Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tomppa82

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 74
31
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 21.01.15 - klo: 20.38 »
mietin tässsä kun meni ni-mh perus laturi rikki että pystyyköhän tommosta  7.4v 3600 ni-mh akkua lattaamaan 12v 1500mha laturilla  :grin: ?

Liikaa jännitettä.

32
Jonkinlainen murresana ilmeisesti, koskaan ainakaan täälläpäin muista moista kuulleeni... :police:

34
Eli löytyisikö suosituksia sellaisista perus huokeista harjattomista comboista + LiPo akuista ja latureista.

Halpaa hakevan kannattaa katsoa Hobbykingiltä Turnigyn harjattomia settejä ja akkuja. Perusvarmaa, mutta kuitenkin kohtuullisen hintaisia hakevan taas HobbyWingin settejä ja Gens Acen akkuja esim. EuroRC:ltä.

Laturisuositus itseltä iChargerin latureille. Itsellä on 206B, mutta pienempitehoisellakin varmaan tulet pärjäämään. Tosin kotimaan osalta en mene vannoon iChargerien saatavuutta tällä hetkellä, voi joutua ulkomailta tilaan. Ja toki muitakin hyviä löytyy, helpoin vaan suositella sitä, mistä itsellä eniten kokemusta.

35
Chromebookista löydetty yksi toooodella p*ska ominaisuus, nimittäin tulostaminen. Kohta kolme tuntia tapellut yhden sivun tulostamisen kanssa. Ois jo kirjottanu tässä ajassa käsin :grin: Mutta siis ei jumalauta voi tulostus olla noin vaikeeta?? Vanhalla läppärillä laitto USBn kii ja paino tulosta, thats it! Tässä jotuu avaa joku v*tun Google Cloud print ja sit "tee uusi tulostustyö" sit "tallenna" ja "lähetä tulostustyö" ja miljoonannen kerran kun painaa tulosta, taas tulee uusi tulostustyö mutta tulostimen päässä ei tapahdu yhtään mitään :angry: On uusi tekniikka kyllä aikamoista p****a..

Eikö tuossa vaiheessa kannattaisi jo alkaa etsiin syytä sieltä tulostimen päästä?

36
Jos on vaikeeta lukee yhden rivinvälin hypyllä niin otan osaa,
eikä se ole sama jos on rivit toisissaan kiinni tai hypätty yksi ylimääräinen,

p*skanko väliä lukutaitoisille  :wink:

Kyllä minä lukea osaan, mutta

vaikeampaa se

on tälläistä

ymmärtää.

Varsinkin kun

ulosanti kirjoittajalla

vähän on

sekavaa.
Lainaus


Kanssasi kun ei voi keskustella järkevästi koska ainoa mielipiteesi on että sinä ainoastaan olet oikeassa

ja servoja on väärinkäytetty niin nostat kädet pystyyn ja sanot ettet korvaa mitään ,ei kuulu sinulle,

kuulemani mukaan joku käyttänyt , itsekin vuosia normiservoilla ajanut, kuten moni muukin.

Ja tuosta pitäisi ymmärtää myyjän olleen sitä mieltä, että servoja ois väärinkäytetty? pikemminkin niin, että sinä myönnät servoja väärinkäytetyn, koska muutkin käyttää normiservoja samoin ja sen takia myyjä nostaa kädet pystyyn.

37
Sähköautot / Vs: Sähköautoon killeri
« : 17.01.15 - klo: 19.26 »
FailSafe?

38
Hyvimpä olet itse asian esittänyt.

Eli

jätä

ne

rivi

välit

pistämättä

niin

helpompi

ymmärtää

mitä

meinaat.

39
Miten se moottorin lämpeäminen siihen ESCin lämpösuojaan vaikuttaa? Eiköhän se tarkkaile ihan sitä ESCin lämpöä...  :wink: Eli kuinka kuumaksi se ESC lämpenee?

40
ja servoja on väärinkäytetty niin nostat kädet pystyyn ja sanot ettet korvaa mitään ,ei kuulu sinulle,

Kiinnostaisi nyt vaan tietää, että milloin ja minkä tuotteen takuuseen yleensäkin ne väärinkäytöstä johtuvat hajoamiset on kuuluneet?

41
Ööö..  Mikä asia on saatu käsiteltyä..?

Kiinnostaisi myös itseä...

Lainaus
..mutta kaikkea sitä saa täälläkin lukea..  :roll: 

Ikävää, mutta totta

Lainaus
...harva niitä "oikeita ja isoja" v*tutuksen aiheita varmaan foorumilla jakaakaan, en minä ainakaan..

Sama vika.

42
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 15.01.15 - klo: 20.57 »
Outoa, että alkuperäisliittimissä kolvatut johdot. Yleensä ne on stanssattu tms, jota ei ihan tuosta vaan siis saakkaan irti.

43
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 15.01.15 - klo: 16.54 »
Kyllä se kuumenee kolvillakin, toki jollain tyyliin 15W:n rimpulalla voi olla hidasta. Itse käytän vähintään 80W:n kolvia, eikä sillä tarvi kauaakaan lämmittää. Pikku tipan kun vaan viitsii ottaa tinaa kolvin kärkeen, niin siirtyy lämpökin paremmin.. Kätevämpi mielestäni, kuin tuollainen "myrskysytkäri". Joo, on mulla meinaan sellainenkin ja olen minä sitäkin kokeillut tuohon EC5:sten kolvaamiseen.

44
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 14.01.15 - klo: 18.10 »
Missä jännitteessä olisi turvallisinta pysyä kun kyseessä traxxas 8.4v 4200mah nimh akku? "hidas" laturi lataa akun 9v jännitteestä noin 11.3v noin puolessa tunnissa.

hieman alle 1.5V per kenno, eli 7 kennoisella (8.4V) pikkuisen alle 10.5V

45
Mutta aiheeseen liittyen mua ainakin ärsyttää tommoset puhelin numerot: "Laita vaikka tekstaria nol nel vii 2 kol 7 yks yks 91" onko se oikeesti ylivoimaista kirjoittaa numeroina? Tai sitten kirjaimellisesti koko numero eikä tollee sekaisin. Tai no nol nel nol 55588759 menettelee vielä mutta tuo että on ihan sekaisin alkaa menemään överiksi, mun mielestä.

Kaikenmaailman huijareiden jms. helpompi napata se numero, jos se on pistetty tyyliin 050-1234567... :wink:

46
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 11.01.15 - klo: 14.26 »
No kauankohan ton auton akku kestää??

Useamman latauksen :roll: alusta loppuun.
Oikeesti RC-auto kootaan komponenteista ja silloin voi itse laskea moottorin virrankulutuksen perusteella kuinka pitkän ajoajan saa. Suurin osa sähköluokista ajaa 5min eriä eli 7min riittää.
Ompas erikoinen asenne aloittelijoita kohtaan,joka tuskin osaa laskea kulutusta!
varmasti joku kyseisen auton omistaa joka osaa heittää vastauksen minkämoisilla minuuteilla mennään.
Tai joku näppärä vaikka laskee vinoilun sijaan ;)

Tai sitten ei. Mistä sen laskee, jos ei tiedetä esim. virrankulutusta... Ja taas sitten pitää muistaa se, että miten ajetaan. Onko se pääasiallisesti kiihdyttämistä likimain tai jopa täysin pysähdyksistä vai vedetäänkö melkein jatkuvasti kaasu pohjassa jne..

47
Se korkaamisen syy tuskin löytyy siitä reiästä...  :wink:

48
Kyosho / Vs: Kyosho mfr käynnistys ongelma
« : 07.01.15 - klo: 05.51 »
Bensan sijaan kannattaa oikeammin puhua vaikkapa fuilista tai nitro-polttoaineesta. Bensiinin kanssa tällä polttisautojen polttoaineella ei ole mitään yhteistä. Ja ei tarvi olla yhtään sen "hätäisempää" kuin kesäajoonkaan. Sen sijaan sen olisi syytä olla nimenomaan autoon tarkoitettua, maximissaan 12% synteettisen ja risiini-öljyn seosta sisältävää nitropolttoainetta. Enemmän öljyä sisältävästä lennokki- tai helikopteripolttoaineesta sen sijaan ei ole mitään hyötyä, niiden synteettiset öljyt eivät voitele auton konetta ytä hvin kuin risiini ja toisekseen se liian suuri öljymäärä vaan hankaloittaa säätämistä.

Tulpan lämpöarvolla, josta edellinenkin vastaaja puhui, taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka punaisena se hohtaa.

Mutta aloitappa nyt lukemalla tuolta:
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html

49
Eurorc.com / Vs: Anna Palautetta EuroRC:n toiminnasta
« : 06.01.15 - klo: 23.00 »
Mullekkin oli tullu samanlainen tuote-arvostelukysely 7 kertaan. Samassa kyselyssä neljän (4) viimeisimmän tilaukseni tuotteet. Jäi vaan vielä arvostelematta, kun yksi tilaus vielä saamatta ja sen takia erään aiemman tilauksen mukana tullut tuote testaamatta. Yksi tilaus taas oli työkalu-tilaus ja sen verta tuore, ettei hirveästi vielä ole kerennyt käyttään ko. työkaluja.

50
pystyykö EC5 liittimiä käyttämään moottorin ja noparin välissä, eli moottorin johtoihin naaras liittimet ja noparin johtoihin urokset. tietysti ilman muoveja mutta, kutistesukkaa liittimien suojaksi. lähinnä nuo virran kestot arveluttaa. akkujen päässä on kyllä kestäneet. ja onpa näissä hobbywingin comboissa uutena paljon heppoisemmat liittimet taitavat olla 4mm bullet liittimiä. :shocked:

Ei kai se liittimen tyyppi käyttöä rajoita. Mutta saaha noita pelkkiä bullettejakin 5mm, 5.5mm ja 6mm kokoisina, jos se 4mm ei riitä.. :wink:

51
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 06.01.15 - klo: 12.29 »
Kannattaa katsoa tarkkaan noiden "Traxxas-akkujen" mittoja, ei aina ole ihan samoja, kuin yleismallin auto-akuissa. :wink:
Vrt. nyt vaikkapa Genssin 5000mAh/ 40C 3S:n ja tuon "Traxxas-akun" mittoja
http://fi.eurorc.com/product/2336/gens-ace-5000mah-111v-40c-3s1p-hard-case-lipo-battery-pack
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__44107__ZIPPY_Traxxas_6400mAh_3S1P_30C_Lipo_Pack_Suits_TRA2857_EU_Warehouse_.html
Vinkkinä, että Gens on näistä se ns. normaalimittainen.

Meinaan vaan, että nolo kun ei se sitten mahdukkaan...  :wink:

52
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 06.01.15 - klo: 00.26 »
EC:t on muuten vielä helppoja juottaakkin: Liitin lämpimäksi, tinaa sinne johtopään kuppiin ja johto perään. Sama toiselle johdolle ja sitten suoja paikalleen. Ottaa vaikka laudanpätkän, johon poraa vaan sopivat reiät, joihin saa liittimen pystyyn. Mutta kannattaa olla tarkkana, näissäkin on kahta eri mallia, suojan voi joutua pistään sinne johtoihin jo ennen liitinten kolvaamista tai sitten ujuttaan paikalleen liitinten puolelta.

IMHO Jos sille Tamiya-liittimillä olevalle laturijohdolle ei muuta käyttöä ole, niin ei muuta kuin EC5-liitintä päähän.

53
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 05.01.15 - klo: 15.38 »
Deanssit on aika pienellä kosketuspinta-alalla, eikä ne niin hirveitä kestäkkään virtaa. Ja onhan nihin pikkulirpakkeisiin hankala juottaakkin vähääkään paksumpaa johtoa. 1:8-kokoiseen löytyy parempiakin liittimiä. Itse käytän veneen virtapiuhoissa EC5:sia, samoin latausjohdoissa. Jo pelkästtään kosketuspinta-alaa vaikkapa Deanssiin verrattuna. Ja LRP:ssä on tällä hetkellä suoraa noparin johdoissa 4mm bulletit, kun siihen muuten ois pitäny tehdä oma akkukaapelinsa noita putkiliittimillisiä HardCase-akkuja varten, eikä sattunut oleen kuin uros-EC5:sia pakissa.
http://cdn.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/EC5(1).jpg

Täällä muistaakseni oli jossain laajemminkin aiheesta EC5 vst. Deans


54
Tai että joku nistä urpoista aiheuttaa kännissä niin kertakaikkisen pahan onnettomuuden, että ne muutkin urpot tajuaa... Vaikka joo, se asennehan tahtoo kyllä olla tyyliin: "Ei ikinä mulle voi mitään sattua..."

Mutta joo, viestiketju oli mielestäni: "Ärsyttää, harmittaa, vehjettää. Avautumiskeskustelu." Eikä mikään uudenvuoden känniääliöiden tekemisten pohtimiskeskustelu...

55
Kyllä mie vielä käsitän luurin paiskaamisen seinään, mutta noita kännisiä autoilijoita en sitten ollenkaan. Se ei oo mikään puolustus, että kun oli uudenvuoden juhlat tmv. sille, että lähtee ajamaan kännissä. Ärsittää muuten ihan sikana moiset. Ja vielä enemmän se, että jotku idiootit vielä päästää ne toiset lähtemään rattiin humalassa. Ihan se ja sama, vaikka kuin ois se kännisen rattiin päästänyt itsekkin humalassa, vallankin jos ja kun tietää sen rattiin lähtevän juoneen.

56
Kyosho / Vs: mad force ! ?
« : 04.01.15 - klo: 10.13 »
Sähköt on ropelli hatuille...

Jotka pyörittää kasirinkiä siinä sun polttiksen ympärillä... ;)

Tuon minä haluan nähdä... :D
Onhan noissa sähkömoottoreissa joo älyttömiä tehoja..
Mutta polttiksessa vaan löpöä tankkiin ja matka jatkuu...  ;)

Yhtälailla sähkikseen pystyy vaihtaan akun, eikä se oo sen hitaampi toimenpide, kuin polttiksen tankkaus. Sitäpaitsi pidempään näillä nykyisillä sähkiksillä akullisella ajaa, kuin polttiksella tankillisella... Siis huomattavasti pidempään tarvittaessa. Isoista LiPoista ei ihan heti lopu virta kesken...

57
Mäku luulin et olin ainoa joka oli selvinpäin koko uudenvuoden  :grin:

Et ollu... Juon nyt niitä viinoja, mitkä ajattelin uudeksi vuodeksi... :wink:
Tai yhtä paukkua nyt vielä ei oikeastaan voi juomiseksi sanoa...

58
Kyosho / Vs: mad force ! ?
« : 02.01.15 - klo: 19.49 »
Sähköt on ropelli hatuille...

Jotka pyörittää kasirinkiä siinä sun polttiksen ympärillä... ;)

59
Vapaa keskustelu / Vs: Uusi RC-sivu julkaistu!
« : 01.01.15 - klo: 16.56 »
Olisko jo ennätys?

12 vuotta vanhan viestiketjun uppaus  :cheesy:

Juu, joskus kannattaisi katsoa se viestiketjun aloituspäivämäärä ennen vastaamista. Varsinkin jos oikeen kaukaa foorumin syövereistä hakee viestiketjuja... :wink:

60
Itse oon ajatellut asian niin, että jos siitä sensorijohdon pistämisestä nyt ei varsinaisesti hyötyä oiskaan, niin ei siitä kyllä haittaakaan toisaalta ole... Niinhän noi viisaammat väittää, että mm. tarkempi kaasuun vastaavuus sensorillisessa setissä (siis sensori kytkettynä luonnollisesti), kuin sensorittomassa setissä. Ja onhan se sensorillinen setti yleensäkin tarkoitettu käytettäväksi sensorit kytkettyinä. Kaikki noparithan ei edes toimi jos sensorit jätetään kytkemättä (tai kokonaan ilman sensoreita olevien koneiden kanssa). XeRunin 150A 1/8-versio taitaa toimia myös sensorit kytkemättä, joten käytänössähän sen voi myös testata, että mitä eroa ja miten se käytännössä vaikuttaa..

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 74