Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Falconi

Sivuja: 1 2 [3] 4 5
61
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 28.02.11 - klo: 20.33 »
Muija ajoi ja mie painoin kameran laukaisinta:







sekä täältä muutama tylsempi kuva lisää: http://harrikah.1g.fi/kuvat/Sekalaista/RC-autot/Savage/Winter/

62
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 28.02.11 - klo: 18.38 »
Ihan Amerikkaa!
Kopterin varjo kruunaa vielä homman. Milläs fps:llä tuo hidastus on kuvattu?

50fps on kuvattu ja 25 fps käsitelty

63
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 28.02.11 - klo: 16.56 »
Tässäpä video, jossa auto taitaa olla suurimman osan katollaan :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0bPWLaCCEBI[/youtube]

HD:na kannattaa katsoa.

64
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 27.02.11 - klo: 11.07 »
Kyllä ihan normi lenkkiavaimella mahtuu slipperiä säätää irroittelematta mitään.

65
Mites muuten, voiko hobbycitystä tilata yli 3kg painavia tavaroita hongkongin varastosta? ei näy postage tablessa kuin oliko se 2.5kg:seen asti postikulut, niin arveluttaa voiko edes tilata yli 3kg painavaa tavaraa.

Voi, ne postit näyttää ne lähimmät rajat riippuen siitä mitä sulla on ostoskorissa.

66
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 26.02.11 - klo: 17.43 »
Mikä torsen missä?

Etudiffinä jos olisi torsen, joka välittäisi voiman sille pitävälle pyörälle eikä sille joka pyörii helpommin.

67
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 26.02.11 - klo: 17.29 »
Hmm, mulla kyllä kääntyy hyvin 4:ässällä, tosin kaasun käyttä vaikuttaa, näin pienessä pihassa kun ei voi yli puoltakaasua käyttää.

Ei muuten kovin isoa hyppyriä tarvi, että saa backflipin tehtyä. Oli reilu puolen metrin korkuinen hyppyri ja siitäkin sai jo tehty, tosin eturenkailleen ländäs. Tarvisi toisen laturin niin nopeutuisi akkujen lataus.

Jep, kääntyy se suht hyvin pienissä vauhdeissa, mutta juurikin yli puolen kaasun ja nopean vauhdin kääntyvyys on huono verrattuna esim. bullet fluxiin.

Ilmeisesti toi torsen lukko ei olisi hyvä kuin tasaisilla pinnoilla. Taidanpa huvikseen vaihtaa öljyt tohon etudiffiin niin on ainakin sama litku edessä ja takana.

Mäkin tein tänään backflippejä :)

68
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 26.02.11 - klo: 17.15 »
Jos keuliminen haittaa, niin minulla ei ainakaan keuli (tosin ajan 4s) vaikka asfaltilla testasin, koska en ole kiristänyt slipperiä ollenkaan, eli koita sitäkin löysätä ja testaa uudelleen. On se ihana auto, pitää vaan uusi nopari ja moottori hankkia, että voisi ajella 6:ässällä. :evil: . Eihän sellaiset paljoa kiinassa maksa...

Tosiaan voisi hieman löysätä tuotakin. Ei mullakaan 4S:llä mitään ongelmia keulimisen suhteen ole, mutta kääntyvyys on siinäkin huono.

Mitähän öljyä vakiona tuolla iskareissa on? Mulla olis 35wt:tä niin vois kokeilla vaihtaa. Toinen juttu, et jos etudiffiin laittas jäykempää öljyä niin silloin se ei menetä niin helposti vetoa pitävältä pyörältä? Onkohan torseneita nähin monstereihin saatavilla, sellainen nyt varmasti auttaisi jos edessä olisi. Kyllä siinäkin varmaan haittapuolet nousee esiin muussa ajossa..

69
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 26.02.11 - klo: 15.44 »
Noniin nytton varmaan 15 akullista fluxilla takana ja mukavaa on ollut. Onkos tässä topicissa puhuttu sen enempää miten saada tuota kääntymistä paremmaksi? Tai keulimista pienemmäksi?

Varmaan säädettävät ylätukivarret olisi yksi keino jolla saisi camberia säädettyä. Nyt kun on nuo levityspalat niin camber kulma on melkein plussalla ja kaasuttaessa menee plussan puolelle kun keula kevenee. Nämä siis silmämääräisesti katsottu.

Tuli mieleen, että painoa voisi keulaan lisätä, mutta tämä sitten tietenkin vaikuttaa suorituskykyyn jonkin verran. Esim vastarikotelossa oleva kolo on mulla tyhjillään ja sinne periaatteessa saisi täyteen vaikka lyijyä. Ajattelin kuitenkin keulimista rajoittaa castelinkin avulla kun saa sieltä säädettyä sen kaasukäyrän niin loiventaa sitä hieman, että ihan viime metreillä käyrä hyppäisi täyteen tehoon. Tämä tietysti sitten haittaa vähän 4S:llä ajaessa, mutta ajattelin kuitenkin kokeilla.

Tuossa futten 4PL:ssä kun ei saa kaasukäyrää muutettua muuta kuin expoilla ja se vaikuttaa koko käyrään. Eli olisi hyvä jos olisi vaikka 3 ohjelmoitavaa pistettä kaasukäyrällä niin kuin esim. hk310 markan mankassa oli.

Laitoin vastarin antenninkin kopan sisälle kokonaan ettei pilli katkea ja katkaise myös koko antennia. Tänään hajos tosi rajun ilmalennon jälkeen linkin kiinnitys kohta jolla säädetään takarenkaiden auraus kulmaa. Vaihdoin toisen puolen kanssa päittäin ne osat ja taas mennään :D

70
Futten 4PL + lisävastari

71
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 25.02.11 - klo: 23.09 »
Laitoin vastarit bullettin ja savageen. Lisäksi savage sai leveemmät akselit alleen.

72
Sähköautot / Vs: castle ja softat
« : 25.02.11 - klo: 06.44 »
Topikin alkuperäinen "ongelma" täälläkin, ei pelaa 4s tuolla kys softalla. HPI:n "sidewinderi" taas pelaa uusimmalla softall 4s akkujen kans.

Ei muuta kuin castlelle viestiä menemään niin luulis että korjaavat seuraavaan versioon ongelman.

73
Sähköautot / Vs: HPI Bullet ST Flux vedenkestävyys
« : 24.02.11 - klo: 17.47 »
Joo pääosin kolmesta paikkaa oon hankkinut osia, eli jos ei ole kovin kiire niin reilussa viikossa tulee:
http://www.wheelspinmodels.co.uk/

ja

http://modelsport.co.uk/

sitten jos on ollut hoppu niin olen tosiaan hobbylinnasta käynyt kyselemässä osia. Aika hyvin siellä kyllä on ollutkin.

74
Tuli hankittuu bullettiin alumiinisia osia firestormista sekä 12mm hexit. Pieni modaaminen/ päivitys truggyn suuntaan siis tulossa :)

75
Sähköautot / Vs: HPI Bullet ST Flux vedenkestävyys
« : 22.02.11 - klo: 22.02 »
Ostin tuollaisen auton... Onko kyseinen auto ollut miten luotettava / laadukas? Entäs kestääkö miten tuolla lumisella tiella ajoa, vai pitääkö eristää?

Moi,

On ollut luotettava / laadukas hintaansa nähden. Vakio pyöränlaakerit menee nopeaan rikki, mutta laakerikaupasta ostin laakereita ja hyvin kestänyt sen jälkeen. Pakkasesta ei muoviosat oikein tykkää ja jotain yleensä hajoo. Viimeksi meni takapyörän laakerin pidin se muovinen poikki.

Itse olen noparin suojannut pvc:stä tehdyllä kotelolla ja ilmastointiteipillä. Nopari ei itsessään ole vedenkestävä, joten en tiedä miten se "oikeasti" kestäisi lunta/vettä.

Tuossa vielä video kun ajelin 3S:llä ja testailin radioo niin meni rikki :/

Huom. autoa ei voi vakiona ajaa 3S:llä, sillä noparin tuuletin menee rikki.

Moro,

Kiitos viestistä. Itselläni on 2S akku joten se ei ole ongelma. Tilasin kyllä tuolta Hobbykingistä tuollaisen 3S akun... Että onko se noparin vaihto edessä? :)

Noparia ei tarvitse vaihtaa vain tuuletin siihen päälle tai sitten kolvaa sen tuulettimen johdot noparin becin linjaan että se saa aina 6V olipa akku 2S tai 3S. Itse jouduin ostaa myös ulkoisen becin kun olin päivittänyt ohjausservon parempaan niin se vei 3S:llä niin paljon virtaa, että noparin becci katkaisi sähköt vastarista kun ohjaili autoa.

Muistaakseni ebaysta löytyy 12v kestäviä tuulettimia. Hakusanoiksi voisi kokeilla ezrun 12v fan tai jotain..

76
Sähköautot / Vs: HPI Bullet ST Flux vedenkestävyys
« : 22.02.11 - klo: 20.52 »
Ostin tuollaisen auton... Onko kyseinen auto ollut miten luotettava / laadukas? Entäs kestääkö miten tuolla lumisella tiella ajoa, vai pitääkö eristää?

Moi,

On ollut luotettava / laadukas hintaansa nähden. Vakio pyöränlaakerit menee nopeaan rikki, mutta laakerikaupasta ostin laakereita ja hyvin kestänyt sen jälkeen. Pakkasesta ei muoviosat oikein tykkää ja jotain yleensä hajoo. Viimeksi meni takapyörän laakerin pidin se muovinen poikki.

Itse olen noparin suojannut pvc:stä tehdyllä kotelolla ja ilmastointiteipillä. Nopari ei itsessään ole vedenkestävä, joten en tiedä miten se "oikeasti" kestäisi lunta/vettä.

Tuossa vielä video kun ajelin 3S:llä ja testailin radioo niin meni rikki :/
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=24W4iLKWi3E[/youtube]

Huom. autoa ei voi vakiona ajaa 3S:llä, sillä noparin tuuletin menee rikki.

77
kiinan hobbyking on pitänyt tilaustani jo viikon paikoillaan, processing, ja kaikkia tavaroita on varastossa ja mitään ei ole luokiteltu backorderiksi.
Usein tilaukset ovat lähteneet paljon aiemmin, sain saksan tilauksen viikossa, kun taas kiina ei ole edennyt ollenkaan.
Onko kenelläkään muulla ilmennyt kadonneita tilauksia tai moista hidastelua?

Siellä oli vähän aikaa sitten viikon? mittainen kiinalainen uusivuosi. On vissiin hidastanut kaikilla noita tilauksia, kuten minullakin..


78
Sähköautot / Vs: castle ja softat
« : 20.02.11 - klo: 21.25 »
tutkiskelin tuota listaa niin mamba max:in puolella oli noi 1.28, 1.29, 1.30 softat

Jep, tein saman huomion jo ensimmäisessä vastauksessani kun tutkin sidewinderin listaa. Aika jännää tosiaan jos tuolla listassa ei firmiksiä ole ja siitä softasta ne löytyy. Onkohan sitä castle linkkiä päivitetty milloin viimeksi ja onko siihen tehty mitään modeja?

Modeilla tarkoitan esim. sitä kun minä tein omaani sellaisen modin, et sain ton savagen blur noparin näkymään castlen mamba maxina, jolloni pystyin beta firmiksen laittamaan sisälle. Luulisin, että jos tähän mun koneeseen tökkää minkä tahansa muun escin niin se luulee juurikin sen modin takia sitä mamba maxiksi.

Olihan linkin aloituskuva sidewinder?

79
Sähköautot / Vs: castle ja softat
« : 20.02.11 - klo: 19.20 »
Softa palautettu Kaistapäälle takas 1.28 Betaan ja nelikennoset rupes wörkkimään heti.
1.30:nen se uusin oli sidukkaankin, 1.29:lläkään ei nelikennoset  wörkkiny.

Jep ne on syystä nimellä beta ne uusimmat ohjelmat.

80
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 20.02.11 - klo: 18.15 »
Akut kestää paljon kauemmin kun lataa pienemmällä virralla, lataan aina akkuja 1 c .

Onkos sulla Falconi tosta Bantam E-Station BC8DX Dual output laturista mitään tietoa tai kokemuksia ?

Toi laturi on varmaan ihan hyvä vai mitä ?

Ei ole siitä laturista kokemusta. Itse latailen iCharger 206B:llä ja turnigyn 400W laturilla.

Mulla on kyllä hyvin kestäneet akut vaikka oon 5C:llä tuutannut täyteen. Uskon vahvasti, että jos haluaa pitää akkujen elinkaarta pidempänä niin noudattaa "80% sääntöä" niin varmasti on parempi vaikutus kuin latausvirralla. Tai ei aja kennoja alle 3.7 volttiin.

("80% sääntö" tarkoittaa, että ajaa lipon kapasiteesta vain 80% näin lipot pysyy paremmassa kunnossa. IMO)

Itse olen kopterin akuissa näin tehnyt ja vahimmissa turnigyn akuissa on syklejä takana 45 eikä vielä ainakaan uudelle häpeä vaikka on ladattu 5C:llä ja tosiaan aina jättänyt sen 20% kapasiteetista akkuun.

Autojen kohdalla en ole niin tarkka ollut akkujen kanssa kun eivät vaadi akuilta niin paljoa. Eikä haittaa vaikka meno hyytyisi kesken kaiken kun ei ole vaaraa et se tippuisi sen takia taivaalta alas ja menis rikki :)
Autoissa oon pitänyt lipocutin 3.3v ja silloin kun ajon jälkeen akut ovat tasaantuneet ja tökännyt laturiin niin noin 3.5-3.6 volttia per kenno on ollut jännitettä.

Mutta jokainen tietty tyylillään kurvailee, kerroin vain omia kokemuksia ja miten juuri minä toimin.


81
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 20.02.11 - klo: 17.51 »
Mä ostan lipot oikeestaan juurikin siksi että niitä voi ladata yli 3C:llä. Kaksi ensimmäistä latausta oon aina uusille akuille suorittanut 1C:llä kun sisään ajokin ollut noin "hellempää" kaksi latausta. Kolmas lataus on ollut sitten jo niin paljon kuin laturi ja akut antaa myöden eli 3-5C tulee ladattuu.

Miksi niitä pitäisi ladata vähemmällä virralla kuin valmistaja lupaa?

82
Sähköautot / Vs: castle ja softat
« : 19.02.11 - klo: 21.01 »
kellään tietoa estääkö castle uusilla softilla "liian" suuret kennomäärät.päivitimme tänään sidewinderin vanhan(v1.28) uuteen(1.30) softaan ja nyt ei anna käyttää enää 4s:ää.tiedän että se on sidukalle kova mutta roolerissa on toiminut moitteetta jo puolivuotta.2s ja 3s akuilla toimii edelleen mutta 4s jättää punaisen valon villkumaan tiheään ja ei toimi.kaverilla oli sama juttu taannoin mamba maxilla

saako vanhat softaversiot takaisin nopariin vai onko se uusin ainoa minkä saa laitettuu.

Hmmm, mulla ainaki hyvin toiminut mamba max (hpi blur) 1.30 softalla. Äkkiseltään en nähnyt, että sidewinderissä olisi edes kyseistä 1.30 softaa. 1.29 löytyi ja 1.31. Tästä siis katoin: http://www.castlecreations.com/downloads/frh-sidewinder.html

Sitä paitsi noihan on beta softia, joten niissä saattaa olla vielä vikaa kun beta asteella toimivat.

83
Tylyn näköinen pulkka, skaalamaisuus näyttää jylläävän näissäkin vehkeissä.

Siihen sitten skaalamaista koppaa niskaan niin hyvä tulee. Tuo koppa tulee olemaan esikuvana pienillä muutoksilla jos tässä aika ja into riittää vinokoneen tekemiseen.



Kyllä todella hienon näköinen, tässähän alkaa jo itsellekkin hiipiä ajatus tälläsen luisupulkan rakentamisesta edes koristeeksi :)

84
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 16.02.11 - klo: 07.03 »
Päivitin savagen noparin ohjelman uusimpaan castlen beettaan ja säätelin muutenkin sitä.

85
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 13.02.11 - klo: 20.29 »
Tänään harjoittelin sitten ekoja backflippejä ja jonkin ajan kuluttua kun tulin korkealta vielä veto päällä takarenkailleen alas niin auto muuttui etuvetoiseksi.

Osa mikä hajosi on toi bulkhead, nyt laitoin jo towerilta tilausta tulemaan, sekä savage xl:n vetoakselit. Harmi kun oli se violettinen alumiininen bulkhead loppu niin tilasin tuon vakion. Uskon että pakkasella oli osuutta asiaan kun pakkasta oli -15 astetta.





Klikkaamalla kuvia saa täysikokoiset kuvat näkyviin.



86
Savagen taka 'bulkhead' antautui tällä pakkasella..

87
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 13.02.11 - klo: 00.06 »
Lähteekös toi helposti irti? Miten akkujen vaihto. Itse tuli värkättyä noparille kanssa suoja tänään, voin räpsästä huomenissa kuvan siitä, mutta aika paljon samaa tämän kanssa:

88
Täytyy kyllä vastata tähän, että olen tilannut yhteensä 10 akkua hk:lta kaikki turnigy -merkkisiä. Joukossa siis 2-6S lipoja ja kaikki ovat olleet niin kuin kuuluukin. Yhdessä akussa oli yksi kenno 0,2 volttia perässä, mutta hyvin kuitenkin tasoittui laturilla ja sen jälkeen on myöskin ok ollut.

Tosin ainakin autolla ajaessa tuntuu että kennot purkautuvat hieman epätasaisesti akun merkistä riippumatta, mutta sitä varten tasaava laturi mulla on.

89
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 11.02.11 - klo: 22.41 »
Lisää kokemuksia ja tällä kertaa oli myös lisää pitoa. Täytyi vaan todeta, että 6S:llä ajot vaati oikeasti ison tilan :D 4S:lläkin auto tuntui äkäiseltä kun ei sutinut kokoaikaa kuten viimeksi.

Muutamat hypytkin tuli tehtyä ja ehjänä säilyi. Laitoin myös lipocutin 3.3v. Menisi tuo bulletti kaupaksi niin saisi tähän lisää osia/akkuja :)

90
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 11.02.11 - klo: 22.32 »

Mun Rustleri takapiha radalla :D
Kertokaa mitä pidätte?
- MatuvicRC  :afro:


Valitettavasti todella tylsä..

Sivuja: 1 2 [3] 4 5