Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Rc hemmo

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10
61
Polttisautot / HoBao Hyper 7
« : 04.08.03 - klo: 13.14 »
Lainaus käyttäjältä: "RChullu"
Kumma juttu, itselläni ei ole hyperin missään ulostulossa pienintäkään kulumisen jälkeä noin 27 litran jälkeen


Jaa, minulla ja Myllärillä on mennyt yhdet ulostulot. taitaapi olla aivan kuormasta kiiinni ja karkaisusta.

62
Vapaa keskustelu / RC-autoilun kustannukset
« : 03.08.03 - klo: 20.04 »
Lainaus käyttäjältä: "alpha"
keität renkaita? siis niinku kattilassa? monessako asteessa? :shock:


En mä asteista tiedä , loppu infrapunamittarista asteikko kesken ( näyttää 290 astetta), mutta 6:sella minä niitä vanhassa kattilassa keitin.

63
Polttisautot / Re: hobao hyper
« : 03.08.03 - klo: 19.57 »
Lainaus käyttäjältä: "jesse.finneman"
kyllä mua ainaki AHISTAA HINNAT ku vertaa mp 7.5 varaosa hintoja
melkein naurattaa kunka suuri ero niillä on kyoshon hinnat
on täysin naurettavia MUUTAMALLA OSALLA SAA JO HYPERIN
SEN KU OLIS TIENNY Nyt viriitän tän kyöstin loppuun ja katon uudestaan


Et ole sattunut huomaamaan etä osa Hobaon osista menee mp-7.5. Kyllä hobaossa huonojakin puoliakin, esim itselläni meni torsenista ulostulot heti väljäksi (en ole ainoa) ja hobaon vakiodiffissa ulostulot meni 10l jälkeen käyttö kelvottomiksi (en ole siinäkään ainoa).
Kaikilla merkeillä on miinuksensa ja plussansa.

64
Vapaa keskustelu / RC-autoilun kustannukset
« : 03.08.03 - klo: 19.44 »
Itse en suositele asetonilla pelleilyä, vaan kannatan keittämistä. Itse kestän renkaita noin 1h kumeineen, jolloin kumit lähtee irti repimällä. Inserttejä voi tehdä itse vaahtomuovista.

Onhan ne muukin harrastukset kalliita, esim karting,motocross,jääkiekko jne jne jne ....

Fenoovi lopetitko tämän harrastuksen?

65
Polttisautot / inferno 7.5 varaosa/viritys
« : 19.07.03 - klo: 10.31 »
Millaisia viritys-osia oikeen kaipaat? Sen verran voin sanoa että kyosholta ei mitään viritys-osia kannata haeskella hintansa takia.
Jos sulla on inferno 7.5 sport (kuten mulla) niin olen joutunut/halunnut tehdä tälläisiä muutoksia autoon, nämä voi tehdä myos 7.5.

Kyoshon titaaniset vanttiruuvit  edessä/takana : Vanttiruuvit helpottavat auton säätöä, mutta ei pakolliset, suositelen titaanisia.

Fiorinin alumiiniset ohjauspalat : Nämäkään ei pakolliset ,mutta sportin palat on valettua alumiinia joten se hajoaa helpommiin kuin jyrsitty.

Fiorinin alumiiniset rungonjäykistäjät edessä/takana : Kyoshon jäykistimillä saa heittää vesilintua sillä ne pallot joissa se jäykistin on kiinni kuluu hetkessä väljäksi, ja nämä kestää paljon paremmin.

Hobaon diffit : Inferno 7.5 käy Hobaon diffit kuten torsen,spider ja vakio, kaikissa tulee pinjoni mukana. Itselläni on torsen edessä kyoshon vakio keskellä ja takana Hobaon. Sportsin diffit on pakko vaihtaaa, jos laittaa isomman myllyn pinjoni on myös vaihdettava.

Fiorinin alumiininen säädetävä taka-aurauksen säätöpala
Ei pakollinen mutta helpottaa paljon taka-aurauksen säätöä, silllä palaa ei tarvitse ottaa pois ja kestää.

Etu-pään alumiiniset ala ja ylä ripustusten kannatimet Ei pakolliset, sillä kyoshon muoviset kannatajat kestää ihan kohtuudella, mutta nämä kestävät vielä enemmän.

Nuova Faorini vanttiruuvi sarja : Mukana tulee vanttiruuvit casteriin kulman säätöön.

Fiorinin slide kytkin Kestää todella paljon kulutusta.

Kyoson nivelakselit/kardaanit Kestää paljon kulutusta.

Hintoja voi selailla:
http://personal.inet.fi/koti/timo.jalas/
                                   http://www.sanderssona.com/
                                    http://www.fioroni.com/index_eng.asp?a=menuext&id=4&sc_id=0
http://www.three5models.co.uk/7_5_optionparts.htm

66
Tulokset / KILPAILUKUTSU M8 SM-KISOIHIN 26-27.7.2003 VAU
« : 17.07.03 - klo: 22.10 »
Lainaus käyttäjältä: "jallu"
Huomatkaa että M-8 kisoja järjestää vain 2 seuraa  :!:

Rukart ja VAU


Touringissa asiat hieman paremmin.  :?



Elokuussa on salossakin yhdet viralliset m-8 kilpailut, jonka järjestää Salon UA.

67
Sähköautot / wec:in 3000 akut
« : 10.07.03 - klo: 22.21 »
Onko noi AA vai minkä kokoisia?

68
Tulokset / KILPAILUKUTSU M-8 3. OSAKILPAILU 30.8 SALON UA
« : 08.07.03 - klo: 22.12 »
Hopi Hopi, nyt kaikki krossi kisaajat kisaamaan voitosta! Rata ei ole erityisen vaikea vasta-alkajallekkaan.

69
Polttisautot / Ajon jälkeen koneeseen?
« : 07.07.03 - klo: 09.36 »
Sinne ei  tarvitse laittaa mitään. Itse otin eilen ton RB:n motin pois ja laitoin gs21 paikkaan, ja gs21 lähti ekalla pyöräytykselllä kayntiin ja se oli ollut 2kk levolla ilman suoja-aineita.
Ne rissat aiheuttaa tukoksia mutta siinä saattaa kestää hieman ja nitrokin syövyttäää moottorin metalleja, mutta siinäkin kestää.

70
Polttisautot / gs15r:än kytkin suli
« : 04.07.03 - klo: 18.45 »
Se sulaminen ei ole kytkimen vika vaan säätäjän.Tuo juttu on todettu jo parikertaa.

71
Polttisautot / Siiven päätyjen suurennus...
« : 02.07.03 - klo: 08.56 »
Ne ei vaikuta ajettavuuten ollenkaan, vaan ne estää että esim kannen naarmuuntumista .Sellaset voi tehä 3mm muovista.

72
Polttisautot / 1/8 grossiauton säädöt
« : 27.06.03 - klo: 11.17 »
Ei netissä olis tällästä infernolle? http://personal.inet.fi/koti/timo.jalas/faq/setup_lavanko.jpg

73
Polttisautot / ostin crono
« : 27.06.03 - klo: 11.13 »
Perjaatteessa jos yhtiöllä on vielä koneistuskesku/prässi, niin vosit tehdä alumiiniset tukivarret?Mikä servo sinulla on?

74
Polttisautot / ostin crono
« : 27.06.03 - klo: 09.45 »
http://www.kolumbus.fi/hobbyman/, tuolla ainakin myydä Cronoja joten kai sieltä vara-osiakin saa?
Ohjauservosta voi olla mennyt rattaat.Niitä saa uusia ,mikäli niitä voi ostaa erikseen?

Ps:Kattele tota vähän noita kirotusvirheitä!

75
Sähköautot / Laakereiden huolto.
« : 25.06.03 - klo: 13.03 »
Itse olen tehny vanhoille umpinaisille krossiauto laakereille niin että puhallan kompuralla öljyt pois, sitten sinolia, sen jälkeen taas crc ja kieritellään vähän aikaa.
Tämän jälkeen laitoin laakerit likoamaan purkkiin jossa oli jotain ihme vahteistorasva.Laakereistä tuli kohtalaisia, mutta itse käyttäisin rasvattuja laakereita esim vara-autossa, sillä uudelleen rasvatuista tulee öljy helpommin pois ja ne muuttuu nopeammin "Liukulaakereiksi" kuin uudet.

76
Sähköautot / mistä varaosia??
« : 25.06.03 - klo: 12.58 »
Kyosholla on tuollainen 4x10x4 laakeri, joten kannattaa varmaankin tilata sellane laakeri prohobbystä noin 5kipale.

77
Polttisautot / Ilmakuplat
« : 24.06.03 - klo: 22.56 »
Liimaa se hanhenkaula kaasarin kurkkuu ja toinen pää ilmanputsariin .Liimana käyttäisin kontakti liima ja hanhenkaulan kumpaakin päähän nippusiteet

78
Polttisautot / kysymyksiä!
« : 24.06.03 - klo: 09.27 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Sormi vauhtipyörässä on hieman epäterveellistä sormelle, suosittelen kenkää ihan omaksi parhaaksenne. Omassa peukalossa on vieläkin lovi siitä.


EI sitä sormella kannatakkaan sammutaa vaan ruuvarin kahvalla.

79
Polttisautot / kysymyksiä!
« : 24.06.03 - klo: 08.42 »
Sinuna sammutaisin niin , että otat jonkun vanhan ruuvarin ja painat kahvalla sitä vauhtipyörää niin ,että se ei pääse liikkumaan.

80
Polttisautot / ulkonäön kohentaminen
« : 22.06.03 - klo: 18.31 »
Luin joskus erästä amerikkalaista rc lehteä ja siinä oli mp-6:seen vaihdettu värilliset tukivarret,pohja,servo jne jne.Kyseinen auto vaikutti aika "tyttömäiseltä" koska se oli aivan punainen.Noita osia voisi löytyä suomesta ja jos ei niin voit maalata ne spraylla tai kettovärjätä.

81
Itse taidan olla ainoa joka tulee salosta,ainakin tällä hetkellä.Onko totta että rata on hieman pölyinen, vai kastellaanko se ennen ajoa?

82
Polttisautot / Inferno MP-7.5 sports READYSET
« : 19.06.03 - klo: 17.08 »
Itse en osta autoon enää kyosholta muutakuin ruuvit ja tukivarret ja jotain pientä sälää.Esimerkkinä tästä Itselläni on nyt edessä/takan hobaon diffit , ja keskellä kyoshon vakio, ja rungonjäykistimet ovat myös .Esim nivelakseleita tai renkaita ei kannata ostaa kyosholta korkean hinnan takia.

83
Polttisautot / Inferno MP-7.5 sports READYSET
« : 19.06.03 - klo: 13.08 »
Noh viimekesänä sain autosta rikii päärattaan,kytkinkellon,vanttiruuvin ja ruuveja ja tietysti vakiorenkaat.Tänä kesänä olen saanut rikki diffit , ja kahdet servot :mrgreen: .

84
Polttisautot / Inferno MP-7.5 sports READYSET
« : 19.06.03 - klo: 10.56 »
Luottelen tässä nyt muutaman syyn miksi ei kannata ostaa Inferno 7.5 sporttia.

1.Diffit hajoavat alta, jos laittaa tehokaamman moottorin.Korjaaminen maksaa noin 150e.

2.siihen pitää ostaa  nivelakselit pyöriin maksaa noin 50e

3.Kardaanit kannattaa ostaa. Noin 50e

4.Laakeroitu servosaver. Noin 60e

5.Vanttiruuvit ylä-tukivarsiin ja auraus kulman säätöön  . Noin 15e

6.Vetari hajoaa, joten kannattaa mennä paikalliselle sepälle ja pyytää tekemään siihen startti boksi. Noin 60e akun ja käsistartterin kanssa.

7.Tupla levyjarrut noin 20-40e.

8.Pitää ostaa Esim fiorinin rungon jäykistimet eteen ja taakse.Noin 30e

9.Pääratas hajoaa.Noin 20e

10.Kykinkello väljistyy neulalaakerin ansiosta.Noin 20e laakereiden kanssa

11.Kallistuksen vaimentajat .Noin 30e

Eli nuo korjaukset maksavat noin 350e-500e, riippuen ostaako kyoshon vai muiden valmistajien osia?.Eli loppuen lopuksi sinun kannattaa ostaa kainai 1 koska siinä on noi kaikki korjattu ja siinä on vielä viriosiakin. Moottoriksi kannattaa ostaa siihen esim RB:n,os:sin tai Hobaon moottori.Itselläni on tuo sportti, jota olen viritelly ton kanain hinnan verran ainakin!

85
Polttisautot / kyosho usa-1
« : 18.06.03 - klo: 12.12 »
Tuo taitaa maksaa noin 500e pillin kannssa.Itselläni on tuon moottorin pienempi versio ws7, jossa on tehoa liiankin paljon(ainaskin minulle), joten suositelisin ostamaan ton ws7, sillä se on sentään 100e halvempi kuin toi c5, ja tehoa löytyy.

86
Koita laittaa vahva lukkoliimaa sinne kierteisiin, sillä se pitää (ehkä liiankin hyvin).

87
Polttisautot / TR-15 diffi hajalla?
« : 08.06.03 - klo: 19.32 »
Pinjoni on sellanen pieni-ratas, joka ei ole diffin sisällä, vaan pyörittää sitä isoaratasta.Diffin sisä-rattaat on kunnossa(ainaskin jonkunverran) jos pystyt pitämään toisesta pyörästä kiinni ja pyörittää toista pyörää.Se ulkoinen ratas(planeettaratas) on rikki jos pyörität esim etu-pyöriä samaan suuntaa ja kuuluu rahinaa.
Suositelisin avaamaan ne diffit ja etu ja takapään ja kattomaan jos siellä on sellasta "suurta"metallisirua,jos on niin sillon diffit entiset.
Jos oot paljon ajanut etu/takavetosella niin sillon on kaikki diffit uusittava.
Jos diffit on rikki, niin suositelisin melkein myymään auton jollekkin vara-osiksi, sillä kyoshin teräsrattaat on tosi kalliita.
Siellä sisässä ei ole vissiin mitään muuta kun jotain ihme rasvaa.
Suositelisin laittamaan jotain 10 000 öljyä eteen ja keskellä, ja taakse 3000.Öljyjä ei kandee ostaa kyosholta.

88
Polttisautot / Polttoaine eri motteihin
« : 08.06.03 - klo: 18.30 »
Noh kyllä se moottoripaketti pyörii siinä 100-200e paikkeilla.

89
Polttisautot / TR-15 diffi hajalla?
« : 07.06.03 - klo: 17.39 »
Kyllä diffit ylensä kestä kauan , jos ne on tehty vahvasta materiaalista, ja laakerit ja shimmiprikat vaihdetaan riittävän usein.

90
Polttisautot / TR-15 diffi hajalla?
« : 07.06.03 - klo: 16.51 »
Koita pyörittää etu-pyöriä ilmassa, jos ne pyörii eri suuntiin diffin sisä-rattaat kunnossa.
Sitten koita pyörittää etu-pyöriä samaan suntaan, jos kuuluu rahinaa, niin silloin on pinjoni ja planeettaratas sileitä.
Tsekkaa diffien sisärattaat ja vaihda öljyt.
Muovikoteloiden uusiminen kannattaa myös, sisä että ulko (ulkokotelot maksaa varmaan 10e pari )sisäkotelot tuskin tuon kalliimmat.
Diffien laakerit, ja pinjonien laakerit kannattaa myös uusia.
Muista laittaa shimmiprikat,sillä planeettarattaan ja pinjonin välissä ei saa olla yhtään klappia.
Sinun pitää tarkistaa myös takadiffit samalla tavalla , sillä jos olet ajanut paljon niin että vain takapyörät vetävät, niin se on myös takadiffien loppu (1l riittää jo tekemään lopun.)
Jos takadiffit ovat kuluneet hieman sileiksi, joutuu ne uusimaan.
Keskidifin tarkistus ei ole myöskään pahitteeksi.Minulle kävi noin viikko sitten samanlailla.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10