Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TTKoo

Sivuja: 1 ... 69 70 71 [72] 73
2131
Tulokset / Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« : 09.10.03 - klo: 17.25 »
Kymen pienoisautokerho ry kiittää kilpailijoita kuluneesta kaudesta ja toivottaa kaikki uudet ja vanhat kilpailijat rallin pariin jälleen ensikaudella. Luvassa viiden kisan mittainen sarja. Tulevia uudistuksia ovat mm. erikoiskoetyyppiset kilpailut sekä kauden päättävä mattoralli.
_________________
Kymen Pienoisautokerho ry / Kuusankoski

Kun on jo yksi Ralliauto valmiina, niin kysyisin: (eikä tartte sitten heti alkaa huutaa  :shock: )
Joko kauden 2004 renkaat on päätetty?

2132
Sähköautot / Kuoleeko C-12 luokka?
« : 08.10.03 - klo: 18.44 »
Vastaus otsikkoon: EI KUOLE !
 "Tiimimme" tulee lähiaikoina tekemään kenties radikaalejakin ratkaisuja!

2133
Yippo kirjoitti:

Jos sulla on lisenssi ja olet menossa AKK:lle ilmoitettuihin harjoituksiin tai kilpailuihin niin vakuutukset on matkoille, eikös? Hyvin harva kuski lähtee kovin kauas harjoitusmatkalle. Se on jokaiselle kuskille uusi kokemus ja säätötyö edessä kun menee paikkaan jossa ei ole ajanut ennen ja on uudet matot. Ja harvoin ne säädöt on kohdallaan vaikka olisi tutut matot ja paikka. Se tulee kokemuksen mukana se taito tehdä oikeat säädöt nopeasti ja suosittelen opettelemaan sen stanussa. Mulla siihen on mennyt noin 5 vuotta...
--------------------------------------------------------------------------------

Vähän olen hymiöitä viljellyt, mutta mattokeskustelussa luulin niitä olleen riittävästi.........

---------------------------------------------------------------------------------


Haiskahtaa se sitten miltä, niin en epäile, ettenkö itse saisi "kesytettyä" näitä kuuluisia, (mitkä ne nyt olikaan....? :shock: )
renkaita.
Olen vain riittävästi seurannut, kuinka moni on lopettanut kokonaan, ennenkuin on päässyt alkuunkaan!
Siinä vaiheessa, kun pitäisi oppia ajamaan "ehjiä" kierroksia, vauhtia kasvattaen, ei paljon "häiriötekijöitä" tarvita.
Moni on lopettanut.
Ne, jotka ovat kaikesta huolimatta, uskaltautuneet kilpailuihin, ovat sitten saaneet kuulla: "Olemisestaan väärässä paikassa!"
Ei meidän tiimi!
Eikä meidän tiimin toimesta! (olen yrittänyt suhtautua ymmärtämyksellä, ymmärtäen "yskän")
Joskus se on tullut jopa kalliiksikin, mutta omalla vastuullahan siellä ollaan.
Ne viimeiset sekunnit, ja -kymmennykset sitten haetaan niillä opituilla säätötaidoilla!
Jatkuvasti kuulee siitä, ettei porukkaa saa kisoihin.
Minulle on moni junnu sanonut: "Ettei uskalla lähteä sinne sekaan pyörimään!"

Olen sen vähäisen määrän, mitä olen ehtinyt, yrittänyt auttaa perussäädöissä, että pystyisivät edes harjoittelemaan.
Paljon on itselläkin vielä opittavaa!

Olen kyllä kokoajan yrittänyt sanoa:

Että talvella se, "ajat sitten päätetty", ja joku toinen rinnalle.

Kesäksi, vain se "ajat sitten päätetty". (siis ensi kesäksi, jotta ehditään saada AJOISSA lopullinen vaihtoehto)
Enkä vastusta, vaikka jatkuisi vielä seuraavanakin kesänä!

En minä kaipaa tallaista julkisuutta, mutta rakkaudesta lajiin, ja sen tulevaisuuden turvaamiseksi...........(olen täällä jaloissa pyörinyt, siis foorumilla)

Voisko Reittilän Pekka tulla tuuraamaan välillä, sulla kun on tota kokemusta "hieman" enemmän!?

Yleensä mulla ei ole ollut tapana jättää asioita kesken, nyt täytyy kyllä pitää sormenpäitä vähän jäävedessä!

Toivotaan kuitenkin ettei "katsojaluvut" laske!  :D

Tässä ei sitten ollut, missään kohtaa piikkiä, kenellekään!
(vaikka lainausmerkkejä olenkin viljellyt)

Lähden tässä ensimmäiseksi tarkistamaan lääkitystä, jos siinä olis vaikka säädettävää......

2134
Otin vapauden siirtää LRP-Touringin foorumilta lainauksen tänne virikuskien palstalle.

Matias Vikstedt kirjoitti:

27:jen tarkoitushan oli säästää aloittelevien kukkaroa, mutta näin ei todellakaan ole. Ensinnäkin, kumissa on jo alussa niin vähän pitoa ja se "pito" loppuu niin nopeasti, että tarvitaan useampi setti, jos haluaa päästä kärkeen.
Toiseksi, auto on niin vaikea ajettava 27 renkailla, joten tulee paljon rikkinäisiä osia ja ne osat eivät todellakaan ole mitään halpoja.
----------------------------------------------------------------------------------

Jos koko touring puolen rengasasiaa ei hoideta kerralla kuntoon, ei sitä hoideta koskaan.
Eikä viripuolelta näytä ainakaan lojaalisuutta heruvan ! :oops:

2135
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Orion tai LRP/Nosram renkaaksi TS-luokkaan, stanuille cs-27.


Siinä se lukee, päätät stanujen puolesta, vaikka et itse aja ko. luokassa!
Olis luullu, että samassa veneessä ollaan! (pahoilla mielin kuitenkin, joten se syyllistämisestä!)

2136
Yippo, oletko valmis maksamaan harjoitus, auton säätömatkat, hotellit ym. kustannukset, täältä sinne toiseen päähän suomea?
Niin ja matkavakuutukset.
Ei täältä niin vain lähdetä harjoitusmatkalle..... :lol:

Täytyy näköjään siirtyä ajamaan viriä, vakio koneella, jos kerta vauhti on liian lujaa näille saippuapaloille!   :lol:

Kirjoitan nyt oikein hitaasti, jotta menee perille, KESÄLLÄ ajetaan ne varastot tyhjiksi. (kuluminen on sen mukaista, ettei mene kauaakaan!  :twisted:

2137
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Kokemusten perusteella voin tuumata seuraavaa rengasasian tiimoilta pohojosen poikien puolestapuhujana.. ;)

Take Off CS-27: Musta, pyöreä, vyöllä varustettu RC-auton rengas. Pito jonkunlainen, parempi kuin jäällä. Ei kulu hirveesti, muttei myöskään ole kovin "ajettava"

--------------------------------------------------------------------------------
 
Vesa kirjoitti:
Orion tai LRP/Nosram renkaaksi TS-luokkaan, stanuille cs-27.
--------------------------------------------------------------------------------
Matti kirjoitti:

Stanussa pystyy cs-27:koilla ajamaan ilman ongelmia täällä
Oulussa, joten ei minulla ainakaan ole mitään tuota ehdotusta vastaan. Miten muut stanukuskit, jotka aikovat kisoja talvella kiertää?
Tuosta lajiryhmästä. Olisiko Mäntsälässä paikallaan lajiryhmän jonkinlainen esittäytyminen? Paikalla on kuitenkin taas jälleen kerran aivan uusia kisaajia, joilla ei välttämättä tästä ryhmästä ole mitään tietoa. Tulisivat ainakin informoiduksi aiheesta...
--------------------------------------------------------------------------------
Pexi kirjoitti:

Ajattelin myös osallistua tähän keskusteluun, kun kerta mielipide löytyy.
Kun olen kokeillut täällä Tampereella Treeneissä 27 renkaita päivän viimeisellä akulla jolloin pidon pitäisi olla mahdollisimman hyvä olen todennut että ei tartte ajaa ja että en aja enää niillä renkailla ainakaan harjoitusta.
Lisäksi toinen huono puoli CS 27 renkaassa on se, että vaikka auton saisikin kohtalaisen hyväksi säädöiltään, olisi auto kuitenkin luistava ja sladissa ajettava, jolloin tarkkaa lähellä toisia finaali ajamista olisi mahdoton ajaa johtuen auton huonosta hallinnasta ja reaktio nopeudesta käskyihin.
Juuri siistiä ajoa on painotettu kaikissa ajajakokouksissa, joka on helpompaa/ mahdollista pitävillä renkailla.
Ajattelin myös osallistua tähän keskusteluun, kun kerta mielipide löytyy.
Kun olen kokeillut täällä Tampereella Treeneissä 27 renkaita päivän viimeisellä akulla jolloin pidon pitäisi olla mahdollisimman hyvä olen todennut että ei tartte ajaa ja että en aja enää niillä renkailla ainakaan harjoitusta.
Lisäksi toinen huono puoli CS 27 renkaassa on se, että vaikka auton saisikin kohtalaisen hyväksi säädöiltään, olisi auto kuitenkin luistava ja sladissa ajettava, jolloin tarkkaa lähellä toisia finaali ajamista olisi mahdoton ajaa johtuen auton huonosta hallinnasta ja reaktio nopeudesta käskyihin.
Juuri siistiä ajoa on painotettu kaikissa ajajakokouksissa, joka on helpompaa/ mahdollista pitävillä renkailla.

Eli lyhyesti :
Talvella: Orion ( kuten EFRAn talvi kisoissa )
Kesällä: CS 27 ( kuten EFRAn kesäkisoissa )
--------------------------------------------------------------------------------

Vastaus Vesalle:

Pidätkö TJ:tä jonain TS:n täyteluokkana, vai TS:n roskien "ongelmajätelaitoksena", kenties rahoittajana?
Olisitkohan samaa mieltä jos ajaisit TJ:ssä?
Luokassa, jossa kustannukset ovat kaikkein kalleimmat.

Kun tyhjästä aloittaa, niin edessä on:

Kaluston hankinta. (auto, akut, laturit, välineet huoltoon, ym. ym.)
Joo, ei todellakaan unohtuneet RENKAAT !
Ja kun aloittelija sitten kaiken jälkeen joutuu harjoittelemaan, ajamaan kilpaa, renkailla jotka:
- joko toimivat, tai sitten ei
- kuluvat jatkuvan luiston johdosta nopeasti
- käyvät kaluston päälle muutenkin kalliiksi jne...

-JA NÄKÖJÄÄN MATTOJEN SIIRTOKUSTANNUKSETKIN, VAKUUTTAMINEN jne.   :mrgreen:   (kuten jäljempänä käy ilmi)

Vastaus Matille:

Oletko valmis tuomaan ne Oulun "ihmematot" tänne etelään, ja mahdollisesti kaikille kilpailupaikoille?
(kyllä meilläkin kotiradalla toimivat ihan kohtuu hyvin, mutta siinä kotiradassa on ne omat etunsa. "säätöaikaa" on ollut riittävästi")

------------------------------------------------------------------------------

PEXI:lle !

Ilmaisit asian tosi hyvin, samaa olen yrittänyt sanoa, en vain ole osannut ilmaista sitä noin hyvin, ja lyhyesti!
Ehkäpä se kokemusero meillä on se, joka on vaikuttanut em:n.

Äänestääkin voisin samoin, mutta ei olisi oikein äänestää Orionia, koska ei ole kokemusta siitä.
Selvyyden vuoksi, ei se kyllä olisi väärinkään jos, vaihtoehtona on......(se mistä on kokemusta!)

Turhautuminen on lähellä.....................

2138
Ja minä kun luulin, että nykyisenä tietokoneaikana ei tarttis enää karvalakkilähetystöjä!

2139
Vapaa keskustelu / Veneet
« : 07.10.03 - klo: 09.34 »
Kysyn vaan, kun "tällä puolella" ei kai tartte taistella renkaista, onko teillä ongelmia jäävahvuusluokitusten kanssa?
Noin kun, tästä talvi vielä tiukkenee, mistä saatte jäänmurtajaapua?
Meinaan kun noi merenkulkulaitoksen "herrat" on olleet siellä leivättömän pöydän ääressä!

2140
Tumppi kirjoitti:

Päätökset on tehty ajat sitten ja selvästi ilmoitettu, että jos muutoksia tulee niin ne pitää tehdä ennen toukokuuta, että saadaan riittävästi siirtymäaikaa. Ja koska siihen mennessä ei mitään löytynyt niin kevät 2004 ajetaan sillä päätöksellä mikä on tehty.
                ------------          -------------          -----------

Testattiinko niitä renkaita, ennen toukokuista "päätöstä", ja kenen toimesta, ja millä radoilla.
Mistä voi lukea testiraportit?
Suoritettiinko kesällä mattotestejä? (missä lämpötiloissa?)

Toistan itseäni: Omalta osaltani olen huolehtinut 27:n hankinnan, ja maksanut ne; enkä aijo niitä myydä kenellekään.
Oli rengassääntö mikä hyvänsä talvella, kesäksi ne ei vielä riitä sittenkään.
Saa nähdä riittääkö rahat enää pyörittää kolmen kuljettajan, ja viiden auton tallia ensi kesänä.

Tumppi kirjoitti keväällä:

Lajiryhmän yksimielisellä päätöksellä kuultuamme alan asiantuntijaa, tulimme siihen tulokseen, että samoilla yllä olevilla perusteluilla luodaan ko. sääntö koskemaan myös TS-10 luokkaa

Ja koittakaa jo uskoa, että tuleva mattokausi ajetaan nykyisellä rengassäännöllä eli CS-22 ja CS-27 renkailla ajetaan myös kevään 2003 FTT-kilpailut. Ja tuon kevään aikana punnitaan uudestaan, onko tehty rengassääntö ollut oikea, myös mattokautta ajatellen vai ei. Jos todetaan kaikesta nykyisistä perusteluista huolimatta, että se ei toimi, niin sitten ilman muuta otetaan uudestaan harkitaan CS-22 renkaan hyväksyminen mattokaudelle 2004. Aivan samoin perusteluin EFRA teki sellaisen säännön jossa "palattiin" takaisin ei ehkä parhaaseen mahdolliseen renkaaseen, mutta sellaiseen jonka kaikki tietävät ja tuntevat. Ensi keväänä varmaankin saamme kuulla usealta kuljettajalta "testituloksia", kierrosaika vertailuja yms.. CS-22 ja CS-27 välillä . Ja muistetaan, että ajettava rengas ja luokkaan sopimaton rengas on kaksi eri asiaa! Kesä ajetaan sitten CS-27 renkailla."
          ------------           ------------          ------------
Kuka mystinen asiantuntija?   (onko yhden asiantuntijan mielipide parempi kuin, vaatimasi kahtakuljettajaa parempi mutu )

Luin keväisen keskustelufoorumin läpi, ja totesin suurimman osan vastustaneen 27:ja.
Myös 22:a
Joten, olisi luullun löytyneen jo silloin, muukin vaihtoehto.
Tiedän että tätä ei pitäisi kirjoittaa, mutta toivottavasti päätökseen ei ole vaikuttanut maahantuojan varastot.
Kyllä ne viimeistään ensi kesän asfaltilla hupenevat.

Teppo tuossa edellä kertoi monta asiaa, hyvin valaisevasti, eikä taatusti mutu periaatteella!

On kilpailijoilta ihan riittävä kädenojennus, purkaa maahantuojan varastoja, osin talvella ja täysin kesällä.
Vaikka eivät olekaan päätöstä olleet tekemässä!

2141
APK kirjoitti:
Ehkä syy on vaan se, että SUUREMALLA osalla kisaajista ei yksinkertaisesti ole kokemusta muista rengasmerkeistä ja/tai niiden toimivuudesta/paremmuudesta. Tämän takia ehdotuksia ei tule kun ei ole tietoa muuta kuin siitä että CS-xx renkaan tilalle pitää saada jotain parempaa tilalle.

Sananen tästä foorumista:
Tämä on (ja pysyy todennäköisesti) EPÄVIRALLISENA Suomen RC-kanava, ketään ei pakoteta osallistumaan.
On hienoa nähdä se kuinka paljon täällä kumminkin asioista keskustellaan, ja kenenkä taholta, mutta joka tapauksessa se on täysin vapaaehtoista. Vaikka AKK/muun tahon asioita täällä käsitellään osittain, se ei tarkoita että tämä olisi niille automaattisesti paras/oikea paikka jatkossa, tai siis että tieto/ehdotukset keskitettäisiin tänne jatkossakin.

Aiemmin tässä topicissa on viitattu siihen miten asioihin pystytään vaikuttamaan, eli kerhon vetäjien/tms kautta. Ikävä kyllä on hyvin mahdollista että vetäjät ovat passiivisia/pihalla kuvioista ja/tai eivät itsekään tiedä/halua vaikuttaa asioihin.
Luultavasti vetäjät eivät informoi harrastajia siitä kaikesta mitä kerhotoimintaan liittyy, kuten mahdollisuudesta vaikuttaa asioihin ylemmille tahoille. Myös tähän asiaan pitäisi saada kehitystä, siis kerhotoimintaan.


Olet oikeassa, ei meidän tiimilläkään ole kokemusta muista kuin CS22 , CS 27 ja joistain jossa lukee vain TAkE OFF (on kovuudeltaan jossakin edellisten väliltä)
Yhtäkään CS 22 ei ole revennyt (ajettu varmaan liian hiljaa), mutta on käytettykin autossa yhdistelmää 2 kpl. 22:a ja 2 kpl. 27:ja, jolloin toimi kohtuu hyvin, mutta ennenkaikkea joka radalla.
Jos halua on, hyvin ehtii vielä testaamaan eri vaihtoehtoja. esim. kerhokisat ym.
Ja ettei maahantuojat unohtuisi, kesäksi vain 27:t.
Ensi kesä siirtymäkaudeksi.
Eli täksi talveksi 27, ja testauksen jälkeen toinen vaihtoehto mukaan.
Kilpailutetaan maahantuojat tuomaan eri vaihtoehdot esille, ja sitoutumaan tiettyyn hintaan, jos rengas valitaan.
Enkä tarkoita sitä, että halvin, olisi automaattisesti se valittava vaihtoehto.

Tältä pallolta on lähetetty ihminen kuuhun, ja saatu tuoduksi vielä takaisinkin.
Luulisi tämän rengasasian onnistuvan helpommin.
Ei muuta kuin kaikki hommiin, järjestelmällisesti edeten. Aika riittää kyllä vielä!
_________________
about:blank

2142
Tulokset / LRP Touring TULOKSET & jälkipeli
« : 06.10.03 - klo: 20.16 »
Anteeksi, en ymmärtänyt mitä jälkipelit tarkoittavat.
Tässä kisassa sitä kuitenkin tositoimessa oltiin, ensimmäistä kertaa.

2143
Tulokset / LRP Touring TULOKSET & jälkipeli
« : 06.10.03 - klo: 17.36 »
Kun lajiryhmän päällikkö on siirtynyt "keskustelemaan" suljetulle kanavalle, voimme me muut muistella menneitä täällä!
Kun kakat on housussa, neuvotaan, että wc olisi ollut tuolla!
Tosin turha sinne olisi ollutkin mennä. Ei siellä olisi voinut kuitenkaan asiaansa hoitaa. Jos ei täällä netissä kirjoitetun perusteella ymmärrä mitä "kansa" haluaa, ei sitä ymmärrä vaikka siitä saisi palkkaakin!

Vain yksi esimerkki nopeasti haettuna:

VesaK kirjoitti:    (Mäntsälän Kapinan ennakkotieto)

Yksi seikka muuttui kuitenkin toisin, miten kilpailijat ja harrastajat itse olivat "äänestäneet": kahden sallitun rengastyypin sijaan tuli 1.5.03 voimaan yhden rengastyypin sääntö: CS-27. Tämä oli täydellinen yllätys.

Jo tuolloin asiasta keskusteltiin vilkkaasti ja tunteella. Monet lajimme kärkipään kuskeista ottivat kantaa, ja ylipäätään useimmat olivat sitä mieltä, että CS-27 ei useilla maamme radoilla sovellu käytettäväksi sisäratakilpailuihin, niiden pito-ongelmien vuoksi. Esitettiin korjausta sääntöön mm. siten, että CS-27 olisi ainoa rengas vain kesäkaudella, mutta talvikaudella sallittaisiin lisäksi myös CS-22, joka on pehmeämpänä ja pitävämpänä on "tyypillinen" mattoratarengas.

Asia sai pisteen lajiryhmän taholta siten, että aiheesta oli määrä keskustella jälleen keväällä 2003 edellisen sisäkauden päätyttyä, ja että sääntöä voidaan tarvittaessa korjata seuraavalle sisäkaudelle 2003-2004.

Tässä ollaan nyt. Sisäratakausi on alkamassa. Keskustelua keväällä ei ollut, vaikka sitä kilpailijoiden taholta yritettiinkin käynnistää. Lajiryhmä ei ole antanut tiedoksi, aikooko se tehdä asialle jotakin vai eikö aio.
_________________

2144
Tulokset / LRP Touring TULOKSET & jälkipeli
« : 06.10.03 - klo: 11.19 »
APK kirjoitti:

[Tapaus CS27:
Vaikka en itse(kään) eri toten nauti CS27:lla ajamisesta matolla, on melko mahdoton vaatimus muuttaa rengassääntö kolme kuukautta ennen kuin tuleva sm-sarja alkaa. Siis renkaitahan saa tänne mistä vaan vaikka yhden omakotitalon verran, mutta entäs kauppiaiden varastot vanhoista renkaista? Kuka ne ostaa pois? Muutoksiin vaan valitettavasti tarvitaan pidempi siirtymäaika.
Ajan mittaan tietty sen rengasvaraston saa myytyä pois, ainakin tappiolla. Mutta niin.. ehkä tästä tuli pointti selväksi jotenki, toivottavasti...

Vaikka itse en koko historiaa tiedä, niin on siitä valitettu jo ainakin puolivuotta taaksepäin. Aikaa siis oli tehdä jotain, halu vain on puuttunut.
Jospa muutetaan talveksi mahdolliseksi käyttää toista vaihtoehtoa myös. Kesäksi sitten vain 27 ainoaksi. Voisi olla renkaat jo halvempia jossain vaiheessa.

Mikään ei ole mahdotonta, jos vain halua on!!!......

Lisäys: Omalta osaltani olen varmasti ostanut 27:n renkaita valmiikksi oman osani. Koreihin ei taida enää rahat riittää, jos niitä kuluu tähän tahtiin kisoissa luistelun johdosta. (oman tai muiden)

2145
Tulokset / LRP Touring TULOKSET & jälkipeli
« : 05.10.03 - klo: 13.31 »
claustro kirjoitti  VesaK:sta kilpailijoiden kanavalla....

Sinun mielipiteitäsi tarvitaan foorumissa ja sinun aktiivinen osallistumisesi foorumin eri keskusteluihin on mitä mukavinta ja joskus jopa opettavaista luettavaa. Olisi vaikea sanoa, mitä foorumi olisi ilman VesaK:ta. Olet mielestäni tuonut hyvin esille aikusen ihmisen mielipiteitä ja varmasti omalla tavallasi toimit roolimallina monelle juniorille täällä. Kiittämättömyys on maailman palkka. Näin se vaan on. Tiedän varmasti, että moni henkilö on kiitollinen aktiivisesta kirjoittelusta, neuvoista ja ideoista joita olet antanut. Tuskinpa kovinkaan moni muistaa sitä kiitosta esittää. Se kiitos kuuluu yhteisesti todella monelle foorumin aktiivipersoonalle. Kiitos VesaK, mutta jatka samaan malliin kuin nytkin.

Yhdyn täydestä sydämestä Hänen mielipiteeseensä !

Tietenkin ensivuonna uudestaan!!!!!

En voi muuta kuin todeta kilpailun sujuneen todella jouhevasti, ja varsinkin tulospalvelun.
Turha liikehtiminen jäi itse kilpailupaikalla pois, kun kaikki mekkauspaikat oli ylätasanteella. (tietenkin kun väkeä on enemmän, tilanne vaikeutuu)
Puffetti täys kymppi!!!
Katsastuspaikka ennen halliinmenoa loistava!

Niistä 27:n renkaista: Kyllä kai niillä voi kilpailla, kuten esim. TJ:n kärkipää osoitti! Onhan ne kovatöiset saada toimimaan, ja vielä silloinkin hyvin hyvin ailahtelevaiset käytökseltään.
Pitoainetestausta näköjään tarvitaan vielä, ainakin.
Nytkin, jos meni tummuneelta "ajouralta" pois, renkaissa oli kiinni sellainen "möhnä" ettei paremmasta väliä! Pito sen jälkeen sen mukainen.
Pakko kai näillä renkailla on oppia auto säätämään, toivottavasti rahat ei lopu kesken ennen sitä. Samat renkaat kuitenkin kaikilla.
Toisaalta, en panisi pahakseni, vaikka ne olisi jotkut muutkin.

KIITOS VAU:n väelle, ja Kutvosille erkseen !

Onnittelut voittajille, olette voittonne ansainneet, samoin myös muillekin paikalla olleille, Onnea ja menestystä jatkossakin!

2146
Tulokset / Ensi vuoden kilpailu numerot?
« : 23.09.03 - klo: 23.23 »
Mitäs tykkäät koosta 65 x 90 .
Ei paljon autoa näy!

2147
Vapaa keskustelu / RC toiminta Joensuussa???
« : 23.09.03 - klo: 00.32 »
Kesälomareissulla Joensuussa, tuli etsittyä ratoja, seuraavalla tuloksella:
 
  Crossirata löytyi moottoriurheilukeskuksen alueelta ( ei omin silmin nähty ). Mikroautoradalla autoja vuokraavat, kertoivat sen olevan "TUOLLA", näyttäen kanervaiseen metsikköön päin. Mitäpä sitä epäilemään!
  Sitten neuvoivat asfalttiradan löytyvän KESKUSTASTA (hurraa, pääsee varmaan ajamaan torilla).
  Kahden päivän etsinnän, ja kyselyn jälkeen, rata lopulta löytyi kaupungin laidalta, tellisuusalueelta, erään firman takapihalta.
  Tosin, ei sitä muuten olisi uskonut, jollei viereisten firmojen työntekijät olisi vakuuttaneet sen olevan siellä. Harmi vain, kun ei tullut puhallinta, maalia, ja  puutavaraa mukaan. Toisaalta, niin ystävällisesti, ja vilpittömästi kaikki yrittivät auttaa, ettei olisi ollut mikään ihme, vaikka olisivat rakentaneet uuden radan ihan meitä varten.
  "Entisellä ei kuulemma ole ollut toimintaa vuosiin"!
  Varmaan olisi puoli kaupunkia ollut katsomassa, jos olisi ajamaan päästy!
  Ei muuten taitaisi täällä ETELÄSSÄ onnistua sekään, minkä koimme Joensuussa: Tarvitsimme varakärkeä juotosasemaan, ensimmäisestä likkeestä ei löytynyt.
  Myyjä pyysi odottamaan hetkisen, ja tarttui puhelimeen (ajattelin että tilaa maahantuojalta, ja yritin jo sanoa, että emme ole enää huomenna paikkakunnalla).
  Myyjä kysyi kesken puhelun: "Tunnemmeko kaupunkia?"
  Eräässä, teollisuusalueella sijaitsevassa liikkeessä, olisi varakärjet odottamassa meitä. Myyjä oli luvannut jäädä odottamaan, vaikka liike meni juuri kiinni.
Näin sitä vaan neuvottiin menemään kilpailijalle. Ja vielä varmistettiin se, ettei mennä turhaan. (huom! liike menossa juuri kiinni)
  Kyllä oli kiva sanoa, että sen osan kaupunkia tunnen oikein hyvin.
  (olihan siellä tullut pari päivää etsittyä rataa)
  Ystävällinen, vilpittömien ja avuliaiden ihmisten kaupunki!
  Suosittelen!!!

  Toivottavasti RC-autoilu herää uuteen kukoistukseen siellä.
  Olisi mukava käydä toistekin, ja oikein ajamassa!

  Tuli vähän pitkä kirjoitus, mutta meillä kaikilla olisi paljon opittavaa siitä, miten meitä autettiin ja kohdeltiin. Kirjoittakaapa ketkä olette löytäneet crossiradan, ja ajaneet sillä!

Siitä vaan Polvijärventietä moottoriurheilukeskukseen. (etsimään crossirataa)

2148
Tulokset / Ensi vuoden kilpailu numerot?
« : 22.09.03 - klo: 23.45 »
Cruisaaja kirjoitti:

Haluaisin säilyttää nro 29 .......

On niin hienot numerot että voisi käydä malliksi. Kun vaan saisi liimattavanakin samanlaisia. ( on senverran monta käyttämätöntä koria itselläkin valmiiksi maalattuna )

Antaisitko numeroiden mitat.
Kävisivät hyvin malliksi.

Ei varmaan tarvitsisi olla noinkaan suuret, sillä tekotapa saa numeron näkymään hyvin. Toivottavasti saat pitää numerosi, niin ei mene hyvä maalaus hukkaan!
Tietenkin isompi sallittaisiin, jos tulee mahdolliseksi esim. käyttää nykyistä numeroa !

Järkevää joustoa.....    ( eihän edelläolevassa sentään  1:stä olla pyytämässä )

2149
Vapaa keskustelu / Kuinka kaikki alkoi...
« : 18.09.03 - klo: 11.20 »
Kaikki edelläolevat kirjoitukset tuntuvat TODELLA tutuilta!
Varsinkin VesaK:n, pienestä oli kiinni readysetin hankinta meilläkin, mutta onneksi luoja rakastaa yksinkertaisia ja päästää "pahasta".
Edelleenkin lukekaa VesaK:n jatkokirjoitus, mikä on lopullinen tavoite!?
Kaikista ostetuista autoista, yhdestäkään ei ole raatsinut luopua.
Henkilökohtaisesti voin sanoa, että: Halvimmalla, ja eniten kehittävällä tavalla pääsee alkuun, ostamalla joko uusi tai käytetty 2-veto crossari!
-harjoitella voi vaikka rataa ei olisi lähelläkään
-huoltaminen helppoa, vaikkei kokemusta olisikaan aiemmin
-oppii säätämään jousitusta ja iskunvaimentimia (¤ öljynjäykkyys )

Kysykääpä vaikka CAi:lta, tulee varmasti parempi ja seikkaperäisempi selvitys eduista !

Pitäisikö näiden "konkarien" tehdä oikein opas aloittelijoille/ensiostajille?

2150
Tulokset / Ensi vuoden kilpailu numerot?
« : 17.09.03 - klo: 09.29 »
Eikös se ole aika loogista että Suomessa Suomenmestari ajaa numerolla 1, ja siitä eteenpäin 2, 3, 4.......jne.
Ei se Euroopanmestarin, -mestaruuden arvoa vähennä, vaikka Euroopanmestari ajaakin Suomessa, Suomen sijoitusten mukaisessa numerojärjestyksessä!
Kyllä se vaan passaa, että numerot pannaan myyntiin, kunhan rahat menevät mainittuun kohteeseen!
Korimaalareille vihjeeksi tulevaisuudessa: Valkoinen, riittävän suuri neliö auton kylkiin, johon liimataan sitten kilpailunumerot. ( siis irtonumerot )
Olisiko standartin paikka?

2151
Tulokset / MÄntsälän KAPINA, Kilpailukutsu
« : 09.09.03 - klo: 15.01 »
Pitää vain tehdä.

Siinäpä ne kolme tärkeää sanaa.......

2152
Tulokset / MÄntsälän KAPINA, Kilpailukutsu
« : 09.09.03 - klo: 01.50 »
Erittäin Hyvin hoidettu homma, CAi !

2153
Tulokset / MÄntsälän KAPINA, Kilpailukutsu
« : 09.09.03 - klo: 01.50 »
Hyvin hoidettu homma CAi !
Ei yhtään nekatiivistä lausetta, nopeasti ja ennakkoluulottomasti.
Näillä rengaspäätöksillä tämä kisa, ja sitten vain päätös myös TJ:nkin halvemmasta ja kestävämmästä renkaasta. Oli se sitten tämä, tai joku muu.
KIITOS CAi esimerkistä, mitä tapahtuu kun toimeen tartutaan!

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että: CAi:llekin pitäisi AKK:n maksaa palkkaa,vaikka saikin aikaiseksi........

2154
Tulokset / Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« : 04.09.03 - klo: 19.04 »
Eiköhän mennä ja ajeta Mäntsälän kisa 27:lla, ja katsota kuinka on mennyt.
Eihän siellä sentään SM:tta ratkaista!
Ja mahdollisimman moni paikalle, niin on kokemuspintaa laajemmalti!
Pistetään tämä keskustelu poikki tässä topicissa ja avataan tarvittaessa uusi kisojen jälkeen!
 
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että kyllä AKK:n pitäisi maksaa sitä palkkaa kaikille lajin toimihenkilöille!

2155
Tulokset / Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« : 04.09.03 - klo: 18.43 »
Ennenkuin putoan lopullisesti, niin mitkä renkaat järjestäjät ovat päättäneet sallia........?

2156
Tulokset / Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« : 04.09.03 - klo: 13.05 »
No nyt alan ymmärtää "purnauksen" kilpailijoiden osalta, lyhyelläkin kokemuksella olen sitä mieltä että matolla pitäisi sallia myös 22:t.
Asfaltilla 27:t ovat ihan jees!
Sitten tulee taas seuraava ongelma, 22:n saatavuus. Meillä kyllä on pari sarjaa tallella 22:a  "pahan päivän" varalta !

Uusi kysymys:
Onko AKK kilpailijoita varten, vai kilpailijat AKK:ta varten?
Kukas sen palkan taas maksaakaan?

Lisäys: Miten silloin pärjää, jos ei ole nettiä ( kyse ei ole itse kilpailusta )
Meilläkin on ollut vasta parisen kuukautta käytössä ? !

2157
Sähköautot / Noparissa vikaa?
« : 04.09.03 - klo: 12.09 »
.....jotenkin niin tuttua LRP:n noparin kanssa.
Pitää suurennoslasilla etsiä pienimmätkin likatahrat. Hyvä nopari kuitenkin....

2158
Tulokset / Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« : 04.09.03 - klo: 10.09 »
Näin aloittelijana ei meinaa oikein pysyä mukana, millä säännöillä milloinkin ajetaan!
Harmi että ei ollut silloin mahdollisuutta osallistua keskusteluun, kun asioista päätettiin. Täältäkäsin olisi varmasti pidetty keskustelua yllä!
Kysynkin:  Tullaanko aina ennen kisoja "äänestämään" millä renkailla ja moottoreilla kukin kisa ajetaan?
Allekirjoittaneen kukkaro ja selkä ei kestä raahata eri vaihtoehtojen määrää kilpailupaikalle!
Kai säännöt sentään ovat samat kaiklille?
Sitten vielä ihmetellään, miksi porukka ei tule kisoihin.

( no onneksi "tallissamme" on kymmenkunta neppisautoa, niissä ei säännöt ole vaihtuneet vuosikymmenissäkään)
Enää en ole varma siitäkään........

2159
Sähköautot / Asso Talk
« : 02.09.03 - klo: 21.36 »
VesaK. !   Luulin että siinä on meidän autot, kunnes laitoin lasit päähän. Sitten olikin nitrot tarpeen..........

2160
Sähköautot / Asso Talk
« : 26.08.03 - klo: 21.15 »
Kiitos vihjeestä  Mika M  !!!!!!!!!
           
           (kokeilen heti kun ehdin, on nimittäin pari odottamassa,
           antamasi neuvonmukaista käsittelyä)

Sivuja: 1 ... 69 70 71 [72] 73