Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Bigbear

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 45
91
Sähköautot / Vs: Sworkz S12-1M
« : 25.01.17 - klo: 10.35 »
Topshaft on alumiininen kuten tuossa Oskari mainitsi, varaosia saa edullisilla posteilla Itävallasta, mutta suomen kuvioita selvitellään aktiivisesti.

92
Sähköautot / Vs: Sworkz S12-1M
« : 24.01.17 - klo: 19.42 »
Onko alu idlerin kanssa siis odotettavissa ongelmia? Nelkku en laita vielä koriin. Se saa luvan kotiutua vasta ens talveksi. Kesäksi sitten S35-xe kasikrossiksi

93
Sähköautot / Sworkz S12-1M
« : 24.01.17 - klo: 14.01 »
Pitkästä aikaa tuli hankittua uuden valmistajan auto.
Nyt kyseessä Taiwanilaisen valmistajan Sworkz S12-1M "EOS" tuuppi buggy.

Auton layout on hyvin perinteinen nyky krossareille.
Keskimoottori, jonka edessä akku ja tämän edessä nopari.
Voimansiirto on laydown tyyppinen kolmella rattaalla. Halutessaan myös tasauspyörästön voi vaihtaa koko alumiiniseen. Taka iskarit voi asentaa jykevien tukivarsien etu- tai takapuolelle.
Optiona saa vielä lisää alumiini osaa, niin halutessaan. 

Autossa vakiona taakse Sworkzin oma Hexi standardi, joka on samankaltainen kuin kasi krossareissa. Mukaan tulee myös perinteiset 12mm Hexit tarvikkeineen.

EOS mallissa tulee mukana myös 2 reikäiset männät ja uudesta materiaalista tehdyt männänvarren ohjurit ja O renkaat. Iskarit ja diffi tuntuivat erittäin herkiltä ilman metrinkään ajoa.

Auto saapui kompaktissa laatikossa


Tuotteet ovat pakattuja omiin pusseihinsa, niin kuin kaikilla laatu merkeillä on tapana tehdä

Mukana laatikossa korin ja kahden siiven lisäksi vanteet, öljyt/rasvat, L avaimet auton kasaamiseen. Kaksi extra spurria jne.

Positiivisena yllätyksenä uusi boksi jossa alumiini idleri


Ohjeet ovat melko yksityikohtaiset ja kaikkien ruuvien/laakereiden yms osien kuvat löytyvät ohjeista 1/1 kokoisena.


Paketin mukana tulee vakiot iskaritornit ja hingepin holderit muovisena, mutta paketista löytyi myös vastaavat alumiinisena(taka torni on hiilikuitua)
Etu torni on huikeat 6mm paksu, mutta tuntui todella kevyeltä



Auton kasaaminen sujui täysin ongelmitta ja sähköjä lukuunottamatta sain auton valmiiksi muutamassa tunnissa.



Muutama extra kuva yksityiskohdista





Torstaina olisi tarkoitus käydä ajamassa autolla ensimetrit Bunkkerin radalla.


Lisää autosta valmistajan sivuilta

http://sworkz.com/cars-2/electric-cars/s12-1m?lang=ja


95
Kiitokset jälleen kerran Janille ja Rikulle kisojen mahdollistamisesta. Myös Ritu & Co buffasta.
Erityis kiitos myös Janille Serpentin lainaamisesta kisoihin kuin myös Itikselle renkaista. Olipahan helppo tulla ajamaan kun kaikki oli valmiina!!

Venomit toimivat hienosti kun ne sai ajettua lämpimäksi ja huippuunsa säädetty Serpent oli erittäin miellyttävä ajaa kuluneet staggerit edessä.

Correissa oli mahtavaa taistelua Aleksin kanssa ja nyt toivoisi jo pääsevän ajamaan uudelleen! Jani meni taas niin kovaa ettei meillä muilla kuskeilla ollut jakoa..

Formaatti saa ainakin mun puolelta isot plussat, tosin meidän pitää selvittää muutama asia ajanotto järjestelmästä, jotta selvitään ilman käsityötä päivästä.

Jatkossa kannatan ehdottomasti Reedy formaattia kerhokisoissa!


96
RC-kerhot ja -radat / Vs: Joensuun pienoisautoilijat!
« : 20.01.17 - klo: 22.57 »
Hienolta näyttää. Onko iso ero betoniin verrattuna? Pävittäkäähän hiukan tietoja rengas kulumasta. Me kokeillaan nyt bunkkerissa schumin venomeja jotka kestää moninverroin pinnejä kauemmin

97
Eli ei jonossa? Melkoisen tarkkaa toi reedy formaatti

98
Laitas kuvaa venom etusista

99
Säästöt rengaskuluissa huomattavat ve minipin eosilla 😂

100
Onko jengiä menossa tänään ajamaan? Eli onko ovet tänään auki?

101
Huomasin että multa on mahdollisesti jäänyt yksi Trakpower shorty akku radalle? Onkohaambkukaan nähnyt tai poiminut talteen?

102
Finaaleissakin on 10 minuutin vaihtoaika, joka on vähän turhan pitkä. Siinä joko kerkee ajaa renkaat slicksiks tai odotella sitä 2 minuutin käskyä sen 8 minuuttia.

Eikös finaaleissa oli 10 minuutin eräväli, jolloin edellisen erän poistumiseen ja uuden erän järjestäytymiseen jää noin 4,5minuuttia. Jos odottelet 8 minuuttia, niin voi olla ettei finaaleista tule kovinkaan hyvää tulosta :)

103
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX6R Android Smart RC radio
« : 25.11.16 - klo: 10.45 »
Saako tuohon pyörimään mylapsin sovelluksen niin näkisi kierrosajat "livenä"?

104
Sarjainfossa lukee tänä vuonna ja on lukenut jo monta vuotta, että kilpailut pyritään sovittamaan kello 09-18 haarukkaan. Tässä kohtaa ei siis selvästikään ole pyritty noudattamaan ohjeistusta. Kilpailun viimeinen lähtö päättyi aikataulun mukaan 17:06, joten sen perusteella tunnin siirrolla oltaisiin mahduttu ohjeistettuun aikahaarukkaan.

Niille, jotka tulevat paikalle kauempaa vasta kisa-aamuna, tuntia myöhäisempi aloitus tarkoittaa tunnin pidempiä yöunia ja huomattavasti turvallisempaa ajelua pimeillä ja liukkailla maanteillä.

Mun mielestä tämä aikataulu keskustelu voitaisiin siirtää omaan topicciin eikä tuoda tähän yksittäisen kilpailun jatkoksi.

Ps. Yöunien pituuten ei vaikuta pelkästään herätyksen ajankohta vaan myös milloin menee nukkumaan.

105
Asioista voidaan aina keskustella. Taisi tähänkin kisaan tulla kuljettaja vasta aamulla paikalle ja ajoi itsensä podiumille. Tunnin siirto olisi voinut olla mahdollista, mutta hyvin se näinkin toimi.

Kisat oli mahtavat niin radan kuin järjestelyjenkin suhteen. Motivaatio oli hiukan kateissa ennen kisaa, mutta nyt tahtoo jo lisää!!

106
Mikäs rengas M2-10:ssä toimii? Minipinnit eteen ja taakse?

107
Huom!

Helsingin kilpailu siirtyy päivällä eteenpäin eli on 4.12.

Tuo lisätään ensimmäiseen viestiin kunhan Miro sen ehtii tekemään.

108
Huomatkaa muutokset kilpailujen suhteen.
Ulvila ja Helsinki vaihtoivat paikkoja. Päivämäärät ennallaan.

109
Sähköautot / Vs: Toivotonta etsimistä
« : 14.08.16 - klo: 10.49 »
Edit. Ei mitään. Onnea projektille ja pidä lippu korkealla

110
M8e toki houkuttelee, mutta kisan järjestäjät varmaan katsoo osallistuja määrät jne. Omasta mielestä olisi kanssa kiva ajaa patterikasia, mutta kuten todettu sille on jo kaksi sarjaa ja Vantaan kisassa ei muuten tarvitse lisenssiä.

111
Laskenta ei olis ollut 2/4 vaan 3/4. Sarjasääntöihin perustuen

112
Tervehdys kaikille.

Ulvilan kisa peruuntui ja teimme päätöksen että ajamme Jyväskylässä tuplakisan 3-4.9

Tällöin saamme sarjalle 5 kilpailua.

/Sami

113
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2016 IV 13.8, Ulvila
« : 10.08.16 - klo: 13.58 »
Miksei siirto sunnuntaille onnistuisi? Toki nyt olen niin hyvillä pisteillä sarjassa, että mun puolesta voi jättää väliin :)


114
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2016 IV 13.8, Ulvila
« : 10.08.16 - klo: 11.04 »
Kilpailua ei siirretä sunnuntaille, jos lauantaina sataa niin sitten perutaan.
Pöh

115
Saisiko muuten vielä tehdä pientä Galluppia millä renkailla ajettiin kisa?
Nimi/Luokka/Auto/Rengas/Sijoitus/

116
Mielettömän kivat kisat näin jälkikäteen analysoituna.

Itse kävin 2,5 päivää treenaamassa ennen kisoja. Ensimmäisenä päivänä sulatin yhdet Proline Stunnerit jo 62 kierroksen jälkeen, seos oli M3. Joten oli aika selvää, että ainakaan pehmeämmällä seoksella on kisaan turha lähteä.

Perjantaina ajoi vielä muutaman akun ja kaikki toimi kuin unelma, joten lauantaina oli sitten helppo lähteä kisaan.

Ekassa treenissä ajelin kuluneilla renkailla vain saadakseni tuntuman autoon ja rataan. Seuraavassa treenissä auto hyytyi radan varteen ja sain yhden kierroksen aikaiseksi. Tulin takaisin varikolle erän jälkeen ja laitoin virrat päälle, niin servo vatkasi ihan hulluna ja moottorikin oli kuollut. Samalla huomasin vielä yhden mekaanisen vian autossa..

Tästä alkoikin mielenkiintoinen etsi osat ja korjaa auto episodi.. Kiitos Hattuselle ja Janille mekkaus avusta, sekä Jeppelle ja Juusolle varasähköistä!

Ensimmäinen alkuerä jäi välistä, joten viimeiseen oli hieman paineita ja näin jo itseni B finaalin hännillä..
Sain kuitenkin auton kasaan ja päätin ottaa erittäin varovaisesti alkuerät, jotta saisin edes jonkinlaisen tuloksen. Ajoin hitaammassa ryhmässä, mutta sain erittäin hyvin tilaa kanssakilpailijoilta. Tuloksena 5. lähtöruutu, joka tuli lopulta erittäin helposti.

Finaaleissa varsinkin ensimmäinen ja neljäs olivat onnistuneita tuloksena 2 ja 3 sija. muut finaalit meni hiukan yli yrittämiseksi.
Sijoitus oli lopulta myös viides, johon olin ihan tyytyväinen. Durango toimi sähköongelmia lukuunottamatta erittäin varmasti koko päivän ja sillä oli helppo ajaa.

Kiitokset TUA:n porukoille hyvästä kisasta ja Ilkalle mukavista kuulutuksista!
Ainoa negatiivinen asia on tuo toisille huutaminen (itsekin olen siihen varmasti syyllistynyt vuosien varrella).
Rento luokka vai miten se meni? Luokka on juuri yhtä rento kuin sen kuljettajat ja muut henkilöt ovat. Pidetään jatkossa mölyt mahassa vaikka kuinka harmittaisi. Ainakin ne suorat henkilökohtaisuudet ja kiroilut pitää saada pois, jotta kaikilla olisi kivaa.

/Sami

Ps. Kisat ajoin Proline Blockade M3 renkailla ja kestivät kisan helposti. Kyseisiä renkaita en testannut ennen kisaa vaan luotin siihen mitä radalla enemmän ajaneet kuskit suosittelivat.


117
Kiitos ensimmäisenä kilpailun puuhamiehille ja naisille! Te teette työtä, jotta kisat saadaan ylipäätään vedettyä.
Rata oli mitä mainioin kenties Suomen toiseksi paras 10 rata! Kilpailu saatiin vedettyä hienosti aina neljänteen finaaliin saakka. Myös Ritun Buffa oli parasta A luokkaa. Lämmin lounas tekee hyvää niin vatsalle kuin päällekin.

Sitten itse kisaan. Tällä kaudella keskittyminen on ollut 1/8 autoissa ja perjantaina testailin SC autoa ensimmäistä kertaa Tammisaaren jälkeen. Renkaiksi valitsin Proline Stunnerit kun ne näytti kuvissa hyvälle :) seos oli M3.

Alkuerät meni paljon odotuksia paremmin ja yllätyin neljännestä lähtöruudusta. Finaalit meni miten meni ja viimeisessä liukastelussa sain hiukan paikattua huonompia finaaleja ja välttävä kuudes sija oli lopulta mihin pystyin.

Kimille tiedoksi, että ennen radat eivät ole hidastuneet samalla tavalla kuin lauantaina Lavangossa ja myös toisella eräkierroksella on voinut parantaa aikaa ihan merkittävästi.

http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/20853/150869
Katso tuolta viime vuoden alkuerä tulokset, niin löytyy sekä 1 että 2 kierroksella parhaan tuloksen ajaneita.


118
Team Durango / Vs: DEX8
« : 05.07.16 - klo: 23.49 »
Ei se jousivakio muutu vaikka kuinka kiristät esijännitystä.
Onko paino ajokuntoisen auton paino koska mulla painaa 3750gr

119
Team Durango / Vs: DEX8
« : 05.07.16 - klo: 18.16 »
Just lähti tilaukseen toinen läjä varaosaa Ebay kautta. Mm tukivarsia, RPM wing mount (  81642 ) jne.
Yks kokonainen etu/takadiffi ja ohjauksen osaa.
Eka satsi tulikin pölhölästä tosi nopeesti. Siinä oli FastEddy laakerisarja, iskarinkorkkia jne.

Sade nyt vähän pilasi hyvin alkanutta opettelua ja säätöä.

Taakse pitänee pykälää paksummat vieterit hankkia. Pitää noilla kittijousilla esijännitystä kiertää aikalailla että saa maavaran sinne 28mm tietämille...

Ainakin mulla riittää säätövarat ihan hyvin vakio jousilla ja auton saa tarpeeksi korkeaksi. Jokatapauksessa jäykemmät jouset voisivat olla paikallaan kun auto painaa 3,7-3,8 kiloa.

120
Team Durango / Vs: DEX8
« : 30.06.16 - klo: 11.27 »
jalopeno mainitsit noista diffeistä ja siksi kyselin radasta.. ok, ehkä radalle laittaisin vähä miedompaa keskidiffiä vaikka eka 10K mutta en mä tästä autosta tiedä.. kuten en muutenkaan m8e autoista mutta Kyoshossa mulla oli jotain 7-10K ja iha hyvin se toimi.

Olen kokeillut 500>300>60>20k diffejä ja tietenkin kiihtyvyys paranee mitä jäykempää laittaa, mutta perä saattaa sitten lähteä alta. Tulevaan FO kisaan ajattelin lähteä 7/7/2 diffeillä
Oletko kokeillut 5/7/2 diffejä ja oletko huomannut eroa 7/7/2 diffeihin?

en ole. Mun käsillä ei varmaan eroa huomaa

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 45