Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - eSATA

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 10
31
Arska ekkö sää luota Vatasen huippuosaamiseen?
--Esa T

32
Kyosho / Vs: mad force ! ?
« : 03.01.15 - klo: 19.17 »
Jatkuuhan se polttiksen meno kunnes vastariakku/-patterit loppuu..
Ja rtr-polttisten vakiolaturilla ajot jatkuu ehkä jo huomenna..

33
Sähköautot / Vs: Pan Car Pro-10 autot
« : 03.01.15 - klo: 10.13 »
Koreja kannattaisikin tilata ulkomailta useampia kappaleita kerralla.Korien kohdalla postimaksua nostaa paketin koko vaikka paino on olematon.Kannattaa myös huomioida tullimaksu EU:n ulkopuolisista tilauksista.

34
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 04.12.14 - klo: 12.30 »
Ajetaanko formulaa kumi vai foami renkaalla?
Millaiset vanteenkiinnitykset?
Edessä varmaan laakerit vanteessa mutta miten takana (hexa?) ja saako etuvanteita samalla kiinnityksellä?
Pohdiskelussa ollut erillisjousitetun formulan rakentaminen.

--Esa

35
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 25.11.14 - klo: 10.59 »
Tai sitten suomi kaupoista Skyrc 6650/6680 ja siihen tarpeen mukaan liitinadapterit.
Laturi toimii 240/12V ja lataa kaikki akkutyypit.

36
Kun on toiminut ennen niin eihän ole päässyt kosteutta?

37
Lisäksi training mode käyttöön ja mahdollisesti lisärajoitusta laittamalla palikkaa liipasimen alle.

38
Sähköautot / Vs: Tenavalle autoa hakusessa
« : 08.11.14 - klo: 09.30 »
Eli Honkkari kaipaa itselleen laturia joka kykenee 10A latausvirtaan.
Silti balanseriliittimen kautta lataava peruslaturi ajaa asiansa pikkulipoilla max.2200mAh jolloin latausaika on vielä siedettävä ainakin jos vertaa Traxxasin pakettilaturiin Nimheille.
Huono puoli taas on laturi jää auttamattoman hitaaksi jos siirrytään isompiin akkuihin.
Alkuperäiselle kysyjälle sopisi ehkä jokin Skyrc 6650 tai vastaava jolla saisi perus nimhit täyteen nopeasti ja mahdolliset lipot tulevaisuudessa.Monipuolisempi laturi vaatii kuitenkin enemmän huomiota käyttäjältä eikä sovellu pienemmille itsenäiseen käyttöön.

39
Heitetään vielä ehdotus kevyestä tornista:
veistä torni Finnfoam eristelevystä,liimaa vaneri pohjaksi johon saa kiinnitettyä pyöritysmekanismin.
Kannattaa varmaan käydä pienoismallit.net:ssä katsomassa muistaakseni käyttäjä Matti Piilolan rakentamia vaunuja 1:6 skaalassa.

40
Tamiya Gepardin runko on prässätty n.0.6mm levystä ja kansi-ja tornirakenteet muovista tosin Tamiyan vaunut on hiukan pienempiä eli 1/16.Gerpardin rungonpituus n.35 cm.
Vaunu on vanhempaa tuotantoa eli kääntyy toista telaa jarruttamalla,uusissahan on moottori molemmille teloille.
Ajatuksissa on rakentaa uusi Leopardin torni it-tornin tilalle.
Nopeudesta kannattaa huomioida että 1:10 skaalassa 6 km/h eli reipas kävelyvauhti vastaa oikeassa 36 km/h nopeutta.
Kuinka paljon on tarkoitus tehdä itse ja mikä vaunu?

41
Kun koko ajan muistutetaan kestävyydestä niin mitä vaunulla on tarkoitus tehdä?
Vaunun kaataminen ajamalla vaatii yritystä ;kaikki painohan on alhaalla.
Jos kerran torniin ei ole tulossa liikuteltavaa tykin putkea niin miksei kevytrakenteista tornia esim.n.1.5 mm styreenistä tukirakenteilla.Tykinputki esim. muovi/hiilikuituputkesta tällöin korkeuden säätöön riittäisi varmaankin joku 10g mikroservo.
Kevyt torni suoraan servon päällä vaan tuntuu itselle sopivan simppeliltä.
Onko tarkoitus tehdä skaalamalli vai what-if?

42
Miten ajattelit toteuttaa pyöritysmekanismin nopari/moottori kombolla?
Helpompi ratkaisu olisi istuttaa torni suoraan ympäripyörivän servon päälle.
Jo perusservon 0.2 s/60astetta pyörittää tornin ympäri 1.2 sekunnissa.

43
Pyydän anteeksi kaikilta mielensä pahoittajilta.
Asia on tosiaan kertomisen arvoinen mutta eikö sitä voisi tehdä sille varatussa paikassa?

44
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
« : 05.11.14 - klo: 22.08 »
Torstaina varmaankin aloittelija kerho ja lauantainahan on kisat.

45
Tätäkään ei voinut laittaa keskustelua kaupankäynnistä-osioon vaan piti tehdä kaksi uutta topikkia?
Toinen tänne ja toinen bensa-autoihin.

46
Telavekottimen ohjaus rattiradiolla onnistuu.
Voimansiirto yhdellä moottorilla ja tasauspyörästöllä;kaasulla eteen-taakse,ohjauksella jarrutetaan toista telaa.
Jos halutaan molempia teloja ohjata erikseen niin oma moottori ja säädin kummallekin telalle.Onnistuu parhaitein tikkuradiolla,helpoiten käyttämällä tikkujen ylös-alas liikettä ajamiseen.
Kahta harjatonta moottoria ei saa toimimaan kytkettynä samaan säätimeen.
Radioksi em.kiina radio tai jos nurkista löytyy kaksi kanavainen tikku niin sillä voi testata ajamista ja tekniikan toimintaa.

47
Yleinen keskustelu / Vs: Ohjauspalat customiin
« : 18.10.14 - klo: 18.14 »
Pauli:KPI ja Caster on eri kulmat.

KPI--olka-akselin sisäkallistus
Casrer--olka-akselin takakallistus

48
Sähköautot / Vs: Tenavalle autoa hakusessa
« : 16.10.14 - klo: 14.30 »
Oletettavasti puhutaan Traxxasin tuotteesta niin silloin auto on Stampede eri korilla ja renkailla.

49
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 13.10.14 - klo: 19.07 »
Servoliittimeen ei kovin paksua johtoa ei saa ja pääsääntöisesti servojen virrankulutus ei ole montaa ampeeria joten ohuempi johto ei haittaa.Mihin laitteeseen akku on tulossa?

50
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 13.10.14 - klo: 18.02 »
Tai tekee välipiuhan missä on servoliitin toisessa päässä ja Deans-uros toisessa.

51
Joacim:Millä mitattu? Vaiko ihan arviolta?

52
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 09.10.14 - klo: 20.55 »
Niin ponderihan syö sähköä kuin nopea 30 kg vääntävä servo...

53
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 09.10.14 - klo: 18.24 »
Ponderissa on normi servoliitin.
Voihan sähkön ottaa myös y-johdolla käytössä olevasta kanavasta.

54
Liitintä on kahta tyyppiä.Toisessa on ohjainolake jolloin ei saa väärinpäin.Olakkeen voi veistää pois jolloin taas sopii.Johtojärjestys rupeaa olemaan vakio valk./orans-pun-musta jolloin jos liittimen laittaa väärinpäin niin mitään ei riko,laite ei vain toimi.

55
Temppa:Traxxasin 1/16 autot perustuvat kaikki samaan runkoon.
Mielestäni mieluummin isopyöräinen,pääsee ulkonakin paremmin.TRX autothan on kaikki vesisuojattuja joilla voi huoletta mennä ulos.
Ja varaosahuolto toimii.

56
2.4 GHz vastarit on merkki ja jopa mallikohtaisia.Esim. Futaballa on erilaisia tekniikoita käytössä (FASST ja FHSS) jotka ei toimi ristii.
Vaikka vastarin päällä olisi sama merkintä niin esim. Futaba ja Sanwa ei toimi ristiin.
Säätimet toimivat kaikkien merkkien kanssa.

57
Myös todelliset etujarrut löytyy vain 1/5 autoista.Joskus pohtinut saman tapaista kasikrossiin etudiffin ulostuloihin mutta taas saadaan linkkiviidakkoa tai pitäisi saada pienempää hydrauliikkaa kuin vitosissa.

58
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 03.10.14 - klo: 09.42 »
Kumit irtoaa vanteesta parhaiten asetonilla.
Suljettuun astiaan hiukan asetonia pohjalle,vanne astiaan pariksi päiväksi ja kumin saa helposti irti eikä vanteeseen jää rapsutettavaa.

59
Awesomatixin jousi/vaimennin ratkaisu oli pitkään aikaan jotain uutta.
Formula iskareilla tarkoitin juurikin makaavia.
Kaikki niitä käyttäneet ovat aika pian palanneet perinteiseen.
3D tulostus helpottaa kehitystyötä mutta edellyttää perehtymistä suunnitteluohjelmiin joten ei vielä soveltune kaikille.
3D tulostimen rinnalle ainakin itse kaipaisin nc-jyrsintä(jos tulostimen joskus hankin) koska nykyiset halvat tulostimet liimaavat kerroksia jolloin esim.iskaritorniin on vaikea saada pyöreitä reikiä vaan ne joutuu kuitenkin avaamaan poralla,koskee myös muita tulostettuja osia.

--Esa

60
Jon:Missä nykyisistä krossareissa on formula jousitus?
Myös Serpentin Vector C-8 autossa oli aikanaan yritystä.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 10