Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tuukka

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 35
61
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« : 14.10.12 - klo: 18.26 »
Yksityyppirengas ei toimi kaikissa olosuhteissa. OK. Sehän hienoa.

Tästä tulee mieleen viimeaikainen tarina Ruotsista, jossa koulun kokkia kielsi valtuusto tekemästä liian hyvää ruokaa vaikkakin kustannuksien mukaista, koska se ei ole tasa-arvoista muiden koulujen oppilaita kohtaan.  Eli tasapuolisuuden nimissä p****a kaikille!. Jep.

62
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« : 14.10.12 - klo: 18.23 »
Siis on tasapuolista, että kosteuden aiheuttamia eroja ei saa kaventaa oikealla rengasvalinnalla!? Jep.

63
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« : 14.10.12 - klo: 18.22 »
Yksittäisen EM-kisan yksityyppirenkaassa on hyviä puolia, mutta onko ne haittoja suuremmat?

"Saari" Suomesta lähdetään isoihin kisoihin yleensä lentokoneella. Se rajoittaa matkatavaroiden määrää. Yksi rengassetti painaa sen puoli kiloa. Harrastajakisaaja tarvitsee ehkä 5 kierrosta NIITÄ renkaita, joilla ajaa. Yhdet lämppään, pari alkueriin ja yhdet nousuun. Lisäksi on kokeilurenkaita sekä vesikelin kumeja ehkä toinen mokoma. Noin 10 kierrosta siis eli 5 kiloa rengasta. Jos lähden voittamaan kilpailua, niin tuplaat tuon määrän. Harrastaja saavuttaa kaksi sijoitusta paremman sijoituksen ottamalla koko Suomen renkaat mukaan, sijoitus 96 eikä 98. Kisan vähän ajetut renkaat kiikutetaan kotiin ja tapetaan harjoittelulla loppuun.

Kustannukset. Kisabudjetti lentokisoihin on piiitkälle toista tonnia ainakin allekirjoittaneella ehkä jopa 2. Yhden rengassetin säästö on luokkaa 40-50 euroa. Jos halutaan kisakustannuksia pienentää, niin ainut tapa on rajoittaa kisassa käytettävien renkaiden LUKUMÄÄRÄÄ.  Itse en jaksa uskoa efran kautta saatuu alennukseen, joka olisi niin merkittävä että esim puolittaisi renkaiden hinnan. Rengasmyyjillä olisi nytkin mahdollisuus tulla kisoihin myymään niitä halpoja renkaita, jos se kiinnostaa. Eikun ständi pystyy, josta sitä herkkua saa. Onko rengasmyyjät niin saamarin tahvoja etteivät ole tälläistä alennusmyyntipaikkaa bonganneet? Vai onko niiden etujen mukaista nostaa renkaiden hinta kisoissa niin ylös ettei vaan kukaan pääse niillä ajamaan. Epäilen tätäkin.

Neljä vuotta sitten MM-kisoissa tapahtui kapitalismin hyvyyden ilmentymä. Kisan voitti HotBodiesin auto Haran kuskaamana. Se oli positiivinen shokki markkinoille. Miten vatussa voi markkinoiden reilusti halvin auto voittaa kisan. Firma myi EiOota sen syksyn. Harrastajat ymmärsivät ettei kannata maksaa reilua tuplahintaa autosta. Sama tulee tapahtumaan myös renkaille jossain kisassa.

64
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« : 14.10.12 - klo: 17.34 »
Hoken kirjoitus tässä edellä erittäin hyvä. Siinä kiteytyy hyvin moni asia renkaiden ympärillä.

Vesa: M8 luokan renkaat pitää olla mustat. SE lukee säännöissä. Joskus silloin kun ajoit sen yhden kisasi, niin Hobaon NIko toi ko merkin erivärisiä renkaita Suomen markkinoille. Kieltämättä piristyksiä, mutta muutti kyllä autot leikkiautojen näköisiksi.

Kun Vesa vertaat M8 luokkaa muihin rc autoluokkiin, et ehkä ole sisäistänyt mitä tässä luokassa auton paino / teho, rata ja olosuhteet vaikuttavat renkaiden toimivuuteen ja niiden kestoon. Jos on kuiva ja helteinen keli, rata raspinen ja sisältää muutaman metrin asfalttia, niin renkaat sulavat jo yhden 5 minuutin erän aikana käyttökelvottomiksi. Näin on itse koettu EM-kisoissa Saksassa. Sama rengas toimii tuntitolkulla täysin päinvastaisissa olosuhteissa. Saa olla ihme jamppa, joka etukäteen palaverissa tietää mikä rengas on hyvä. Toki voidaan valita sellainen kumi ettei kellään ole kivaa, kun pitoa ei ole.

Toinen rengasvalintaan vaikuttava tekijä, ainakin Suomessa, on kosteuden muutos aamusta iltapäivään.  Tuo voi tarkoittaa helposti sekunttia per kierros yhden aika-ajokierroksen sisällä. Tätä eroa voi kuski oikealla rengasvalinnalla kaventaa. Yksityyppi vain lisätä eroa.

OK. Keskitytäänpä seuraavaksi pohtimaan vain EM kisan yksityyppirengasta. Aloitan rengasvalinnan oikeellisuudella. Ensinnäkin demokratia ei toimi tässä eikä paljon muussakaan asiassa. Edetään esimerkin voimalla. Nyt AKK on esittänyt rengassääntöä EM-kisoihin. Harva tietää kuka on tätä ehdottanut! Edustaako se suomalaisten kuljettajien valtaenemmistön mielipidettä? Vanhana luokkayhteyshenkilönä olisin ehkä jonkin näkemyksen voinut esittää, mutta sitä ei ole minulta kysytty! Keneltä kaikilta on kysytty?

Seuraavaksi sitten nämä about samoin "demokraattisin" perustein valitut mielipiteet on EFRAn kokouksessa päättämässä sitä rengasta. Kukin maa edustaa yhtä ääntä. Saksat, Ranskat, Italiat ja muut on yhtä suuressa painoarvossa kuin Bulgaaria, Romania, MOldova, Serbia, jne... Normaalin kokouslogiikan mukaan päädytään kahteen vaihtoehtoon, kukin bloggi yrittää kääntää omaan ajatukseensa tauoilla. Tehdään lehmänkauppoja niin kuin politiikassa tehdään. Ja Bingo, meillä on rengas ensi kesän kisoihin. Tuliko kentän haluama rengas? Tuskin. On ihan eriasia valita muuttumattomiin liki labraolosuhteisiin kevyen auton rengas.

Hypoteettinen firma QJ smalltyres päättää tulla rengasmarkkinoille. EM-kisois olisi hyvä näyttäytyä. Paha vaan, että herrat efran sen estää. Kas näin on tehty este lupaavan firman markkinoille tuloon. -> Rengasmarkkinat eivät kehity ESTOILLA vaan sillä, että niitä esteitä ei ole!

Jatkan..

65
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« : 13.10.12 - klo: 20.03 »
Ne, jotka väittävät, että pärjätäkseen kisassa pitää monia renkaita koeajaa, puhuvat kyllä palturia. Se ei vaan pidä paikkaansa!

Käytännössä kuskit käyttävät yhtä merkkiä renkaita. Niitä, joiden kanssa on deali tai sopiva kauppias, jonka kanssa muutenkin asioi. Näitä rinkuloita on sitten yhtä tai kahta kumilaatua yhtä tai kahta kuvioo.

Jokaiselta valtamerkiltä löytyy rengas, joka toimii radalla => ei tarvitse sitä kauppiasta tai rengasmerkkiä vaihtaa.

Ne, jotka eivät panosta lajiin, eivät pärjää rengassäännöistä johtuen tai johtumatta.

Rajoittumalla vain yhteen renkaaseen, ei tiputa kuluja yhden euron vertaa. Päinvastoin on PAKKO hankkia tietyt renkaat. Vaihdan mielipidettä jos saan AKOja tai PROlineja tai jotain muuta hyvää tunnettua merkkiä 20 euroa /kierros ilman ostorajoituksia säännöistä johtuen.

Ja mitäs sitten. Ihan kokeiluna kysyn mikä on SE rengas vaikka ensikaudella? Saako olla eri kumilaatuja? Jos sattumalta kaikki kisat on helteisellä kelillä ja rata on kuin raastinrauta niin YHTÄÄN softista ei ole kenelläkään autossa kiinni. Onkos kauppiailla sitten tarjota joka jannuille kovia kumeja? Mitäs jos kaikki kisat onkin kylminä päivinä radoilla, jotka on liukkaita. No silloin kysytään niitä pehmeitä kumeja. Mitä tehdään kisatilanteessa, jossa renkaat loppuvat? Kuka päättää, mitä päättää? Saako kisassa käyttää kahta eri kumiseosta? Kuka päättää ja missä vaiheessa? Miksi hyvät kuskit laittavat aina ne oikeat kumiseokset alle! Ei tämä rengassääntö näin pitänyt mennä? Lähden itkemään palstalle... Kauden lopussa laatikollinen "halpoja" renkaita, jotka ei käy ensi kaudella kun rengas vaihtuu. Sitten tehdään sääntö, että vanhat saa käyttää pois. Paitsi, että nehän toimii paremmin kuin uudet tietyissä olosuhteissa. Säästämpä niitä vähän varastoon... Ei niin saa tehdä. Lähden itkemään palstalle...

Ja edelleenkään ei ole kukaan vastannut, että kisa on mennyt pieleen renkaiden takia!

Aja nyt Vesa se yksi kausi edes M8 luokkaa, että ymmärrät ettei tämä luokka ole kuin muut luokat. Sinun vastauksista ja asenteesta huokuu, että et ole M8 ajanut. Tämä jatkopiikkinä minua kohden laitettuna.

Toiseksi Vesa. MIhin viittat, että "Muistutetaan, että M-8 luokka on myös monessa muussa vastahankaaja ja jäljessä kulkija sääntöjen suhteen verrattuna sähköluokkiin, rata ja krossi. " Ihan konkreettisesti siis mitä olen jättänyt sääntöihin laittamatta? Miksi Korvenmaa ei ole puuttunut tähän leväperäisyyteeni? Viittaatko nyt ainoastaan tähän rengasasiaan?

Joo. On se vaan hienoa jatkossa, kun tiedetään talven palaverissa, että mikä on se hyvä rengas ensi kesänä. Nyt se peräkylänanterokin varmaan tulee kisaamaan, kun voi voittaa pari euroa halvemmalla KISArenkaalla, kun halvemmilla ei enää saa ajaa.

Hyviä kommentteja monelta. Olisi hyvä kommentoida, mutta siirryn lauantain viettoon.

66
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« : 12.10.12 - klo: 16.13 »
Mutta kuten sanottu niin monesti aiemminkin jo vuosien ajan, vapaalla renkaalla ajettaessa voittaa vain tehtaat ja kauppiaat.

Voitko Vesa yksilöidä ketkä M8-rengaskauppiaat ovat hyötyneet Suomessa vapaasta rengassäännöstä?

Ja kaikille. Kenenkä M8 kilpailu on tänä vuonna mennyt pieleen toisten renkaiden takia? Miksi et laittanut niitä oikeita kumeja autoon?

Ja kolmanneksi. Miten ajattelitte harjoitella, kun vain yksi rengasmalli/-kuvio on sallittu? Ajatteko vain ko renkailla vai sillä mikä milläkin radalla parhaiten kunakin päivänä toimii?

Neljänneksi. Muistuu mieleen yksityyppikisa Jyväskylästä Suurajojen yhteydessänä nämä pienajot, jossa siis vain yksi rengas sallittu. No sittenhän M8 väki alkoi leikkailemaan kuvioo uusiksi. Saako yksityyppirengassäännöillä renkaita leikellä?

Ja lopuksi, en ole jääräpäisesti yksityyppirengastusta vastaan, mutta ensin pitää ihan aikuisten oikeasti siitä olla hyötyä lajin kehittymisen kannalta. Nyt en vain sitä näe.

EM-kisoissa on todennäköisesti se yksi rengasvalmistaja paikalla. Muut loistaa poissaolollaan. Onko hyvä?

EM-kisarenkaan valintahan varmasti on kaikkien demokratian sääntöjen mukainen? Ehkä kannattaa silloin olla maan edustaja efran kokouksessa. Saattaa postimies tuoda "vahingossa" rengaspaketin. Eli miksi luoda tilanne, jossa on väärinkäyttömahdollisuus?

MM-kisoissa eurooppalaiset tasamaakiitäjät menee jatkossa parivuotta vanhojen rinkuloiden opettamana ... niin omaa vauhtiaan.

Miksi vain renkaat ovat vakiot? Miksei radiot, servot, autot, moottorit, polttoaineet, laakerit, filtterit, kopat, värit, setupit tai filtteriöljyt vakioida?

Tämmöinen "oksennus" perjantain ratoksi. Ja muistakaa ilmoittautua ensi kesän EM-kisoihin. Kovin niukka on lähtijöiden määrä.

67
Peruutan paikan, kun ei halukkuutta löytynyt.

68
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« : 09.10.12 - klo: 09.30 »
Vesa: Kyllä se on efran moka. Samassa kokouksessa päätetään alustavasti maakohtaiset paikat b-em kisaan. Miten vatussa voi maa hakea paikkoja, kun ei edes tiedä missäpäin velkalandiaa koko kisat pidetään? Saati suomalaisittain sitoutua kisamaksuihin jonnekin. Ehkä tämäkin on vain suomalaisuutta. Jätetään maksut maksamatta. Kait ne joku hoitaa.

Kukahan muodostaa suomalaisten mielipiteen mm rengasasiassa ja sen kokouksessa kertoo? Nyt vinkkinä vaan, että se luokkayhteyshenkilön paikka on auki! Siitä vaan rohkeasti puskista esiin. Aivan loistava tilaisuus vaikka ajaa sitä rengasasiaa Suomen kisoihin. Kaippa tämä asia on oman topicin arvoinen.

69
Kilpailijoiden kanava / M-8 yksityyppirenkaat?
« : 08.10.12 - klo: 20.11 »
Kokouksessa päätetään. Aika surkeeta efralta ettei seuraavan vuoden em-kisakalenteri ole aiemmin päätetty.

Ja siellähän on sitten kanssa tyyppirengasta ehdotettu em-kisoihin. Sillalailla. 3 settiä per kilpailija koko kisas. Toisihan tuo uuden mausteen, kun rinkuloita pitäisi säästellä. Kaukomatkailijat ja normikuskit kiittää. 2 rinkulaa saisi vioittuneita korvata. Sellaista soppaa sitten... Ei varmaan keneltäkään mene renkaita rikki?

70
Jos on kiinnostusta ja ajokykyä lähteä Argentiinaan joulukuussa niin heti yhteydenotto allekirjoittaneeseen.

t. Tuukka Lintula
0503323009

71
Hei M-8 kilpailijat!

2013 kaudella on B-EM kilpailut ja A-EM kilpailut M-8 luokassa. Ajopaikan saa maakohtaisten kiintiöiden kautta. Syksyllä on EFRAn kokous, jossa nämä paikkamäärät alustavasti päätetään ja usein myös alustava on lopullinen. Lokakuun loppuun mennessä Sinun on ilmoitettava sitova halukkuus lähteä arvokilpailuun. Ilmoittautuminen luokan yhteyshenkilölle, Tuukka Lintula, osoitteella tuukka.lintula(ät)kolumbus.fi Laita kohdan 4 menestystiedot sähköpostiin.

Jotta saadaan kaikille mahdollisuuksien mukaan kisapaikka ja toisaalta ei jouduta maksamaan tyhjästä, siksi tämä sitova ilmoittautumismenettely. Ilmoittautumalla nyt sitoutuu myös maksamaan HELMIKUUUSSA kisamaksun. Jos jättää paikkansa käyttämättä ja korvaavaa kuljettajaa ei löydy niin maksua ei saa takaisin. Kansainvälisessä kilpailussa tarvitset lisäksi EFRA-lisenssin. Kansallinen lisenssi hyllytetään, jos ei maksa kilpailumaksua.

Huom! PM-kilpailuun ei tarvitse hakea paikkaa. Se kilpailu on avoin kaikille halukkaille pelkällä ”suomi”-lisenssillä.

Paikat jaetaan luokkayhteyshenkilön esityksen mukaan lajiryhmän päättämänä, kun paikkamäärä on selvillä.

Valinta tapahtuu seuraavassa järjestyksessä:
1. Viimeksiajetuissa MM/EM kilpailussa sijoittuminen A/B/semi-finaaliin.
2. Viimeksiajetussa PM tai Ruotsi-Suomi maaottelussa voittaja.
3. Viimeksiajetussa SM sarjassa voittaja.
4. Suurimman tuloksen omaavat seuraavasta kaavasta:
-kahden edellisen vuoden, sarjan loppusijoitus, SM, PM, EM sijoitus
-paremmasta vuodesta lasketaan kolmen parhaan pisteet yhteen
-pisteet sääntökirjan mukaan "pistelasku sarjakilpailuissa".
5. 20% paikoista voidaan ratkaista muilla kuin em. perusteilla (esim. ulkomailla vaihto-oppilaana oleva ajaja tai muun autoluokan kyvykäs kuljettaja voidaan ottaa mukaan).

Kilpailujen alustavat tarkat ajankohdat ja paikat tiedon lisään, kun ne löydän. Toisaalta vasta tulevassa EFRA-kokouksessa ne vahvistetaan. B-kisat on yleensä kesäkuun toinen viikonloppu (Portugali?) ja A-kisat nykytiedon mukaan 8-13.7 Reims Ranska

Päivämäärä korjattu!

72
En ole sanonut, että tarvitsee olla paljon hyppyreitä. Lue mitä kirjoitan. Vaikea ei ole synonyymi paljon hyppyreille.

Ja väännän nyt vielä viimeisen kerran rautalangasta sinulle Mika. Sinä et puhu itse asiasta eli radasta vaan rupeat tölmimään minua ja älykkyyteni astetta. Yritä ymmärtää se.

Ja koska rautalankani on loppu, en myöskään jatka luokkayhteyshenkilönä.

73
1/8th Off Road Euros - Europe Vs USA - It's War!!!

Ei saa noin sanoa, muuten Ollinmäki ja Mika suuttuvat! Mutta ehkä tärkeämpää on arvostella, että toisella on silmälasit ja lippis, mutta toisella ei.

74
Mika. Et puhu asiasta vaan sanansaattajan ominaisuuksista. Taidan ruveta kanssa keksimään adjektiivejä sinusta.

75
Onnittelut JQ:lle ja The Car:lle! Hieno sijoitus. Ja ansaitusti.

76
Ei vaikeampi rata tarkoita autontuhoamisrataa. Ei kilparadan tarkoitus ole olla aloittelijalle helppo.  Helpolla radalla ratkaisee enemmän kalusto kuin kuskin osaaminen. Tahtoisin, että asia on päinvastoin.

77
Tuloksista päätellen ja videon perusteella rata vaikuttaa niiiiiiin eurooppalaiselta. Jätkät nakuttaa samalla sekunttiluvulle kaikki kierrokset. En tiedä mitä kuskit paikan päällä tuumaa, mutta itse kaipaisin enemmän haasteellisempia ratoja.

Josella näyttää auto kulkevan!

Tsemppiä kaikille.

78
Kilpailukutsut / Vs: M8 Nordic Championship
« : 17.07.12 - klo: 21.48 »
Tässä infon taso tällä hetkellä:

Hello
 
Due too some last minute changes we have to move the 1:8 Off-road Nordic Championship in Skien Norway to a new venue.
The new venue will be Kodal rc and will be held in the same dates as already planed.
At the current time the club has non working website but will by the nearest weeks be up and running.
You can find some info abouth the club on they`r facebook site kodalrc.
 
Moore info will come soon.
If any questions please feel free to write an e-mail to ken@radiostyrt.no
 
Best regards
Ken Skalleberg
Chairman 1:8 Off-road
Norwegian motorsport federation.

79
Kyosho / Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« : 12.07.12 - klo: 14.40 »
Uskos nyt poika, että se patterikotelo EI TOIMI rc-autossa.

Älä opettele tulemaan toimeen ongelmien kanssa = failsafen säätämistä sinne ja tänne, vaan poista ongelma. Ongelma on pätkivät sähköt. Patterikotelo ei tule koskaan toimimaan tärisevässä rc-autossa, jota ajetaan pölyssä ja kosteassa. Vastaanottimen kytkin toimii vähän kauemmin, mutta ennen pitkää sekin alkaa pätkimään.

Lähettimessä voit käyttää pattereita, vaikka ei sielläkään ole paras ratkaisu.

80
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« : 09.07.12 - klo: 11.20 »
ÄÄNELLISIÄ ja äänettömiä ei pidä laittaa koskaan samanaikaisesti ajamaan. M8 kisan yhteydessä sähköt ajaisivat aina erikseen.

SC autojen kanssa kannattaa yrittää saada kisat aikaiseksi. Kaksi samankaltaista toistaiseksi pientä luokkaa parempi yhdistää. Jos ne toimivat ja saavat ajajia, niin sitten haetaan SM-arvoa kisoille.

81
Kiitos Mikko, että laitoit tiedon voinnistasi. Helpottaa varmaan kaikkien oloa.

Oma kauden todennäköisesti viimeinen osakilpailu sujui loistavasti. Kone ei stumpannut kertaakaan! No ei vaan tuli taas todistettua, että ei se moottori ole kovin tärkeä komponentti näissä kisoissa, jos se vain käy ja kukkuu. Entinen kisakone imi pölyt sisään rikkoutuneesta etulaakerista, kun toisen kerran tällä kaudella harjoiteltiin männä viikolla. Hyllystä löytyi about 8 vuotta ollut R&B S7 kone. Sen ajelin sisään pe iltana mummolan naapureiden iloksi. Tiikeriboxeri meinasi syödä koko auton pannuineen. Sivutiet on näemmä koirankusettajien ja rc-kuskien suosiossa.

Auto saatiin setuppiin, kiitos harjoittelun, auttajien sekä JQ auton uusien jousien. Kirkas eteen ja valkoista taakse. Ilman tätä muutosta saisin taas kirjoitella vauhdin riittämättömyyttä semistä eteenpäin. Suosittelen. Ehkä autosta johtuen myös kuskin vati oli kuin pultattuna. Ei hermoilua koko päivänä. Kuski tykkäsi radasta, lopputulos yli odotusten.

82
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« : 04.07.12 - klo: 15.09 »
Gt warrior. Siellä on jo kisakutsu Lavankoon. He eivät ole näemmä käyttäneet sääntöjen suomaa mahdollisuutta ajaa erikoisfinaalissa eM8 autoja.

83
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« : 04.07.12 - klo: 13.53 »
JQ. Tämänvuotinen M8 SM ajetaan nykysäännöillä, joita ei muuteta noin vain, kun siltä tuntuu. Lähtökohtaisesti säännöt ovat sellaisenaan voimassa koko kauden, ainoastaan havaittuja epäkohtia muutetaan tarpeen mukaan. eM8 ajaminen nyt SM-kisan yhteydessä on mielestäni radikaali muutos M8 kisaamisen kannalta.

MUTTA. Ensi vuonna voidaan tehdä vaikka mitä, jos vain yhteistä halukkuutta löytyy.

Tulkaa muuten JKL kisojen yhteydessä puhumaan minulle mitä te tahdotte ensikaudesta.

84
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« : 02.07.12 - klo: 12.15 »
Kyllähän asioita pitää kokeilla tai ainakin näitä ajatuspalloja heitellä, jotta tiedetään mitä porukat haluaa.

Jokainen tietää kuinka kortilla on Suomen suven viikonloput ja suomalaisnaisten miehenkaipuu juuri sinä viikonloppuna. Siksi näitä  kokeiluja on käytännössä pakko sijoittaa muiden kisojen yhteyteen.

Kyllä 2-päiväisessä kisassa voidaan kisapäivän pituutta pitää kurissa vaikka siten, että e8M luokan finaalit on M8 jälkeen. Mutta eihän tälläiset järjestelyt mitään ideaalisia ole.

Itse voisin sähkön sijaan ehdottaa nitro M8 "jokamiesluokkaa", jossa olisi määrätty halpa kone+pilli sekä ehkä se rengaskin. Ja samaan syssyyn vielä vakioiskaritkin, niin saadaan säpinää radalle.

85
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« : 02.07.12 - klo: 10.55 »
SM-kisat ovat SM-kisoja. Ei siellä tehdä eriarvoisiksi kuljettajia. Sarjasääntöihin on kirjoitettu mahdollisuus ajaa erikoisfinaali ennen a-finaalia. Erikoisfinaalissa ei saa ajaa a-finalistit. Jos M8 sähköautoilla ajetaan koeluonteisesti SM-kisassa, niin se on tehtävä siten, että itse SM-kilpailu on tasapuolinen kaikille.

Jos nyt Lavangossa halutaan kokeilla sähköM8-autoja, niin se tehdään joko eri kuljettajien toimesta,  erikoisfinaalin säännöin tai a-finaalin jälkeen. Toivon, että tälläinen kokeilu järjestettäisiin Lavangon kisan yhteydessä, varsinkin jos ne on kaksipäiväiset.

Ensi vuonna, jos päätetään pitää 2-päiväiset kisat joka viikonloppuna, niin silloin voidaan ajaa sähköM8-luokka. Silloin kaikki tietävät ennen kauden alkua, että näin mennään. Ja kaikki voivat hankkia sähkövehkeet jos kiinnostaa.  Mielestäni 2-päiväisessä kisassa saadaan harjoittelua, alkuerien pituuttta tai alkueriä määrää lisättyä siten, että lisäksi sähköllä ajavat eivät saavuta mitään etua. Ruvetaan vain kuulemaan marinaa mekkausajan puutteesta ja sitä rataa.

Itse kyllä pelkään, että käy kuin tukkiluokan, joka alkuinnostuksen jälkeen on käytännössä kuollut. Ehkä tästä aiheesta on syytä tehdä oma otsikko. Mutta eihän tässä ole kausi kuin puolivälissä.

86
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« : 29.06.12 - klo: 14.56 »
Ehdota kisajärkkäreille suoraan. Jos pidetään 2 päiväiset kisat, niin silloin aikataulu sen sallii. Eri asia sallivatko nitromiehet sähkiksiä :grin:

En kuitenkaan kannata sitä, että SM nitroilijoilla on myös sähköauto eli sitten täysin eri kuskit pitää olla. Muuten kisa ei ole reilu.

87
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 13.06.12 - klo: 11.06 »
Yksi etualatukivarsi saatu poikki. Oli sitä ekaa erää vm 2010. Autolla ajettu 12,75 litraa. Alkuperäisissä muoveissa oli ongelmia, mutta nyt viimeisimmät on tosi kestäviä. 

88
Nyt ette tiedä mitä puhutte. Se kone on ihan jees. Kivi sinne vauhtipyörään meni hypyn alastulossa. Ihan rauhallisesti kävellen hain auton pois.

En tiennytkään, että Petellä on ollut B6 kone. Uutta tietoa minulle, milloin kokeilit? Mitkä oli ongelmat?

Ja yleisesti hei. Me heitettiin setuppi uusiksi ihan hihasta ja alkuerissä tulokset 10, 9 ja 14. Kerran on tänä vuonna harjoiteltu Lavangossa 1.5. neljä tankillista.

Sitä paitsi panostimme tähän kisaan ostamalla uudet renkaat, kun oli kauppa samassa mekkauspöydässä. Tai ei me niitä vielä olla maksettu.

Ja todennäköisesti räpelletään lisää Jyväskylässä. Pahoittelen.  Pitääkö laittaa naamari päähän?

89
Kivat, rennot ja hyvin järjestetyt kisat!

Oma taival katkesi semissä vauhdin puutteeseen ja ei se moottorin sammuminenkaan tilannetta helpottanut. Turusta suoraan näihin kisoihin ja tehtiin radikaali muutos jousitukseen laittamalla iskarit ihan lintalleen. Tuntuivat sopivan Autoon hyvin. Säätäminen jäi vähän vain vaiheeseen, kun nokka jäi liian kovaksi ja siten vetopäällä puski.

Paluumatkat highlighteihin kuului seurata parkanolaisen nuorison höyrymakkaratappelelu paikallisessa shell-helmisimpukka ravintolassa. Siinä tuntui rc-autolla rinkiä kiertäminenkin ihan fiksulta puuhalta.

90
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 11.06.12 - klo: 09.59 »
Keskustelupalstalle kuuluu keskustelu. Täältä hakee yleisimmin vastauksia/juttuseuraa joko aloittelijat tai sitten lajiin täysin hurahtaneet, jotka pohtivat pieniä yksityiskohtia. Usein näiden välinen keskustelu ei tahdo toimia, kun aloittelija ei osaa kysyä eikä pro osaa vastata niin, että aloittelija sen vastauksen ymmärtää.

Mutta jokainen voi tätä nettietikettiä parantaa yksinkertaisesti sillä, että kirjoittaa vain selkokielisiä positiivisia vastauksia.

JQ the Carista kannattaa puhua ja siitä haaveilla. Nyt on tähän autoon saatu vauhtia uusilla osilla, joista varmaan iskunvaimentimien parannus on se isoin juttu.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 35