76
« : 20.12.06 - klo: 23.59 »
Nyt Englannista vihdoin kotiutuneena voisin kertoa vähän ensikokemuksia ja mietteitä autosta.
Auto tosiaan rakennettiin pienellä kiireellä hotellissa mutta saatiin valmiiksi ajoissa! Kiitos rakennus avusta ja neuvoista Hokelle ja Nikolle!
Autossa kaikki osat istuivat mukavasti paikoilleen ja olivat suht herkät valmiiksi, lautaspyörät ja pinionit sekä diffit vaativat pienen hellän sisäänajon mutta sen kerkesi hyvin kisapaikalla tekemään.
Treeneissä en saanut auto kuin kerran radalla muiden ongelmien takia. Esims radio, starttilaatikko oikuttelivat.
Auto käyttäytyi tehdäs säädöillä erittäin mukavasti.
Tehdas säädöt diffien osalta olivat
5-7-1
Crompton ajoin 5-5-2 vai oliko se 5-5-3 setupilla.
Itse olisin kenties myös voinut laittaa hiemen löysempää keskidiffiä koska auto oli hieman puskeva mutkaan ajetteassa.
Mutta kuitenkin perus setupilla auto käyttäytyi hyvin ja oli todella agressiivinen mutkissa, ilman vetoa auto kääntyi joten kuten mutkaan ja vetopäällä aivan liikaa, tahtoi perä irrota.
Pehmeä rengas oli yksi joka paransi varsinkin auton käyttäymistä.
Pehmeä seos, M3 Crime toimi paremmin kuin hyvin, tosin rengas on aivan liian pehmeä suomen oloihin!
Muutamia mutkiakin tuli matkaan auton osalta, ylä vanttiruuvi katkesi tällissä treenipäivänä. Myöskin ohjauksen ylädekki härpäke murtui, tosin se ei haittaa vaikka olisi murtunut. Isossa tällissä se muistaakseni hajosi!
Tankki sai myös samassa rytäkässä siipeensä ja hieman hajosi, ei onneksi ruvennut vuotamaan, tämä tosin tapahtui nousussa joka oli jo muutenkin menetetty :)
Tietysti CVD:n rappi lähti jossain välissä vetämään mutta se oli omaan tyhmyyttäni, mitäs en laittanut ruuvilukitetta itse niihin!
Muutamia lasten tauteja oli materiaaleissa havaittavissa, mutta näistä lähtee viesti valmistajalle ja ne korjataan, tosin osat hajosivat tälleissä :) Ei pääsuoralla :D
Loppujen lopuksi auto käyttäytyi todella hyvin ja olen tyytyväinen autoon, sopii meikäläisen käteen paljon paremmin kuin vanha auto, uskon että tällä päästään lujempaa :)
Kunhan jotain tulee taas mieleen niin jatkan.
PS: Niin ja vakio setupissa antisquatti on 1 aste, nostin sen kahteen ja auton perä tuli hillitymmäksi!