Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - sprawl

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 14
91

On myös mielenkiintoista, jos yksikään kirjoitettu etu ei ole mielestäsi merkittävä? Ei juotoksen parempi mekaaninen kesto, oletettavasti parempi virranjohtavuus ja virrankesto (huomaa tosiaan tuon olevan vielä oletus), ei uudelleen käytettävyys jne.

Mikä muuten on se yksi työvaihe enemmän, jota tässä on trx:n nähden?

Entä mikä on se ominaisuus, jonka takia kokeilematta voit sanoa Trx:n olevan jossain asiassa tätä parempi (ellei huomioida sitä, että 360 asteen juotos vs 1/4 siitä vie vähemmän tinaa)? Tai se, että se on tällä hetkellä yleisempi -kuten Tamya ja Deans olivat ennen? Osaatko sanoa, miksi asiat eivät enää ole niin?

Eli ainut fakta siitä missä se on parempi on fyysisen rasituksen kesto. Omalla kohdalla on kyse siitä että en lähde liittimiä vaihtamaan ennkuin seuraavat täyttyy:
- Joko lämpenee
- Johdin ei mahdu


Yksi työvaihe enemmän tulee siitä kun ec:lle melkein pitää olla se teline johon sen laittaa kiinni, vaakatasossa sen juottaminen on vähän hankalahkoa.

Enkä edelleenkään ole sanonu että trx on merkittävästi parempi kuin ec, miten voisinkaan kun en oo sitä kokeillu. Pointti on ollu kokoajan siinä että ei yksinkertasesti ole syitä miksi vaihtaa trx->ec ainakaan ennen kuin kaikki käytössä olevat akut on johdoiltaan liian isoja.

92
Sähköautot / Vs: ensimmäinen suditteluauto.
« : 25.08.11 - klo: 10.05 »
Juu ja renkaiden leveydelläkin voi olla oma asiansa tuossa kaatumisessa. Eipä noissa muuten rakenteellisesti kauheita eroja ole kun käyhän niihin pitkälti samat varaosatkin.

93
Sähköautot / Vs: ensimmäinen suditteluauto.
« : 25.08.11 - klo: 09.26 »
Traxxasin taka- ja nelivetotekniikoissa on se ero, että takavaedolla saa ajaa ja nelivetoa korjata. Ei nyt ihan mutta ero on selvä. Nelkkuun pitää tehdä päivityksiä ennen kuin se kestää ajoa.

Takavetoinen on tietenkin vaikeampi ajaa. Nelivetoisella ajaminen menee helposti kaasulla urhoamiseksi kun auto ei käänny tai oikene. Kärjistäen, :evil: jos haluat oppia ajamaan takavetoinen, jos haluat ajaa oppimatta niin nelkku.

Jep, siitä riippuu paljon haluaako ruveta kisaa ajamaan jolloin pitäis vissii jotain osatakki :).

Semmosen pointin unohdin sanoa että slash vs. stampede  = stampede omakohtasella kokemuksella. Stampede ei kaadu lähellekään niin helposti kuin slash, ja menee aikalailla missä vain.

94
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 25.08.11 - klo: 09.13 »
Onko autosi oranssi vai punainen?
Taitaa olla tuo punainen divin auto.


Tässä uusinta omaa versiota tt-01D:stä:




vieläkun toiset punaset ledit tulis taakse. Edessä molemmissa umpioissa 2x5mm valkoset ja 1x 3m vilkkuvat siniset.

95
Sähköautot / Vs: ensimmäinen suditteluauto.
« : 25.08.11 - klo: 08.46 »
Jos haet ensimmäistä "sudittelu" autoa niin suosittelen joko traxxas slash 4x4 tai stampede 4x4 malleja.
Takavetosena kyseiset pelit on vähän niin ja näin että kannattaako, ainakin ajaminen on helpompaa nelivedolla kun auto kääntyykin johonkin(ja kulkee myös).

Sitten jos kaipaa enemmän asfalttiajoa tai driftinkiä niin tamiya tt-01 mallistoon kannattaa tutustua.
Myös tamiyan mini sarja on erittäin hauskaa porukalla! :)

96
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 25.08.11 - klo: 08.18 »
Onko kellään tietoa/kokemusta saako 4x4 slashiin sopimaan minkäänlaisia teräsvetareita?

En oo teräksisiin paneutunu mutta alumiinisia kyllä löytyy. Ja joku muoviosa on hyvä olla "sulakkeena" välissä. Jos kaikki voimansiirto päivitetään teräkseen/alumiiniin niin sitte paukkuu diffissä joka kerta eli tietää työtunteja vielä enemmän.

97

Ellet tässäkään vaiheessa keskustelua tiedä, ettei EC:tä saa kytkettyä väärinpäin oikosulun aiheuttamiseksi niin miksi vastaat koko keskusteluun? Asia on kerrottu jo aloituksessa.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
TAitaapi olla turha omalla kohdalla tätä keskustelua enään jatkaa, kun näköjään siinä kävi niin että etsit vain epäkohtia kirjoituksista jotta pääset iskemään takaisin.


Lainaus
Noilla vinkeillä voi mennä takas "koulunpenkille" kaikkiaan hirveetä p****a!! jos tuolla tapaa porukka tekee liittimien asennukset niin ihmekään jos mikään ei pelaa.
Ei muutakun omaa videota kehiin ja sitten perusteita siitä miksi noin ei tule tehdä kuin videoissa on esitetty. Eikä täällä kovinmontaa ketjua taida olla jossa kysytään sitä miksi juotokset ei pidä.

98
Traxxas liittimeen mahtuu speksien mukaan maks 12AWG kaapeli. Nykyisissä 2s4000mAh akuissa on jo 10 AWG. Tiukkaa tekee, mutta ei EC5:lla :)

Siinäpä ehkä jonkinsortin syy miksi voi joskus tulevaisuudessa vaihtaa parempaan kuin trx. Tosin akkukanta on tällä hetkellä aika pitkälle pienempää sorttia.
 
Pari 12awg akkua laittanu trx liittimelle, kyllä ne siihen ihan sopivasti menee mutta vaatii toki tinaa enemmän kuin pienemmät.

99
Oikeastaan ainoa yllätys on se, ettei joidenkin mielestä aloituksessa mainitut kohdat ole etuja Deansiin tai Trx:n verrattuna. Eli ennemmin epäillään ja ammutaan uusi idea alas, kuin mietitään miten tuotteet voivat kehittyä kiristyvien vaatimusten mukana.

Jos kaikki olisivat samaa mieltä, ei keskustelua syntyisi. Se taas mihin asioihin keskustelussa keskitytään ja asioita pohditaan sekä kehitetään, on tärkeämpi asia.

Muutama on maininnut bullettien olevan hyvät liittimet ja niitä olen myös käyttänyt. Hyviä ovat nekin.

Jos sun mielestä aloitukseni mainitsemat edut eivät ole merkittäviä, niin kerro yksikin etu miten Trx on TEKNISESTI parempi.

Huomasin myös Bigbearin vetäneen aikamoisen yhteenvedon ja kokemusta oli todella monesta liittimestä.

Yritetään siis pysyä asiassa ja saman teen itse. Losi on näemmä ekana valmistajana tullut esiin näitä käyttävänä, olisi mukava nähdä sama tilanne useamman tehtaan kohdalla ja akut saataisiin suoraan kaupasta parhaalla liittimellä käteen.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
En ainakaan minä ole sitä ampunut alas..
"saataisiin parhaalla liittimellä käteen", noh, kuten tässä on tullu ilmi, mielipiteitä on moneen lähtöön. Tämä on aikalailla samaa asiaa kuin menis suomi24 palstalta kysymään ostaisko nokian vai ei. Suurinosa sanoo sen mukaan mikä ittellä on kädessä.

Halusit etuja trx liittimen puolesta, omasta mielestä nopeampi juottaa. Ja kyllä, tiedän etten ole ec:tä kokeillu mutta kyllä sen jo edellisestä viestistä huomaa että siinä on yks työvaihe vähemmän trx:n eduksi, ja tinan määrä pienempi.

En oo saanu vielä siihen vastausta voiko noita saada oikkariin kuten deanseja, mutta jos voi niin se on jo iso miinus trx:ään verrattuna.

Lisäksi, mitään takuita ei oo siitä kumpi kestää enemmän virtaa, ja kumpi sitä liikuttaa paremmin, voisi kuvitella että ec liikuttaa paremmin mutta mistäs sitä koskaan tietää enennkun on luotettavaa faktaa pöydässä. Ja se ero mikä tuossa mahdollisesti on, tuskin on niin maata järisyttävä että mikäli laitetaan esim. kaks stampedea vierekkäin joissa molemmissa eri liittimet, et kyllä itekkään huomaa kumpi niistä liikkuu paremmin. Tämän jälkeen ainoaksi hyödyksi jäisi liittimen lämpenemisen poisto paremmalla kontaktilla, mutta sitähän ei toistaseksi ole kummassakaan ilmeisesti havaittu muutoinkaan.


Niin kauan kun kukaan ei oo omaa kotilaboratoriota tehny ja mitannu liittimiä, ei voida sanoa kumpi näistä on speksejä kattomalla parempi. Siihen asti mennään sen mukaan mikä hyvältä tuntuu ja mikä on fiksua omaan käyttöön.

Kuten monella muullakin on kymmeniä liitoskohtia harrastuksensa parissa tehty samoilla liittimillä, oli ne sitten deans/ec/trx/nuppineula/sukanvarsi , niin ei niitä kovin "testimielessä" lähdetä kaikkia juotamaan uusiksi "kun on mainittu näppituntumalla hyviksi".
Noh, tähän varmaan vastaat että "miks et kokeilis tätä liitintä", niin vastaan siihen jo suoraan että lue tämä kappale uudestaan. :)


100
Sähköautot / Vs: ezrunin moottoriin sopiva nopari???
« : 24.08.11 - klo: 13.15 »
Oisko kellään jäänyt ezrunin harjattomaan moottoriin sopivaa noparia jäänyt kaappiin voisin semmoisen ostaa??? ja onko kukaan lähettänyt traxxasin vakio nopareita takaisin??? mulla on mennyt 2 kpl rikki toinen paloi ja vissiin toisessaki vika kun yritän ohjelmoida noparia niin alkaa välkkyyn vihreä ja punainen valo yhtä aikaa onko vika noparissa???

Aloittelijan kysymyksiä ketjuun olis ehkä voinu nämä laittaa.

Mutta tuohon jälkimmäiseen ongelmaan, onko sulla manuaalia tallessa? Sieltä vois löytyä tuohon jotain vinkkiä miks valot palaa molemmat.
Nopareita voi lähettää mutta monet on todennu sen ettei kannata, ehkäpä kuukausien odotus ja kulut päälle niin saa samaan hintaan uuden nopeammin.

101

Onko sun tässä topicissa olevassa vastauksessa minkäänlaista ristiriitaa uusimman "kääntää akun ylösalas ja..." kanssa?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Etkös sä ite oo hehkuttanu tässäkin ketjussa sitä uuden kokeilemista?

Nykyään juotan kaikki akut niin että käännän sen ylösalas jolloin johdot on pöydällä suorassa, sitte vaan tinaa päälle ja kiinni. Mitään tinalenkkejäkään tartte laittaa.

Pitäis kellottaa kummassa menee enemmän aikaa kun suht huolella koittaa tehdä, siihen että kääntää akun ympäri, pistää tinaa liittimeen ja johtimeen ja painaa ne päällekkäin juottimella. Vaiko siihen että virittelee bulettin johonkin telineeseen, juottaa sen täyteen tinaa, sitte nostaa akkua niin että saa johdot sisään ja sulatettua toisella kädellä sen kiinni.



lisäystä:
Valitettavasti en niin foorumi addikti ole että jos vaihdan autoon jouset, että muokkaisin jokaikiseen viestiin foorumilla tiedon että "nyt on tällaset jouset autossa" :)


lisäys2:
Toisekseen, miten tämä liittyy edes koko keskusteluun siitä kumpi liitin on parempi? (johon ei selvää vastausta tulla saamaan). Rupeat vissiin etsimään kaikkia epäkohtia kirjotuksista kun huomasit ettei kaikki ihan ollukkaan samalla linjalla sun "testauksien" ja "näppituntuman" kanssa.

102
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 24.08.11 - klo: 12.53 »
Otin uudesta R34 nissanin kopasta suojamuovit pois aamukahvin kanssa maalauksen jälkeen.
Vieläku pääsis töistä kotia laittelemaan tarroja ja valosarjaa kiinni  :azn:

103
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 23.08.11 - klo: 15.47 »
Tainnut posti hukata mun paketin kun 14.7 tilatut kilkkeet ei ole vieläkään perillä :sad:

ootko kysyny postista? Itellä kävin yhden paketin kanssa(ei tosin sama firma) niin ettei viestiä kuulunu että on perillä, ja oli sitte maannu reilu viikon postin hyllyssä.

Jos taas kirjelähetys niin ei muutakun postiin vain reklaamatiota ja rahat pois.

104
En kyllä ymmärrä tätä kauheeta hypetystä ec liittimien eduksi jos ainoot faktat on "hyvä näppituntuma". Mutta onneks jokanen saa käyttää mitä haluaa :)

Se mitä tulee tuohon että faktoja tulee testaamalla niin siitä ei tuu mitään faktoja pöytään vaikka puolet tämän ketjun vastaajista laittais liitimet autoonsa ja sanois että "hyvä liitin". Mikään ei todista että se on virrankuljetus ominaisuuksiltaan sen parempi kuin trx tai deans.

Kuten tuolla jo aikasemmalla sivulla tuli ilmi, siihen tarvitaan jo aika pätevää laitteistoa että tämmöset "rankingit" voidaan luotettavasti tehdä


Ja selvennykseksi, en edelleenkään sitä sano että ec on huono liitin, tai huonompi kuin trx/deans.  :afro:

105
No eipä noita faktoja ole kirjoituksissasi esiintynyt toistaiseksi mihinkään suuntaan, se että olet onnistunut deansin oikkariin saamaan kertoo lähinnä teknisistä taidoistasi, ei liittimistä mitään.
Ilmeisesti mamylle oli tuo kommentti?


Noh, voihan sen vahingossa kiireessä sutasta väärinpäin, mutta ite en tuu tukemaan koskaan liittimiä joissa se on mahdollista olettaen että liitin ehjä jo oikein koottu.


106
Bigbear:
Kyse nyt lähinnä onkin siitä että tarpeeksi isoja faktoja muiden littimien hyödyistä ei oo tarpeeksi suuria jotta kukaan lähtisi niitä vaihtamaan.

Kukapa ei haluais ostaa akkua valmiiksi oikeilla liittimillä, tai nopari valmiiksi oikealla liittimellä, tai mitä tahansa muuta oikealla liittimellä eli liittimellä jota itsekin käyttää. Esim. jos ite pitäis ostaa uus akku ja valittavana on joko deans/ec/trx nii tottakai otan trx:n koska kaikki muukin käytössä oleva on samaisella liittimellä.

Jos olis tarpeeksi faktaa siitä että joku muu on olenaisesti parempi niin tottakai vaihtaisin, eli tässä tapauksessa liittimen pitäis parantaa auton kiihtyvyyttä ja huippunopeutta merkittävästi jota mikään tähän astisista liittimistä tuskin tarjoaa merkittävästi paremmin kuin trx.


Mamyllyn:
Lainaus
- Makuasioita on toki olemassa,mutta yksi iso ero näissä on:toisen saa helposti rikottua juottaessa, EC:tä tai TRX:ää ei (jälkimmäinen tosin hajoaa helposti avattaessa,toinen ei).
TRX rikki avattaessa, wtf?? En oo ainuttakaan aitoa liitintä saanu rikki missään tilanteessa..

Lainaus
- Tässä kohdassa olet oikeassa. Katso silti tuo taulukko,jonne on linkki aiemmassa keakustelussa. Aloitukseni pointti olikin enemmän siinä,että EC on ylivoimainen juottaa.
Sieltä ei löydy trx liitintä.

Lainaus
- Näemmä muutkin sortuu olettamuksiin faktojen sijasta. Tuota ei saa oikosulkuun -toisin kuin taas Deansin voi saada (kokemusta on,yksi nopari rikki).
En sortunut olettamuksiin vaan kysyin että onko se samantapainen. Enkä sanonu että deans on huono "jos ne voi laittaa väärin kiinni" vaan toin sen yhtänä pointtina esille, onhan se asia jonka takia joillakin se nopari on kärähtänyt.

---------

Se mitä tulee tuohon kommentoimiseen niin tarkoitukseni ei oo haukkua nokiaa ja apple p*skaksi koska käytän samsungia vaan tuoda esille pointteja siitä miksi pitäis käyttää työtunteja näiden liittimien hyväksi. Ja tähän mennessä syitä tähän on: - (yeah, nolla kappaletta.).

107
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 23.08.11 - klo: 08.52 »
Mulla oli kans 2wd normi jousilla ja 4wd bigborilla.

En kyllä auton käyttäytymisestä sen kummemin osaa sanoa että onko kumpi parempi mutta jos pitäis päivittää niin en kyllä sitä rahasummaa laittaisi iskareihin. niiden hinnalla kun saa esim. aluosia päivitettyä jo ihan kivasti.

109
Mun mielestä kopio-deans on ehdottomasti paras, mutta mullapa onkin niitä myytäväksikin asti (tosin ei ole myynti-ilmoitusta eikä ole tulossakaan)

- Et paljoa vaadi ;-) Onhan Ladakin hyvä auto, mutta joku muu voi olla parempi?

Deansissahan ei ole mitään ongelmia, JOS osaa sen tinata.. Tinaa liittimen pintaan, tinaa johtoon, johto liittimen päälle ja lämmitys johdon päältä kunnes liittimessä oleva tina sulaa. That´s it.

- Ihme kyllä, että muutkin ovat todenneet Deansin surkeaksi. Onko se mielestäsi näinkin yksinkertaisen komponentin osalta "tekniikan huippu" ;-)

Siitä lienee turha kiistellä mikä on helpoin juottaa, ja mikä on mukavin käyttää. Tottumuksia on varmasti yhtä montaa sorttia kuin liittimiäkin.

Mutta jos paneudutaan faktoihin, ei tuossa alkuperäisessä tutkimuksessasi mainita mitään todellisia faktoja virtojen kestoista tai virtahäviöistä. Eli aikalailla tässä varmaan mennään olettamuksilla ja todennäkösyysarvioilla.

Esim. omasta mielestä trx liittimet on parhaimman tuntuset liittää ja aukaista, sekä juottaa. Deanseja en jaksa peitellä aina sukilla, ja putkiliittimille pitäis olla joku teline, trx liittimille riittää ihan pöytä.

En oo deanseja testaillu siltä kannalta että riittääkö kosketuspinta-ala kipinöintiin jos yrittää laittaa niitä väärinpäin? trx liittimiähän ei saa mitenkään oikosulkuun jos juotokset on oikein.

Putkiliittimet lienee tässä asiassa samalla linjalla kuin deansit, vai onko ec liittimissä enemmän muovia itse johdin osan jälkeen?

110
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 22.08.11 - klo: 22.36 »
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-LiPo-ja-LiFe-akut/GM-Lipo-Potkoakku-4000-20C-74V-107400
Jos puhut tästä akusta, niin kyllä saa ladata 8 amppeerilla. Itse en tosin koskaan ole kokeillut ja eipä tuosta ultramat 14+ laturista taida edes saada sellaista latausvirtaa.

juurikin tuommosen otin toisen, 5a saa siitä ulos.Noh saa silläkin jonkun kymmenminuuttisen vähemmän latausaikaa kuin 4a :)

111
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 22.08.11 - klo: 21.20 »
Helppo asentaa, kunhan ei tee sitä virhettä kuin itse etten tajunnu ettei traxxaksin nopari anna tuulettimen liitäntään kokoajan vain 5v. Eli jos haluaa tuon jännite ilmotuksen käyttöön niin akun liittimeen pitää tinailla johtimet.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9744
Toimitetaan siistissä metallisessa laatikossa ohjeineen.

Pistin tilaukseen - jos ohjeet eivät varsin suoranaisesti osoita sopivaa kytkentää niin vääntäisitkö ehtiessäsi vielä hieman rautalankaa sen osalta mitä tulisi yhdistää mihin. Ilmeisesti laite toimii kaikkien normiakkujen (nihm, lipo 2s 3s) kanssa? Kuulostaa myös haarautuvan jatkokaapelin paikalta - etenkin jos mittaria ei ole aina tarpeen pitää kiinni.
Ohjeet on selvät jos sähköstä jotain edes tietää(lähinnä mikä on + ja mikä - ).

Ite oon laittanu noparin tuulettimen liittimen paikalle sokeripalan josta lähtee sähkö nyt sekä moottorin tuulettimelle että tuolle anturille. Muita kytkentöjä ei ole tarpeen tehdä.

Jos haluat sen toimimaan oikein niin joko haarautuva akkuliitin tai sitten juotat ne johtimet suoraan siihen noparin akkuliittimeen jolloin toimii.

Anturihan taitaa toimia isoimmillakin lipoilla. Max jännitteet tais olla yli 20V mutta jokanen tarkistakoot itse ne rajat. Akku tyypillä ei ole merkitystä, anturihan mittaa vain jännitettä ja hälyttää jos se menee alle säädetyn rajan.

Säädintä on kyllä helppo käyttää mutta oon koittanu löytää luotettavaa paikkaa mitata tuolla kapistuksella moottoria. Nyt se on nippusiteen alla moottorin kyljessä, 15min ajon jälkeen näytti asteita 47 mutta sormikopelolla sanoisin sen paljon korkeammaksi. Kenties moottorin ja siilen välissä olis se paras paikka tuolle, tai jopa moottorin sisällä jos jaksais sen verran ottaa projektia alkuun.(huom, jos sen sinne laittaa niin pitää olla tarkkana mihin sen laittaa ja miten).

Hintansa väärti laite ihan jo lipo varoittimenakin.

112
Lainaus
- Ei ne siinä pöydälläkään ihan itsestään paikalla pysy. Miten lämmität liittimen jos se on pöydässä kiinni?

Miks ne ei pysyis pöydällä paikallaan kun siihen painaa johtoa päälle?
Ja ihan sillä juottimella vaan lämmitän sitä laattaa.


Lainaus
- Ok, eli kokemusta muista. Tästä ei...

Miten nuo ec:t eroaa normi putkiliittimistä mitä esim. hk:n akuissa paljon suositaan? Eikös ne yhtälailla samalla tavalla juoteta kuitenkin. Eli en paljoa rikastu siltä osin vaikka noita kokeilisin :)


TRX liitin kelpaa ainakin takavetoslässiin 2S akulla. Ei kuumene. Vai voiko olla merkittäviä häviöitä sähkönsiirrossa ilman kuumentumista? Ihan asiallisiltahan noi ec liittimet näyttää, mutta itelläki 5akkua TRX liittimellä + laturi + nopari eikä ongelmaa, joten vaihtaminen olis ihan puhdasta harrastustoimintaa. Tosin muutama liitin on vähän turhankin tiukka kytkeä, liekkö päässy kuraa väliin.

Ehkä jossain patteri kasissa tarvii paremmat liitinkit?
Itellä ollu mm. 4x4 slash castlen 4600kv combolla +  3S 5000mah eikä ollu kertaakaan lämmin.

113

Otappa uusi 5000 mAh 3S akku jossa on esitinatut johtimet. Yritä ensin pitää ne paikallaan täsmälleen sen levyosan päällä ja lämmitä liitintä KUNNES lyijytön tina sulaa kunnolla myös johtimen päälle painettua. Tehokkaallakin kolvilla liitin sulaa ennen tuon tapahtumista.


Kääntää akun ylösalas pöydällä niin liittimet on suoraan pöytää pitkin ja helppo juottaa kiinni liittimiin.

Itellä on joka ikisessä vehkeessä nyt, ja ennen ollu trx liittimet eikä valittamista. Oon kokeillu deanseja/tamiyaa(pikkuautoissa) sekä vastaavia tuubiliittimiä. Enkä aio vaihtaa.

TRX liittimet on ihan yhtä helppoja juottaa kuin mitkä tahansa muutkin, vähän tinaa itte laattaa, vähän johtimeen ja painaa ne kolville vaan yhteen. Simple as that.

Toki tuossa tuli vinkkejä putkienkin hyväksi, ensin tehdä puusta teline sille, laittaa itte liitin siihen, sulattaa se puolilleen tinaa jonka jälkeen pistää johdin sisälle(pitäen akkua kädessä kokotämän ajan) jonka jälkeen on valmis kunhan odottelee liittimen jäähtymistä huomattavasti pidempään kuin trx liittimien.

En kiistä sitä etteikö kehumissasi liittimissä olisi enemmän kosketuspinta alaa, ja tuli mieleen sekin että kestää varmasti enemmän vetovoimaa jos sellaselle altistuu.

Mutta ennenkuin näiden liittimien takia lähdetään nurkan taakse hihat ylhäällä niin pöytään pitäisi kyllä lyödä vähän enemmän faktaa siitä kuinka isot erot saavutetaan sellasilla vehkeillä joilla suurinosa harrastajista ajaa jos käytettäisiin näitä tuubeja.

114
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Huijari Liikkeellä!
« : 22.08.11 - klo: 09.09 »
Tiedä sitten kuinka noi oikeustoimet rahallisesti kannattaa. Mutta onhan siinä se hyvä puoli että tekijä saa tuomion, mutta haittana se että lainsäädäntö ei estä laittomuuksien jatkamista.

Itte ostin huutonetistä ps3 pari vuotta sitten, sinne meni 350e.

Tein siitä rikosilmotuksen ja poliisit selvitti asian, kertoi että se on huijannu parin kuukauden aikana noin 20000e rahaa huuto.netin kautta. Tästä oli uutisissakin sillo joskus.

Eipä oo tullu senttiäkään takasin, eikä mitään ilmotusta viranomaisilta.

Noh, sinänsä oon vähällä päässy että kauppoja tehny netin kautta jo yli 10v ja yksi tällanen tapaus sattunu kohdalle vaikka lähes kaiken maksaa etukäteen tilille.

115
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 22.08.11 - klo: 08.51 »

Onko kellään kokemuksia näistä akuista http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17266__Turnigy_nano_tech_5100mah_2S2P_65_135C_Hardcase_Lipo_Saddle_Pack.html
tai ylipäätään Turnigyn Nano-Tech akuista ?
Olisin kiitollinen jos jakaisitte kokemuksenne  :smiley:

Jossain ketjussa joku mainitsi noita testanneensa jonkun aikaa ja hyväksi todennu. Laajempaa käyttökuntaa ei vissii vielä taida olla.

116
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 21.08.11 - klo: 17.12 »
ilman dremeliä ei hobbykingin akut sovi paikalleen. rcmart esimerkiksi myy pötkölipoja, mutta toki ne ovat HK:in akkuja melkein puolet kalliimpia

eli sama ostaa rf:ltä gm:n akun 50€?
sama akku tälläkin hetkellä minissä , 2s 4000mah ja ajoaikaa sen 2-2,5h joten aika kiitettvästi.


edit:
päätinpä ostaa sellasen toisen niin niillä pärjää jo hyvin meidän ralleissa. Tuota akkua saa vissii ladata 8A?? Ainakin niin ymmärsin pötkön kyljestä kun siinä saksaksi jotain siitä puhutaan, merkintähän on "Lipo 2/4000mah?

Mikähän harjallinen moottori olis hyvä tuohon vakio noparin rinnalle? Rupee niin vanha jo tuo olemaan että kohta varmaan loppuu menot.

117
Ostan sitteki 2s 5000mahin akun.
Niin siis mikä laturi? :huh:

ultramat 14+ näyttäis olevan palstalla.

118
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 21.08.11 - klo: 09.28 »
Autoa enemmän alas tonttiin niin ne ohjauslinkit ei osu runkoon. Itse olen saman huomion tehnyt kanssa.

Kuinkas tuota miniä on helpoin madaltaa?

Ja toinen kyssäri, mitä akkuja vois käyttää hobbykingin valikoimista minissä koonsa puolesta(2s)?

119
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 20.08.11 - klo: 18.10 »
Autoa enemmän alas tonttiin niin ne ohjauslinkit ei osu runkoon. Itse olen saman huomion tehnyt kanssa.

juu täytyy ruveta madaltelemaan sitten. Kiitti vinkistä.

Tuli ekat ajot minillä ajeltua ja oli kyllä melkonen positiivinen yllätys muiden vehkeiden rinnalla kun 4000mah akku kestää 2,5h sekalaista ajoa :)

noh, onhan siinä vähän teho eroakin harjattomiin ja muihin vehkeisiin mutta silti.

120
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 20.08.11 - klo: 10.39 »
en äkkiseltään löytäny vinkkiä miten saa m03:sta sen ongelman pois kun oikean puolen ohjaus osuu aina siihen runkoon eli kääntyy huonommin toiseen suuntaan?

Löysäsin sitä tappia mihin se "pallo" tulee kiinni jolloin se ohjausvarsi nousee paremmin "rungon päälle", mutta se aiheuttaa sen että se ei kunnolla pysy ajossa sitte kiinni.

En tiiä saako tuosta sepustuksesta selvää mutta kaippa joku ymmärtää :)

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 14