Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Viltsu

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 11
31
Traxxas / Vs: Traxxas XO-1
« : 02.12.11 - klo: 23.59 »
Onhan kyseessä aikamoinen mielipiteiden jakaja mutta eipä ihme, luvatut suorituskykylukemat ovat ennennäkemättömiä "pakettilaitteelle".

Kylmäksihän tuo ei jätä, vaikka itsellekin jättää hieman ristiriitaiset fiilikset, mutta onhan autossa nyt yritystä ainakin jos tuulitunnelimuotoilu ja kaikki muu autossa oikeasti toimii suunnitellulla tavalla.

Real life testejä odotellessa...

32
Traxxas / Vs: Traxxas XO-1
« : 30.11.11 - klo: 13.50 »
On kyllä oikein kaunis, varsinkin tolla punasella kopalla!  Toivotaan, että tuo uusi Monster ei kärsi edeltäjänsä alkuversioiden tavoin laatuongelmista.

33
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Juot Nyt
« : 25.11.11 - klo: 22.43 »
Punajuomaa...

34
Mulla taas noi pinkit halpiskoneet on kestäny ihan hyvin. En kyllä ole rankaissutkaan kovalla kädellä, mutta ihan 6s-käytössäkin pelittäneet. Tuuletin tietty koneen päällä aina, kun lämpiävät kovasti.

35
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 06.04.11 - klo: 15.10 »
Itellä oli yhden 4s kanssa aikoinaan samaa ongelmaa ettei millään latautunut täyteen, mutta pistin sen "toimimattoman" kennon yksikseen lataukseen tasuriliittimen avulla, tietysti valvotun silmän alla sillä tuo meni pitkän vatvomisen jälkeen 4.2 ja katkas normaalisti. Sen jälkeen akku pelas loistavasti itellä koko loppu ikänsä 2vuotta tais keretä oleen ja lähti seuraavalle omistajalle.

Sama ollu tässä itellä mielessä, että täytyy kokeilla ladata tuo "vajaa" kenno erikseen täyteen. Katsotaan, kun kerkeää ruveta tuota ihmettelemään.

36
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 06.04.11 - klo: 14.56 »
Mulla sellanen 4500mah mustakuorinen 30-40c Turnigy 4s - hardcase lipo. Alle kymmenen sykliä latailtu ja nyt tainnu joku juotos irrota, kun laturi herjaa ja akussa uudesta asti ollut yhden kennon kanssa ongelmia, eli jännite lähtökohtaisesti alempana kuin muissa kolmessa ja ainakaan iMax B5 ei saanut kennoa ihan täyteen. Muut kennot kun oli täynnä eli 4,20, niin tuo yksi kenno jäi selkeästi alle. En nyt tähän hätään muista kuinka paljon, mutta jotain feelua kennossa selkeästi on, tai sitten vaan uudenkarheuttaan kiukuttelee.

Täytyy avata kuoret, kun kerkeää ja ihmetellä asiaa paremmin. Muuten tuo tuntui kyllä ajossa ihan kelpo akulta. Autona Kyosho Inferno MP 7,5 "e" , moottorina halpis kiinantekele KD 2200kv 60mm pitkällä kannulla ja noparina HK 150A.

37
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 06.04.11 - klo: 11.42 »
Robitronic ei kuitenkaan liene ihan sama asia kuin Robinson Racing, vaikkakin varmasti laadukkaita ovatkin.

38
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 06.04.11 - klo: 11.39 »
Kyllähän se pitäis sen "perus" 3,2mm (3,17mm) olla.

39
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 05.04.11 - klo: 22.56 »
Liquid.rc ollu yleensä suht nopea, välillä todella nopea. Tosin ei sijaitse Euroopassa.

40
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 31.03.11 - klo: 14.47 »
Suttunen räpsy Kyllikistä:



Pyöränaukot ja koritolppien reiät leikelty vähän miten sattuu, kun piti olla huolimaton. Ja maalauskin vähän niin ja näin. No seuraavan kopan sitten vois yrittää tehdä vähän paremmin, kun tuli kynäruisku ja nestemaskiakin hankittua.

Takavanteissa sais olla enemmän levitystä, jäävät nyt turhan paljon korin sisään.

No onpahan koppa, jonka esikuvakin on aidosti nelivetoinen  :tongue:

Alustana Tamiya TRF 415 MRE.

41
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 31.03.11 - klo: 14.38 »
Mulle suositeltiin tuota samaa noparia, mutta pettymäänhän sitä joutui. En saanut tuota mitenkään toimimaan. Kun painoi kaasun pohjaan, niin 4WD Slash vaan ryki paikallaan ihan kuin ei olisi tiennyt kumpaan suuntan pitäisi lähteä liikkeelle. Kaverilla oli aivan vastaava ongelma Hobbykingin 150A noparissa.

Sulla ollut huono tuuri, tai sitten mulla hyvä. Kaksi noita 150A HK - nopareita omistan ja molemmat pelaa hienosti. Mutta tosiaan tuota Penguinin mainitsemaa halpis 100A noparia kannattaa vältellä, muistat varmaan viime kesänä kun Crt.5:ssä kyseinen tekele syttyi iloisesti palamaan parin täyskaasukiihdytyksen ja jarrutuksen jälkeen..

42
Otsikon asiaa sivuten:
Tuollaisen laitoin tilaukseen, kun vihdoin niitä "hyllyyn" saapui..
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14632

Jos tuo on edes sinnepäin soiva peli, niin vois sanoa "money well spent", mutta eipä nuolaista ennen kuin tipahtaa..

Käyttökokemuksia tuostakin sitten kevvämmllä, kun naitan sen Trackstar 150A - säätimen kaveriksi Team Magic M8:aan.

43
Maanantaikappale tai ei, niin onneton jarru ja 2s-käytössä pätkiminen ei saa minulta kyllä kiitosta. 5 dollaria kun laittaa lisää saa tuon Turnigy 60A - säätimen missä jarru pelaa, ei glitsaile, kaasutuntuma ja muutkin ominaisuudet ovat kohillaan.

44
150A on enemmänkin 1:8 vehkeisiin, jos madiin haluat niin uskon että 100A riittää, itsellä on ollut niitä kaksi, toinen vielä elossa (yksi hajos ylikuumenemisesta, ei tuuletinta ja elmukelmu päällä)
100A kestää 3s hyvin, 4s on huhuja että savut karkaavat.

Jos sä tuota Hobbykingin halpis 100A-säädintä tarkoitat, niin en voi omien kokemusten mukaan ainakaan suositella.
Siis tämä: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8993

Mulla oli Crt.5:ssä tuollainen ja sen 4 akullista mitä se kesti, en saanut 2s-käytössä glitsailuja pois edes kortilla ohjelmoimalla cut-offin niin alas, kun sai. 3s:llä ei enää pätkinyt mutta parin täyskaasukiihdytyksen ja jarrutuksen jälkeen ei pelkästään päästänyt savuja vaan, syttyi ihan kunnon liekkeihin. Tuli sopiva kiire repiä ensin koppa-ja sitten lipo autosta pois..   Ja jarru oli myös aivan onneton, vaikka oli mukamas täysille säädetty ohjelmointikortilla.

Voihan tuo Spedessä/vastaavassa kestää, mutta laittaisin tuon sijaan mieluummin vaikka tämän: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7188

Tossa Hobbywingin tuotteessa on hyvät ominaisuudet kaikin puolin ja kestää ilmoitetut ampeerit kohtalaisen varmasti. On nyt backorder-tilassa, mutta luulisi piakkoin taas varaston täydentyvän.

Ja ihan otsikkoon liittyvään asiaan palatakseni, hain postista vihdoin saapuneen Turnigy 150A - säätimen ja kyllähän tuo hintaisekseen asialliselta näyttää ja oli tosiaan mukavan pieni tuohon Hobbykingin tuotteeseen verrattuna.  Koska 150A Trackstarissa on MMM-kopiona näköjään yhtä huono kosteudenkestävyys(?) , en viitsi sitä lähteä tuonne loskan, lumen ja veden sekaan uittamaan, vaan jätän testailut kevväämmälle. Siihen asti ajellaan HK 150A - säätimiin turvautuen. No problemo, so far...


45
Viltsu kun lakkasit sitä mambaa niin irrotitko jäähdytys-siilin tai yrititkö sen alle lakkaa suihkia ?   Ja minkähänlaiset virrat noissa vastarin "piikeissä" kulkee ? Jos ovat vain pieniä virtoja niin ei varmaan toi makea vesi joha niiden välillä... :tongue:

En irrottanut siiltä, teippasin sen vaan ettei siihen mene lakkaa. Makea vesihän ei joo ole niin paha, mutta just suola ja epäpuhtaudet sekoittaa pakkaa pahasti.

46
Miten suojalakkaukset muuten vaikuttavat komponenttien lämpenemiseen/jäähtymiseen? Talvella varmasti menee mutta kärsiikö jäähdytys sitten kesäkeleillä ?

Hyvä kysymys, mä käristin yhen lakatun Mamba Maxin viime kesänä, kun noparin erillinen jäähdytyspuhallin teki tenän..

Eli mutua vaan, mutta voipi lakkaus vähän heikentää tuota lämmön siirtymistä. Mutta kyse lienee aika marginaalisesta seikasta kuitennii..

47
Turha ruveta kikkailemaan. Helpommalla pääset, kun lakkaat sen piirilevyn rohkeesti vaan.

48
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 02.03.11 - klo: 01.09 »
Savagea en omista mutta tosiaan kyllä mullakin on noi lakatut noparit toimineet oikein mainiosti, vaikka välillä on uitu loskassa ja kuravellissä. Nyt vähän järkeä päähän noitten kelmuviritysten kanssa, käärikää niihin mieluummin vaikka eväsleivät tms.

49
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 01.03.11 - klo: 08.43 »
Tässä tapauksessa ollaan GT:tä muuttamassa seiska puokiksi, joten keskidiffi täytyy myös ostaa ja mahtaisiko Hobao hyper 7 keskidiffi käydä tuohon paikalleen? vai täytyykö kylmästi ostaa Kyoshon oma?

Mulla on Inferno MP 7,5:ssä Hobao Hyper ST:n keskidissi, mikä lienee aika sama kuin Hyper 7:ssa. Meni paikalleen heittämällä.

50
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 01.03.11 - klo: 00.57 »
Ton The Frogin näkemisestä tuli melkein tippa linssiin. Itelläkin oli joskus sellainen kultaisella 80-luvulla, mutta tuli se sitten joskus rikottu/purettua ja osat mystisesti hävis pikkuhiljaa  :cry: .  Muistoksi jäi vaan Acomsin tikkuradiot ja alkuperäinen ohjekirja vuodelta -83.

Ja sori offtopic, mutta oli pakko fiilistellä..

51
Näyttäis ainakin aikalailla samalta koneelta juu.

Se loppu sitten aika nopeesti niiltä varastosta, toivotaan että tulee uusia vielä jossain vaiheessa, tai sit laitetaan jotain muuta tilalle.

52
Mullakin tuo moottori vielä odotuttaa, mutta noparin pitäis olla matkalla.  Tänne sitten kokemuksia kaikilta asianosaisilta!  :cool:

53
Tossa oli jo 6s - setuppi kiinni ja suojalakattu HobbyKing 150A, mutta päädyin kuitenkin näin ensitestin lakatulla noparilla ajella 4S-akulla (Turnigy hard case 4500mah, 30c-40c).  http://rc10.fi/index.php?topic=6777.msg510633#msg510633

Akullisen tuossa pihapiirissä jaksoi ajella ja eihän se nyt Sevens krossirenkailla niin kauheasti edennyt, kaasun jos laittoi pohjaan paikaltaan lähdettäessä, auto jäi usein vain sutimaan. Muuten kyllä nopari ainakin tuon akullisen verran toimi hienosti. Auto oli tosiaan todella luminen kopan alta ajojen jälkeen, joten katsotaan illemmalla sitten uudestaan oliko lakkauksista hyötyä. Muutaman kerroksenhan niitä piirileyille suihkuttelin.

Poika ajoi E-Revolla, jossa tosiaan samanlainen säädin, mutta vuoden verran vanha. Sille ei ole tehty mitään suojauksia, mutta ei se auto samanlainen lumi-imuri olekaan kuin matala krossari sopivasti irvistävällä kopalla  :roll: (nitroaukot olen sentään teipannut umpeen, ettei niistä nyt ihan varpuset sisään lentele...).

Huomenna uusi yritys ja silloin voisin kokeilla 6s - setuppia jommassa kummassa edellä mainituista kikottimista, toisaalta 4ässilläkin mennään jo ihan tarpeeksi lujaa pitkin penkkoja...

Vaikka aina sanotaan, ettei halpaa ja hyvää olekaan, niin silti mulla on vähän sellainen aavistus että toi Hobbyking 150A - nopeudensäädin on ainakin jotain siihen suuntään.  Turnigyn 1/8 säädintä odotan innolla, oli vielä edullisempi ostos kuin tämä HK:n nopari. 

54
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 26.02.11 - klo: 15.10 »
Inferno MP 7,5e ja 6s testaus. Tai siis lähinnä tarkoitus noparista testata riittikö lisäämäni piirilevyn suojalakkaukset ja kestääkö sit vielä ne nykyään mainostetut 6s-tehot. No Eihän tuo vielä kerro koko totuuttaa, mutta katsotaan palaako jo nyt... 


55
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 26.02.11 - klo: 14.26 »
Ja sorry nyt kaikille tää offi..

Mika,juu otin irti ja käytiin 1,5kk sitten , mutta jos se siitä jonkun silmään osuu ja ottaa totuutena, ni ei kuitenkaan ehkä hyvä.

Ei tarkoitus päteä mitenkään, mutta jos joku lukee näitä kuin piru raamattua, ni voipi jäädä moni hyvä, mutta edullinen lipo ostamatta, jos onkin "vain" 20c-35c.

Toki "laatumerkeillä" on ainakin myyntipuheisiin uskoen todella tiukka laadunvalvonta yms. , mut on se välillä pelkkää hypeäkin.  Mulla on 3 LRP:n 1800mah lipoa pikkuautoon ja on muuten ekat ja vikat, törkeen kalliita ja esim. jotku Zippy Rhinot maksaa kuudesosan niistä ja ovat vähintään yhtä laadukkaat.

56
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 26.02.11 - klo: 12.17 »
kiinanlipon pitää olla vähintään 40C  :grin:

Ettei kukaan uusi harrastaja ota tätä totuutena, niin ei se asia kyllä nyt ihan noinkaan ole. Ei se jälkeenpäin lätkäisty tunnetty merkki sitä akkua paranna, vaikka niin tuntuu moni luulevan.

Monta vuotta menty "kiinalipoilla" kesät talvet ilman ongelmia ja kyllä noita 20c (burst30c) akkuja on ihan harjattomassa E-Revossakin käytetty ilman ongelmia, joten ei aina kannata yleistää.

Tietty noissa halvimmissa laadunvalvonta on merkkivehjettä heikompaa ja ns. maanantaikappaleita varmasti enemmän, mutta kyllä sanoisin, että hinta/laatusuhde on noissa Turnigy/Flightmax/Rhino-lipoissa yleensä ottaen hyvä.

Mulla noita noita kiinalipoja on laidasta laitaan joku parikymmentä kappaletta ja ei ole ollut mitään ongelmia so far. Ja sitten ostetaan uusia taas halvalla, kun vanhat hiipuu.

Ps.  Eikös se Polyquest ole kanssa Kiinalainen (no okei Korealainen) lafka ja ja valmistaa markkinoiden kärkipään lipoja..

57
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 25.02.11 - klo: 23.00 »
Mulla kanssa noita Hobbykingin LSD-patskuja oli käytössä 2GT-radiossa, kunnes modasin sen lipoja syöväksi. Nuo akkupatterit ovat osoittautuneet käteviksi esim. langattomassa hiiressä, ei tartte usein latailla.

58
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 24.02.11 - klo: 23.23 »
Ja jos haluaa hifistellä, niin parilla-kolmellakympillä saa infrapunamittarin, jolla saa jo vähän tarkempaa tietoa, kuin näppituntumalla. Aikoinaan tuli nitrokoneitten lämpöjä sellaisella ihmeteltyä mutta nykyisin sähkövessojen parissa harvemmin. Ei tietty pahaa tekis, mutta olen pyrkinyt mitoittamaan kokoonpanot niin, ettei tarvitse ihan rajoilla mennä.

59
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 417
« : 24.02.11 - klo: 17.40 »


Toistaiseksi laite on tulossa vain VTR käyttöön eli vauhtia ei kovasti ole, onko jotakin setuppivinkkejä tiedossa tähän?


-Pate

Kyllä on porukalla VTR-luokassa sellasta kalustoa, että mun on varmaan pakko laittaa TT-01 Nikkojen viereen hyllyyn ja ostaa joku oikea rc-auto. Ei sitä muuten kehtaa tulla mihinkään ajelemaan...

60
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 24.02.11 - klo: 17.25 »
Jep, tuuletin on must melkein noparissa kuin noparissa, ellei nyt satu olemaan selkeästi ylimitoitettu. Halpa hankinta ja hyvä "henkivakuutus" säätimelle!

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 11