Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - s.heinonen

Sivuja: 1 ... 38 39 40 [41] 42 43 44
1201
Yleinen keskustelu / Vs: Projektit ja keskustelua
« : 25.03.13 - klo: 18.20 »
En tiedä onko tehty jo uus topicci mihin tämmöset Tuning sepitykset voi laittaa, mut laitan nyt tänne. Eli mun autoista yks on siis E-Maxx. Mallia 3905. Ja tähän autoon on melkein kaikki osat vaihettu uusiin ku ikää autolla tuli helmikuussa täyteen 4 vuotta.

Tuning osia/päivityksiä:
Sähköt:

- Säädin: HPI Blur
- Kone: Castle neu 1520 1600kv
- Ohjaus servo: Savöx 16kg
- Radio: Futaba 3pl
- led valot edessä, puskurissa
osat:
- Itse tehty alu puskuri edessä
- Itse tehty alu puskuri takana
- Itse tehdyt alumiiniset alatukivarret
- FastLanen alu takatukivarret
- Integyn alu etu ylätukivarret
- Integyn alu bulkheadit edessä
- Integyn alu iskaritorni edessä
- Integyn alu runkopalkit
- Integyn alu konepukki
- Integyn alu Pivot Ball Caps
- Integyn teräsvetarit eteen
- Itse tehdyt alu koritolpat
- Itse tehdyt RST johdesilla ohjauksessa
- Itse tehdyt RST pohjapanssarit keskellä ja takana
- Giga Crusherin iskarit takana
- Traxxas teräsvetarit takana
- Traxxas Wheeli bar, itse tehdyillä kupari renkailla
- Traxxas Stainless Steel suspension pins
- Integyn spinnerit ja niille itse tehdyt 17mm kiinnitys adapterit
- 17mm "Extended" hexit, ite tehty messingistä
- 17mm tuplapyörä adapterit, messinkiä

Renkaita löytyy:
1 kierros E-Maxx Brushless auton renkaita
1 kierros HPI Dirt Bonz
1 kierros Giga Crusherin renkaita
2kpl Integy Road rageja
2kpl Integy anppula renkaita
2kpl HPI Phaltline
2kpl Proline Sling Shot laparenkaita

1202
Ei, ovat todella liukkaat. tai no lumella mm. kelkkareitillä pitää suht hyvin mutta jäällä menee vaa suoraan. Mutta umpihangessa meni vielä silloin ku oli joku 30cm lunta.
Ja kyllä noilla jäin kiinni silloin joskus joulukuussa mutta kun hivenen kaivo ni sit lähti pois, vanhoilla renkailla ei ois ollu toivoakaan päästä pois.

1203
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 24.03.13 - klo: 23.47 »
itsellä ollut tuo 206B joulusta asti, eli ei kauheen kauan. Mutta tyytyväinen olen ollu.

1204
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 24.03.13 - klo: 22.08 »
itsellä iChargerin 206B laturi ja se näytää kenno jännitteet jos tasurin liitin on kii. ja myös yleismittarilla voi mitata kennojännitteet tasuri liittimestä.

1206
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 24.03.13 - klo: 20.42 »
E-Maxxiin pientä päivitystä. Eli alu bulkhead bracet ja teräs kardaanit. tosin tuo etu kardaani on liian pitkä, täytyy sitä jotenki lyhentää että saa paikalle tai sit kokeilee summittiin. mut taka kardaani ainakin sopii.

1207
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 24.03.13 - klo: 18.58 »
jep, niin on. Kaveri sano silloin ku ostin ton neu Castle 1600kv koneen häneltä että tuo on niin  hyvä kone että sitä ei ajamalla oikeen saa rikki että ennemmin hajoaa säädin kuin tuo kone ja oli kuulemma hänelle maksanut silloin yli 250€ ja nyt myi sen mulle 125€.
ja tuossa on kyllä voimaa ihan pirusti. Äsken tulin jäältä ajamasta ja ajoin 25/62T väleillä ja 6s setupilla ja kone lämpes kädenlämpöseks.
isot välithän tossa pitää olla ku kiertää vaa 1600.

1208
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 24.03.13 - klo: 17.58 »
juu, kaikista halvimmat ovat 2 pole.

1209
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 24.03.13 - klo: 17.55 »
Mistähän NYT on kyse ku nyt en tajunnut mitään noista jutuista  :grin:

pole = moottorin käämitys. 6 pole on paljon vääntävämpi kuin 4 pole ja yleensä myös kalliimpi.
halpavalmistajat kuten turnigy trackstar väittää moottoreitaan 6 poleksi mutta ovat tehottomampia kuin kuin castlen 4 pole moottorit.
veneessä olisi hyvä olla 6 pole, varsinkin jos on iso vene.

1210
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 24.03.13 - klo: 16.52 »
en meinannu mistään tuota tietoa löytää. mutta HW:n kotisivuilta kun lueskelin loppuun asti ni löyty: 4 poles rotor, high efficiency (>90%), the additional heat-sink is unnecessary in most applications.

1211
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 24.03.13 - klo: 15.15 »
Pääasia että hyppy kulkee :D

Ja täytyyhän saada jotain hajallekin että saa paremman syyn tilata sit kestävämpää osaa :D

Niin jos saisi vielä selvyyden tähä sensori hommaa mikä sitten onkaa?


sensorillinen on semmonen moottori josta säädin "näkee" koko ajan moottorin liikkeen ja näin pystyy aloittamaan liikkeelle lähdön todella nätisti.
yksinkertaisesti sanottuna lähtee liikkeelle pienillä kierroksilla tasaisesti eikä nykimällä niinkuin sensoriton.
eihän tämmöistä ominaisuutta e-maxxissa tarvi mutta summitissa ois tosi hyvä jos haluaa hiljaa kiivetä jonkun nyppylän yli.

1212
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 24.03.13 - klo: 15.04 »
siinä sopiva combo E-Maxxiin: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_1355/products_id/248585/n/Castle-Creations-Mamba-Monster-2-1-8th-Scale-Brushless-Car-Package-2200kV

tai sensorillinen: http://fi.eurorc.com/product/1151/hobbywing-xerun-m6b-combo-18-car-sensored-blue
Tossa on sit tosi paljon potkua mutta on tietysti kalliimpi.. Ton toisen sais halvemmalla ja sekin kestää sen 4S ajelut tuon Casteln sivujen mukaan  :smiley: Jos vasta harrastuksen pariin tullut niin en ehkä ottaisi tuota kun halvemmalla saa myös tehokkaan combon ja sit joskus jos intoa piisaa vielä tulevaisuudessa niin päivittäisin isompaan jos siltä tuntuu..

totta, jos on just alottanu harrastuksen ni ei ehkä kannata ostaa rajuimpia vehkeitä. itse en ainakaan ostais.
noilla rajuilla koneilla auto menee nopeasti päreiks jos lähtee käsistä.  :evil:

1214
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 23.03.13 - klo: 17.03 »
jep, itsekkin muistelin niin. se yks muovinen voi nopeallla silmäyksellä näyttää metalliselta.

1215
Siinä meiän BRP Can Am 650 uusilla Swamp Witch 28" renkailla. tehoo on ihan mukavasti 62hp mutta sais olla pitkärunkoinen, kaverilla meinaa semmonen ja on parempi ajaa  :wink:

1216
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 23.03.13 - klo: 13.18 »
jep. en tosin ole jaksanut/saanut laitettua sitä kii ku on ton vaihde servon kanssa ongelmia.

1217
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 23.03.13 - klo: 13.16 »
tuossa kun traxxasin sivua kattelin ni siellä sanotaan että steel idle gear mutta muista rattaista ei puhuta mitään. mun mielestä siellä on ne kaks ratasta muovia eli siinä on sama laatikko ku 3905 maxxissa. ja sama laatikko taitaa olla myös e-revossa ja summitissa, tosin summitissa toinen vaihde mutta muuten sama.

EDIT. Muistin väärin se olikii 1/16 autoissa ku on vaa yks teräksinen ratas. nuissa e-maxxeissa ym. on kaks teräksistä ratasta ja yks muovinen ratas  :wink:

1218
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 23.03.13 - klo: 13.08 »
mcly: oliks sun maxxin malli numero 3908? onks sulla täysin metalliset rattaat vaihdelaatikossa? eikös siellä ole 2 muovista ja yks teräksinen?

1219
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 23.03.13 - klo: 12.52 »
jos on metallispurri ni syökö se pinjonin, jos pinjoni on karkaistua terästä? no joo en kyl varmaa vaihda ku noi muoviset on niin edullisia ja multa on kaks spurria hajonnu 4 vuoden aikana. yks hajos silloin ku e-maxxissa oli novakin säädin + kone. oli ilmeisesti kytkimen laakeri jumiutunut kun koko spurri suli samoin alumiiniset kytkin osat suli hieman, lämmöt ovat siis olleet korkeat  :grin: ja samoin tuo novakin säädin palo ekella akullisella, selvis et se olikin joku tehdas vika joka oli menny koko sarjaan.

Mulla just tuo 3905 malli ja vaihteistossa on yks metallinen ratas ja kaks muovista, mutta ei ole vielä hajonneet ne muovisetkaan  :smiley:

onkohan noi alu pinjonit hyviä? jotenki arveluttaa ku olen saanut messinki pinjonin hajalle ni voiks alumiini muka kestää.

1220
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 23.03.13 - klo: 01.32 »
siis muovisia pinjoneita? spurrithan on yleensä aina vakiona muovia ja lisävarusteena saa sit teräksisiä. mut muovisista pinjoneista en oo kuullukkaan, alumiinisista kyllä esim. castle.
ite käytän Robinson Racing karkaistusta teräksestä valmistettua pinjonia ja hyvä on ollu, kallis oli mutta olen siihen erttäin tyytyväinen.

1221
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 22.03.13 - klo: 23.55 »
itsellä on välit 25/62t ja noilla kulkee näppärästi 6s setupilla, tosin mulla on koneena castlen 1600kv. ja sulla ilmeisesti se 2200kv? sanoisin et 14/68t tai 15/68t välit ois sopivat. eikös vakiona ole 17/68t?

1222
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 22.03.13 - klo: 20.41 »
viittitkö laittaa linkin et mitä öljyä? voisin itekkin ostaa.

1223
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 22.03.13 - klo: 20.34 »
Eli nyt ku on tulos 5satasta niin se tulee viikon ulos tuubista :D

Pitäsköhän kumminki ottaa hieman köykäsempää tavaraa kumminki kun tuo 500?

Mitä kuukkelilla etsiskelin niin ovat käyttäneet 100k:ta ja 500k:ta E-Maxx:ssa. Itse tilasin tuota 500k:ta, saapi kelvata  :wink:

tuolta racing factorystako tilasit vai mistä?

1224
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 22.03.13 - klo: 19.20 »
nuista öljyistä sen verran että ite käytän traxxasin 100k diffi öljyä ja se on jo niin paksua kamaa että kestää jo muutaman minuutin tulla purkista ulos ja sillä saa muuten jäykän diffin, varsinkin jos pistää ihan täyteen asti.
itellä siis just tota 100k öljyä maxxin etu diffissä, tosin nyt on alkanu löystyä eli pitäis jossain vaiheessa uusia nuo öljyt. ja takana on lukko.

1225
Saa ainakin long travel Rocker Armit. Tai sitten 1/16 summitin rocker armit.

1226
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 21.03.13 - klo: 23.52 »
siis mistä tulee kipinää? liittimistä ku laittaa kii?
se ei tietääkseni ole vaarallista ku mulla ainakin käy joka kerta niin kun lähen ajamaan, 2x 2s akuillakin.

tuo kondensaattori auttaa virtapiikkeihin eli jos servo ottaa virtaa enemmän kuin noparin bec pystyy antamaan ni se auttaa siihen. Eli tuo on vähä niinku ulkoinen bec mutta ei niin tehokas.

mulla on maxxissa mamba monsterin säädin ja savöxin 16 kilonen servo ja kun rattia kääntelee nopeasti ni vastarin valo menee punaseks pariks sekunniks ja tuo tarkottaa periaatteessa yhteys virhettä mutta se johtuu just siitä että virta ei riitä, tuon konkan ku laittaa kii ni ei pitäis olla noit ongelmii enään.
Summitissa mul on castlen ulkoinen bec ja ei ole mitään tommosia ongelmia ollu.

1227
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 21.03.13 - klo: 16.24 »
Summittiin pientä päivitystä...

1228
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 20.03.13 - klo: 22.26 »
Jaa jaa, vai sellaista kuuluu pärnäsen pajalta.
Täytyy myöntää että ostohalut tipahati vähäsen kun tuon kuuli, toimitusaika ei haittaa vaan tuon kestävyys aspekti.
No oiskos saatavilla alumiinista taka bulkkia?
Sellainen veis huolet pois. Sitten voisi ostaa myös tuon alurungon kruisailuun ja leuhkimiseen. :)

Badlandseissa on ihan pirskatin hyvä pito vaikka aika jäisellä pinnalla vettää, kiipeää lumipenkkaan niinku riivatun kraavleri. Ovat myös paljon kevyemmät kuin edelliset renkaani. Hyvä ostos, kiitos Sabe!

siitä alu taka bulkit E-Revoon: http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=15147&p_catid=73 tai http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXBBJR&P=7
ovat aika kalliit mutta varmasti kestävät. Itellä ei ainakaan ole ollut vielä mitään ongelmia kestävyyden kanssa Integyn tuotteilla.

1229
Vapaa keskustelu / Vs: Ammattinne/Tuleva ammattinne?
« : 19.03.13 - klo: 20.25 »
tuleva hitsaaja :)

TIG, MIG vai puikko hitsaaja?

1230
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 19.03.13 - klo: 14.56 »
itsekkin tilasin HPI:n saverin jousen ja kondensaattorin maxxiin. mulla on Savöxin 16 kilonen servo e-maxxissa. ja eilen tuli postissa Futaban BLS152 31kg brushless servo, mutta se on menossa summittiin. vielä pitäis jostain löytää summittiin uus saverin jousi.

Sivuja: 1 ... 38 39 40 [41] 42 43 44