Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jartsa

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 51
61
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 19.02.07 - klo: 08.51 »
Tarkistappa kampiakselin tappi. Siellä se jousi voi hyvin olla painautuneena. Ota pihdeillä se ulos ja se hyvin varmasti oikenee, sitten vaan jousi ja tappi takaisin ja kovaa ajoa. Itselle joskus näin käynyt.

62
Polttisautot / Team Magic M1 Buggy
« : 15.02.07 - klo: 22.58 »



Tälläiset osa-paketit (osa uusia osia ja osa varaosia) toimitamme kaikille auton ostaneille asiakkaillemme kahden viikon sisällä.

63
Polttisautot / Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« : 28.01.07 - klo: 18.43 »
Täsä on miun RallyGame auto.. Vanhan Kyoshon pohjalle rakennettu, kori, iskarit, koritolpat, puskurit jne... noin 80€ euroa yhteensä.




Tossa parikuvaa korista :) Spraypurkeilla, maalarinteipillä ja vakaalla kädellä!
http://jp-nitroracing.com/fiat/Fiat5002.jpg
http://jp-nitroracing.com/fiat/Fiat5001.jpg

64
Polttisautot / Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« : 14.01.07 - klo: 13.09 »
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Lainaus käyttäjältä: "Toni N"
Lainaus käyttäjältä: "driver"
miksi pitäisi katua jos ostaisi kyoshon infernon?? 777 ei mitään vikaa!

Kyseessä on näiden muutaman kovan kisaajan/taustavaikuttajan kampanjointi K:ta vastaan. Sitten junnut uskovat lukemansa, ja jakavat "tietouttaan" täällä julkisella foorumilla.
Kyoshosta ei juttelemalla huonoa saa aikaiseksi, eikä omat huonot kokemukset esim. PTA:n kanssa anna moiselle kommennoinnille aihetta.

EDELLEEN, jos puhun pelkästä infernosta, niin puhun siitä perus MP 7.5 mallista, se kun sattuu olemaan samaa hintaluokkaa kuin esim. hobsteri, mutta laatu on jotain ihan muuta kuin missään muussa krossarissa, eli tosi huonoa, kuten tekniikkakin yleisesti ottaen.

Kyllä MP 7.5 on ihan yhtä hyvää laatua kuin MP777

65
Lainaus käyttäjältä: "termos"
Ensinnäkin vois oppia ajamaan ja pitämään sen auton välillä pystyssäkin! Tällä tarkoitan tilannetta jossa sama helvatan auto on viidettä kierrosta peräkkäin samassa paikassa katollaan koska ei osata ajaa, ketä sellaista kiinnostaa joka kierroksella nostella? Luulisi nyt sen neljännen perättäisen kaadon jälkeen samassa paikassa jo funtsivan että vois muuttaa ehkä ajotapaa ettei aina kippais.


Eli siis, älä tule ajamaan jos et osaa! Tai ainakaan autoasi ei tulla nostamaan...?
Ja sitten ihmetellään kun rähjätään...  :mrgreen:

Itse olen kyllä auton nostanut, vaikka olisi ollut viidestuhannes kerta siinä kohdassa samalla autolla, sitä paitsi, en nostoiltani huomaa (pysty) edes kisaa seurata! (ja nostajat sitten seuraa omaan aluettaan, ei kisaa)

66
Polttisautot / CEN Matrix ja Arena
« : 09.01.07 - klo: 23.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Kaikki diffit ajetaan sisään. Kisaajat ei aja diffejä sisään porakoneella vaan autossa kiinni. Usein kun kyseessä on uusi auto myös moottori on uusi, jolloin molempien sisäänajo hoituu samalla kertaa. Pidetään kädellä vastakkaisesta pyörästä kiinni ja annetaan pyöriä tasaisella kaasulla riittävillä kierroksilla. Keski diffiä kun ajetaan sisään pidetään kiinni molemmista etupyöristä ja toiseen suuntaan ajettaessa sisään takapyöristä. Diffit ajetaan siis sisään molempiin suuntiin.


Yleensä noin 5 min suuntaan riittää jolloin diffit lämpeävät tarpeeksi.

Näin tehtiin ainakin Timo Taikurille!  :)

67
Polttisautot / starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« : 09.01.07 - klo: 22.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Ilmari_S"
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Kyllä osaan lukea ja luinkin takatuuppi, mutta kun vetokäynnistimellä ei ole takatuupparin saati tuuppaamisen kanssa mitään tekemistä, niin parempi olla sotkematta moista käsitettä enempää tässä yhteydessä. Suurempien väärinkäsitysten välttämiseksi.

En tiedä miksi yksisuuntalaakeri laittaisi hanttiin koneen normaalille pyörimiselle, sitähän starttiboksi aiheuttaa.

Aika hyvin luettu koska minä tietääkseni kirjoitin takatuppi, eli se osa joka tulee koneen (yleensä takaosaan) kiinni. En puhunut mistään tuuppauksista mitään.
 
Luulen että vetostartilla varustettu kone voi kärsiä jollakin tavalla, jos sitä käynnistää kaikki turbiinit ym. vielä koneessa kiinni ollessa.

Jos konette pyörittää edestä katsotteassa vastapäivään ei koneessa pitäiis minkään ottaa kiinni. Mutta jos pyörittää toiseen suuntaan, ottaa yksisuuntalaakeri kiinni ja vetari voi hajota. Mutta harvemmin moottoria väärinpäin startataan!

On se vetokäynnistin silti hyvä ottaa pois!

68
Polttisautot / Team Magic M1 Buggy
« : 09.01.07 - klo: 16.10 »
On se makee!  :mrgreen:

69
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 04.01.07 - klo: 14.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
sörkkään mehiläis pesää, ja kysyn varmaan parinvuoden rc tauon jälkeen... pari vuotta meni 1:1 off-roadin harrastamisessa.
Mutta nyt rupeis oleen RangeRover myyty ja siirrytään välillä leluihin, eli CEN GST ja Nemesiksen tärkeet erot joilla on merkitystä.

Kello on jo niin paljon etten millään jaksais lukee näitä kaikkia sivuja läpi, ja mainoksissa on puolet turhia hienouksia. Kattelin että diffit ois lukittavia ja sehän tekee tietty offis miehenä vaikutuksen, ne tarvii varmaan purkaa osiin ennenkö se onnistuu?


Gensussa on erillaiset renkaat ja vanteet kuin Nemesiksessä, mutta kuitenkin 23mm hexeillä. Kaasulinkistö vähän erillainen ja Gensussa on pakki. (Nemesikseen sen saa toki)

Näissä uusimmissa malleissa ei minun mielestäni diffejä lukkoon saa, ekassa Gensussa sai.

Jos jostain saat RTR Nemesiksen suosittelen ostamaan sen koska siinä tulee Sanwan FM radiot. Ei toki Genesiskään huono vaihtoehto ole, kori ainakin on makee!

70
Polttisautot / Team Magic M1 Buggy
« : 29.12.06 - klo: 00.39 »
Näistä linkitettiin kai aiemmin jo pari osaa mutta tässä on nyt kaikki kolme ja kuskin haastattelu!
Tosi hyvä artikkeli, kannattaa lukea vaikka ei buggista tykkäiskään!

Part 1
Part 2
Part 3
Ben Darleyn haastattelu

Toivottavasti pian tulee videoo :)

71
Polttisautot / Keskustelua kytkinlaakereista
« : 28.12.06 - klo: 22.01 »
Ei haittaa jos välys kellossa ei ole liian suuri! Millin liikevara on ihan hyvä!

Ja tosiaan noista laakereista sen verran että ensivuodenalussa on meille tulossa omia brandi laakereita. Sekä laakeri settejä eri autoihin. Pyrimme myös laajentamaan laakeri valikoimaa niin että jokaiseen tunnetumpaan autoon löytyy laakerit!

72
Yleinen keskustelu / Kyosho verkkokauppa???
« : 25.12.06 - klo: 21.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Kyllä ne kyoshon crossarit ovat ihan ykkös laatua. Mutta muu on täyttä p****a. Esin monsterit ja noi puret ja pinemät 15 luokan autot.

Kyll Giga Curheri on ihan kelpo tekoa, RTR:stä en tiedä mutta se eka versio on makee :)

73
Tulokset / Englannin hallikisat
« : 24.12.06 - klo: 22.54 »
Lainaus käyttäjältä: "*Ari*"
Gucci vois kertoo miten ne kamat pakataan  niin osais ens kerralla paremmin
Ittellä ei ollu ongelmia

Ei ollu mullakaan!  :)

74
Polttisautot / Team Magic M1 Buggy
« : 24.12.06 - klo: 22.53 »
Jos tilaan Novarossin kautta noilla osanumeroilla, niin en tiedä mitä saan. Mutta Gucci ilmeisesti tarkisti että saa vanhan P5 osia.

Collarin koneisiin tilataan osat Collarin kautta, jolloin samalla numerolla saadaan Collarin muokkaama osa. Että ei se tämän vaikeampaa.
Novarossiltahan tätä Collarin moottoria ei voi ostaa eikä sen varaosia.

Mukavaa joulua kaikille foorumin lukijoille!  :)

Toisaalta, jos Collarin kautta saa 40.000rpm kiertävän lähes kolme heppaisen P5 moottorin, joka on tehty vakio-osista ja on vanhaa suunnittelua...
Ei voi se olla huono homma!  :mrgreen:

76
Polttisautot / Team Magic M1 Buggy
« : 20.12.06 - klo: 23.59 »
Nyt Englannista vihdoin kotiutuneena voisin kertoa vähän ensikokemuksia ja mietteitä autosta.
Auto tosiaan rakennettiin pienellä kiireellä hotellissa mutta saatiin valmiiksi ajoissa! Kiitos rakennus avusta ja neuvoista Hokelle ja Nikolle!

Autossa kaikki osat istuivat mukavasti paikoilleen ja olivat suht herkät valmiiksi, lautaspyörät ja pinionit sekä diffit vaativat pienen hellän sisäänajon mutta sen kerkesi hyvin kisapaikalla tekemään.

Treeneissä en saanut auto kuin kerran radalla muiden ongelmien takia. Esims radio, starttilaatikko oikuttelivat.


Auto käyttäytyi tehdäs säädöillä erittäin mukavasti.
Tehdas säädöt diffien osalta olivat
5-7-1

Crompton ajoin 5-5-2 vai oliko se 5-5-3 setupilla.

Itse olisin kenties myös voinut laittaa hiemen löysempää keskidiffiä koska auto oli hieman puskeva mutkaan ajetteassa.

Mutta kuitenkin perus setupilla auto käyttäytyi hyvin ja oli todella agressiivinen mutkissa, ilman vetoa auto kääntyi joten kuten mutkaan ja vetopäällä aivan liikaa, tahtoi perä irrota.

Pehmeä rengas oli yksi joka paransi varsinkin auton käyttäymistä.
Pehmeä seos, M3 Crime toimi paremmin kuin hyvin, tosin rengas on aivan liian pehmeä suomen oloihin!

Muutamia mutkiakin tuli matkaan auton osalta, ylä vanttiruuvi katkesi tällissä treenipäivänä. Myöskin ohjauksen ylädekki härpäke murtui, tosin se ei haittaa vaikka olisi murtunut. Isossa tällissä se muistaakseni hajosi!
Tankki sai myös samassa rytäkässä siipeensä ja hieman hajosi, ei onneksi ruvennut vuotamaan, tämä tosin tapahtui nousussa joka oli jo muutenkin menetetty :)
Tietysti CVD:n rappi lähti jossain välissä vetämään mutta se oli omaan tyhmyyttäni, mitäs en laittanut ruuvilukitetta itse niihin!

Muutamia lasten tauteja oli materiaaleissa havaittavissa, mutta näistä lähtee viesti valmistajalle ja ne korjataan, tosin osat hajosivat tälleissä :) Ei pääsuoralla :D

Loppujen lopuksi auto käyttäytyi todella hyvin ja olen tyytyväinen autoon, sopii meikäläisen käteen paljon paremmin kuin vanha auto, uskon että tällä päästään lujempaa  :)


Kunhan jotain tulee taas mieleen niin jatkan.


PS: Niin ja vakio setupissa antisquatti on 1 aste, nostin sen kahteen ja auton perä tuli hillitymmäksi!

77
Tulokset / Englannin hallikisat
« : 17.12.06 - klo: 15.40 »
Jose sai truggyn ponderin vasta launtaina.

Harvemmin harjoituksissa ponderia tarvitaan.
Jiri oli Truggyn C finaalin kahdeksas, ei noussu, A finaalia ei ole vielä ajettu, Mikalle tiedoksi.

78
Tulokset / Englannin hallikisat
« : 12.12.06 - klo: 16.32 »
Apua  :evil:  Jännittää :P Itellä ei ole vielä edes autoa :) Kaikki muu on kyllä kasassa ja valmiina. Moottori tosin säätöihin mutta sen kerkiää tehä vaikkapa  perjantaina.

79
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 03.12.06 - klo: 00.20 »


Pistin oman  Nemesiksen kasaan pölyyntymästä nurkista.

Asentelin uuden tigerdriven, entistä jykevämmät vetoakselit ja ulostulot diffeihin. (Saatavana vain optio osana)

Ja sitten jotain muuta kosmeettisia juttuja.

80
Tuo Yadahan on siis sama auto kuin Caster Racingin tuotanto.
Vain takasiipi on muotoiltu erilailla. Sen vähän kokemuksen perusteella mitä itseltäni on niin Casterin Pro mallista kuin perusmallista, en voi suositella :)
Jotkin osat oli ainakin casterissa nättiä tekoa, tosin Mugen kopio se on.

Mutta makeen näkönen!  :)

81
Polttisautot / Cen Nemesis 7.7 RACING!
« : 28.11.06 - klo: 10.30 »
Kyllä meiltä joitakin osia tällähetkellä vielä on!
Ne on listattu nettisivuillemme
http://www.jp-nitroracing.com/verkkokauppa/

82
Sähköautot / TEAM MAGIC E4
« : 20.11.06 - klo: 22.12 »
Kyseessähän tosin on vasta prototyyppi jota ei myyntii ole lähiaikoina tulossa.  :?

83
Vapaa keskustelu / 4.11. Kauden jälkilöylyt Megazonessa!
« : 05.11.06 - klo: 14.31 »
Kivaa oli :)

84
Polttisautot / Team Magic M1 Buggy
« : 03.11.06 - klo: 22.38 »
Nonnii! Nyt olisi sellaista tietoa että joulukuun alussa olisi autojen tarkoitus alkaa tehtaalta poispäin liikkua! Toivotaan ettei enää tule mitään hidastuksia!


Ja kyllä tuossa Magicissa tuulilasi on, joskin se on pieni ja tankin korkin päällä :D

85
Polttisautot / Team Magic M1 Buggy
« : 27.10.06 - klo: 21.23 »
Mut siinä taas ei ikkunoista mainita mitään! :)

86
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 22.10.06 - klo: 00.19 »
En osaa sanoa, eronahan Gensun ja Nemsun diffeissä on ulostulojen koko, ja alumiininen diffinkotelo, joka ei mielestäni muovisena ole huonompi, päin vastoin :)

87
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 21.10.06 - klo: 19.12 »
Eipä tuo eroa esim Nemesiksestä kuin renkailtaan ja korilta sekä väriltään :)
Ihan makee peli kyl!  :)
Niin joo ja eteen menee samanlainen teleskooppi kardaani niinkuin Genesiksissä (Nemesiksessä koiranluu).
Ja moottori saanut uuden kannen, lohko ei ainakaan ole muuttunut eikä kaasari, ehkä sisällä jotain en tiedä.

Ja vielä jarrulinkit ovat tuplana, voi vähän helpommin säätää jarrun tehoa edessä ja takana. Tosin on ollut mahdollista vanhemmissakin.

Kori on kyllä makea!!  :)

89
Polttisautot / Petrooleista
« : 11.09.06 - klo: 22.20 »
Pullstart tässä tapauksessa viittaa vain siihen että polttoaine on hyvää perusmoottoreihin jotka yleisesti startaan vetokäynnistimellä.

Voit laittaa tätä polttoainetta myös sähköstartilla varustettuun koska polttoainen ei vaikuta starttaus tapaan.

Polttoaineita on erillaisia mutta kaikki pienoisAUTO polttaineet käyvät.

90
Tulokset / Kilpailukutsu 2.9.2006 Turku Open M-8
« : 03.09.06 - klo: 20.36 »
Ihan kivat kisa ja järsjestelyt, joskin ensikerralla voisi ottaa säännöt mukaan.
Oikominen ja auton kantaminen ponderilinjan yli sen sammuessa ei mielestäni ole oikein edes tälläisissä "treeni" kisoissa.

Mutta täytyy sanoa että kivat oli kisat kun pääsi paljon ajamaan, oman B-finaalin kärjessä monta monta minuuttia mutta sitten Kyoshon takapinjoni sanoi sopimuksen irti, ei ne vaan kestä sellasta määrää ajoa (treeni+kisat) :( Pettynyt olen...
Ei se muuten mutta että johtopaikalta! Mutta Aapro tuli ja näytti kaikille miten B-finaalia viedään, joskin vikalla minuutilla putsari meni tukkoon ja autosta lopui puhti! Päätyi sitten kakkoseksi :) Ja Antti ensikerralla ei aja kokopäivää samalla putsarilla :)

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 51