Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Falconi

Sivuja: 1 [2] 3 4 5
31
Sähköautot / Vs: Liittimet
« : 09.07.11 - klo: 08.16 »
xt60 hyviä, ec3 ja ec5 ovat tähän asti parhaita mitä oon kokeillut.

32
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 07.07.11 - klo: 07.13 »
15 minuutin ajon jälkeen kuului poks ja renkaasta foami taivaan tuuliin:D

Huono kuva ku sormiki sattu linssin eteen:


33
Sähköautot / Vs: HPI Bullet ST ja MT
« : 02.07.11 - klo: 20.30 »
Tänään tuli postissa Ezrun 60A + 6000kV combo.
Noparin vaihdan ainakin mutta oiskohan Bulletin oma motti parempi vai vaihdanko vaa suosiolla ton 5.5T motin siihen? Oiskohan Bulletin vakio välitykset sopivat tälle motille? Pinion on 10T ja spurri 54T.

eikait bulletin omissa sähköissä kauheasti vikaa ole? Mä ajelin 3s setupilla vakio noparilla (tuuletin modi tehtynä) ja motilla, mutta se oli aivan liikaa sille. Olihan se ihan järjettömän nopea, mutta paikat hajosi melkein joka ajokerralla.

Tosin tuolla 6000kv motilla voisi saada juuri sopivasti porkua lisää.

34
Savagesta hajos iskarin yläpää ja noparista tuuletin.

35
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 04.06.11 - klo: 18.06 »
Kännykällä muutama huono foto:








36
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 28.05.11 - klo: 16.38 »
Noniin nytton hyvä fiilis ku auto on pelannut hyvin. Eli ei ole enää tullut mitään ihme jumittumisia, laiton timingin 0-asentoon varmuuden vuoksi ja se tuntui auttavan.

Ajoaikaa 6S 6000mAh pakoilla oli tänäänkin yli puoli tuntia lipocutin ollessa 3.4V/kenno. Nyt täytyy laittaa auto vähän syrjempään ja akut storageen kun alkaa ilmat olla jo sellaisia että noilla lentohärveleillä tarkenee lennättää.


37
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 14.04.11 - klo: 18.24 »
Noniin tässä parit akulliset maxampseilla takana ja hyvin ovat pelittäneet. Auto vaan paskoo nuita rmp vanteita ja aion seuraavaksi kokeilla jotain muuta merkkiä.

Mutta ongelmaa on jälleen :( Eli nytkin ison hypyn jälkeen auto jää jurruttamaan paikoileen, ihan kuin kivi olisi pinjonin välissä ja estäisi menon. Ja akut johdot tietty kuumuu aivan sairaasti. No mitään kiviä ei missään välissä ole kun autoa pystyi työntelemään eteen ja taakse. Sitten kun antoi paikkojen jäähtyä niin taas meno jatkui niin kauan kunnes hypystä alas ja taas sama homma.

Mikä ihme tätä voi aiheuttaa?? Näin varmaan ne halpis akut paloi silloin teki samaa ennen ku lakkas toimimasta. Tätä siis tehnyt 3 eri escillä ja 2 eri moottorilla. Tuleeko mitään ideoita mieleen? ajattelin tiputtaa moottorin ajoituksen nollille. Ehkä kokeilen toisella vastarilla.

38
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 27.03.11 - klo: 20.17 »
Tuli laitettua savageen alumiini palikkaa alustaan..

39
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 14.03.11 - klo: 16.57 »
Joo taas meni hobbykingin 3S 5000mAh 40C akusta yksi silta poikki kennojen väliltä. Kyllä se on uskottava, että noi akut ei vaan jostain syystä kestä näitä virtoja. Nyt meni silleen ku auto oli katollaan ja annoin vähän kaasua niin siihe hyyty eli ei ollut mitään vastusta renkaissa eikä mitään. Taas noin 10 min ajon jälkeen. Taidan heittää pois noi akut ja tilata sit ku saa rahaa jotku "merkkiakut".


40
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 13.03.11 - klo: 17.04 »
Falconi ootko kokeillu laittaa sitä kameran auton päälle ja keskelle niin, että se kamera on siellä aika takana jotta autokin näkyy kunnolla? Vois nähdä paremmin. Tosiaan renkaat on pakko näkyä tai muuten ei ole katsojalla tietoa ollenkaan, mihin suuntaan oikein ollaan menossa :D

En ole vielä kokeillut, tai oli mulla se kiinnike siinä korissa valmiina, mut se lens ekassa kuperkeikassa pois. Täytyy joskus ajan kanssa paneutua, miten sais järkevämmin kiinni. Tossa positiossa pysyy hyvin ku saa batterystrapilla kiristettyä kunnolla.

Eiköhän tässä kuhan taas aikaa on niin jotain keksitä.

41
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 13.03.11 - klo: 07.37 »
tulipa pikaisesti testattua juuri ostamaani goprota: 
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VcNS4dW4Rws[/youtube]

42
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 10.03.11 - klo: 17.52 »
Jee pari minuuttia kerkesin testaamaan uutta mottia ja noparia kunnes meni takaa upright setti. Tässä mietinkin, että taidan laittaa tulemaan tälläiset: http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=86375 tai sitten koko suspensio conversio setin. Tuossahan sitten menettää mahdollisuuden säätää taka-aurausta, mutta onkohan sillä niin väliä? Tähän saa myös alumiinista osaa jossa voi aurausta säätää, mutta toi näyttää yksinkertasemmalta, eikä olisi sitten "heikkoa" linkkiä siinä välissä.

Uusilla renkailla oli pito mieletön tossa "suojalumessa". Auto tuntui ääntävänki hiljempaa kuin ennen. Mites noitten noparien asetusten laita?

Mulla on nyt punch controlliakin 10% ja lipocut 3.3 sekä kaasukäyrää muokattu niin, että se on vähän s:n mallinen niin et alussa nousee vähän jyrkemmin ja keskialue on "rauhallisempaa" ja ihan lopussa taas jyrkemmin.

Tota torque hommaa kokeilin silloin vakio escillä ja mielestäni lähdössä auto alkoi nykimään vähän. Nyt en ole edes betaversioo jaksanut asentaa kun mulla ei tunnu nää noparit kestävän :(

43
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 09.03.11 - klo: 20.01 »
Nytton ostettu autoon uusi moottori ja saatu takuuseen MMM. Hommasin vielä prolinen mulcher -renkaat kun sai heti hyllystä.

Huomenna yritän mennä töitten jälkeen kokeilemaan vieläkö auto syö akkuja/ nopareita..

44
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 06.03.11 - klo: 16.22 »
hmm, hittolainen. Nyt pamahti taas akusta yks kenno pois 12min ajoo ja sen jälkeen yritin liikkeelle lähteä niin taas nyki vähän paikoillaan ja siihen sammus ku se akku luovutti. Nopari ei ollut peitetty eikä haissu ja oli noin käden lämpöinen.

Kait sitä seuraavaks tarttee tuota moottoria epäillä. Ihme juttu kyllä, ajelin parkkipaikalla ja alustana oli kovaa lunta ja jäätä eikä auto / nopari ollut edes lumen peitossa tai märkä vaikka siinä ne lakkaukset onkin. Mutta juuri samalla tavalla ku toi alkuperäinenki. Tai sit nää mun turnigyn 3s 5000mah 40C akut on vaan niin huonoja. Täytyy kolvailla ja käydä tänään tai huomen viel koittaa.

45
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 05.03.11 - klo: 00.09 »
Ehdottomasti pidempiä pätkiä! Tee samantyylisiä videoita kuin nitrodrink  :cool:
Muuten eikös joillain videonmuokkaus ohjelmillakin voi saada sitä tärinää muokattua pois videokuvasta?

Saa joo jollain deshakerilla, mutta silloin voi kuvasta muuten tulla huono, eikä silläkään ihmeitä tehdä. Tässä topicissa on se vähän pidempi tuosta bullet fluxista.

46
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 04.03.11 - klo: 23.37 »
Millainen kiinnitys sulla on tossa kamerassa tohon helikopteriin. Oli meinaan niin värinätöntä kuvaa, että oikein ilolla katseli :)

Itseasiassa se on kaverin kamerakopteri, se on painiskellut tärinöiden kanssa aikaslailla. Siinä on sellanen kopterin edessä oleva kiinnike, jossa muistaakseni oli käytetty jotain auton iskareitakin vaimentimina.

Tuo video on kuvattu goprolla, sillä tulee kyllä hyvää jälkeä.

Varmaan tässä keväällä/kesällä saadaan vähän pidempikin pätkä kuvattua maasta ja ilmasta.

47
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 04.03.11 - klo: 23.03 »
Yksi pikku ongelma jäi, et moottori pyörii siinä pukissa hieman, täytyy nyt kattoo jatkaako se sitä pyörimistään. Mutta josse jatkaa niin millä sen saisi tiukkaan kiinni siihen pukkiin? Nyt meinaan on väännetty niin lujaa kun t-avaimessa vääntö piisasi sinisen lukitteen kera. Mieleen tuli jos moottoria hieman hioo ja karhentaa ja/tai laittaa vihreää lukitetta pukin ja moottorin väliin.
Yksi vaihtoehto on tuo lukite moottorin ja pukin väliin ja toinen joka voisi toimia,jos nyt oikein rakenteen muistan olisi että hioo hiukan niitä holkkeja pukin välissä lyhyemmäksi niin silloinhan se moottori kiristyy tiukempaan.

Jeps, hioin niitä hieman, muttei auttanut. Nyt on vihreää lukitetta välissä ja meni vielä kierre toisesta pukista, mutta pysyy paikoillaan.

Tänään taas muutamat akulliset takana ja taka-aurausta säätävän linkin pää napsahti poikki. No uusi löytyi äkkiä ja meno jatkui. Nyt rupesi "rallattaamaan" aika kovaa viimeisellä akulla. En jaksanut vielä tutkia tarkemmin, renkaat pyörii hienosti kun pyörittelin ja tunnustelin diffejä, sekä moottorin pinjoni on hyvä.

Nyt oli eka kertaa 6S:lläkin huippunopeuksia isolla parkkiksella. Kyllä se vaan aika vauhtia menee :D

48
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 04.03.11 - klo: 15.40 »
Itsekkin meinasin badlandsit alle pyöräyttää kunhan rengaskaupoille eksyn. Aika paljon kehuttu noita.

49
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 04.03.11 - klo: 07.23 »

Tuo sinun suojauksesi on silti melkoinen grilli tuolle noparille. 1/8 krossarissa MMM nopari kaipasi aukkoa koriin kun kävi muuten kuumana. Mittailin IR-lämpömittarilla yli 90 asteen lämpöjä tuulettimen läpi ennen kuin leikkasin koriin tuulettimen kokoisen aukon. Tuulettimen aukon ja korin välissä oli ennen reiän leikkaamista n. 5mm rako. Tuo sinun laatikko noparin ympärillä näyttää juuri kunnon kuuman ilman keräimeltä.

 - Hount

Nyt on lakattu uusi mmm. Ja eilisessäkään ajelussa ei tainnut tuuletin edes pyöriä (oli -1). Tosin nyt kun suojaa ei ole ympärillä ilmavirta pääsee jäähdyttämään paremmin. Mutta olisikohan sulla joku vikana jos nolla ja pakkaskeleissä 90 astetta näyttää? Joku 70 astetta on sellainen et kättä polttaa ja mulla ei ikänä ole ollut kuin hieman kättälämpöisempi toi nopari näillä keleillä. Kesällä toki varmaan kuumempi.

Mutta edelleen olen sitä mieltä, et toi lakkaus on parempi kuin toi suoja, koska tosiaan jos on tolleen suojattu niin siitä ei sitten tosiaan kulje mitään ilmavirtaa läpi. Mutta hieno homma jos noparit on varustettu ylikuumenemissuojalla ja eivät toimi :D

50
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 04.03.11 - klo: 07.13 »
Kuvan perusteella väittäisin, et lipun mittasuhteet ei ole oikeat. Mutta minusta ihan hauska idea.

51
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.03.11 - klo: 19.04 »
No nii, nytton parit akulliset taas testatuu ja hyvin toimii :)

Laitoni jäykemmät jouset eteen ja äkkiseltään tuntuisi, et auton käytös parani, eli kääntyvyys. Voi toki olla korvienkin välissä se homma :D

Yksi pikku ongelma jäi, et moottori pyörii siinä pukissa hieman, täytyy nyt kattoo jatkaako se sitä pyörimistään. Mutta josse jatkaa niin millä sen saisi tiukkaan kiinni siihen pukkiin? Nyt meinaan on väännetty niin lujaa kun t-avaimessa vääntö piisasi sinisen lukitteen kera. Mieleen tuli jos moottoria hieman hioo ja karhentaa ja/tai laittaa vihreää lukitetta pukin ja moottorin väliin.


52
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 02.03.11 - klo: 20.01 »
Sitä lakkaahan saa olla vaikka sentin kerros, kunhan jäähysiilen raaputtelet puhtaaksi tai teippaat lakkauksen ajaksi. Pääasia että peittää kaikki radat yms.

Joo peitinkin jäähyn. Taidanpa laittaa vielä vähän lisää sitä lakkaa..

53
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 02.03.11 - klo: 19.52 »
Noniin kävin hakee mmm noparin ja suihkin lakkaa PRF 202:sta pari suihkaisua. Samalla kiinnitin huomioo, että nopari oli tehtaan jäljiltä jo jonkin moisen lakan/öljyn peitossa. Eli hyvin suuri todennäköisyys et olis toiminut ilmankin.

En oikein tiennyt miten paksu tosta lakkakerroksesta kannattaa tehä, joten tein aika ohuen.

54
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 02.03.11 - klo: 06.41 »

Ilmat lauhtuu ja arska paistaa päivällä. Oiskohan tossa se syy miksi nopari on sanunut sopimuksensa irti samoin kuin ghhgtd:n pussitettu nopari.

Siihen vielä lisäksi noparin lakkaus niin on aika idiootin varma ratkasu.

Tossa mun "suojauksessa" on ilmanvaihtoreiät toisella puolella, joten en usko että on päässyt lämpiämään. Mutta olet kyllä oikeassa, että lakkaus on parempi vaihtoehto. Nimittäin onhan tuossa se mahdollisuus, että kondensiovettä on päässyt muodostumaan noparin sisälle, sitä ei tuollaiset suojaukset poista.

Tuossa noparissa pitäisi olla myöskin ylikuumenemissuoja. Ainakin näin castlen sivuilla väitetään,

Mitäs lakkaa täällä suositaan? Corrosion x on maailmalla suosittu, mutta saatuvuus suomeen kestää jonkin aikaa.

55
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 01.03.11 - klo: 22.28 »
Kuuluu pyörähtää.

Joo eiköhän toi esc ole sitten kaput. Täytyy huomenna käydä saben kautta jos niillä sattus hyllyssä olemaan ja alkaa sitten tuon modelsportin kanssa väitellä.

56
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 01.03.11 - klo: 22.04 »
Ja selvittely jatkuu. Eli kuuluuko tuon tuulettimen pyörähtää kun virrat kytkee säätimeen? Olin lukevinani jostain jenkki sivuilta, että ainakin "aidon" monster maxin pitäisi pyöräyttää tuuletinta virtoja kytkettäessä.

Minulla ei meinaan näin tapahdu.

57
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 01.03.11 - klo: 20.11 »
Mitenhän ton noparin takuun kanssa menetellään? Suoraan yhteyttä castleen vai myyjäliikkeeseen?
Hpi:n auto,niin ensisijaisesti yhteys myyjäliikkeeseen ja jos auto on ostettu Suomesta niin takuu hoituu luultavasti kunnialla.Sitten jos ulkomailta tilattu niin en tiedä.
Vähän nihkeästi suhtautuu Castlella noihin Hpi:n nimen alla oleviin tuotteisiin,ainakin mitä itse olen kokeillut.

Joo, itsellä on ulkomaalaisista kauppiaista hyviä kokemuksia verrattuna suomalaisiin.

58
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 01.03.11 - klo: 20.10 »
modelsport uk

59
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 01.03.11 - klo: 19.43 »
Nonni nyt se on vissiin sitten siinä.

Eli tänään kun ajelin 6S:llä niin noin 7 minutin jälkeen auto "kuoli". Nopari oli pimeä ei vilkkunut mitään no kokeilin sitten 4S setuppia ja se toimi (en kokeillut enempää) vaan lähdin kotiin selvittävään akku ongelmaa ja syyksi paljastui, että yhdestä akusta oli yksi kennojen välinen silta katkennut.

Ajattelin, että pistetään hk:n akkujen piikkiin ja kolvasin sillan takaisin, sitten ulos koittamaan niin kaikki toimi siihen asti ok kun varovasti annoin kaasua ja auto "ruksutti" ja yritti varovasti lähteä eteen päin ja siihen sammui taas. Sama homma kolvauksen vierestä oli katkennut silta.

Noh, laitoin sitten 4S-setupin ja ajelin sillä noin 10 minuuttia kunnes pysähdyin ja aloin pakittamaan ja auto "nytkähti" vähän taakse päin ja toinen 2S akku pimeänä.

Ilmeisesti noparissa on joku ongelma.

Kylläpä ottaa pattiin. Mitenhän ton noparin takuun kanssa menetellään? Suoraan yhteyttä castleen vai myyjäliikkeeseen?

Edittiä vielä sen verran, että voisko tuo johtua moottorista? Oli moottori päässyt kääntymään niin, että reunimmainen johto otti siihen noparin telineeseen kiinni ja oli kuoriutunut, mutta johto itsessään ehjä?

Tämä ehkä sopisi paremmin siihen kun auto yritti lähteä liikkeelle ja rakusutti paikoillaan niin ihan kun toi yksi vaihe olisi ollut vajaavainen..

60
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 28.02.11 - klo: 20.51 »
Jos on tuossa akussa lukee max 5c niin miten se ampeeri määrä laketaan?
Paljonko akun kapasiteetti (mAh) on? Ja arvatenkin tässä puhutaan latausvirrasta? Esim. jos akun kapasiteetti on 1000 mAh ja sitä voi ladata 5C virralla, on maksimi latausvirta 5A. Ei tosin ole suositeltavaa ladata akkuja yli 1C:llä, vähentää joidenkin lähteiden mukaan käyttöikää ja saattaa olla turvallisuusriski.

Tuossa videossa ylilatasivat tuota akkua, eli varmasti yli valmistajan lupaaman määrän! Mun mielestä on yhtä turvallsita ladata 1C tai 5C JOS VALMISTAJA LUPAA akun kestävän 5C latausvirran.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5