Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TTKoo

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 73
121
Sähköautot / Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« : 28.09.10 - klo: 13.19 »
En tajua tuota. Yksinkertaisuudessaan kone pyörii samallalailla oli sitten ennakot säädettynä tai 0-asennossa. Aivan sama säätääkö boosteja yms, lopputulos on aina sama

Miten olet eron / eroamattomuuden todennut.... ajamalla? ....

122
Tulokset / Vs: Kilpailukutsu A8 Riihimäki 3.10.2010
« : 28.09.10 - klo: 13.15 »
Kysyn kisajärjestäjältä että saanko osallistua TSS luokkaan vai ei  :huh:
Jos vastaus on ei (sitten lähden talkoilemaan isomyyriin) mutta jos pääsen niin osallistun mielellään kisoihin (ei tartte sitten talkoisiin mennä).
Jerzi

Kysehän oli vain siitä, oletko aloittelija, eli vasta-alkaja, ja aloittelijoille suotiin nuo poikkeukset sääntöihin.
En tiedä miksi tai kuka estäisi Sinua osallistumasta ko. kisaan, kun sulle vaan sopii ne säännöt, jotka on luotu ko. luokkaan.

- Tapsa

123
Tulokset / Vs: Kilpailukutsu A8 Riihimäki 3.10.2010
« : 28.09.10 - klo: 12.01 »

Minä kun luulin, että yrität kisaan aloittelijana, aloittelijan sännöillä  :wink:

En ole sellaista väittänytkään, estänyt ajamasta ko. luokassa, mutta säännöissähän lukee poikkeukset ko. luokan sääntöihin, jotka koskevat vain aloittelijoita.

Pidätkö itseäsi aloittelijana.

124
Tulokset / Vs: Kilpailukutsu A8 Riihimäki 3.10.2010
« : 28.09.10 - klo: 11.39 »

Minä kun luulin, että yrität kisaan aloittelijana, aloittelijan sännöillä  :wink:

125
Tulokset / Vs: Kilpailukutsu A8 Riihimäki 3.10.2010
« : 28.09.10 - klo: 11.06 »
Niin minulla on valmiiksi säädetty VTR kalusto joka on TSS tasoinen paitsi että minun pitää vaihtaa renkaat,kori ja maavara ja jos haluan hifistellä poistan myös painoa melkein 100gr joten en löydä järkevää syytä mennä poroon ajelemaan koska siellä olen vain jaloissa tuolla autolla ja häiritsen näin ollen muita kuskeja vaan.
Tiedän että tämä on todelle hieno ponnahdus kisat oikeisiin isoihin kisoihin ja säännöt pitää olla väljemmät jotta noita uusia kuskeja saadaan viivalle.
Jerzi


Lainaus
jerzirccar1
LS-5 MESTARI 2007, SHARKKI CUPIN MESTARI 07/08 & KYPAK KESÄ CUP 2010 VTR MESTARI

Noilla meriiteillä sun pitääkin mennä TSM:n   :cool:

126
Vapaa keskustelu / Vs: Missä olet käynyt armeijan?
« : 24.09.10 - klo: 23.53 »

Silloinen Kaartin Pataljoona

127
Tulokset / Vs: Kilpailukutsu: Maastosarja SM UAU 25.-26.9.
« : 24.09.10 - klo: 07.34 »
 

Moi

Samaan aikaan ajetaan Hyvinkäällä kauden viimeinen rallin Sm osakilpailu Finnsco ralli. Ralli on myös kaksipäiväinen.
Yleisöerikoiskoe ajetaan Hyvinkään vauhtipuistossa ja lisäksi Vauhtipuistossa ajetaan KS Tools rallisprintti.
Olen sopinut rallin kilpailunjohtajan kanssa että voimme ajaa Maastosarjan viimeisen osakilpailun samaan aikaan vauhtipuistossa.

Muutamia asioita joita meidän pienoisautoilijoiden tulee huomioida:

- kartingradan kahvio ei ole avoinna.
Samin kanssa keskusteltu, jos UAU järjestää buffetin. Sami infoaa asiasta.

- jos olet tulossa asuntovaunulla tai asuntoautolla majoittumaan alueelle, ota yhteys allekirjoittaneeseen puhelimella 0400 716 511

- jos mahdollista niin tultaisiin kilpailuun mahdollisimman paljon kimppakyydeillä, meillä ei ole käytössä kuin pienosautoratojen alue.
Muualle kartingradan alueelle on pysäköintikielto.

- kartingradan alue on varattu rallin VIP vieraille ja yleisöpysäköintiin


Rallia odotetaan Vauhtipuistoon seuraamaan muutama tuhat ihmistä eli meidän laji voi saada  siinä sivussa ylimääräisiä katsojia.
KS Tools rallisprintissä on mukana muuan Markus Grönholm.

Terveisin Toni Latvio


HUOMIO!!

Kuten tuolla yllä on mainittu, kahvio ei ole SM-rallin takia auki viikonlopun aikana.
Joten, varatkaa riittävästi juomaa ja evästä omatoimisesti mukaan.
Muistakaa myös pukeutua lämpimästi.

Harjoitukset ajetaan perjantaina normaalin kaavan mukaan hyvässä säässä!!

Lainaus
http://foreca.fi/Finland/Riihimaki

Eli monesta moneen radalla voi ajaa pe ?

http://rc10.fi/index.php?topic=49518.msg464393#msg464393

 

128
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 22.09.10 - klo: 10.06 »

Alue-8 sarjan ensimmäinen osakilpailu ajetaan Riihimäen UA:n järjestämänä sunnuntaina 03.10.2010 Uramon Koululla
osoitteessa Uramontie 63, 11120 Riihimäki 
 

TSS-10 (stanu) –luokassa säännöistä  joustetaan, koskee uusia kisaajia eli kaikki aloittelijat pääsevät mukaan sillä touring- kalustolla mitä sattuu olemaan ja niillä renkailla (sliksit) mitä sattuu auton alla olemaan.

 
Tervetuloa!
Riihimäen UA


Uusi- ja aloitteleva kisaaja saa kalustoon joustoa, kisakutsun mukaan.

Heillehän nämä kerho- / aluesarjat ennenkaikkea on tarkoitettukin, missä voi opetella kisasysteemin läpivientiä ja saada ohessa neuvoja.

129
Tulokset / Vs: Kilpailukutsu: Maastosarja SM UAU 25.-26.9.
« : 22.09.10 - klo: 09.16 »

http://www.autourheilu.fi/attachements/2010-03-26T20-45-32175.pdf

3.6.8. KILPAILURATA       ( HUOM: Ohjeellinen )

130
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Puutaheinää keskustelu.
« : 20.09.10 - klo: 14.10 »


Tää saattaisi kuulua vitsipalstallekin, mutta....

MTV3
Lainaus
Vaasassa ryöstettiin optikkoliike kahdeksan jälkeen tänäaamuna. Ryöstäjä pääsi liikkeeseen sisälle takaoven kautta. Hän uhkasi työntekijää aseella ja vaati rahaa.

Ryöstäjä sai saaliikseen pienen summan käteistä rahaa.

- Tekijä poistui todennäköisesti kohti hovioikeutta reittiä Hartmaninkuja-Raastuvankatu-Hovioikeudenpuistikko, arvioi poliisi.

Optikkoliike oli varmaan oikea paikka mennä, jos on niin huono näkö, ettei erota sitä pankista.

Toisaaltaan, eihän Hovioikeuteen mennä, ennenkuin asia on käsitelty raastuvanoikeudessa

Onhan tietysti mahdollista, että on jo aiemmin ryöstänyt kenkäkaupan jalokiviliikkeen sijasta, ja meni sitä sitten selvittelemään hoviin....  :grin:
Tai sitten oli vaan unihiekkaa vielä silmissä.

131
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 16.09.10 - klo: 23.32 »
Vähän oudolta tuo kuulostaa, yleensä tuota loppujännitettä ei itse aseteta (sillä on vaarallista jos sen asettaa liian suureksi), vaan valitaan montako kennoa akussa, ja akkutyyppi (LiPo, LiIo, LiFe). Eli suosittelisin tutustumaan vielä manuaaliin, että onko varmasti homma menossa oikein.

Aivan, jos kirjoitin sen jotenkin epäselvästi, niin meillä ainakin on kennokohtaisia ne latausonjelmat, eikä niiden arvoja voi muuttaa.

Mikäli siinä olisi se 1S :n ohjelma (3.7V) päällä (lataa siis akun 4.2V:n), niin turvaohjelman pitäisi estää 2S akun  lataus.

2S:llähän se on 7.4V ja lataa sillon akun 8.4V:n eli 4.2V / kenno


Tuo 3.7V tosiaan voisi viitata myös purkurajaan, mikäli laturissa on purkutoiminto ja se ohjelma päällä.

Meillä siis:

1S = 3.7V   lataa 4.2V:n
2S = 7.4V   lataa 8.4V:n
3S = 11.1V  lataa 12.6V:n

jne....

Edit: Korjattu kirjoitusvirhe  2S 7.2V  oikeaksi 7.4V

132


Maailman paras paikka onkin  :shocked:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=2251991

Suomi jäi siis taas toiseksi....

133
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 16.09.10 - klo: 23.05 »
Ko laturia en tunne, mutta tuo viittaisi siihen, että siinä on 1 S ohjelma päällä. (eli 3.7 V)

En vain ymmärrä, miten 2S:n lataus olisi onnistunut lainkaan.

2 S akun ohjelmassa meillä siinä lukee  7.4 V   (eli 2 * 3.7 V)

Meillä kun painaa nappia 3 sek. niin lukema alkaa vilkkua, ja sitten toisesta napista saa seuraavan ohjelman päälle jne....

134

Jaahas, mielipidekysely saatiin päätökseen  :cool:

135
Heuli:

Mites tämä kisa:

http://rc10.fi/index.php?topic=36104.0

http://www.ajo-opetus.fi/~w409951/FT5Hyvinkaa/finals.htm

Kuinka monella meni nopareita teidän kisoissa.
Jerzi

Varmaan kaikilla... perinteisesti :grin:

Paitsi niillä jotka lopettivat ajamisen treenien jälkeen  :cool:

Joku syy että nimi ei näy listalla finaaleissa....säästö- (?)

http://www.ajo-opetus.fi/~w409951/FT5Hyvinkaa/f3r0.htm

Olimme Ahvenistolla, ja kiirehdimme sieltä katsomaan Hyvinkään kisaa.
Ihmeteltiin että miksi tuli vastaan sellaisia 1/1 autoja joiden olisi pitänyt olla kisapaikalla.
Kisapaikalle tultuamme vallitsi lähinnä autius.


Toki nähtiin Myöhäsen Tomin hieno sooloajo....ja kait jonkun muunkin

Aivan, näitä esimerkkejä voidaan kaivaa tarkoitushakuisesti, vaikka mielipidetiedustelun lomaankin.

Kansainväliset kuskimme poimittavissa listoilta.

Mennyt kesä oli 1800 luvun lopun jälkeen lämpimin, silti sadepäiviäkin oli.
Tuli lämpöennätys 1900 luvun alkuvuosien jälkeen.

Edellinen kesä oli sellainen tyypillinen suomalainen kesä.

Edelleenkään en ole kieltämässä/lopettamassa ulkokisoja, mutta se vääristymä joka tulee esim. rankinglistaan siitä, että maksaa ilmoittautumismaksun ja saa kenties aina kauden parhaan sijoituksen, saaden pisteitä joilla noustaan seuraavan vuoden alkuerissä paremmalle paikalle.

Vähintäänkin talvelle ja kesälle eri listat.

Mieluimmin eri sarjat.


Vuoropuhelu, jossa käy ilmi jumpikin puoli:

Mielestäni talvisarja ja muut luokat kärsivät tästä järjestelystä enemmän kuin mitä kesäsarja voittaa. On paljon muita hienoja sähkö- ja polttomoottoriluokkia, joiden kalusto sopii paljon paremmin Suomen vähälumiseen suveen. Ajettakoon niitä luokkia kesällä ulkona ja TS-10 luokkia talvella sisällä.



Tuoring autoilu on nimenomaan asfaltti- ja ulkoluokka!!!
Sade sinänsä on ikävä höyste, mutta Suomessa sitä ei voi välttää.

Ja samat sanat sanon kyllä koko kesäsarjan väkisin ymppäämisen hienon talvisarjan jatkeeksi.

Itseasiassa talvikisat on ympätty väkisin kesä SM-kisaan.

Kiitos järjestäjille hyvin läpiviedystä kisasta!

 
2. Nykyinen sm-sarjan malli "PAKOTTI" meidän ajamaan lauantaina, kun kaiken järjen mukaan EI OLISI PITÄNYT.


..tässä on kiteytettynä ongelman juju. Vapaaehtoisen harrastuksen pitäisi olla vapaaehtoista ja mukavaa. Nykymallilla se ei aina ole sitä. Talvi ja kesätouringilla on yhtäpaljon yhteistä kuin sulkapallolla ja tenniksellä. Voisivathan ne olla kaksi erillistä sarjaakin..

-A-


Tuskin tarvinnee kaivaa lisäesimerkkejä.
Tämäkin esimerkki vain siksi, että omin silmin tuli todettua tuo.

Keli ei ole järjestäjän, kilpailukalenterin tekijän syy, mutta seuraukset maksaa kilpailija, ellei ole sponssattu.

kaudella 2003 ajettiin 7 sisä FTT kisaa kevään aikana ja 6 kesällä + kerta SM hyvinkäällä.

Silloin oli arvostus varmasti korkeampi kuin nykyisin, ja SM oli kertakisana.

Olisiko siinä jätkeä, että olisi nykyinen määrä ulkokisoja, joista esim. kaksi olisi SM kisoja, ja sitten keleistä riippuen, toiset kaksi ikäänkuin varakilpailuja. (?)

Eka kisa, ja tolkuton sade.
Kisa muutetaan muuksi kuin SM kisa, ja seuraava, ei SM kisaksi nimetty ilmoitetaan varakisaksi (voidaan päättää jo ennen kauttakin.

Suraavat kaksi kisaa samoin.
Tai talvisarja ja kesäsarja erikseen.

http://www.autourheilu.fi/attachements/2009-09-21T20-11-23255.pdf

Kauden parhaat pisteet, ajamatta finaaleja (helppo poimia, esimerkkik
isasta ( Kisa N:ro 5)


136


Muistan ajat, jolloin oli SM kertakisasysteeminä, kisa tulossa Hyvinkään radalla.

Monena viikonloppuna ennen kisaviikonloppua oli Hyvinkään rata miltei täysi treenaajia.
Kisaviikonloppua edeltävällä viikolla radalla asuttiin (asuntovaunuja/-autoja) ja treenattiin.

Kisa oli kaksipäiväinen.

Systeemin huono puoli oli se, että potti ei jakaantunut.

Mutta Vesan mainitsemaan kulttuuria oli kyllä silloin asfaltilla.

Neljä talvella sisällä, kaksi kesällä ulkona.

Vaikka sitten niin, että keväällä kaksi sisällä, kaksi syksyllä, ja asfalttikausi välissä.
Pisteet sisältä kolmesta, ulkoa toisesta.

Kunnon katetut varikot radoille, niin siellä voi sitten vaikka pidellä sadetta.

Mattiksille mahtuu siten oma sarjansa talven aikana, varsinkin jos tulee kaksi luokkaa.

APK mainitsikin jo sähköcrossiradoista....ne tosiaan pitäisi soveltua ko. autoille.

137

Enhän minä missänvaiheessa ole ollut estämässä ajoa kesällä, jopa ehdottanut kesäkisojen lisäämistä, jos katsoo muutaman viestin aiempana.

En myöskään ehdottanut muuttamista pelkäksi sisäkauden sarjaksi, vaan joko niiden eriyttämiksi omikseen, tai SM:n osalta kesäkisojen vähentämistä.

Otin kantaa SM sarjaan.

Tämä kesä oli tämä kesä, esim. viimekesän (2009) yleisin vitsailun aihe oli , että sataa, kun on kisat.

Ensi kesänä voi olla jompi kumpi, tai molempia.

Mitä tulee crossarin eroon, niin jos sitä katsoo, niin kori kulkee alustan kupeita myöden, useimmilla on saumassa vielä tarranauhat.

Ensin kysytään mielipidettä, sitten se....

Ei muuta kuin kattamaan radat, niin yksi ongelma vähemmän.

138
Tuota sähkötouringin muuttamista vaan sisäluokaksi en allekirjoita ollenkaan. Arvokisat on (MM ja EM) on ajettu kautta aikain ulkona asfaltilla. Lisäksi meiltä Suomesta löytyy ratoja, jotka on rakennettu sähkötouringia varten. Optimitilanne olisi toki erilliset SM:t sisälle ja ulos (kuten EM), mutta AKK antaa noita uusia SM-titteleitä aika nihkeästi.

----------------------------------------------------------------------------
EDIT:
Ei kai sitä kukaan ollut halukas muuttamaan pelkäksi sisäluokaksi.
Kausien eriyttäminen palvelisi kumpaakin "leiriä".
Se että allekirjoittanut tätä esittää, on monien pyyntöjen summa siihen suuntaan.
Ao. kilpailijat sitä eivät oikein uskalla esittää, koska foorumilla on ollut tapana omien mieltymysten mukaan nujertaa muut.
Nyt voin todeta, oikeassa ovat olleet.

------------------------------------------------------------------------

Ymmärrän tuon hyvin, Kuusankoskella on hiljattain panostettu paljon uuteen rataan, eräällä toisella paikkakunnalla tietojeni mukaan tullaan panostamaan jne....

Mikään, paitsi kenties toimitsijapula (tuskin kuusankoskella), ei estä järjestämästä vaikka minkälaista sarjaa ilman SM-arvoa.... niitä pitäisi olla jopa enemmän, vaikka sitten kerhokisan nimikkeelläkin, joe vain puhtia on.

Mutta saadakseen SM sarjapisteitä ollakseen listalla riittävän korkealla seuraavana vuonna (rankinglistasta huolimatta), ettei tarvitse taas seuraavaa kautta aloittaa ö-alkuerästä, voi olla kallista suomen keleissä.

Yksi kesäkisa vaikka sitten neljän talvikan kanssa sarjassa, näissä suomen keleissä, ja sen mahdollinen ajamatta jättäminen, ei vaikuttaisi niin paljoa,
Siis jos huonoimman pisteet jää pois.

Voi olla haastetta ostaa muutama säädin kesäkisojen kelien takia.

Tai sitten täysi sarja kesälle.... erikseen.

Eikös porossa porukka äänestänyt jaloillaan kesäkisat, joten ennekuin niin käy muissakin sähköluokissa, niin josko ilman sarjapakkoa annettaisiin ajaa niiden joilla kantti, rahat ja kansainvälinen motivaatio sitä vaatii....

140

Lainaus
TSP-10
Nykyiset stanukoneet + vapaa säädin (=2009 TSS-10)

Tarkemmin ajatellen :

Tämän typerämpää päätöstä ei voi tehdä.

Tämä kausihan päättyi sanoihin että tänä vuonna ajetiin viriä 3:ssa eri luokassa.

Joten nyt on sitten hyvä päätös että viriä ajetaan vain 2:ssa luokassa.

Ei hitto soikoon, porosta piti saada halpa luokka mutta oikeesti ton nyt esitetyn poro luokan kustannukset on samaa luokka kuin virin ... ellei enmmän.
 

Siis jos nykyisen poron 10.5 moottori vaihdetaan 17.5 moottoriksi, niin kalustoa alkaa hajoamaan. ????

Nyt minä olen sitten ymmärtänyt asian kai väärin....?

141
FT sähkötouring:

Talvi sarjana.

Kesä kerrasta poikki.

Tuleehan siitä tietenkin sanomista mestaruuksien lisääntymisenä, mutta noille on kyllä perusteetkin olemassa....mm. kesän kelit, ja sen vaikutus sarjan kyseessä ollessa liikaa kokonaistuloksiin.

Kesällä on myös ruuhkaa kisojen suhteen....

Edit:
TTKoo ja rrike ilmeisesti puhuvat FinTrack-sarjasta ja nimenomaan sähkötouringautoista? Kun kommentoitte niin mainitkaa myös luokka/sarja mistä puhutte, esim. polttiscrossin 4 osakilpailun sarja hieman eri asia kuin sähkötouringin 8 kisan mittainen kiertue...

Hyvä huomautus, mutta kun sitä kesän sarjaa on nimenomaan pitänyt perustelemistani syistä juuri sähkötouringin ongelmana, niin jäi mainitsematta.

Sähköcrossia ei kelit mielestäni niinkään haittaa, eli ei muutostarvetta.


 Eli: FT sähkötouring

142
Asia ei sinänsä meitä koske, mutta onko niin, että 0-ennakkosäätimillä tulee sitten moottorien ylikuumenemisongelmia.


Eikös se pitäs olla niin päin että vehkeet pysyy viileempänä nolla ennakolla? Ainakin oma käsitys/kokemus on näin. Toki välitykset saattaa mennä överiksi, mutta tuskin sekään kuumentaa konetta niin paljon kuin tuo boostilla yli rajojen kierrätys.


Huomaan ilmaisseeni asian puutteelisesti.

Eli nollaennakkosäädin, mutta mahdollisuus säätää ennakkoa moottorissa, ja se yhdistettynä haluun pitkillä välityksillä ajoon, aiheuttaa (aiheuttaako?) tuota kuumenemisongelmaa.

Osiltaan se, että valitaan moottori (tai pystytään valvomaan) jossa ei ennakkoa voisi muuttaa, poistaa tuota ongelmaa.

Toisaaltaan, kun tulee paljon osa-alueita, jotka vaativat valvontaa sääntöjenmukaisuuteen, tekee kilpailunjärjestäjälle tilanteen äkkiä ylivoimaiseksi.

Ihanne tietysti on, kun jokainen toimii sov*tunlaisesti, eli sääntöjen hengenkin mukaisesti.

143


Asia ei sinänsä meitä koske, mutta onko niin, että 0-ennakkosäätimillä tulee sitten moottorien ylikuumenemisongelmia.

Eli jos "vaakaan" laitetaan säätimien/moottorien valvontaongelmat, nuo em. lämpöongelmat (mikäli niitä on) , niin mitä tulee vaa-an toiselle puolelle.

144
RC-kerhot ja -radat / Vs: Mäntsälän treenit alkaa
« : 03.09.10 - klo: 20.52 »
Eihän sitä enää tartte laittaa sinne, kun se on jo siellä.

Villi veikkaukseni.... haluttiin herättää huomio....



edit: kirotusvireet

145
 
Noniin onhan se varma, Siis se että Lauantaina joensuussa tapahtunut erittäin järkyttävä kuolonkolari jossa auto oli tullut kolmion takaa rekan eteen niin rekkakuskin syytähän se on TAAS.... kaverit, kolleekat, arvon rekkamiehet on taas paskoja ihmisiä meidän vikahan se on kun ajetaan isommalla kalustolla jota on hivenen huonompi lähteä tekemään näppärää jarrutusta/ohjausliikettä, Mitä v*ttua!!!!!! Luulen että kuskilla on muutenkin jo rankkaa onnettomuuden jälkeen niin ei muuta kun pallo jalkaan vaikka suostuukin älyttömillä ajoajoilla ja naurettavilla palkoilla tuomaan herroille leivän kauppaan ja laudat pihalle että saa rakennettua linnaansa isomman p*skahuussin SAATA*A!!

Kiitos Anteeksi ja hyvää yötä! Olen erittäin pahoillani tapahtuneesta vaikka en ole osallinen millään lailla ja osan ottoni vainajien omaisille

-Timo

kyllä....tämä jos mikä v*tuttaa....aina haetaan siitä ammattikuljettajasta sitä syyllistä.tässäkin tapauksessa lehdistö ydessä poliisin kanssa hehkuttaa,että rekassa on ollut ylikuormaa ja mahdollisesti on ajettu ylinopetta!!!!eli tämä kaikki kertoo vain sitä,että rekankuljettajasta leivotaan syyllinen väkisin koko tapaukseen,vaikka se ei sitä ole!!!!!!enkä tällä tarkoita sitä,että aina olisi joku muu kuin ammattikuski syyllinen,kyllä niitäkin tapauksia on missä ammattikuljettaja on ollu syyllinen.itsekkin rekankuljettajana näen jos jonkin moista kamikaze autoilijaa päivittäin.....mutta joka tapauksessa osanottoni kolarissa kuolleiden omaisille!



Kyseinen tapaus oli Enossa. Itse kun asun täällä lähellä.

Ja samaa mieltä, että älytöntä etsiä syyllistä ainoasta joka jäi henkiin vaikka ei ollut millään tapaa rekkamiehen vika.
Lisäksi henkilöautossa oli ylilastia > 2 henkilöä etupenkillä sylikkäin, jolloin kuski ei nähnyt tulevaa rekkaa.

Kyseinen onnettomuus oli mun mielestä 100% henkilöauton kuskin syy. Kuskihan on vastuussa myös esim. tuosta ylilastista.

Mutta kuten arvata saattaa niin pitäähän omaisten nyt jostain korvaus rahoja saada ja eniten niitä irtoaa, jos rekka kuskista saadaan syyllinen.



Tosiasioita ei pidä myöskään sivuuttaa....



IS:
Lainaus
Poliisin suorittamissa tutkimuksissa on selvinnyt, että henkilöauton kuljettajan veren alkoholipitoisuus on tapahtuma-aikana ollut alle rangaistavuuden rajan, joka on 0,5 promillea. Rekka-auton kuljettajalla ei ollut veressä alkoholia tapahtuma-aikana.

Keskusrikospoliisin rikosteknisen laboratorion suorittamissa tutkimuksissa on selvinnyt, että rekka-auto on lähestynyt turmaristeystä 88 km/t, ja kuorma-auton aloittaessa voimakkaan jarrutuksen sen nopeus on ollut 87 km/t.

Tapahtumapaikassa on nopeusrajoituksena 60 km/t.

IS.
Lainaus
Sahatavaralastissa olleen ajoneuvoyhdistelmän kokonaismassa oli 63 310 kiloa eli ylikuormaa oli yhteensä 3 310 kiloa.

On totta, että henkilöauto ajoi kolmion takaa rekan eteen.

Mutta se 100 % panee miettimään....

Rekka tuli liki 50 % ylinopeudella ko. paikkaan....


Ja kyllä, olen ajanut itsekin joskus kuljetuslavettia, jossa kyydissä maanrakennuskone.
Itse en vielä silloin ollut ylipainoinen.

Kiire on, vauhti ei saisi kuolla mäissä jne.... mutta kun onnettomuss sattuu, tosiasioita ei pidä myöskään yksisilmäisesti kiistää.

Eiköhän sieltä aikanaan tuli päätös.... ja taas me unohdamme kaiken, kunnes sattuu uusi....

146
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Puutaheinää keskustelu.
« : 27.08.10 - klo: 13.09 »

Poliisillekaan ei sovi kullanhuuhdonta.... vaikka se olisi vanhempaakin vuosikertaa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010082712244073_uu.shtml

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2242714

147
Eli vain rc kama on leluja. Ok.

Yritin juuri epätoivoisesti todistaa muuta, mutta jos olet sitä mieltä niin olkoon.
Olisi kuitenkin syytä pysyä otsikon aihessa.

148

Eiköhän harrastuksen kalleus ole riittävän suuri kriteeri "leikkimisen" erottamiseen perinteisestä käsityksestä leikkimiselle.

Meinaat että esim. vesiskootterin kanssa ympyrää ajaminen ei ole leikkimistä, koska lelu on kallis?  Missä menee lelun ja vakavan laitteen hintaraja? Luultavasti venäläisten venepakolaisten satametriset laivat ovat kaikkine tivoliaspekteineen sinusta hypervakavia laitteita...

Onkos ne radioohjattavia.

Otsikon RC harrastamisessa ne ovat.

149

Eiköhän harrastuksen kalleus ole riittävän suuri kriteeri "leikkimisen" erottamiseen perinteisestä käsityksestä leikkimiselle.

150
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään ulkoradat
« : 17.08.10 - klo: 11.56 »
Onko Hyvinkäälle tulossa 1/5 bensakrossirata ?

Jonkinlainen ratahan siellä on jo niille.

Jopa HyUA:n tontillakin  :grin:

Itse en ole sitä vielä käynyt katsomassa, mutta sijaitsee Hausjärventien toisella puolella, eli siellä missä on isojen autojen rata.

Tarkemmin jossakin isojen autojen radan ja Hausjärventien välimaastossa.
Sinne jonnekin UA:n puheenjohtajan isän käsi osoitti, kun asiasta mainitsi siellä SRC radalla, eli isojen autojen radalla.

Se, onko se kuinka pienen piirin rata, on sitten toinen asia, mutta luulisi olevan eduksi että kuskeja tulee mahdollisimman paljon.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 73