Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - DIY-man

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 9
31
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 12.12.13 - klo: 11.10 »
saattaa tehä kipeetä tollanen kutteri ruuvi jos renkaasta ampasee nassuun :shocked:

Kold Kutterit pysyy kyllä, jos asennusalusta on oikea. Hostilen Nightmare MX:sistä ei mulla koskaan ole lennellyt niitä irti. Ei edes sen jälkeen, kun olen ottanut vanhat pois ja laittanut samoihin reikiin uudet. Enkä ole edes laittanut liimaa, ikänä ei ole irronnu. Mutta en tosin ole ajanut mitään 120km/h, kuten jotkut saattaa tehdä "mörkökoneilla" ja harvoilla välityksillä ...

32
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 29.10.13 - klo: 10.18 »
Ok, eli shimmeillä tuo välys kokonaan pois, tai ainakin pienemmäksi?

Nyt siellä on yhteensä 0,6mm shimmejä, eli 2x 0,3mm, jos laitan vielä yhden 0,3mm shimmin tuntuisi että välys  menee liian tiukaksi, pitää tilata vielä 0,1 ja 0,2 shimmejä ja koittaa niillä.

Onko sulla jotain vanhaa laakeria, josta purkaa irti sisäkehä? Sellainen on täydellinen väliholkki noiden kellon laakereiden väliin. Sellaisen kun asennat, niin voit simmata ja kiristää paketin huoletta: kiristys ei enää "litistä" laakereita kiinni. Samalla systeemi alkaa tukemaan pinjonin ja kellon olakkeita vasten. Tarkasta myös, ettei kellon akselin kiila kanna pinjonin uran pohjaan.

Zeerios, ihmettelit jäykempää kohtaa spurrin pyörähdyksen matkalla. Sellainenkin on vähintään mahdollista, että mikään puristevalettu muovikappale ei välttämättä ole pyöreä. Tarkkailepa siis, että muuttuuko hammasvälys pyörähdyksen aikana.

33
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 27.10.13 - klo: 13.35 »
Voihan se sormissa tuntuakin napakalta, mutta ei se vielä todista mitään. Se ratkaisee, miten eri osat vastaavat toisiinsa, kuten kirjoitin. Ja kun pinjoni/kello -asetelmassa on se pieni päittäisvälys, kertoo se siitä, että systeemi on edellä kuvaamassani "hontelossa" tilassa, vaikka se kiristettynä vaikuttaisikin sormissa napakalta.

34
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 27.10.13 - klo: 12.57 »
Hyvä pito luonnollisesti rasittaa voimansiirtoa, erityisesti hyviin tehoihin yhdistettynä.

Mutta jos ajatellaan pelkästään parivaljakkoa pinjoni + spurri, niin kiinnitä huomiota seuraaviin seikkoihin:

-Pinjonin kunto. Kuluneet hampaat pinjonissa ja sitä myöten iso hammasvälys suhteessa spurriin syövät kyllä muovispurria.

-Pinjonin vakaus ja säteis/aksiaaliheitto. Hpi:n vakio pinjonin kiinnityksessä on se vika, että pinjoni jää tavallisesti vain sen 4mm ruuvin ja vetokiilan varaan "lepattamaan" Vähän vain yrittää saada tukea puolesta laakerin sisäkoolin leveydestä. Kun vielä itse käytin vakiokelloa, niin hioin kellon akselin vetokiilan matalammaksi siten, ettei se kanna pinjonin uran pohjaan. Tällöin pinjoni pääsee tukemaan akselintumppinsa ulkoreunoilta. Kellon laakeroinnin väliholkitin + simmasin siten, että laakerointi kantaa ja kiristyy sisäkooleistaan kellon ja pinjonin olakkeita vasten. Tällöin pinjonin pulttiin ei juuri kohdistu  haitallista taivutusjännitystä ja pinjoni asettuu suoraan eikä lepata rasituksessa.

-Spurrin lepatus. Vakiopitimessään aksiaalisen välyksen keralla spurri pääse lepattamaan aika paljon, varsinkin kovassa kuormituksessa. Itse olen korvannut sen onnettoman alumiinisen väliprikan spurrin takana tarkemmalla ja isommalla tukilevyllä sekä simmannut aksiaalivälyksen pois.

Näillä keinoilla olen parantanut muovispurrin kestoa merkittävästi.


35
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 13.10.13 - klo: 19.48 »
Selvähän se: missä tahansa murrosnivelessä murtokulma vaikuttaa tehonsiirtokykyyn = nivelen kestoon. Olikohan se jotain, että 45ast. kulmalla (jos nivel antaa mahdollisuuden niin suureen kulmaan) kesto ei ole kuin 20% tai alle.

Ja korkeat hypyt rasittaa vomansiirtoa erityisesti, koska tulee tilanteita, että renkaan ja maaston kohdatessa niiden nopeudet eivät täsmää, jolloin rengas iskee maata tai päinvastoin. Aivan kuten lentokoneen laskeutuessa savu vain pöllyää :azn: . Lentokoneen renkaassa ei ole voimansiirto rasittumassa, riittää, kun kumi kestää. Mutta autossa voimansiirto ottaa vastaan iskun, jolloin hetkellinen kuormituspiikki voi nousta "pilviin". Silloin saattaa katketa mikä tahansa tappi. Oman bajaharrastukseni alussa kurvailin vain tasaisella pellolla, enkä saanut "vanhan liiton" orkkisvetareitakaan menemään miksikään. Mutta heti kun menin montulle hyppimään, eivät Hpi:n omat "HD":tkään kestäneet, vaan tapit paukkui.

36
Joo, se on vain hieno, kuin koru, mutta teknisesti siinä ei ole juuri mitään kestävämpää vakioon verrattuna. Paitsi tietysti metallinen kotelo ja kytkentähammas. Mutta kotelo ei ole käynnistimen heikko lenkki ja kytkentähampaita saa valettuna versiona erikseen, ei cnc-koneistus tuo oikein mitään lisähyvää sellaiseen osaan.

37
Rupeekohan se käynnistimen palikka sit kulumaan, tosin sehän ei joudu sellaselle rasitukselle kuin tuo vauhtipyörä..

Suapi se vaikka kuluakin, olkoon se se kuluva osa. Sen kun voi helposti ja halvalla vaihtaa, verrattuna vauhtipyörään.

38
Niinhän se syö...

No katsotaan, kuka syö ja ketä tämän jälkeen: 1290 N/mm2 karkaistut "kulutuspalat" . Vasta asennetut, ei ole vielä testituloksia. Asensin nuo, kun vauhtipyörän tartuntaleuat kuluivat niin lyhyiksi, ettei startti enää yltänyt kiinni. Ahneesti tuntuu ottavan näihin kiinni. Lähinnä mua jänskättää, että pysyvätkö "implantit" kiinni, eli riittääkö tartuntaleuoissa lujuus, kun niihin on porattu kierrereijät.

39
Tarkennan vähän omaa kommenttiani. Eli tarkoitin, että nuorten ja kokemattomien voi olla vaikea hyötyä siitä, että joku myy tavaraa edullisesti foorumilla. Koska kokeneemmat ehtii ensin. Joten se, että jos foorumilta saa tavaraa edullisesti, ei niinkään "sada" nousevan rc-polven "laariin", vaan kokeneimmat hyötyvät siitä eniten = nappaavat ne kamat itselleen.

Mitä taas tulee siihen, että kuka rahoittaa kenenkin harrastusta, niin minä itse en mahda olla myyjänä sieltä halvimmasta päästä, mutta se perustuu siihen, että minä teen työtä ostajan hyväksi ja katson sopivaksi saada siitä pienen kulukorvauksen. Tähän tomintaan kuluu paljon aikaa ja se on kaikki pois esimerkiksi omilla autoillani ajamisesta. Osaksi harrastustani on niin ollen muodostunut tavaroiden järjestäminen muillekin (pääasiassa Bajan aftermarket-osat jenkkilästä). Pitäköön sitä "rahastuksena" kuka haluaa, mutta useimmat taitavat kuitenkin mieltää sen palveluksi.

40
Jaa nuoret kerkiää ensin? Mitenkä musta tuntuu, että enimmäkseen ne vanhat ja kokeneet jermut kuorii "kermat päältä" , jos jotain hyvää tavaraa on tosi edullisesti kaupan. Harva kokematon ja aloitteleva edes uskaltaa iskeä minuuttien varoitusajalla kiinni mihinkään  :undecided: .

41
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 11.08.13 - klo: 14.28 »
"D" - päivä 3.8.2013 - Tulokset

Viikko sitten lauantaina pidetyt radan reunaletkujen täyttötalkoot olivat menestys  :smiley: . Seuraavassa oma katsaukseni aiheesta.

Sää suosi ja fiilis oli hyvä. Iltapäivällä, kun aurinko kiersi porottamaan suoraan tapahtumapaikalle, oli lämmintä tosin vähän liikaakin. Mutta olipahan letkut notkeampia ja hiekka solahti vanhempiin ja jäykempiinkin letkuihin  kivuttomasti.

Talkoopäivä venyi ihan täyden työpäivän mittaiseksi, n. klo 10-18.30, ja sinä aikana saatiin kaikki loppu olemassaoleva hiekka käytetyksi, mikä oli tavoitteeni. Sanoin aamulla porukalle, että ei sitten mihinkään ennenkuin kaikki hiekka on taputeltu letkuihin, mutta iltapäivällä heräsi epäilyksiä, että olinko ollut tosissani  :azn: . Vähän siinä sitten kyllä joutui pinnistämään, mutta letkuihin se kaikki meni  ja siihen kohtaan kuin hiekka loppui, niin viimeinen letku poikki ja tulppa perään.

Kuten tuossa edellisessä viestissä Tane mainitsi, päivän tulos oli todellakin karvan päälle 200m valmista reunaletkua (36x6m). Se on tuotantoennätys yhdelle päivälle  :cool: . Päivän päätteeksi letkut vielä varastoitiin kotipaikkani vanhaan navettaan. Ei näy enää Herttaa eikä Helunaa, mutta letkut pötköttävät kauniisti parressa odottamassa tulevaisuuden ratoja Heinjoella.

Hirvisoppaa kului lounaalla iso kattilallinen. Vieraitten hyvä ruokahalu onkin paras kiitos kokille :smiley: . Juurekset siihen hankin omasta maasta itse, hirven on ampunut setämies, keiton pyöräytti äitimuori.

Työtapaturmia sattui yksi, valmiin letkun paino yllätti Tanen. Kaksi laastaria, sitten homma taas jatkui.

Bensabajaakin kokeiltiin hiekkamontulla. Hyvin ruopi ja rokkasi, sen jälkeen kun sai kurkkunsa selvitetyksi  :roll: .

Kiitokset omasta puolestani kaikille mukanaolleille! Reipas ja ahkera mieli oli porukalla, ja huumorikin kukki. Oli hauska päivä kanssanne  :smiley: ! Mukana oli siis seuraavat henkilöt:

Asmo Jakorinne
Jukka Ovaskainen
Tauno Meriläinen
Tero Ahonen
Eetu Ahonen  *Eetulle erityismaininta, nuoresta iästään riippumatta painoi hommia siinä missä aikuiset miehetkin  :cool: ! *

Tällä kertaa 3.8. sekä aikaisemmilla kerroilla mukana olleet henkilöt ovat kuopiolaisen rc-harrastuksen edistämisen lisäksi tehneet osaltaan leppävirtalaista kulttuurihistoriaa. Talomme 150-vuotiseen historiaan kuuluu monenlaista menoa. Alunperin talo on ollut valtion sotilasvirkatalo (Pieksämäen jalkaväkirykmentin vääpelin virkatalo). Täältä on lähdetty mm. sotaan Sandelsin joukkoihin ja pidetty sotavankileiriä kansalaissodan aikoihin. 1925 tila on siirtynyt yksityiseen omistukseen. Ja nyt 2000-luvulla on sitten täytelty rc-radan reunaletkuja  :azn: . Olisikohan muinaiset vääpelit uskoneet, jos joku olisi heille sellaista väittänyt tapahtuvan hamassa tulevaisuudessa  :grin:!

"Tehdas" on nyt purettu ja  tehdasalue jää tulevina vuosina talon laajentuvan asuinkäytön alle. Jos tulevaisuudessa on vielä reunaletkun valmistustarpeita, niin voin edelleen järjestää toimintaa, mutta tehdas on silloin väsättävä uusiksi uuteen paikkaan. Mutta onnistuu kyllä tarvittaessa. Letkukeloja jäi vielä runsaasti varastoon, joten materiaalia kyllä riittää.

42
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 08.08.13 - klo: 22.43 »
Oletko käyttänyt vetarivalmistajan omia tappeja? Käy kiinnitystarvikekaupasta karkaistuja h7 -toleranssin standardi sokkatappeja, kestää paremmin.


Tuli tuosta vetarin poseerauksesta mieleen tämä, sopii varmaan fiilikseen...

43
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 07.08.13 - klo: 21.17 »
Kuulostaa ihan siltä, kuin kaasutin ois löystynyt pulteistaan, eli ilmavuoto todellakin.

Mäkin mietin aikoinani ihan tota samaa edellä kuvattua männäntapin laakeriasiaa. Ihan samat oli vauriot. Siinä yhteydessä vertailin CY ja Zenoah -laakereita. Mitään silmin havaittavaa laatueroa ei ole. Jos on eroa, niin sitten se on metallurgiassa tahi toleransseissa. Vaurion yhteydessä päädyin päätelmään, että liika lämpö oli viimeinen niitti laakerille: ilmanotto oli tukkeutunut ja moottori käynyt aika kuumana, mutta oli sisältä kyllä hyvässä öljyssä. Lisäksi mietin, että mahtaako se rasittaa laakereita erityisesti, jos mäntä alkaa ahdistamaan ja on siinä ja siinä, että leipooko kiinni? Oman tapaukseni jälkeen olen kiinnittänyt enemmän huomiota moottorin jäähdytysilmansaantiin, eikä ole sitten ollut ongelmia CY-laakereillakaan.

44
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 26.07.13 - klo: 22.12 »
"D" - päivä 3.8.2013 - uusi yritys!

Eli radan reunaputkien hiekkatäyttöä asiaankuuluvalla tehtaalla meillä kotona.

Kunnon wanhan ajan talkoot = talo tarjoaa eväät.

Duunin päätteeksi Deal Of The Day: mahdollisuus tutustua bensapolttisten rouheaan maailmaan läheisellä hiekkamontulla. Lisäksi illalla saunomismahdollisuus, jos ei ole kiire kotiin.

Säävaraus.

Toteutan tapahtuman, jos vähintään kolme henkilöä ilmoittautuu. Ilmoittautuminen to 1.8. klo 22 mennessä minulle / YV tai sähköposti. Tulkaahan ukkelit duuniin, Heinjoen rata on varattu, joten jos nyt malttais paremmin  :azn: .

Huom! Myös muiden seurojen jäsenet, tahi ilman mitään jäsenyyttäkin, tervetuloa tutustumaan toimintaan!

Ilmoittautuneet:

Asmo
Jukka
Tero & pojat
Tane

= tapahtuma on toteutumassa  :cool:   :smiley: ! Mahtava tehotiimi saatu kasaan!



T: Aki

45
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 24.07.13 - klo: 22.33 »
Näin siis käytännössä, sepä hyvä  :azn: . Mutta tuollaista ohjetta ei saa viralliselta taholta, vaan asia on virallisesti juuri niin kuin Tane tuossa edellä asian esitti.

Saisikohan tämän käytännönläheisemmän menettelyn millään Kua:n byrokratiassa läpi virallisella tasolla? Siis sen, että voi käydä radalla milloin vaan, kunhan huomioi ison radan käytön. Mua vähän stressaa, kun tää asia on vähän niin ja näin  :undecided: .

46
Vähemmällä massilla vakiosta vähän enemmän irti, ehkä tällä pärjään, kun en noita "mörkökoneita" harrasta. Kytkinhilut kiinnitetty läpipultilla, joka varmistettu kruunumutterilla. Ei salettiin aukea omia aikojaan eikä löysty! Kaksinkertainen prikka, tuskin sekään periksi antaa. CY29:llä kävi semmosta, että löystyi ruuvi ja tukiprikka painui kupille. Nämä lääkkeet sen vaivan toistumisen ehkäisyyn.

Kivisuojat teräsverkosta tinakolvin kanssa paistamalla kiinnitetty, ei tarvinnut liimaa!  Kuminpalat on vasteet mun teräksiselle alakatteelle.

47
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 21.07.13 - klo: 21.53 »
Esittelenpä tätä viritystä täälläkin:

Kahta puolta kuulalaakeroitu WT-813 -kaasutin, money can´t buy  :azn:  ! Kaupoissa olen nähnyt vain säätöruuvien puolelta laakeroituja 813:sia, mutta mitä se hyödyttää, kun ko. kaasuttimen akseli rispaantuu pahiten juuri siitä kiihdytyspumpun kohdalta, jossa ei rungossa ole ainetta tukemassa akselia. Tässä olen kiihdytyspumpun puolelle väsännyt "ulkoisen laakeripesän", joka liimattu epoksilla kiinni. Laakereita suojaa lisänä 0.3mm messinkilevyt. Kaasulinkin puolella normaalisti oleva e-klipsi on poikessa ja sen toimintaa korvaa akselin päälle laitettu holkki, joka tukee linkin vipuläpyskään. Kiihdytyspumpun asennusreikä on tiivistetty tiivistelevystä reikämeistillä lyödyillä paloilla.

48
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 18.07.13 - klo: 20.51 »
Parin sateisen kesälomapäivän satoa.

Startti: vakiosta otettu kaikki irti. Kivisuojat teräsverkosta tinakolvin kanssa paistamalla kiinnitetty, ei tarvinnut liimaa! Kytkinhilut kiinnitetty läpipultilla, joka varmistettu kruunumutterilla. Ei salettiin aukea omia aikojaan eikä löysty! Kaksinkertainen prikka, tuskin sekään periksi antaa. Kuminpalat on vasteet mun teräksiselle alakatteelle.

WT-813 -kaasutin: Kahta puolta kuulalaakeroitu, money can´t buy  :azn:  ! Kiihdytyspumpun puolelle väsätty "ulkoinen laakeripesä", joka liimattu epoksilla kiinni. Laakereita suojaa 0.3mm messinkilevyt.

49
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 17.07.13 - klo: 20.13 »

Deal Of The Day 20.7.2013 !

Ei toteudu, osanottajapula. Kokeillaan myöhemmin uudelleen.

-Aki

50
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 10.07.13 - klo: 22.38 »
Jos tiedät mistä suomesta tuota saa niin viitsitkö laittaa linkin.

"Money can´t buy" , tein sen itse, 0.75mm terästä  :cool: .

...siis jos alakatetta tarkoitit...

51
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 10.07.13 - klo: 21.32 »
Tuossa aikaisemmin oli Lerpulta kuva autosta hiekkamontulla, ja kyselin missä se monttu on. Tässä syy kyselyyn: lähialueen (Leppävirta) montut on aika karkeita. Kuvan vaurio syntyi Heinjoen motocross-radalla. Taisi parin nyrkin kokoinen kivi tintata tuohon alakatteeseen. Mutta ei mitään, puhaltimen koppa säilyi ilman vaurioita ja katteen sai kuntoon varttitunnin vasaroinnilla.

52
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 09.07.13 - klo: 20.29 »
Siinäpä se, kun vakioasetuksella se pinjoni on hyvin pitkälti sen pultin varassa. Madalla kellon akselin kiilaa siten, että pinjoni pääsee vastaamaan akseliin reunoilta eikä siitä kiilan päältä. Vielä parempi olisi tämän lisäksi simmata ja holkittaa paketti siten, että laakereiden välissä on tukiholkki (esim. yksi laakerin sisäkooli, irrotettu jostain vanhasta laakerista), ja ruuvi puristaisi koko paketin kasaan, eli pinjonin akselikaulan olake vs laakerin sisäkooli vs tukiholkki vs toisen laakerin sisäkooli vs kellon akselin olake. Ja pultti lujuusluokkaa 12.9 . Silloin kun vielä itse ajoin vakiokellolla, ei näillä eväillä mennyt  yhtään pulttia poikki.

53
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 02.07.13 - klo: 23.23 »
Eksoottinen peli  :afro: !

Kivan näköinen hiekkamonttu! Missä se on?

54
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 16.06.13 - klo: 22.13 »
Unohditkos jousiprikat välistä? Semmoset sinne kuuluu, ne jännittävät/pitävät kenkiä paikoillaan etteivät kolise.

55
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 09.06.13 - klo: 00.45 »
Mulla on siellä muovi lerpukat suojaamassa. . .  pitää tutkia hutkia mikä sen voisi rikkoa,pääseekö jostain syystä ottamaan iskarin alapäähän kiinni tai jtn.Ei kyllä pitäis.

Minkähänlaiset lerpukat? Ei näy kuvassa. Sillä on vähän väliä, että millaiset ne on. Pahimmassa tapauksessa "lerpukka" saattaa toimia "pesäpalloräpylänä", joka ottaa koppeja  kivistä, joita pyörii vanteitten sisällä tai muuten vaan lentelee epämääräisistä suunnista.

Oletko ajanut 16mm murskeella...ihan siltä näytti toi sun vetarin kumi  :undecided: . Sellainen murske on pahinta: teräväreunaisia kiviä, jotka juuri mahtuu kiilautumaan vetarin ja tukivarren väliin -> silppua tulee.

56
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 17.05.13 - klo: 16.38 »
Tosta:

http://www.davesmotors.com/s.nl/it.A/id.8216/.f

... sekä mun varastosta.

57
Ihmeteltiin tuossa, että kenen idea on ollut laskea tullin alarajaa. En tiedä kenen idea, mutta seuraavat syyt vaikuttavat varmasti:

-verotulojen kerääminen valtiolle
-valtion vaihtotasen rukkaaminen parempaan suuntaan
-suomalaisten yritysten toimintaedellytysten parantaminen
-ruuhkan helpottaminen tullissa

Ei siis välttämättä ilahduta kansainvälisesti ostelevaa rc-kansaa, mutta täällä Suomessa nyt sattuu asumaan muitakin.

58
Kyosho / Vs: Zaboon 4wd
« : 04.05.13 - klo: 21.21 »
Ei käy heittämällä. Rattaissa on merkkikohtaista keskireijän koko sekä lukitussysteemi. Zaboonin ratas lukitaan kahdella ruuvilla siihen pikku "istukkaan", joka tulee kardaanin akselille. Jos haluaisit käyttää noita rattaita, niin sun tarttis  koneistaa niiden keskireikä sekä porata ruuvinreijät. Ellei niissä ole valmiiksi 5mm keskireikä, niin että ne kävisivät suoraan  akselille ilman istukkaa. Mutta siinäkin tapauksessa pitäisi niihin saada ura ristitapille, oikealle etäisyydelle akselin pituussuunnassa.

59
Kyosho / Vs: kyosho zaboon
« : 03.05.13 - klo: 22.14 »
Tutustu myös tähän:

http://rc10.fi/index.php?topic=6945.60

=mun konversio Traxxaxsen 32dpi -spurrille. Yksi tuollainen alumiiniadapteri ylimääräisenä  :wink:

60
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 01.05.13 - klo: 22.06 »
Diffiöljyksi suosittelen heti kättelyssä 10 000 vakiovarusteena olevan 1000 sijasta. Samoin takaiskareihin jotain jäykempää kuin vakio 5w, jotta pysyis paremmin sisässä. Se nyt on vähän että miten tarkasti itsekukin haluaa hifistellä ajo-ominaisuuksien kanssa. Itse pyrin siihen, että auto pelaa keskimäärin hyvin ja että ei tarttis olla koko ajan vain rassaamassa.

Vetoakselin kumit vaihda suosiolla Hostilen harmaisiin, jos ajat soralla.

Ohjauksen toimintaa parantaa Thresholdin servosaveripultin tuki:
http://www.davesmotors.com/s.nl/it.A/id.7870/.f

Ohjausservoon metallirattaat, ellei ole valmiina.

Paljonko sähköversio painaa ajokunnossa akkuineen? Lieneekö kevyempi? Jos on, niin sehän jo itsessään auttaa monen paikan kestävyyteen. Ja moni bensakoneeseen ja sen kestävyyteen liittyvä huoli loistaa poissaolollaan, joten selviät mun nähdäkseni aika vähällä. Sähköissä tietysti on sitten taas omat konnankoukkunsa.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 9