Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Potski

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9
121
Se koulujen päättäjäisviikonloppu on ollut pyhitettynä ja kisavapaana aina viime vuoteen asti vuodesta 19xx. Muutimme sen "avoimeksi" koska kisaviikonloppuja on muutenkin käytettävissä vähän varsinkin ennen heinäkuuta.

Moi,

 Koulujen päättämis viikonloppunakin on kaksi päivää.

 Ymmärrän, että sunnuntaina ajettaessa ei jää säävaraa, mutta kisan ajaminen lauantaina on mun mielestä vähän kyseenalaista. Ymmärrän myös, että on haluttu saada yksi viikonloppu käyttöön lisää, mutta mikä pakko silloin on väkisin ajaa juuri sinä päivänä kun kaikilla suomen koululaisilla on jo valmiiksi muuta menoa. Varmaan myös suurella osalla näiden koululaisten vanhemmista. Sunnuntai on vielä vapaana, joten ei käy mun järkeen, kun tietoisesti karsitaan jo osa osallistujista pois.

 Mutta en purnaa enempää. Päättäriviikonloppua vastaan ei ole mitään, kunhan tapahtumat olisi sunnuntaina - oli mulla sitten menoa tai ei, osa osallistujista on varmasti estynyt osallistumaan lauantaina, mutta sunnuntaina jo jouluna "varmoja" esteitä ei ole välttämättä kenelläkään.

Halusin vain tuoda mielipiteeni julki, koska uskon, etten ole tässä veneessä yksin.

Samppa


122
Moi,

 Nyt kun on polttis kausi saatu avattua, niin polte osallistua Jyväskylän kisaan kasvoi entisestään. Ehdotankin seuraavaa ratkaisua:

 - Ajetaan Jyväskylän M-8 Sm osakilpailu 1.6 (sunnuntaina)
 - jotta koko kausi ei mene mönkään, jos tuolloin sataa, niin päätetään kilpailulle vara viikonloppu (syksyllä näytti Hyvinkään m10 kilpailun lähettyvillä olevan vapaita viikonloppuja)
--> Näin kaikki osaavat varautua siihen, että jos näyttää erittäin huonolta sunnuntaina, 1.6, kilpailu siirretään syksylle.


Tulee huomioitua sekä koulujen päättärit, että säävara. Toki tämä ei ole optimi siinä tapauksessa, että 1.6 sataa, mutta jääpähän jokin vara myös sään puolesta. Ja kun tuo varaviikonloppu on jo ennalta tiedossa, kilpailijat voivat siihen jo henkisesti varautua.

Jos nyt on kuitenkin pakko ajaa 31.5 lauantaina, niin kyllä mun rehellinen mielipide on, että on helpompiakin tapoja tehdä harrastaminen vaikeaksi (ei pelkästään mulle, vaan myös niille harvoille junioreille, joita lajin parissa vielä toistaiseksi pyörii).

Samppa, kiitos ja anteeksi

123
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n lavangon M8 polttisrata
« : 30.03.14 - klo: 09.24 »
Rata on nyt jyrätty ja huippukunnossa!

TERVETULOA AJAMAAN!

Nyt kannattaa käyttää tilaisuus hyväksi, sillä aikaisen kevään kunniaksi ajaminen huhtikuussa on kaikille ilmaista!

ps. toukokuussa sitten kaikki hoitaa ratamaksut kuntoon! Ratamaksujen hinnat julkaistaan huhtikuun aikana.

Jokos tänään otettiin savut?

Joo..


124
Moi,

 Täytyy jättää Jyväskylä väliin. Sillähän se ratkeaa.

Samppa

125
Sää vara.

Eli lauantaille jotta on edes pieni mahdollisuus siirtää kisaa päivällä.

Lisään vielä sukulais juttuun oman vastauksen... Siinähän sitä on vielä koko sunnuntai aikaa sukuloida jos kisat on lauantaina.

Ja koululaiset jaksaa herätä maanantaina paremmin kun ei ole kotiutunut aamuyöstä.

Mutta siis... Jos kisat on merkattu kuten aina ennenkin niin on edes teoriassa mahdollisuus siirtää kisa sunnuntaille jos kelit sitä vaatii. Jos kisa on merkattu sunnuntaille ja kisapaikalla todetaan että täällä sataa niin ettei voi kisaa ajaa niin ainoa mahdollisuus on vaihtaa viikonloppua... Joita näyttäis kalenterissa olevan hurjasti tarjolla ;)

 Moi,

 Esimerkiksi lakkiaiset on melko sidottu lauantaille. Ihan sama kumpi päivä itsellä on vapaana ja mikä päivä kisaa ajetaan, lakit saadaan lauantaina.

Samppa

EDIT// Hoke, koululaisilla alkaa koulunpäättäreiden jälkeen loma.. Ei niiden tarvitse herätä maantaina virkeänä.

126
M8 kausi alkaa lauantaina 24.5. Jyväskylästä kuitenkin, ja M-10 kausi Vaasassa viikko ennen juhannusta.

Kalenterissa M8 Jyväskylän kisa vko 22 (31.5.-1.6.2014), joka on muuten koulujen päättäisviikonloppu. Kumpi on nyt oikein, 31.5. vai 24.5.?

Moi,

 Ajetaanko kisa vieläpä lauantaina, eikä esimerkiksi sunnuntaina? Sunnuntai on jo ns. tavallinen päivä, jolloin ei tarvitse kaikkia sukulaissuhteitaan polttaa yhden pikkuauto kisan vuoksi. Luulisi nyt tässä tapauksessa sunnuntain olevan helpompi myös M-8 sarjaa kiertävälle juniori osastolle (viime vuonna Jyväskylässä oli ainakin 3 kouluikäistä finaalissa asti).

 Paluumatkahan tässä kärsii, eikä kisan jälkeen saa sitä yhtä lepopäivää ennen duuniin palaamista, mutta ehkä tällaisella viikonlopulla voi joustaa? Voi muuten alkaa syömään osallistujia kisalta.

Eli lyhyesti. Ajetaanko Jyväskylän M-8 lauantaina 31.5 vai sunnuntaina 1.6?

Samppa

 P.S Kyllä, mulla on oma lehmä (osallistuminen) ojassa.

127
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 19.03.14 - klo: 14.04 »
Ovet kohta auki

Samppa

128
Moi,

 Kiitos järjestäjille ja kanssa kilpailijoille! Kivaa oli taas pääsääntöisessti, vaikka heti finaalien jälkeen pettymys olikin suuri. Vielä ei ollut mun vuoro - ehkä ensi kerralla. Rata oli ehkä hieman pieni, mutta silti saatiin paremmuus ratkottua.

 Koko päivän auto oli nopea ja vauhtia rajoitti lähinnä kuljettajan kotelo. Oli siis helppo keskittyä ajamiseen, riitti kun huolti autoa vain hiittien välissä. Näistä lähtökohdista onnistuin sitten nappaamaan TQ:n Hoken nenän edestä, vaikka kaksi alkuerää sössinkin. Toisaalta niin sössi Hokekin, joten virheet menivät ns. tasan. Finaaleissa nälkä oli kova ja voittoa tarjottiin jokaisessa finaalissa, mutta aina tuli matkalle joku muuttuja - ehkä kokeneempi kuski olisi pystynt näistäkin selviytymään paremmin. Viimeisessä finaalissa vielä johtopaikalta katkennut iskarin yläpään kiinnitysruuvi tiputti mut vielä viimeiselle podium paikalle, joten finaaleihin ei voi olla tyytyväinen. Toisaalta sekä ensimmäisessä, että toisessa finaalissa sai yrittää ihan tosissaan Petestä ohi, mutta hyvin pysyi Asso sisämollassa, eikä vaan Durango mahtunut rinnalle ja ohi. Parempi siis voitti.

 Kalusto puolelta ei paljon moitittavaa jäänyt. Durango DEX410 V3 toimi koko päivän loistavasti, setuppi pysyi samana koko päivän, eikä perjantainakaan tarvinnut muuttaa säätöjä lainkaan omasta perus-setupista. Tällä kertaa kuski oli puhtaasti rajoittava tekijä. Tästä on helppo jatkaa, vauhti paranee treenaamalla.

Samppa

129
Onko tuo akk motorsportin kilpailukalenteri paikkansa pitävä M8 kisojen osalta?
17.5 näyttäisi jyväskylään SM osakilpailua. ja 7.6 kauhavalle   :shocked:

Moi,

Nyt kun toi EM warm-up kisa pidetään Saksassa 16.-18.5, niin ajetaanko samaan aikaan Turussa tosiaan SM osakilpailu?

Entä meneekö tuo maastosarjan elokuun alku puolella oleva kisa M-8 EM kisojen päälle?

Nimim. Tavoitteena ajaa sekä sähkökrossia, että polttiskrossia ensi kesänä.

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Samppa

130
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 04.02.14 - klo: 15.48 »
moi,

Rata auki

131
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 03.02.14 - klo: 15.19 »
Moi,

Rata auki. Ovet oliva auki kun saavuin, mutta paikalla ei näy ketään.

Samppa

132
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 02.02.14 - klo: 08.06 »
Moi,

Nyt näyttää siltä, että olen menossa itse "aamuvuoroon" tiksiin. Tarkkaa aikaa en lupaa, mutta jossain 9-10 välilläavaan ovet.

Samppa

133
Tulokset / Vs: 20th Reedy Race
« : 26.01.14 - klo: 14.05 »
Moi,

Kyllä on mahtavaa kilvanajoa! Ja vielä täysin puhdasta. Joitain yksittäisiä osumia siellä täällä, mutta etenkin ohitustilanteita on ilo katsoa. Kumpikin kuljettaja jättää toiselleen kilpailutilan, eikä yritä väkisin peippailla ja syöksyä toisen päälle. Etenkin tuo tuorein nelkku video (rd 2, heat 1) on mahtavaa katsottavaa. Kun edellä ajava tekee pienen virheen, takaa tuleva rankaisee heti ajamalla sisäpuolelle, ja vastaavasti virheen tehnyt jättää ohittajalle tilan, kun on kerran virheen jo tehnyt - eikä väkisin koukkaile ohittajaa kylkeen, kuten esim suomessa tuntuu usein olevan tapana. Todella hienoa katsottavaa!

Melko tasapäistä näyttää kilvanajaminen muutenkin olevan. Ja ratakin on hauskan näköinen.

Samppa

134
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 23.01.14 - klo: 03.08 »
Moi,

Ajoin tänään varmaan lähemmäs 10 erilaista settiä renkaita. Oli ulkorenkaita, mini spikea, 6mik eri kovuuksia, eri inserttejä, dbootsia jne. Kaikki renkaat kuluivat paljon, erot tulivat siinä, miten rengas toimi kuluneena. Tuo matto on varmasti niin kuluttava, että "kestävää" rengasta ei löydy, mikäli kestolla tarkoitetaan vain piikin kestoa. Myöskään tuolle hyppyreiden päällisten liukkaudelle en laittaisi arvoa, sillä se on ratkaistavissa ja mattoa ehdittiin pestäkin jo lisää. Myös saumat saatiin lopulta hyvin kiinnitettyä, enää pitää tehdä loputkin saumat.

Tarkempaa spekulaatiota en vielä ala suorittamaan, mutta nyrkkisääntönä seuraava: isopiikkinen oli aluksi kivan smuutti ajaa (mini spike tms.), pieni piikkinen aggressiivisempi ja tökkivämpi. Pehmeä seos ja insertti vähensivät renkaan tökkivyyttä, kun taas pahimmillaan kova seos ja kova insertti vähensivät pitoa ja lisäsivät tökkivyyttä.

Kaikesta huolimatta pito ei ole samanlainen kuin huopamatolla, vaan auto menee matolla melko smuutisti : vähän kuten Lavangossa kovalla pidolla. Myös mattojen pienet epätasaisuudet lisäsivät krossifiilistä. Kaikki testatut renkaat toimivat kohtuudella ja ruuhkassa ajettuna hitaimman ja nopeimman setin ero oli luokkaa 0.5 s tai alle, kun kierros kestää nelkulla yli 20 s.

Rengastestit jatkuu edelleen, palataan kun ehditään perehtyä vielä paremmin.

Samppa

135
Moi,

 Kivaa oli, rata toimi ja öljystäkin selvittiin. Mutta pitää näköjään alkaa treenatessakin levittää öljyt radalle aina parin akun välein, niin saa kunnon kisasimulaatioita.  :laugh:  Siihen tahtiin on nyt öljyjä kisoissa levinnyt. Eikä öljytyllä radalla vielä vauhti riitä Hokea kiusaamaan.

 Taas taisi olla sarjan tähän astisista kisoista tasaisimmat tuolla Turussa? Ainakin nelkussa sai joka finaalissa ajaa kilpaa tosissaan.
 Päällimäisenä nyt jäi mieleen vimeisen finaalin kissa-hiiri leikki Augustin kanssa ja toisen finaalin lähes täydellinen ohitus Maxista toiseksi viimeisessä mutkassa, jonka sitten kuitenkin möhlin heti seuraavassa. Ensi kerralla sitten pitää tuokin ohitus. Arin kanssa ajettiin myös melko tasaisia alkueriä läpi koko päivän - tällä kertaa mulla ei pää kestänyt ja tein aina ne ratkaisevat virheet, joilla Ari pääsi lähtöruuduissa edelle.

 Ajollisesti oma ajo ei ollut läheskään yhtä hyvä kuin Nokialla - ei vain löytynyt samanlaista atakkia ja rentoutta. Toisaalta tulos oli lopulta sama, joten sen puoleen ei haitannut. Nyt pitää vaan jotain keksiä, millä tuo noin 0.1x s / kierros Hokeen saadaan kiinni. Pienestä se on kiinni. Pitää vaan treenata enemmän.

 Kiitos myös Hobbyfactorylle ja erityisesti Ari Heinoselle jatkuvasta opastuksesta ja potkuista terveelle! Kehitys ei todellakaan olisi tätä luokkaa ilman Arin apua!

Samppa

136
Oulussa tuli spiket tiensä päähän päivän aikana. Muilla radoilla ei taida mini pinnit hirveesti kulua. Kokonais edullisempaa ainakin omalla kohdalla olisi vapaa rengasmäärä, jotta voisi ajaa renkaita vähemmäksi, kun ei kotipaikalla löydy montaa mahdollisuutta ajaa reeniä niillä.
 Onko tuo pidottaminen jollain multisurface radalla loppupeleissä kuinka kannattavaa, eli saako siitä kuitenkaan merkittävää hyötyä? En tiedä kun ei ole kokemusta aiheesta.

Moi,

 Oman perstuntuman mukaan renkaiden erot ovat pienimmillään, kun radassa on kova pito (astroturf, juuri pidotettu primeri rata, matto tms.). Kun pito heikkenee radasta, oli kyseessä sitten muutama yksittäinen kohta tai koko rata, renkaiden merkitys kasvaa. Myös kovavauhtisilla radoilla (Tikkurila) renkaiden merkitys korostuu. Tällöin voisin olettaa, että pitoaineilla saatava etu ei ole niin suuri kova pitoisilla radoilla. Esimerkiksi Nokian rata oli siinä mielessä loistava, että minkälaisilla renkailla tahansa pääsi lujaa - vauhti oli vain eri kohdissa rataa. Nokialla tosin myös pieni tila ja profiili tukivat tuota rengaspeliä, tai sen puuttumattomuutta.

 Toisaalta touring autoilussa kaikilla on pitoa ja käytettävä pidotus on kuitenkin merkittävässä roolissa, joten varmasti myös krossipuolella aina saa edun pitoaineella, kovalla pidolla etu vain on hyvin paljon pienempi kuin liukkaalla. Kovalla pidolla myös erot ovat pienemmät, jolloin pienemmät asiat ratkaisevat.

 Paras tilannehan mun mielestä olisi, jos ratojen pinnat olisivat sellaisia, että uusi rengas olisi yksinkertaisesti nopein - kuten ulkona. Ja kuten joku jo sanoikin, tällöin tuo rajattu määrä renkaita olisi fiksua.

Samppa

137
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
« : 27.12.13 - klo: 10.56 »
Moi,

Onko rata huomenna lauantaina auki miten? Oltaisiin sekalaisella rytmiryhmällä tulossa salaa harjoittelemaan. Mahdollisimman aikaisin pitäisi päästä.

Samppa

138
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 23.12.13 - klo: 09.56 »
Moi,

Vapaapäivä varmistui. Ovet auki vähän kymmenen jälkeen. Sulkeutuu iltapäivällä, varaudu ottamaan valvojan nakki, kun mun pitää lähteä.

139

Jopa Samppa on kokeillut asioita laidasta laitaan ja nyt kun meidän autoja katsoo niin joo... on niissä pieniä eroja, mutta vain pieniä kuskin omia juttuja... Katsotaan millon se antaa niissäkin eroissa periksi ja kopioi sen mikä oli lopulta jälleen se nopeampi lopputulos  :wink: (sisälsi hieman huumorilla heitetyn kuitin)
tavoin.


 Moi,

 Hokekin voi varmaan muistella, mistä niitä diffin sisukaluja käytiin ihmettelemässä hirveällä kiireellä ekan alkuerän jälkeen?

 Edelleen olen rengassäännöstä samaa mieltä. Sallitaan vapaa määrä renkaita. Näin ei tarvitse arpoa renkaan kulutusastetta ja lopulta tehdä valistunutta arvausta siitä, kestääkö rengas vai ei. Jos valinta on väärä ja renkaat loppuu finaaleissa, on koko kisa kuta kuinkin reisillä. Esimerkkinä renkaiden loppumisesta muistaakseni viime vuonna Turussa vai Jyväskylässä, kun Karrin renkaat alkoivat olla jo niin sileät, että alkoivat toimia vasta erän puolivälissä.

 Vastaavasti vapaalla rengasmäärällä satunnainen perusharrastaja voi edelleen ajaa sillä samalla rengas setillä, minkä on ostanut joskus syksyllä. Hän ei ole näin ollen pakotettu ostamaan uusia renkaita. Kärkikuskeilta puolestaan pienenee spekuloinnin määrä, kun voi laittaa vähän huolettomammin erilaisia renkaita ja jos ko. rengas ei toiminutkaan, kisa ei ole vielä menetetty. Kärkikuskien rengaskulutkaan tuskin kovasti muuttuvat, sillä jo nyt kisoihin lähdettäessä mukana on vähintään 2 settiä renkaita (ainakin itselläni), joista sitten kisa-aamuna voi arpoa itselleen paremmat.

Inserttiä en lähtisi yksityypittämään. Jo nyt autoissa on melkoisia painoeroja, mikä tarkoittaa luonnollisestikin sitä, että tarvitaan erikovuisia inserttejä eri autoihin, jotta autosta saadaan paras irti. Toki autosta saa paremman säätämällä, vaikka alla olisikin liian pehmeä tai kova insertti, mutta parasta siitä ei välttämättä saa ulosmitattua. Esimerkkinä nyt nelkut, kun niistä on viimeisimmät punnitustulokset. Koivulan Asso oli aivan alarajalla painonsa puolesta (en muista tarkkaa lukua, mutta luokkaa 1600 g), mun kevennelty Durango painoin 1750 g ja Hoken möhkö 1860 q. Tästä vielä esimerkiksi meidän kerhosta eräs uusi Yokomo painoi erittäin kevyillä akuilla yli 1900 g. Tästä karkealla matikalla kevyimmän ja raskaimman auton ero on noin 20-25 %. Mun korvaan kuulostaa melko oudolta, että sama insertti olisi kaikille tasaväkinen. Toki se vähentää spekulointia, mutta pahimmillaan vie touhua yksimerkki kilvanajoon. Yksityyppi kilvanajo sitten ihan äärimmäisenä ääripäänä.

 Toisaalta tässäkin päästään samaan asiaan, kun polttispuolella oli keskustelun aiheena keväällä (ilmeisesti joka keväinen ilmiö, näin olen ymmärtänyt isojen poikien puheista). Loppupeleissä kyse on siitä, halutaanko ahkeria testaajia palkita kovasta työstä ja panostuksesta (rengas ja insertti testit), vai halutaanko tällainen säätökohde ottaa pois vaikuttamasta lopputuloksiin. Mun mielestä on oikein palkita kova panostus mahdollisella pienellä edulla, jonka hankkimallaan rengastietämyksellä saa. Moni muu voi olla eri mieltä. Pääsääntöisesti renkaiden nopeus ratkeaa kuitenkin sopivalla kulutusasteella, jonka tuoma etu voidaan pienentää sallimalla vapaa määrä renkaita.

Samppa

140
Moi,

 Ei ehkä pitäisi kirjoittaa, mutta antaa mennä nyt silti.

 Näin syytettyjen penkillä istuvana en usko, että Hoke veti herneitä nenään tuosta sääntömuutos ehdotuksesta. Enemmän ehkä siitä tavastasi toimia tuon viimeisen finaalin jälkeen ja tavastasi esittää tuo sääntömuutos ehdotus. Etenkin kun Tikkurilassa sai jo sunnuntaina kuulla "faktana", että HOKE olisi ajellut kaikki minun kilpakumppanit tahallaan tuossa finaalissa. Tämähän taas ei pidä millään muotoa paikkaansa. Huhun / "faktan" alkuun saattajaa en tiedä, mutta melko halpamainen temppu.

 Itselleni kuitenkin kaikista huonoimman maun koko kisoista jätti erään nimeltä mainitsemattoman henkilön käytös palkintojenjaossa. Ei luulisi kenelläkään olla varaa kätellessä heittää päin naamaa yhtään mitään herjaa, etenkään siinä määrin mitä nyt tuli. Ainakin itse pidin ko. kaveria kovassa arvossa, mutta tuon yksittäisen tilanteen jälkeen oma arvostukseni häntä kohtaan romahti täysin. Toisaalta supertähtiä löytyy aina.

 Ja mitä taas Maxin ajoon tulee, kukaan ei moiti sitäkään, muutoin kuin tuossa viimeisessä finaalissa. En nähnyt tapahtumaa, koska ymmärrettävästi keskityin Koivulan kanssa kilvan ajamiseen, mutta muutenhan Max ajoi todella hienosti ensimmäiset kaksi finaalia, eikä tätä voi kukaan kiistää. En myöskään tiedä varmaksi, mitä tuossa finaalissa on muuten tapahtunut, mutta tuloksia katsoessa, ei voi kuin todeta, että kovaa on menty ja virheitä on sattunut kaikille kärki nelikossa. Jos oltaisiin Hoken kanssa pelattu räikeää sopupeliä uskon, että Hoke olisi päästänyt minut ohi ihan vain ajamalla mutkan leveäksi, ei kaatamalla kuten nyt tässä finaalissa tapahtui.


 Mitä taas rengas keskusteluun tulee, itse olisin sen kannalla, että kisassa saa käyttää vapaan määrän renkaita. Näin ollen ei tarvitse arpoa renkaan kulutusastetta, vaan voi laittaa suosiolla johonkin alkuerään sileämmät renkaat ilman pelkoa, että renkaat loppuvat kesken. Nyt suurin arpomisen aihe on nimenomaan tuo kulutusaste ja vapaalla rengasmäärällä saa enemmän anteeksi paikallisen pintamateriaalin "tuntemattomuutta". Rengaskulut tuskin nousevat kuitenkaan sfääreihin, sillä ainakin itselläni oli jo nyt 3 erilaista rengassettiä mukana, joista sitten arvoin parhaiten radalla sopivan setin. Uskon, että monella muullakin kärkijätkällä oli erilaisia renkaita mukana. Tällä säännöllä myös vähemmän totisesti lajiin suhtautuvien rengaskulut pysyvät edelleen pieninä, koska voivat ajaa sillä samalla rengassetillä, millä ovat ajaneet muutenkin jo koko talven.

Samppa

 P.S Mun mielestä voitais lopettaa tää jälkipeli täältä internetistä ja jatkaa kasvotusten, jos jotain epäselvää vielä on. Tulee vain huonoa mainosta lajille ja sarjalle.

141
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 11.12.13 - klo: 11.41 »
Moi,

 Rata auki viimeistään klo 12.30.

142
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: WJ III Nokia PRCA
« : 10.12.13 - klo: 13.26 »
Moi,

 Toimiiko rc4 ponderit? Vai ilmottaudunko vanhan mallin ponderilla?

 Ei jaksaisi irrottaa toisesta autosta.

Samppa

143
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 27.11.13 - klo: 14.49 »
Moi,

 Rata auki noin. 15.30. Nimenhuuto sekoilee mun konella, viitsiikö joku laittaa myös sinne?

Samppa

144
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 13.11.13 - klo: 13.51 »
Rata auki noin klo 15.00. Viitsiikö joku laittaa nimenhuutoon?

Samppa

145
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 10.11.13 - klo: 09.19 »
Rata auki noin 9.30 tai 9.45

Samppa

146
Moi,

 En näe mitään syytä jakaa alkueristä pisteitä kaikille. Joku TQ piste bonus voisi olla ihan ok, mutta muuten mielestäni ei. Loppujen lopuksi moottoriurheilussa lopputulos ratkaisee, eikä "keskeneräisestä" työstä tulisi saada pisteitä/palkintoa.

Samppa

147
Moi,

 Kiitos järjestäjille kisoista. Rataa oli kiva kiertää ja järjestelyt toimi muutenkin ok. Ainoa harmittava takaisku oli tuo öljyepisodi ensimmäisellä alkueräkierroksella, mutta siitäkin lopulta selvittiin kohtuu järkevästi. Finaaleissa rata oli taas mukavan pitävä ja sai ajaa mies miestä vastaan oikein sydämensä kyllyydestä.

Omat ajot alkoivat hyvin ja taisinkin johtaa ensimmäistä alkuerää tuohon öljyvahinkoon asti. Tiesinkin jo etukäteen, että valitsin liian sileät renkaat, jos radalle öljyä vuotaa, joten kärsin öljykohdista vähän turhan paljon. Sain kuitenkin auton puttailtua maaliin asti ja pelastettua kierrokselta 3. sijan. Toinen ja kolmas alkuerä menikin sitten niin ja näin. Oma ajo oli todella huonoa ja motivaatiokin katosi erinäisten sattumien kautta. Lopputulemana alkueristä tipuin 6. ruutuun, joten tavoitteena olleen voiton saattoi unohtaa. Tavoite piti muuttaa podium paikaksi, ja motivaatiota piti kaivaa kahvilan erinomaisen hyvistä hampurilaisista.

 Ensimmäisissä tuuppi finaaleissa näytti, että pito alkoi palaamaan, joten palautin autooni kovemman pidon setupin. Jo finaalin lämmittelyssä itseluottamus palasi ja auto tuntui erittäin hyvältä. Tiesin myös, että podium paikasta ajaakseni, pitäisi päästä nopeasti parista hitaammasta kuljettajasta ohi, jotta kärki kolmikko ei pääse liiaksi karkuun. Nousinkin alkukierroksilla heti neljänneksi JQ:n perään, jossa sitten saikin etsiä ohituspaikkaa loppufinaalin ajan. Tilaa ei löytynyt, mutta olipa ehkä oman urani paras mies miestä vastaan vääntö. Toiselle finaalille samat tavoitteet ja samalla idealla. Tällä kertaa nousin nopeasti viidenneksi, ja saavutin edessä olevia silmissä. Tällä kertaa JQ:n hermot petti ja pääsin hänen pienestä virheestä ohi neljänneksi. Jossain vaiheessa kampesin itseni jo kolmanneksikin asti ja huomasin saavuttavani kärki kaksikkoa. Ei muuta kun iso vaihde silmään ja takaa-ajoon. Ero toki pieneni, mutta liian monet virheet kasvattivat eron jälleen saavuttamattomaksi. 6 minuutin finaalilla olisi aika ehkä riittänyt.
 Kolmas finaali kaatuikin heti ensimmäisiin mutkiin, kun osuin toisen kuljettajan kanssa yhteen.

 Ei muuta kun uutta matoa koukkuun - seuraavalla kerralla pitää ajaa lujempaa, kyllä se voitto sieltä tulee.

148
Ehkä offtopic, ehkä ei.. saattaa kuitenkin porukkaa kiinnostaa  :wink:

eli onkohan kyseessä vielä Tolu-rata vai joku muu ratkaisu? Normaaliin tyyliin puolikulunut rengas paras?

Riku

Moi,

 Rata syö tällä hetkellä selvästi enemmän rengasta kuin viime talvena. Itse en ainakaan uskalla lähteä kisaan yhtä sileillä renkailla kuin viime vuonna. Todellisen rengaskulutuksen näkee vasta torstaina tai perjantaina kun päästään ajamaan kisaprofiililla. Nykyinen profiili on niin nopea, että eturenkaat ovat melko nopeasti valmiit - niin nelivedossa kuin takavedossakin.

 Uusi radan pidotusmenetelmä on myös huomattavasti armeliaampi renkaan kulutusasteen suhteen kuin aiemmin käytetty tolu, eikä renkaisiin irtoa mitään radan pinnasta. Kulunut rengas on tottakai nopein ja parhaat yksittäiset kierrokset saa ajettua juuri ennen kuin renkaat ovat entiset. Tällöin tosin ajaminen on muuten aika haastavaa. Puolikulunut rengas on turvallisin vaihtoehto, etenkin jos aikoo välillä käydä linjan ulkopuolellakin.

Samppa


149
Moi,

Viestini pointti olikin, että pidettäisiin "se" kisa sitten helsingissä, oulussa, joensuussa tai missä vaan, siitä saataisiin jollakin tavalla kiinnostava kuljettajille. Olipa kilpalu sitten kansainvälinen, jotenkin muuten poikkeuksellinen tai olisiko kisassa sitten jopa rahapalkinnot tms houkutin. Vaikka kisamäärä näin pysyisikin samana, ainakin omalla kohdallani kokisin mielekkäämmäksi lähteä johonkin yksittäiseen suurempaan ja erikoisempaan kisaan kuin seitsemänteen WJ osakilpailuun useamman sadan kilometrin päässä.

Kisan järjestelyissä olisi varmasti enemmän vaivaa kuin sarjan peruskisan järjestämisessä, mutta toisiko tuommoinen isompi kisa sitten jotain lisäarvoa kuskeille ja järjestäjille, sitä en tiedä. Siksi heitinkin ajatukseni ilmoille. 7 sarja kisaa ympäri suomen tuntuu kuitenkin hurjalta amatöörisarjassa. Nyt jo viime talvena oli havaittavissa selvä osallistujakato, mitä pidemmälle kausi eteni.

Vain ajatuksena, ei mitään sen vakavampaa.

Samppa

150
Moi,

Tulinpahan miettineeksi, tarvitseeko kaikkien kisojen olla WJ kisoja?

Nyt jos olen oikein ymmärtänyt Oulun kisan on tarkoitus olla hieman spesiaali? Ajetaan rata-autoilla ja rossiautoilla samassa salissa - on siis menoa ja meininkiä ja potentiaalia ihan yksittäisenä kisana. Tällöin sarjan pistelasku systeemi ei tarvitsisi muuttua, talvella ajettaisiin 6 WJ osakisaa, joista laskettaisiin 4/6 ja lisäksi ajettaisiin yksi (kansainvälinen?) kisa, joka olisi jo idealtaan hieman erilainen kuin muut kisat - enemmän ns. tapahtuma. Näin ollen kukaan sarjaa ajava ei ole pakotettu ajamaan hurjaa määrää kisoja ja saataisiin talven kapinoihin enemmän vaihtelua ja mahdollisesti jopa potentiaalia houkutella kuskeja ulkomailta tuohon yhteen yksittäiseen isompaan kisaan.

4/7 pistelasku tuntuu hassulta jos miettii WJ-sarjaa sarjana. Tuolla kaavalla ei tarvitse olla nopea kuin jokatoisessa kisassa.

Ehdotankin siis, että ajetaan 6 osakisaa WJ sarjassa ja yksi suurempi ksittäinen kisa Oulussa, jota voi kehittää tulevaisuudessa kansainvälisempään suuntaan.

Ehdotanp tässä samalla formaatin muuttamista siten, että kisoissa on aina oltava ajamaton profiili ( järkevissä rajoissa ). Olen myös perjantai treenien kiellon kannalla, jotta yksittäisen kisan kuluja saataisiin laskettua, eikä perjantaina tarvitsisi kiirehtiä töistä/koulusta/tms., jotta ehtii ajamaan edes muutaman akun jossain pitkänkin matkan päässä ollakseen lähes samalla viivalla muiden kanssa. Ainakin viime vuoden radoilla profiilin muutos olisi helppoa, joten en näe mitään syytä, miksi profiilin ei voi olla ns. ajamaton kuten Touring-luokissa. Vaikka touring kisoja on itselläni takana kokonaiset kolme, mielestäni perjantai treenin kielto ja lauantaina uusi ajamaton profiili olivat todella hyviä verrattuna viime vuoden WJ käytäntöön. Tosin tässä tullaan sisäkrossissa pyörivään rengas rulettiin. Mistä päästäänkin kolmanteen ehdotukseeni : kisoissa tulisi sallia vapaa määrä renkaita, hotta kotikenttä tuntemuksella ei olisi niin suurta merkitystä. En usko, että tämä nostais rengaskuluja - ei olisi ainakaan mulla nostanut, joka tapauksessa aina oli se muutama setti renkaita kisoissa.

Samppa

P.S Pahoittelut kirotusvirheis, kännykän kosketusnäyttö on liian pieni mun sormille.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9