Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - bcan

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 17
91
Mistä saa kilpailijanumerot kun näyttävät olevan kilpailukohtaiset ?
Nuo olisi hyvä olla kilpailijoilla tiedossa että saavat ilmoittautumiseen mukaan ja saadaan vähennettyä ajanoton säätöä aamulla kun on muutakin tekemistä

92
Lainaus
POLTTOMOOTTORIAUTOT -ajoformaatti (M8)
- julkaistaan pian
Koska saataisiin tuo M8 formaatti ?

93
Moikka,
miten etenee jyrän korjaus että pääsis silobaanalla ajelee?

-marko
Tällä viikolla luultavasti saadaan se takaisin remontista

94
Kiitos kanssa täältä TUA:n radasta vastaaville ja kaikesta avusta eilen radalla. Puitteet toimi hienosti ja ratakin oli täysin kelvollisessa kunnossa M8 autolla treenaamiseen. Osaisiko joku laittaa tänne mylapsin linkin kierrosajoista, en itse löytänyt kuin sisäradan tuloksia?
Eiliset ajat ei menny mylapsiin kun Jyrkkälään ei ole vielä viritelty nettiyhteyksiä tälle kesälle

95
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course Summer Cup 2017
« : 21.03.17 - klo: 13.52 »
Missäköhän salaisissa palavereissa tällaisista asioista sovitaan? Ainakaan julkisesti näistä ei ole kerrottu mitään. Kannattaa samassa palaverissa sit päivittää autojen mitta säännöt uusiksi ettei siitäkin tule myöhemmin vääntöä. Talvikauden kaikki kisat voitettiin nimittäin 1cm liian lyhyellä autolle. Myös uusi Losi on laiton samasta syystä.
Toi pituus on ollu säännöissä samana ainakin vuodesta 2012 ja tähän mennessä sihen ei ole kukaan puuttunut, mahtaako se pikkudurakaan olla tarpeeksi pitkä, möhködura on ainakin speksien mukaan.
Kyllähän sää itekkin Tony ajelit liian lyhyellä autolla ja sen takia varmaan sinä ja muutkin Teknot niitä voittoja otti, onhan tuo sentti ihan ratkaiseva tekijä ja vaikuttaa varmasti nopeuteen merkittävästi.

Toki säännöt on sääntöjä mutta periaatteessa jos autoa ei katsastuksessa hylätä niin se on teknisten sääntöjen mukaa silloin kelvollinen kilpailemaan ja saamaan pisteitä.

Säälittävintä koko hommassa on että nyt huomio kiinnitetään asioihin mitä ei ole siinä vaiheessa otettu esille kun se olisi ollut ajankohtaista vaan vasta kauden jälkeen.

Sarjanvetäjäthän tollaset pistelaskut päättää. Kyseessä ei silloin ole mikään salaseura vaan ihan normaalia sarjan toiminnan kannalta tehtyä keskustelua ja päätöksiä.

96
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course Summer Cup 2017
« : 21.03.17 - klo: 11.10 »
Lainaus
Väli- tai loppukatsastuksessa
alipainoiseksi tai muuten sääntöjen vastaiseksi todettu
auto menettää tuloksensa ko. erässä.
Sääntökirjassa lukee noin kohdassa 3.6.5

97
Tulokset / Vs: SC WinterCup V tulokset ja tarinat
« : 20.03.17 - klo: 00.12 »
Isot kiitokset järjestäjille ja kilpailijoille hienosta kisapäivästä. Ratahan oli mitä mahtavin sekä profiilin ja varsinkin alustan puolesta.
Tänä talvena oli korrin kanssa ajelut jääny todella vähiin ja tää kisa olikin toinen kerta kun korria tänä talvena tuli ajeltua syksyisen Tusun sisäkauden avauskisan lisäksi joten odotukset kisan suhteen eivät tälläkään kertaa kovin korkealla olleet.
Lauantai aamulla kun käväsin pikaseen kokeilemassa että auto toimii noin viiden kuukauden ja kisaa varten tehdyn rempan jälken oli mukava havaita että autossa oli setuppi enemmän kuin kohdallaan kaiken ruuvailun jälkeen. Toki Maulan Mikolta saadut "muutamat" setuppi vinkit vanhaan Teknon SCT410:aan auttoi todella paljon, iso kiitos niistä Mikolle.

Treenieriä ja alkuerä kun päästin ajamaan niin näkyi tuo ajamattomuus aika hyvin tasaisuudessa, eipä sitä kahta hyvää läppiä meinannut peräkkäin saada saatikka kolmea millään ilveellä mutta kun alkuerien tulokset näytille tuli niin B finaalipaikka oli todella mukava yllätys kun oli asennoitunut C finaalin jämäsijoista ajamaan.

Finaalit menikin sitten kaikki aika samalla kaavalla, ensin ajeltiin perässä muutama minuutti ja sen jälkeen väisteltiin nopeempia kun tulivat kierroksella ohi, muutamalle jopa vilkuttelin odotellessani.

Tekno toimi moitteettomasti koko päivän, mitään muuta en autoon päivän aikana tehnyt kuin tarkistelin että ruuvit on kireellä ja akkuja vaihtelin.

Kiitokset vielä TeknoRC ja RCCenter. Erityismaininta kiitoslehdyköiden kera Aspisen Jannelle finRC tulospalvelusta

Ja loppuun vielä onnittelut päivän voittajille sekä Mikko Y:lle ja Mirolle mestaruuksista


98
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 18.3.2017
« : 17.03.17 - klo: 17.18 »
Miksi vanha sarja sääntö pitäisi pitää kun sulla tulee siitä kiva fiilis? Eikö tärkeämpää ole tasavertaiset kisat kaikille niille jotka ajaa sijoituksista.

Sähän voit tänään ajaa pari akkua enemmän ja hakea siitä kisa fiiliksen.
Ensinnäkään en näitä kirjottele itteni takia ja kuten tossa ylempänä kirjoitin ei se maailmaa kaada. Laitoin vaan tohon mitä toi aamutreeni antaa mulle henkilökohtaisesti, mutta oishan se pitäny tietää että kyllähän tollanenkin kirjotus väännetään taas ihan toisipäin kuten täällä forumilla tuppaa joidenkin puolesta tapahtuvan.

Toiseksi, kotoa käsin on aika vaikea ajaa edes yhtä akkua fiiliksen hakemiseksi


99
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 18.3.2017
« : 17.03.17 - klo: 16.34 »
Kaikille ei ole kyse siitä miten mikäkin vaikuttaa sijoituksiin, muitakin puolia asiassa on

Itelle toi aamulla akun tai jopa pari ajaminen antaa mukavan fiiliksen lähteä ekoihin virallisiin treeneihin.
Ei ton kieltäminen maailmaa kaada varmaan kenenkään osalta mut ihmetyttää kun kärjen kilpailutilanteen takia pitkään sarjassa ollutta käytäntöä pitäis lähteä muuttamaan.

Turun kisaa on tähän turha sotkea, siitä on jo ollut jo keskustelua

Mut...mites ton kanssa nyt on ? Järjestäjähän ton loppupeleissä päättää ja sen mukaan mennään

100
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 18.3.2017
« : 17.03.17 - klo: 14.21 »
Rentous (luokasta, mutta ei kuskeista) katoaa ainakin omasta mielestä siinä vaiheessa kun asioita ruvetaan rajoittamaan liikaa. Enkä todellakaan usko että se kärkikamppailu ja mestaruus ratkeaa siihen että A finalistit pääsee "ruuhakassa bashaamaan" pari akullista. Ei ne tasoerot aamutreenin kieltämisellä tai sallimisella mihinkään muutu on profiili muutettu tai ei.

Vähän liiaksi tässäkin asiassa painotetaan sitä että kärkipäälle on kaikki asiat ovat viimeisen päälle kunnossa että saavat mestaruuksia ratkoa, mutta niiden kustannuksella jotka ihan huvikseen kisoissa käy ilman menestypaineita.
Kauas on ajauduttu siitä mistä sarjaan lähdettiin kun tällaisestakin asiasta pitää erikseen keskustella.

101
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 18.3.2017
« : 17.03.17 - klo: 08.12 »
Onhan toi lauantai aamun treeni sellanen mikä SC sarjassa on ollut sallittuna ihan alusta asti muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. En todellakaan usko että kisa ratkeaa sillä että joku ehtii muutaman akullisen ajamaan ennen virallisia treenejä.
Harmi jos tällaisia rajoituksia otetaan käyttöön koska sarjanhan on kuitenkin tarkoitus olla mukavan leppoisaa kilvan ajelua ilman liiallisia rajotuksia, mutta tuollaiseen suuntaan ollaan ikävä kyllä menossa. Niille ketä ei treeniä muuten paljoa aja niin tuo on myös mukava lisä kisapäivään saada vähän enemmän kierroksia alle ja tuntumaa taas ajamiseen.


102
Ajetaahan tälläkin kaudella kaikki M8 finaalit 45 minuuttisina ?

103
Jos profiili muutetaan perjantai illalla niin pitäisikö silloinkin perjantaitreeni kieltää ?
Silloinhan on aika sama onko käynyt treenaamassa vaikka jo torstaina tai aikaisemmin.

104
Tulokset / Tulokset - SC WinterCup IV 18.2.2017 Turku
« : 18.02.17 - klo: 20.02 »
Kiitokset kisailjoille ja omalle järjestelyporukalle.
Tulokset löytyy täältä: http://bit.ly/2kK7tln

105
Turussa sovittiin syksyllä et täst eteenpäin mennään aina koko kausi samalla profiililla.... Niin kesällä kun talvellakin...

Jokaiselle jää reilusti aikaa treenaamiseen...
Ja jos tarkkoja ollaan niin oli juttua vaan tästä talvikaudesta

106
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup IV 18.2.2017 Turku
« : 13.02.17 - klo: 08.33 »
Vielä pari päivää aikaa ilmottautua
Mukava määrä on ilmoittautumisia tullutkin jo mutta lisää mahtuu vielä

107
Kilpailukutsut / SC WinterCup IV 18.2.2017 Turku
« : 06.02.17 - klo: 08.18 »
Turun Urheiluautoilijat Ry kutsuu kaikki SC kuskit sekä M2-10 kuljettajat SC WinterCupin osakilpailuun Turkuun
Kilpailupaikka ja aika:

HPI Areena, Lukkosepänkatu 7, 20320 Turku, 18.2.2017
https://www.facebook.com/HPIAreena

Ilmoittauminen 15.2 klo 21:00 mennessä tänne: http://bit.ly/2kDKoo5
Ilmoittautuneet: http://bit.ly/2kxqsRo

Kierroslaskenta:
AMBrc4 Decoder / RCM ohjelmisto, AMBrc personal transponder tai RC4/Hybrid transponder
Huom. Mikäli et omista personal transponderia (kierrosten laskentaa varten), voit sen vuokrata 5€ hintaan. Pondereita rajoitetusti. Palauttamatta jääneet ponderit laskutetaan täysimääräisenä. Transponderi varattava ennakkoon ilmoittautumisen yhteydessä lähettämällä minulle YV viesti.

Ponderin toiminnasta vastaa kuljettaja! Poislukien tilanteet, jossa häiriötapauksia on lukuisia.

Luokat:
- SC2-10, SC4-10 sekä lisäluokkana M2-10 mikäli aikatauluun mahtuu

Osallistumismaksu:
20 €/luokka
Maksu mahdollista etukäteen myös tilille:FI53 1743 3000 0228 67, käytä viitettä 1151 ja kuitti mukaan ilmoittautumiseen

Harjoittelu ennen kilpailua mahdollista HPI Areenan aukiolojen mukaan.
http://rc10.fi/index.php?topic=92883.0

Aikataulu:
Aikataulu pyritään sovittamaan klo 9-18 väliin.
Ovet aukeavat n. 8:00, tarkempi aikataulu viimeistään kilpailua edeltävänä iltana.

Säännöt:
SC WinterCup Säännöt.
M2-10 luokassa vapaa rengas, WJ säännöt kevennettynä

Kilpailuorganisaatio:
Kilpailunjohtaja: Mikko Maula
Tuomari: Tero Piipponen
Ajanotto: Ilkka Virtanen
Katsastus: On

Rata:
Pinta huopamattoa (vanha FTT matto).

Muuta:
- Mekkaustilassa voi olla paikkapaikoin hämärää, oma pöytävalaisin hyvin suotava. Osa mekkaustilasta saattaa olla rata-alueen tilasta poikkeavassa tilassa, riippuen kilpailijamäärästä.
- Sähköt on, omat jatkojohdot, pöydät ja tuolit mukaan. Pitkämatkalaisille em. rajoitetusti.
- Akkujen lataus aina latauspussissa, ohjeen rikkojalle penaltia.
- Kilpailunjärjestäjä pidättää oikeuden muuttaa formaattia, luokkia, aikataulua, jne. tarpeen mukaan hyväksi katsomallaan tavalla. Muutoksista ilmoitetaan tässä ketjussa tai viimeistään ohjaajakokouksessa.
- Kilpailubuffet palvelee koko päivän.

Tiedustelut:
YV:llä vaikka minulta tai kilpailunjohtajalta

Sarjaa tukee EuroRC:


Sekä Kymppikatto

108
Tulokset / Kerhokisat MattoCup IV 28.1.2017 Turku Tulokset
« : 28.01.17 - klo: 21.41 »
Lopputulokset ja tarkemmatkin tulokset löytyy täältä: http://bit.ly/2jxtIxz

Kiitokset kilpailijoille hienoista kisoista !

Kiitokset myös omalle talkooporukalle

Sarjan viimeinen osakilpailuhan ajetaan Joensuussa 25.2 minkä kilpailukutsukin on jo laitettu: http://rc10.fi/index.php?topic=99602.0

109
Erälistat ja aikataulu löytyy: http://bit.ly/2jxtIxz

110
Joko on korilistalla?

http://www.rcmart.com/tamiya-51591-mazda-body-parts-p-71724.html
Ei pysty kattomaan säännöistä kun näyttää kerhokisat.fi domainin rekisteröityminen menneen vanhaks  :wink:

111
Myrcm ilmoittautuminen on on näköjään mennyt jo kiinni mutta mukaan pääsee vielä tänään lähettämällä tiedot YVllä minulle ja Stinde :lle

Viestiin siis luokka, ponderi, kilpailunumero ja tieysti nimi

T:Tero

112
Moi!

Olen saurannut tätä foorumia jo jonkun aikaa ja olen näillä näkymin ensimmäistä kertaa osallistumassa SC kisoihin Turussa ensi kuussa, SC2-10 luokassa. Onko Turun rata ns turffirata vai millä alustalla ajetaan? Eli ajetaanko siis slashin renkailla vai mikä rengas/renkaita sallitaan?

Onko rata auki esim viikonloppuisin ja onko mahdollista päästä kokeilemaan rataa ennen 18.2 kun kisat ajetaan?

Yst. terv,
JockIng
Turun rata on mattoa joten Traxxassin renkailla ajetaan. Tuupissahan eturengas on vapaa

Rata on aika usein iltaisin auki jos vain porukkaa on paikalla mutta kannattaa kysellä etukäteen jos tietää koska olisi tulossa ajamaan.

Parhaiten vastausta kyselyihin saa varmaan tuolta: http://rc10.fi/index.php?topic=92883.30

113
Ilmoittautumislinkki lisätty

114
Kilpailukutsut / Kerhokisat MattoCup IV 28.1.2017 Turku
« : 05.01.17 - klo: 21.57 »
Turun Urheiluautoilijat Ry kutsuu kaikki tervetulleiksi Kerhokisat Mattocup IV osakilpailuun

Kilpailupaikka ja aika:
HPI Areena, Lukkosepänkatu 7, 20320 Turku, 28.1.2017

Ilmoittautuminen:
Ilmoittakaa kaikki tiedot: Nimi, Luokka, Ponderi, Kilpailunumero
(Eteenkin ponderi ja kilpailijanumeroiden kanssa saa lähes aina enemmän ja vähemmän taistella. Jotta kisapäivän aloitus ei venyisi, huolehtikaa OIKEIDEN tietojen täyttämisestä, ilmoittautukaa ajoissa!)

26.01.2017 klo 22 mennessä osoitteessa:
http://bit.ly/2hZuySH

Ilmoittautuneet:
http://bit.ly/2iPiHYD

Kierroslaskenta:
AMBrc4 Decoder / RCM ohjelmisto, AMBrc personal transponder tai RC4/Hybrid transponder
Huom. Mikäli et omista personal transponderia (kierrosten laskentaa varten), voit sen vuokrata 5€ hintaan. Pondereita rajoitetusti. Palauttamatta jääneet ponderit laskutetaan täysimääräisenä. Transponderi varattava ennakkoon ilmoittautumisen yhteydessä lähettämällä minulle YV viesti.

Ponderin toiminnasta vastaa kuljettaja! Poislukien tilanteet, jossa häiriötapauksia on lukuisia.

Luokat:
-Mini classic, M-chassis Competition, FWD ja VTR
-Kukin luokka ajetaan mikäli luokassa on vähintään 5 osallistujaa.

Osallistumismaksu:
15e/ensimmäinen luokka, 10e/seuraavat luokat
Maksu mahdollista etukäteen myös tilille:FI53 1743 3000 0228 67, käytä viitettä 1151 ja kuitti mukaan ilmoittautumiseen

Ajoformaatti:
Kerhokisat sääntöjen mukaan http://kerhokisat.fi/

Aikataulu:
Ovet aukeavat n. 07:00, tarkempi aikataulu viimeistään kilpailua edeltävänä iltana.

Säännöt:
Kerhokisat sääntöjen mukaan http://kerhokisat.fi/

Kilpailuorganisaatio:
Kilpailunjohtajat: N.N
Tuloslaskenta:  N.N
Tuomarit: on
Katsastus: on

Rata:
Pintana vanha FTT matto

Muuta:
- Mekkaustilassa voi olla paikkapaikoin hämärää, oma pöytävalaisin hyvin suotava. Osa mekkaustilasta saattaa olla rata-alueen tilasta poikkeavassa tilassa, riippuen kilpailijamäärästä.
- Sähköt on, omat jatkojohdot, pöydät ja tuolit mukaan. Pitkämatkalaisille em. rajoitetusti.
- Akkujen lataus aina latauspussissa, ohjeen rikkojalle penaltia.
- Kilpailunjärjestäjä pidättää oikeuden muuttaa formaattia, luokkia, aikataulua, jne. tarpeen mukaan hyväksi katsomallaan tavalla. Muutoksista ilmoitetaan tässä ketjussa tai viimeistään ohjaajakokouksessa.
- Buffetti on, tarkempaa tietoa tarjonnasta lähempänä kisaa.
- Jokainen kilpailija kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailunjohdon antamia määräyksiä.

Tiedustelut:
Kilpailua koskevat YV:llä "allekirjoittaneelta" tai Timpalta (Stinde) tai tonne alle

Tervetuloa!

115
Aina merkataan kalenteriin molemmat päivät viikonlopulta. Toinen on varapäivä.
Sm kisatkin merkkailtu tolleen niin kauan kuin muistan.

Hyvä, eli oletuksena kisat on yksipäiväisiä ja lauantaisin?
Kyllä

116
Parhaiten tuomariontia voi kehittää tekemällä sitä joko korokkeella kilpailun virallisena tuomarina tai sitten vaan seuraamalla kilpailuja ja miettimällä mitä missäkin tilanteessa olisi itse tehnyt.
Kannattaa myös pitää mielessä että esim. rajalla olevissa oikaisutapauksissa voi erän jälkeen tuloksista tarkistaa tuliko oikaisusta merkittävää etua oikaisijalle ja antaa sen perusteella aikasakkoa jo tarvetta on.

Kuten Mikkokin totesi usein yhdellä toimitsijalla on liika rooleja kilpailuissa. Tuomarien saaminen kilpailuihin tuntuu olevan yksi eniten kartetuista rooleista, paljolti varmaan siksi että siitä ei juurikaan kiitosta saa, päinvastoin.
Hyvä tuomari pystyy tekemään koko kilpailupäivästä kaikille kilpailijoille mukavamman jos kilpailijat voivat luottaa siihen että kisat ajetaan sääntöjen mukaan eikä kukaan pääse pommittamalla sijoituksiaan parantamaan.

Paljon kritisoidaan sitä että tuomarit eivät tarpeeksi raivaa kärjelle tilaa kierroksella ohitettavista, mutta jos tuomareita on vain yksi niin pääpaino pitäis olla radalla tapahtuvien rikkeiden havaisemiseen, samalla voi tietysti seurata tilannetta ja ohjeistaa hitaampia antamaan tilaa.
Kilpailijoilla pitäsi itselläänkin olla vastuu siitä että kierroksella ohittavat pääsevä ohi, kuten myöskin siitä että otetaan omat virheet pois päästämällä kaltoin kohdeltu kisakumppani ohi. Toki varsinkin silloin kun tasoerot ovat erässä suuret ja mukana on aloittelevia kuskeja tuohon pitää kiinnittää enemmän huomiota, kärkikaverit antavat kyllä hienosti tilaa kun lähes kaikki toisensa tuntevat.

T:Tero

117
TeknoRC / TeknoRC EB410
« : 02.12.16 - klo: 18.07 »
Teknolta tulossa 4wd 1/10 krossari. Toistaiseksi ei enempää tietoa ole mutta eiköhän sitä vähitellen tipu ennen ensivuoden puolenvälin virallista julkaisua. Päivitellään tänne tietoa sitä mukaa kun sitä julkaistaan
Itelle menee ainakin ostoslistalle niin tulee totakin luokkaa kokeiltua  :cool:

! No longer available

118
Varmistan, olihan nämä kisat ajettavissa ilman sen kummempia lisenssejä?
Lisenssiä ei tarvita, kisaamaan vaan.

119
Tulokset löytyypi myrcm:stä -> http://bit.ly/2do8xZ9

Kiitokset kaikille kilpailijoille ja järjestelyissä mukana olleille.

Omalla kohdalla oli ekat kisat SC:llä vuoteen ja eikä montaa akullista t kerenyt ennen kisoja treenaamaan. Onneksi Maulan Mikon vanha Tekno oli hyvässä setupissa että näilläkin käsillä sai sen radalla pidettyä jotenkin. Hauskaa oli !

120
Aikataulu ja erälistat on prosessissa mutta alotetaan kisat yhdeksältä ja ovet on viimeistään kahdeksalta auki

T:Tero

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 17