Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tuukka

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 35
91
Kone ei lähde käyntiin ilman polttoainetta vaikka koko The boxin akun veivaa loppuun!

Nousussa Lintulalta katkesi siipi.

Ja nostopuolellakin tuli kaato.

Radalle tulo melkein onnistui. Jo kymmenen vuotta radalle tultu, mutta silti ajettiin harhaan. Kotiin (omaan) kyllä löydettiin suoraan ettei nyt ihan sekaisin kuitenkaan oltu.

Muuten meni ihan hyvin, kebab oli hyvää ja ilma raikas.

92
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« : 11.05.12 - klo: 11.05 »
1/16 tippuneiden määrä ei riipu ajetaanko yhdistefinaali vai erikseen. Tippuneiden määrä on tasan tarkkaan sama. Edelleen tarvitaan semimiehiä nostajiksi 1/8 finaaleihin. Eri asia on, että jos kuskeja on paljon 1/16 finaaleissa, mutta sillonhan ei koko yhdistelmäfinaalia ajetakaan, eikä semimiehiä tarvita 1/8 nostajiksi tai tarvitaan vähemmän.

TQ muuten ajaa A-haarassa ja saa siten puolituntia vähemmän mekkausaikaa. Pöljää sekin.

Jos haluaa mekata, niin sijoittukaa 1/4 B haaraan, silloin mekkausaikaa on eniten.

En kannata 1/16 yhdistefinaalista nousseiden autojen holdaamista tasa-arvon nimissä. Minusta B-haaralaisten pakkopitäminen on suurempi hölmöys kuin A-haaralaisten kokema haitta. Nyt kuitenkin puhutaan kuskeista sijoilla 49 - 56. En halua olla kokemassa sitä urheiluhenkeä, jossa sijalla 54 sijoittunutta rikkinäistä autoa ei saa korjata a-haaran tasa-arvon nimissä. Sijan 53 rikkoutunutta autoa ei auta latin vertaa, että sama on 54 auton kohtalo. Yhden pettyneen sijasta on kaksi pettynyttä. Tasa-arvoista joo, mutta hölmöä.

93
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« : 10.05.12 - klo: 15.15 »
On pöljää. Mutta edelleen kommentoi myös sitä mitä pyysin kommentoimaan. Halutaanko ajaa vai mekata?

94
Komento takaisin. Työmeilistä ja viime vuoden tiedoista löysin kaikki muut paitsi Jarnon. Toimikaa sähköpostin mukaan tarkistaen omat tietonne. Toki jos sähköposti on vaihtunut, niin ...

95
Hei a-kisoihin lähtijät!

Laittakaapa sähköpostiini tietonne tässä järjestyksessä putkeen eri riveillä 19.5 mennessä:

- EFRA Lic   
- Birthdate   
- Surname   
- Christian name   
- Address Line 1   
- Address Line 2   
- Land Code, Postcode Town   
- Town   
- Transponder
- Email   
- Freq 1   
- Freq 2   
- Freq 3

Jos joku tieto nyt puuttuu, niin jälkikäteen sitten kisapaikalla selvitätte itse.

Sähköpostiosoitteenne jäi Fortumin tuhoamaan pc:n uumeniin, siksi tämä yleinen kuulutus. 0-johdon puuttuminen sai muutakin "kivaa" aikaan kotonani. No se on toinen tarina se.

JOS joku ei lähde niin NYT olisi hyvä myös tämä tietää! Innokkaita menijöitä on. JOS edes epäilee, että kisa voi olla epävarma, niin myös tällöin tietoa, koska pikalähtökin onnistuu, jos tieto kulkee. Ei jätetä yhtään paikkaa käyttämättä!

96
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« : 09.05.12 - klo: 18.44 »
Semeistä finaalin nousemisessa on eri asiasta kyse. Siinä taistellaan voitosta ja eri haarat yhdistyvät. Silloin pitää olla molemmilla nousuhaaroilla sama aika roplata autoa. Urheilulliset seikat puoltavat tasa-arvoa. Yhdistelmäfinaalin urheilulliset seikat puoltavat ajoajan lisäämistä eikä mekkausta. Alimpaan finaaliin lähtijät lähtevät ajatuksella ajaa seuraavat 40 minuuttia. Minusta se ei kuullosta yhtään huonolta.

Lue hoke edellinen vastaus ja sen toiseksi viimeinen kappale. Kommentoi sitä myöskin.

Heitänpä vielä senkin sääntöomituisuudenkin kuin teknisen kympin. Miksi se sallitaan vain semissä ja finaalissa? Missä on 1/8 finalistien tekniset? Ja miksi sen usein ottaa jälkipään lähtijä a-finaalissa, semissä kuka sen ajokkinsa nyt rikkoo.

Vaikka Hoken mielipidettä arvostankin, niin vielä mieluummin kuulisin ajatuksia näiltä todennäköisesti alimpia eriä ajavia.

97
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« : 09.05.12 - klo: 11.09 »
Hoken vastaukseen.

Ymmärrän mitä haet takaa, mutta olen eri mieltä. A- ja B-haaralaiset nousijat ajavat eri haaroissa. Heidän välillä ei tule mitään eriarvoisuutta. Eri arvoisuus tulee vain A-haaran nousijoille, joilla ei ole A1/8-finaaliin suoraan päässeiden mukaista mekkausaikaa. Mutta mitäs jäivät alimpaan finaaliin! Se on tiedossa. Toisaalta joskus myös 20 minuuttia ajamista ennen seuraavaa nousua on etu eikä haitta.

Onkos se sitten oikein, että jos nousuerien pituus vaihtelee, niin silloinkin a- ja b- haarat saavat eri mekkausajan? Ja vieläpä niin, että se parempi a-haara saa vähemmän! Ero toki on vain 5 tai 10 minuuttia, mutta ei tässä tasa-arvo toteudu kuitenkaan.

Enkä ole kirjoittanut sääntöä niin, että on pakko yhdistää alimmat finaalit. Saa yhdistää jos haluaa. Ajetaan vaan esim. se 10 + 10 alimmat jos tuntuu paremmalta. Tuo vie kalenteriaikaa 40 minuuttia. Yhdistetty 20 minuutin nousu vie 30 min. Siihen voi lisätä vielä vaikka mekkausaikaa 10 minuuttia ennen 1/8 a nousua ja silloin on kalenteriaikaa kulutettu sama 40 minuuttia, mutta ajettu 10 min per nassu enemmän. Puhumattakaan niistä, jotka eivät nousseet. Kisan kliimaksi jäi 10 minuutin rykäsyyn verrattuna "oikeaan" 20 minuutin nousuun. Ja kaikki vain siksi, että a haaralaiset saisivat saman mekkausajan kuin b- haaralaiset. Eiköhän kilpauraa aloittelevien ja harrastelijoiden tarkoitus ole kuitenkin ajaa kisassa eikä mekata kisapaikalla! Ei nää ritsat enää ole niin huonoja, että auto pitää purkaa joka erän jälkeen (paitsi Arton ennen a finaalia :smiley:)

Tasa-arvo on hyvä asia muttei itsetarkoitus.

98
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« : 09.05.12 - klo: 10.41 »
Joo, nyt mä ymmärsin mitä hait takaa. Tuossahan on ideaa ajoajan suhteen, muttei se tosin aikatauluhaastetta 1/16 nousun osalta poista.

Mutta siis jos alimpaan finaaliin laitettaisiin (hieman muuttaen) 12 autoa, joista 6 nousisi 1/8 finaaliin. 1/8 finaalista nousisi jälleen 6 1/4 finaaliin, josta nousisi 4 1/2 finaaliin. Semistä sitten taas se 6 kuskia a-finaaliin. Näin saataisiin 12+ 6 + 6 + 8 = 32 / haara. Tällöin teoriassa ainoastaan 6 kuskia 1/16 noususta sekä 2 kuskia 1/2 noususta ajaisi ilman nousua eli 24/32 kuskista ajaisi kaksi nousufinaalia.

Nykykaaviolla sama on 32 autolla/haara laskien 4/8 +  4/8 + 4/8 + 6/8 = 18/32.

Kokonaisuutena nykymallilla 36 kuskia nousee seuraavaan nousuun 64 kuljettajasta. Täydellä 1/16 finaalimallilla 48 ajaa toisen nousufinaalin 64 kuskista. 12 kuskia saisi toisen nousun.

Tätähän pitää pohtia lisää!

99
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« : 09.05.12 - klo: 09.11 »
Mielestäni perusajatuksellisesti kaikki nousufinaalit ajetaan siten, että kaikissa nousuissa on saman verran kuskeja. Siis joko 10 tai 12 ja ehkä tulevaisuudessa ajajakorokkeen ja radan salliessa sitten vaikka 14 kuskilla. Tästä haluan pitää kiinni. Toki poikkeuksena voisi nyt olla tuo alin finaali 13-14 kuskilla jos lauteet, rata ja mekaanikkotilat sen sallii.

Kun ajajamäärä ylittää 56 kuljettajaa tarvitaan 1/16 finaali tai finaalit. Tällöin näissä finaaleissa on kuskeja 5 ... 12. Hyvin usein olen ollut todistamassa että "kaikki liikkuvat autot nousevat" tilanteen. Turussa olisi tullut tilanne, että 1/16 finaaleihin jää 6 kuskia/nousuerä. Tällöin mielestäni kaikki seikat puoltavat alimpien nousuerien yhdistämistä. On vähemmän nostettavaa. Urheilullisempi lopputulos hakea 8 parasta 12 kuskista. Aikataulullisesti hieman parempi varsinkin jos kaikki nousut on 20 minuuttisia, johon mielestäni pitää pyrkiä.

Ainoat haittapuolet finaalien yhdistämisessä ovat a haaran katsastus, numerointi, ajanoton kiireet sekä mekkausajan puute.  Mutta ei varmasti ole rakettitiedettä viestittää katsastukseen mitkä neljä autoa menevät a haaraan ja siten ensin katsastukseen. Samalla voi katsastus huolehtia, että uudelleen numerointiin saadaan heti oikeat numerot. Mekkausajan puute on tosiasia, mutta en koe sitä kovin suureksi ongelmaksi. Kyllä siinä renkaat ehtii vaihtamaan sekä jonkun pienen rempan tekemään.

B- haaran autoja tarvitse mihinkään parc permeehen laitella. Heillä nousut tapahtuvat ihan normaalisti.

Yhdistettyjen finaalien jälkeen toki voi ottaa aikataulullisesti vaikka 10 minuutin lisätauon ja silti aikataulu on helpompi laatia. 20 minuutin nousun ajaminen vie kuitenkin kalenteriaikaa 30 minuuttia. Säästö on 20 minuuttia näinkin laskien.

Ajatellaan positiivisesti. A-haaralaiset ajavat finaalin kahdessa osassa 20 + 20 ja kukaties vielä 20 min.

Mutta erityisesti ne, jotka kuvittelevat olevansa tässä tilanteessa voisivat kommentoida.

JTH-X ehdotus tarkoittaa, että 12 kuskista vain 2 nousisi. En kannata. Toisaalta 10 minuutin 1/16 finaalit eivät kyllä nekään kummoista mekkaamisaikaa tarjoa ainakaan a haaralle. Siinähän b haaralaiset saavat lisäksi enemmän mekkaamisaikaa (jos 1/8 finaali on pidempi kuin 1/16). En tiedä mitä isoja säätöjä tehdään 1/16 ja 1/8 nousejen välissä? Tuskin muuta kuin hajoamiset korjataan, renkaat vaihdetaan, ja joku pieleen mennyt säätö palautetaan (iskariöljyt tulee mieleen). Tuskin siinä diffiöljyjä toisiksi vaihdetaan.

Toisaalta, jos kuskeja on säännöllisesti yli 60, niin pitää harkita 2 päiväisiä kisoja. Mutta se taas tiputtaa kuskien määrää, joten ojasta allikkoon. Esim tämä Turun viikonloppuna on sunnuntaina äitienpäivä. Taitaisi tulla ikuinen hellasärö tai reilusti vapaata rc-harrastukseen, jos tuona päivänä ajettaisiin.

Itse kuvittelisin, että yksi superviikonloppu kesään mahtuisi, jossa olisi kahden päivän kisat. Formaatti olisi joko efran mukainen tai muokattu, ehkä pisteytys erilainen. Alkueriä enemmän ja siitä vaikka puolet (ylimääräiset) pisteet jakoon. Tai jotain sellaista.

100
Muistutuksen sana ettei tule yllätyksenä kisapaikalla. Sääntölisäyksen takia, jonka Turku hyödyntää, 1/16 finaalista a-haaraan nousevat ajavat heti perään A1/8 nousufinaalin. Siinä ei jää kyllä mekkausaikaa kuin ihan pieniin remppoihin / renkaiden vaihtoon. Huomioikaa tämä myös vastarinakun kanssa. Mitään mystistä ei tietysti 40 minuutin putkeenajamisessa pitäisi olla, kun a-finaalissa ajetaan saman verran muutenkin.

101
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« : 04.05.12 - klo: 13.03 »
Sääntöihin lisäys alimpien nousufinaalien yhdistämisestä:

- Alimmaisten nousufinaalien A- ja B-haara voidaan haluttaessa yhdistää, jos siihen yhteenlaskettu ajajamäärä jää alle maksimi ajajamäärän. Nousupaikat jaetaan siten, että nousufinaalin voittaja menee A-haaraan, toiseksi sijoittunut B-haaraan, kolmas A-haaraan, jne… Yhdistetystä finaalista nousee kaksinkertainen määrä normaaliin nousufinaaliin verrattuna eli joko 6 tai 8 kuljettajaa.

Tällä voidaan järkevöittää kisapäivän toimintaa, kun alimpiin finaaleihin jää yhteensä 9 - 12 kuljettajaa tai 10 auton eräformaatilla 7- 10. 

102
Mukavalla määrällä kuskeja lähtee kausi käyntiin. Tässä 58 kuljettajan seurat:

PKSRCA   26
TUA   8
TamUA   7
HyUA   5
KUA   3
RccJkl   3
LahUA   2
VääUA   2
KvanUA   1
SaloUA   1

103
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« : 02.05.12 - klo: 09.45 »
Sääntöihin tulee lisäys.

Renkaiden pitoaineet on kiellettyjä.

104
Kilpailijoiden kanava / M8 sarjasäännöt 2012
« : 06.03.12 - klo: 12.06 »
Hei

Tässä linkki sääntöihin: http://www.autourheilu.fi/attachements/2012-03-05T13-42-3712.pdf   Säännöt on nyt 10.5.2012 päivitetty. Päiväys pahus puuttuu liitetiedostosta. Lisätään jos vielä tulee muokattavaa.

Muutokset edelliseen vuoteen ovat marginaaliset. Tässä muutokset:

- Renkaiden pitoaineet on kiellettyjä. (Muutos 2.5.2012)
- Kilpailukutsussa on oltava maininta  radan aukiolosta ennen kilpailua.
- Muutama uusi pilli LISÄÄ hyväksyttyjen listalle, vanhoja ei ole poistunut.
- Alimpien nousufinaalien A- ja B-haarojen yhdistäminen sallitaan ettei tarvitse ajaa kahta finaalia peräkkäin, jossa "kaikki liiikkuvat autot nousevat". (Muutos 8.5.2012)
(- Gomez viittasi kirjeessään uuteen puskurisääntöön tai sen tulkintaan, en tiedä sisältöä, mutta jos jotain uutta tulee niin se löytyy EFRAn sääntökirjasta. Se julkaistaan lähiaikoina. Ja on luonnollisesti käytössä meillä. )

Sääntöjen lopuksi on lähinnä aloittelijalle tarkoitettu vapaamuotoinen tarina tämän luokan kilpailemisesta Tutustu, tule ja rakastu lajiin!

Kaikki mukaan kilpailemaan!

105
Hei

Carlos Gomezilta on kirje, joka kannattaa kisaajien lukea. http://news.efra.ws/fileadmin/news/2012/02/efraletter%20buggy01-2012.pdf 

Tässä ehkä suurin juttu:

At September we are going to taste a new European Championship, the 1st +40 European Championship at
France, venue has been changed from Lyon to Dijon due to unforeseen reasons beyond the club control, so the organizer of this Open Entry +40 EC will be the Longvic Club, an excellent facility which has been the home of Euro A some years ago.
Website of the club is http://site.mrcl.free.fr/ . Keep in mind that entries for this kind of event are not done trough allocations but directly with the organizer like in an EFRA GP.

Eli yli 40 V saa ilmeisesti jatkossa omat kisansa. Ilmoittautuminen suoraan kisajärjestäjille. Ei ole maakohtaisia kiintiöitä! En tiedä poistuuko varsinaisen kisan yhteydessä ajettu pappafinaali vai ei. Ilmeisesti näin tapahtuu.

106
Kilpailijoiden kanava / M8 luokan katsastussetti
« : 10.01.12 - klo: 10.57 »
Tästä on ollut puhetta, mutta yritetäänpä nyt saada aikaiseksi katsastuksen avuksi setti, joka kiertää SM-kisasta toiseen. Rahoitus lajiryhmän kautta. Säilytys ja kisoihin tuonti? Luokkayhteyshenkilöllä?

Setin sisältö:
 - vaaka max 5 kg ( tai 4kg)
 - kalibrointipunnus 3200 g löytyy
 - 25% nitropitoisuuskelluke löytyy
 - polttoaineen määrän mittaamiseen mittalasi(t), 150 ml
 - pieni kompressori polttoaineen mittaamisen jouduttamiseksi
 - mittauslaatikko, ainakin leveys. Tarvitaanko korkeus ja pituus? Miten leveys käytännössä mitataan.
 - säännöt
 - ohjeet laitteiden käyttämiseen ja säilytykseen.
 - kuljetuslaatikko (jollei mittauslaatikko toimi sellaisena)
 - muuta?

Setin pitäisi olla kohtuu kokoinen ja painoinen.

Kertokaapa mistä koko välineistöä saisi ja/tai kuka pystyy laatikon tekemään?

Tavoite ensi kesäksi tämä saada kuntoon!

107
B-EM kisat:
- ei lähtijöitä

A-EM kisat, lähtijät:
- Teemu Leino, Ari Heinonen, Joseph Quagraine, Tomi Salonen, Simo Ahoniemi, Arto Heinonen, Harri Peltomaa, Heikki Valtonen, Marko Eklund ja Jarmo Siltanen
Varalla järjestyksessä: Max Mört, Matti Jokelainen

MM-kisat, lähtijät:
- Teemu Leino, JQ ja Ari Heinonen.
Varalla järjestyksessä: Arto Heinonen, Matti Jokelainen

108
Tiedot paikoista on lähetetty asianomaisille. Laitan tiedot tänne maanantaina.

109
Kääk, en löydä 2011 Em-A tuloksia. Osaisiko joku ne löytää? Aikani olen kuukkeloinut, mutta ei ole tärpännyt.

110
Vieläkin on M-8 Turun osakilpailu päällekkäin M-8 B-EM kisojen kanssa! Tilannetta helpottaa tietysti se, että ketään ei ole lähtemässä EM kisoihin, mutta se ainut paikkammekaan ei taida paljon kiinnostaa mikäli kalenteriin ei kosketa.

111
Oletan MM kisapaikoista vielä lisää. EFRAN paikat on jaettu. Näistä tuskin lohkeaa lisää. Perinteisesti aasian blokin paikkoja on jäänyt yli eli lähtijöitä ei ole ollut. Niitä on sitten jaettu amerikkaan ja eurooppaan. Niistä voi lohjeta lisäpaikkoja, mutta tieto tulee todennäköisesti "myöhään". Hyvän määrän Suomi näihin kisoihin sai joka tapauksessa. Jaossahan oli vain 45 paikkaa koko Euroopalle. Ruotsi sai samat 3 paikkaa, Saksa 4, Italia 4. Suurimmat Ranska, Espanja ja britit 5 paikkaa.

A-kisojen puuttuva paikka hieman harmittaa. Mutta tulevaisuus ei välttämättä ole edes näin ruusuinen, koska on monta lähinnä itäisen euroopan maata, joilla ei ole tällä hetkellä paikkoja lainkaan. Näitä maita on Belgia, Hollanti, Venäjä, Eesti, Slovenia, Bulgaria, Romania, Turkki, Liettua ja Kroatia. Näissä maissa kun laji herää kukoistukseen niin suomalaisten paikkamäärä väkisten tippuu ellei kisaformaattia muuteta.

112
Suomi sai paikkoja B 1 kpl, A 10 kpl ja MM 3 kpl.

Hakijoita oli B 0 kpl, A 11 kpl ja MM 5 kpl. Paikat jaetaan oletettavasti ennen joulua.

Erilliskyselyt on turhia. Teen taulukon kriteereittäin ja sitten esityksen lajiryhmälle, joka tekee lopullisen valinnan.

113
Vähänlaisesti kiinnostuneita. Laittakaapas nyt niitä ilmoituksia!

114
Hei M-8 kilpailijat!

Ensi kaudella on B-EM kilpailut, A-EM kilpailut sekä MM-kilpailut M-8 luokassa. Ajopaikan saa maakohtaisten kiintiöiden kautta. Syksyllä on EFRAn kokous, jossa nämä paikkamäärät päätetään alustavasti ja usein myös alustava on lopullinen. Lokakuun loppuun mennessä Sinun on ilmoitettava sitova halukkuus lähteä arvokilpailuun. Ilmoittautuminen luokan yhteyshenkilölle, Tuukka Lintula, osoitteella tuukka.lintula(ät)kolumbus.fi

Jotta saadaan kaikille mahdollisuuksien mukaan kisapaikka ja toisaalta ei jouduta maksamaan tyhjästä, niin siksi tämä sitova ilmoittautumismenettely. Ilmoittautumalla nyt sitoutuu maksamaan kisamaksun, mikäli jättää paikkansa käyttämättä ja korvaavaa kuljettajaa ei löydy. Kisamaksun lisäksi tarvitset EFRA-lisenssin. Molemmat maksut maksetaan n. kuukautta ennen kilpailua.

Paikat jaetaan luokkayhteyshenkilön esityksen mukaan lajiryhmän päättämänä, kun paikkamäärä on selvillä.

Valinta tapahtuu seuraavassa järjestyksessä:
1. Viimeksiajetussa MM/EM kilpailussa sijoittuminen A/B/semi-finaaliin.
2. Viimeksiajetussa PM tai Ruotsi-Suomi maaottelussa voittaja.
3. Viimeksiajetussa SM sarjassa voittaja.
4. Suurimman tuloksen omaavat seuraavasta kaavasta:
-kahden edellisen vuoden, sarjan loppusijoitus, SM, PM, EM sijoitus
-paremmasta vuodesta lasketaan kolmen parhaan pisteet yhteen
-pisteet sääntökirjan mukaan "pistelasku sarjakilpailuissa".
5. 20% paikoista voidaan ratkaista muilla kuin em. perusteilla (esim. ulkomailla vaihto-oppilaana oleva ajaja tai muun autoluokan kyvykäs kuljettaja voidaan ottaa mukaan).

Kilpailujen tarkat ajankohdat ja paikat lisään, kun ne EFRAn sivuilta löydän. Kisakalenterista ne ei löydy, mutta jossain pöytäkirjassa ne on. Muistini mukaan A kisat on Itävallassa ja B-kisat Sveitsissä. MM-kisat jossain Etelä-Ameriikassa.

115
10.6 on huono ellei peräti kielletty ajankohta M-8 kisoille, koska kesäkuun toinen viikonloppu on aina pidetty B-EM kisat (peräti sääntöihin kirjattuna). Onko nyt toisin?

116
Harjoitukset alkaa perjantaina klo 12.00. Sunnuntain aikatauluun ei vielä muutosta.  Ihme vekkuleita.

117
Pistin palautetta kisajärkkäreille, että tekevät aikataulun uusiksi. Ei ehdi Helsingista  kuin vasta puoliväliin harkkoja perjantaina ja sunnuntaina jää finaali ajamatta.

118
Itse näen eräkohtaisten numeroiden etuna lähinnä lähtöruudukkoon pääsemisessä. Olen niin monta lähtöpaikkasekoilua nähnyt, että jotain piti keksiä. Ennen lähtöpaikka oli maahan tai vastaavaan kyhätty pieni numero, jota ei nähnyt kauaksi. Siksi kirjasin ohjeeseen kauaksi näkyvät lähtöpaikkanumerot. Tämä mielestäni oli onnistunut muutos.

Yksi tapa mekaanikolle viestiä oikea lähtöpaikka olisi kiinteät ajopaikat korokkeella 1-12 ISOIN NUMEROIN (oikeasti kissan kokoisin). Jos mekaanikon viemässä autossa ei ole lähtöpaikkanumeroa, niin katselee vain korokkeelta kuljettajan numeron. Tietysti mekaanikon paikka varikolla on sitten merkittynä kuskin alle. Tästä muutoksesta tosin en itse innostu, koska olen henkisesti väsynyt varikon meteliin ja käryyn, ja siksi mielellään reunassa, jotta pääsee edes hetkellisesti hieman sivuun.

Tuomarointia ei tämä kiinteänumero välttämättä helpota tunnistamisessa, mutta toisaalta pääsispä jalkapallotermein sanomaan, että "taas sama numero". Omaa numeroa kun hoetaan kisasta tai erästä toiseen niin voi se herättää tuntemuksia. Varikolla sitten voi jatkaa, että taas se ja se numero tötöilee. Kuka se 27 on? jne...

119
Kaksipäiväiset kisat tarvitaan ainakin silloin jos kuskeja on enemmän kuin 72. Tämä tietysti nykyisen kaltaisella ajokaaviolla.

Pitkämatkalaiset voivat yöpyä joko ennen tai jälkeen kisan tai molempina. Kisaajien lisäksi tarvitaan kisatoimihenkilöt, joiden löytyminen kahdeksi päiväksi on ainakin kaksi kertaa vaikeampaa.

Ja mitähän sitten tapahtuisi siinä la- su iltana ja yönä? Freesinä aamulla radalla?

Sääli jos ennakkomaksun takia jäi kuskeja pois. Tämä täytyy muuttaa vaikkakin etukäteismaksulla on monta hyvää puolta. Turha rahan kanssa näpertely jää pois, turvallisuus parempi, sitoutuminen suurempaa, jne...

Itse aion vakavasti ehdottaa jyväskylän formaattia ensi kaudelle. Lavangossa tuli hyviä ajoja juuri viimeisen nousupaikan taisteluissa.  Haluaisin tietää aiheuttaako se järjestelyiden puolelle lisätyötä? sekä tietysti löytyykö kannatusta? Ja tarkalleen miten ajopäivä/ formaatti menisi esim 72 kuskilla. Ja halutaanko poiketa tyystin "efra"-tyylistä.

120
Tulokset / Vs: Lopputulokset M-8 SM 27.8. ja 28.8. VANTAA
« : 30.08.11 - klo: 10.36 »
Ja vihdoin lyhyesti kisan mieleenpainunnat:
+ konemurhe selvisi. Kiitos mm M8 grand old manin Veikko Jalaksen, joka heti tiesi mistä oli kysymys, kun kone sylki filtteriin polttoainetta. Kone sammuili siksi tukehtumalla vaikka oli laihalla alhaalta. Filsusta tuli ryöppy fuilia. Pillistä pois jatkopala ja kone alkoi toimimaan luotettavasti. Kaikki romppeet kuitenkin saman valmistajan?! (paitsi "niin epäluotettavan" maineen omaava OS P3 turbotulppa).
+ jokaiseen ajoon tehtiin säätöjä, joista osa jopa onnistuneita. Siinä missä lauantaina ei riittänyt vauhti niin autolla kuin nostajilla semistä nousta finaaliin, niin sunnuntaina oli jo vauhti kohdallaan. Finaalissa tuli jopa one lap wunderi eli nopein kierrosaika. Siitä ei tietty ollut muuta iloa kuin se pelkkä ilo, koska ohjausservo petti finaalissa ja sekin omasta syystä linkistön jumista.
+ hyvät kapinat uudella radalla. Kiitos kaikille sen mahdollistaneille.
+ kiitos kaikille kanssakilpailijoille. Oli hyviä nousukamppailuja monessa erässä.

______________________________________       
 
       
          __I__
              I
              I

  Futaba BLS351

     * kaudella2009
     + Lavanko 28.8.2011

Hyvää ohjausservoa muistaen:

        Tuomas
        Tuukka

Haudattu lähipiirissä autotallin rompelaatikkoon.

Mahdolliset muistamiset Silja Linella Tukholma Turku lautalla
4.9.2011 baarissa Tuomaksen täyttäessä 18 vuotta.

____________________________________________

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 35