Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TTKoo

Sivuja: 1 ... 68 69 70 [71] 72 73
2101
Tulokset / ALUE-8 KILPAILUKUTSU
« : 02.11.03 - klo: 00.40 »
HUOM !

KILPAILUAIKATAULU  

Riihimäellä URAMON koululla sunnuntaina 9.11.2003 klo 9.00

Mäntsälässä MYLLYMÄEN koululla lauantaina 29.11.2003 klo 8.00

---------  Hyvinkäällä koulupäivä  29.11. -03 -------------------------------

2102
Yleinen keskustelu / Nolojen tilanteiden (RC) mies
« : 02.11.03 - klo: 00.24 »
Lainaus käyttäjältä: "R/C hirmu"
Minulta läytyy 12 lankainen laite, mutta en älyä mitä hankalaa se hallussa piutämisessä on! Ja olenhan minä ajanut kissää päin 40km/h. osuin jalkaan ja kissä lens taivaalle (ainakin 2m)
Sitten kissa makasi päivän tien reunassa( sattui olemaan kaverin naapurin naapuri)

-------------------------------------------------------------------------------------
claustro
Operaattori  kirjoitti eräässä toisessa kohtaa:

Toi ei ole kovinkaan hyvä juttu. Pahimmassa tapauksessa voit murtaa toisen jalan autollasi. RC-Auton omistajan pitää ymmärtää vastuunsa ja tietää ettei se ole "lelu". Aja vain kun tiedät, ettei esteitä ole.
-------------------------------------------------------------------------------------

Olen samaa mieltä claustron kanssa, sama teksti pätee myös tähän juttuun!

Tässä jutussa on jotain niin sair....

Mitenkähän eläinsuojelu reagoi......  "Sitten kissa makasi päivän tien reunassa"  ( elävänä, vai kuolleena ? )

Ei kannattas paljon "hekumoida"!

2103
Sähköautot / tj10 pannu
« : 01.11.03 - klo: 22.31 »
Mitäpä mieltä olet moottorin todellisista max. kierroksista esim. kisan aikana?

Tai kierroslukualueesta joka on pääasiassa käytössä ?

2104
Sähköautot / tj10 pannu
« : 01.11.03 - klo: 21.14 »
Reedy MVP
Trinity P2K Pro Stok
Matrix  ( S*****n laajakaista ei NYT tukenut pyrkimyksiäni saada tarkka tyyppi, mutta jos pääset Medasecin......)

En ole oikein pystynyt päättämään, onko Matrix, vääntävä vai kiertävä (meillä V 10R Pro )
Samoin meidän Trinity Monster Stock

Siinä nyt alkuun, Gurut kertonevat.....

Tiimillämme on:
Reedyä, Peakia, Trinityä, Matrixia ja kaikki hyviä "meille"!

Joskus tuntuu että oli helpompaa silloin kun:
Oli vain se yksi moottori, ei ollut valinnan vaikeutta!

2105
Kova yritys on saada tiimistämme yksi auto viivalle!

Kovaksi sen tekee se, että autoa ei vielä ole!

Mutta 24 tuntia eteenpäin, niin ..........

---------------------------------------------------------------------------------
Lisäys  2.11.-03   klo. 18.17   C-12 hankittu!
Nyt alkoi kilpajuoksu aikaa vastaan!

2106
Jos se niistä on kiinni, ei muuta kuin soitto esim. RC-Pisteeseen, tulee riittävästi suoraan kisapaikalle toimitettuna!

Varmasti on muitakin firmoja, tämä vain tuli ensimmäisenä mieleen!

2107
Sähköautot / tj10 pannu
« : 01.11.03 - klo: 19.40 »
Ennenkuin kysymykseen voi vastata, pitäisi määritellä se, mitä tarkoitetaan ko. tapauksessa sanalla "hyvä"!

Eri radoille voi olla eri kone hyvä!
-joku vaatii vääntävän koneen
-joku kenties kierroksia ottavan

On moottoreita, jotka vaativat huoltoa enemmän, kuin joku toinen!
-silloin tulee kyseeseen se, onko esim. kollektorisorvi käytettävissä (sorvauspalvelu, nyk. useimmiten onnistuu myös kisapaikoilla)
-onko halua kisoissa tehdä moottorille enemmän, kuin vain pyyhkiä "pölyt"?

Itse laitan pääpainon vääntöön ja kestävyyteen!

Kestävyyteen?
= ei kovin "herkkä", esim. väärän pinionin valintaan !

Vääntävä?
= helpompi ajettava, ja mahdolliset ajovirheet helpompi "paikata" (kierroskoneessahan ei saisi päästää kierroksia laskemaan, tarkkaan ottaen, ei kyllä yleensäkään "stanukoneesta")

VesaK:n kirjoitukseen lisäisin:

Kokonaisuus ratkaisee, ne kun loksahtavat kohdalleen, ns. vähemmän hyvänä pidetty konekin, "näyttää hyvältä"!

Ei pidä unohtaa kuljettajan mieltymyksiä, -tottumuksia!

Jos mahdollista, kannattaa kokeilla erilaisia koneita, ja miettiä mikä on se "omin"!

Jos ei mahdollista, lähtisin etsimään sitä "vääntävien koneiden" osastolta!  ( yleismoottorina turvallinen valinta )

Ne jotka ovat päätyneet jo kierroskoneeseen, näkevät varmaan punaista, heillä on mieltymys, ja tottumus ratkaissut päätöksen!
Eikä se silloin suinkaan ole väärä!

Ennenkaikkea kokonaisuus.......

2108
Lainaus VesaK:n tekstistä:

Viime kaudella alue-8:n kilpailuissa oli suuri määrä ensimmäistä kertaa kilpailuihin osallistuneita. He voisivat kaikki kertoa, että näissä kilpailussa kisaamisen aloittaminen oli helppoa.
-------------------------------------------------------------------------------------
Noin vuosi sitten se oli meidän eka kisa, Riihimäellä, allekirjoittaneella mekaanikon ominaisuudessa.

Oikeastaan ei jännittänyt yhtään, mutta tavoitteemme olikin ainoastaan, opetella kilpailusysteemi.

Ei ollut "pelkoa" olla väärään aikaan väärässä paikassa, lähtöön haettiin vaikka varikolta, jos ei muistanut muuten tulla.
Ilmoittautuessa jaettiin kyllä todella hyvä aikataulu, ja aina oli paikka mistä käydä kysymässä. Toimitsijapöytä!

Keltä tahansa ns. kokeneemmalta voi aina kysyä!
Jokainen meistä on ollut samassa tilanteessa aikanaan!

Muistan, kun allekirjoittaneen Transponderin kiinnitystä kerääntyi näitä, nykyään jo tuttuja kolleegoja, katsomaan!
Halusivat nähdä, vapiseeko kädet!
Kun "salasin vapinan", yleisökin katosi!  :lol:

Kaiholla muistelen sitä aikaa, kun ajon jälkeen autoon unohtunut transponderi haettiin varikolta!
Nykyään siitä saa jo "kehut", koska aikataulut ovat tiukat!

Joten, ei muuta kuin "nauttimaan" vaan!
Näissä kisoissa se ei ole niin vakavaa!

Jos luulet "mokaavasi", riittää kun katsot ympärillesi, näet joukon meitä, jotka olemme tehneet kaiken ennen SINUA!
Kaikki meistä, eivät vaan myönnä sitä!

Tärkein muistettava asia on:

-lähettimeen (=ohjaimeen) virta päälle vasta vähän ennen omaa lähtövuoroa
-ja virta pois heti, kun autosta on katkaistu virta, oman ajovuoron jälkeen

Hyödyntäkää toki VesaK:n antamaa palvelua!

Ei äkkiä tule mieleen toista lajia, jossa esim. viisivuotias voi olla kokeneempi, kuin esim. viisikymmentäviisivuotias!
Jossa tällainen "vanhaparta" voi liikkua "piireissä", ilman että kukaan huutaa perään: "Kalkkis"!  (ajatuksistahan ei koskaan tiedä) :wink:

Tervetuloa vaan, niin ajamaan kuin kyselemäänkin!

2109
Suomessa nämä luokitukset otetaan TS-10 luokan osalta käyttöön 1.5.2004. Tj-10 ajaa koko vuoden vanhalla luokituksella.

Edit: 21.11-03

Suomessa 2004 luokitukset tulevat voimaan:
TS 10   1.5.2004  ja
TJ  10    1.1.2005
näihin päivämääriin asti voimassa 2003 luokitukset!

Näin sen nyt ymmärrän!

2110
Tulokset / MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« : 28.10.03 - klo: 17.07 »
Tuata noin, oottikos Teppo viimeisessä kurvissa muita, vai miksi käsi ei ole "ratissa"! :wink:

Tuhma-Teppo ?
Torpassa istuttiin rinnakkain koko päivä taannoin, ei mitään ongelmia! 8)

2111
Tulokset / MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« : 27.10.03 - klo: 12.06 »
Edellisen kirjoitukseni aloitin hyvillä mielin, nyt jollain aivan muulla!
Olin tuijottanut "ruutua" jo tunnin, miettien, kirjoitanko ollenkaan!
Kun Tumpin teksti ilmestyi ruutuun, päätin kirjoittaa.
Meni vaan toinen tunti, ennenkuin sain aloitetuksi!

Kun olen muuttanut mieltäni TJ:n rengaspäätöksen osalta, siihen ei kukaan ole "painostanut"!
Mielipiteen muutokseni oli valmis jo ennen Mäntsälän kisaa, mutta en halunnut saada aikaan "sekasortoa" ennen, jo ennustettavissa olevaa hienoa kisaa!
Olimmehan käyneet "kylmäharjoittelemassa" edellisessä Mäntsälän kisassa!

Jos sitä kaikkea, mitä olen saanut viimeisen vuorokauden aikana, tulee lisää, voi käydä niin, että näin kokematon netin tai puhelimen -käyttäjä "painaa vahingossa" jotain nappia, jolloin se päätyy kaikkien luettavaksi!

Tehdään nyt heti selväksi, tähän ei liity millään lailla VesaK.

Kun minut on kuulemma nähty kättelevän Mäntsälän kisapaikalla, lajiryhmän päällikköä!
Siihenkään ei liity muuta kuin se, että:
Lajiryhmän päällikkö oli paikalla, ja esitteli itsensä.
Minusta oli oikeus ja kohtuus, käydä esittelemässä "kaiken jälkeen" itseni !
Yllätys oli varmasti molemminpuolinen, toistemme ulkonäön, ja iän  suhteen!
Siinä ei keskusteltu muusta kuin, ilmoitin olevani tietty nimimerkki, ja että "kasvokkain lempinimeni on *****!

Kun kiitän vilpittömästi joitakuita, siihenkään ei liity mitään dramaattista!
-Simo magnetoi "tietyt" moottorit (sain vinkin viedä sinne magnetoitavaksi)
-Erkki magnetoi tietyt moottorit

Kummaltakin sain vinkkejä, liittyen moottorin vääntöön tai kiertävyyteen!

Kun allekirjoittaneella on ollut hirveä huoli siitä, pitääkö moottorille tehdä jotain, ennenkuin otetaan käyttöön!
Vai onko se kisalaillinen tehtaan jäljiltä!

Olen kysynyt mm. Ollilta ja Jassulta neuvoja, ja myös saanut!

Jälkimmäisen osalta, toivottavasti viesti tulee perille "sinne jonnekin", erääseen toiseen asiaan liittyen!
"OLEMME KESKUSTELLEET", ja olen saanut neuvoja!!!

Tiedän kyllä olevani periaatteen ihminen, jonka kanssa ei aina ole helppo tulla toimeen, sellaiseen en kuitenkaan alentuisi, mitä olen saanut kokea viime hetkinä!

On se merkillistä, että ihminen, toisen aloitteesta, ei voi muuttaa mieltään! Varsinkin, kun se oli mielestäni hyvin perusteltu, ja muualta tulleen aloitteen johdosta!
Aloite, ei tullut keneltäkään lajiryhmän jäseneltä, kun "nyt" tiedän keitä lajiryhmään kuuluu!

Se, että julkaisin mielipiteen muutoksen, johtui vain siitä syystä:
Että jos se vaikka helpottaisi lajiryhmän päätöstä TS:n osalta!

Nyt se kuulemma ohjaa sitä!

On meikäläinen päässyt arvoon arvaamattomaan, tällä kokemuksella!
Olin vilpittömästi aiemman mielipiteeni kannalla, ja vilpittömästi nykyisen kannalla!

Ei tässä enää uskalla tervehtiä ketään, puhua kenellekään, saati kirjoittaa mitään!

Ei minun mielestäni, juniori saanut aiheettomia rangaistuksia kisassa, minun hiljentämiseksi!
En edes tiedä keitä tuomarit olivat!

Kyllä minut huonosti tunnetaan!

Tuli puhelu väliin sotkemaan ajatuksia,mutta eiköhän tässä ollut tarpeeksi "vähäksi aikaa"!!!!!!!

-----------------------------------------------------------------------------------

Lisäys klo 21.40  

Minut kyllä löytää varikolta, mutta varoitan jo etukäteen että:

Tiimimme yksikään kuljettaja ei tiedä allekirjoittaneen "pimeästä" kirjoittavasta puolesta!
Joten jos sanomista on, minut kyllä löytää varikolta!
Keskustelun hoidamme sitten kuskiemme ulottumattomissa!

Kuskimme ei taatusti osallistuisi tähän "järjestötoimintaan", joten älkäämme rasittako heitä sillä, mitä "BOSSi" tekee tai sanoo !

Heille riittää, kun vaan saa ajaa, ja autossa edes on renkaat!

Tosin kyllä allekirjoittaneen sydäntä kylmäsi Torpassa, kun pitoa ei meinannut löytyä, ja junnu sanoi:
"Kyllä mä, iskä toivoisin, että saisit renkaisiin pitoa!"

No kaiken korvasi Mäntsälä, kunnes..............

2112
Tulokset / MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« : 26.10.03 - klo: 01.09 »
Kisat ohi, erinomaisen hyvällä mielin, kaluston jälkihuolto jatkuu umpiväsyneenä!

Miksikö hyvä mieli?

+ loistavat järjestelyt
+ loistava kilpailupaikka, niin radan osalta, kuin varikonkin
+ tallaiselle "vanhalle parralle" sopiva kilpailun aikataulu ( kauempaa tulleille kenties liian väljä)
+ yleensä tunnelma kilpailupaikalla
+ jälleen hyvää onnea varikkonaapurien suhteen ( erityismaininta, aina herrasmiesmäisesti käyttäytyvalle, ja hyvää huumoria viljelevälle, paikkakunnan omalle "pojalle", TOMIlle ! ( se nimmari jäi "julkkikselta" saamatta ) :lol:
 
Harmi, että Hänellä oli vuorostaan paljon epäonnea !

+ ensimmäisen kerran allekirjoittanut pystyi tarjoamaan tiimin ykköskuskille, niin ajettavuuden, kuin kulkevuuden suhteen, miltei täydellisen auton ( kuljettaja luotti autoon täysin, ja se näkyi )

- samaan asiaan liittyvänä, kuljettajan "hurmiossa" näkynyt, kokemattomuus ja maltti, kaipaa vielä "hiomista" ( tuomarit onneksi kouluttivat, asiaankuuluvasti oikealle, "kaidalle" polulle )

Kyllä olisi helppo päättää uudelleen osallistumisesta !
Vaikka keväin, syksyin !

Kiitos järjestäjille, koko tiimimme puolesta!

Onnea voittajille!!!

Kiitos!
Erkille, Simolle, Ollille ja Jassulle moottorien huoltoon, ja vinkkeihin liittyen!

Kiitos Juholle!
Poimin Asso-Talkista erään "kullanarvoisen" vihjeen jousituksen säädöstä !

Auton käyttäytymiseen liittynyt ongelma ratkesi edellisenä iltana, tosin siihen piti uhrata oma kerhoilta. Kyllä kannatti!
Kuljettaja sai kuitenkin levätä seuraavaa päivää varten.
Kuljettaja oli valittanut auton kääntyvän eri tavalla toiseen ja toiseen suuntaan.
Mikä mielenkiintoisinta, eräs kaikkien tuntema Christer, sanoi viikkoa aikaisemmin, Mäntsälän harjoituksissa saman, katsottuaan ajoa pari kierrosta.

Olin sanaton!

Niin, se ongelma oli: Käytettynä ostetun auton, toisen takaiskarin alakiinnitys silmukka, oli kiertämättä pohjaan (n. 4-5 mm.)

Että sellaista!

Vaikka olen "raivoisasti" ajanut yhtenäisen rengassäännön luomiseksi TS:ään, ja TJ:in.
Eräänä "pontimena" säästösyyt, joita en ole halunnut tarkemmin perustella.

Olen valmis perumaan muutoksen TJ:n osalta!

Miksikö?

Viikko sitten lauantaina, eräs "nuorukainen" tuli Mäntsälän harjoituksissa sanomaan: "Ihan hyvin "stanuissa", voitaisiin ajaa 27:lla!"

Hän perusteli asian näin:

" Näillä renkailla ei pääsisi hyötymään ne, joilla on mahdollisuus hankkia ne parhaiten "kulkevat" moottorit !"

"Ajotaito ratkaisisi enemmän!"

Viikon mietittyäni, olen tullut samaan tulokseen!

PS. Olimme tänään varikkonaapureita ko. nuorukaisen kanssa, siitäkin syystä meni hyvin!

TS:n osalta, muutos on varmaankin tarpeen, mutta siitähän onkin  muutosehdotus tehty!

PS. Huomasin taannoin, että: Tiimimme "ykköskuski" sai harjoitella kesällä, Euroopanmestaruuden uusineen kuljettajan , Pohjoismaiden Mestaruuden voittaneen kuljettajan ja Suomenmestaruuden voittaneen kuljettajan -kanssa !

Ei nyt sentään yhtäaikaa, oli Heidän meno senverran "huimaa"!

Kyllä on joutunut paljon muokkaamaan, mutta sellaista se on kun väsyneenä........

2113
Sähköautot / Touring auton osto
« : 22.10.03 - klo: 01.47 »
"l150040"  kirjoitti:

"TeeTeeKoo"

Kun kokemusta on enemmän, autonvalintaan vaikuttaa sitten sitten jo, "monet, monet asiat"!

Kyllä aloittelijankin autovalintaan vaikuttaa hyvin monet asiat. Lyhyesti sanottuna kannattaa valita auto, jota on lähipiirissä useita, jota on perustellusti kehuttu ja johon varaosien saanti on todella helppoa. Ensimmäinen seikka on tärkeä siksi, ettet ole ongelmiesi kanssa yksin ja voit saada jopa varaosia muilta "lainaksi" kesken ajosession. Toinen seikka tarkoittaa sitä, ettei kannata uskoa huhupuheita tai perusteettomia suosituksia. Kolmas seikka on ehkä kaikista tärkein. Mikään ei ole niin inhottavaa kuin odotella jotain osaa viikkoja.

---------------------------------------------------------------------------------

Kirjoittaessani lainausmerkeissä "monet, monet.....

Tarkoitin tietenkin tilannetta, jossa "MUUT" asiat painavat enemmän kuin itse auto. ( esim. sponsori tms. )

Ei taida assoon tarvita odotella osia!?!
On tullut lainattua osiakin, silloin tällöin, kun joku kolleeka on ylittänyt "rajansa"!
 

--------------------------------------------------------------------------------
Jetron kirjoitti:
 
Tilasin TC3 team kitin enkä ostanut sitä mihinkään "piha-ajeluun"
vaan sisällä mattoajeluun.

--------------------------------------------------------------------------------

Hienoa, olet ymmärtänyt sen, mihin käyttöön se on tarkoitettu!
Crossarit on sitten maastoon........

2114
korjattu

2115
Auto 161,  Kulj.  ( kyllähän tuo Vesakin läheltä liippaa )

2116
Vapaa keskustelu / parhaat "patterit"
« : 19.10.03 - klo: 23.01 »
Toke, luepa!

 AKKUJEN PURKU ja LATAUS topicia.

Sieltä saattaa apu löytyä sittenkin, akkujen pelastamiseen!

Tai akkujen  KÄYTTÖ/HUOLTO topici.....

Löytyy Sähköautoista......( kumpikin )

2117
Vapaa keskustelu / RC toiminta Joensuussa???
« : 19.10.03 - klo: 22.58 »
Ei siellä Joensuussa kukaan ole ollut esim. Seurakuntaan yhteydessä?
Siis mattojen hankinnan suhteen!

Ensin pitää tietenkin löytyä riittävästi sitoutuneita harrastajia. Siitä konkreettisin esim. on autojen hankinta! Alkuun ihan hyvin vaikka luokan C 12 autot!

Käsittääkseni Oulun suunnalla, se voi muutenkin hyvin, joten apu ja keskinäiset kulkemiset matkojen osalta, olisivat edes vähän siedettävämmät.

Näiltä palstoilta saisi varmasti neuvoja alkuunpääsemiseen.
Käytännönasioissa auttaisivat esim. kerhovetäjät!

Jos oikein antaa mielikuvituksen laukata, ja elättelee toiveita tilanteesta, jolloin olisi peräti aluesarjat / kautta loppukilpailu!

Se olisi poikaa, ja matkustaminen olisi siedettävämpää "vaiheessa aluesarja"!

Sen kun saisi nähdä!

Ei muuta kuin "puskaradiot" laulamaan ympäri suomea!

2118
Sähköautot / Touring auton osto
« : 19.10.03 - klo: 14.09 »
Jethron kysyi:

Mikäs auto on helppo aloittelialle, mutta silti tarpeeksi hyvä, myös kilpailuihin?

Asso on "keppivetoinen"!

( keppi = kardaani )

Kun kokemusta on enemmän, autonvalintaan vaikuttaa sitten sitten jo, "monet, monet asiat"!

2119
Sähköautot / Touring auton osto
« : 19.10.03 - klo: 13.31 »
Jälkiäänestys: Toinen ääni assolle! :roll:

2120
Sähköautot / akkujen käyttö/huolto?
« : 17.10.03 - klo: 15.55 »
Olipa HYVÄ huomio, KIITOS!

Onneksi en ole tehnyt sitä kuin kerran, ja silloinkin otin purettavan akun välillä pois.
Puhaltimen annoin pyöriä kokoajan!

Olen jo aiemmin maininnut, että tässä topicissa ne parhaat säästöt tulee!

Uudistan toteamukseni!

2121
Sähköautot / akkujen käyttö/huolto?
« : 17.10.03 - klo: 15.46 »
Toistaiseksi olen ottanut toisesta akusta, joka on varattu esim. tällaista käyttöä varten!

Aion laittaa lisävirtalähteen, josta saan vaikka lisätuulettimelle virran myös!

2122
Sähköautot / akkujen käyttö/huolto?
« : 17.10.03 - klo: 15.41 »
Ihan se lämpö hirvitti itseä, vaikka ei ollut ihan täysi akkukaan.

Puhallin oli päällä, lämmön kokeilin ihan vaan kädellä!

Mutta eihän sitä tarvetta ole useinkaan!

2123
Sähköautot / akkujen käyttö/huolto?
« : 17.10.03 - klo: 15.27 »
YIPPO:  kirjoitit

Olen harkinnut toisen tuulettimen asentamista laitteeseen, mutta sille ei kyllä ole varsinaista tarvetta, laite ei niin paljoa lämpene paitsi ehkä täyttä akkua purettaessa.

---------------------------------------------------------------------------------

Uskallatko (uskaltaako), ihan oikeasti laittaa täyden akun purkuun EAGLESSA ?

2124
Sähköautot / akkujen käyttö/huolto?
« : 15.10.03 - klo: 12.53 »
Juuri tämän takia, olen laittanut akut vielä "lautaan".

Kennojen keskinäinen ero, on tullut jokseenkin yhteneväiseksi!

Hyvä että sait itseni täsmentämään kirjoitustani!

2125
Sähköautot / akkujen käyttö/huolto?
« : 15.10.03 - klo: 12.32 »
Itsellä tuo Eagle Racing on niin tuore hankinta, joten en varsinaisesti voi neuvoa. (eikä sitä suoraan oltu allekirjoittaneelle osoitettukaan)
Mutta olen lukenut tätä, ja Akkujen Purku ja Lataus topicia.

Siellä kirjoittaneiden (-vien) "alan konkarien" neuvoja kokeilleena, ja yrittämällä perehtyä em. laitteiden "sielunelämään, olen toistaiseksi päätynyt seuraavaan:

-eaglen jälkeen, akun "levättyä" jonkinaikaa, laitan sen vielä Robitronikin "lautaan".

Tähän olen päätynyt useiden mittauskertojen tuloksena.

Ohjeena en tätä anna, mutta tässä mennään itsellä, tässä vaiheessa!

Asiaanhan voi itsellä vaikuttaa myös lähtötilanne, eli kunnon laitteiden puuttuminen.   (saattaahan kestää, ennenkuin akut saa optimaaliseksi, eli pelastettua sen mikä, pelastettavissa on)

Parempaan päin on mennyt, niin mittarin, kuin "tuntemuksenkin" mukaan!

2126
Sähköautot / akkujen käyttö/huolto?
« : 15.10.03 - klo: 10.58 »
Tämä on ehdottomasti parhain, ja rahaa säästävin topici näistä!

Voisin kiittää niin monia näistä ohjeista, että tulisi jo yksi sivu täyteen!

Oma havaintoni on:
-laturin laadussa ei kannata säästää  (ostopaikassa kenties?)
-purkukalustossa ei kannata säästää

Kunnon laturin (-rien) hankinnan jälkeen, ne jo "menetetyksi" luullut akutkin, ovat heränneet uuteen elämään!
Tätä palstaa lukemalla, päättelemällä ja kärsivällisyydellä, on mm. vuosia vanhat NIKKOauton pötköakut saaneet uuden elämän!
Näin on voitu museoauton niveliäkin verrytellä!

Ennenkaikkea, nykyiset, kisa- ja harjoitusakut ovat saaneet uutta poweria!

Siis, ei kannata säästää väärässä paikassa!
Mutta kannattaa lukea tätä palstaa! (muistaakseni taitaa olla toinenkin topicci, jossa tulee samaan aiheeseen liittyviä ohjeita)

Kiitos..........!

Lisäys: Se toinen topici on AKKUJEN PURKU JA LATAUS

Eli sama mielipide, ja KIITOS sinnekin!

2127
Siihen on varmaan hyvä syy, miksi lisenssimaksut noudattavat kalenterivuotta.
 Kun kaivelin lompakkoa, yksikään muu, löytämäni kortti, ei noudattanut maksujen-, ja jäsenyyden osalta kalenterivuotta. (selvyyden vuoksi, ei sieltä löytynyt rahaa tälläkään kertaa)

Otan yhden esimerkin: Maksan erään jäsenmaksun aina elokuussa. Jäsenyyteni on voimassa jatkuvasti, jos maksan vain aina vuosimaksun. Kortti tulee muistaakseni noin kahden viikon kuluttua maksusta. Maksulappu tulee muistaakseni, noin kuukautta ennen, kuin jäsenyys lakkaisi olemasta voimassa!
Jos en maksa, jäsenyys lakkaa kortissa olevan voimassaolopäivän mukaan!

Onko tälle käytännölle joku este? Jäsenet ainakin voisivat tulla sitämukaa, kuinka "kärpänen puraisee".
Budjettikausikaan ei käsittääkseni voisi olla este.
On näissä muissakin budjettikaudet.
Varsinkin jäsenmäärämme, ei AKK:ta hetkauta!

Noin yleensäottaen, lisenssimaksut ovat aika pienet, syhteutettuna muihin kustannuksiin!
En toki tarkoita sitä, että niitä pitäisi, tai varsinkaan saisi korottaa!

Jospa tällä poistuisi se, että toukokuusta asti aletaan sanoa:
"En viitsi enää vajaaksi vuodeksi hankkia lisenssiä!"

Saa Tähän vastatakin !!!!!


Tumpin "vastaus" löytyikin toisesta topicista!

Tämä kertalisenssi asia on kesken, minulla ei ole lopullista infoa asiasta, koska lajiryhmä ei tee mitään päätöksiä ! Vaan ne päätökset tekee AKK:n hallitus. Olemme esittäneet ensi vuodelle kertalisenssiä myös PA:han, koskien kansallisia kilpailuja (joita on siis kaikki TJ kilpailut !) joten toivotaan että se onnistuu. Henk.koht. olen täysin varma, että se saadaan ensi vuodelle !

Eli ei tarvitse vastata!

2128
Vapaa keskustelu / Ratahanke
« : 14.10.03 - klo: 12.50 »
-ajajakoroke ?
-huoltopöydät ?

Onko nekin jo ym. mitoissa (tilassa) mukana?

-sosiaalitilat?
-parkkitilat?

2129
Ihan rauhallisesti vaan, ei ole tarkoitus kaivaa "ruumista" ylös, ja tarkistaa onko se "kuollut"!
---------------------------------------------------------------------------------

Spif Kirjoitti ihan hyvän neuvon, ja sen johdosta ajattelinkin antaa, selityksen: (merellä tapahtuneen johdosta annetaan meriselitys)

Ei hirvittävän vahvasti mee tällä hetkellä Suomen pikkuautoilulla... Löytyisikö nyt jokaiselta pieni hetki olla itsekseen, että miettiä onko tämä oikea tapa kehittää lajia? Varmasti lajiryhmä olisi voinut tehdä asioita toisin, mutta onko tämä oikea tapa harrastajilta tuoda asioita esiin?

Muutamilta kuskeilta kyselin keväällä renkaasta ja heidän mielipide oli, että 27:lla pystyy ajamaan matolla. Itsellä kokemukset oli pienet, mutta ei huolestuttavat. Keväällä muistaakseni myös kritisoitiin sitä, että joudutaan saippuakiekoilla ajamaan kesällä (ei ehkä foorumissa, mutta ainakin kisapaikoilla), silti saatiin ajettua. Näillä kokemuksilla en pitänyt 27:aa varmasti parhaana renkaana, mutta varmana ratkaisuna harrastajan kannalta. Renkaan hinta ei ole järkyttävän kallis ja saatavuus on taattu.
-------------------------------------------------------------------------------------

Miten kaikkien rauhallisena luulema persoona, onkin jotain muuta?

Erinäisten psykologien, luennoilla kuulemani,arvio ihmistyypeistä:
Niitä on neljä eri tyyppiä:
-käynnistäjä
-toteuttaja
-myötäilijä
-                  (neljättä en nyt muista, mutta koitetaan pärjätä näillä)

Otetaan ihan FIKTIIVINEN esimerkki ja henkilöt.

Kun käynnistäjä, (nimetään se vaikka tässä tapauksessa esim TTKoo:ksi ) aikansa sivusta seurattuaan, huomaa ongelman, ja sen ettei siihen näytä korjausta tulevan, alkaa pikkuhiljaa "käydä"!
Käymisen tuloksena, sopalle käy niinkuin käy....
Silloin paikalle saapuu toteuttaja ( nimetään se tässä fiktiossa vaikka CAi:ksi, villinlännen aikoina sitä kutsuttiin "leikkisästi": Ratsuväeksi!
Tässä vaiheessa toteuttaja sanoo, paikalle tullessaan: "Onhan soppa"!
Niinkuin onkin!
Hetkessä hän on toteuttamassa, alkuperäistä tavoitetta!
Silloin siihen lähtevät muutkin mukaan, ja asiat lähtevät rullaamaan ......

Jatketaan edelleen, vaikka tästä fiktiohenkilö TTKoo:sta:

On se saanut Hong Konginkin, miltei sekaisin!

Oli huomenissa lähdössä laivalastillinen tavaraa Hong Kongiin, seuraava laiva lähtisi vasta kuukauden päästä.
Mutta kyynärvarren paksuinen, ja -pituinen osa valmistuisi vasta ylihuomenna. Mitä tehdä? Tavarat laivaan, ja loput JÄLKITOIMITUKSENA perässä!
TTKoo "keksi" lähettää jälkitoimituksen lentokoneella, jolloin ne tietenkin olivat perillä, noin kolme viikkoa ennen varsinaista toimitusta!
Sen jälkeen olikin sellainen "hulapaloo", ettei paremmasta väliä!
Luulivat saaneensa sen, "varsinaisen toimituksen", ja ihmettelivät: "Tässäkö kaikki"!

Tällaista kaikkea voi tapahtua fiktiossa, ei todellisessa elämässä!

Ei kannata olla huolissaan pienoisautoilun tilasta, jos olisi liian hiljaista, silloin pitäisi huolestua!

Joten Hyvää Jatkoa kaikille toivottaa se: lyhyt, laiha, tuuheatukkainen, ja vähäpuheinen "pikkunalle" !

(tämä tässä foorumissa, vain siksi, että täällä se soppa kiehui....)

Hymyillään kun tavataan, muttei sentään naureta, ihan päin naamaa!

2130
Tulokset / Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« : 10.10.03 - klo: 01.04 »
Hienoa, KIITOS!

Vastauskin tuli nopeasti!   (sen verran olin totuuden vastainen, että takasiipi ei taida vielä olla sääntöjenmukainen)

Sitten kun ehditte, kerrotte varmaan vähän tarkemmin, siitä muutoksesta, erkoiskoetyyppiseksi ja mattorallista)

Hyvää jatkoa KyPak:lle ja sen puuhamiehille / -henkilöille!

Sivuja: 1 ... 68 69 70 [71] 72 73