Mutta kuten sanottu niin monesti aiemminkin jo vuosien ajan, vapaalla renkaalla ajettaessa voittaa vain tehtaat ja kauppiaat.
Voitko Vesa yksilöidä ketkä M8-rengaskauppiaat ovat hyötyneet Suomessa vapaasta rengassäännöstä?
Ja kaikille. Kenenkä M8 kilpailu on tänä vuonna mennyt pieleen toisten renkaiden takia? Miksi et laittanut niitä oikeita kumeja autoon?
Ja kolmanneksi. Miten ajattelitte harjoitella, kun vain yksi rengasmalli/-kuvio on sallittu? Ajatteko vain ko renkailla vai sillä mikä milläkin radalla parhaiten kunakin päivänä toimii?
Neljänneksi. Muistuu mieleen yksityyppikisa Jyväskylästä Suurajojen yhteydessänä nämä pienajot, jossa siis vain yksi rengas sallittu. No sittenhän M8 väki alkoi leikkailemaan kuvioo uusiksi. Saako yksityyppirengassäännöillä renkaita leikellä?
Ja lopuksi, en ole jääräpäisesti yksityyppirengastusta vastaan, mutta ensin pitää ihan aikuisten oikeasti siitä olla hyötyä lajin kehittymisen kannalta. Nyt en vain sitä näe.
EM-kisoissa on todennäköisesti se yksi rengasvalmistaja paikalla. Muut loistaa poissaolollaan. Onko hyvä?
EM-kisarenkaan valintahan varmasti on kaikkien demokratian sääntöjen mukainen? Ehkä kannattaa silloin olla maan edustaja efran kokouksessa. Saattaa postimies tuoda "vahingossa" rengaspaketin. Eli miksi luoda tilanne, jossa on väärinkäyttömahdollisuus?
MM-kisoissa eurooppalaiset tasamaakiitäjät menee jatkossa parivuotta vanhojen rinkuloiden opettamana ... niin omaa vauhtiaan.
Miksi vain renkaat ovat vakiot? Miksei radiot, servot, autot, moottorit, polttoaineet, laakerit, filtterit, kopat, värit, setupit tai filtteriöljyt vakioida?
Tämmöinen "oksennus" perjantain ratoksi. Ja muistakaa ilmoittautua ensi kesän EM-kisoihin. Kovin niukka on lähtijöiden määrä.