Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Koheltaja

Sivuja: 1 ... 131 132 133 [134] 135 136 137
3991
Sähköautot / Vs: Matinkylän ajoista turinaa.
« : 07.12.07 - klo: 08.51 »
Sorry kaikille, jotka oli varannut keskiviikon mahdolliseen nikkarointiin

Itelle iski tyypillinen dementtia päälle ja muistin talkoot vasta illalla joten tuon lukeminen oli helpotus :wink:

Tullaan poikien kanssa varmaankin 11.30 kasaamaan rataa, ite tuun nostajaksi kun nopari ja kiuas puuttuu :angry:

3992
Ei taida buggy FT:tä enään saada vaan monsun puolelle kääntyy. Hyvä näin sillä monsy FT:ssä on aluiskarit ja kuuladiffit vakiona eli etu buggyyn on rahallisesti noin satkun luokkaa. Kuten aiemmin mainitsin että jos monsun koppa häiritsee niin pienellä investoinnilla siihen saa buggyn kopan :wink:

3993
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 06.12.07 - klo: 11.49 »
Olisi tullut aikaisemmin jos olisin muistanut viedä kirjekuoren postiin :wink:

3994
Alkusarjan FT:t taisi tulla aluvetareilla, sitten viisaus voitti ja laitettiin teräsvetarit. Teräksiset on selkeästi kulutusta kestävämmät kuin alumiinivetarit eli tervetullut parannus parempaan suuntaan.

3995
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 05.12.07 - klo: 17.16 »
Vanheneminen tekee laiskaksi joten en ole viitsinyt lukea koko viestiketjua läpi koska en ole varma löytyykö sieltä vastausta...

Harjattoman kuumeneminen? Olen saanut ymmärtää että harjattomia koneita ei saa ajaa kuumaksi, mikä on lämpötila mitä ei saa ylittää ja mitkä on vauriot jos murikka menee kekäleeksi?

3996
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 05.12.07 - klo: 15.24 »
Nosramin solukumit mitkä on sorvattu 57mm halkaisijaan. Renkaat oli muistaakseni hiukan toistakymppiä parilta ja niitä löytyy Hobbylinnasta.

3997
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 04.12.07 - klo: 22.16 »
Hieno tunne kun tällainen vanha pieru vihdoinkin tajuaa miten saa kuvan näkyviin, monta vuotta yritetty... :grin:

3998
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 04.12.07 - klo: 21.54 »
Nyt mä sen hokasin, tänks Huttunen :azn:


3999
Meillä on homma mallillaan, varsinkin nyt kun pojat on iskän kaverina ajotouhuissa. Ei tule pulinaa vaikka syksyn aikana on ajokalusto vaihtunut useaan otteeseen ja gigasista rateista oli jo puhetta pukinkonttiin :wink:

4000
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 04.12.07 - klo: 20.24 »
Kuvien linkittäminen liian vaikeeta mun osaamiselle joten muutama kuva uudesta lelusta tuolla: http://kuvablogi.com/nayta/793373/

4001
Jos olet vasta aloittanut harrastuksen eikä autoa ennestään ole ja kokemus vähäistä niin kannattaa harkita sähköautoa, on monessa suhteessa helpompi kuin polttis harrastuksen alkutaipaleella :wink:

4002
Samoilla linjoilla Mikan kanssa, kirkkaat värit helpottaa "kommunikointia" auton kanssa. Jostain syystä omat autot on lähes aina olleet keltaisia tai oransseja, poikkeuksena 1/5 jonka näkee kokonsa puolesta paremmin kuin näitä pikkukinnereitä :tongue:

4003
Sähköautot / Vs: Matinkylän ajoista turinaa.
« : 02.12.07 - klo: 20.03 »
Näyttää hyvältä, tuskin lattaa viikkoa odotella että pääsee ajamaan :grin:


4004
Jatketaan offia vielä yhden kysymyksen verran...

Sopiiko tämä jäähdytin 2042 Mamballe? Mikä on 280 moottorin kannun halkaisija?

4005
Sitä mä vähän aattelinkin, pitää tehdä Mambaan teline ja puhallin kiinni, tänks :wink:

4006
Minkälaista puhallinta on Sharkissa käytetty? Saako valmista pakettia vai onko ne omavalmisteisia?

Hoke, juu, mulla on tapana hölötellä joskus aiheesta ja usein aiheen reunamilta :grin:

4007
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 30.11.07 - klo: 20.08 »
Juu, kyllä on aika hurjan kuulloinen paketti. Omassa autossa on Sharkin vakiokone ja 1800/7,4 Lipo ja siinäkin on tekemistä että pysyy pelit ajolinjalla...

4008
Oliko kyseessä vakio moottori. Se kun ei itsellä kuumentunut edes niin lämpimäksi että olisi voinut mitenkään kuumaksi sanoa.

Sipsit ostettu kotimatkalla joten... :wink:

Kone oli Asson vakiokiuas, muistaakseni 270 vai 280, sellainen pikku käppärä mutta tehoa tuntui olevan vähintään riittävästi. Nopari Nosramin perusrasia ja 1400 NiMh akut, akullisen jälkeen kiukaaseen ei arvannut sormella koskea ettei tullut pipi. Eikä auttanut vaikka välityksiä muutettiin, jäähdytinsiili olisi varmaan auttanut asiaan mutta pelit lähti kierrätykseen ennen niiden hankintaa :tongue:

Asso on hyvä peli ja kestävä, sitä ei voi kieltää. Se vaan ei ollut mun makuun ajettavuudeltaan vakiona, pohjalevy liian letku, iskarit epäherkät/pientä vuotoa, ohjaus väljä, pirun ahtaat tilat kopan sisällä, suojaamaton spurri/pinjoni, pehmeä muovi/kierteet korkkaa herkästi ym ym.

Loistavia ominaisuuksia Assossa oli oikea pomminkestävyys ja keveyden sekä hyvän vakiokoneen takia pitkä ajoaika jopa 1400 NiMh akuilla. Nopeuttakin siinä riitti radalla mutta kuten aiemmin mainittiin niin sitä "joutuu viemään" kun taas itse olen hitaiden reaktioaikojen osalta liian hidas agressiivisesti ajettavalle Assolle, siitä syystä jouhevasti käyttäytyvä Shark sopii paremmin omalle ajotyylille. Samaa sanoi aloittelevat Assoilla ajavat pojat kun kokeili mun Shark FT:tä, kommentti oli että tää on niin älyttömän helppo ajaa. Tämä on mielestäni kokemattomalle kuskille yhtä tärkeää kuin auton pomminvarmuus. 

Nämä on niitä makuasioita joista voi kiistellä niin kauan kun sipsejä ja juomaa riittää eikä kuitenkaan päästä kompromissiin. Pääasia on että jokaiselle löytyy mieleinen auto ja radalla on eri merkkisiä värkkejä, varmaa on että kumpikaan ei ole huono valinta kun ajatellaan kokonaisuutta eikä pelkästään tuijoteta yhtä tai kahta ominaisuutta kuten nylppääntyviä ruuveja tai laakereiden rasvoja :wink: :grin:

4009
Mä käyn duunissa välillä, tuun sitten illalla sipsien kanssa takaisin seuraamaan mitä te seuraavaksi keksitte :grin: :grin:

Sharkin kone kuumenee todella paljon mutta... kyllä niissä Assoissa kuumeni aivan samalla tavalla kone ja nopari, kokemusta on molemmista viime ajoilta.

Kohta joku sanoo että toisessa on paremmat vaseliinit kuulalaakereissa tai ruuvien kannat ei nuljaannu niin pahasti ja taas karkasi assoteikunsharkit käsistä :afro:

4010
Oletteko reittämisellä hakeneet jäähdytystä vai keveyttä?

4011
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 30.11.07 - klo: 09.14 »
Kiitos itsellesi, tunnettujen ja hyvämaineisten nimimerkkien kanssa on aina mukava tehdä kauppaa :smiley:

4012
Nyt on parempi pitää oma turpavärkki tukossa ja käydä kaapilta hakemassa limppari ja popcornit. Alkaa taas keskustelun taso olla aika viihdyttävää kun kaikki puolustaa omaa merkkiään hampaat irvessä... :grin:

Sharkkiin ei ole saatavana hiilikuituista pohjalevyä mutta kuituvahvisteinen pohjalevy on saatavana. En näe sen hankinnalle järkeviä perusteita koska alkuperäinen pohjalevy on riittävän jäykkä joka suuntaan. Okei, hardcore kisakuskit voi olla eri mieltä mutta keskivertokuski siitä tuskin hyötyy.


4013
Hokelle RTR asiassa +1, mutta...

Eiköhän nämä tunnepohjaiset "meidän äiti tekee kaikkien teidän äitien ruuat" ole jo käyty läpi moneen kertaan RTR autojen kestävyyksien osalta. Niistä tuskin on apuja alkuperäiseen kysymykseen että kumpi FT on parempi :wink:

Kysyjää palvelee paremmin se että listaatte rehellisesti plussat ja miinukset omasta autosta, jos pystyy kehumaan niin pitää myös pystyä kertomaan niistä asioista mitkä sylettää. Turha muuten väittää että miinuksia ei ole, siihen ei usko kukaan :angel:

Lisätään vielä siitä Shark Monster FT:stä että jos vierastat monsun koppaa niin siihen käy myös Buggyn koppa kun vaihtaa koritolpat ja modaa tai vaihtaa etuiskaritornin. Silloin saat leveän buggyn jossa on kestäväksi todettu voimansiirto jo valmiiksi kiinni. Pikatesti antoi myös viitteitä siihen että monsu on parempi ajaa kuin buggy (ainakin oamsta mielestä) joten kannattaa harkita myös monsua.






4014
Polttisautot / Vs: Blue bird 630 mg vesitiivis????
« : 29.11.07 - klo: 08.16 »
Syksyllä maksoin samasta servosta 26 egulia, ohvh taisi olla alta kolmenkympin joten aika kiva hinnannousu :shocked:

630 oli kiinni crawlerissa ja siinä se pelitti hyvin, vähän olisi voimaa saanut olla enemmän mutta muuten OK. Nyt BB on poistettu käytöstä ja makaa joutilaana laatikon pohjalla, veikkaan että en laita sitä kiinni mihinkään kun se tuppaa välillä säksättämään ohjausta palauttaessa.

4015
Meillä oli kolme Asso 18B FT:tä, olihan ne kestäviä mutta Sharkin ajettavuus vetosi itseä ja poikia enemmän. Pojille laitettiin Shark Monster FT:t ja oma Buggy FT vaihtuu myös Monsu FT:ksi, Monsu FT:ssä on kaikki valmiina kuten kuuladiffit ja aluiskarit, mitkä puuttuu Buggy FT:stä.

Shark on monesta kohtaa huolitellumman oloinen ja kopan sisään mahtuu kaikki sähköt ilman tunkemista. Myös Monster FT:n teräsvetarit on plussaa, kuten suojattu voimansiirto hiekkaa ajatellen.

Kestävyydestä sen verran että Shark Buggy FT diffien päivityksen jälkeen oli todella luotettava ja tukivarsien keittämisen jälkeen en saanut siitä mitään rikki vaikka julmia osumia tuli tämän tästä.

Kaikki saa rikki jossain vaiheessa, joskus tuntuu siltä että Asson rikkoontumattomuus on myytti jota ei haluta turmella, ja kaikki Sharkit on vessoja siksi että perusversion sekä buggy FT:n tietyt osat ei kestä edes vakiopataa... :wink: :grin:

Ei sitten provosoiduta loppulausahduksesta :mrgreen:


4016
Bishopilta tuli tilattua reilu kuukausi sitten tavaraa. Kysyin että missä kamat luuraa kun ei ole vielä näkynyt. Muutama osoiteselvitys tehtiin välillä ja nyt tuli vahvistus että kamat lähetetty uudestaan ja 5-7 päivän kuluttua ne on mulla.

En tiedä kuka on mokannut ja missä välissä, onko tilaus palautunut heille vai onko kadonnut matkalla mutta siitä huolimatta asiallista toimintaa Bishopilta kun hommat hoidetaan loppuun asti.


4017
Sähköautot / Vs: Matinkylän ajoista turinaa.
« : 27.11.07 - klo: 11.51 »
5.12 kuulostaa lupaavalta jos ei tule töihin muutoksia, palaillaan lähempänä astialle :wink:

4018
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 26.11.07 - klo: 22.39 »
Kyllä se siihen sopii kun poistaa ensin asennuskorvakkeet.

4019
Sähköautot / Vs: Matinkylän ajoista turinaa.
« : 26.11.07 - klo: 14.01 »
Tulisin mielelläni talkoisiin mukaan mutta iltavuoroa pukkaa päälle. Yritän lauantaina tulla radalle katsomaan teidän projektien tuloksia :wink:

4020
Sähköautot / Vs: 5 v pojalle rc-auto
« : 24.11.07 - klo: 08.58 »
Pojille ostettiin aikoinaan ekaksi RC:ksi Tamiyan pieni takaveto crossari, mallia en muista mutta koko oli jotain 1:18 luokkaa. Värkki toimi AA pattereilla tai vastaavilla akuilla joten tehojen kikkailu oli helppoa. Siinä pystyi myös ´vaihtaa välitykset hitaalle/nopealle pelkällä vivun käännöllä. Ostin sen muistaakseni Tietonikkarista ja olisiko silloin ollut jossain 100-150€ kantturoilla radioineen päivineen.

Sivuja: 1 ... 131 132 133 [134] 135 136 137