Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - eSATA

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10
61
Vapaasta keskustelusta löytyy otsikolla Hakusessa Topic-nimellä.

62
Predatorin neliveto sähkökrossiautossa 90-luvulla ei ollut iskarintukia vaan jousitus oli formula tyyliin vipujen kanssa.
Samoin Schumacher kokeili tuuppi krossissa edessä samanlaista.

63
Eikös vapaan keskustelun puolella ollut hakusessa-topikki?

64
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno Neo 2.0
« : 02.10.14 - klo: 08.47 »
Jos ehkä kenties aikoo joskus ostaa jonkin auton niin eikö silloin olisi esim. Minkä auton ostan-topikki parempi paikka keskustelulle kuin tehdä uusi?

65
Tai jos teleskooppi irtosi niin hahlot on eri levyisiä eli menee kahdessa asennossa.

66
Vapaa keskustelu / Vs: Ohjausservon kanssa ongelmia
« : 24.09.14 - klo: 11.32 »
Piti käydä kokeilemassa omilla leluilla miten homma toimii.
Eli Menu2-Servo reverse-muuta ch3 asetusta.

67
Vapaa keskustelu / Vs: Ohjausservon kanssa ongelmia
« : 23.09.14 - klo: 19.40 »
Niinkuin joskus ennen neuvoin miksauksen ohjelmointia niin mene miksaus-valikkoon ja muuta slave-kanavan reverse-asetusta.

68
Vapaa keskustelu / Vs: Ohjausservon kanssa ongelmia
« : 22.09.14 - klo: 21.24 »
Jos kolmas kanava on miksattu ohjauksen slaveksi niin muutat kolmannen kanavan reverseä.

69
Sähköautot / Vs: Toyota Supra DIY-projekti
« : 22.09.14 - klo: 10.37 »
Ensin pitäisi päättää voimanlähde sähkö/polttis ja mittakaava ja kuinka tarkka pienoismalli on tarkoitus tehdä.
Sitten tehdään autosta piirrustus sopivaan mittakaavaan.
Sitten mitoittaa tarvittavat laitteet moottori,akselit,akut,servot,pa tankki,vastari jne. minne mikäkin komponentti sijoitetaan olemassa oleviin tiloihin.
Esimerkiksi sisustuksen tekeminen autoon rajoittaa tehokkaasti osien sijoittelua.
Nopeutta lienee turha haaveilla tarkalle skaalamallille kovinkaan paljoa kun se kumminkin kolahtaa jossain vaiheessa,
Paljonkohan topicin aloittajalla on kokemusta rc-laitteista tai mallien rakentamisesta?

--Esa

70
Valtio yrittää periä 70 000 miljardia?
Ja 20 jörön rajahan koskee vain eurostoliiton ulkopuolelta tulevia paketteja.

71
Nikkeliakkujen jännite putoaa nopeasti käytössä.
Joskus muinoin laitteita mitoitettaessa laskettiin nixx jännite 1V/kenno kun taas Lipoilla 4V/kenno.
Eli kolme kennoinen Lipo ja 12 kennoinen(2xkuusi kennoa sarjassa)nimh ovatkin jännitteeltään tasoissa.

72
Trek Liquid 30 täysnotku hybridillä.

73
Sähköautot / Vs: Tenavalle autoa hakusessa
« : 15.08.14 - klo: 10.34 »
Tuttava teki muksulleen ensiauton harjattomasta neliveto Stampedesta.
Autoon vaihdettiin heti uutena hidas crawler moottori ja noparista vielä nopeuden puolitus.
Eli saadaan hitaasti etenevä monsteri jossa on potentiaalia pidemmäksi aikaa.
Tosin paketille tulee hintaa.

74
JQ Products / Vs: JQ Products THERTR
« : 12.08.14 - klo: 14.37 »
Se että kytkin on shimmattu prikalla kartion ja laakerin välissä on hyvä asia,koska tällöin kun irrottaa kytkinkellon ei pääse putoamaan prikkoja.
Voi olla että ensiasennusprikka on liian paksu mutta itse shimmaisin kytkimen juurikin siten.
Tarvitaan vain muutama pura-kokoa harjoitus.

75
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 11.08.14 - klo: 21.46 »
Temppa:On olemassa balanseri liittimeen kytkettäviä jännitemittareita jotka näyttävät jokaisen kennon jännitteen.

76
Palvelu kahvi?

77
Se mitä ymmärsin noparista niin en laittaisi 45 A säätimelle kovinkaan paljon alkuperäistä kireämpää(isompi kv) moottoria.

78
Radiolaitteet / Vs: Traxxas radiot
« : 04.08.14 - klo: 16.33 »
Tai sitten vain servo rikki.

79
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 02.08.14 - klo: 18.03 »
Todennäköisesti merkitsemätön halkaisija on 3.18 mm joka on yleisin.Muut  kuten 2.0,2.6 ja 5.0 on merkitty erikseen.

80
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 02.08.14 - klo: 13.11 »
Temppa: Kokeile vaikka Racingfactorysta/Hobbyfactorysta.
Hammasjako vaikuttaa sitä kautta että,esim. 16t 32 dp ja 24 t 48 dp rattaiden halkaisija on lähellä samaa.

81
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 02.08.14 - klo: 10.49 »
Temppa: Millä hammasjaolla/mihin ratas pitäisi sopia?

82
Yleinen keskustelu / Vs: Nelkkucorrista tuuppi
« : 31.07.14 - klo: 11.47 »
Jerzi:Nopeaan autoon tarvitaan myös nopea kuski ;).
Tuskin mitään niin ylivertaista saa corriin suunniteltua mitä tehtaat ei olisi älynneet kokeilla meille keskitason kuskeille.
Toki on hyvä saada virallinen selvyys rakennusasiaan.
Itse kannatan ehdottomasti ns. protoautojen sallimista.

--Esa

83
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 30.07.14 - klo: 17.28 »
Vastariakkua kannattaa ladata max. 1C eli tässä tapauksessa 1.6 A virralla,latausaika noin tunti.

84
Temppa:Miten lumilingon toimintaan tarvitaan kaksi samasta kanavasta toimivaa moottoria?
Jos ajatus on ohjata sekä lingon pyörintää ja ajonopeutta niin samaan kanavaan kytkettynä tapahtuu seuraava:
kun ajonopeus on hiljainen myös linko pyörii hitaasti.
Jos tarkoitus on säätää lingon nopeutta tarvitaan radioihin kolmas kanava(uudet radiot) tai virittää servotesteri ohjaamaan noparia joka käyttää lingon pyöritysmoottoria.

85
Yleinen keskustelu / Vs: Nelkkucorrista tuuppi
« : 30.07.14 - klo: 14.40 »
Jerzi:Rakenna omatekoinen tuuppicorri ja mene sillä kisoihin.Jos auto hylätään katsastuksessa niin saadaan ainakin ennakkopäätös.
Näin tuskin käy vaikka säännöistä voisi niin päätellä,on kisoissa sen verran rankasti rakennettuja laitteita näkynyt eikä yhtään ole tietääkseni hylätty.

86
Suomen kisojen hakuaika päättyy joo.
Mutta kun kv-kisojen paikat selviää joskus marraskuussa niin kalenteria säädetään taas lopulliseseen muotoon vielä maaliskuussa.

87
Harjallisia moottoreita voi kytkeä kaksi yhteen säätimeen jos säätimessä riittää virrankestoa.Tai jos laittaa kaksi säädintä samaan kanavaan y-johdolla niin toisen säätimen +-johto irrotetaan liittimestä niin pitäisi toimia.

88
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.07.14 - klo: 21.36 »
Miten slipperin kireys?

89
Hiukan lisää ot.
Jerzi: Eiköhän Helsinginkin valtuuston kokoukset ole ihan julkisia tilaisuuksia eli sinne vaan seuraamaan.
Toki sitä ennen kannattaa pyrkiä vaikuttamaan asioihin valmisteluvaiheessa.
Eivätkä ilmailijatkaan ole kovin iloisia Malmin lakkauttamisesta.

90
Team Associated / Vs: Team Associated RC10 Classic story
« : 24.07.14 - klo: 11.28 »
Classicissa on varmaankin vanteen kiinnityksenä tappi akselin läpi jolloin esim.juuri Worlds carin vanne tai joku muu vanhemman Asson vanne sopisi.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10