Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Falconi

Sivuja: 1 2 3 [4] 5
91
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 11.02.11 - klo: 22.24 »
Vaihdoin bullet fluxin ja savage fluxin ohjausservot päikseen. Suurin piirtein sama vääntö molemmissa mutta bulletissa ollut on nopeampi.

Ja siis bulletissa ei ollut vakio servo vaan alignin DS610, joka on sävöxin 1258TG.

92
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 10.02.11 - klo: 16.01 »
Ok, tilasin tuon nano tech akun. Kaipa se ihan hyvä on :cheesy:

Itsekkin tilailen jatkossa aina niitä jos vain kokojen puolesta mahtuu koteloihin.

93
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 09.02.11 - klo: 20.58 »



94
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 09.02.11 - klo: 13.02 »
jos 3.45v per kenno niin siitä on vielä varaa pudottaa sitä cut offia jonnekin 3.1-3.2v per kenno tietämille ilman että on vaaraa akun tuhoutumisesta liian tyhjäksi purkamalla.

diffi laitetaan ihan piripintaan täyteen.


Mä oon yleensä pitänyt 3.7 per kenno alarajana. Kopteroinnista jäännyt tuo perinne, onpahan akkujen käyttöikä sit vähän pidempi.
Ilmeisesti kuitenkaan autot ei niin tarkkoja ole, joten voin olla huoleti. Kiitoksia.

95
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 08.02.11 - klo: 20.00 »
No niin.

Tänään sain kunnon ensituntumat ajokkiin kun pysyin poissa hyppyreistä ja ajelin akulliset 4s:ia ja akulliset 6s:ia. Tässäpä hieman ajatuksia:

- 4s:llä auto oli kohtuu pirteä, aikalailla yhtä äkäinen kuin bullet fluxi 3s:llä
- 6s:llä auto oli melkein koko ajan keula pystyssä  :grin: todella nopea, ei oikein soveltunut niin pienelle parkkipaikalle
- Kääntyvyys yllätti negatiivisesti, ei oikein "taivu"
- Myöskin iskarien öljyt taisi tuossa -1 asteen pakkasessa jähmettyä kun kesti aika kauan suoristua kurvista, siis tuntui, että auto jäi kenolleen ja näin ollen painopiste "veti" autoa johonkin suuntaan
- Akkukotelo oli auennut kesken ajon 3S akut todella tiukkoja, joten pitänee siihen laittaa hyväksi havaittu velcro strappi.
- Lipo cut tuli mielestäni liian myöhään, oli 3,45 akut kun lataukseen laitoin, täytyy kaverilta lainailla castle linkkiä kun sillä sitä ilmeisesti pystyy säätämään?


Kysymyksiä:
 - Mitä ölppää noihin iskareihin näin talveksi pitäisi laittaa? 
 - Kuinka täyteen pitää diffiin sitä öljyä kaataa?

Muuta yleistä:
Vielä en osaa sanoa oliko auto juuri se "bang for the buck" kun en hyppyreistä ajellu ollenkaan. Toivottavasti kestää niin kuin suurimmalla osalla teistä. Vähän harmittaa kun katkesi se diffin tappi heti silloin, nyt laitoin ne puuttuvat o-renkaatkin dogbonejen päähän sinne diffikuppeihin kun niitä uutena ei ollut ja manuaalissa sanotaan et pitäis olla.

Turnigyn gigamankkasta oli kantomatka pudonnut aika paljon, alueella oli kyllä langattomia verkkoja ja mankastakin jännite laskenut jonkun verran, täytynee siihen perehtyä.

96
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 07.02.11 - klo: 22.33 »
No niin ensimmäiset ajot takana savagella. Ajoa kesti noin 3 minuuttia kun autosta tuli etuvetoinen  :undecided: Hyppäsin peräti kerran ja tuli noin 30 cm neljälle pyörälle alas.

Purin diffin ja sieltä oli se pinni katkennut mistä täälläkin on ollut juttua, onneksi se ei kerinnyt rikkoa mitään rattaita. Uusi pinni löytyi mukana tulleista toisten hexien pinneistä joten huomenna uusi koitos.

Toivottavasti oli joku valuvika. Diffiöljyä mulla ei ollu niin laitoin rasvalla kasaan ja se tiivistekkin vähän huonolta näytti, laitoin jo hpi:n oman diffiöljyn ja tiivisteitä englannista tulemaan, sekä läjän niitä 2,5 x 12 pinnejä.

Auto tuntui suht äkäiseltä 4s akuilla, 6s en kerinnyt edes kokeilla ehkäpä huomenna sitten.

97
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 05.02.11 - klo: 22.45 »
Jeps elikkäs se riippuu akusta monellako c:llä sitä saa ladata. Yleensä lukee akun kyljessä, itse painotan akkujen ostossa juurikin tuota lataus virtaa, on meinaan mukavata tuupata esim. 5C:llä akku täyteen niin ei mene montaa minuuttia.

98
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 05.02.11 - klo: 17.42 »
Olen etsiskellyt uutta laturia lipo-akkujen lataukseen ja pikaisella haulla löysin Orionin Advatage IQ605:n. Onko teillä kokemuksia kyseisestä laturista tai mitä laturia suosittelisitte?

Itse suosittelen iChargeria, itsellä on tuo 206B ja todella tyytyväinen olen ollut.

99
Tosi hyvä on tuo alueittain oleva lukemattomat aiheet nappi, eli saa esim. yleiset alueen kaikki lukemattomat ja mainostajien lukemattomat erikseen. Kiitos tästä. Teksti tosiaan voisi olla asteen pari tummempaa, väristä en ota kantaa kun oikea väri olisi musta :D

100
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 04.02.11 - klo: 22.05 »
Ja akku on viikon vanha flightmaxi.Ja aina ladattu balancer modessa.

Noissa flightmaxxeissa on ollut jo uutenakin kuolleita kennoja.
Eli halvalla ei aina hyvää saa.
Eivätkä muutenkaan ole hirveän pitkään kestäneet, jos virtaa vähänkin enemän jatkuvasti pyytää niistä.

Hieman offtopic, mutta tuolla kopterointi puolella on havaittu, että turnigyn akut ovat laadukkaampia kuin zippyt/flightmaxit. täällä taas toiste päin. Itselläni autoissakin turnigyjä ja ovat vastanneet täysin odotuksia, lisäksi turnigyn nanotechit ovat todella hyviä hintaisekseen (pieni resistanssi).

Mutta olipa akku mikä hyvänsä pitäisi sen nyt ainakin 20 sykliä kestää.

101
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 04.02.11 - klo: 21.40 »
Musa oli ihan hyvä, mutta valitettavasti tuo video oli aika tylsä tai sit vaan liian pitkä, olis riittänyt 20 sekuntia kun tota samaa tietä sahataa suurin piirtein samanlailla ja samasta kuvakulmasta. (Ei millään pahalla, mutta rakentavalla tavalla.)

102
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 31.01.11 - klo: 07.04 »
Noniin nytten on tilattu savage flux hp tännekkin päin. Toivotaan, että perjantaina viimeistään on käsissä :)

103
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 24.01.11 - klo: 21.43 »
Modasin akkukotelon kantta, että 3s lipot mahtuuvat nyt edes jotenkin sinne koteloon. (tuli ahneuttaan ostettua liian isot).


104
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 24.01.11 - klo: 17.49 »


Taitaa Revo viedä kestävyydessä myös. Ja sitten vielä Fluxin spurriin ja pinjoniin kun pääsee vielä tuo hiekka aika esteettä. 

Kestävyydestä en tiiä muuta kuin, että aika kovaa rääkkiä saanut tuo mun bulletti ja hyvin siihen nähden kestänyt. Hiekasta saa kokemusta vasta kesällä miten se vaikuttaa. Ja bulletin osia ei taida suomesta saada ja e-revon osia ainakin saben luulis myyvän.

Pitäisi melkein päästä vierekkäin molempia vertailee ja ajelee seinään kumpi kestää paremmin :D

Mutta yleisesti rapakon takana on ollut vertailua Savage flux ja e-revo brushless, eikä niinkään bullet vs e-revo. Taitaavat painia kuitenkin eri sarjoissa.

105
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 23.01.11 - klo: 21.04 »
Kumpikohan olis viisaampi ostos; HPI Bullet Flux, vai Traxxasin E-revo. Revo olis jonkun verran kalliimpi, eikä siinä "hinnat alkaen" mallissa taida olla edes harjattomia moottoreita.

Auto olis tulossa lähinnä satunnaiseen bashailuun mitä vaihtelevammassa maastossa.
Kiitos jo etukäteen :)

Mulla on toi bullet flux, mutta luulen että e-revo on nopeampi ja parempi ainakin harjattomana. Tosin kyllä tuolla bulletillakin vauhtia piisaa ainakin mulle kun eka auto on. (3s lipot odottaa sopivia liittimiä :D)

Tässä kuussa tai ensi kuussa lähtee varmaan tilaus savage fluxista :D

106
Vaikuttaapa oudolta sillä itse olen lukuisia andoird laitteita käyttänyt ja aina olen ollut tyytyväinen kun kaikki pelaa niin kuin pitää. Paitsi samsungin galaxy s toimi hitaasti ja tökki, mutta se johtuu itse samsungista koska se on tehnyt itse omat huonosti koodatut ohjelmat androidin päälle ja halunnut käyttää hidasta omaa tietojärjestelmää. Heti kun poisti samsungin omat ohjelmat ja asensi pelkän androidin sekä päivitti tietojärjestelmän linuxeista tuttuun ext4 niin johan alkoi pelata.

En ymmärrä miksi laitevalmistajat haluavat sekoittaa jo toimivan järjestelmän omilla softillaan ym, kun kaikki olisi jo valmiiksi tehnyt ja kaikki tämä vain siksi, että ulkoasu olisi erilainen.

Joten epäilen vahvasti, että nyt on raudan ja käyttiksen kanssa jokin yhteensopimattomuus ongelma. Tai laitteen valmistaja on tunkenut laitteen täyteen jotain omaa bloatwareensa ja koodannut softansa huonosti.

107
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 17.01.11 - klo: 17.26 »
Niinhän tuo, välimalli gt-2:den ja hk-310 välillä. Olitkos muuten falconi hankkinut tuon hk-310 radion? Aikoisin savage fluxiin hommata tuon kun siinä tulee megaset radiot mukana.

Joo olin hankkinut, lue pari viestiä ylempää käyttökokemuksia. Tänään taas lisää testailemaan.

108
Itse muutaman kerran tilaneena voin todeta, että seuraavat kaupat ovat toimineet kohdallani hyvin:

http://www.wheelspinmodels.co.uk/

http://www.rcmodscars.co.uk/

http://www.modelsport.co.uk/


109
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 15.01.11 - klo: 09.30 »
Uutta markanradioo? http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=12177

Kappas, näyttää samanlta kuin hk-310, mutta vähemmillä säädöillä.

110
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 14.01.11 - klo: 21.13 »
Pitäis pian lähtee kohti turkua ja silja europaa. En tiedä, kumpi ilahduttaa enemmän, laivalle lähtö, vaiko se, että saa ottaa koneen täyteen lonkeroo  :grin:

Vai ne laivamisut?

111
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 13.01.11 - klo: 22.42 »
Liimasin ensimmäiset renkaat vanteille. Ei ihan täydellisesti kyllä mennyt, mutta lisää liimaa sinne mistä irvistää viel ku vetää. Olis pitänyt melkeen hioa se vanteen reuna eka, ku osassa kohtaa se maali on lähteny irti liiman mukana.

Tekemällä oppii :)

112
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 13.01.11 - klo: 07.25 »
Joo mie omistan tuon bulletin ja seuraava auto on sitten savage flux, en ole vain päättänyt kumpi malli se hp vai 2350.

Tuo bullet on hyvä auto ja kestänyt hyvin (kunhan et aja kaasu pohjassa umpijäiseen lohkareeseen). Mutta tosiaan tehot loppuvat nopeasti, mulle tämä oli eka auto ja aluksi ihastelin kuinka "äkäinen" se on. Lopulta ei tuo todellakaan mikään tykki ole, siksipä modasinkin noparin tuulettimen valmiiksi 3s akkuja varten. Saa nähdä miten se niillä 3s akuilla liikkuu.

Ja aiheeseen takaisin: Mietin, että varmaan kuitenkin järkevämpi olisi hommata tuo flux hp, kun kerran vauhtia haluan. Se on hyvä puoli että nykyiset bulletin akut ja tulevat 3s käyvät molemmat siihen kun taas tuohon 2350 taitaa mennä vain 4s setuppi? silloin ne 3s akut jäisivät vain bulletille..

No katotaan kevväämmällä kun on rahaa hommata edes autoa, jos on sittenkään  :laugh:

113
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 13.01.11 - klo: 06.56 »
Kyllä minun mielestä hyvä pito on ja tarpeeksi pehmeä. Tosin nyt on vähän huono verrata kun en ole noita kunnon radioita räplännyt, mutta siihen rtr radioon verratuna ratti on pehmeämpi ja pitää hyvin.

114
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 12.01.11 - klo: 20.23 »
Laitoin 2,4GHz turnigyn vastarin, sekä tein uuden suojan noparille pvc:sta ja jesarista.

115
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 12.01.11 - klo: 18.06 »
No niin nytton asennettu tämä mankka ja vastari eli hobbykingin HK-310 paketti.

Vaikutelma on vähän muovimainen, mutta eipä tuo bullet st vakiomankka sen kummoisempi ole. Käyttöönotto oli yllättävän helppoa ja vastarin ja lähettimen bindaus oli vaivatonta ja helppoa. Bindaus itseasissa tapahtui niin nopeasti, että ihmettelin aluksi kerkesikö se jo bindata, mut hyvin toimii.

Asetuksia tuossa on kyllä vaikka millä mitalla. Valikoissa liikkuminen on noilla napeilla jotenkin epäloogista, mutta tottuu nopeasti. Mukavaa kun saa asetettua endpointit, d/r ja expot ohjaukselle, sekä 3 erilaista kaasukäyrää. Ainut, että noitten kaasukäyrien vaihto tapahtuu sieltä valikosta, eikä mitään "pikanappia" siihen ole. ABS-jarrujen asetukset olivat monipuoliset, mutta en koe tarvitsevani niitä kun tuossa noparissa se on valmiina säädetty.

Äänet olivat hirveät valikoita selatessa, mutta nekin sai pois päältä. Vastari on specsattu "vain" 5,5 maksimi voltille ja itse käytän 6V, ei ainakaan vielä ole kärynnyt tuo laitos :D Ja uskonkin, että se sen kestää.

Taustavaloa kaipaisi tuohon näyttöön, mutta eipä sitä kaikkea voi tähän hintaluokkaan odottaakkaan. Näkee kuitenkin hyvin sisävalaistuksessa.

Plussaa oli:
- Halpa hinta
- Monipuoliset säädöt vrt. rtr radioon
- Helppo käyttöönotto
- Mallimuisti

Miinusta:
- Valikoissa liikkuminen
- Taustavalon puute
- Hiemen "lelun" tuntuinen

Yhteenvetona sen verran, että minulle tämä oli juuri se "bang of the buck"

Minun mielestä tästä saa pihasuttaajat joilla on monia autoja todella hyvän mankan. Vastaritkaan eivät paljoa maksa

116
Aivan voit toimia kertomallasi tavalla koska bensapuoli näyttää nyt sinne ilmestyneet uudet viestit, toisin kuin polttispuoli, joka näyttää jatkuvasti uusia viestejä, jos ei käy bensapuolta avaamassa. Haluaisitko itse käydä availemassa vaikkapa vapaata keskustelua, jotta se bensapuolen boldaus häviäisi? Nuo bensavehkeet voisi mielestäni lohkaista ihan omaksi alueekseen, kun ei niillä kuitenkaan ole 'mitään yhteistä' nitrojen kanssa ja samalla korjaantuisi tuo ongelma alakategorian lukutarpeesta.



Foorumin nykyinen jaottelu on siis mielestäni ihan riittävä (bensavehkeille oma aihealue on hyvä lisä, mutta ei toimi alakategoriana). Jaottelua ei tule vähentää (=edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit) eikä lisätä (=aiemmat ehdotukset tässä triidissä).

Tuossa on kyllä pointtinsa. Edittiä, tuo bensaosiohan menee kanssa luetuksi kun painaa polttisosiosta "merkkaa luetuksi" -nappia, eli tarvetta ei ole aukaista bensapuolta. (kokeilin juuri äsken)

Mutta liian yleismaailmallinen foorumin rakenne on mielestäni sekava. Kuvitelkaa tilanne jos foorumilla olisi vain kaksi kategoriaa "asiaa rc autoista" ja "asiaa muusta". Se olisi hyvin yksinkertainen, mutta ei palvele varsinkaan uusia käyttäjiä (kuten minä) kovinkaan hyvin.

Olen usean suomalaisen ja ulkomaalaisen foorumin käyttäjä, joissa useampi kategoria pelaa loistavasti, enkä ole törmännyt usein sellaisiin et porukka väittelis onko aihe oikealla alueella. Se on totta että suomalaisilla foorumeilla ei kauheasti käytetä noita alakategorioita, mutta paljon ihan normi kategorioita. Rapakon takana niitä käytetään ja toimivat mielestäni hyvin.

Mutta en silti hauku nykyistä foorumianne, esitin vain mielipiteeni miten tätä voisi jopa vielä minun mielestä parantaa. Kyllä tähänkin varmasti tottuu kun aikansa käyttää. Niin kuin ylipäätään kaikkeen muuhunkin tottuu paitsi jääpuikkoon pyllyssä kun se kerkee sulaa ennen kun tottuu :)

117
Kun haluan lukea foorumille polttispuolelle ilmestyneet vaikkapa kolme uutta viestiä, niin pääsen etusivulta yhdellä klikkauksella katsomaan heti tarkat aiheet joista ne viestit löytyvät ja toisella klikkauksella heti siihen viestiin. Alakategoriat lisäävät sitä klikkailun määrää mennen ja tullen.

Tämä tietysti omalla kohdallani, kun harvemmin tulee etsittyä mitään ja enemmänkin vain lueskeltua kirjoiteltuja viestejä, eli niitä tuoreimpia. Tykkään nähdä ne päivittyneet aiheet mielummin sitten vaikka hieman pidempänä listana, kuin ripoteltuna pitkin foorumia ties mihin alaotsikoihin. Ja tietysti sitten tulisi entistä enemmän sitä wannabemodeilua, että mikä kuuluu mihinkin kategoriaan. Onko tämä tai tuo auto on- vai offroad, jos se voi renkaat vaihtamalla olla molempia jne.. Mikäli foorumin lueskelu tehdään kovin vaikeaksi tiedon hakemisen helpottamiseksi, niin satunnaisiin aiheisiin eksyminen ja niissä tiedon jakaminen vähenee ja sitten ei ole sitä etsittävää tietoa.

Tietoa etsiessäni käytän kuitenkin hakua, eikä oikeastaan kiinnosta ollenkaan mistä (ala-) kategoriasta se tiedon sisältävä triidi sitten löytyy. Topikin nimi ja asiasisältö on ratkaisevampi. Tottumus ja näkökulmajuttujahan nämä on pitkälti. Mutta en tuota lisänaksuttelua hakemistopuun eri haaroihin todellakaan kaipaa, kun ei tälläkään foorumilla nuo viestimäärät tuon suurempia ole.

Tämähän kuullostaa siltä, että sun kannattaisi käyttää tuota Näytä edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit -linkkiä. Siitää pääsee kattoo kaikki kategorioista huolimatta. Tämä helpottaa sinua jakamaan tietosi myös muillakin alueilla kuin polttisalueilla.

Jaottelu pienempiin osiin on kyllä hyvä jos esim mua kiinnostaa pelkät bensalla toimivat autot niin voin suoraan napsauttaa sitä bensa kategoriaa ja tsekata uusimmat. Simple as that.

118
Vaikkapa tälläistä. huom. olen aloittelija tässä autohommassa niin todennäköisesti jää jotain oleellista listasta pois. Lisäilkää tarpeen vaatiessa:

Lainaus
Yleiset
Yleinen keskustelu
Sähköautot
 - Drifterit
 - Touring autot
 - Muut on-road autot?
 - Monsterit
 - Krossit
 - Crawlerit
 - Muut off-road autot
Polttisautot
 - Drifterit
 - Touring autot
 - Muut on-road autot?
 - Monsterit
 - Krossit
 - Crawlerit
 - Muut off-road autot
Radiolaitteet
Kilpailut
Kilpailijoiden kanava
RC-kerhot ja -radat

Muut
Vapaa keskustelu
...

Ilmoitukset
Myydään RC-tarvikkeita
Myydään RC-autoja
Ostetaan
Keskustelua kaupankäynnistä

Mainostajat
...

Jos joku genre on harvinaisempi vaikka sähköille tai polttiksille niin sen voisi sisällytää aina tuohon muu kategoriaan.


Tai toinen karkeampi jaottelu:


Lainaus
Yleiset
Yleinen keskustelu
Sähköautot
 - On-road
 - Off-road
Polttisautot
 - On-road
 - Off-road
Radiolaitteet
Kilpailut
Kilpailijoiden kanava
RC-kerhot ja -radat

Muut
Vapaa keskustelu
...

Ilmoitukset
Myydään RC-tarvikkeita
Myydään RC-autoja
Ostetaan
Keskustelua kaupankäynnistä

Mainostajat
...


Tälläistä siis äkkiseltään tuli mieleen. Jossain näin myös skaaloittaan jaotellun foorumin 1/8, 1/10 jne omas osiot.

Nämä siis vain minun ehdotuksia ja mielipiteitä.

119
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 09.01.11 - klo: 14.54 »
Pieni arvaus, että kamera ollu kopterin kyydissä?

Kyllähän se oli sielläkin :)

120


Falconi:
Onhan myös niitä polttis driftereitä... :roll:

Siksi kirjoitinkin, että yllämainitsemani asiat olivat vain esimerkkejä. En viitsinyt kaikkea alkaa kirjoittamaan kuten esim. koko polttis osioo josset huomannut?

Kirjoitin vain pienen osan niitä esimerkkejä että suurin osa lukijoista saisivat ajatuksen mitä ajan takaa. Ja lähinnä tuo minun viesti oli ylläpidolle tarkoitettu ja luulenpa, että he käsittävät sen sisällön ilman sen kummempia tarkennuksia.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5