Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Japilord

Sivuja: 1 [2] 3 4
31
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 13.11.14 - klo: 19.11 »
Moro.

Kait mäki voisin hiukkasen jotn mielipidettä aiheesta laittaa, vaikkakin parempaa sepustusta hiukan myöhemmin.

Ensimmäinen kokeiluauto oli HN X3 Sabre PRO, siihen moottoria ei saa mitenkään järkevästi sopimaan.
Isoin ongelma tässä oli isompi vauhtipyörä, joka ottaa keskidiffinpukkiin kiinni, koitin siitä poiskin sipasta kamaa, mut ei saanu niin paljoo et ois mahtunu..

Seur kokeilu on HongNor X1X buggy.

Moottorinpukit joutui modaamaan, koska moottorin sivussa on sytytyksen tunnistin. Toiselta puolelta piti ottaa siis kulmasta pala pois. Moottorin vakio kiinnitysreijät ei passaa, tää moottori on hiukan pidempi kuin vakio motit(ainakin paksumpi vauhtipyörä aiheuttaa osan tästä).
Tehtaalta kyselin jo josko niillä olisi sopivia moottoripukkeja, tulossa on kuulemma. Ajankohtaa eivät osanneet sanoa.

En ole vielä ehtinyt mittaamaan, mut laitan mittoja, het ku saan aikaseks. pari senttii pidemmäks se taitaa tulla verraten vaikkapa novarossin .21 mottiin.

Honkkarin vakio kytkinkello ja kytkimen palat, jouset yms istui kivasti. Ilman ongelmia siis.

Tarkemmin tulen vielä palaamaan tähän aiheeseen, kunhan saan aikaiseksi. Tiedän et moni hiukan mielenkiinnolla tätä oottaa jo mut kärsivällisyyttä... :D

Terkuin
Jarno

32
Moikat kaikille.

Mulle on hiukan tullut semmoinen tunne et radan käyttö tältä vuodelta vois pian olla ohitte, ainakaan kelit ei meitä oo helliny ihan kauheesti. Vai mitä mieltä porukka on?

Kysyn tätä ihan sen takia, kun Kipin kanssa on ollut puhetta niistä savikasoista siellä radan reunamilla. Ne tarttis vielä ennen talvea levittää radalle, jotta saatas pohja kevääksi kuntoon, jos teemme sen vasta keväällä on tulos melko lailla huono koko ensi kesäksi. Onko poppoo sitä mieltä että pitäisi alkaa suunnittelemaan savien siirtoa radalle jo vai pitäiskö vielä lykätä?

Kipi voisi saada töistä koneita lainaan, joilla homma kävisi kivasti eikä tarttis lapioida niin paljoa.
Toki ois kiva kun tietäs josko poppoo ois sitä mieltä et ois sen aika, jolloin Kipi voisi koittaa niitä koneita kysellä.
Luultavasti kyseisessä remontissa olisi lyhyt varoitusaika, koska koneiden saantiaikataulua ei tiedä ennakkoon kovinkaan kauaa ennempää.

Montaakaan tuntia siinä ei isommalla poppoolla menisi, joskin jos siellä on vain kaksi sälliä menee siinä aikas kauan. Olisi siis kiva jos talkoisiin porukkaa tulisi myös, vaikkakin varoitusaika voi olla lyhyt.

Terkuin
Jarno

33
Jarno täälläkin päivää ( tai yötä oikeastaan ) - minkäs quadin ostit ja paljonko kustansi..
nimim. tekis mieli ostaa myös - joskus - kun talous antaa myöden  :roll:

Vastauksena kysymyksees:
Himoton Spider:
http://rckauppa.fi/product_info.php?cPath=25&products_id=4846

89€ on hinta.

-Jarno

** muokattu ja lisätty koneen nimi ettei pelkkää linkkiä olisi.

34
Juuh.

Oli oikein mainittavat ostokset, joten pitää ääneenkin sanoa.
Ostin tankkauspistoolin nitroautoon ja isohkon quad-kopterin.
Melko lailla on vakaa lennettävä, olen kokeillut niitä oikein pieniä ja ne on ainakin mulle liian nopeita liikkeissään.
Toi isompi oli kivan vakaa. :D

Eip mulla nyt muuta.

-Jarno

35
Radalle lähös kans pia. Toivottavasti jollakin on nopee laturi mukana et saa akkuja nopeempaa ladattua.
Itel ei oo ku toi hitas.

Terkuin
Jarno

36
siinä tais mennä ulvilan sisärata haaveet, no sunnuntaina isolla poppoolla radalle!

myös ulkopaikkakunnilta olisi suotavaa tulla karkeloihin

Valitettavasti luulen kans niin, mut meinaan silti kysyy ja lähettää sen tarjouksen, vaikkakin se on todella pieni tarjous.. Mut jos ei kokeile ei voi tietää.

Jarno

37
Nii juu hämäröimään tulos kans!

Jarno

38
Moips.

Tosiaan esim. Byronin 30% nitro vaatii ostoluvan. Siinä ylittyy tuo raja painossa mitattuna.
Lupa maksaa 30 € ja voi olla voimassa 3vuotta. Vaikka siis itse sekoittaa ei se paljoa kallistu.

Kävin Poliisilaitokselta asiaa kysymässä ja voin sanoo et ne oli ihan pihalla :)

Öljyillä on oleellinen rooli tässä painon suhteessa. Esim. 25% nitrometaania metanolin seassa ilman öljyä on 32% osuus painosta. Ilmeisesti raskailla öljyillä tämä saadaan alle sen rajan menemään.


Terkuin
Jarno

39
Tänään oli juttuu pimeenajosta.
Passaisko porukal jos ensviikon sunnuntaina moinen pidettäs?
Oisko se sit ollu 7.9

Kipi tätä kait normisti on järkänny, mut pistetää kyselyy ni ainakin ilmoille.
Idea tietty on et saadaan taas kaikki sankoin joukoin paikalle.

Terkuin
Jarno

40
Moikka.

Talkoilu ei taid tällä kelillä olla paikallaan?

Meiltä ainakin saa lapioita, jne lainaan. Kun joku on menossa niin koitetaan järkätä kyyditys kamoille radan suuntaan.


Täl hetkel on rata poppooseen ilmoittautunut 8 henkee, joten ihan mahottomasta kansanvirrasta ei vielä voi puhua. Raumalaisilla saattaisi olla intressiä myös, jos he ei saa vaki rataa paikallisesti järkättyä. Selvinnee sekin asia lähiaikoina, sieltä voisi siis saada muutaman kuskin lissää.

Tällä hetkellä vuokran maksuun olisi 30*8=240€ tai 40*8=320€(jos kk maksu olisi 40€)
Joka on todellakin pieni summa lähes 1000 m2 tilasta, toki paikallisen kauppiaan saatan saada mukaan jollakin summalla, mut en missään nimessä riittävän isolla vielä ainakaan. Jos Rauman poppoota saadaan mukaan, voipi hyvinkin olla et tää ratahanke tästä vielä mahdollistuupi. Katsellaan ja odotellaan miten Raumalaisilla tilanne eteneepi.

Raumalaisilla saattaisi olla mielenkiinto väsätä tuo turisti rata, jolloin Ulvilaan jäisi krossiradan teko.
Saataisiin näin rata kulut puolitettua, eikä maksettavaa olisi niin paljoa enää.

Olen koittanut "haistella" mahiksia sponssattuihin ajanottolaitteisiin, mut se on työn alla.

Terkuin
Jarno

41
Polttisautot / Vs: HongNor X3 Sabre
« : 20.08.14 - klo: 23.23 »
Hui.

Kerkesin ennen juccaa.

Sit asiaan. Hong Nor on julkaissut X3 autoihin uudet jarrut, joissa on koneistetut jarrulevyt ja kivipalat.
Honkkarillahan on entuudestaankin noita, mut X3 autossa etu- ja takajarrullehan on eri kokoiset levyt, joten ei ole ollut mahdollisuutta käyttää niitä kuin toisessa. Tämän uuden tuotteen myötä saa molemmat jarrut paremmaksi helpolla.

Tuote on X3S-27:



Terkuin
Jarno

42
Ai niin sitä piti kysyä että onko rc-navetta tulossa noihin tiloihin kanssa vai pystyykö tuota rata aluetta
kasvattamaan alkuperäisestä suunnitelmasta ja minkä verran tuohon jää mekkaus aluetta ym.

Moro.

Näil näkymin ei olla tulos. Ehkäpä myyntipöytää tms. Mut ei kait sen enempii täs välis.

Ei tiä viä tarkemmin. Kattotaa mihin suuntaan tää keskustelu eteneepi.

Jarno

43
Veit jalat suustani, nimittäin piti tästä vähän jo kitistäkin että jos ei ole talveksi mitään rataa niin tää harrastus jää kyllä aika torsoksi.

30€/kk on ihan jees, eikä toi 50 nyt ole mahdoton.

Eli millanen tila toi on?

Ja siis vastaus kysymykseen, mukana ollaan.

Lue tätä thriidii taakseppäi ni tulee aiheesta lisäinfoo, kuvii ja kaikkee.

T: Jarno

44
Heips taas.

Sisärata-asiaa ois taas.

Firman piikkiin moisen ottaminen ei tällä hetkellä ole kannattavaa ja liian riskialtista, joten sen unohdamme tältä erää. Mahdollisesti tähän palataan vielä.

Lähdin kyselemään sieltä paikanpäältä asiaa josko päästäs jollakin summalla kokeileen sitä ratakuvioo.
Heillä on hyvinkin positiivinen asenne moiseen ja kysyivätkin mikä voisi olla summa jonka olisimme valmiit maksamaan kuukaudessa. Saatas rata-alue käyttöön, mutta toki siinä ois lyhyt irtisanomisaika jne.

Tila olisi sama kuin mistä aiemmin ollut puhetta, joten sinne sais rossi ja tasamaa rataa tehtyy.

Kysymyksinä siis voisi olla:
Kuukausittainen henk.koht maksu?(sitova)
Kuinka moni olisi moisesta kiinnostunut? (mitä enempi poppoota sitä vähemmän maksas.)

Omalta osalta voisin sanoa et about 30-50€/kk on mielestäni ihan ok.
Voin myös kuvitella et saadaan paikallinen kauppias mukaan hankkeeseen jollakin summalla.. ;)

Laittakkee mielipiteitä ja ilmoittautumisiakin otetaan vastaan.

Ennen 9.9 mun pitäisi joku mahdollinen summa ilmoittaa vuokranantajalle, joten ennen sitä sit..

Terkuin
Jarno

45
Sähköautot / Vs: HongNor nexx8
« : 23.07.14 - klo: 22.02 »
Laitappas kuva miten varmistat sen nipparilla vielä :tongue:
Jerzi

No tässä kuva vielä, ettei jää epäselväksi ;)


Terkuin
Jarno


46
Sähköautot / Vs: HongNor nexx8
« : 22.07.14 - klo: 23.25 »
No eilen ostin kyseisen auton.
Ni pikkasen on heikko antaa kommenttii, aattelin jos vaikka jollain olis ollu pitempään ja olis enemmän kokemusta, mut ei väkisin.
Ensi vaikutelma radalta hyvä.
Tosin onkohan tyypillistä et nopari o kiinni kaks puolisel teipil kiinni. Se o mielestäni heikko ratkasu.

Ainakin Honkkarilla ja HoBaolla on kaikissa vakiona kaksipuoleisella teipil kiinni noi noparit ja olen samaa mieltä et se on huono soluutio. Itte oon kaikis autois laittanu vielä nippusiteen kaveriks sille noparille.

Jarno

47
näyttäis siltä että talliin tulee intech br6e :roll:  mitenköhän noi blitzin sähköt kestäis siinä vai pitääkö hankkia
uudet?!? ainoo toi motin 3mm akseliin tarvis saada 1mod pinoni... honkkaril tais olla sellanen adapteriholkki?

nopari on 140a mutta motti 540 kokoa ja 7.5t....

edit: nopari ei kestä kun 2s lipot....

Tosiaan Honkkaril on niitä. Tuotekoodi on #400 ja täl hetkellä paikallisella kauppiaalla ei niitä ole(Meni jälleenmyyntiin.). Tulossa on lähiaikoina. Tilaus on tehty jo ja maksettukin. Ehkä viikko ni on perillä.

Jarno

48
Miten määritellään yleissopiva siipi. Honkkarin siivissä ei ole reikii valmiina kuin rtr mallien mukana tulevis siivis.
Tietty j concepts puulaakiltakin saa.

Jarno

49
Radalle menos nyt.

50
Niih sisärata kuulumisia...

Siin ei kauheesti oo uutta tapahtunu. Lippulappuja on lähetelty eteenpäin ja ootellaan vieläkin et kuuluis jottai takasin päin. Sinällänsä ei kiire olekkaan kun ajankohta tarpeelle on syksyllä, joten aikaahan täs on vielä ennen sitä.

Meitsii on kyl henk.koht. harmittanu melkosen paljon et miten tää voi kestää näin kauan. Ei ois meinaa yhtää hassumpaa munkaan kannalta ku kauppa ois lähempänä. Eihän se kaukana nytkään ole, mut mukavampi se ois ku samalla kylällä ois. Tulis varmasti poikkeiltuu useemminkin. :D

Paikkahan ois sinällänsä meille helppo ottaa, eikä rahallisesti ihan mahdoton, mutta se radan rakentaminen ja siihen tarpeelliset värkit kumminkin maksaa melkolailla paljon rahaa. Siihen investointiin ei ole järkeä ominavuin ryhtyä, koska takaisinmaksuaika olisi yritystoiminnnan kannalta liian pitkä. Kaupungin tukemana se olisi järkevästi mahdollista. Kokeilen ensiviikolla soitella ja kysellä miten aihe etenee, josko sitten tulisi taas lisätietoa.

Palailen taas tähän aiheeseen kun jotakin uutta ilmenee.

Ja voin myös sanoo et on mukavaa kun tämä aihe herättelee puhetta immeisten keskuudessa. Tästähän on siis ollut paikallisesti puhetta jopa rc-piirien ulkopuolellakin.

Terkuin
Jarno

51
Koitan päästä luimasee kaupalta hiukkasen ajois ni ehin kolmeksi pelipaikalle.
Katotaan onnistuuko, mut kokeillaa ainakin.

Masi71 tervetuloa vaan.

Terkuin
Jarno

52
Valitettavasti ei vieläkään.. Nyt ootellaan tilitoimistoo, et saadaan lissää papereita eteenpäi..
Kamalata byrokratiaa...

Mut hiljaa hyvä tulee

Jarno

53
Juuh kyl tosta tasamaaradastakin on tarkotus kunnollinen tehdä, kokoa sille tulisi noin 400m^2. Luulisin et siihen saa tehtyy kunnon radan jo.

Vieläkin odotellaan sitä rahoituskuvioo, siihen olenkin saanut muutaman uuden vinkin, jolla sitä voisi edistää.
Katsotaan nyt miten etenee ja millaisen kuvion saamme aikaiseksi.

Terkuin
Jarno

54
Diih. Heti ku hiukka Saksas poikkee ni jo tulee keskusteluu. :D

Mun mielipide tohon leveyteen on kans et kaks metrii on liian kaponen radaks. Mitoitus pitäisi kaiketi tehä 1/10 kokoluokkaan, mut rakennetaan sen verra hyvi et kestää 1/8 pirssit kans. Näin ollen saadaan mahis ajaa patterikaseilla kans, kuten jo aiemmin mainitsin niin esim tiettynä päivänä tai kellonaikana tms. järjestelyllä.

Toi mahdollisen lisä alueen käyttö ajokorokkeeseen ei oo ihan mahoton idea. Mietein itseasias myös mekkaustiloja, sitä en piirtäny mihkää tos luonnokses, sillekki pitäs kaiketi olla tilaa.

Mielestäni radan leveys pitäs olla ainaski 3,5-4 metrii, muuten on liian hankalaa niille jotka ei osaa ajaa, toki koreja menis enemmä kaupaks, mut ei se oo ton radan idea alkuunkaan. Aina on mukavampaa lähtee leikkiin mukaan, kun on kunnnon puitteet, ainakin mun mielestä. On myös helpompaa kokeneille ohittaa, kun on tilaa...

Jarno

55
Sähköautot / Vs: HoBao H4E sähkötouringauto
« : 28.01.14 - klo: 14.52 »
Moikka.

Jonnin verran siellä on tullut jo ajeltua. Ensimmäinen mitä siitä rikki sain oli takahubi, kun auto kiepahti ympäri liian hyvän pidon takia. Muuta en vielä ole rikki saanut. Parilta ihmiseltä olen mielipiteet autosta saanut ja ihan positiiviset palautteet on ollut.

Terkuin
Jarno

56
Kipi onhan meitin puoti siihen tulos kans, vaikkin radat vie isoimmat neliöt.
Koitan saada sinne ovet auki jossakin välis nii päästää porukalla miettiin, toki kutsua laitan teillekkin silloin aiheesta. Täytynee ootella et Tompsoni ja Jyrkikin asiaa kommentoipi.

Mää mitää pakkomyyntii harrasta ikinä, mut eiköhän kipi sulle sopiva paketti aikaan saada kun aika on kypsä. ;)
Toki kokoluokka millä ajaa haluisit vaikuttaa tarjoukseen. Honkkarilla ei oo 1/10 autoja, joten niissä tarjoukset menis Hoban suuntaan, jos 1/8 niin sitten voipi Honkkari olla tarjouksen kohteena jo ;)

Ei toi rohviili ehkä vielä ajankohtanen ole, mut se on pääkyssäri riittääkö tila radoille?
Inan yli 400m^2 krossille ja inan alle tourinkiin. Toki jottai mekkaustilaakin pitänee vielä miettii.

57
Juuh ruutu on suunnilleen semmoinen 7x7.

Toi puutavara sponssina vois kyl oikeesti onnistuukki ihan hyvinkin.

Mitäs mieltä heleeni on tuosta koosta, onko riittävä radalle?

Jarno

58
Hiukan olen piirtänyt kuvaa ja tässä sellaista, jos sen saan liitettyä.

Tila jonka otamme, jos otamme on kooltaan noin 1000 neliötä, josta about 800 neliötä tulee radoille.
Tarkkoja mittoja miten jne en osaa vielä sanoa, mutta luonnostelin yhteen kuvaan hiekan ideaa aiheesta.

Jäsenille tuleva summa olisi luokkaa 30-40 euroa, sen tarkemmin en vielä osaa sanoa ja omien laskelmieni mukaan jos olisi 30 maksavaa jäsentä ympäri vuoden tuo idea olisi taloudellisesti toteutettavissa. Loput kauppa voipi maksaa.

Tila jota havittelemme on ylimmässä kerroksessa. Sitä on kuulemma kysytty myös mikroautoille, muttei olleet suostuneet. Meidän käyttötarkoitus sopisi kuulemma mainiosti. Tila on pitkään ollut tyhjänä ja sijaintinsa puolesta ei ihan mairittelevin vaihtoehto toimitilamarkkinoilla. Siksipä tosiaan saisimme sen kohtuu edullisesti ja vuokradiili olisi meidän puolesta pitkäikäinen.

Mielestäni Porin seudulta voisi hyvinkin saada sen 30-40 aktiivista jäsentä kunhan hiukan markkinoidaan. :D

Krossi rataa varten ajattelin noin 400 neliötä tarvittaessa hiukan enemmän, kun se luultavasti tulee olemaan se mainstream juttu. En kumminkaan halua tasamaa-autoilijoitakaan unohtaa.


Siispä koitan liittää tuon kuvan mukaan tähän viestiin, niin pääsette tekin suunnittelemaan. Kertoisitteko minulle hiukan millainen se voisi olla ja mielellään arviota kustannuksista? Koitan niihin kustannuksiin saada kaupungilta rahallista tukea ja siksi olisikin hyvä että ne summat olisivat edes lähellä totuutta.

Terkuin
Jarno




Ps. Helpottaako tämä suunnittelua? Ja onko tuo tila radalle riittävän iso?

59
Ihan mukavasti on puhetta herättänyt tää aihe.

Toki pyrkimys on tehdä rata niin vankaksi että ajoittain voisi ajaa myös 1/8 autoilla, ei toki samaan aikaan pienenpien kanssa. Tietty päivä tai kellonaika tms.

Ainakin talkoopoppoota ois nyt tiedossa ja varmasti vielä muutama puuttuu.

Kokeillaan puskee tätä ratatouhuu eteenpäin, jotta saatas se ajankohtaseksi esim. Maaliskuussa, ennen sitä se ei teoreettisesti mahdollista ole. Enkä tietysti tiedä ehtiikö vuokranantaja tekemään pyytämäni muutokset halutussa ajassa. Mitään ei vielä ole siis lukkoon lyöty mut koitetaan selvittää mahdollisimma nopeasti.

Tolppia siellä tilassa on jonkin verran, mutten usko että niitä on niin paljoa että tiellä olisi.

Suunnittelin tuossa meneväni poikkeamaan katsomassa sitä paikkaa vielä ja sitten mittailen jne, ihan kokeeksi. Suunnittelin myös et otan yhen auton mukaan ihan testimielessä, näkis et paikka on oikeesti riittävän korkee ajamiseen ja ajajankorokkeeseen.

Jarno


60
Toki sama asia on käynyt itselläkin mielessä, mut hiukan on hankala sanoo mikä ois sit hyvä ratamaksu?

Kyseisestä tilasta joutuu maksamaan, muutakin kuin oravannahkoja joten pitänee siihen joku hinta saada.
Luonnollisesti ajattelin et Ulvilan FK:n jäsenet saa alee, muille hiukka enemmän.

Mitään tarkkaa summaa en osaa sanoa ihan vielä, vaikuttaa kumminkin porukan määrä melko olellisesti siihen mitä siitä jää maksettavaksi. Tietty edellämainittu yritys maksaa isoimman viulun, joten harrastajille jää inan vähemmän maksettavaa sen puitteissa. Ensimmäinen summa joka mieleeni tuli oli 30€/kk jäsenille ja 50€/kk ei jäsenille, mut sitä ei oo mitenkään laskettu. Ihan hatusta temmattu summa, joten suhtautukaa varauksella.

Toki kaikkeen vaikuttaa sekin miten kaupunki haluaa meitä tukea, luulisin ainakin jotakin tukea heruvan. Jos ei muuta niin apua ratojen rakentamisen rahoittamiseen.

Jarno

Sivuja: 1 [2] 3 4