Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Viltsu

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 11
91
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 03.10.10 - klo: 05.08 »
Pliis, lopeta jo. Jos pystyt perustelemaan mitä teet tolla tiedolla, niin sitten eri asia..

92
Sähköautot / Vs: Rally game projektit
« : 02.10.10 - klo: 04.11 »
Muut vois kans laittaa omia rallygame projekteista tänne kuvia ja setuppeja..
Joko Viltsulla on kori maalattu? ois kiva nähdä kuvia.

Mulla on vielä valitettavasti koppa ihan aataminasussaan. Ens viikolla ajattelin valkosen maalin siihen sutasta, ehkä pari raitaakin jos jaksaa.

Konversio on muuten sellaisella mallilla, että auto on täysin läpikäyty, kaikki laakerit ja kuluvia osia vaihdettu uuteen ja auto on tekniikan pulttaamista ja jäykkiä takajousia vaille valmis. Autona siis foorumilta käytettynä ostettu Kyosho MP 7,5 sp4, johon laitettu joitain kestävyyttä parantavia "pakollisia" osia.

Ralliauto tulee 5-vuotiaalle pojalleni, joten luonnollisesti mitään 6s setuppeja siinä ei tulla näkemään ja näin ollen uskon auton voimansiirronkin kestävän ihan asiallisesti. No sen näkee sitten. Pitää sitä nyt yks Kyosho olla ihan senkin takia, kun niin monet niitä jaksaa aina haukkua  :wink: . Kuvia laittelen kyllä, kunhan kottero on kasassa.

93
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: The Toyz.com
« : 01.10.10 - klo: 03.42 »
Pari pikkutilausta tehnyt ja ensimmäisellä tuli väärät tavarat, mutta asia selvitettiin ja asiakaspalvelu oli nopeaa ja ensiluokkaista. Asian selvittyä sain kaipaamani rattaat ilmaiseksi. Voin suositella.

94
Sähköautot / Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« : 01.10.10 - klo: 00.13 »
Akku pystyssä, ei paras ratkaisu. Toisaalta se on myös lähellä keskilinjaa kyllä.

95
Hei nyt pikkasen sitä silmää käteen ja sillä katsomista. Ei nyt jaksais modeilla tai muutenkaan täällä päteä, mut vähän vois yrittää niitä herneitä siellä korvien välissä käyttää. Ja silmiä myös..

96
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 30.09.10 - klo: 22.57 »
Ei varsinaisesti liity otsikon asiaan, mutta mä en oo saanu tolla HK GT-2 ohjaimella kalibroitua noita Turnigy/EZ-Run 35A ja 60A nopareitakaan oikein, niin että piippailis niin kuin pitää jne. Kuitenkin toimii ihan hyvin eikä nyi ja glitsaile yms. Jotain hämärää tossa kyseisessä halpisradiossa on, tai sitten mä en vaan osaa. On kokeiltu kaasu normipäin ja reversellä, throttle trimmi eri asennoissa yms.

97
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 29.09.10 - klo: 18.09 »
Sen saa tiiviisti paikalleen ja kuitenkin lähtee ilman väkivaltaa irtikin vielä.

98
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 29.09.10 - klo: 06.25 »
Piirilevyn lakkasin Mamba Maxista suojalakalla ja ei pienintäkään ongelmaa ollut talvella, vaikka nopari käytännössä "ui" välillä.

Kyllä se Mamban säädin tuntuu porukoilla kestävän mitä vaan, itse kuulun siihen vähemmistöön, joka on kyseisen noparin onnistunut polttamaan...

Tai kyseessä oli 5-vuotias poikani, joka Crt.5:lla sen onnistui tekemään. Omaa syytä lienee sen verran, että Mamban päällä oli puhallin, joka toimi erillisellä pienella lipo-akulla. Tuuletin olikin sitten näemmä imaissut akun tyhjäksi, kun auton liikkumattomuutta ja Mamban korkkaamista ihmetellessä huomasin, ettei tuuletin enää pyörinyt ja sellainen ei toiminnassa oleva puhallinhan estää tottakai jäähdytysilman vapaan pääsyn noparin rivoille.

Setuppina autossa oli vakiospurri (mikälie), 13 piniuoni, moottori LMT 1920/6 ja akkuna 5000mah 2s Lipo. Renkaina Dirt Pawit. Ohjaimen kaasun epa oli rajoitettuna about 80%:n (täydet 120%, Futaba 3PKS). Koppana päällä oli Hyper MiniSt:n koppa, joka on ei todellakaan estä ilman saantia kyseisessä autossa. Ulkona oli lämmintä rapiat 20 astetta ja ajopaikkana hiekkamontun pohja.

Ajotyyli nyt tietysti tuon ikäiselle ominaista, p*skarinkiä ja "tiukkoja" lähtöjä että mahdollisimman hienosti hiekka pöllyää jne. Mitään extremeä renkkaamista kyseisessä noparin antautumisajankohdassa ei tapahtunut, itse en vaan ajoissa asiaan kiinnittänyt huomiota, kun ajoin toisella autolla ja keskityin siihen. Osa tapahtumasta tallentui avovaimon kuvaamana muistikortille, mutta siinäkään mitään erikoista tapahdu. 

Eli hieman jäi ihmetyttämään tuo noparin laukeaminen noinkin miedolla setupilla, vaikka tuuletin ei pyörinytkään. Piirilevyn lakkauksenkin aikaisemmin talvella suoritin rivat jne. huolellisesti suojaamalla, eli ei siitä luulisi johtuvan. Noparin ostin foorumilta käytettynä vuosi sitten ja muistaakseni alkuperäisessä paketissa luki vuodeksi 2007.

No onneksi 50:llä taalalla + postit saa sitten toimivan tilalle. Muuten ei noparista löydy pahaa sanottavaa, toimi kuin kello niin kauan kun toimi ja säädettävyys Castlelinkilla todella helppoa ja monipuolista. 


99
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 29.09.10 - klo: 05.52 »
ok, sittenhän mäkin laitan siihen jotain sähköteippiä. Mites muunten mamba max on toiminut? onko ollut mitään lämpöongelmia säätimen tai moottorin kanssa ?

Sorry nyt OT:n jatkaminen, mutta tosiaan sähköteippi on parasta tavaraa siihen Mamban usb-reiän peittämiseen.

100
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 29.09.10 - klo: 04.59 »
Lueppa Gurvus Stampede-topic alusta lähtien, niin kyllä siellä jossain vaiheessa tulee Hermannin kirjoittamaa infoa Lehnerin paristakin eri koneesta joista toinen oli muistaakseni Basic 5300 ja toinen 4200. Pikkasen tuntuu uusavuttomuus vaivaavan nuorempia kavereita täällä. Ja noihin Lehnereihin vielä palatakseni, niin onhan ne nyt huippuluokan saksalaista laatutyötä, mikä valitettavasti näkyy myös hinnassa. Itsellä iänikuisen vanha LMT 1920/6 (normi 540 kokoinen, tuplakääminen 6 ja 10) Crt.5:ssa ja käy ja kukkuu. Tehoa on, hyötysuhde asiallinen ja ei liikoja lämpene.

101
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 21.09.10 - klo: 23.04 »
Laadukkaita akkuja nuo Flightmaxit yleensä olleet ja noissa kyseisissä pitäis purkuvirrat riittää ainakin..

Ainoo vaan, että eikö nuo ole muutaman millin liian pitkät mahtuakseen Slässin akkukoteloon?  Ja ainahan nuo eivät ihan millilleen ole ilmoitettujen mittojen mukaisia, pieniä heittoja voi olla.

Edittiä: Kyllähän siellä HK:n sivuilla kyseisen akun käyttäjäkommenteissa oli ainakin porukka saanut mahtumaan ne koteloihin, joten kaippa ne sitten sopii ilmoitetusta ylipituudesta huolimatta.

102
Hyvännäköset, mulle ainakin kelpaa!  Pikkasen on sellanen kutina että saat tehtailla noita enemmänkin, mikäli vain mielenkiintoa ja aikaa riittää..

103
Yleinen keskustelu / Vs: 5 v. pojalle radio ohjattava
« : 11.09.10 - klo: 01.50 »
Ääni kans täältä Traxxasin tuupeille.

104
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 06.09.10 - klo: 21.53 »
Plussaa seuraaville nimimerkeille:

puistokuski (ostaja)
OV             (myyjä)
Penguin      (myyjä)

105
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 02.09.10 - klo: 04.44 »
Mistä sen sitten tietää kun akku on täynnä  :huh:? Itelläni on 2s lipo, muistaakseni 2300 mAh.

Kyllä kunnon lipolaturin pitäs pitää jotain ääntä, piippailua tai jtn kun lataus loppuu..

Yleensä niissä "kunnon" latureissa on valittavissa pitääkö ääntä, tahi ei. Molempi parempi...

106
Äskettäin tuli Lisalta Hobbycitystä mailia että ovat hoitaneet sen status: Not available-tilaukseni "manuaalisesti" ja homma on kunnossa. Pyysi vaan ensi kerralla ilmottamaan välittömästi, jos vastaavaa tapahtuu. Joo kyllä tuossa vierähtikin tovi...  Mutta kiva homma, että tuolla asiakaspalvelu pelaa.

107
Mulla on kaikki vajaa parikymmentä lähetystä mitä olen Hobbycitystä tilannut tulleet suht nopeasti ja ongelmitta yhtä kesäkuussa tehtyä tilausta lukuun ottamatta. Siinä tais olla kyllä vähän omaa mokaakin mukana, kun kerkesin jo painaa maksun menemään kortilla, vaikka olisin halunnut Paypalia käyttää ja kelasin siinä sitten sivuja taaksepäin, mutta maksu oli jo kerennyt lähteä jne. Lopputuloksena tilaus oli kyllä laskutettu, mutta statukseksi jäi: Not available, joten jotain sekavaa tuossa tapahtui. Sain vasta pari päivää sitten lähetettyä mailia asian tiimoilta omaa laiskuuttani. Katsotaan miten asia etenee.

Loppukevennyksenä: tolla sais jo isonkin sähkökonversion liikkumaan, mutta vaatii jo aika jyrkät akut ja säätimen...
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14427

108
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 28.08.10 - klo: 23.01 »
Nimimerkille ajv plussaa!  Kahdet kaupat tullut tehtyä naamatusten ja molemmilla kerroilla homma toiminut mutkattomasti.

109
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 18.08.10 - klo: 16.36 »
Nimimerkille jucca plussaa!!
Erittäin hyvin oli tavarat pakattu, meni melkein liioittelun puolelle!  :azn:

110
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 09.08.10 - klo: 00.47 »
Jep, kunnon kahva-avaimet, niin mekkaaminen helpottuu huomattavasti!

111
Polttisautot / Vs: Kyosho Mad Force
« : 18.06.10 - klo: 23.31 »
Ja ei kai vaan Cool Poweria fuilina...

112
Mulla oli talven ajan E-Revossa noi mainitsemasi EVX-2 ja yksi Summitin 775 moottori ja kyllähän tuo tuntui aika tunteeton lumelle ja loskalle olevan.

Suorituskyky nyt ei päätä huimannut harjattomiin verrattuna, mutta kyllä noillakin ajamisesta iloa sai.

113
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 09.06.10 - klo: 01.54 »
Siinäpä yksi parhaimmista konversioitavista.
Minulla kyseisen mallin pikkuveli sähkökonversiona ja täytyy sanoa, että kestävyys ja ajettavuus ei jätä juurikaan mitään arvailujen varaan.

114
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 22.05.10 - klo: 04.07 »
Hienoja kuvia, ei ite vois ees kuin uneksia vastaavista!

115
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 21.05.10 - klo: 00.30 »
Plussaa nimimerkille jekku, asiallista toimintaa kautta linjan.

116
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 16.05.10 - klo: 12.34 »
17 lankainen se pitäisi olla. Yritin tossa tiirailla autossa kiinni olevaa konetta, mutta ei siinä lukenut ainakaan näkyvillä mitään.

117
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 16.05.10 - klo: 03.07 »
Itsellä oli Stampedessa Team Orion Metod R V2 (hinta about 30e) ja ihan ok vauhtia se silläkin meni, kun ei paremmasta tiennyt...

Nyt kyseinen kone Tötterössä (Tamiya TT-01) ja hienosti tuntuu tuo kippo sillä liikkuvan..

118
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 16.05.10 - klo: 03.01 »
Tummeli, edelleenkin haluan muistuttaa, että kyse on vain kuulopuheistä kyseistä imax B6-laturia kohtaan ja en ilman sen parempaa tietoa halua kyseistä laturia millään tavoin dissata..

Itsellä vain kokemuksia B5-laturista parin vuoden ajalta ja hyvin on toiminut lipojen lataamaisessa (2s ja 3S).

119
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 15.05.10 - klo: 13.07 »
Muistaakseni tuo B6 on saanut hieman kritiikkiä balansointiin liittyvistä epätarkkuuksista.

Valitettavasti en nyt asiaa sen paremmin muista, jäänyt vaan korvan taakse kummittelemaan. Itsellä tuosta halvempi B5 ja tuntuu toimivan suht moitteetta.

Turnigyn akut ovat hintalaatusuhteeltaan hyviä, itsellä useita kyseisen merkin akkuja ja vain yhdestä 5000mah 2s 30c liposta oli toinen kenno alijännitteessä ja rupesi toimimaan normaalisti pienen herättelyn jälkeen.

120
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 13.05.10 - klo: 17.23 »
Itsellä wanhan mallin Spedessä aluidleri ja ihan vakiodiffi oli koko talven kiinni aika jyrkät vaseliinit sisällä, niin oli käytännössä lukkoperä, tosin ei tietenkään ihan mallia kemppi vaan vaseliini sallii tietysti rattaiden hieman pyörähdellä.

Kestänyt voimansiirto ihan kovaakin ajoa nyt keväämmällä lähimetsässä/kalliolla. Koneena Feigao 5070kv, säätimenä MM säädöt melkolailla "tapissa" ja akkuina ollut 5000mah Turnigyjä ja Zippyjä.

Kaikkea pientä on autoon tullut tehtyä ja päivitettyä mm. RPM-laakeripesät ja iso etupuskuri, ohjausservona Hxt 12.

Auto on kestävä ja uudemmisssa malleissa tosiaan taitaa olla useimmat "päivitykset" jo vakiona.
 

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 11