Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Viltsu

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 11
61
Hyvä juttu! Kiva tietää ettei tartte nyt hätäillä sen asian kanssa. Jos se tuollaista käyttöä kestää, niin luulis sen sitten kasikrossarin ohjausservoa jaksavan käännellä...

62
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 24.02.11 - klo: 01.04 »
Siinä ainakin luki "item discontinued", en tiiä sitten olivatko tosissaan.

63
Itsekin pitkään harkitsin tuota Turnigyn säädintä Savageen, mutta päädyin kuitenkin MMM:iin. Ulkoisestihan tuo muistuttaa Tekinin tuotoksia ja kun olivat jossain arvioinnissa purkaneet säätimen niin sisukalut olivat erehdyttävästi MMM:n kaltaiset ja ilmeisesti Castlella ovat muutenkin kiinnostuneita noiden yhteneväisyyksistä.
Tässä lisää stooria.

Joo kyllähän noi kiinalaisten tuotokset on monesti aika räikeitä kopioita missä tuotesuojia rikotaan. Täytyykin tilata noita Trackstareja kassillinen, mikäli hyväksi osoittautuu, ennen kuin vetävät tuotteen pois kansainvälisiltä markkinoilta.  :cool:

edit: kuulemma FETit huonompilaatuiset ja säätimen BEC vanhaa mallia verrattuna MMM:ään. Täytynee varmuudeksi sitten käyttää säätimen kanssa ulkoista BECiä.

64
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 23.02.11 - klo: 15.04 »
Avasin tällaisen, ettei tämä topic turhaan kuormitu otsikon vierestä olevilla mietteillä ja kysymyksillä.

http://rc10.fi/index.php?topic=55067.0

65
Eli tänne kokemuksia kyseisistä säätimistä!

Ajattelin avata näille oman topicin kun näistä on ollut nyt löpinää Xerun ja Ezrun-topicissa ja eivät sen alle varsinaisesti kuulu.

Mulla tosiaan kaksi noita Hobbyking 150A-säätimiä ja Turnigy Trackstar 150A tänään lähtenyt Hobbykingiltä Suomeen päin matkaamaan.

Toinen HK 150A säädin on ollut vuoden verran E-Revossa ja on kestänyt suojaamatta talviajotkin, tosin se on aika hyvin kopan alla suojassa kun kori istuu aika tiukasti reunojenkin päällä. Toisen säätimen, mikä on Infernossa, otin ja purin suojakkausta varten, että ei tartte turhaan jännittää ja auto matalampana muutenkin hörppii lunta aika iloisesti suht tasaisellakin.

Viikonloppuna olis tarkoitus ottaa uudemmasta versiosta varovaiset 6S-tyypit, kun niin kovasti on sitä mainostettu että kestää.

Turnigy Trackstar 150A esc tulee Team Magic M8-konversioon ja tarkoitus istuttaa sihen saman sarjan 1/8 moottori sitten kun niitä varastoon tulee. 

edittiä: aikaisemmin valehtelin, että säädin on ollut E-Revossa kaksi vuotta, vaikka oikea aika oli vasta vuoden verran.

66
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 22.02.11 - klo: 21.59 »
Käsittääkseni ei kyllä ole Hobbywingin tuote, mutta muuten kyllä oikein kelpo nopari, varsinkin hintaansa nähden. Mulla noita kaksi, toinen E-Revossa ja toinen sähköInfernossa.

Tuohan ei sitten ainakaan noparin kyljessä lukevan tekstin mukaan kestä kuin 4S-lipot, vaikka myyntipuhe muuta väittää. Jokuhan tollaseen oli isommat konkat vaihtanu ja joku toinen ajellu 6S-akuilla ja hienosti toimi.

Olen käyttänyt 4S-akkuja ja hyvin on vauhti mulle riittänyt..

edittiä: luinkin vasta nyt "pienellä painetun", jossa luki että on uusi ja paranneltu malli joka kestää myös 6-kennoiset lipot. Mullahan on aika tuore malli tossa Infernossa, joten täytyy sitten kokeilla kestääkö se 6S-lipot. Sittenhän sen näkee  :cool:

edit2: Ainakin ulkoisesti tämä suht tuore näyttää samalta, kuin pari vuotta vanha, joka E-Revossani on. Samat Rubyconin 25v 1000mikrof. konkat(3kpl) ja samanpaksuiset johdot, joten en nyt sitten osaa sanoa onko tämä uudempi vanhaa varastoa, vai jo uusi malli. Empiirisesti testaamallahan se tosiaan selviää. Ilmoitan sitten hajosiko...

67
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 22.02.11 - klo: 17.36 »
Onko kellään kokemusta tällaisesta alumiinirungosta? Näyttäis aika mielenkiintoiselta ja varsinkin halvalta. Minkähänkokoiset akut mahtuu.

Tuosta tulee se yhden aikakauden FLM-runko mieleen, oisko samaa tavaraa?

Nimimerkillä -rcmh- oli joskus hieno alu-Stampede, joten hänellä varmaan jonkinlaista tuntumaa, millaiset akut yms. sopii kyytiin.

68
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 21.02.11 - klo: 14.54 »
Vaikuttaa tosiaan asiallisemmalta kuin vanha malli.
Vaikkei otsikkoon varsinaisesti liitykään, tilasin tuollaisen kokeiluun kun oli edullinen:  http://www.hobbycity.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14635

69
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 20.02.11 - klo: 17.17 »
Siihen spurrin reiän päälle laittaa vaikka teipin, ei imuroi turhaan niin paljon kiviä alakautta mutta toisaalta antaa periksi sitten jos kivi sinne väliin yläkautta menee. On myös autoja joissa spurrin kolo on tukittu ihan tehtaan jäljiltä, esim. jotkut Team Magicin mallit ja mitä olen juttuja kuullut, niin ei ole käytännön ongelmia ollut asian kanssa. Kerta se on tietysti ensimmäinenkin.

70
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 19.02.11 - klo: 18.54 »
eipä taida olla suomen maalla ainakaan tohon sopivaa terässpurria ellei sitten modaa tuota sinne http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IFW125&BildLopNr=01

Atala rc-stä kysyin niin saa tilaamalla 24€ ja mitä oon kattellu niin tulee ulkomailta kalliimmaks 30-40D ja ehkä viä posteja.Eli jos hajoo niin atalasta :smiley:


Tuohon 24:ään euroon kun laittaa vähän lisää niin saa joltain toiselta merkiltä ihan kunnon terässpurrisen-ja rattaisen diffin. Pitäis Inferno VE:hen mennä heittämällä mikä tahansa normikokoinen kasikrossarin diffi, ellen väärässä ole. Ei kannata yhdestä rattaasta maksaa tollasia hintoja vaan sen takia, että siinä lukee Kyosho. Maksoin uudenveroisesta Hobao Hyper ST:n diffistä muistaakseni 30e ja voin sanoa että se on viimeinen liikkuva osa, mikä tuossa omassa Infernossa tulee hajoomaan.

71
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 19.02.11 - klo: 15.17 »
Mulla omassa sähköinfernokonversiossa(MP 7,5 sp4) Hobao Hyper St:n keskidiffi. Ostin käytettynä ja ei paljoa maksanut. Pikkasen eri luokkaa kuin vakio taikinarattainen ja muovispurrinen diffi.

72
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 18.02.11 - klo: 14.49 »
Pakkanen ei ole tosiaan este, mutta lipojen virranantokykyä heikentää merkittävästi. Jolloin taas voi pahimmassa tapauksessa tapahtua purkuvirtojen kapasiteetin loppuessa akkujen vioittumista (pullistuminen yms.) ja uskon että kyllä se akkujen käyttöikääkin lyhentää. Tosin sulla näytti olevan aika isolla c-arvolla varustetu akut, joten "turvavaraa" niissä asiallisesti. Itse olen kyllä kanssa lipoilla surutta pitkin talvia ajellut, mutta taitaa olla vajaa 5 astetta pakkasta ollut pahimmillaan, jäätyy ne näpit silloinkin  :azn:

73
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 18.02.11 - klo: 14.31 »
Kyllähän tollanen setuppi 4s akuillakin liikkuu kivasti mutta 6ässillä jää sitä niin sanottua reserviä. 6s kokeilun jälkeen 4s vaan tuntuu hivenen laimeelta. Tietty rataolosuhteissa 6s lienee varmasti liioittelua.

74
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 12.12.10 - klo: 19.40 »
V8:nkin ääniä on paljon erilaisia vanhan sivuventtiilikasin kurnutuksesta F1-moottorin ulinaan, pelkkä moottorityyppi itsessään ei ole kuin osa totuutta.

75
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 12.12.10 - klo: 16.50 »
Ja vielä jatkos nus nus juttuun... Nelos kone kurnuttaa, kuutonen ulvoo :wink:

Kyllä se nelonenkin ulvoo, jos kiertää tarpeeksi.

OT. killer. Oliskohan jollain kuvan mukaisia ja käyttämättömiä vanteita ylimääräisenä, niin sais sitte mahdollisimman esikuvan mukaisen lookin?

Vaihdossa vosin tarjota Tamiyan BBS-tyylsiä valkosia vanteita tai rahaa.

edit: ja se kuvakin vielä:  http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/42/Nissan_Skyline_R32_GT-R_001.jpg

76
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 11.12.10 - klo: 14.08 »
Mutta eikö tuo sinun linkittämäsi vanne ole 2.8 ja dirtpawit tarvii 2.2?

Vanhanmallisessa Spedessä ja Rustyssä oli tosiaan 2.2 vanne.

77
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 11.12.10 - klo: 13.10 »
Plussaa nimimerkeille  TOMMI ja RoddeR.

78
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 10.12.10 - klo: 15.54 »
Kokeillaan nyt kepillä jäätä:

http://rc10.fi/index.php?topic=53024.0

Toiv. ei mee kellään herne nenään, kun näin epäeettisesti tämän tänne postasin  :wink:

79
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 09.12.10 - klo: 21.38 »
R32 Skyline kori tilattu. Jääköön sitten hyllykoristeeksi/suttailukopaksi, jos jostain syystä jää sääntöjen ulkopuolelle.

Mitään aerodynaamista etuahan tuo koppa tuskin ainakaan tuo, ainakin esikuvassa tuo ilmanvastuskerroin on tuon tyyliselle autolle naurettavan korkea.  

Odotamme vanne-ja rengasrintamalta uutisia. Ens alkuun täytyy nyt hankkia ihan perinteiset VTR-pyörät.

edit: Rengasasia selvä.

80
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 09.12.10 - klo: 16.08 »
Eli R32-korinen Skyline GT-R kelpaa sit kanssa? Siihen kun löytäisi sopivan näköiset vanteet vielä VTR-renkalle jostain, kun ei noi jenkkityyliset puolavanteet oikeen vörki. Nyt lisääntyi kiinnostus luokkaa kohtaan.

81
Sähköautot / Vs: 1/8 ja 1/10 drifting-renkaita.
« : 06.12.10 - klo: 14.09 »
Mullakin tosiaan jäi driftipyörät kokeilematta ennen lumien tuloa ja nyt ei tarvitse, driftaa muutenkin  :azn:

Hyllyssä odottelevat parempia aikoja, tai hätäistä kokeilemista jossain sisällä.

82
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 06.12.10 - klo: 01.21 »
No ihan pakkaslumella erilaisilla pinnoilla on minusta ollut Sand Paw parempi ihan sen vähän perus Paddlea jämäkämmän renkaan rungon/rakenteen takia ja peruutettaessa kanssa. Nollakelillä rupeaa pakka tasoittumaan tietysti riippuen tilanteesta. Mutta makuasioita edelleen, pidän Pawien sivuttaispitoa paddle-tyyppisiä parempana, siis lumella.

Jos Paweja olisi saatavilla isossa kokoluokassa kyseisillä ominaisuuksilla, niin kyllä hankkisin. Kaippa siinä joku pointti on, ettei saa. Rakenteellinen tai jotain, tiedä häntä.

Nollakelillä rupeaa pakka tasoittumaan tietysti riippuen tilanteesta. Mutta makuasioita edelleen.

Itsellä löytyy 2.2 kokoisina Panther Paddlet, Pro Line Sling Shotit ja Sand Pawit, joten ei tässä ihan mutulla mennä. Tietty makuasioita kaikki tyynni ja todellakin riippuu kelistä, kuskin fiiliksestä, kuun asennosta yms.

E-Revoon Pantherin Paddleja olen harkinnut tovin ja harmi kun niitä ei nyt liquid.rc:stä näytä saavan, Olisi ok hinta ja postit kohdillaan.

83
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 05.12.10 - klo: 17.05 »
Harmi kun Sand Paw-tyylistä rengasta ei ole tarjolla tuossa isommassa kokoluokassa, tai ei ole ainakaan vastaan osunut. Hankkisin varmasti, oli sitten paremmat kuin paddle-tyyppiset, tahi ei.Ainakin 2.2 kokoluokassa pidän Sand Paweja Paddleja parempina.

84
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 27.11.10 - klo: 01.21 »
jep, noita teholukemia ei ihan purematta niele. Tiettyjä HK:n tuotteita on syytä välttää. Kokemus sitten opettaa, mitä kaikkia..  Pääasiassa kyllä asiallista tavaraa ja hinta/laatusuhteeltaan erinomaista siellä on myynnissä.

85
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 24.11.10 - klo: 20.57 »
Kyllä mun mielestä 2s-lipot riittää Spedeen mainiosti. Se on sitten eri asia jos kerrankin erehtyy 3 ässällä ajamaan, niin tuntuuhan se kakskennosella ajelu sen jälkeen vähän mopolta. Se on vähän sama asia mitä Markku Alen sanoi aikanaan kun B-ryhmä lakkautettiin ja "joutui" sen jälkeen ajamaan A-ryhmäläisellä, niin tuntui kuin siinä ei olisi ollut moottoria ollenkaan :azn:

Ero ei tietenkään ole ihan näin radikaali, mutta sanotaan näin nyt tosiaan että kyllä se 2s riittää, jos ei paremmasta tiedä  :tongue:

86
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 20.11.10 - klo: 09.28 »
Kyllähän se on sellainen vanha vitsi että pihalla ei ole juuri koskaan liikaa tehoa... Ja sitähän saa joka tapauksessa liipasimesta säädettyä.

87
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 10.11.10 - klo: 10.09 »
Ton noparin 100A versio paloi mulla Crt.5:ssa 3s lipolla kahden täyskaasukiihdytyksen ja yhden jarrutuksen jälkeen. Siis nopari syttyi ihan ilmiliekkeihin ja oli jo pikkasen kiire repiä akkua pois autosta. Nopari ei myöskään toiminut 2s lipolla oikeen hyvin ollenkaan, vaan löi cutoffiin vähän väliä jos ei kaasun epa ollut rajoitettu. Ohjelmointikortilla olin kokeillut kaikki mahdolliset katkaisujännitteet, mutta aina glitsaili. 3s:llä toimi kyllä ilman ongelmia kunnes syttyi tulipalo.

88
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 25.10.10 - klo: 22.37 »
Satkun öljythän siellä tehtaan jäljiltä "vaan" on, mutta kyllä toi kymppitonninen aika lirulta silti vaikuttaa.

89
Sähköautot / Vs: Tiedon puute iski jälleen
« : 05.10.10 - klo: 03.54 »
Ennemmin Spedestä vetarit katkee, kuin spurri hajoaa.. mikäli siis välys on oikein säädetty.

90
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 03.10.10 - klo: 05.47 »
Justiinhan jossain oli juttua, että kun lipon antaa mennä kuiviin ja sitten vielä suolavedessä viikon-pari uittaa, niin voi laittaa ihan normijätteisiin, vai olenko taas nähny unta?

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 11