Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Potski

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9
151
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 30.09.13 - klo: 15.53 »
Rata auki noin 16.

Samppa

152
Moi,

 Muutenkin alkaa nyt syksyllä olemaan jo yksistään yökaste sen verran hurja, että radat ei juurikaan yön aikana kuivu, vaikka vettä ei tulisikaan. Vasta joskus kymmenen jälkeen aamulla alkaa pinta kuivumaan ja vettä haihtumaan radasta. Tämä johtuu osaltaan Lavangon saven laadusta ja osaltaan runsaasta suolasta, joka radassa on. Rankkojen sateiden jälkeen rata tarvitsee siis näin syksyisin vähintäänkin lämpimän päivän, jotta illalla pääsee ajamaan. Todennäköisesti kuivia päiviä tarvitaan kaksi, eli vasta toisena kuivana päivänä pääsee ajamaan.

 Radan saa ajokelpoiseksi nopeammin, jos sateiden jälkeen käy heti aamulla lastaamassa lätäköt pois (kumilastat korokkeen juuressa) ja päivä on kohtuu lämmin. Näin radan saa ajokelpoiseksi iltapäiväksi.

 Nämä siis ihan sen perusteella, mitä on itse tullut Lavangon radoilla ajeltua ja touhuttua. Melkein voi siis sanoa, että alkaa tämän kesän ulkoajot olla hiljalleen tässä, mutta onneksi Tikkurilassa on pelit ja vehkeet valmiina.

Samppa

153
Moi,

Oltiin eilen illalla Lavangossa ajamassa, ja sateet alkoivat siellä aiemmin kuin muualla. Radat lainehti jo reilusti, kun itse lähdin noin puoli kahdeksan aikaan. Tällöin vettä tuli vielä kaatamalla. On siis hyvin epätodennäköistä, että saviradat olisivat tänään ajokunnossa.

Samppa

154
Moi,

 Toimiiko RC4 ponderi, vai kaivanko tuon vanhemman mallisen jostain jemmasta?

Samppa

155
Lisämääräys 1:

Kilpailuun lisätty S2-10 luokka, kiivaan stanukrossi keskustelun johdosta.

Nyt kaikki 2wd stanukrossi kuljettajat mukaan.

Säännöt: 17.5 moottori nolla ennakolla ja nollaennakkosäädin. Tänä vuonna maastosarjan osakilpailuun osallistuneilla tai muiden luokkien SM kilpailuun osallistuneilla ei ole oikeutta osallistua ko. luokkaan.

Moi,

 Sopiiko tiedustella, mikä on tämän osallistumisrajoituksen takana?

 Tähän saakka tällä kaudella kun ei ole kisoja ollut tarjolla käytännössä kuin satunnaiset kerhokisat ja maastosarjan kisat. Tämä tarkoittaa sitä, että käytännössä kaikki, jotka haluavat krossia kilpaa ajaa ovat ajaneet Maastosarjassa. Tällöin suljetaan aika pahasti juurikin luokan kohderyhmää pois, jolloin S2-10 luokka ei ehkä aja sitä tarkoitusta, mitä tässä haetaan. Ainakin näin äkkiseltään tulee mieleen kaksi selvästi alle kymmenen vuotiasta kuljettajaa, jotka eivät saa osallistua tähän kilpailuun, mutta kuuluvat selvästi luokan kohderyhmään.

 Voisiko tätä osallistumisrajoitusta hieman tarkistaa / muuttaa, jotta saadaan oikeasti halukkaat juniorit ajamaan tasolleen sopivaan luokkaan? Varmasti saadaan heille tällöin paljon mielekkäämpi kilpailu ja kaiken päälle vielä testattua luokan toimivuutta/mielekkyyttä ns. "oikealla" kohderyhmällä. Saataisiin lisäksi Jerry pysymään kakkospaikalla kun joku juniori hänet voittaisi!  :wink:

 Oman käsitykseni mukaan meidän kerhosta olisi ainakin yksi innokas stanujuniori osallistumassa, jos vain saisi tuon osallistumisrajoituksen puolesta.

 Samppa

156
Tulokset / Vs: M8 SM #4 2013, Jyväskylä 18.8
« : 21.08.13 - klo: 12.12 »
Moi,

 Oma ensimmäinen M-8 kausi takana ja toinen vuosi harrastuksen parissa alkaa kääntyä ehtoo puolelle. Kesästä jäi kyllä huippu hyvä maku niin mekaanikolle kuin kuskillekin ja etenkin hyvin mennyt viimeinen kisa Jyväskylässä ja loppupisteissä sijoitus kymmenen parhaan joukkoon kruunasi koko komeuden. Jotain taidettiin myös kesän aikana oppia, sillä ensi kertaa Jyskälässä mekaanikon ja kuskin yhteistyö sujui täysin saumattomasti. Enää ei tehty mitään hölmöä (pois lukien finaalissa koko varikkosuoran tankkaus), jolloin ajamiseen oli helppo keskittyä.

 Kisan puolesta etenkin semifinaali oli huikean hauska, kun väännettiin Joonaksen kanssa koko 20 min peräkanaa, välillä paikkoja vaihtaen. Finaalissa sitten jossain alkupuoliskolla putosin sitten 5. paikan taistelusta, kun osuttiin vähän yhteen toisen kuljettajan kanssa, eikä vauhti enää riittänyt ajamaan Hokea ja Augustia uudestaan kiinni. Lopussa vielä pielessä olleet koneen säädöt meinasivat kostautua, kun viimeisen tankin ajan sai taistella koneen käynnissä pitämiseksi ja Simo lähestyi takaa hyvää kyytiä. Sain pidettyä kuitenkin koneen käynnissä ja auton pyörillään, josta lopputulemana siten olikin 7. sija kotiinviemisiksi. Vaikka taas nälkä kasvoi syödessä, täytyy lopputulokseen olla silti tyytyväinen.

 Iso kiitos kisajärjestäjille, Arille, Artsille, Hokelle, Akille, Masalle, Hobbyfactorylle ja EA Importille vankasta tuesta, avusta ja neuvoista. Serpent autot, Alpha koneet ja Savöx servot toimivat kaikki moitteettomasti läpi koko kauden!

Samppa

157
Tänään saatiin kokolailla rata kuntoon, mutta muutama kohta täytyy vielä viimeistellä huomenna sunnuntaina.

Rata on siis suljettu sunnuntai klo 13 asti! Tämän jälkeen rata on auki normaalisti, ellei toisin ilmoiteta.

 Klo 13 jälkeen kaikki ovat erittäin tervetulleita treenaamaan huippukuntoiselle sähköradalle.

Samppa

158
Tulokset / Vs: M8 PM Warm-Up 15.6 *Tulokset*
« : 17.06.13 - klo: 21.24 »
Moi,

Toiset polttiskisat takana ja toinen kesäkausi on nyt kunnolla korkattu. Serpent toimi todella hienosti, ajaminen oli kivaa, mutta vähän jäi kaivelemaan kun en saanut ajamiseen missään vaiheessa sopivaa rentoutta, mitä olisi tarvinnut korkeammista sijoista ajamiseen. Semi finaalin rämpimisen jälkeen tavoite finaalissa olikin vain mummoilla ja ajaa niin hiljaa, että kaatoja tai ongelmia ei tule. Tuloksen kannalta tämä toimi, mutta itseäni jäi harmittamaan, kun en löytänyt omaa hyvää ajoani missään vaiheessa.

Finaaliin vaihdoin myös Beta renkaisiin, jotka tekivät autosta todella helpon ajaa, mutta rengasvaihdossa olisi pitänyt olla vieläkin rohkeampi ja lähteä finaaliin pieni piikkisellä renkaalla. Onneksi ollaan vielä opettelu vaiheessa, ja kaikkien on ilmeisesti oppirahat maksettava.

Kokemus karttui taas rutkasti, tehdyistä virheistä opittiin ja muutenki keli, rata ja meininki oli hyvä. Kiitos Hobbyfactorylle, artsille, arille, akille, jokelaiselle ja hokelle todella arvokkaista neuvoista ja avusta! Mekaanikon kanssa laskettiin, että tällä tuloskehityksellä jyväskylässä seison korkeimmalla korokkeella, saa nähdä toteutuuko tuo!

Samppa

159
Moi,

 Kiitos jo aiemmista talkoista tutuiksi tulleille talkoolaisille, erityisesti talkoiden todelliselle ikäpresidentille, Eelille!

 Saatiin kaikki listalla olleet hommat tehtyä, ja rata hyvään kuntoon kisoja varten.

 Rata on ajokunnossa perjantaina todennäköisesti noin klo 12. Märällä radalla ajaminen on kuitenkin kiellettyä. Myös ratamaksut pitää olla kunnossa ennen ajoja.

Samppa

160
Moi,

 Kiitos jo aiemmista talkoista tutuiksi tulleille talkoolaisille, erityisesti talkoiden todelliselle ikäpresidentille, Eelille!

 Saatiin kaikki listalla olleet hommat tehtyä, ja rata hyvään kuntoon kisoja varten.

 Rata on ajokunnossa perjantaina todennäköisesti noin klo 12. Märällä radalla ajaminen on kuitenkin kiellettyä. Myös ratamaksut pitää olla kunnossa ennen ajoja.

Samppa

161
Meinaatteko vielä suolata rataa näin lähellä kisapäivää?


t. Kai

Moi,

 Kyllä vakaa aikomus oli näin tehdä.
Ainakin edelliset sähkökisat on suolattu kisan treenipäivää edeltävänä iltana baana, jolloin pinta on kestänyt moitteettomassa kunnossa koko päivän. Viime kesän maastosarjan kisassa suolattiin rataa paikoitellen jopa kisapäivien välillä. Baana kesti hyvänä, pito oli hyvä, eikä kuumasta kelistä huolimatta rata ala lohkeilla. Rata myös säilyy paremmin kosteana läpi koko kisan, jolloin Lavangolle ominaista kovaa rengaskulutusta ei tule.

 Eli en siis näe mitään syytä jättää rataa suolaamatta. Etenkään nyt, kun Lavangossa radan kuivuminen on ollut vähän ongelma viime aikoina ja rataa on jouduttu kastelemaan useaan kertaan päivässä.

Samppa

162
Moi,

 Torstaina talkoillaan sähköradalla, jotta saadaan paikat kuntoon ja rata kestämään koko SC-kisan.
Tämän vuoksi sähkörata on suljettu torstaina 6.6.2013 klo 18.00 eteenpäin!
 Toivottavasti mahdollisimman moni oman kerhon SC-kuski tulee talkoilemaan, ettei vain tulla valmiiseen pöytään kilpailemaan.

Talkoo ohjelmassa:
 - radan muutaman kuluneen kohdan paikkaus
 - suoran kastelu - hiekoitus - jyräys
 - koko radan kastelu ja tukeva suolaus
 - varikkoalueen siivous

 Rata aukeaa harjoittelulle perjantaina klo 12, jotta suola ja korjaukset ehtivät kunnolla asettua!

163
Moi,

 Torstaina talkoillaan sähköradalla, jotta saadaan paikat kuntoon ja rata kestämään koko SC-kisan.
Tämän vuoksi sähkörata on suljettu torstaina 6.6.2013 klo 18.00 eteenpäin!
 Toivottavasti mahdollisimman moni oman kerhon SC-kuski tulee talkoilemaan, ettei vain tulla valmiiseen pöytään kilpailemaan.

Talkoo ohjelmassa:
 - radan muutaman kuluneen kohdan paikkaus
 - suoran kastelu - hiekoitus - jyräys
 - koko radan kastelu ja tukeva suolaus
 - varikkoalueen siivous

 Rata aukeaa harjoittelulle perjantaina klo 12, jotta suola ja korjaukset ehtivät kunnolla asettua!

Samppa
 

164
Moi,

 Rata sen kun paranee vaan käytössä ja sähköradan käyttöaste taitaa tällä hetkellä jo olla isompi kuin polttisradalla. Hyvä näin, jatketaan samaa rataa!

 Huomenna keskiviikkona ollaan radalla puuhailemassa uutta ajanoton luuppia. Tämä häirinnee tai estää ajamisen hetkeksi illalla. Tarkempaa aika haarukkaa en osaa vielä toistaiseksi sanoa, mutta pyritään pitämään rata koko illan auki. Lyhyeltä katkolta tuskin kuitenkaan vältytään.

Samppa

165
Moi,
 
 Maa oli valitettavasti sen verran vielä märkää, että suoraa ei saatu lopullisesti tasoiteltua.

 Tämä tarkoittaa sitä, että rata on suljettu la aamupäivän ajan! Rata pyritään saamaan ajokuntoon noin klo 15 mennessä.

 Pahoittelen, että rata ei ole ajokunnossa heti aamusta, mutta voin luvata, että lauantai iltapäivällä/illalla Lavangossa tehdään rataennätyksiä.

 Samppa

166
Moi,

 Ilmoituksena myös tänne: Rataa kastellaan tarpeen mukaan, yleensä vähintään kerran päivässä - tarvittaessa useammin. Kastelu aiheuttaa noin 15-30 min katkon ajoihin.

Toiseksi:

 Perjantaina 24.5.2013 Lavangon sähkörata on suljettu pääsuoran remontin vuoksi klo 15.30 alkaen! Rata pyritään saamaan ajokuntoon viikonlopuksi.
 Varsinaisia talkoita ei pidetä, mutta saa toki tulla auttamaan jos siltä tuntuu, sillä lapio hommia riittää aina tuollaisessa projektissa. Projektin valmistelut voivat haitata ajamista myös illalla torstaina 23.5.

 Samppa

167
Moi,

 Huomasin tuon pääsuoran ongelman myös. Ehdin jo sen verran jutella Rempan kanssa, että tuodaan siihen uutta savea pintaan koko suoran verran ensiviikolla ja jyrätään tasaiseksi. Tällaisenaan tuo savi on niin täynnä pikkukiveä ja muuta ylimääräistä, että pinnasta on hyvin vaikea saada kestävää. Saadaan ilmeisesti vähän järeämpiä koneita tekemään, niin ei mene lapiohommaksi ja koko suoran duunaus hoitunee yhdessä tai kahdessa illassa.

 Ilmoitan täällä tarkemmin, miten ko. operaatio vaikuttaa radan aukioloaikoihin - viikonloput ovat jokatapauksessa avoinna!

Samppa

 Ehdin katsella vähän torstai kisojen treeniä, ja täytyy kyllä sanoa, että rata näytti erittäin sopivalta kaikkien ajettujen luokkien autoille. Toivottavasti saadaan torstai sarjat kasvamaan ja kevään yli kestänyt hyvä yhteishenki kestämään koko kauden.

168
Moi,

 Iso kiitos kaikille mukana olleille talkoilijoille saatiin paljon aikaiseksi ja koko ajan oli päällä sellainen hyvä tekemisen meininki!

 Saatiin viimein korjattua myös viime kesän polttavin puheenaihe, joten ei muuta kuin kaikki mukaan torstai kunkkusarjan avaukseen testailemaan.

 

Samppa

169
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 16.05.13 - klo: 09.06 »
Moi,

 Muistuttaisin tähän vielä, että Junioritiistaisin vain rallicross rata (asfaltti/hiekka -rata) on ilmaisessa käytössä. Kaikki muut radat toimivat normaalisti ratamaksuilla. Lisäksi sähköradan (savea, pinkit hypyt) käyttö on sallittu vain 1/10 SC ja m2-10 ja m4-10 luokan krossareilla, koska radanpinta ei kestä muilla autoilla ajamista.

 Samppa

170
Polttisautot / Serpent Cobra 2.0 GP 1/8 buggy
« : 14.05.13 - klo: 09.31 »
Moi,

 Ajattelin avata tällekin autolle oman ketjun, nyt kun on itsellä edes välttävää kokemusta autosta ja ensimmäiset kisatkin on saatu hoidettua enemmän tai vähemmän menestyksekkäästi pois alta. Alla vähän pintapuolista kasaus raporttia ja ensitestien kokemuksia ajettavuudesta ym.

 Kasaus:

 Kasaukseen valmistauduin sen verran, että olin Ameriikan foorumeilta lueskellut kuumimmat tipsit ja vähän selvittänyt mahdollisia virityspalikoiden tarpeita. Virityspalikoiksi valikoutui lopulta Pro-jarrusetti (ihan vain reteys-faktorin vuoksi), kovemmat "webbed bladderit" ja kova servosaverin jousi. Alumiinista runkojäykkäriä en ottanut taakse, vaikka monet sitä suosittelivat, koska ajattelin sen olevan vähän turha. Ei siis mitään mullistavaa tai erityisen kallista. Onnistuin kaivamaan myös Australialaisen tiimikuljettajan yleissetupin, jonka päätin ruuvata autoon kiinni.

 Kokoomisvaihe sinällään oli erittäin helppo ja suoraviivainen. Mitään osia ei tarvinnut sen kummemmin ihmetellä, ei muuta kuin osat pussista ja ruuvit kiinni. Kovamuovisten muoviosien muovilaatu on tosin erittäin kovaa ja suosittelen käyttämään kierretappia ja rasvaa kierteissä jo oman mukavuuden nimissä.
 Kasaamisen helppoudesta kertoo jotain myös se, että ostin auton torstai iltana, perjantaina olin koko päivän Model-Expo messuilla, samoin lauantain. Sunnuntaina lähdettiin kuitenkin aamulla aikaisin kohti Turkua, Serpent ajovalmiina. Nopeasta kasauksesta huolimatta mitään ei ainakaan ensitesteissä särkynyt huonon kasauksen vuoksi.

Ensimetrit:

 Model-Expon jälkeisen sunnuntain aamu Turussa oli viileä, mutta rata näytti ihan hyvältä. Innostus oli myös itselläni kohdillaan kun pääsin ensi kertaa ajamaan polttista ihan oikeasti. Ensimmäinen testipäivä menikin vähän omaa innostusta lääkitessä ja taisinkin veivata päivän aikana lähes 3 litraa fuilia sen kummemmin autoon koskematta. Auton säädöt eivät kuitenkaan olleet vielä hyvät, mutta ajopäivän mittaa ajohalut vain kasvoivat enkä oikeastaan malttanut istua varikolla ruuvaamassa. Auto oli siis käytännössä kasauksen jäljiltä koko päivän ilman ongelmia. Mitään suurempaa ei myöskään särkynyt treeneissä, poislukien yksi vääntynyt takakardaani. Tuo vääntyminen oli tosin täysin itseaiheutettua, eikä siitä voi syyttää kalustoa.

 Turun treenipäivän jälkeen purin auton osiin ja kävin huolella läpi jokaisen mahdollisen nippelin. Vääntynyttä takakardaania lukuunottamatta mitään ei siis särkynyt ja kaikki laakeritkin olivat vielä ok kunnossa. Hingepinnit olivat vähän keränneet likaa itseensä ja siten hieman jumittivat tukivarsien liikettä, mutta mitään luonnotonta kulumista ei ainakaan mun silmään osunut. Takakardaanin vääntymisen otin kuitenkin sen verran raskaasti, että päätin hankkia muiden suositteleman alumiinisen takajäykkärin. Totesin myös, että tuo testaamani setuppi ei ollut hyvä ja hieroin iltapuhteina autoon oman setupin ihan vain pöydällä pompottelemalla ja ihmettelemällä auton käyttäytymistä.

 Turku SM 1:

 Kuten jo todettua polttiskokemusta ei juurikaan ollut ennen ensimmäistä kisaa (muutama treenipäivä ikinä), mutta tavotteet asetin silti korkealle sillä luotto autoon ja muuhun kalustoon oli kova. Hieroin myös illalla vielä autoon vähän erilaisen iskarisetupin ihan vain pöydällä pompottelemalla ja ihmettelemällä. Kisoissa auto oli erittäin rauhallinen ja jo treeneissä auton vahvuuksiksi osoittautuneet "pyöreys" ja "pehmeys" vain korostuivat. Autoa pystyi ajamaan ns. hiljaa, mutta lujaa, mikä helpotti merkittävästi tulosten ajamista ja tasaisuutta. Joitain pieniä juttuja auto olisi voinut tehdä paremmin, mutta setuppia en alkanut muuttamaan kesken kisojen, koska auto tuntui paranevan vain, mitä lämpimämmäksi keli muuttui. Toisaalta finaalissa auto ei ollut enää yhtä hyvä ajaa kuin aiemmin, lähinnä muuttuneiden sääolojen vuoksi, mutta ei finaalissakaan ollut vaikea ajaa.
 Kisojen perusteella auto vakuutti ainakin allekirjoittaneen entisestään, vaikka jotkin osat vähän ihmeellisesti ovatkin alkaneet kulua (alla tarkempaa listaa). Kaikkiaan autosta jäi kuitenkin erittäin positiivinen kuva itselle ja verratessa auton käyttäytymistä silmämääräisesti moneen muuhun autoon, Serpent vaikutti erittäin rauhalliselta ja vakaalta etenkin radan nopeissa paikoissa.

Lopputulema:

 Ajo-ominaisuuksiensa puolesta Serpent Cobra 2.0 ei varmastikaan häpeä kenenkään muun valmistajan autolle ja erityisesti auton helppous tuntuu korostuvan jokaisella ajokerralla. Kestävyys on yllättänyt myös positiivisesti ja nyt keväällä ajamani hieman vajaan kolmen gallonan aikana autosta ei ole särkynyt juurikaan osia kovista yrityksistä huolimatta:

 Tähän asti rikkoutuneiden osien saldo:

 - 2x takakardaani, joista toinen särkyi kun muovinen takarunkojäykkäri oli lähes irti, molemmat ovat myös edelleen käytössä - taoin ne vain suoriksi
 - 2 x tukivarren sisempi hingepin
 - 1 x etutorni, Turun pääsuoralla, kun peli lähti totaalisen käsistä täydestä laukasta

 Takakardaanitkaan eivät ole enää vääntyneet viimeiseen reiluun gallonaan, kun vaihdoin taakse alumiinisen runkojäykkärin. Kulumisen vuoksi ei toistaiseksi ole tarvinnut vaihtaa osia autoon, jos laakereita ja iskarin nännejä ei lasketa. Takapään iskarinhatut tosin ovat kuluneet jo selvästi, mutta tämä kuluminen johtuu todennäköisesti alkumetreillä käyttämästäni liian suuresta taka ulosjoustosta.

Itse olen ollut Serpentin autoon tyytyväinen, enkä keksi oikeastaan mitään valitettavaa - toisaalta oma vertailupohjani on hyvin suppea. Koitetaan keskustella tähän ketjuun fiksusti autoon liittyvistä nikseistä ja muista oleellisista asioista.

Samppa



171
Moi,

 Ensimmäiset polttiskisat ja mun uran toisen kesäkauden avaus on takana ja taas jäi vähän kaksipiippuiset fiilikset. Tavoite oli ajaa suoraan semi-finaaliin ja siitä sitten taistella kynsin ja hampain finaalipaikasta.

 Tavoitteen kyllä saavutin, ajo ja jopa vauhtikin oli hyvää koko päivän, mutta niin vain taas nälkä kasvoi syödessä ja kilpailuvietti valtasi mielen päivän mittaa ja lopulta kymmenes sija tuntui vähän pettymykseltä, etenkin kun finaalissa oli vähän epäonnea ja putosin Siltasen ja Parjasen kyydistä ylimääräisen varikkostopin myötä jonka päätteeksi auto vielä sammui varikon ulostuloon.

 Kaikesta huolimatta kivaa oli, aurinko paistoi, vehkeet pelitti ja Serpent toimi loistavasti koko päivän. Paljon on vielä opittavaa, mutta eiköhän se vauhti tästä lähde kasvamaan ja tulokset sitä myöten paranemaan. Nälkää ainakin jäi seuraaviin kisoihin, joten ei muuta kuin kovaa treeniä.
Kiitos Heinosille, Akille ja Hokelle kultaakin kalliimmista neuvoista ja avusta niin treenipäivinä kuin kisoissakin.

 Kiitos myös kisajärjestäjille, Turun puuhamiehille ja kaikille muille, jotka kisat mahdollistivat.

Samppa

172
Moi,

 Ilmoitellaan nyt tännekin, niin ulkopaikkakuntalaiset osaavat varautua:

Keskiviikkona 15.5 talkoillaan illalla Lavangon sähköradalla. Talkoot vähintäänkin häiritsevät tai estävät ajamisen radalla. Pahinta ajointoa voi kuitenkin lievittää viereisellä rallicross/SC radalla.

 Muistutuksena myös torstaina 16.5 alkava Torstai kunkku kerhokisasarja. Rata hierotaan tähän RC-kauden pääsarjaan hyvään kuntoon, jotta saadaan hyvät kapinat aikaiseksi. Kaikki uudet ja vanhat kuskit siis mukaan kisailemaan rennossa hengessä Lavangon vauhtikeskuksen hulppeisiin puitteisiin ja ratkomaan porukalla, kuka on tämän kesän torstai iltojen kuningas.

 Samppa

173
Rata auki!

 Saatiin eilen rata ajokuntoon, joten ei muuta kuin kovaa tulitusta. Uusien alueiden pinta on vielä vähän huono, mutta ajettava. Samoin sille isolle tuplalle ei vielä ehditty tekemään mitään.

 Ensi viikolla talkoillaan lisää (suolaus ja se ison hypyn fiksaus). Kiitos kaikille tähän asti auttaneille.

 Samppa

174
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 29.04.13 - klo: 10.52 »
Moi,

 ModelExpon kisat oli ja meni ja Durangon tuuppi osoitti iskukykynsä tuon tyyppisillä radoilla. Ohessa oma setuppini, jolla pääsi lujaa ainakin tuollaisella radalla.

 Samppa

175
Moi,

 Mukavat kisat takana ja omalta kohdalta ei jäänyt kyllä mitään hampaankoloon. Auto toimi, mies toimi ja vieläpä sattui olosuhteet olemaan keskimoottoriautolle suosiolliset.

 Perjantain treenin jälkeen oli jo selvää, että vauhti oli kohdillaan, mutta motivaatio mekkaamiseen ja muuhun oheistoimintaan oli vähän alhaalla, sillä sunnuntaina oli tarkoitus mennä avaamaan kesäkausi Turkuun. Sain kuitenkin auton laitettua iskuun vielä lauantai aamuna kisapaikalla.
 Ensimmäisen treenin alku meni vähän riuhtomiseksi ja liukasteluksi ja sain rauhoitettua omaa ajamista vasta treenin lopussa. Toiseen erätreeniin löysäsin alustaa ja tsekkailin auton kaikki loputkin setupit kohdilleen, kun ei oikein auto tuntunut normaalilta. Siitä sitten vauhti ja varmuus alkoi löytyä ja pystyin keskittyä sopivan ajofiiliksen löytymiseen.

 Alkuerät meni kaikkiaan hyvin, mutta kolmannen alkuerän jälkeen oli selvää, että renkaat alkoi olla vähän ehtoo puolella, eikä niillä kärsinyt ajaa yhtään leveäksi, mikäli aikoi pitää keulan menosuuntaan. Renkaiden kuntoa silmällä pitäen alkoi finaalit vähän huolettaa, sillä kilpailutilanteessa tulee aina pieniä lipsahduksia. Finaaleissa pyrin noudattamaan ohjenuoraa kärkeen ja karkuun ja tavoite oli polkaista pieni ero takana tuleviin jo ensimmäisillä kierroksilla, jotta voi sitten lopuu finaalin säästää renkaita. Tällä kertaa tuo toimi, kun takana tulevat nahistelivat keskenään sijoituksista.

 Oman hyvin lyhyen RC uran aikana ensimmäinen alkuerävoitto, TQ ja kokonaisvoitto osui kaikki samaan kisaan. Toivottavasti tämä oli vasta yksi monista.

 Iso kiitos järjestäjille, homma toimi ja hyvät kuulutukset toi touhuun vähän suuren maailman meininkiä.

 Samppa

176


Iso kiitos Hobbyfactoryn sankareille vankasta tuesta ja todella kilpailukykyisestä kalustosta talvikaudella 2012-2013. Tasan vuodessa C-finaalin voitosta TQ ja A-finaalin voittoon ei olisi ollut mahdollista ilman Hoken ja Artsin apua.

 Talvikaudella kisakalustonani:

 Team Durango DEX210, Serpent S411 touring auto, Orion säätimet, Savöx servot ja Nosram akut. DEX210 pimpattu tietenkin Tresreyn ja Revolution RC:n huippulaadukkailla viritysosilla.

 Samppa

177
Moi,

 Kiitos myös Nickelle ja Samille mun puolesta!

 Päivä oli kaikkiaan kiva ja ajokin sujui yllättävän hyvin. Vehkeet kesti noin suurinpiirtein ja tiimissä oli hyvä meininki koko päivän. Pitää kai yrittää mahtua johonkin tiimiin myös ensi vuonna.

Samppa

178
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 11.04.13 - klo: 08.52 »
Moi,

Tuohon virin ja stanun nopeus eroon:

Ajoin omalla autollani ( sama, millä hoke stanun voitti ) saman päivän aikana sekä virillä että stanulla. Renkaat, setappi ym. oli samat molemmilla koneilla.

- best läpissä ero virin ja stanun välillä oli noin 1 s, riippuen hiittiin mahtuneista haamuläpeistä
- tuloksessa ero vaihteli omalla ajollani vähän reilussa kymmenessä sekunissa, taisi keskimäärin ero olla jossain 12-13 sekunnissa
- Tikkurilassa profiili on tällä hetkellä tosiaan sellainen, että teholla ei juuri juhlita, eikä stanullakaan voinut ajaa lappu lattiassa koko kierrosta - kierros kesti tuolloin virillä 22s pintaan, stanulla 23 s pintaan, bestläpit molemmilla vähän alle

Ulkona pidemmillä suorilla ja aukeammilla radoilla ero on varmasti vähän isompi. Stanun paras puoli oli mun mielestä se, että radan pito vaihtelut eivät vaikuttaneet paljoa auton tuntumaan, kun taas radan muuttuessa liukkaammaksi, virillä piti alkaa vähän jo varoa. Tämä varmasti helpottaa aloittelevan kuljettajan oppimista.

Samppa

 Itse itseäni lainaten. Ainakin treenipäivänä ajettiin Hoken kanssa tuolla mun autolla samoja kierroksia ja tuloksia stanulla. Suoranopeuksista ei ole dataa, kun treenipäivänä ei Tikkurilassa ole tutkaa.

 Ja siis tuo treenipäivän profiili oli hieman eri kuin kisapäivänä, joten kisapäivän ja treenipäivän kierrosaikoja ei voi verrata keskenään. Kisaprofiili oli noin sekunnin nopeampi kuin treeni profiili.

Samppa

179
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 10.04.13 - klo: 22.42 »
Moi,

Tuohon virin ja stanun nopeus eroon:

Ajoin omalla autollani ( sama, millä hoke stanun voitti ) saman päivän aikana sekä virillä että stanulla. Renkaat, setappi ym. oli samat molemmilla koneilla.

- best läpissä ero virin ja stanun välillä oli noin 1 s, riippuen hiittiin mahtuneista haamuläpeistä
- tuloksessa ero vaihteli omalla ajollani vähän reilussa kymmenessä sekunissa, taisi keskimäärin ero olla jossain 12-13 sekunnissa
- Tikkurilassa profiili on tällä hetkellä tosiaan sellainen, että teholla ei juuri juhlita, eikä stanullakaan voinut ajaa lappu lattiassa koko kierrosta - kierros kesti tuolloin virillä 22s pintaan, stanulla 23 s pintaan, bestläpit molemmilla vähän alle

Ulkona pidemmillä suorilla ja aukeammilla radoilla ero on varmasti vähän isompi. Stanun paras puoli oli mun mielestä se, että radan pito vaihtelut eivät vaikuttaneet paljoa auton tuntumaan, kun taas radan muuttuessa liukkaammaksi, virillä piti alkaa vähän jo varoa. Tämä varmasti helpottaa aloittelevan kuljettajan oppimista.

Samppa

180
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 05.04.13 - klo: 14.23 »
Moi,

 Hallituksen päätöksellä, tänään talkoillaan illalla krossiradalla. Ohjelmaan kuuluu radan kunnostus lauantain kisoja varten ja uuden pintamateriaalin (vanerilevyt) asennus kahvion nurkkauksesta alkaen.

 Talkoot alkavat noin 17.00 tai heti kun porukkaa on riittävästi. Kaikki porukalla talkoilemaan, niin saadaan rata huippu kuntoon kisoja varten! Työhanskat, kumimoskat ja ruuvivääntimet mukaan.

 Remppa johtaa talkoot ja ohjeistaa paikan päällä.

Samppa

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9