https://www.facebook.com/events/1422563258020346/

SIellä näkyy sähköradan uusi profiili. Rata on nyt tosi makee ja profiili, hyppyrit ja korkeuserot ovat parantuneet huomattavasti viimevuodesta! Tervetuloa  :smiley:

204
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 28.05.14 - klo: 00.50 »
Niin ja kyl sitä saatetaan kilpailemaankin jo kesällä mennä. Siks pitäydyn näis kisavehkeissä.

Itseäni kiinnostaa TeamC koska auto on valmiiksi kevein ja päivityksiä on ilmestynyt paljon.
Asso olis sillain hyvä valinta, et sais varaosia täältä pirkanmaalta, mut eikös tuo auto ole tullut jo 2011?
Durango. Tarjouksessa, en tiedä miksi? Onko uus tulossa? Hyvä auto varmasti, mut varaosien saanti ei niin hyvä kun assossa tai teamC:llä kai?
Durasta sen verran että keveys on sama kun Team C, molemmat hyvin lähellä minimipainoa tai jopa alle sähkökomponenteistä riippuen. Varaosa saatavuus on vähintäänkin yhtä hyvä kun muut esitetyt merkit ja on sc sarjassa suosituin merkki joten varaosia löytyy pahimmassa tapauksessa myös muilta harrastajilta. Durasta ei ole kuullut mitään huhuja uudesta autosta ja proo kuskit ovat ajaneet vakio autoilla. Dura toi markkinoille uudet taka ja neliveto 1/10 krossarit ja seuraavaksi tuo ilmeisesti 1/8 polttiksen, ehkä sen jälkeen SC voisi olla vuorossa? Mutta kuitenkin nykyinen on erittäin kilpailukykyinen ja jos uutta ollaan tuomassa markkinoille se tuskin tulee ainakaan puolen vuoden sisällä...

Kaikille autoille löytyy myös omat ketjut missä autoja voi tutkia tarkemmin:

http://rc10.fi/index.php?topic=54144.720
http://rc10.fi/index.php?topic=65849.150
http://rc10.fi/index.php?topic=82871.0
http://rc10.fi/index.php?topic=73332.30

205
Toinen ihmetyttävä asia on moottorin rutina/värähtely pienellä kaasulla. Akseli ei pyörä, mutta akseli värisee ja moottori rutisee värähtelyn tahtiin. Kun kaasua antaa lisää, akseli lähtee pyörimään ja moottori käy siistin (tai ainakin siistimmän) kuuloisesti. Kuuluuko asiaan, asetusjuttuja vai jotain rikki? En ole uskaltanut ajaa ennen tuon vetarin tapin korjausta.
Toi on sensorittoman combon ominaisuus, pienillä kierroksilla värisee ja rutisee ja lähtö on hieman epätarkempi. Kunhan isommilla kierroksilla pyörii normaalisti niin tuskin on mitään ongelmaa

206
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 27.05.14 - klo: 19.40 »
Millä renkailla on porukka turraillu menemään? Pölyinen ulkorata kyseessä, ei juurikaan blue groovea. Pitäisi keksiä joku rengasvaihtoehto millä pääsis liikenteeseen.

Jos jollain on ajokuntoisia renkaita+vanteita myynnissä ulosheittohintaan (eturenkaiksi) niin pistä yv hintapyyntöineen.
ProLine Caliber on ollut suosituin kisarengas ja on varma valinta. Foorumin perusteella Gladiator toimii hyvin pölyisellä radalla ja omien kokemuksien mukaan myös hyväkuntoisella kisaradalla ihan hyvin.

207
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 27.05.14 - klo: 17.20 »
Ulkona sataa joten päivän junnutiistai valitettavast PERUTTU  :sad: Yritetään ensi viikolla uudestaan!

208
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 26.05.14 - klo: 23.45 »
Tänään pääsi taas vähän säätämään, etulinkin kun vielä pidentää tornissa niin ai että kun alkaa olemaan hyvä  :wink: Pikkasen yritän ehkä hienosäätää taka mäntiä/öljyjä mutta nyt alkaa olemaan jo hyvin lähellä erittäin hyvää  :afro:

209
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 26.05.14 - klo: 15.40 »
Setuppilapussa oli näköjään pari kämmiä, nyt pitäs olla oikea setuppilappu :wink:
(Etummainen ulompi hingepinni ja ackerman oli väärissä paikoissa)

210
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 26.05.14 - klo: 10.28 »
Kysymys.mitä aiheuttaa tuo ohjauspalojen ja takahubien väärinpäin kääntääminen.käytettynä kun auton ostin niin ohjauspalat oli väärinpäin,korjasin sen kokeilematta.

Jos englanti sujuu niin tässä on durangon tekstit:

http://www.team-durango.com/blog/2011/04/06/desc410r-1-degree-rear-hubs/
http://www.team-durango.com/blog/2012/01/06/desc410r-outer-hinge-pin-location/

Takahubit ovat 1 asteen kulmassa verrattuna hingepinniin tarkoittaen sitä että ne joko lisäävät tai poistavat aurausta. Jos +1 takahubit ovat oikeinpäin ne vähentävät aurausta vakio 3 asteesta kahteen asteeseen (-3+1=-2). Jos sen sijaan laittaa hubit väärinpäin eli R vasemmalle ja L oikealle ne lisäävät takaaurausta (-3-1=4). Auton mukana tulee myös 0 asteiset hubit jolla auraus siis tasan 3.

Edessä ohjauspalan kääntäminen puolelta toiselle vaikuttaa ohjausgeometriaan ja Bumpsteeriin. Saman saa aikaiseksi jos lisäät prikkoja ohjauslinkin ja ohjauspalan väliin. Käyttämällä ohjauspalaa väärinpäin(tai lisäämällä prikkoja ohjauslinkin alle) saat autosta helpomman ajettavan röykyissä mutkassa koska auto ei töki enää niin paljon.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 29