Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tomppa82

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 74
61
Eurorc.com / Vs: Anna Palautetta EuroRC:n toiminnasta
« : 31.12.14 - klo: 20.12 »
Jälleen kerran oli mahtavan nopeaa toimintaa postituksen kanssa. Maanantaina illasta tilasin, eilen oli jo hyvissä ajoin päivällä tilausseurannan mukaan ollu paketti postissa. Oman mokan takia vaan en saanut tänään vielä haettua..

62
Toinen asia että kuinkas se sellanen becci kytketään?  :laugh:

BECin + ja - johdot liitetään akun ja noparin välisiin johtoihin (tinaamalla noparin liittimiin). Noparilta vastarille menevästä johdosta +johto (punainen) poikki ja BECin johto vastarin battery-liitäntään.

2S-LiPolle sopiva BEC, virranantokykyä varmaan saisi sellaiset 5A ainakin olla.

63
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 30.12.14 - klo: 19.46 »
Tähä radioon tarviisin varaosavastarin -> http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__23165__Turnigy_GTX3_AFHDS_2_4ghz_3_Channel_Radio_System.html

Turnigyn omaa en löydä, mutta käyköhän esim. Hobbykingin jokin "vastaavan merkkisen" 3-kanavainen vastari?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10625__HobbyKing_GT_2_2_4Ghz_Receiver_3Ch.html on ihan sama vastari, kuin mikä tulee FlySky GT3B:n mukana. Ainoastaan eri tarroilla. Tuo Turnigyn GTX3:han siis on vain uudestaan brändätty GT3B. Tuon Turnigyn vastarikin näyttäis kuvan perusteella samalta, mutta eri tarrat vaan päällä, kuin Flysky- ja Hobbyking-brändätyissä yksilöissä..

64
Sähköautot / Vs: RC Emek
« : 29.12.14 - klo: 19.19 »
Tänään sitte tuli 2e.n paketti postissa jossa oliki kaupanpäällisiks valojärjestelmä rc autoon. Nopariin kytkettävä mistä taitaa löytyä pitkät, lyhkäset, sumarit, taka & jarruvalo, pakkivalot ja vilkutkin.

Menee kyllä ohi aiheen, mutta kiinnostaisi tietää mikä setti ja mistä tilasit? Voisi helpottaa omia valo-asennussuunnitelmia...

65
http://www.hobbyking.com/HOBBYKING/store/__25138__Turnigy_TrackStar_Waterproof_1_10_Brushless_Power_System_4000KV_80A.html

Mitkähän mosan liityimet tossa on?

Kuvan perusteella ihan normaalisti "bulletit", kokoluokka todennäköisesti 4.0mm. Ja siis tuo mittahan on uroksen ulkohalkaisija.

66
Vastaavasti ilman toimiva www-sivustoa (on olemassa, mutta en kutsuisi toimivaksi) liian vähän puhuttu firma tällä forumilla on Tieto-Nikkari. Kävin ko. Firmassa syksyllä ja liike on 100% asiaa. Mikäli mä joskus jonkun Tamiyan ostan niin ei ole kuin yksi paikka tehdä kauppoja, eli Tieto-Nikkari (onks tää oikein kirjoitettu?) kyseinen liike on muistini mukaan ollut n.30-vuotta samassa paikassa ja on kyllä hieno paikka. Siellä on kaikkea asiallista, jota ilman on ikuisen pikkupojan vaikea olla. Ainakin itse sain todella hyvää ja asiallista palvelua.

Tähän pakko ottaa kantaa. Eli voisin melkein väittää hyvin harvan foorumilaisen asuvan tietonikkarin lähistöllä. Toinen kauppa nettisivuineen on "selvästi lähempänä", vaikka todellisuudessa itse liike olis vaikka Hongkongissa tai USA:ssa tmv. Ja monia varmasti asuu monesta muustakin kivijalkakaupasta sen verran kaukana, että kätempi ja ennenkaikkea selvästi halvempi ja mahdollisesti jopa nopeampikin tilata netistä ja käydä postista paketti hakemassa. Ei se silloin paljoa auta, vaikka siellä itse liikkeessä ois kuin "maailman paras" palvelu, kun netin kautta ei saa tilattua, niin ei saa. Eipä sitä monikaan tänä päivänä ala edes liikkeen puhelinnumeroa selvittään jos ei edes (ainakaan kunnolla toimivia) nettisivuja löydy, kun hyvin harva nykyisin tuntuisi selvittävän sitä niiltäkään liikkeiltä, joilta (toimivat) nettisivut löytyy.

Itsellä esimerkiksi satoja kilometrejä matkaa lähimpiin rc-liikkeisiin. Eli suurinpiirtein kaikki tarvittava tilataan tai ostetaan käytettynä. Jos kotimaasta löytyy edullisesti ja/tai osalla on kiire, niin sitten kotimaasta. Jos ei ole suurempaa kiirettä ja ulkomailta saa ihan huomattavasti halvemmalla, niin sitten mahdolisesti ulkomailta ja tietenki jos kotimaassa myydään vain "EI OOta".   

67
Onkos harjallisissa nopareissa joitakin rajoituksia moottorin käämityksen tai kierrosten suhteen?  Tuossa meinasin 55t moottoria hankkia ja olis valmiina lrp twisterin mukana tullut nopari. Mallia en nyt muista.

Onhan niissä, mutta käytännössä vain minimilankamäärälle, maximirajaa ei ole. Eli käytännössä mikä tahansa hiilellinen nopari kestää tuollaiset monikymmenlankaiset crawler-moottorit. Kaikkein kirempien virikoneiden kanssa juttu voi sitten olla toinen.

68
Vapaa keskustelu / Vs: Joulu 2014
« : 24.12.14 - klo: 12.04 »
Kaiketi sitä jo tässä vaiheessa voi toivottaa:
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!

69
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 23.12.14 - klo: 05.47 »
Kyllä sieltä yhdestä lähdöstä sen 20A ulos saa, ei kuitenkaan siis samanaikaisesti molemmista.

70
Onkos nämä trackstar combot aina sellasia ettei toimi? Youtubessa monet käyttäjät laittavat videota jossa valittavat että punane valo vilkkuu eikä toimi...

Ainoa itsellä ollut toimi ainakin moitteettomasti. Ja tällä hetkellä käytössä Trackstar-nopari, joka myöskin toimii moitteetta.

Siis joo, halpa brändi, tuotteita myydään maailmanlaajuisesti paljon. Totta helvetissä niitä viallisiakin löytyy joukosta, kuitenkin voisin veikata viallisten osuuden olen aika pieni suhteessa myytyyn tuotemäärään. Se viallisen yksilön saanut kuluttaja vaan tuntuu jakavan kokemuksensa herkemmin pyytämättäkin, kuin toimivan tuotteen saanut.

71
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 22.12.14 - klo: 15.55 »
Jätetään pois 6S akut, koska tarkoituksena on sarjaankytkeä kaksi akkua. Ei tuohon truggyyn pysty laittaa yhtä 6S akkua kiinni.

Bang for buck meiningillä nyt pitää miettiä laturia. Ja jos tuo 159e laturi on sitä, niin silloin se. Mutta entäs jos virtalähde paukahtaa siitä, tai itse laturi. Joudun sitten ostamaan uudestaan koko härvelin. Onko sittenkin siis parempi itsenäinen poweri ja laturi perään?


Ei pystykkään, mutta kun kysyit eroa, niin minä kerroin sen olleellisimman eron.

IMHO erilliset laturi ja virtalähde ehdottomasti.

72
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 22.12.14 - klo: 11.31 »
Mitä eroa:

Vista power duo 2x80w
ja
Vista power duo 2x100w

Molemmat pukkaa kuitenkin ulos 8.0Ah..

Latausteho. Jälkimmäisen latausteho on 2x20W maximissaan suurempi. Eli käytännössä jos vaikkapa 6S-LiPoja latailee, niin jälkimmäisellä käytännössä saa melkein amperia suuremman maksimilatausvirran akkua kohti.

Joo, tiedetään, tiedetään, molemmista luvataan 8A maximilatausvirtaa. Kyllä, toki sen 8A:n latausvirrankin nistä saa ulos. Mutta se,että millä virralla lataustehon rajat tulee vastaan, riippuu akusta. Oikeastaan siis akun kennomäärästä. 3S-LiPo-akkua pystyy lataamaan tuolla 2x80W:n versiolla maksimissaan n. 6.3A:n virralla, siis ennen kuin 80W:n latausteho tulee vastaan. Vastaavasti taas 6S-akulla 80W:n latausteho tulisi vastaan jo pikkuisen reilun 3.1A:n virralla. 1S- ja 2S-LiPoja sen sijaan pystytään lataamaan vaikkapa sillä 8A:n virralla, lataustehon rajat eivät vielä tule lähellekkään vastaan. 4S- ja 5S-akuilla maksimilatausvirrat on jossain siellä 3S- ja 6S-akkujen välimaastossa, en nyt kerkeä tarkemmin laskeen.
Kun taas sitten 100W:n lataustehon rajat tulee 3S-akulla vastaan sillä n. 8A:n virralla, 6S-akulla 4A:n virralla. Jos 6S-akulle haluaa 8A:n latausvirran käytännössä, niin lataustehoa vaaditaan 200W
Saahan noihin toki kumpaankin laittaa vaikka ne 6S-akut perään ja 8A latausvirran, mutta latausteho kuitenkin sitten siis loppupeleissä määrittää sen, kuinka suurella virralla ne akut todellisuudessa latautuu

73
Tulipahan heti ekassa tilauksessa paljon miinusta hobbykinkkiselle. Tilaamani combon nopari ei reagoi mitään mihinkään eli siis rikki.

Nää vialliset tuotteet on vaan jotain, jolle myyjät EI mahda yhtään mitään. Yhtälailla se viallinen tuote voi osua käteen kotimaisesta liikkeestä, se vaan pitää hyväksyä. Isoissa tuoteerissä se viallisen tuotteen livahtaminen mukaan kun on aina mahdollista, vaikka niitä kuin pyrittäis testaamaan. Ihan tasan tarkkaan joka ainoa liike on joskus myynyt valmiiksi viallisia tuotteita, ihan tahtomattaan. Ja tulee myymään edelleenkin. Oishan se toki kiva juttu, jos niitä viallisia ei edes tulisi tehtaan linjoilta, tai ne edes pystyttäis 100% varmuudella karsiin pois, mutta se nyt vaan ei ole, ainakaan vielä, mahdollista. Kotimaisen liikkeen takuuasiat voi toki olla helpompia, kuin toiselta puolen maapalloa sijaitsevien liikkeiden kanssa. Jos ei muuten, niin ainakin kielellisesti. Sekä tietenkin takuupalauksen kulut ihan eri luokkaa. Toisaalta noin halvan tuotteen kohdalla voi saada uuden takuuseen palauttamatta vanhaa, varsinkin jos ja kun tuote tilattu tyyliin jostain Hongkongista.

Jaa, niin ne yhteydenottoviestit takuun tiimoilta kannattaa sitten tallentaa. Jos mahdollinen takuuseen tuleva tuote sattumalta jää tulliin, niin niillä on hyvä todistaa, että takuuseen ilmaiseksi tullut tuote kyseessä. Oikeastaan ainoa tapa, jolla saa tullinkin uskomaan...

74
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 20.12.14 - klo: 23.13 »
Nanot ei käsittääkseni ole sen parempia, kuin perus-Turnigytkään, ainoa plussa on himpun isompi kapasiteetti.

Jep, ne 3S:ät, varsinkin HardCase-versioina tahtoo olla todella harvassa. Itsekkin yrittäny etsiä jotain laadukasta, aikeissa josko vaihtais LRP:hen pikkuisen pienemmän KV:n koneen ja lisäis yhden akkukennon. Tosin nyt alkaa näyttää siltä, että vaihdan ainoastaan 4000KV perus-2pole-Xerunin 4000KV SCT 3656SD-Xeruniin...

75
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 20.12.14 - klo: 22.32 »
IMHO neljästä uudesta 2S/ 5000mAh-LiPosta pikkuisen reipas satku ON vähän. Juu, onhan siinä maksajalle maksamista, mutta etpä sinä niitä mistään sen halvemmallakaan saa. Ja vertaappa vaikka samankapasitettisten kotimaan hintoihin. Vinkkinä, että Genssit on vielä kotimaan valikoimassa sieltä edullisemmasta päästä.

76
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 20.12.14 - klo: 22.17 »
Itse oon sitä mieltä, että niitä akkuja kannattaa kyllä hommata ainakin kaksi settiä, niin ei lopu ajelut ihan heti.

77
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Juot Nyt
« : 20.12.14 - klo: 21.54 »
Tapio-Cola

78
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 20.12.14 - klo: 21.49 »
Gensseillä ajelen itse, ei mitään hirveän hintaisia, mutta ihan laatuakkujen maineessa tuntuvat olevan.
http://fi.eurorc.com/product/2336/gens-ace-5000mah-111v-40c-3s1p-hard-case-lipo-battery-pack

Onhan toki ne HK:n Turnigyt ja Zippyt halpoja, mutta jos lähetys jumahtaa tulliin, niin kummasti tulee lisää hintaa niillekkin. Kun ei se toimituskaan niissä nyt niin hirveän halpa (IMHO) ole. Käytännössä kuitenkin 3S HardCaset menee kansainväliseltä varastolta tilattavaksi, niitä kun ei saa EU-varastolta.

Olettaen siis, että 6S-setuppia haetaan.

4S-setuppiin mahtaa vaatia kahden 2S-akun käyttöä? Tässä esim. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__52428__Turnigy_5000mAh_2S_7_4V_60C_Hardcase_Pack_EU_Warehouse_.html aika sikahalpoja.

Jos kotimaasta haluaa tilata, niin edelleen suosittelen Genssejä.

79
Team C / Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« : 18.12.14 - klo: 22.59 »
Silmämääräisesti kuvasta katsoen näyttäisi ihan normirajoissa olevan tuo auraus.

80
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Juot Nyt
« : 18.12.14 - klo: 06.33 »
Kuumaa mustaherukkamehua

81
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 17.12.14 - klo: 23.33 »
Siis jollain kolmannella..

82
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 17.12.14 - klo: 21.44 »
Onkos kukaan törmännyt seuraavanlaiseen ongelmaan?

Minulla on käytössä 4kpl 6s 5ah akkuja joita lataan samaan aikaan rinnan, ongelmana on että jokaisen akun kuudes kenno meinaa ylilatautua eikä akku balansoidu oikein, tällä hetkellä akun ollessa "täynnä" kennot 1-5 ovat 3.99v ja kuudes kenno 4.22v, laturi lopettaa tässä vaiheessa lataamisen.
Olen koittanut balansoida akkuja yksi kerrallaa, tästäkään ei ole apua, akkuja ei ole purettu ikinään alle 3.6v ja uutena kennot oli melkotasaiset(3.77-3.82), nyt latauskertoja on noin 20

Lataus tapahtuu aina tasalatauksena, laturina toimii turnigyn mega 400w v2, (ichargerilla sama ongelma) akut ovat turnigyn 6s5ah 20c

Ootko kokeillu millään muulla laturilla?

83
Kyllä on taas huippulaatua nää nykypäivän koneet tai ehkä viis vuotta vanha ei ole enään nykypäivää :evil: Tietokoneen käynnistykseen mennyt jo yli puol tuntia eikä ole vieläkään käyttövalmis :sad: ja lisäksi netti pätkäsee 15 min välein, hukkaa kuulemma IP osoitteen. Modeemissa ilmeisesti vika?
Ja yksi kaveri tuossa sanoi että Samsung S4 luuria ei kyllä oikeesti tarvi ikinä sammuttaa tai pestä, p*skanmarjat. Mitä teet kun puhelin tilttaa eikä reagoi enään mihkään? Luojan kiitos että tosta saa akun irti, sitten kyllä sammuu nopeasti :roll: ja nyt taas toiminut hienosti jos tota nettiä ei lasketa Lumia oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen puhelin mulla mistä ei akkua saa irti.

-Backuppaa tärkeimmät, Asenna käyttis uudestaan ja pitäisi helpottaa jo suuresti, jos ei auta niin
kovalevy varmaan tukossa, osta uusi ja asenna windows uudestaan (tai muu käyttis). Kyllä se SSD - kovalevy auttaa nopeuden suhteen ei se keksitty juttu ole. Voi olla rautakin ihan lopussa. Läppäri kyseessä?

SDD-kovo on toki nopea, mutta yhtälailla hidastuu sekin, mikäli hitaus johtuu kaikesta siitä kököstä, jota koneelle pääsee vuosien saatossa kertyyn. Eli edelleen ensin koneelta turhat pois ja vaikka windowsin uudelleen asennuskin, joskus jo pelkkä windowsin uudestaan asennuskin helpottanut. Ja kokeilla vaikka lisämuistiakin. SDD-kovo on kuitenkin aika hintava sijoitus, vaikka kuinka auttais nopeuden suhteen. Sitäpaitsi yli puoli tuntia koneen käynnistykseen viittaa kyllä jo ihan muihin ongelmiin, kuin kovalevyyn.

84
Kannattaisi varmaan välillä puhdistella sieltä koneelta ylimääräiset haittaohjelmat, tiedostot jms. pois hidastamasta. Esim. se flashikovo (vai mikä olikaan) on aika tyhjän kanssa, jos koneen hitaus johtuu ihan muista jutuista, kuin kovosta.

85
Sähköautot / Vs: Quanum vandal 4wd
« : 16.12.14 - klo: 16.45 »
Muistaakseni Euroopan sisältä tilattaessa ei tule tullimaksuja.

Hobbykingin EU:n varastolta tilatessa ne voi ihan hyvin tullakkin noin isolle paketille. Ei se toimitusmaa, vaan se liike mikä myy... ;) Noista Hobbykingin tilauksista ja niiden verotuksesta löytyy kyllä aiempaakin juttua, ainakin Keskustelua Kaupankäynnistä-osiossa. Kuitenkin pääpointtihan siinä on se, että tavarat on tullaamattomina siellä varastolla, eikä niistä näin ollen ole vielä EU:n alueella maksettu mitään veroja ja/ tai tulleja tmv.

Se on sitten täysin eri juttu jos Eurooppalaiselta firmalta tilaa. Tosin sittenkin se tullimuus koskee vain EU:n tullialuetta. Kaikki EU:hun kuuluvat alueetkaan ei ole EU:n tullialluetta. Tästäkin on kyllä aiempaakin juttua.

86
Sähköautot / Vs: Quanum vandal 4wd
« : 14.12.14 - klo: 21.25 »
Linkki ei toimi.
 


87
Sähköautot / Vs: Quanum vandal 4wd
« : 14.12.14 - klo: 19.47 »
Mistä tuon alle 60€ tempasit? 91€ ja risat näyttää ainakin mulle EU-warehaussin hinnaksi.. Ei vaan saa jostain syystä pistettyä ostoskoriin, että näkis postikulut...

88
Voihan sen noparin suojata vaikka ulkoisesti. Esimerkiksi pistää pussiin tai ilmapalloon tms. ja jos haluaa, niin vielä kahvisuodatinpussista leikkaa palan sinne pussin sisään imemään mahdolliset pussiin pääsevät vesipisarat. Moottori taas on aika tiivis, eikä vesi toisaalta oo koskaan ollutkaan silleen ongelmakaan moottorien kanssa.

Foorumilta löytyy kyllä vinkkejä suojaamiseen, esim. vinkkejä talviajoon-aiheesta löytyviä juttuja voi tietyssä määrin soveltaa myös kesällä. Mitään suojalakkoja tms. tietenkään en uusiin, takuunalaisiin laitteisiin kuitenkaan suosittele pistämään.

89
Yleisesti ottaen Hobbywingin tuotteet on olleet laadukkaampia kuin Turnigyt.

Noi HW:n setit on moottoria lukuunottamatta samat, ja moottoreissakin eroa lähinnä vain käämikierrosten lukumäärässä ja sitä myötä siinä, paljonko ne maximissaan ottaa kierroksia volttia kohti. Ja valmistajan mukaan hieman tehoeroakin, vrt. M6B-setin 1350W vst. M6C-setin 1300W, mutta taas vastapainoisesti vähemmän kiertävä (C-setin 1800KV) kone todennäköisesti jaksaa vääntää aavistuksen paremmin. Kyseessä siis Xerun 4274SD-tyypin 1800KV ja 2200KV moottorit...

Itse ottaisin HW M6B-setin kiertävämmän moottorin takia. Mutta toisaalta pelkän moottorin vaihtaminen kiertävämpään ei sinällään ole juttu, eikä mikään. Eli ihan hyvin voi aloittaa myös tuolla M6C-settillä ja vaihtaa moottorin sitten myöhemmin, jos siis siltä tuntuu..

90
Olen käsittänyt asian niin, että se desibelivaimennin ei varsinaiseti vaimenna mitään. Ainoastaan "muuttaa" ääntä miellyttävämmäksi. Itsekkin joskus aikanaan haaveilin moisesta, kun oli 2" putki kaksipäisellä takavaimentajalla. Päädyin sitten lopulta kuitenkin korvaan takimmaisen vaimentimen isoimmalla mahdollisella Simonssin yksiputkisella ovaalipöntöllä, keskelle putkea laitettiin Simonssin pisin mahdollinen pyöreä pönttö.

2.5" putkikin olisi jo varmasti maltillisemman kuuloinen kuin 3" putki. Myös mahdollisimman isot vaimentimet vaimentaa paremmin kuin pienemmät... Takavaimentimeksi yksi mahdollisuus on tietenkin ns. turbo-vaimennin, läpivirtaavan sijaan.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 74