Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Bigbear

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 45
61
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 18.3.2017
« : 17.03.17 - klo: 14.31 »
Rentous (luokasta, mutta ei kuskeista) katoaa ainakin omasta mielestä siinä vaiheessa kun asioita ruvetaan rajoittamaan liikaa. Enkä todellakaan usko että se kärkikamppailu ja mestaruus ratkeaa siihen että A finalistit pääsee "ruuhakassa bashaamaan" pari akullista. Ei ne tasoerot aamutreenin kieltämisellä tai sallimisella mihinkään muutu on profiili muutettu tai ei.

Vähän liiaksi tässäkin asiassa painotetaan sitä että kärkipäälle on kaikki asiat ovat viimeisen päälle kunnossa että saavat mestaruuksia ratkoa, mutta niiden kustannuksella jotka ihan huvikseen kisoissa käy ilman menestypaineita.
Kauas on ajauduttu siitä mistä sarjaan lähdettiin kun tällaisestakin asiasta pitää erikseen keskustella.

Luokkaa ei ole ilman kuskeja, joten rentous lähtee pohjimmiltaan meistä kuljettajista.

Mitä kivaa se tuo aloittelijalle ajaa siellä ruuhkassa muutama läppi ja olla liikkuvana mollana. Jos sääntöjä haluttaisiin hellittää, niin rata auki aloittelijoille. Proot ei tarvitse treeniä kisa-aamuisin.
Sarjakin on kehittynyt siitä kun se aloitettiin jolloin ei ollut edes kilpa-autoja radalla vaan jotain muovikippoja. Mun mielestä SC sarja ei ole vuosiin ollut pelkkä aloittelija sarja vaan täysverinen kilpasarja.

Näin siinä käy kun kuljettajat tahkoaa samaa sarjaa pitkään ja taistellaan siitä ensimmäisestä voitosta.

Onko FTT rennompi vai kireämpi sarja kuin SC entä M8 polttis luokka?


62
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 18.3.2017
« : 17.03.17 - klo: 13.29 »
Kauheaa valitusta, jos halutaan tasoittaa kuskien eroja kilpailussa.
Kerrankin kaikki lähtee kisa-aamuun samalta viivalta. Nelkun mestaruudesta tulle todellinen titaanien taisto ja muut ajaa sitten miten ajaa.

Rentous tulee kuskeista eikä pelkästään säännöistä. Jos jotakin ei tehdä kuten aina aiemmin, niin heti tulee sanomista jne..

Jos luokka on rento, niin silloinhan ei pitäisi olla väliä onko rata auki vai, koska paikalle tullaan pitämään rentoa ajopäivää ilman, että pipo kiristää liikaa?

Nyt lähes jokaisella A finalistilla on menestymispakko ja vain voitto riittää. Mikä tässä on rentoa? Se, että aamulla pääsee bashaamaan muutaman akun kauheassa ruuhkassa autoluokat ja tasoerot sekaisin ei ainakaan ole rentoa. Ei kenellekään.


63
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Summer Cup 2017
« : 16.03.17 - klo: 12.21 »
Lisättiin ensimmäiseen postaukseen renkaan koodit ja linkki valmistajan sivuille.

Tässä vielä rengas sääntö erikseen.
Renkaat:
2,2"/3,0" vanteella. Ei kemiallista käsittelyä.
Yksi rengas kierros /kilpailu/auto. Renkaat merkitään ennen alkueriä.
2wd luokassa rajoitus ei koske vapaasti pyöriviä renkaita

4wd rengas
Proline Blockade M3
Product ID : 1183-02
https://www.prolineracing.com/tires/blockade-sc-2.2/3.0-m3-soft-tires/

2wd rengas (takarengas, eturengas vapaa)
Proline Holeshot M4 2.0
Product ID : 1180-03
https://www.prolineracing.com/tires/hole-shot-2.0-sc-2.2/3.0-m4-super-soft-tires/

Renkaiden saatavuuteen liittyvät kysymykset voi välittää Martille
Martti Myllyntaus (mamyllyn)

64
Sähköautot / Sworkz S35-3E
« : 09.03.17 - klo: 22.49 »
Aloitetaan tähän threadi Sworkzin uudesta M8e mallista, joka kulkee nimellä Sworkz S35-3E
http://www.redrc.net/2017/03/sworks-s35-3e-18th-electric-buggy-kit/


http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2017/03/SWorkzS353E-4.jpg






Uuden auton ominaisuuksia
Features:
– S35-3E 7075 aluminium lightened main chassis with L.F.C system
– S35-3 series competition rear lower arm set
– S35 Series competition aluminium rear hubs
– S35-3 series competition steering plate
– S35-3 series competition aluminium steering knuckle plates
– S35-3 series L-BBS Pro Shock System set
– S35 series BBS emulsion shock caps
– S35-3 series front and rear pro shock tower for longer BBS shocks
– S35-3 series special lightened 6mm axle wheel hub system
– S35-3 series 6mm axle universal cross drive shafts
– New centre diff transmission drive shaft system
– S35-3 series aluminium rear lower fully adjustable toe-in block system
– S35-3 series Pro-composite carbon front upper arm covers
– S35 series Falcon 3 clear body shell

Lisää turinoita autosta, kun saan sellaisen kotiin saakka.

Autoja tuo maahan ProRacerShop
https://www.facebook.com/ProRacerShop/?fref=ts

65
Polttisautot / Vs: Sworkz S35-3
« : 08.03.17 - klo: 08.00 »

66
Polttisautot / Vs: Sworkz S35-3
« : 02.03.17 - klo: 20.09 »
Nyt autoa saa myös Suomesta.

http://rc10.fi/index.php?topic=100015.0

67
Tulokset / Vs: Tulokset - SC WinterCup IV 18.2.2017 Turku
« : 22.02.17 - klo: 08.57 »
Kiitokset Turun porukoille mukavasta SC päivästä.

Tultiin Halosen seurueen kanssa perjantaina illalla treenaamaan radalla ja rata näytti heti sen, että ainakin minä olisin tarvinnut paljon enemmän treeniä sen verran haastava rata oli kyseessä.

Liimailin silloin perjantaina uudet Traxut alle ja niillä mentiin koko viikonloppu. Renkaat toimi siinä missä muidenkin, joten ei kai niissä eroja ollut :)

Kisat meni aika odotetusti ja A finaaliin ei ollut mitään mahkuja.
B finaalissa oli mahtavaa vääntöä Aleksin ja Janekin kanssa ja saatiin rahalle vastinetta.

Pari kommenttia radasta.
Radan ylivoimaisesti vaikein kohta oli takaoikealla ollut iso hyndä. Se ratkaisi hiukan liian paljon. Lähtökohtaisesti olisi mukava, että vaikeimmat osuudet ja hyndät olisivat lähempänä ajajakoroketta... Lisäksi hyppyrissä oli ihan turhaan ensimmäisen nousun jälkeen tiputus, joka aiheutti kaikenlaista ohjelmaa.
Ideana heitän, että voisiko hyndasta tehdä ns. ison pöydän, jolloin sen voi ajaa vain yli jos esimerkiksi juuri ennen lähtöä saa pienen pusun kanssakilpailijalta ja lähtö epäonnistuu?



Lisäksi rataa reunustavien köysien sisäpuolella oli ikävät puukiekot, josta auto singahti lentoon jos niihin vahingossa ajoi. Puukiekot eivät näkyneet edes ajajakorokkeelle.



Se, että radalla on ajettu pidotusaineilla saattoi vaikuttaa renkaisiin kuten Kipi kertoi. Itse en putsannut renkaita millään tavalla ja pito kyllä heikkeni päivän mittaan (ehkä olisi pitänyt tehdä jokin puhdistus)

Olisi myös kiva tietää miten renkaita oli leikelty, jotta päästään tarkentamaan sääntöjä tulevaa varten. Sillä jos tuon homman vetäisi äärimmilleen, niin rengas kannattaisi varmaan leikata minipinniksi :), mutta se ei liene sääntöjen hengen mukaista...

Mutta summa summarum. Kisat olivat varmasti tämän kauden kovatasoisimmat ja siten parhaat!

Ulvilassa nähdään ja sinne lähdetään ajamaan paremmasta sijoituksesta.

/Sami

68
Nykyisellä aikataululla pe treenin kieltäminen ei välttämättä poista kaikkia kuluja kun osan on kuitenkin pakko matkustaa paikalle jo perjantaina ja sitten jos ei ole treenejä niin koko päivä menee hukkaan. Jos taas kisat aloitettaisiin pa myöhemmin niin tuo edellämainittu ongelma käytännössä poistuisi ja jäisipä radan muutoksiin aikaa myös lauantaille.

69
Kuinka paljon kovempi kisamaksu olisi teillä pitänyt olla, jotta olisitte saaneet saman tuoton ilman pe treenejä?

70
Polttisautot / Vs: Sworkz S35-3
« : 20.02.17 - klo: 00.42 »
Hienoa että saadaan lisää optioita autovalikoimaan !
Saattaisi olla tämäkin yksi vahva vaihtoehto sähkökasiksi jos kotimaan myynti lähtee tulille.

Mukava kuulla. Eiköhän hommat saada tavalla tai toisella järjestettyä, niin että on mukava harrastaa

71
Mä ajoin schumin perus insertillä, ilmeisesti kannattaa laittaa valettu insertti jotta se kestää saman kuin rengas

72
Tulokset / Vs: Tulokset - SC WinterCup IV 18.2.2017 Turku
« : 19.02.17 - klo: 23.42 »
Eli voisko vetää johtopäätöksen että Heikkilä ja Pakkala ajoi yhtä huonoilla renkailla😂? Hyvin te veditte. Kukaan ei halua ajaa matolla mutta kolme isoa kerhoa ajaa matolla wtf. Ajetaanko ens talvi matoilla ja millä renkailla onkin mielenkiintoinen kysymys.

73
Sami Suokas
SC4-10
Tarkoitus kiertää kaikki kisat

74
Kesällä ajetaan tapojen mukaan SC sarja.
Kerätään tähän threadiin osallistujat kyseiseen sarjaan.
Tiedoiksi riittää nimi ja luokka ja lisäksi kuinka moneen kilpailuun osallistut. Kisat löytyy täältä http://rc10.fi/index.php?topic=99702.0

75
Polttisautot / Vs: Sworkz S35-3
« : 17.02.17 - klo: 12.30 »
Maahantuonti kuviosta neuvotellaan ja osia saa itävallasta alle viiden päivän.
Tarkoituksena toki on, että varaosia saa paikallisesti ja kisoista.

76
Polttisautot / Sworkz S35-3
« : 17.02.17 - klo: 10.00 »
Sworkz on julkistanut uuden polttiksen joka kantaa nimeä S35-3

Auto on pitkän tuotekehityksen tulos ja pitkälle uusittu versio vanhasta autosta.

http://www.mwrccars.at/en/sworkz-s35-3-1-8-pro-nitro-buggy-kit.html
Manuaali ladattavissa täältä http://answer-rc.com/en/index.php?controller=attachment?id_attachment=60

RCbuilds on tehnyt autosta kasaus videon/oppaan
http://www.rcbuilds.net/builds/offroad-builds/offroad-18th-builds/sworkz-s35-3-18th-nitro-buggy-build/






Lisää kuvia ja infoa
https://www.facebook.com/sworkzrc/?fref=ts
Tulevana kesänä tätäkin autoa saatetaan nähdä suomen radoilla.
Itse ajan sähköversiolla joka julkaistaan lähipäivinä.


77
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup IV 18.2.2017 Turku
« : 16.02.17 - klo: 23.32 »
Jos saa jotain toivoa järjestäjiltä niin jonkinlainen treeni ikkuna niille jotka eivät ole aiemmin radalla ajaneet olisi jees.

78
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup IV 18.2.2017 Turku
« : 16.02.17 - klo: 23.03 »
Hyvältä vaikuttaa. Onko rata auki ennen ensimmäistä harjoitusta, jotta vasta lauantai aamuna tulevat saavat tuntumaa rataan ennen harjoitus kierrosta joka määrää alkuerän?

79
JOS kaikki ajaisivat kahta luokkaa, niin mä aloittaisin kisat vasta klo 1200 lauantaina ja sitten ajettaisiin pitkälle iltaan. Sitten sunnuntaina aamusta jatkoa toiselle luokalle. Näin lähes jokainen voisi lähteä vasta la aamulla kisoihin ja sitten sunnuntaina pois. Jos la illalla jäisi aikaa, niin voisi jo aloittaa nelkkujen treenit jolloin sunnuntaista tulisi lyhyempi.
Näin koko viikonlopusta selviää yhdellä hotelliyöpymisellä ja bonuksena ei tarvitse lauantaina lähteä kukonlaulun aikaan ajamaan kisoihin

80
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Summer Cup 2017
« : 06.02.17 - klo: 18.12 »
Kilpailukalenteri täyttyy. Luultavasti päätöskilpailu ajetaan Vantaalla kunhan saadaan asialle vahvistus.

Huomatkaa hiukan muunnettu Finaali formaatti eli 4 finaalia, joista kolme lasketaan.  Jokainen finaali 7min pitkä.
 

81
Yleinen keskustelu / Vs: Mistä tietää Renkaiden pidon?
« : 05.02.17 - klo: 17.50 »
Mikä rengas on schumacherin sliksi?

82
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Summer Cup 2017
« : 04.02.17 - klo: 21.10 »
Hyvä huomio. Copy pastesin viimevuoden threadin joten jäi vuodet muuttamatta. Nyt tarkennettu tuo mainitsemasi kolmen perättäisen kierroksen sääntö.

Sami

83
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Summer Cup 2017
« : 04.02.17 - klo: 13.07 »
Halukkaat järjestäjät voivat ottaa yhteyttä sarjan vetäjiin, niin saadaan kisat kalenteriin.

84
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Summer Cup 2017
« : 04.02.17 - klo: 13.06 »
Varattu tiedotteille

85
Kilpailijoiden kanava / SC Summer Cup 2017
« : 04.02.17 - klo: 13.06 »
SC Summer Cup 2017 on kilpailusarja 2WD ja 4WD Short Course autoille.

Kisapäivät ja paikat:


SC Summer Cup 2017 I Ulvila 13.5
SC Summer Cup 2017 II Jyväskylä 10.6
SC Summer Cup 2017 III Turku 8.7
SC Summer Cup 2017 IV Nokia 5.8
SC Summer Cup 2017 V Vantaa 26.8
Sarjan yhteyshenkilöt:
Martti Myllyntaus (mamyllyn)
Miro Simonen (MirosHima)
Sami Suokas (Bigbear)
Facebook:
https://www.facebook.com/SCFinland



Säännöt:
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.


Akseliväli Min / Max ........................................ 320mm / 335mm
Kokonaispituus Min / Max ...............................540 mm / 568mm
Kokonaisleveys Min / Max .............................. 290mm / 296mm
Pienin paino SC2-10........................................2000grams
Pienin paino SC4-10........................................2500grams

Renkaat:
2,2"/3,0" vanteella. Ei kemiallista käsittelyä.
Yksi rengas kierros /kilpailu/auto. Renkaat merkitään ennen alkueriä.
2wd luokassa rajoitus ei koske vapaasti pyöriviä renkaita

4wd rengas
Proline Blockade M3
Product ID : 1183-02
https://www.prolineracing.com/tires/blockade-sc-2.2/3.0-m3-soft-tires/

2wd rengas (takarengas, eturengas vapaa)
Proline Holeshot M4 2.0
Product ID : 1180-03
https://www.prolineracing.com/tires/hole-shot-2.0-sc-2.2/3.0-m4-super-soft-tires/

Renkaiden saatavuuteen liittyvät kysymykset voi välittää Martille
Martti Myllyntaus (mamyllyn)


Kori:
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin saa laittaa koriin kuuluvat korin suuntaiset ilmanohjaimet kiinni(Numero levyt), siivet tai muut ei korinsuuntaiset ilmanohjaimet kielletty, koriin ei myöskään saa muokata siiveksi tulkittavia osia esimerkiksi taivuttamalla osittain leikattua aukkoa siiveksi. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy.  Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella. Etu- ja takapuskuri on oltava paikallaan.


Akku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka latausjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(LiHV akut sallittu kun akun jännite ennen erää maksimissaan 8.4V)Akku:


Moottori:
Vapaa 540 tai 550 sarjan moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!

Lisäksi sarjassa on käytössä AKK:n Pienoisautoilun yleiset säännöt
http://www.autourheilu.fi/saannot/ -> Pienoisautoilu

Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita).

Kilpailijanumero:
tba

Ajoformaatti:
Harjoitukset 1-2 kertaa
Alkuerät 2 kertaa a' 7 min. Laskentatapa: Paras kolmen peräkkäisen kierroksen tulos.
Finaalit 4 kertaa a' 7 min (Laskenta, 3/4 ). Tasapisteissä parempi sija ratkaisee. Jos ei ratkaise, niin parempi tulos, jos ei sittenkään niin sitten väännetään kättä.
Kaikki finaalit ajetaan yhtä monta kertaa.
Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00

Kilpailupäivän vapaa aamuhajoittelu kilpailun järjestäjän päätettävissä, mutta mainittava kilpailukutsussa.

Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari pakollinen. Alkuerissä tuomarointi kilpailun järjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.

Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur / luokka.

Palkinnot:
Osakilpailuissa vähintään molempien sarjaluokkien 5 parasta ja muiden finaalien voittajat. Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee.

Sarjatilanne:



Sarjan tukemista jatkaa EuroRC.

Sarjaa tukee myös:
Kymppikatto

86
Tulokset / Vs: SC KERHOKILPAILU Ulvila 28.01.2017 Tulokset
« : 30.01.17 - klo: 10.55 »
Loistokisat!

Tultiin Janin ja Janekin kanssa aamulla paikalle ja ajateltiin ottaa sillai rennosti koko päivä.
Oma auto oli 100% Bunkkeri setupissa ja odotukset eivät olleet kauhean korkealla. Ennen ekaa ja ainoaa treeniä loivensin casteria ja akun ajetut minipinnit alle.
Rata oli heti hallussa ja suht mukava ajaa Bunkkeri setupilla.
Sitten tein päivän mittaan pieniä säätöjä autoon ja sain sen paremmaksi ja kierrosajat alkoivat olla kilpailukykyisiä loppupäivästä.
Alkuerät ei menneet ihan nappiin ja taisin jäädä kuudenneksi ja sieltä on melkoisen vaikea nousta kun edessä on kovia kuskeja ja rata kohtalaisen pieni.

Ekassa finaalissa muiden kaataessa pääsin nousemaan vissiin toiseksi kunnes luovutin paikan Martille kun osuin seinällä renkaaseen ja auto jäi siihen ja sitten vielä päästin Ylisen ohi kun luulin olevani eri kierroksella :)

Lopuissa finaaleissa oli mukavaa taistelua Aleksin ja Antin kanssa ja lopulta taisin olla viides tai jotain.

Tämä oli hyvä kenraaliharjoitus varsinaiseen SC kisaan ja kun saa hiukan minipinneistä pintaa pois ja säädetyä autoa, niin voi odottaa varovaisesti A finaali paikkaa.

Kiitos Ulvilan porukoille ja kanssakilpailijoille ehdottoman mukavasta RC päivästä!!

/Sami


87
Sähköautot / Vs: Ongelmaa ajossa
« : 29.01.17 - klo: 22.18 »
Tarkista ja korjaa johdotus tarpeentullen sekä kokeile nyt vaikka eri noparilla ja moottorilla jne

88
Sähköautot / Vs: Ongelmaa ajossa
« : 27.01.17 - klo: 23.44 »
Noparin yks vaihe pimeänä? Onko sulla mahdollista kokeilla toisella noparilla?

89
Sähköautot / Vs: Sworkz S12-1M
« : 27.01.17 - klo: 13.07 »
Ensimmäiset ajo ajettu liki box setupilla mitä nyt laitoin diffiin 30k ohjekirjan 5k vastaisesti.
Auto vaikutti hyvältä ajaa, joskaan ei oikein kääntynyt jarrutuksessa tai vedolla kuten olisin toivonut. Olisi kuulemma pitänyt pitäytyä box setupissa :)

Lisäksi sain yhden muoviosan rikki, tämä osa löytyy myös alumiinisena.
Palaillaan aiheeseen kun taas pääsen radalle hiukan muutetun setupin kanssa.

Möllille tiedoksi että SC tulisi olemaan ihan perinteinen sähkökäyttöinen vaikka se mun käsissä voi savuttaa yhtä paljon kuin kylmä nitro... :)

90
Sähköautot / Vs: Sworkz S12-1M
« : 26.01.17 - klo: 14.27 »
Hieno homma Bigbear.
Onnittelut, älä nyt kuitenkaan hylkää corri porukkaa, vaan puhuppa corri myös Sworkz:in valikoimiin :azn:

Jotain ajatuksia on kuulemma corrista. Ajattelin kokeilla miten Desc10 tukivarret istuu tulevaan kasikrossariin.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 45